laszlo0918 fórum hozzászólásai

laszlo0918 Elküldve: 2016-01-01 16:57 Izzítás vezérlõ

Krapulax6 írta: Buek mindenkinek!!!
Van olyan illeto Borsodban aki tudna nekem segiteni az izzitas kerdesben?
Volt diagon nyaron a Kocsi es izzitasvezerlo hibat dobott...
Most allt 48 orat es kint a minusz 5-10-ben es eleg kehesen indult.
E46 320d 110kw 2002...Olvastam ,visszabb ,hogy ebben alulrol konyebb megkozeliteni a vezerlot,viszont en a gyertyakat mernem ki eloszor ha tudnam hol van es hogy nez ki...
Holnap meglesem a kesztyutarto bizti tabla mogott levo biztiket,hatha csak az van kimenve.


A gyertyákhoz sajna le kell venned a szívósort.A vezérlő alulról hozzá férhető az önindító mellett van az autóban ülve bal oldalt.Az enyém is rossz volt de még rossznak írta az összes izzítót is pluszba megjavítottam az izzításvezérlőt sikerült is itt az oldalon van fent pár kép meg kis leírás hogy kell.Utána már csak egy izzítót írt kicseréltem és kész ha van kérdésed írj privát üzenetet üdv Laci


laszlo0918 Elküldve: 2015-12-29 19:19 Műszerfal kijelzés

lantika írta:
laszlo0918 írta: Sziasztok azt szeretném kérdezni hogy mikor indítom hidegen az autót felvillannak a műszerfalon a sárga háromszög abs meg még egy azt most így nem tudom minek a kontroll égője. Másnál is előfordul ez vagy csak nálam. Az aksi pár hónapos benne 85ah varta sylver dynamic. Örülnék ha más dízeles kolléga megosztaná az észrevételeit ezzel kapcsolatban.Köszi szépen


Hello. Ilyen nekem is van kb evente 4-5 alkalommal. Jellemzöen hideg idöben,de a következö inditäsnäl eltünik. Elvileg kormänyszög jelado hiba,de lehet csak kontakt hiba. Eddig meg nem olvastam ki a hibakodot,igy a pontos okot nem tudom.


Ma megnéztem youtube-on pár hideg indítást e46 320d -k voltak mindenkinek fel villannak azok a lámpák nem tudom hogy ez rossz lehet e vagy normális.

laszlo0918 Elküldve: 2015-12-29 06:01 Műszerfal kijelzés

Sziasztok azt szeretném kérdezni hogy mikor indítom hidegen az autót felvillannak a műszerfalon a sárga háromszög abs meg még egy azt most így nem tudom minek a kontroll égője. Másnál is előfordul ez vagy csak nálam. Az aksi pár hónapos benne 85ah varta sylver dynamic. Örülnék ha más dízeles kolléga megosztaná az észrevételeit ezzel kapcsolatban.Köszi szépen

laszlo0918 Elküldve: 2015-12-21 18:27 Önindító

b_imi írta:
laszlo0918 írta:
szotakdavid írta:
laszlo0918 írta: Sziasztok meg tudná nekem valaki mondani a kulcs méretét amivel az önindítót ki lehet szerelni. Ha jól tudom akkor az egy olyan csillag alakú csavar pontos megnevezését nem tudom.


E12 TORX plusz a Tied felfele jön ki..szívósor le stb..



Köszi szépen a vigaszt nem gond amúgy tervezem a szívósor tisztítást meg ilyeneket.



Kissé szűk a hely, de azért ki lehet csalogatni.


Sikerült kicsalogatni már generálozzák.Holnapra talán meg lesz még vissza kell szerelnem. Én lefelé vettem ki a helyéről kifordítani volt kicsit szar mert magam voltam de utána simán kipottyant lefelé

laszlo0918 Elküldve: 2015-12-21 18:19 Turbo

Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
Bitu79 írta:
Kabi írta: sziasztok,
a turbónyomás vezérlőt hogy tudom ellenőrizni (ugye ez az és nem fogtam mellé nagyon: http://de.bmwfans.info/parts-c...#7796634_1 ), hogy jól működik-e? kicsit gyengének találom a teljesítményt 2000-es fordulat alatt, a turbó 2 éves a kocsiban.


