viktor fórum hozzászólásai

viktor Elküldve: 2017-01-24 22:10 Ki tapasztalt ilyet?

Laza írta:
YELLOW írta:
Laza írta: Sziasztok,

Ha kinyitom a csomagtartót, akkor világít kb. 2 mp.-ig a csomitartó világítás, majd kialszik, ilyenkor a hátsó csomiajtón levő világítás is ugyan így müxik, teljesen mindegy az ajtó milyen állásban, van, meddig van nyitva. Ha éppen csak megnyitom, akkor is ez van, ha teljesen, akkor is. Sencom kábelem már van (ha van hozzá köze..), időm is van rá, helyem nincs...(egyelőre). A garázsba nem fér be hosszra ez a dög (ott marad a totoya)

Minden más világítás müxik, megfelelően.: (3. féklámpa, rendszámvilágítás, üvegajtó, ködlámpa, ablaktörlő, stb). szerk.: A belső kis olvasólámpa kapcsolók sem müxenek ilyenkor - sem elöl, sem hátul, a nagy világítás az rendesen működik.

És még egy: Kulcs kivétele után hallatszik a középső befúvók/CD lejátszó (?) mögül valami fura hang, mintha egy pici venti menne, de leginkább az 50Hz-es brumm hangra hasonlít. Most 1 óra állás után ültem bele, és még mindig ment (valami..). Lehet a venti szabályzó tüske döglött meg? Lehet nem is akksit kellett volna cserélnem:

5let?


az 50Hz-es Brumm-t eddig is hallottad vagy csak most kezdte?
mert pl fater off autója is olyan, ahogy kinyitod az ajtókat a műszerfal mögött mozgások vannak, gondolom nyitnak a klímabox csappantyúi. vagy klímavezéslőnek a kis ventije, mint E46-nál.
ezt úgy tudod leellenőrzni, hogy bent maradsz az autóban, lezárod, majd vársz. kb 15 perc után kussnak kell lennie. legalábbis E46-nál így van. addig megy pár dolog.

a világításos témára. sötétben is így működik, ahogy leírtad? majd ha elvitted nyíregyre, akkor nézesd meg mire van időzítve.


Nappal semmikor sem lehetett felkapcsolni, csak sötétben. Ma kezdte ezt a hülyeséget A városinak jó a fényérzékelős kapcsolója, az felkapcsol rendesen ha sötétedik. Gondolom ennek a kis xar lámpának nincs külön érzékelője.

Bentmaradtam, vagy 10-15 percig vannak relé kattogások, ez+az, de minden abbamarad mittomén negyedóra után. A hangot nem tudom, de most tűnt fel, talán pont azért mert figyelem, meg olvasok a hibákról stb. Sajna ez a hang nem múlik el, folyamatosan hallható. Ha megnyomom a fúvókák alatti műszerfal részt, még a hangja is változik (vagyis a berezegtetett akárminek a hangja..)

Az 50 hz brumm, a hőmérő ventilátor hangja lehet. A klíma panelen van egy kis rács, mögötte lakik egy kis propeller az gyújtás levétel után még egy ideig mókázik. Ha ilyenkor befogod a rácsot az ujjaddal akkor változik a hangja. Időnként nem árt a porszívót odadugni, mert sok koszt összegyüjt.

viktor Elküldve: 2017-01-23 09:01 Motorolaj

YELLOW írta:
viktor írta:
Semmit sem jelent, hogy kispályásoknak nem való. Mindenki esküszik az általa használtra. Nem olcsó olaj, viszont nagyon jó, megvagyok vele elégedve. Van bmw specifikus olajuk. Rövid távokat megyek bízelel, de cserekor nem híg löttyöt engedek le a kocsiból, még akkor is jó a viszkozitása.


a drága prémium olaj sem fog segíteni a sok rövid távozásnak... de ha megnyugtat a tudat.
a viszkozitást, meg műszerrel kellene mérni, nem érzésre vagy volt tapasztalatod, egyéb olajjal, ami hígabban jött le?
DPF-es autónál amúgy is hígul az olaj. de 10-12ezer km-kénti csere esetén sokkal kevésbbé van jelentősége azolajnak. aki kijérja a 25-30ezres ciklust ott már igen. bár 5ezer/L-es olajjal sem mennék el annyit. ha tudja, ha nem.

