viktor fórum hozzászólásai

viktor Elküldve: 2014-03-14 21:23 Segítsetek!

Motorok22 írta: Sziasztok!

Autómata váltóba? Castrol Transmax Dex III

Vélemény???


Csak azt a típust amit a váltóhoz ajánlanak. Különben beszarik.

viktor Elküldve: 2014-03-08 17:34 Chip tuning

rece65 írta:
YELLOW írta:
rece65 írta:
YELLOW írta:
rece65 írta: Uhh most látom milyen háborút indítottam el a kérdésemmel!
Azt reméltem hogy személyeskedés nélkül meglehet ezt a témát beszélni...
Javasolnám hogy az szóljon hozzá akinek van/volt beszerelve chip tuning a BMW!-be és arról mi a tapasztalata.

Azt hogy kell-e nekem vagy másnak majd eldönti a tulajdonos!
Valóban a sógora a hozzászólónak a Szabolcs?

Az hogy lehet rá kötni biztosítást az egy előny és pozitívum,igaz hogy nem olcsó de ha vki a biztonságra utazik annak ez egy jó megoldás lehet.
Hogy a biztosító mennyit és hogyan(mire) fizet gond esetén az más kérdés,külön körbe kell járni!
Én mint laikus úgy látom hogy ha szakemberhez!! viszi a tulaj akkor vállalható a kockázat.
Itt olyanra gondolok aki nem egy-két BMW chippel évente hanem van komoly tapasztalata és visszajelzés a vevők felől.
Ettől függetlenül biztos hogy van kockázata de ezt mindenki maga dönti el hogy kell-e neki.

Én azért tovább is várnám a tapasztalatokat!!


figyelj, bár nemt udom anyagi helyzeted, de ne a csipsz legyen már az a hűdefontos dolog, hanem egyéb szinten legyen már rendbe a verdád. én szerintem felesleges. az tény a dízel autók jobban csippezhetőek, több tartalék van bennük, és valóban a régebbi vw konszern autói valóban jobbak ilyen szempontból.
ha kevés az erő, akkor miért enm vettél nagyobb motorost? amihez minden hozzá van igazítva gyárilag, ahhoz méretezve. vagy jó kimondani a haverok előtt, hogy csipszezett az autó? ez is valami farok növelő tényező lett? szerintem szard le a csippet. elég az a 150 ló, lehet kibírná a 170-t is, lehet valakinek tökéletesen megy sok ezret, de gyárlag még többet tud elmenni. a másik dolog, ha pár évre veszed, gondolj bele el is kell adni. értelmes ember, aki nem sztrítréjszing hülyegyerek, nem fog csippes autót venni, vagy nagyon nyomott áron, aki meg úgyis odaadja, az alapból gyanús ahogy hil is írta, kajálj az árából, vagy tankold meg a gépet és kirándulj egyet.
tudom milyen sikereik vanank a dízelnek, de nekem még mindig nem fér össze a sport-dízel kapcsolat, mint az a bolondéria, hogy kabrió dízel motorral. nekem ez brutális megerőszakolása a stílusnak.

szerk.: persze megértem, egy erősebb autó adói drágábbak, de majd egyszer eljő az az idő, amikor elkell menni beméretni az autókat, és ami több mint a gyári, azt az alapján fognak adóztatni, akokr majd elsz kopp. ezektől kitelik.

Figyelj!
A farokméregetésből már régen kinőttem mert lassan 50 vagyok és nem a haverok előtt akarok vakítani mint a 20 évesek!
Valóban ne turkálj a pénztárcámba mert semmi közöd hozzá hogy mire költöm a pénzemet!
Egyenlőre csak tájékozódom és arra voltam kíváncsi hogy esetleg fogyasztás csökkentés mellett lehet-e teljesítményt növelni és nem a fordítottja!!
Nem eladásra vettem az autómat és szeretném optimálisan jól "feljavítani" amit lehet,ezért is rakosgatok bele "extrákat" ami nekem kellhet.
Egyáltalán nem biztos hogy teszek bele chipet,pont erre való a fórum hogy a hozzászólások alapján eldöntöm hogy kell-e nekem vagy nem.
Sok hasznos tanácsot adsz a fórumon de ne oktassál már ki ilyen idős fejjel majd én tudom mit teszek!!

Amikor hasznos tanácsot adtál már többször is akkor mindig pontoztalak is és díjazom a segítő készségedet!

Ezután is megköszönöm ha tárgyilagosan segítesz de nem ebben a stílusban!(ha kérhetlek rá)
Lehet én reagáltam túl a hsz-t de fogadd el tőlem hogy ilyen vagyok.

És a verdámat rendben tartom szerintem ezek után is!!