Olvass kicsit itt:

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...laton.html



igen,ezen a topic-on már túl vagyok, ezért is jutottam el oda, hogy csekkolni kellene a nyomás szabályzót. Kérdésem akkor még 1x, jó eszközt keresek, és szétszedhető tisztítás miatt?
Egyébként most voltam kicsit kocsikázni, a Dashcommand nevű program azt mutatta, kb 2000 alatt nincs is turbónyomás. Fölötte ha taposom neki, 1,3-at is mutatott.


nem vagyok nagy dízeles, korábban azért nem si írtam, de 2000 alatt nem nagyon jön meg a turbó. bár lehet ezek az újabb dízelek 1850-1900 körül is megindulnak. de pont emiatt vannak a dupla turbós megoldások, hogy a kicsi turbót meg tudja indítani a kisebb fordulat.
de ha a kipuff rendszerben valahol folytás van, tehát megtorpan a kipuff gáz, akkor az is közrejátszhat ebben. vagy épp egy koszos levegőszűrő.
a geometria szabályzó inkább azért van, hogy a nagyobb kipuff. gáz nyomásra nagyobb teret adjon, hogy tudja tartani az állandó nyomást. na ezt most lehet nem érthetően írtam, de majd kijavít valaki dízeles. persze lehet az oka, pl szorul és nem tud rendesen állítani, de mondom 2000 környékén indulnak ezek meg.



érthető ez. csak az a baj, érzésre egy 1.9 tdi passat is jobban gyorsul és a gázreakció elég lassúnak tűnik a bmw-ben. ma elkezdem lecserélni a szűrőket, kitisztítom a csöveket, megnézem nem ereszt-e valamelyik, aztán majd meglátom lesz-e változás.


Nekem volt 1,9 tdi 66kw os Octaviam csippelve 120 ló volt jobban húzott mint a bmw 150 lóval. Meg kevesebbet evett 1 literrel az tuti. De hát bmw az bmw nem?

laszlo0918 Elküldve: 2015-12-15 19:00 Önindító

szotakdavid írta:
laszlo0918 írta: Sziasztok meg tudná nekem valaki mondani a kulcs méretét amivel az önindítót ki lehet szerelni. Ha jól tudom akkor az egy olyan csillag alakú csavar pontos megnevezését nem tudom.


E12 TORX plusz a Tied felfele jön ki..szívósor le stb..



Köszi szépen a vigaszt nem gond amúgy tervezem a szívósor tisztítást meg ilyeneket.

laszlo0918 Elküldve: 2015-12-15 05:06 Önindító

Sziasztok meg tudná nekem valaki mondani a kulcs méretét amivel az önindítót ki lehet szerelni. Ha jól tudom akkor az egy olyan csillag alakú csavar pontos megnevezését nem tudom.

laszlo0918 Elküldve: 2015-12-06 08:30 Turbo

still666 írta: Sziasztok
Lenne egy kerdesem. A geo jol van beallitva igy ranezesre? Ossze birtam rakni a turbot es forog nem akad el.


Szevasz azt nem tudom jól e van összerakva de kérdésem volna vele kapcsolatban mit csináltál vele takarítottad? vagy közép részt cseréltél?


laszlo0918 Elküldve: 2015-11-30 17:55 Fûtés - Klíma

YELLOW írta:
laszlo0918 írta:
YELLOW írta:
laszlo0918 írta:
YELLOW írta:
jamborj írta:
YELLOW írta:
gyorfimiki írta: Sziasztok!

A problémám az lenne, hogy amikor bekapcsolom a fűtést vagy a klímát, hosszú ideig szaggatva megy a ventillátor és szaggatva fújja a levegőt.
Megjegyzés: néha égett olajszaghoz hasonlót is befúj a ventillàtor, pedig nincs olajfolyás sehol, nem tudom, hogy a kettő összefügg-e?!

Mi lehet a probléma és hogyan lehet orvosolni?


a szaggatott fújáshoz tudok hozzászólni, az enyém dettó azt csinálja. a süni lesz a ludas. már megvettem, csak baxtam kicserélni, amíg jó idő volt. amúgy valószínű, van, hogy magától is bekapcsol, mikor le van zárva az autó. vigyázni kell, mert leszívhatja az akksit.


