Ez egy archivált weboldal! bővebben

státusz kleroo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 50

Elküldve: 2010. szeptember 12. vasárnap, 18:36


hil írta:
kleroo írta:

Én nem látok problémát. Egyszerűen csak kíváncsi vagyok(no meg izgatott)
és használom a fórumot.
Inkább most derüljön ki valami ami nekem problémás,mint utána.....
És szerintem erre van egy klub/fórum/portál,hogy segítsük a másikat.....


A problémák szerintem ott kezdődnek, hogy a 135 Le motorból már 170Le-n gondolkozol. Erről már más topikokban szinte vérre menő viták alakultak, most ezt nem akarnám. Én chip ellenes vagyok!!! A legjobb tuning a nagyobb motor. Ha nem ezt az utat választod, ráadásul kókler mesterrel dolgoztatsz (mert olcsóbb esetleg), akkor ne csodálkozz a következményeken, és ezért nem a BMW szar! A chip tuningból adódik sokszor: gyorsításkor füstfelhő, széteső kuplung,kettős tömegű lendkerék, szétszakadt Hardy, turbóhiba, átégett dugattyú, leszakadt hajtókar, stb.
Mondom, nem vitát akarok kezdeményezni, mert vannak megrögzött chip pártiak, Ők a maguk igazát mondják és vannak az ellenzők, na azok is, de józan ésszel gondolkozni ezen... az nem árt és nem is kerül semmibe!
Tudomásul kell venni (valahol már olvastam ezt mástól) ez egy prémium márka, és nem kimondottan az olcsóságáról híres, de nem annyira gáz az alkatrész beszerzés normális áron, igaz nem feltétlen BMW márkajelzéssel. (mert pl a BMW nem gyárt: akksit, gátlókat, szilenteket, lengőkarokat, gyertyákat, szűrőket és még sorolhatnám oldalakon keresztűl.

A lényeg: el kell döntened mit akarsz, mennyi pénzt szánsz rá, aztán olyat kell venni, ami ezeknek a paramétereknek megfelel.
Való igaz, hogy ritkán van olyan, hogy valaki azért tart autót, hogy ne használja, de van ilyen. Saját példámat írom: Vettem 1990-ben egy Vectrát (mert külföldön dolgoztam és nem kellett vámot, ÁFÁt fizetnem, az autót saját megrendelésre nekem gyártották. Aztán 10 évesen eladtam 50 000Km-el, pedig imádtam az autót. Szóval van ilyen, de ritka.









Na látod pont ezért írok. Így tapasztalatokat gyűjtök. és pont ezért kérdezősködtem,hogy ugyan mifán terem a chiptuning ha már van neki tapasztalata. És a bezsongásom miatt már el is képzeltem milyen jó lenne.
Szimplán tulajvéleményeket kértem,és tovább kérdezem őket.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. szeptember 12. vasárnap, 18:42

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. szeptember 12. vasárnap, 18:28


kleroo írta:

Én nem látok problémát. Egyszerűen csak kíváncsi vagyok(no meg izgatott)
és használom a fórumot.
Inkább most derüljön ki valami ami nekem problémás,mint utána.....
És szerintem erre van egy klub/fórum/portál,hogy segítsük a másikat.....


A problémák szerintem ott kezdődnek, hogy a 135 Le motorból már 170Le-n gondolkozol. Erről már más topikokban szinte vérre menő viták alakultak, most ezt nem akarnám. Én chip ellenes vagyok!!! A legjobb tuning a nagyobb motor. Ha nem ezt az utat választod, ráadásul kókler mesterrel dolgoztatsz (mert olcsóbb esetleg), akkor ne csodálkozz a következményeken, és ezért nem a BMW szar! A chip tuningból adódik sokszor: gyorsításkor füstfelhő, széteső kuplung,kettős tömegű lendkerék, szétszakadt Hardy, turbóhiba, átégett dugattyú, leszakadt hajtókar, stb.
Mondom, nem vitát akarok kezdeményezni, mert vannak megrögzött chip pártiak, Ők a maguk igazát mondják és vannak az ellenzők, na azok is, de józan ésszel gondolkozni ezen... az nem árt és nem is kerül semmibe!
Tudomásul kell venni (valahol már olvastam ezt mástól) ez egy prémium márka, és nem kimondottan az olcsóságáról híres, de nem annyira gáz az alkatrész beszerzés normális áron, igaz nem feltétlen BMW márkajelzéssel. (mert pl a BMW nem gyárt: akksit, gátlókat, szilenteket, lengőkarokat, gyertyákat, szűrőket és még sorolhatnám oldalakon keresztűl.