Üdv!



azt nem tudom miért vetted magadra a farokméregetéses témát?
általánosságban írtam. aki volt már valamiféle összerezdülésen, tudhatja mi megy. kb úgy beszélnek róla, mintha kinek lenne nagyobb. és ez lenne az életben a legfontosabb.
nekem pedig ez a stílusom bocs. és igen túlreagáltad, mert csak részben szólt neked, és pont ezt nem szűrted le belőle, ami a mondani valója lett volna.
és igen azt nem értem, hogy miért utólagosan kell oylanra tenni az autót, amilyen az igényed? miért nem olyat veszel? értem én, hogy soke setben vane gy kevésbé felszerelt, de jó állapotú autó, míg a jobban felszerelt lelakott, de amint szétbombázod az autót, hogy szinte az egész belét kicseréled, az marha sok pénz, idő, energia, munka, és lehet szarul pakolsz össze valamit (ez sem neked szól, tehát a megszólítást ne magadra vedd, úgy kell érteni, hogy mindnekihez szólok, személyesen, akit érint), aztán csörögni, zörögni fog minden.
ha meg olyan korú vagy, akkor tudnod kellene, hogy ezek a kérdések mindig meddők lesznek, vagy hogy is akarjam már magának kifejezni, mert akinek chip van, azok közül kevesen fogják beismerni, hogy hát igen olcsó húsnak híg a leve, vagy több baja lett az autónak, mert tulajdonképpen az ember képtelen beismerni önmagáról, hogy hát hülye volt, elcseszte. illetve olyan ez, hogy az alkoholmentes sörtől is be fogsz rugni, ha normális üvegbe teszed, ami alkoholos üveg. nem tudom, de fogadni emrnék rá, hogy az ilyen búcsús chip-esek semmit nem csinálnak az autóval, max a tulaj hiszi el. hisz azt gondolja ha fizetett érte, az benne is van, és a hipokrampusz meg faxom tudja miylen agyi részek, ezt el is hitetik vele. ugyenez a dircsi-szürcsi. nagyobb szívóhang, az ember rögtön másnak érzi az autót, közben max 2LE-ha lett több, amit nem érez meg egy átlagos ember.
ahol van pad és lemérik az autót, szerinted mennyiből tart, "chip-pelés" után egy gombot nyomni, ami pozitív irányba billenti a mérést?

másik. a plussz teljesítményhez, több energia kell, ergő több tüzelőanyag. fizika általános iskola. sosem írtam, és nem is fogok csip programot írni, de ugye ahhoz, hogy kevesebebt is fogyasszon, azt úgy lehet szerintem elérni, hogy alacsony fordulaton, szegényebb keverékkel megy, de emiatt nem lesz rugalmas, magas fordulaton lehet neki adni többlet anyagot, ahogy több levegő is kell nagyobb erő, de több fogyasztás. mást nem ott járnánk, mint a fogyasztás topic-ban, hogy nem, hogy keveset fogyaszt, de termeli az üzemanyagot. lehet nyílván finomítani a programokat, de az nem hoz akkora plussz teljesítményt, hogy megérezd. vagy nagyobb teljesítmény vagy kevesebb fogyasztás. erre lehet szerintem hangolni. a nagyobb a valódi erőt, nagyobb turbo, szívó és kipuff oldali tuning, hajtókar, lendkerék tömeg csökkentés, erősítés, befecskendező renszer, és üzemanyag ellátó rendszer nagyobbra scerélése, és ezekhez faszántosan megírt program ér valamit. de mondom, a plussz teljesítmény, az plussz fogyasztás. ennyi a képlet.
aki mást mond, vagy hirdet, az mese habbal, amit hallani akar a paraszt, az azoknak való, akik megevszik a szivargyújtóba tehetó lókakát, amitől fogyasztás csökekntés érhető el.
amíg van hülye, addig az ilyen dolgoknak mindig lesz keletje. és ahogy elnézzük ezeket a dolgokat, jó sok hülye van. ami inkább félelmetes mint vicces.

Semmii gond,részemről lezártam,aki akar majd még leírja a tapasztalatát,véleményét!



Szia!

Itt nézz körül chip ügyben http://www.autokorbel.hu/chipt...wgodWpoAbA.

viktor Elküldve: 2014-02-21 07:07 Motorolaj

Pitykoo írta:
viktor írta:
Pitykoo írta: Hali!
Visszaolvasgattam és én most fogok venni egy 320i bmw-t és akkor nekem is érdemes lenne motormosóval átmosni olajcsere előtt??!!
Amm... meg most akkor jó a Xado vagy nem?!
Vagy melyik olajat jó beletenni??


Szia!

Motul Specific LL-04 5W40


Köszi!
Amm....és hány literest kell venni?


