kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2012-11-10 13:36 Motorolaj

zoliika írta:
YELLOW írta: itt egy kis írás a vonalkódról, (4-5. oldal érdekes főleg a részünkről)

klikk



Tényleg kezdi elönteni a szar az agyamez is olaszés mégis" made in germany" van ráírva!Ez az olaj van most benne.....


Nektek az agyatokra ment valami komolyan mondom. A vonalkód felett a bmw gyári cikkszám olvasható.
83210398507

kempelen Elküldve: 2012-11-09 17:00 Motorolaj

vivaladiesel írta:
YELLOW írta:

régen??? inkább egyre jobban. vegyél add meg a vonalkód első 3 számjegyét és megmondom hamisított szar van-e benne.
nekem mindegy, vegyétek.


Egyetértek Yelloww vezérrel. Vegyétek!
Bár jobban jártok ha más kárán tanultok (az enyémen). Én egy jó nevű alkatrész hálózatnál vettem castrolt aranyáron tehát nem a bolhapiacon vettem féláron a cigányoktól...(B-vel kezdődik és ÁRDI-val folytatódik a cég neve...).
Miután lecseréltem az olajat édesanyám vw Polojában, indítom a motort: hallom, hogy ciripelnek a hidrotőkék...
Ezek után én már nem bízok a castrolban. Tehát nem az interneten keringő vélemények alapján írom ezt hanem személyes tapasztalatból.


Miért nem inkább a bárdiban nem bízol? Amúgy sem értem mi ez a fene nagy castrol fóbia, nem csak itt, hanem mindenhol.... Nagyon sok jó olaj létezik, hála én sem az internetről összeszecskázott postok alapján veszem az olajat vagy az alkatrészeket.

kempelen Elküldve: 2012-11-09 13:57 Akkumulátor

zoliika írta:
BalaBMW írta:
vivaladiesel írta:
zoliika írta: Dieselesek!
Itt úgy láttam,hogy mindenki a EXIDE aksit preferálja Én is e fele"hajazok",de esetleg valakinek más pozitív tapasztalata más márkával kapcsolatban esetleg?Nincs kedvem most 36 e huf-ot kiadni.......





Nekem a Varta-val vannak jó tapasztalataim. (volt Jász-Akku is. 3 hónapig bírta...)


Sajnos nekem a Varta-val csak rossz tapasztalataim vannak...


Varta és a Bosch minősíthetetlenül xar.Ez a kettő meg sem fordult a fejembenÉrdekességként azért elmesélemBementem ma a Formont K.mét Bmw szakszervizbe és megkérdeztem,hogy gyári original Bmw aksit tudnának-e nekem szerezni és hogy mennyi......Alig akartak velem szóba állni és különben is miért nem jó nekem a Bosch aksi,mert Ők azt szokták ajánlani és van is nekik raktáron.Én erre azt válaszoltam,mivel 2004 júliusi az aksim az autó 2004 októbere óta rója az utakat,nekem elég bizonyíték arra ,hogy ragaszkodjak a "gyári" aksihoz.Ő nem hiszi el,hogy ennyi ideig bírta és különben is itt náluk mindig 3 év után minden dieselnél tönkremegy a gyári akkuezért a legjobbat a BOSCH-t forgalmazzák.Nagy könyörgésre szájhúzásra megnézte nekem ,mennyi az annyi."Hát olyan 50-60e huf között van"Bár bánom,hogy kint nem vettem meg a gyárit ,mivel kint németben a Bmw szakszervizek ilyen "téli"felkészítési akció van és az enyémbe 129€ lett volna aksi,mert azt is akciózzák!