A lényeg: el kell döntened mit akarsz, mennyi pénzt szánsz rá, aztán olyat kell venni, ami ezeknek a paramétereknek megfelel.
Való igaz, hogy ritkán van olyan, hogy valaki azért tart autót, hogy ne használja, de van ilyen. Saját példámat írom: Vettem 1990-ben egy Vectrát (mert külföldön dolgoztam és nem kellett vámot, ÁFÁt fizetnem, az autót saját megrendelésre nekem gyártották. Aztán 10 évesen eladtam 50 000Km-el, pedig imádtam az autót. Szóval van ilyen, de ritka.







Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2010. szeptember 12. vasárnap, 18:34

státusz kleroo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 50

Elküldve: 2010. szeptember 12. vasárnap, 18:06


hil írta:
kleroo írta:



Gyorsulás inkább 9sec, 400m-en 15,9et megy,
....


Maradj inkább a Focus mellett (ha már most ennyi a problémád) Bocsánat!





Én nem látok problémát. Egyszerűen csak kíváncsi vagyok(no meg izgatott)
és használom a fórumot.
Inkább most derüljön ki valami ami nekem problémás,mint utána.....
És szerintem erre van egy klub/fórum/portál,hogy segítsük a másikat.....


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. szeptember 12. vasárnap, 18:07

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. szeptember 12. vasárnap, 17:33


kleroo írta:



Gyorsulás inkább 9sec, 400m-en 15,9et megy,
fogyasztás az folyamatos 90-100között semmi előzgetéssel levihető kicsivel 5 alá, hosszútávon 18"os kerékkel pl fehérvár- monte carlo oda vissza pályán klímával 5,7.
télen város reggel 4km este4km az 9l


Ez gondolom a 150 lovas 320d nem?
Az én kiszemeltem a 136 lovas. ami gyári értékek szerint 9.9->10sec
A 150 gyári értéke 8.8->9sec
gondoltam akkor 170 lóval akár a 8 is elérhető (15ös gyári alufelnin,ami egy katalógus szerint csak 5,5kg)
Persze tudom hogy nem erre való a kocsi.Az elős tapasztalatom vele,az hogy 5en vagyunk benne,elég sok csomaggal. Ennek ellenére ugyanúhy húz,és játékos könnyedséggel veszi a nehezebbnél nehezebb kanyarokat. na ez a nyomaték hiányzik az én kis fikuszomból,ami üresen kb jobban is megy. de 5ember+csomaggal az autópálya már nem az ő terep
Szóval: tudom hogy egy BMW nem városi faxkodásra van. arra ott vannak a tunyig swiftek meg civicek. A bmw-t autózásra tervezték.

De azért kíváncsi vagyok



Egyébként szerintetek mennyi érte a reális?
Pontos felszereltséget nem tudok,de inkább kevesebb extra van benne mint több.
Nemrég linkeltem egy tagot,akinek nagyon hasonló autója van.
120-130 ezer van benne,garázsban tartott. alapjában kímélve volt,de csak egy átlag használati cikként volt használva így azért vannak rajta kopások horpadások,szakadások itt-ott, de nem vészes.ja és 2000res évjárat.[/quote]

Maradj inkább a Focus mellett (ha már most ennyi a problémád) Bocsánat!



bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. szeptember 12. vasárnap, 16:45


YELLOW írta:
az megint tény, hogy egy új autót kevés km-rel nem nagyon adnak el, én se tenném, hisz új korától én hazsnálom, tudom, hogyan, és ha már pénzt adtam érte és vigyázok rá, akkor miért adnám el?