Felmész a Motul honlapjára és típus szerint ki tudod lesni, de 6,5 litert ír a 320i hez.

viktor Elküldve: 2014-02-19 21:21 Motorolaj

Pitykoo írta: Hali!
Visszaolvasgattam és én most fogok venni egy 320i bmw-t és akkor nekem is érdemes lenne motormosóval átmosni olajcsere előtt??!!
Amm... meg most akkor jó a Xado vagy nem?!
Vagy melyik olajat jó beletenni??


Szia!

Motul Specific LL-04 5W40

viktor Elküldve: 2014-02-14 20:32 Üzemanyag fogyasztás

compact írta:
anubisz írta:
veszkoo85 írta:
csbalu írta:
MattM325 írta:
csbalu írta:
MattM325 írta:
csbalu írta: Elvtársak!

Most vagy szart tankoltam vagy szar a kocsi..
7.6L/100km autópályán tepomattal 120-130al +5Fok körül...
Televertem LUK-on az esett útba (sosem szoktam ezen a kúton tankolni) és 1 csíkkal kicsivel több mint 200km-t tudtam elmenni... végük 380km után ez a rátankolt fogyasztás jött ki.
Most kb 50/50 Shell/LUK van benne és habár verettem neki keményen az 1ik nap de megint kb 210km-t mentem egy 1 csíkkal a korábbi 280-340helyett.

A.: Fost tankoltam
B.: Valami fekália van a porlasztókkal

A teljesen LUK-al talán mintha nem is húzott volna úgy a gép.

Valakinek van résolaj mérő berendezése? Szívesen megvizsgálnám a prolasztóimat, mert a diag szart sem mutat a valós állapotról.
Ha nincs senkinek, szerintem veszek 1-et.


2m cső, 4 üres kávéspohár. Ne szórakozz, inkább tankolj belőle OMV-t.


Kb milyen átmérőjű szilikoncsőre van szükség? Néztem hogy fecskendőket használnak mások. A csatlakozást pontosan hogyan lehet megoldani a porlasztóra?


Az injektor résolaj kivezetésére kell rádugni, tehát nem kell csatlakozó.
3,2mm a résolajcső, az helyett megteszi a 3mm-s mipolán cső. Nagyon sokan alkalmazzák ezt a megoldást.


Értem, most már működni fog, köszönöm a tippeket!
Üdv
Balu



kartonpapír a hűtő elől vedd ki,aztán a lukoilt hanyagold


Na megint a benyakút mizéria, rég óta lukoilon tankolok, nem mindegy, hogy simán 10ft olcsóbb a benzin, sosem volt vele gondom, meg az önkiszolgálóknál sem, és hiába a 30ft drágább shell csoda benzin, meg 98 as isten nyila, 450 ért érezhető változást nem igen éreztem. Akkor minek a szűrő a kocsiba, ha szmötyiket kap fel a motor? no mindegy. Ukrán határ mellett laknátok akkor jó lenne a 160 ft szmötyi benzin, akkor senki nem panaszkodna. Szegény oroszok, a sok ezer luxuscsoda ami kint jár az utakon, az mind lerobban a szar benzintől. A világon ott veszik a legtöbb rolls rolls, Bentleyt meg a kismillió Ferrári, x6 ost, meg mindenféle BMW. Persze igen, vízzel keverik a benzint, kár, hogy nem keveredik össze. Nem mondom, hogy nem kerülhet bele szar, de van szűrő a kocsiba, épp ezért. Én benzinesként nyilatkozom, hogy a dizel az milyen, azt nem tudom, de benzinjükkel semmi gond, nálam.


Nem szeretnék semmilyen vitába szállni, főleg nem olyanba ami a benzinről szól, csak megjegyzem, hogy ismert japán márka bizonyos motorjai ami érzékenyek az üzemanyagminőségre az a lukoilos benzintől és egyéb "olcsó" kút anyagát tankolva betárolja a "szegény üzemanyag keverék" című hibakódot és érezhetően szarabbul megy.
Az egy dolog, hogy seggre ném érzünk minden autónál különbséget, de a technika érzi és nem egy-két itt-ott tankolásnál fog kiderülni, hanem hosszútávon.
Dízelnél pl nem mindegy, hogy 100 vagy 300e km után kell a befecskendezőkhöz nyúlni sztem, amit nagyban befolyásol az üzemanyag minősége és itt nem a fizikai szennyeződésekről van szó amit meg lehet szűrni....



"Ismert japán márka" Mi ez kereskedelmi tv, hogy nem mered ideírni? Egyébként biztos van ilyen.

viktor Elküldve: 2014-02-01 21:10 Autóvásárlás

Darius írta:
gzu11 írta:
Darius írta:
gzu11 írta:
tiborpapp írta: Szeretnek venni a BMW-t aminek a fogyasztasa lenne a lenyeg. Egy BMW3-as tipusu 2003 evjaratu korulire gondoltam. Melyik a legjobb fogyasztasu: 1.6, 1.8, 2.0 ? benzin vagy dizel?