Tényleg bekapcsolhatja a ventilátort magától? gyújtás nélkül? Nekem is hullámzik néha a ventilátor erősség...ilyenkor érdemes már cserélni? nehéz kicserélni?


igen. nekem olykor csinál olyat, hogyleállítom az autót, és haloványan megy a venti. vagy egyszercsak elindul magától hiába le van zárva az autó is. egyébként az az érdekes, hogy a minap direkt megnéztem lakatfogóval, de nem evsz fel olyan nagy áramot, ha megy, hogy komolyabb gondot okozzon.
ezért én úgy szoktam, hogy még járó motornál, mondjuk mielőtt hazaérek, egy jó 500 méterrel korábban leveszem totál, hogy a klímapanelen ne legyen semmi fény. általában olyankor jó, nem indul el újra. de volt már, hogy úgy is elindult.


Yellow. És mennyi idejére kocsi leállítás után kapcsolgat be neked a venti magától? Nekem olyan gondom van hogy pár nap után azt veszem észre hogy gyengül az aksi ami egyébként új és még nincsenek is hidegek. Nem tudom hogy valami fantomfogyasztóm van e vagy esetleg meg kéne perselyeztetnem az önindítót. Lehet az szippantja az aksit startoláskor jobban mint kéne.



nem ülök felette órákat. de volt olyan, hogy már lejárt a 15 perc, amikor lekapcsol mindent, ami megy. rádió, világítás, stb. és volt, hogy utána kapcsolt be. nekem ez elég ahhoz, hogy valószínű elindulhat később is.
egyébként lehet több fantomfogyasztó a rendszerben. pl riasztós autónál plusz rizikó.
akksi meg lehet nem érg vetted, de kitudjamióta állt a polcon, vagy ahol tárolták azok akik vették. gyártástól számítva fél év már sok időnek számít. sok helyen szokták töltögetni az akksit emiatt. nagyáruházban nem igen. és ugye pár nap nem használat okozhat gondot, főleg ha nem emntél vele sokat, de többet indítottál. a hideg pluszban rátesz.
hidegben érdemes az akksit melegíteni, mostani autóknál nem gáz, mert nyitásra általában kapcsol a beltér világítás, villog a lámpa, dízelnél izzít. ezek megindítanak annyi áramot, ami megmelengeti az akksit. indítás előtt célszerű egy pár másodpercre a lámpát felkapcsolni. főleg nem dízelnél.
de még számítanak az akksi paraméterei is. ja meg hidegben sűrűbb az olaj, nehezebben forgatja meg az önindító a főtengelyt. de nem tudom gyengülés latt mit kell érteni, miben nyílvánul meg pontossan? többet teker, vagy lassabban forgatja be a motort?


Hát lassabban fordítja át a motort az önindító felvillannak a kontroll égők mikor startolok a kocsi megy minden nap csak keveset.Vannak kollégáim akik ugyanazt az utat járják szóval körülmények hasonlóak és senki nem panaszkodik ilyesmire.Azért gondolom hogy az enyémmel van valami gáz.


nem tudom a kollégáidnak miylen gépei vannak. de egy dízel beindítása eleve többet vesz ki az akksiból. az önindító is több áramot vesz fel.
amúgy gondolkoztam már rajta, egy mikrovezérlővel tudnék figyelni áramot egész nap az autón. nem lenne nagy cucc, talán egy 10ezerből meg is építhető. aztán 1sec-es mintavételezéssel mérné az áramot, amit tárolna, mondjuk egy SD-re. kiderülne a turpisság. biztos, hogy nem mindig kapcsol be. de néha tutti.
egyébként általában ez okoz iylen gondokat, vagy a multimédia és riasztó. más nem nagyon jellemző.


Én azon gondolkodtam hogy beiktatok egy multimétert mérni az áramfelvételt. Meg bedobnám a laptopot egy webkam-mal a csomagtartóba és úgy figyelném meg de a te ötleted se rossz csak én azt a kütyüt nem tudom megcsinálni sajna.

laszlo0918 Elküldve: 2015-11-30 13:11 Fûtés - Klíma

YELLOW írta:
laszlo0918 írta:
YELLOW írta:
jamborj írta:
YELLOW írta:
gyorfimiki írta: Sziasztok!

A problémám az lenne, hogy amikor bekapcsolom a fűtést vagy a klímát, hosszú ideig szaggatva megy a ventillátor és szaggatva fújja a levegőt.
Megjegyzés: néha égett olajszaghoz hasonlót is befúj a ventillàtor, pedig nincs olajfolyás sehol, nem tudom, hogy a kettő összefügg-e?!