3200/ liter szerintem nem drága (nagyker ár), A rövid távos kocsikázásról már beszéltünk egyszer. Valóban nem a legideálisabb, de egy minőségi olaj sokat javít a helyzeten. Volt már rossz tapasztalatom pl. castrol vs e46 320d, mint a mosogató víz úgy folyt ki 12000 km után, mobil 1 vs e36 320i pár ezer km után csattogtak a hidrótőkék. Aztán jött a motul, most béke van.

viktor Elküldve: 2017-01-22 22:27 Motorolaj

[quote="Robin68"]
Tomesz00 írta:
viktor írta:
Tomesz00 írta:
YELLOW írta:
Tomesz00 írta: Sziasztok
Hasnált már valaki Motul olajat az autójához? Eddig én Castrol edge fst 5w-30as olajat használtam de most ki probálnám ezt a Motul olajat.

http://m.ebay.de/itm/5L-MOTUL-...nav=SEARCH

Köszönöm


én most csak beleokoskodnék.
szerintem a Motul motorkba nagyon jó olajat csinál. autókba viszont főként japán autókba való és benzinesekhez. ez kb. igaz az Eneos olajra is. (munkatárs, barátom, Mazda6 dízelbe tett Motul-t, de azon kívül, hogy drága volt, nem volt vele megelégedve. Eneos-szal jobb tapasztalata volt. de dízelesektől rendszeresen hallom márkától függetlenül, hogy a Japán olajakkal nincsenek megelégedve. vagy nagyobb a hidrotőkének a hangja, vagy eszi, vagy hangosabb a motor. benyások ellenkezőjét tapasztalják.)
neked ugyan benyás a motorod, de 98-as. nem lepődnék meg ha jobban enné az olajat.
ha kipróbálod, akkor erről kérlek számolj majd be,mert kíváncsi vagyok.


Szia eddig a castrolt sem ette sem csipegeti már 310 ezer km van az autóban. Motoromban viszont én csak a motult om és meg vagyok elégedve vele. Ezért is kérdeztem meg hogy használ e valaki autóban motul olajat. Ha erre esik a választás minden képpen beszámolok róla.


Motult használok egy ideje, még nem csalódtam benne. kb 12000 km csereperiódusban használom a BMW spec olajukat. Az igaz, kispályásoknak nem való,


Köszönöm válaszodat Viktor! Az mit jelent hogy "kispályásoknak" nem való? Vagy mit akart ez jelenteni?

Semmit sem jelent, hogy kispályásoknak nem való. Mindenki esküszik az általa használtra. Nem olcsó olaj, viszont nagyon jó, megvagyok vele elégedve. Van bmw specifikus olajuk. Rövid távokat megyek bízelel, de cserekor nem híg löttyöt engedek le a kocsiból, még akkor is jó a viszkozitása.

viktor Elküldve: 2017-01-22 19:15 Motorolaj

Tomesz00 írta:
YELLOW írta:
Tomesz00 írta: Sziasztok
Hasnált már valaki Motul olajat az autójához? Eddig én Castrol edge fst 5w-30as olajat használtam de most ki probálnám ezt a Motul olajat.

http://m.ebay.de/itm/5L-MOTUL-...nav=SEARCH

Köszönöm


én most csak beleokoskodnék.
szerintem a Motul motorkba nagyon jó olajat csinál. autókba viszont főként japán autókba való és benzinesekhez. ez kb. igaz az Eneos olajra is. (munkatárs, barátom, Mazda6 dízelbe tett Motul-t, de azon kívül, hogy drága volt, nem volt vele megelégedve. Eneos-szal jobb tapasztalata volt. de dízelesektől rendszeresen hallom márkától függetlenül, hogy a Japán olajakkal nincsenek megelégedve. vagy nagyobb a hidrotőkének a hangja, vagy eszi, vagy hangosabb a motor. benyások ellenkezőjét tapasztalják.)
neked ugyan benyás a motorod, de 98-as. nem lepődnék meg ha jobban enné az olajat.
ha kipróbálod, akkor erről kérlek számolj majd be,mert kíváncsi vagyok.


Szia eddig a castrolt sem ette sem csipegeti már 310 ezer km van az autóban. Motoromban viszont én csak a motult om és meg vagyok elégedve vele. Ezért is kérdeztem meg hogy használ e valaki autóban motul olajat. Ha erre esik a választás minden képpen beszámolok róla.