Szia!

Ha a fogyasztás a lényeg, akkor diesel...
Fateromnak volt korábban 2003-as, benzines, E46 316i-je (1.8-as, 116 LE motor), manuális váltóval, neki mindig 7,2 - 8,3 L/100 km volt a fogyasztása vegyesben, pályán persze lement 6,7 L/100 km környékére.
Nekem most egy 2004-es 1995 cm3-es, automata váltós, diesel, E46-osom van, átlagfogyasztásom 5,4 L/100 km vegyesben, pályán 4,4 L/100 km.

Fenntartásban mind a kettő egy szinten van, mert a benzinesnek is vannak nem olcsó költségei...
Ezt saját tapasztalatból mondom és nem a kisujjamból kiszívva!

De a legfontosabb, hogy állapotot vegyél, ne km-t...
Remélem tudtam segíteni!!!

G.



Hagyjuk már a mellébeszélést!Ne is haragudj de nekem volt 2004/7 havi 320d-m városba télen 8-9 litert evett,nyáron 6,5-7litert ,kinnt tempomat országút 100 5,5...autopálya 140 tempomat 5,5-6... és az enyém kézi 6 os váltós volt patika motorikus állapotba 147ezer kmerrel...Anyám 1.5 szívódízel saxoja nem eszik 4,4-et pedig az nem egy atomerőmű....





Inkább azt hagyjuk, hogy mit kell a másikat kritizálni, és az állításait meghazudtolni...
Nekem is 2004/2 havi a kocsim, 124ekm van benne, és elhiheted, hogy patika, mert ma pl. csak azért igazoltatott két rendőr srác, hogy megnézzék az autót...

Azt viszont teljes mértékben aláírom, hogy minden a megtett távtól függ!!!
Én szinte csak hosszabb úton használom és városban csak hétvégente!
Én egy tank gázolajjal 950-1150 km megyek ténylegesen!
Számolj vissza, ha ennyire fenn vagy akadva a kapott adaton...
Egyik ismerősömnek is pont ilyen volt, neki manuális váltóval 4,2 is volt a fogyija, megpakolva + 4 személy pályán, városban pedig 4,8...
Persze ha taposod neki ez is megeszik 8-at is, de az már annak a baja aki így jár vele...
És igen pályán 120 km/h, tempomat be, szakadó eső, 380 km-es táv, 4,4 L/100 km, mondj azt amit akarsz...

Csak városban, rövid távon valóban hamarabb ki lehet nyírni, mint az "igénytelen" benzinest, ez tény!
De a kérdés csak a fogyasztásra tért ki, nem pedig a használatra...



Ez nem kritizálás volt csupán az igazság.... Automata 320d-vel 4.4 fogyasztas...mesélj mèg kérlek...



Nem tudom mi a bajod. e46 20d-vel hosszabb útra féltartállyal indultam és telivel érkeztem, Haza indulás előtt mindig le kellett fejteni a felét, hogy ne csurogjon ki a haza úton.

viktor Elküldve: 2014-01-31 23:31 Autóvásárlás

Umberto írta:
viktor írta:
Ha kevesebbet mész akkor is a dízel fogyaszt kevesebbet. Csak a bekerülési költség a számítható költség, mert bármelyik elmehet hiba nélkül több 100 ezer km-t is...



Nem. Nem fog elmenni a 300000+ kilométerrel vásárolt dé-d még többszázezret, az átlag használat mellett, anélkül hogy a gatyádat ráköltenéd.

Ha kevesebbet mész, de alattad szarik be és neked kell kifizetni a többszázezret (nem km-t, forintot ) a dízelbajokra, akkor hiába hozz a konyhádra 50000-et mondjuk évi 7000 km-nél. Remélem érthetően fogalmaztam, vagy lehet követni



Szerk. Hancurozo:
Rendben van, én semmivel nem vonom kétségbe, hogy van pár dízel, amely elmegy x százezer km-t minden baj nélkül, de azokat valószínűleg nem úgy használták, mint azt itthon szokás.

Az meg a másik dolog, hogy Te megnézted hogy mit veszel, ahogy én(mi) is így tettünk. De azt még sem mondhatod, hogy az átlag így vesz autót, mert nem.
Az, hogy mi rádugjuk diagra, odaállítunk rétegmérővel, hozzáértéssel, meg több év, esetleg évtized tapasztalattal, imígyen hogy: "na megjöttünk autót venni!, az abszolút nem tükrözi az átlag vásárlói hozzáállást.


Jól van, pihenjél.