Mi lehet a probléma és hogyan lehet orvosolni?


a szaggatott fújáshoz tudok hozzászólni, az enyém dettó azt csinálja. a süni lesz a ludas. már megvettem, csak baxtam kicserélni, amíg jó idő volt. amúgy valószínű, van, hogy magától is bekapcsol, mikor le van zárva az autó. vigyázni kell, mert leszívhatja az akksit.


Tényleg bekapcsolhatja a ventilátort magától? gyújtás nélkül? Nekem is hullámzik néha a ventilátor erősség...ilyenkor érdemes már cserélni? nehéz kicserélni?


igen. nekem olykor csinál olyat, hogyleállítom az autót, és haloványan megy a venti. vagy egyszercsak elindul magától hiába le van zárva az autó is. egyébként az az érdekes, hogy a minap direkt megnéztem lakatfogóval, de nem evsz fel olyan nagy áramot, ha megy, hogy komolyabb gondot okozzon.
ezért én úgy szoktam, hogy még járó motornál, mondjuk mielőtt hazaérek, egy jó 500 méterrel korábban leveszem totál, hogy a klímapanelen ne legyen semmi fény. általában olyankor jó, nem indul el újra. de volt már, hogy úgy is elindult.


Yellow. És mennyi idejére kocsi leállítás után kapcsolgat be neked a venti magától? Nekem olyan gondom van hogy pár nap után azt veszem észre hogy gyengül az aksi ami egyébként új és még nincsenek is hidegek. Nem tudom hogy valami fantomfogyasztóm van e vagy esetleg meg kéne perselyeztetnem az önindítót. Lehet az szippantja az aksit startoláskor jobban mint kéne.



nem ülök felette órákat. de volt olyan, hogy már lejárt a 15 perc, amikor lekapcsol mindent, ami megy. rádió, világítás, stb. és volt, hogy utána kapcsolt be. nekem ez elég ahhoz, hogy valószínű elindulhat később is.
egyébként lehet több fantomfogyasztó a rendszerben. pl riasztós autónál plusz rizikó.
akksi meg lehet nem érg vetted, de kitudjamióta állt a polcon, vagy ahol tárolták azok akik vették. gyártástól számítva fél év már sok időnek számít. sok helyen szokták töltögetni az akksit emiatt. nagyáruházban nem igen. és ugye pár nap nem használat okozhat gondot, főleg ha nem emntél vele sokat, de többet indítottál. a hideg pluszban rátesz.
hidegben érdemes az akksit melegíteni, mostani autóknál nem gáz, mert nyitásra általában kapcsol a beltér világítás, villog a lámpa, dízelnél izzít. ezek megindítanak annyi áramot, ami megmelengeti az akksit. indítás előtt célszerű egy pár másodpercre a lámpát felkapcsolni. főleg nem dízelnél.
de még számítanak az akksi paraméterei is. ja meg hidegben sűrűbb az olaj, nehezebben forgatja meg az önindító a főtengelyt. de nem tudom gyengülés latt mit kell érteni, miben nyílvánul meg pontossan? többet teker, vagy lassabban forgatja be a motort?


Hát lassabban fordítja át a motort az önindító felvillannak a kontroll égők mikor startolok a kocsi megy minden nap csak keveset.Vannak kollégáim akik ugyanazt az utat járják szóval körülmények hasonlóak és senki nem panaszkodik ilyesmire.Azért gondolom hogy az enyémmel van valami gáz.

laszlo0918 Elküldve: 2015-11-30 07:24 Fûtés - Klíma

YELLOW írta:
jamborj írta:
YELLOW írta:
gyorfimiki írta: Sziasztok!

A problémám az lenne, hogy amikor bekapcsolom a fűtést vagy a klímát, hosszú ideig szaggatva megy a ventillátor és szaggatva fújja a levegőt.
Megjegyzés: néha égett olajszaghoz hasonlót is befúj a ventillàtor, pedig nincs olajfolyás sehol, nem tudom, hogy a kettő összefügg-e?!

Mi lehet a probléma és hogyan lehet orvosolni?


a szaggatott fújáshoz tudok hozzászólni, az enyém dettó azt csinálja. a süni lesz a ludas. már megvettem, csak baxtam kicserélni, amíg jó idő volt. amúgy valószínű, van, hogy magától is bekapcsol, mikor le van zárva az autó. vigyázni kell, mert leszívhatja az akksit.


