YELLOW írta:
laszlo0918 írta:
YELLOW írta:
laszlo0918 írta:
YELLOW írta:
jamborj írta:
YELLOW írta:
gyorfimiki írta:
Sziasztok!
A problémám az lenne, hogy amikor bekapcsolom a fűtést vagy a klímát, hosszú ideig szaggatva megy a ventillátor és szaggatva fújja a levegőt.
Megjegyzés: néha égett olajszaghoz hasonlót is befúj a ventillàtor, pedig nincs olajfolyás sehol, nem tudom, hogy a kettő összefügg-e?!
Mi lehet a probléma és hogyan lehet orvosolni?
a szaggatott fújáshoz tudok hozzászólni, az enyém dettó azt csinálja. a süni lesz a ludas. már megvettem, csak baxtam kicserélni, amíg jó idő volt.
amúgy valószínű, van, hogy magától is bekapcsol, mikor le van zárva az autó. vigyázni kell, mert leszívhatja az akksit.
Tényleg bekapcsolhatja a ventilátort magától? gyújtás nélkül? Nekem is hullámzik néha a ventilátor erősség...ilyenkor érdemes már cserélni? nehéz kicserélni?
igen. nekem olykor csinál olyat, hogyleállítom az autót, és haloványan megy a venti. vagy egyszercsak elindul magától hiába le van zárva az autó is. egyébként az az érdekes, hogy a minap direkt megnéztem lakatfogóval, de nem evsz fel olyan nagy áramot, ha megy, hogy komolyabb gondot okozzon.
ezért én úgy szoktam, hogy még járó motornál, mondjuk mielőtt hazaérek, egy jó 500 méterrel korábban leveszem totál, hogy a klímapanelen ne legyen semmi fény. általában olyankor jó, nem indul el újra. de volt már, hogy úgy is elindult.
Yellow. És mennyi idejére kocsi leállítás után kapcsolgat be neked a venti magától? Nekem olyan gondom van hogy pár nap után azt veszem észre hogy gyengül az aksi ami egyébként új és még nincsenek is hidegek. Nem tudom hogy valami fantomfogyasztóm van e vagy esetleg meg kéne perselyeztetnem az önindítót. Lehet az szippantja az aksit startoláskor jobban mint kéne.
nem ülök felette órákat. de volt olyan, hogy már lejárt a 15 perc, amikor lekapcsol mindent, ami megy. rádió, világítás, stb. és volt, hogy utána kapcsolt be. nekem ez elég ahhoz, hogy valószínű elindulhat később is.
egyébként lehet több fantomfogyasztó a rendszerben. pl riasztós autónál plusz rizikó.
akksi meg lehet nem érg vetted, de kitudjamióta állt a polcon, vagy ahol tárolták azok akik vették. gyártástól számítva fél év már sok időnek számít. sok helyen szokták töltögetni az akksit emiatt. nagyáruházban nem igen. és ugye pár nap nem használat okozhat gondot, főleg ha nem emntél vele sokat, de többet indítottál. a hideg pluszban rátesz.
hidegben érdemes az akksit melegíteni, mostani autóknál nem gáz, mert nyitásra általában kapcsol a beltér világítás, villog a lámpa, dízelnél izzít. ezek megindítanak annyi áramot, ami megmelengeti az akksit. indítás előtt célszerű egy pár másodpercre a lámpát felkapcsolni. főleg nem dízelnél.
de még számítanak az akksi paraméterei is. ja meg hidegben sűrűbb az olaj, nehezebben forgatja meg az önindító a főtengelyt. de nem tudom gyengülés latt mit kell érteni, miben nyílvánul meg pontossan? többet teker, vagy lassabban forgatja be a motort?
Hát lassabban fordítja át a motort az önindító felvillannak a kontroll égők mikor startolok a kocsi megy minden nap csak keveset.Vannak kollégáim akik ugyanazt az utat járják szóval körülmények hasonlóak és senki nem panaszkodik ilyesmire.Azért gondolom hogy az enyémmel van valami gáz.
nem tudom a kollégáidnak miylen gépei vannak. de egy dízel beindítása eleve többet vesz ki az akksiból. az önindító is több áramot vesz fel.
amúgy gondolkoztam már rajta, egy mikrovezérlővel tudnék figyelni áramot egész nap az autón. nem lenne nagy cucc, talán egy 10ezerből meg is építhető. aztán 1sec-es mintavételezéssel mérné az áramot, amit tárolna, mondjuk egy SD-re. kiderülne a turpisság. biztos, hogy nem mindig kapcsol be. de néha tutti.
egyébként általában ez okoz iylen gondokat, vagy a multimédia és riasztó. más nem nagyon jellemző.
Én azon gondolkodtam hogy beiktatok egy multimétert mérni az áramfelvételt. Meg bedobnám a laptopot egy webkam-mal a csomagtartóba és úgy figyelném meg de a te ötleted se rossz

csak én azt a kütyüt nem tudom megcsinálni sajna.