Arról írtam, hogy papírforma szerint mik a megtérülés körülményei.
Egyébként meg megvizsgálhatod a legfaszább szerelővel, vagy vizsgálhatod csoda műszerekkel az autót, akkor sem tudod kizárni a rejtett hibák lehetőségét.
Tök mindegy mit kell bele tankolni. Megveszed az autót és reménykedsz, hogy jól döntöttél. Persze egy sokat futottnál valószínűsíthetőbb a hibák lehetősége. De akkor is csak vagy igen vagy nem.
Szándékosan nem folyok bele a lerúgott autó témába, mert ép eszű ember olyat nem vesz...

viktor Elküldve: 2014-01-31 21:54 Autóvásárlás

Umberto írta: Akkor számoljunk kicsit.



Aszondod, 5.2-5.4 között mozog a fogyasztásod, amelyet kiátlagolva 5.3-at kapunk. Így a Te üzemanyag költséged 100 km-re kivetítve ~2220 Ft. az átlagáron számolva (NEM! Premium dieselt tankolva, amely pedig mint tudjuk, igencsak ajánlott...)

A benzines szerinted 1.5-2 literrel többet fogyaszt, 2-vel fogyasszon többet! Így szintén 100 km-re, 95-öst tankolva 2942 Ft-ra jön ki a költség.

A különbözet 722 Ft 100 km-en. Ami azt illeti, 15000 km-en, vagyis évi átlag magyar futásteljesítmény mellett, összesen 108300 Ft-ot spórolsz.

Az, hogy mennyit mész egy évben, teljes mértékben meghatározza, hogy anyagilag melyik éri meg jobban.

Tekintve, hogy n összegből hányszor elhasználtabb (és ezáltal valószínűsíthetően nagyobb fenntartási költséggel kecsegtető) diesel bömöst lehet venni, mint benzinest, én csak annyit mondok,

számolj!


Sziasztok!

Nekem volt mind a kettő, benzines és dízel is. Akár mit csinálsz a benzines minimum 2 literrel többet fog fogyasztani. Tekintve azt a tényt is, hogy dízelnek alacsonyabb fordulaton már jelentős a nyomatéka, ezért szinte alap gázon elgurul. Míg a benzinest kicsit jobban kell nyomni, mert magasabb fordulaton jön meg az ereje. Tehát több főtengely fordulat több üzemanyagot jelent. Ha a főtengely fordulat nem több akkor az üzemanyag kell, hogy több legyen azért, hogy alacsonyabb fordulaton is erős legyen. Városban (Budapest, lakott terület)ez még többet jelent, mert a sok (ugyan az az) elindulás és kigyorsítás egy benzinesnél több energiát igényel. Ha kevesebbet mész akkor is a dízel fogyaszt kevesebbet. Csak a bekerülési költség a számítható költség, mert bármelyik elmehet hiba nélkül több 100 ezer km-t is...

viktor Elküldve: 2013-12-29 20:17 karbantartás

Robinson írta:
viktor írta: Sziasztok!

Az avast víruskereső folyamatosan vírust jelez, ahányszor csak az oldalon megnyitok valamit.
Nézzetek utána, mert a google le fogja tiltani az oldalt. Azt hiszem ez rossz reklám lenne.
Ha meg vakriasztás, akkor mi lehet az oka?
Talán inkább erre kellene villám gyorsan ugrani, nem pedig arra, ha valaki belinkel egy másik BMW-s fórumot, segítő szándékkal. Vagy hülyét csinálni belőle más előtt, azzal hogy szó nélkül átírja a linket az aktuális "admin"

Üdv: Viktor

Sok szerelmes menyecskét és Boldog új évet!


Szia,

Töröltem a válaszokat a hozzászólásodra, mert nagyon elkanyarodtatok a témától. A jelzésedet köszi, más is jelezte, ha minden igaz, már sikerült rendbehozni a dolgot.

A hozzászólásod további része ("Talán inkább erre kellene...") pedig számomra nem teljesen érthető. Már csak azért sem, mert rajtam kívül senki másnak nincsen joga hozzászólásokat - így linkeket sem - módosítani. Törlésre van, de az megint más tészta. Én meg biztos lehetsz benne, hogy jóideje se nem töröltem, se nem módosítottam, se nem moderáltam semmilyen formában hozzászólásokat. Innentől kezdve az irományod eléggé légbőlkapottnak, vádaskodónak bizonyult számomra.

Az ugrás mit jelent? Nem telt el egy nap (azóta, hogy szóltak, még fél sem), és javítva lett. Megfelel? Vagy van valamilyen rendelkezésreállási idő meghatározva?




Köszönöm a válaszod. Örülök, hogy megoldódott a probléma, ami ezek szerint valós volt.