Pl azért amiért én is: Nem tudtam megzabolázni a 316i-ből előtörő lovakat Inkább vettem helyette egy 20d-t.



státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. szeptember 12. vasárnap, 16:41


YELLOW írta:

én 62 ezerrel vettem 2007 januárban, most 80 ezer körül van benne. a 2. tulaj kevesebb egy év alatt 22 ezret rakott bele, dolgoni is ezzel járt, ami napi 40-50 km. az első tulaja is magyar volt, amikor kint dolgozott akkor vette, hazajött vele egy párszor, aztán itthon használta egy kicsit. kb annyira mint én. az megint tény, hogy egy új autót kevés km-rel nem nagyon adnak el, én se tenném, hisz új korától én hazsnálom, tudom, hogyan, és ha már pénzt adtam érte és vigyázok rá, akkor miért adnám el? de sokan megszorulnak, vagy nem tudják tényleg kihasználni. én egyet tudok, amit kb 20 éve hallok, hogy autót ismerőstől a legjobb venni, akiről tudod, hogy használta.



Ez egy olasz autó volt, nemde Jelló'? Mintha egyszer említetted volna valamikor?



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2010. szeptember 12. vasárnap, 16:36


kempelen írta:
Hori írta:
Háát pedig az enyém az ilyen volt 2004ben megvette az öreg a szalonból,/igaz full fapad volt hajókormány fekete kilincs és díszléc stb stb/ és rá 3,5évre megvette az új 520d jét szintén a szalonbol mi meg elhoztuk a 3ast 73000km-rel, / mimeg tegnap átléptük vele a 250000.km-t
de sztem a felszereltség nem hazudik általában a jól felszerelt autók mindig többet futnak mint az alapok senki nem rendel azért fullos ülést meg nagynavit tv-vel stb stb hogy évente 5000km-t menjen vele


Azért ezt a saját példámon keresztül tudom cáfolni. Az elmúlt két és fél évben nem egészen húszezret mentem az autóval, mégis vettem bele nagy navit, új kormányt és még egy rakat vackot, amire valóban nincs szükség ha annyit ülök az autóban, hogy nem minden nap látom és tudom kihasználni ezeket.
Ez a felszereltség téma embere válogatja szerintem. Nekem mindenképpen kellett az ülésfűtés, pedig ha azt nézem mennyit megyek vele és egy évben hányszor kell bekapcsolni, akkor teljességgel felesleges.

Van aki kifogja a csodaautót, nekem 133 ezer volt benne, most 152 van, ennyit jártam vele. Ez még talán normálisnak is tekinthető, de még mindig azt mondom, hogy nagyon ritka az olyan, mint Szemy és Hori autója...


én 62 ezerrel vettem 2007 januárban, most 80 ezer körül van benne. a 2. tulaj kevesebb egy év alatt 22 ezret rakott bele, dolgoni is ezzel járt, ami napi 40-50 km. az első tulaja is magyar volt, amikor kint dolgozott akkor vette, hazajött vele egy párszor, aztán itthon használta egy kicsit. kb annyira mint én. az megint tény, hogy egy új autót kevés km-rel nem nagyon adnak el, én se tenném, hisz új korától én hazsnálom, tudom, hogyan, és ha már pénzt adtam érte és vigyázok rá, akkor miért adnám el? de sokan megszorulnak, vagy nem tudják tényleg kihasználni. én egyet tudok, amit kb 20 éve hallok, hogy autót ismerőstől a legjobb venni, akiről tudod, hogy használta.




státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. szeptember 12. vasárnap, 16:18


Hori írta:
Háát pedig az enyém az ilyen volt 2004ben megvette az öreg a szalonból,/igaz full fapad volt hajókormány fekete kilincs és díszléc stb stb/ és rá 3,5évre megvette az új 520d jét szintén a szalonbol mi meg elhoztuk a 3ast 73000km-rel, / mimeg tegnap átléptük vele a 250000.km-t
de sztem a felszereltség nem hazudik általában a jól felszerelt autók mindig többet futnak mint az alapok senki nem rendel azért fullos ülést meg nagynavit tv-vel stb stb hogy évente 5000km-t menjen vele


Azért ezt a saját példámon keresztül tudom cáfolni. Az elmúlt két és fél évben nem egészen húszezret mentem az autóval, mégis vettem bele nagy navit, új kormányt és még egy rakat vackot, amire valóban nincs szükség ha annyit ülök az autóban, hogy nem minden nap látom és tudom kihasználni ezeket.
Ez a felszereltség téma embere válogatja szerintem. Nekem mindenképpen kellett az ülésfűtés, pedig ha azt nézem mennyit megyek vele és egy évben hányszor kell bekapcsolni, akkor teljességgel felesleges.