Tényleg bekapcsolhatja a ventilátort magától? gyújtás nélkül? Nekem is hullámzik néha a ventilátor erősség...ilyenkor érdemes már cserélni? nehéz kicserélni?


igen. nekem olykor csinál olyat, hogyleállítom az autót, és haloványan megy a venti. vagy egyszercsak elindul magától hiába le van zárva az autó is. egyébként az az érdekes, hogy a minap direkt megnéztem lakatfogóval, de nem evsz fel olyan nagy áramot, ha megy, hogy komolyabb gondot okozzon.
ezért én úgy szoktam, hogy még járó motornál, mondjuk mielőtt hazaérek, egy jó 500 méterrel korábban leveszem totál, hogy a klímapanelen ne legyen semmi fény. általában olyankor jó, nem indul el újra. de volt már, hogy úgy is elindult.


Yellow. És mennyi idejére kocsi leállítás után kapcsolgat be neked a venti magától? Nekem olyan gondom van hogy pár nap után azt veszem észre hogy gyengül az aksi ami egyébként új és még nincsenek is hidegek. Nem tudom hogy valami fantomfogyasztóm van e vagy esetleg meg kéne perselyeztetnem az önindítót. Lehet az szippantja az aksit startoláskor jobban mint kéne.

laszlo0918 Elküldve: 2015-10-24 22:13 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Tano írta:
englert írta: Üdv

Véleményetek? http://autotuninghaus.com/TC-S...AGNOSZTIKA


Inkább 5k-s INPA kébel meg a tengernyi gyári progi...


Tano kollégára érdemes halgatni ott van a témában. Nekem van ez a belinkelt cucc is- kínai aliexpressen megveszed olcsóbban is ha mindenáron ez kell.

laszlo0918 Elküldve: 2015-10-07 23:48 Akkumulátor

jokerface írta: Helo.
A Te kocsidba ezek a méretek valók mm-ben.

H - 315
SZ - 175
M - 175

80-85Ah ami ideális lenne. Hidegindítás 720-800A


Köszi szépen az infót

laszlo0918 Elküldve: 2015-10-06 20:42 Akkumulátor

Sziasztok.Hány amper órás aksit kéne vennem a kocsimba 320d 2003 touring? Esetleg ha valaki tudna méreteket ami belé fér a tartóba megköszönném.Van hogy több napig rövid utakat megyek aztán van hosszabb út is.

laszlo0918 Elküldve: 2015-09-24 18:57 Izzítás vezérlõ

Csabika136 írta:
szotakdavid írta:
Csabika136 írta: Sziasztok srácok!
Picit nehezebben indul t múltkor a 320d-m. Ilyen időben szeretne vajon izzítani? Az a két rossz gyertya ugyanis azóta is rossz, sőt lehet hogy a másik kettő sem jó, amiről a múltkor írtam. Ha viszont most kellene hogy izzítson, akkor a két rossz gyertya magyarázat lehetne a nehezebb indulásra.
Köszönöm!


Mindig izzít.

ki kell mérni lehet a gyertyák szarok de lehet a vezérlő is.


Mindig izzít? Akkor nagyszerű! Simán csak rosszak a gyertyáim. Kettő biztosan.
De ha már így elmondtad a frankót, tudnál nekem segíteni? Hogy tudnám jól kimérni amit kell? Ugye a gyertyákhoz hozzáférni most nem tudok, míg újra le nem veszem a szívócsövet. De a vezetékek nyilván kiindulnak valahonnan. Ott biztos tudnék valahogy mérni ellenállást,a testhez képest, és azt is hogy meg-e a gyertyákhoz feszültség?
Vagy mit szoktak és hogyan mérni?

Köszi!


Azok a kábelek az önindító alól az izzítás vezérlőből jönnek -alulról hozzáférhető az izzítás vezérlő.Szerintem vedd le a szívósort cseréld ki az izzítókat hogy tuti jók legyenek benne utána ha még mindig nem izzít lehet keresni tovább a hibát.Az izzításvezérlőt én meg tudtam javítani itt a fórumon leírtak alapján.Ha kicseréled az izzítókat és rá tudod tenni az autót diagra az kimutatja hogy melyik izzító rossz-és ha a csere után is rossznak írja akkor a vezérlő lesz a ludas. nekem amúgy mikor rossz volt egy izzítóm meg a vezérlő akkor is pöcc-re indult még hidegben is csak kéken füstölt pár másodpercig.