Hadd ne kelljen már magyaráznod miért szereted a piros zoknit a lila nyakkendővel. Majdnem mindenhol ez a módszer arra, hogy ráerőltesse az emberre a saját portékáját. De ha nem akarok olyat, ne kelljen már megmagyarázni miért...
Ha lenne 129 euroért gyári tuti én is azt venném meg.

kempelen Elküldve: 2012-11-09 13:53 Motorolaj

zoliika írta:
Coyote írta:
YELLOW írta:
Sanka írta: Sziasztok!
E36 318tds-be milyen olajat ajánlotok!Én Castrol Edge 5w-40-re gondoltam!


a viszkozitás jó, de én az EDGE-t elfelejteném. inkább ARAL-ban keress hasonlót, vagy Mobil 1-ben.


az Edge az egyik legjobb olaj, mi baj lenne vele...


Régen hamisították és szerintem Yellow ezért nagyon szkeptikus és elfogult negatív értelemben Castrol-al.


Óje, hamisították és kik azok akik ezekkel pórul jártak? Akik fű alatt akartak hozzájutni, mert azt hitték ővék az évszázad biznisze. Aki régen és most is tisztességes helyről, elfogadható áron vásárol, nem jut hamis olajhoz...
Ha lenne veréb a szarra mobilban és akármiben, akkor azt is hamisítanák, sőt ha csinálnék aralban hamisat, akkor is meglenne rá a vevő, mert mindig lesz aki kurvajólakar járni.

kempelen Elküldve: 2012-11-08 07:21 sötétedõ belsõ visszapillantó tükör

YELLOW írta:
hil írta:
Redna írta: Sziasztok!

Lenne pár apró kérdésem.
1. A sötétedős tükör ugye csak gyújtáson üzemel / működik?
2. Ha a főoldalon található cikk szerint kötöm be a sötétedős tükröt akkor ugye aszerint a belső világítás +12-jét kössem rá a tükör +12-jére. Abban a kábelben elvileg "állandó" +12v van gyújtástól függetlenül, tehát ha csak gyújtáson megy a sötétedős tükör gyárilag akkor ez nem tökéletes megoldás. Ha mégsem állandó 12v van benne hanem csak gyújtáson megy akkor ok, de gondolom akkor van benne ilyen és olyan 12v-os vezeték is hiszen "bármikor" megnyomom a gombot akkor világít.

Válaszokat előre is köszönöm! Bocsánat ha érthetetlenül írtam le, csak már kicsit fáradt vagyok.


Szia!
Annak úgy kell működni, hogy gyújtáson kap feszejt és a ráeső fénytől függően automatikusan sötétedik. Ha hátramenetet kapcsolsz, akkor a tolatólámpa jelétől ez a sötétedő funkció le van tiltva. Ez ebből a leírásból hiányzik, amit én és Más is szóvátett.
Személyes tapasztalat a bekötéssel.: nekem nincs ilyen tükröm, de szereltem be térkép olvasós belső világítást. Az én autómban (ismétlem: az én autómban) ott nem volt állandó +12V. A rajz és a méregetés során arra jöttem rá, hogy: a belső világítás valamelyik feszejt a GM-től kapja (már nem emlékszem, hogy a GND-t vagy a +12V-ot) azért, mert a világítás a bekapcsolás után kb 20 perc múlva kikapcsoljon. Ezt a GM működteti.Szerintem ahhoz, hogy az a tükör a gyáriak szerint tudjon működni, ahhoz be kell húzni még oda két vezetéket: egy valszeg gyújtás +12V-ot és a tolatólámpa kapcsolót.
Így már mindjárt nem 15 perc az ügylet. Remélem, segítettem.....
A külső sötétedős tükröket is a belső tükör működteti, onnan kell a villanyt elvezetni azokhoz.





szerintem, akinek van esőérzékelő, annak minden vezeték ott van, csak úgy kell bekötni, ahogy a leírásban. akinek nincs, annak macerásabb, mert valószínű kell vezeték. mivel ugye az esőérzékelőt is a GM működteti, ezért tutkó van ott vezeték.



Szerintem illik oda a tolatólámpa vezetéke. Úgy teljes az egész.

kempelen Elküldve: 2012-11-07 22:57 sötétedõ belsõ visszapillantó tükör

Redna írta: Sziasztok!