A beszólásom annak volt köszönhető, hogy (sajna már nem emlékszem melyik témában) belinkeltem egy webcímet, ami meg is jelent. De kis idő múlva a web oldal címe eltűnt a hozzászólásból.
Elnézést ha nagyszályú voltam.

viktor Elküldve: 2013-12-28 20:01 karbantartás

Sziasztok!

Az avast víruskereső folyamatosan vírust jelez, ahányszor csak az oldalon megnyitok valamit.
Nézzetek utána, mert a google le fogja tiltani az oldalt. Azt hiszem ez rossz reklám lenne.
Ha meg vakriasztás, akkor mi lehet az oka?
Talán inkább erre kellene villám gyorsan ugrani, nem pedig arra, ha valaki belinkel egy másik BMW-s fórumot, segítő szándékkal. Vagy hülyét csinálni belőle más előtt, azzal hogy szó nélkül átírja a linket az aktuális "admin"

Üdv: Viktor

Sok szerelmes menyecskét és Boldog új évet!

viktor Elküldve: 2013-12-22 10:31 Autóvásárlás

YELLOW írta:
gzu11 írta:
gzu11 írta:
YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
hil írta:
gzu11 írta:

Akkor kicsit furcsáltam a dolgot, de mikor bementünk és mindent előttem csináltak és az a srác, aki poénkodott még a szalon előtt, végigmérte előttem a kocsit, és azt mondta, hogy itt meg itt van kavicsfelverődés, meg a hátsó lökös elképzelhető, hogy volt fújva, de az egész kasztni 120-180 mikron közötti értéket mutat.
Utána már nem volt kérdésem, mert ha minden gyári érték, akkor nem volt megnyomva/törve sehol, és nekem ez volt a lényeg!


Szia!
Nem a kedvedet szeretném elrontani, de a gyári fényezés vastagsága úgy 50-80 mikron között szokott lenni, én legalábbis így tudom, ezeket az értékeket mértem az autómon és más törésmenetes autókon is.
Lehet, hogy nincs igazam, akkor majd a többiek kijavítanak.
hil



szerintem lehet csak az FL miatt, de én is 120-180 között mértem, ott volt több, ami újra volt fújva, de az látszik. az sem mindegy milyen mérőt használsz, nekem egy volt kereskedő adta ide az övét 150ezer Ft-os, és a kalibráló lapokkal rendszeresen kalibrálni kell. 50-80 mikron a régi japán autóknak volt, a németek régebben is vastagabbak voltak.

Pedig szerintem is 100 alatti a gyári fényezés. (az enyémen is 130 környéki és volt festve)


igen és a tiéd is FL előtti. ezt nem tudom, de lehet volt váltás a fényezés tekintetében is. illetve kitudja, mert én nem, hogy Te mivel mérted. nekem sehol máshol nem volt fújva, még B oszlopon is mértem, és ott is 120 felett volt.

szerk.: találtam egy ilyet, ahol átszámolva a BMW 6 milli inch-csel 150 mikronra jön ki, és ugye azért színfüggő is a dolog, mert a festék is pigmentekből áll

German and Japanese cars: 4-5 Mils (1 Mil=1000th of an inch)
With the exception of:
Lexus-White and Tan: 5-7 Mils, Lexus- Black and Silver: 4.5-6 Mils
BMW: Silver: 6-7 Mils
FORD: Approx. 5.5-7 Mils
GM Cars and Trucks: Approx. 4.5-6.0 Mils, Jimmy’s and Blazers: approx 7 Mils
Chrysler: Approx. 5.5-7 Mils (Note Sebring hoods are fibreglass)
Dodge Cars: Similar to Chrysler
Dodge Trucks and newer Ram Pick-ups: Cab approx. Mils and the boxes approx 9 Mils
Jaguar: approx. 6-7.5 Mils (but they tend to vary)
Jeep Grand Cherokee: These read approx. 6-8 Mils, Wranglers: approx. 4.5-5.5 Mils
(Theses vaues are given as guidance only)


Köszönöm mindenkinek a gratulációt!

Aki meg a mért értéken akad fenn, annak csak hozzáteszem, hogy megkértem a kasztnis emberkét, hogy a kocsi mellett szervizelt 2012/10-es évjáratú Z4-est is mérje már le, hogy lássak már egy új autót is, ami még alig volt úton, mivel 5200 km volt benne, és sérülésmentes volt. Értéke 140-160 mikron volt...



Ja, az enyémnek a motorháztetője volt lakkozva, de azt mondta is az eladó még a kapcsolatfelvétel elején (kőfelverődés miatt), ott 238 volt az érték!