Van aki kifogja a csodaautót, nekem 133 ezer volt benne, most 152 van, ennyit jártam vele. Ez még talán normálisnak is tekinthető, de még mindig azt mondom, hogy nagyon ritka az olyan, mint Szemy és Hori autója...

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2010. szeptember 12. vasárnap, 13:32


kleroo írta:
De azért kíváncsi vagyok

Egyébként szerintetek mennyi érte a reális?
Pontos felszereltséget nem tudok,de inkább kevesebb extra van benne mint több.
Nemrég linkeltem egy tagot,akinek nagyon hasonló autója van.
120-130 ezer van benne,garázsban tartott. alapjában kímélve volt,de csak egy átlag használati cikként volt használva így azért vannak rajta kopások horpadások,szakadások itt-ott, de nem vészes.ja és 2000res évjárat.


Szvsz 2-2,4M között. Ha tényleg tip-top...

státusz kleroo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 50

Elküldve: 2010. szeptember 12. vasárnap, 13:26


Hori írta:
kleroo írta:
Robinson írta:
kleroo írta:
Pont most nézegettem a carstylingos profilod
Nem igazán kell meggyőzni,inkább elrettenteni ......




Bocs, kifelejtettem, hogy az ékszíjtárcsám is elgyengült nemrég, az 45 ezredes volt. .......


Értem.....






Gyorsulás inkább 9sec, 400m-en 15,9et megy,
fogyasztás az folyamatos 90-100között semmi előzgetéssel levihető kicsivel 5 alá, hosszútávon 18"os kerékkel pl fehérvár- monte carlo oda vissza pályán klímával 5,7.
télen város reggel 4km este4km az 9l


Ez gondolom a 150 lovas 320d nem?
Az én kiszemeltem a 136 lovas. ami gyári értékek szerint 9.9->10sec
A 150 gyári értéke 8.8->9sec
gondoltam akkor 170 lóval akár a 8 is elérhető (15ös gyári alufelnin,ami egy katalógus szerint csak 5,5kg)
Persze tudom hogy nem erre való a kocsi.Az elős tapasztalatom vele,az hogy 5en vagyunk benne,elég sok csomaggal. Ennek ellenére ugyanúhy húz,és játékos könnyedséggel veszi a nehezebbnél nehezebb kanyarokat. na ez a nyomaték hiányzik az én kis fikuszomból,ami üresen kb jobban is megy. de 5ember+csomaggal az autópálya már nem az ő terep
Szóval: tudom hogy egy BMW nem városi faxkodásra van. arra ott vannak a tunyig swiftek meg civicek. A bmw-t autózásra tervezték.

De azért kíváncsi vagyok



Egyébként szerintetek mennyi érte a reális?
Pontos felszereltséget nem tudok,de inkább kevesebb extra van benne mint több.
Nemrég linkeltem egy tagot,akinek nagyon hasonló autója van.
120-130 ezer van benne,garázsban tartott. alapjában kímélve volt,de csak egy átlag használati cikként volt használva így azért vannak rajta kopások horpadások,szakadások itt-ott, de nem vészes.ja és 2000res évjárat.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. szeptember 12. vasárnap, 13:29

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2010. szeptember 12. vasárnap, 13:14


kleroo írta:
Robinson írta:
kleroo írta:
Pont most nézegettem a carstylingos profilod
Nem igazán kell meggyőzni,inkább elrettenteni ......




Bocs, kifelejtettem, hogy az ékszíjtárcsám is elgyengült nemrég, az 45 ezredes volt. Ugyan a turbómat is lecseréltem, de nem volt még megdögölve, csak zavart, hogy fütyül (és elvileg százalékosan nem adott le akkora teljesítményt, amekkorát kellett volna).