Lenne pár apró kérdésem.
1. A sötétedős tükör ugye csak gyújtáson üzemel / működik?
2. Ha a főoldalon található cikk szerint kötöm be a sötétedős tükröt akkor ugye aszerint a belső világítás +12-jét kössem rá a tükör +12-jére. Abban a kábelben elvileg "állandó" +12v van gyújtástól függetlenül, tehát ha csak gyújtáson megy a sötétedős tükör gyárilag akkor ez nem tökéletes megoldás. Ha mégsem állandó 12v van benne hanem csak gyújtáson megy akkor ok, de gondolom akkor van benne ilyen és olyan 12v-os vezeték is hiszen "bármikor" megnyomom a gombot akkor világít.

Válaszokat előre is köszönöm! Bocsánat ha érthetetlenül írtam le, csak már kicsit fáradt vagyok.


Elméletben csak gyújtáson működik, hiszen álló motorral nem megyek a közúton és nincs szükség arra, hogy besötétedjen.

Itt találhatod az gyári kapcs rajzot 15-ös pontról kapja a +12V-ot az pedig a gyújtás.

http://wds.spaghetticoder.org/....svg?m=e46



kempelen Elküldve: 2012-11-07 16:09 Motorgenerál!

Lacza írta:
Zolee írta:
YELLOW írta:
Lacza írta: Sziasztok,

nem találtam jobb topicot, ezért ide írok.
Az történt, hogy az index visszahúzó rugó belevert a kartergázba...
Viccet félretéve elszakadt a láncfeszítőm, egyből ugrott is a lánc, mert nem volt benne gátló, eltörte a vezérműtengelyt, ami szétbarmolt maga körül pár dolgot. Eddig látom
most a problémák halmazát.

A lényeg: tud valaki bontott hengerfejet vezérműtengelyestül jó állapotban, jó áron E46 1.6 benzines N40B16AB motortípushoz?

Bármilyen infot szívesen látok!

köszi
Lacza


igazából az ilyen blokkok nem véletlen eladók. ebben sajnos nincs is feszítő. nekem előtte sok közöm nem volt a BMW-hez ( most sem nagyon ), de akkor is hallottam már, hogy ez az N40-es motor kerülendő. én múltkor racing-bazáron is sok eladót láttam. nem tudom a forgalmiban hogy van feltüntetve, de ha tudsz, akkor N42 motort tegyél bele. vagy ha veszel egy N40-est, akkor rögtön rendeld meg hozzá a már utólag kapható feszítőkészletet.

Igazából a BMW-nek vissza kellett volna hívnia az összes N40-es blokkal szerelt autót, mert ez a lánc átugrósdi minden bizonnyal típushiba (korábban már volt tárgyalva a dolog)
Amúgy igazad van, én is gondolkodtam az N42-es blokkon...


Köszi a gyors választ nektek. Mikor megtudtam, mekkora a baj, egyből arra gondoltam, hogy itt az alkalom egy nagyobb motort beszerezni, csak kicsi utána olvasás után azt találtam, hogy hatalmas szívás az engedélyeztetés (időben és pénzben). Az N42-es típus azonosnak számít vajon? Mondjuk lehet mindegy, mert a forgalmiban szerepel a motorszám, ami tartalmazza a típust is. Mit tudtok az engedélyezésről, vagy hol lehetne utána járni?


Azonos motorkódú motort engedély nélkül bármikor cserélhetsz az autóban.

Eltérő motorkódú motort, de típusazonost, azaz ami az E46 típusbizonyítványában van (ebben az esetben N40-ről N42-re) kis utánajárással és engedélyeztetéssel bármikor.

kempelen Elküldve: 2012-11-06 18:46 Társalgó

Nova4 írta: Sziasztok!

Mivel nemnagyon találtam ilyen "beköszönő" jellegű topic-ot, így ide írnék egy nagy HELÓ-t mindenkinek! Reményeim szerint (és ha Isten is úgy akarja) jövőhéten én is egy e46 Touring tulajdonos leszek végre Már csak egy kis okmányirodás papírmunka van hátra

Nova




kempelen Elküldve: 2012-11-03 19:05 Hifi beszerelése e46-ba

Sinyesz írta: E46 Touring-hoz létezik gyári mélynyomó? Ha van akkor tud vlki képet mutatni róla?