A BMW-nél azt mondták 400-ig gyári értéknek tekintik, mivel különböző festékeknek különböző a sűrűsége és a lakkrétege. Én nem értek hozzá, de nem hiszem, hogy a győri BMW márkaszerviz belemenne egy olyan játékba, hogy átb.sza a potenciális ügyfelet, aki egy héten belül elviszi a saját szerelőjéhez, és ha az azt mondja, hogy rommá volt törve, akkor simán perelhetőek lennének...

Ja, azt mondták, hogy a 800-1000 körüli értékek a utalnak súlyos esetekre...

De mindenki azt gondol, amit akar, engem meggyőztek a kocsi állapotáról...
És a három nap alatt beletett 630 km alatt egyenesen beleszerettem.

Most látták először az autót a győri BMW-nél, a kasztnis srác kivételével, de 5-en mondták azt a szervizből, hogy kifogástalan...
Kőfelverődés van rajta (összesen 3 db), de nem új autóért utaztam Győrbe, azt megtehettem volna Debrecenben is, hiszen tegnap volt az M6 GranCoupe tesztnap...



Üdv mindenkinek!

Bocsi, hogy megint előhozakodok a témával, de ezt leírom a kétkedők miatt!

Tehát, az előzmények fentebb olvashatóak!
Tegnap szemlézte az autómat a biztosító szakértője, mert kötöttem rá cascót és szemleköteles volt.
Nem tudom milyen rétegvastagság mérő lehetett a csókánál, de ezt dobta a gépe:
mocitető - 214-268 mikron
kasztni többi része - 100-110 mikron

Ennyit a mérőkről...
Ahogy Yellow kolléga írta, egy komolyabb gép sokkal pontosabb (magasabb értéket mutat), egy olcsóbb meg kevésbé...


én mikor az enyém mértem, úgy kezdtem, hogy mocitető, aztán az oldala (bal), majd a tető. aztán a tetőnél egyszercsak egy 40ikronnal többet mutatott mint a többi helyen. elővettem a kalibráló lapokat és azon sem jót mutatott. tehát menet közben újra kellett kalibrálnom. mikor megtettem máris annyit mért, mint a többi helyen, sőt visszamértem egy korábbi helyen és ugynaazt hozta. tehát a 170ezres műszert is menet közben kalibrálni kellett, igaz én marha sok ponton mérten. szerintem minden mérés, használat előtt kalibrálni kell, vagy legalábbis a kalibráló lapon leellenőrizni.


Némi odafigyeléssel szabad szemmel is meg lehet állapítani egy autóról, hogy volt e már fényezve. Gyári fényezést sehol sem tudnak előállítani, ( porszemek, csiszolásnyomok, ragasztás, ködölés, rászállt festékpor, fényezés vibrálása (!), árnyalat és színkülönbség. Láttam ár olyan fényezést ami vastagságban megegyezett a gyárival, de az előbb említett dolgok közül jó párat produkált. Elég ha egyet észreveszel és már kerül elő a többi hiba. -egyébként ezt az autót a biztosítónál törés mentesnek jegyezték a fényezés vastagsága alapján.

viktor Elküldve: 2013-12-21 08:39 Autóvásárlás

Luki írta: Sziasztok.

Bmw 330d szeretnék a közel jövőben vásárolni. Használtautó.hu-n kívül tudtok mást?Lehet külföldi is.(Ha baráti az ár).. Várom a válaszotokat további szép napot.


Szia!

kb. ez a kettő és sok szerencse

viktor Elküldve: 2013-12-16 17:27 nyomatékváltó

SP_323i írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta: Neo954

Na ide gondoltam a váltó témát

Előzmény:
egy hónapja kétszer bepakolta magát vészüzemmódba a váltó. Jellemzően meló után mélygarázsból kihajtást nem szerette. Gondoltam örökéletű olaj ide, necseréld mer csak kimos vmi koszt oda én cserélek. Akkor még úgy gondoltam, hogy az elöregedett olaj még hidegen nem olyan fatya és emiatt csúszik meg a váltó vmelyik fokozatban.

Előző csüt mentem el Papp Tamáshoz és cseréltük az olajat, szűrőt. Ami fogadott:

http://www.bmwfanatics.hu/gale...249999.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...279607.jpg

Egyrészt a komoly mennyiségű ferodol (szürke) és a rézlerakódás

A csúszás miatt egyből kérdezték, hogy reggel hidegen elindulva nem nyúlós e a váltó. Ez annyit tesz, hogy az ember forgatja a mocit de nehezen jön lendületbe a vas. Na olyan. Mondták, hogy ez nem az olajtól van, hanem egy szép nagy karmantyútól, ami el van kopva így hidegen nem tartja meg a nyomást, ami csúszáshoz vezet (lerakódás). Ahogy bemelexik már jobban zár, de már nem az igazi. Ezt érzem is néha.
A lock up jól műxik. Szépen össze zár.
Most olajcsere után mentünk a vassal és Papp Tamás szerint szépen vált. Minden okés, de mondta, hogy lelkileg készüljek, mert ez egy folyamat, ami csak rosszabbodhat. Aztán váltófelújítás.