A kötelező az mint írtam, az olajcsere ugye mindenképpen kell, a hozzá tartozó szűrőkkel együtt kijön 21-ből. (1 hete cseréltem)
Ha cserélni kell fékeket, akkor az kicsit vastagabb történet. A tárcsák ~12-től a csillagos égig, betétek 10-től szintén a csillagos égig (4-esével értendő )

Másról én nem tudok, ami kötelező lenne. Erről inkább más írjon, rám is rám férne a tudás

Chip: nekem kevesebb fogyasztás, kevesebb füst, komoly lépési különbség a tapasztalatom. Határozottan. Viszont ATC előtt chipelte más is, akkor szar lett. Nem ment jobban, viszont komolyabban füstölt és csúszott a kuplung, ATC-vel nem.

A váltót én nem tudom, az enyémben valszeg majd olajcsere esedékes, van, hogy kicsit akadgat, de nem bosszantóan
Most, hogy kérdezed ezt a váltó dolgot, 320d-nél még gyakori a diffiszilent szakadása, ilyenkor puffog hátul váltáskor. Ennek az orvoslása is megvan egy 20e-ből.


Értem. Köszönöm. Nem tűnik eddig olyan vészesnek.
De a kötelezőt én a biztosításra meg az adóra értettem
Ez lenne még nekem fontos,hogy az hogy "van" a kocsi,ne kerüljön sokkal többe mint a mostani fikuszom.

Jó hallani a mociról ezeket gyorsulásban hol lehet? 8sec körül?
Átlag fogyi?(a 320d amit megvehetnék,az rég nem volt nullázva és 6,7-et mutat. rövid távokon használva,állandó hidegindítással,80%városban)







Gyorsulás inkább 9sec, 400m-en 15,9et megy,
fogyasztás az folyamatos 90-100között semmi előzgetéssel levihető kicsivel 5 alá, hosszútávon 18"os kerékkel pl fehérvár- monte carlo oda vissza pályán klímával 5,7.
télen város reggel 4km este4km az 9l

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2010. szeptember 12. vasárnap, 13:10


kleroo írta:
Értem. Köszönöm. Nem tűnik eddig olyan vészesnek.
De a kötelezőt én a biztosításra meg az adóra értettem
Ez lenne még nekem fontos,hogy az hogy "van" a kocsi,ne kerüljön sokkal többe mint a mostani fikuszom.

Jó hallani a mociról ezeket gyorsulásban hol lehet? 8sec körül?
Átlag fogyi?(a 320d amit megvehetnék,az rég nem volt nullázva és 6,7-et mutat. rövid távokon használva,állandó hidegindítással,80%városban)



Átlagfogyasztásról nem tudok nyilatkozni, nekem sose ment 6,9-7 alá :]
Bár most, hogy be lett rakva a tempomat, jelentősen csökkenni látszik a fogyasztás. De ez is csak átmeneti, míg élvezkedek rajta. De hamar elmúlik, és nyomom neki tovább
(szintén 80% város)

A kötelező sokmindentől függ. Ugye a kocsi korától, a Te korodtól, lakhelyedtől... Én mióta jogsim van A0-ban vagyok Így nekem negyed évente 30e körül van. de vannak itt éves 8ezerrel is tagok



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. szeptember 12. vasárnap, 13:11

státusz kleroo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 50

Elküldve: 2010. szeptember 12. vasárnap, 13:05


Robinson írta:
kleroo írta:
Pont most nézegettem a carstylingos profilod
Nem igazán kell meggyőzni,inkább elrettenteni ......




Bocs, kifelejtettem, hogy az ékszíjtárcsám is elgyengült nemrég, az 45 ezredes volt. Ugyan a turbómat is lecseréltem, de nem volt még megdögölve, csak zavart, hogy fütyül (és elvileg százalékosan nem adott le akkora teljesítményt, amekkorát kellett volna).