Azt hiszem van gyáriban, de ha jól látom retrofit cucc. De létezik.

kempelen Elküldve: 2012-11-01 19:21 Segítsetek!

szotakdavid írta: Megtudná nekem valaki mondani a tolató lámpa vezetékeinek színét?? ami a csimi fedélből jön le a csomagtérbe.

Üdv D.


A tolatólámpa vezetékének színe BL/GE azaz kék/sárga, illetve a test barna.

kempelen Elküldve: 2012-11-01 12:54 Hidegindításkor "himbál" a motor

funkilaci írta: Hali! Bmw 320D 2004

Tegnap este hazaértem és ma reggel +4fokban nem indul a kocsi...az akkumulátor forgatja a motort de vmiért nem indul be...hidegbefuvást végeztünk rajta akkor 1 pillanatra beindult majd le is állt...üzemanyag van benne...aksiról levettük a sarut kb 10 percre hátha vmi hibakód csak a baj...de miután visszatettük ismét ugyanugy nem indul..
Az egyik szerelő azt mondta h nem kap üzemanyagot...lehet üzemanyag adagóló halhatott meg?
Van vmi ötletetek?
Szabolcsban kihez érdemes vinni?
Csak látogatoban vagyok itt..szerelőket nem ismereke a környéken

Köszi előre is!


Nem lehetséges, hogy az akku olyan gyenge, hogy forgatja, de nem éri el azt a fordulatot, hogy a motor be is induljon? Próbáljátok meg bikázni egy egészséges akkuval hátha csak ennyi a gond.
Adagolója pedig nincsen, az biztosan nem halt meg.

kempelen Elküldve: 2012-11-01 07:24 led-es helyzetjelzõ

jons írta:
ateszka86 írta:
egész nap mentem körbe,de sehol nem kaptam olyant (((


nem is fogsz. Ez egy fogalom zavar, ami ráadásul nem is reális illetve nem sok realitás alapja van. A can bus-hoz semmi köze, csak így hívják. Annyi a lényeg, hogy ledes egység már úgy van összeszerelve, hogy benne van az ellenállás.
vaterán nézz körül és hiába nem létezik ilyen akkor is úgy keresd, hogy can bus-os led. Nem tudom miért így kezdték el hívni, de akkor is hülyeség.


Amiért a kézi láncfűrész Stihl (stííílfűrész) és a sarokcsiszoló Flex...
Mindkettő márkanév volt...(stihl még persze létezik)

kempelen Elküldve: 2012-10-07 06:42 Klíma automatika hiba

kbalint írta: Szia.
Pont ezen agyalok most én is
Most lett vásárolva...
Csúnya dolog lesz ha egy ismerősön keresztül ment az
egész és át lettem verve , abban viszont biztos vagyok
hogy megcsináltatom velük digire... Persze költségmentesen!
Ha szétszedem akkor mit kellene figyelnem ??
Már darabjaira volt bontva az egész autó de ehhez egyszerűen hozzá
se tudtunk szagolni sajnos
A tippet előre is köszönöm neked!


Írd be ide az alvázszámod utolsó hét karakterét és kiderül mivel szerelték az autódat.

kempelen Elküldve: 2012-10-01 11:29 Társalgó

kempelen Elküldve: 2012-09-26 20:15 elektromos ablakemelõ_

adee9 írta: Sziasztok! Valaki tudna mutatni egy rajzot a jobb hátsó ablakemelőről realoem-en? Sehol nem találom...


hátsó ablakemelő

Nem fogsz találni a jobb hátsóról a realoem-en, mert minek is, ez csak egy jelölő ábra, hogy tudd mit keresel, lent pedig megvan hozzá a cikkszám, mellette az oldalankénti jelöléssel.