Motult használok egy ideje, még nem csalódtam benne. kb 12000 km csereperiódusban használom a BMW spec olajukat. Az igaz, kispályásoknak nem való,

viktor Elküldve: 2017-01-20 11:03 320d Motor

Doxa320d írta:
tusi_ írta:
viktor írta:
Doxa320d írta: Sziasztok!

2005-ös évjératú e90-es 320D-ben (M47 D20 (204D4) szeretném cserélni az autómata váltó olaját! Nem volt még autómata váltós autóm,ezért nem tudom értek hozzá,de szépen vált a váltó.
250.000Km van benne,de nem tudom,hogy az előző tulaj mikor cserélhette benne.(ha cserélte egyáltalán)
Szeretném megelőzni a bajt!
Milyen olajat érdemes bele venni,illetve mennyire macerás egy ilyennek a cseréje? Tudnátok esetleg linket dobni?

Köszönöm előre is!


Nagytarcsa Váltó utca 6. hivatalos Zf szervíz. Ott mindent meg kapsz hozzá. Talán már olajat is cserélnek.


Cserelnek, en is ott csinaltattam. Kb 4 ora, de ebben a hidegben lehet csak 3


Hali!

Neked mennyibe jött ki?
szűrőt is cserélnek ilyen esetben ?
köszi



Én csak a cuccot vettem ott, kb másfél éve. Akkor 50 ezer körül fizettem mindenért, szűrő, olaj, csatlakozó tömítőgyűrű. Máshol csak a szűrőt vagy az olajat adják ennyiért.

viktor Elküldve: 2017-01-19 08:51 320d Motor

Doxa320d írta: Sziasztok!

2005-ös évjératú e90-es 320D-ben (M47 D20 (204D4) szeretném cserélni az autómata váltó olaját! Nem volt még autómata váltós autóm,ezért nem tudom értek hozzá,de szépen vált a váltó.
250.000Km van benne,de nem tudom,hogy az előző tulaj mikor cserélhette benne.(ha cserélte egyáltalán)
Szeretném megelőzni a bajt!
Milyen olajat érdemes bele venni,illetve mennyire macerás egy ilyennek a cseréje? Tudnátok esetleg linket dobni?

Köszönöm előre is!


Nagytarcsa Váltó utca 6. hivatalos Zf szervíz. Ott mindent meg kapsz hozzá. Talán már olajat is cserélnek.

viktor Elküldve: 2017-01-16 09:04 Akkumulátor

Pocses írta:
juhaszadika írta: -sziasztok,

nekem is úgy néz ki kezdi beadni a kulcsot az aksim, mennyire bonyolult kicserélni? Illetve egy Bosch v Varta milyen árban mozog?
Az autóm egy 2009-es, 320 d
Válaszaitokat köszönöm!


Szia!

Elmész egy akku boltba és ott egyből tudják mi kell a Te autódba, ajánlanak több árkategóriában (buxtárca függő) beszerelik, és a régi kuka akkut ami veszélyes hulladék átveszik.


Az enyémben gyárilag varta van.

viktor Elküldve: 2017-01-12 22:15 Navi frissítés

body31 írta: Sziasztok! Nemrég vettem egy 2011.évi E91.-et! Navigáció is van benne csak még a 2011.-es verzió! Honnan tudnám letölteni hozzá egy frissebb verziót, vagy esetleg van e itt olyan személy aki ezzel ill. a menű magyarosításávál foglalkozik lehetőleg Szabolcs megyéből!

Szia! Mindegy honnan van navi programod, kell hozzá egy telepítő kód is. A nélkül a gyári szoftver sem fog feltelepülni. Magyar nyelvű meg csak akkor lesz a navigáció, ha az autó is tud magyarul. Frissíteni kell az autó szoftverét olyanra ami tartalmaz magyar nyelvet is. Aztán mehet fel a magyar navigációs program.

viktor Elküldve: 2017-01-07 15:00 Olajokról általában - Amirõl nem tudod, hova írjad :)

YELLOW írta:
Fujti írta:
YELLOW írta:
Fujti írta:
YELLOW írta:
Fujti írta:
YELLOW írta:
Fujti írta: Eddig mindig Castrol EDGE Professional BMW LL04 0w-30 olajat hasznaltam, de most talalkoztam Castrol EDGE Professional Titanium 0w-30 al ami fele arban van. Van kulonbseg vagy csak a Bmw felirat miatt huznak le?


