
Elküldve: 2010. szeptember 12. vasárnap, 11:09
BarG írta: Ellenpéldák persze mindig vannak, de ahogy a dohányzás hatásait sem a kaukázusi 110 éves 95 éve dohányzó kecskepásztorokkal lehet jellemezni, így az általad emlegetett példák sem igazán a statisztikai többséget mutatják. A dízelek még jobb példák, mert jellemzően komoly feláruk van/volt új korukban, megvásárlásuk csak akkor rentábilis, ha komoly futásteljesítményt szán neki a gazdája. A 10 éves 120e km-t futott dízelnél valami szaglik. Az az autó még nem hozta be az árát!
De ha a dízelnek gazdája volt, - amit persze sose tudhatunk előre biztosan - simán 4-600e km is belemehet komoly baj nélkül. Tudok olyan dízelről, ami a 700e-ik km-ét is megfutotta már, egyszer volt egy hidrotőke cseréje. Nem BMW.
Ezek az ellenpeldak termeszetesen nem a statisztikai többletet mutatjak, de jo peldak arra, hogy bizony joval több ilyen auto letezik, mint azt az ember gondolna. A diesel motorokat pedig nem feltetlen anyagi megfontolasbol veszi a nemet ember, hanem mert szamara fontos mondjuk a CO2 kibocsatas vagy eppen a könnyed vezethetöseg. Ide szinten nagyon jo pelda a csoportvezetöm, aki 1 honapja megvasarolt egy vadonatul X1-et 2 literes diesel motorral es automata valtoval, majd 3-4 ev utan el is fogja adni max. 40000 megtett km-rel. Megeri? Egyertelmüen nem. De megteheti. Es ha picit utanagondolok csak a munkahelyemröl legalabb 5-6 olyan peldat tudok mondani autovalasztasra, amit jozan esszel nem lehet levezetni. Akinek van eleg penze, az nem mindig a logikus es racionalis valasztast keresi.
Az en tapasztalatom az alkatreszarakrol a következö: testveremnek Ford Focus-a van, egyszerre vettünk az elsö futomühöz stabilizatorpalcakat Budapesten. Mindketten gyari alkatreszt vasaroltunk en a Wallisban, ö a mellette levö Fordnal. En 22-23 ezer forintot fizettem, ö 11-12 ezer forintot. Itt azert volt különbseg, de mast alkatresszel kapcsolatban nincs összehasonlitasi alapom.
Szemy