Hát nem piskóta!
Milyen váltód van ZF vagy GM ?
Mennyi kilométernél jelentkezett ez a tünet?
Nálam hidegen melegen 1200-1700 között kapcsol, nem vettem észre számottevő különbséget.
Köszönöm az infókat!

Szerk.: Nekem VIN alapján ZF 5hp18-as váltót ír.


Hát nem az sajnos.
De logikusan belegondolva itt is kopó alkatrészek vannak és így van anyagmaradvány. Nem kis törpék viszik át a nyomatékot szeneslapáton
Olyasmi lamellákat képzelj el, mint a mociban a kuplung lamellák. Na ott is kopik rendesen, hiába az olajfürdő

Ez alatt GM váltó van.
A tünet eddig egyszer jelentkezett, olyan 220-230 km körül. Szintén mélygarázsból kiállva bepakolta magát tiltásba. Akkor ki lett ütve a memóriája és azóta semmi különleges nem történt most novemberig. Az a hidegben reggeli csúszás meg nem is tudom. Én eleve a mocira gyanakodtam, nem a váltóra
Viszont lehet, hogy a magas városi fogyasztás a váltó miatt van. Ha már nagy a kopás, akkor már nem zárhat úgy és csúszhatnak a fokozatok. Sok itt a panasz az automata váltós városi fogyasztásra és a kéziváltósok csak néznek értetlenül, hogy lehet 10+ os a városi fogyi. Na majd meglátjuk, ha meg lesz a felújítás, addig meg óvatosan adom neki a nyomatékot

Igazából csak tudatlanul vádolom a váltót a fogyasztás miatt, mert még mindig nem vagyok a doktora ennek a cumónak, csak egy kis bepillantást kaptam a lelki világába


Szia!
Most, hogy olajat cseréltél benne, ki megy a világból. Az csak egy kis morzsa ami a teknőben volt.
Az automata váltóra is ráírják,hogy nem kell benne olajat cserélni, pedig dehogynem. Lehet a tiedben még soha sem volt és most mondta fel a szolgálatot. Szerencséd, hogy csak így. Inkább az a kérdés, milyen olaj került bele, mert a ezekbe zf váltókba speckó kell. Ha nem azt kapja megdöglik, nincs alternatíva.



viktor Elküldve: 2013-12-15 13:55 Segítsetek!

Suncorgo írta: Senkinek nincs ötlete? Esetleg Debrecenben vagy közelében valamilyen műhelyt tudtok-e ajánlani?


Szia!

Próbáld meg itt: http://www.bmwfanatics.hu/ Biztos tudnak segíteni ews ügyben vagy másban.

viktor Elküldve: 2013-12-12 07:25 BMW navi

Bandi02 írta:
Tom_Sawyer írta:
trance_boy írta: Sziasztok!

a minap vettem egy 2009 es business navis, 320 bmw-t!
viszont a gyári lemezén(2009-2.DVD lemez) Mo. nem volt,leszedtem egy 2012 business navis dvd 2. lemezét, kiírtam azt egy maxell DVD+R re és betettem ,de sajna nem olvassa be...

vmi ötletetek mi lehet?
vki írta hogy gyújtás alatt kell elindítanom talán....??

várom a segítségeteket! SOS sürgős, akár privátban is!

köszi!!


Szia!

Nekem hasonló esetben az segített, hogy Verbatim lemezre írtam, és nagyon lassú sebességgel. A Maxxell-t mindenképp hanygold!



Nem lehet, hogy szoftverfrissíteni kell a tiedet is? Nekem is ez a problémám, és azt írják, hogy ez megoldás lehet(nem ismeri fel az írott dvd-t?).

Nekem meg egy olyan kérdésem lenne itten a közösséghez, hogy a gyári fejegységem(nagy navis fej) CDs. Az előző tulaj szerint a CD része rossz, beragadhatott egy CD vagy mi, de még azt is produkálja, hogy kb 2 naponta 1szer hajlandó lemenni a képernyő, viszont ezt csak 1szer sikerült produkálni, utána meg nem ment vissza, és inkább azóta hanyagolom. Ismertek esetleg valaki szakit, aki ezzel tudna valamit kezdeni, és mondjuk nem olyan áron, amiért kapok egy bontottat már(bár a bontósok megnyugtattak, ilyen CD-s fejegység 1000ből 1...).


Szia!
Elképzelhető, hogy egy működő olvasón kívül, még beléptető kódra is szükséged lesz a telepítéshez.