én még akkor használtam azt az olajat, amikor nem volt EDGE elnevezés, azóta nem használtam Castrol-t.
akkor Castrol SLX Professional Powerflow volt a neve, az elsőn rajta volt, hogy BMW-nek kifejlesztett olaj, a következő változaton, 2 évvel később már csak egy C3 felirat szerepelt.
nincs jelentősége, nem attól drágább. én nagyon elégedett voltam akkor az olajjal, de akkor sem volt olcsó.
olyan oaljat kell venni, amit a gyár előír viszkozitásban, teljesítmény besorolásban (ACEA, API), ha pedig van BMW LL04 minősítése, vagy BMW megfelelő minősítése, akkor jó lehet bármilyen nagyobb márkás olaj.


Ez klasz, valaki tud valaszolni a kerdesemre?


itt oszt van arc rendesen.
mit gondolsz itt akárki is Castrol olajmérnök?
a válasz pedig ott van. nem attól drágább, mert rajta van a BMW. mit akarsz ettől többet? lopjuk el a Castrol olaj receptjeit és számoljunk be mikben különbözik? drágább, mert jobb. ha ennyi nem elég, akkor...
a többi rizsa meg azért van, mert rinyálsz az ár miatt nagy angol keresettel, akkor láthatod számtalan alternatíva van gépkönyvben megfelkelők tekintetében, ha nem bírja a tárca.


Nem gondolom, hogy barki Olajmernok, csak volt egy kerdesem es utalom az olyanokat akik csak azert irnak bele, hogy gyujtsek a hozzaszolasokat. Valaszt nem adtal csak irtal egy bla bla blat.


ott van a válasz. ha neked az kevés, akkor rossz helyen vagy.
ne csodálkozz, ha legközelebb semmilyen választ nem fogsz kapni.
amit pedig írtál pont nem érdekel, fura gondolkozásod van... örülök, hogy pár napos regisztrációd alapján ilyen dolgokat képes vagy leszűrni.
szevasz!


Ugyes vagy okoska, szolj apukadnak ne adja oda a gepet mindenkinek!
Az adat lapodon azt irod pont ezt az olajat hasznalod itt meg azt ,hogy nem.
Most akkor ki az amator?
Fejezd be a butasagokat, lehet nincs anyi hozzaszolasom, de nem irok csak a hozzaszolas novekedesi szam miatt!
Hagyd hozzaszolni azt is aki segiteni es nem szemelyeskedni akar... kosz!


az egy régi adatlap, nincs frissítve, mert nem érdekel
te kezdted el a személyeskedést, miközben a válasz ott volt.
én senki útjába nem állok, de ezentúl kivárok az esetedben


Gizdák.

viktor Elküldve: 2017-01-07 14:54 Töltés hiány

Karesz730d írta: Sziasztok!
új akuklator csere utan ezt a hibat dobta be ujra, valaki találkozott mar vele es ha igen akkor hoyan orvosolható?

increased battery discharge when stationary. electrical consumers were temporarily switched off


Ezeken már regisztrálni kell az új akkut. Azt nem tudom hogyan.

viktor Elküldve: 2016-12-28 23:14 Féktárcsa és fékbetét

zuziq írta:
zuziq írta: Üdv srácok!

A kocsi jobbra húz fékezésnél. Nagyon. Jobb első féktárcsa melegszik. Nagyon.
Féknyergek mindkét oldalon fel lettek újítva, amúgy sem voltak rossz állapotban.
Fékcsövek újak. ABS hibakód nincs. A szerelő nem tudja merre tovább. ABS-t cserélne..
Tisztességes emberek tényleg meg lett csinálva, együtt csináltuk. Nincs átbaszás.
Lengőkar és társai 3 hónaposak. Fékbetét, tárcsa szintén.
Sajnos nincs több ötletem, amúgy is kiégtem.
Ha valakinek hasonló tapasztalata volt és megoldódott megköszönném ha megírná.
Üdv Zsolt.


Hali!

Ismét fel kell hozakodjak a témával.
Mindkét féknyerget személyesen újítottam fel. Minden ki lett cserélve csak a ház maradt a régi, körbe lett légtelenítve, de sajnos ugyanaz. Most már ami kívülről elérhető minden új. Esetleg valakinek egyéb ötlete???



Főfékhenger?

viktor Elküldve: 2016-12-16 08:11 Mi lehet a baj?

zlatan23 írta:
viktor írta:
zlatan23 írta:
zlatan23 írta:
YELLOW írta:
zlatan23 írta:
YELLOW írta:
zlatan23 írta: Sziasztok.
A gyújtást azzal hogy bedugom a kulcsot(start-stop), már ráadom?
Vagy külön kell a start gombbal kuplung nélkül? Eddig úgy csináltam hogy kulcs be, pár másodperc várakozás, majd indítás.
Mi a helyes indítási folyamat?


az lehet a baj, hogy ide is 20 helyre teszed fel a kérdésed...


Csakmert nem mindig szokott válasz érkezni, és hamar meg szeretném tudni..


hát akkor jobb ha elhiszed nekem, hogy ezzel pont az ellenkezőjét éred el. az ilyet egyik fórumon sem tolerálják. mindig ezzel követik el a hibát, akiknek nagyon hamar kellene a válasz.



Köszi a választ


Kulcs be, fék+ gomb rögtön indít

De ha tudnál segíteni, nem venném zokon..



Kulcs be, fék+gomb nyomás izzít és rögtön indít. Kulcs be, fék nélküli gomb nyomás csak gyújtás.


Köszönöm. És télen melyik indítás a célszerű?
Nyáron gondolom elég a kulcs be+egyből indítás.

Mindegy, magától izzít. Ha hideg van gomb után vár egy kicsit (izzít), fel villan az izzítás jel és utána indítózik.

viktor Elküldve: 2016-12-15 23:18 Mi lehet a baj?

zlatan23 írta:
zlatan23 írta:
YELLOW írta:
zlatan23 írta:
YELLOW írta:
zlatan23 írta: Sziasztok.
A gyújtást azzal hogy bedugom a kulcsot(start-stop), már ráadom?
Vagy külön kell a start gombbal kuplung nélkül? Eddig úgy csináltam hogy kulcs be, pár másodperc várakozás, majd indítás.
Mi a helyes indítási folyamat?


az lehet a baj, hogy ide is 20 helyre teszed fel a kérdésed...


Csakmert nem mindig szokott válasz érkezni, és hamar meg szeretném tudni..


hát akkor jobb ha elhiszed nekem, hogy ezzel pont az ellenkezőjét éred el. az ilyet egyik fórumon sem tolerálják. mindig ezzel követik el a hibát, akiknek nagyon hamar kellene a válasz.



Köszi a választ


Kulcs be, fék+ gomb rögtön indít

De ha tudnál segíteni, nem venném zokon..



Kulcs be, fék+gomb nyomás izzít és rögtön indít. Kulcs be, fék nélküli gomb nyomás csak gyújtás.

viktor Elküldve: 2016-12-10 21:36 Motor-váltó

rbordos írta: Sziasztok! Megszeretném kérdezni ha hengerfejet kell cserélni egy E46 318i M43B19 es motoron akkor hengerfej síkolás után kell e szelepfészket marni beállítani stb... mert hogy az égéstér kisebb lesz a síkolás miatt? vagy csak nyomáspróba síkolás és mehet fel az új hengerfej? Mert a szerelőm egy olyan vakert lenyomott hogy ezt mind kell csinálni. köszi a válaszokat


Ki tudja milyen az az új hengerfej, szerintem csináltasd meg rendesen. jót akar az ürge, nem akar kétszer szívni vele

viktor Elküldve: 2016-12-04 19:35 Hûtõvíz és vízpumpa

nitacsoska írta: Sziasztok!

Egy 530i-m van. A vízhűtő bal felső csonkja elrepedt. Utána cseréltünk egy vízhűtőt, egy vízpumpát és egy termosztátot. Fel lett fagyállózva és légtelenítve a rendszer. Most az a hibajelenség, hogy a bemenő és kimenő cső a vízhűtőn üzemmeleg állapotban lüktet, pulzál. Ha lekapcsolom a fűtést, akkor nincs pulzálás. Én a vízkeringető szivattyúra gondolok. (Egyébként nincs nyomás a rendszerben, mint amikor hengerfejes, nem eszi a vizet sem.)
Ha szabályzásig lerúgom a gázt, a bal felső, tehát a bemenő vízcső nyaka oldalirányba eltolódik. Mivel műanyag, félő, hogy újra elreped, mint a hűtőcsere előtt.

Találkoztatok már ilyen jelenséggel? Tapasztalat?

Köszi!


Rosszul lett lelégtelenítve.!?