A kötelező az mint írtam, az olajcsere ugye mindenképpen kell, a hozzá tartozó szűrőkkel együtt kijön 21-ből. (1 hete cseréltem)
Ha cserélni kell fékeket, akkor az kicsit vastagabb történet. A tárcsák ~12-től a csillagos égig, betétek 10-től szintén a csillagos égig (4-esével értendő )

Másról én nem tudok, ami kötelező lenne. Erről inkább más írjon, rám is rám férne a tudás

Chip: nekem kevesebb fogyasztás, kevesebb füst, komoly lépési különbség a tapasztalatom. Határozottan. Viszont ATC előtt chipelte más is, akkor szar lett. Nem ment jobban, viszont komolyabban füstölt és csúszott a kuplung, ATC-vel nem.

A váltót én nem tudom, az enyémben valszeg majd olajcsere esedékes, van, hogy kicsit akadgat, de nem bosszantóan
Most, hogy kérdezed ezt a váltó dolgot, 320d-nél még gyakori a diffiszilent szakadása, ilyenkor puffog hátul váltáskor. Ennek az orvoslása is megvan egy 20e-ből.


Értem. Köszönöm. Nem tűnik eddig olyan vészesnek.
De a kötelezőt én a biztosításra meg az adóra értettem
Ez lenne még nekem fontos,hogy az hogy "van" a kocsi,ne kerüljön sokkal többe mint a mostani fikuszom.

Jó hallani a mociról ezeket gyorsulásban hol lehet? 8sec körül?
Átlag fogyi?(a 320d amit megvehetnék,az rég nem volt nullázva és 6,7-et mutat. rövid távokon használva,állandó hidegindítással,80%városban)





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. szeptember 12. vasárnap, 13:05

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2010. szeptember 12. vasárnap, 12:38


YELLOW írta:
Robinsonnak van carstylingos profilja???


Van, miért olyan nagy sztori az?

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2010. szeptember 12. vasárnap, 12:37


kleroo írta:
Pont most nézegettem a carstylingos profilod
Nem igazán kell meggyőzni,inkább elrettenteni .
Kisgyerekkorom óta fanatikus BMW-buzi vagyok(nem a "vak" fajtából,hanem abból a fajtából aki belebuzul a jóba )
9éves voltam amikor ez a típus megjelent,és azóta is ez a kocsi/forma számomra az etalon autó.Semmi más nem tetszik jobban azóta sem .
Csak első kocsinál a fenntartás a lényeg. És ez a focus bmw-s géneket hord az olcsóbb szegmensben
Ha nem indiszkrét,akkor mennyibe kerülnek rá a kötelező fenntartási díjak? Jöhet PM-ben is ha úgy jó.
Ez a chip személyes tapasztalatod szerint hogyan viselkedik? (a fogyasztás javul kis tempónál? nem kormol? És a plusz teljesítmény megéri? vagy a 136 is bőven tökéletes. (
Értem én ezt úgy hogy pl focusnál. az 1.4es 75lovasnál 3mp-el megy jobbat százra a 100lovas,de a115lovas már csak 7tizeddel gyorsabb a 100lovasnál....)
esetleg priviben még szívesen várnék még bővebb írást. nagyon hálás lennék érte.
vagy ide is. ahogy érzed.

szerk: a váltója mennyire finom/pontos? a dízel bömösökről ilyen tapasztalatom nincs.
valamint a chipelés nem teszi ki túl nagy +igénybevételnek a váltó+kuplung berendezést?



Bocs, kifelejtettem, hogy az ékszíjtárcsám is elgyengült nemrég, az 45 ezredes volt. Ugyan a turbómat is lecseréltem, de nem volt még megdögölve, csak zavart, hogy fütyül (és elvileg százalékosan nem adott le akkora teljesítményt, amekkorát kellett volna).

A kötelező az mint írtam, az olajcsere ugye mindenképpen kell, a hozzá tartozó szűrőkkel együtt kijön 21-ből. (1 hete cseréltem)
Ha cserélni kell fékeket, akkor az kicsit vastagabb történet. A tárcsák ~12-től a csillagos égig, betétek 10-től szintén a csillagos égig (4-esével értendő )

Másról én nem tudok, ami kötelező lenne. Erről inkább más írjon, rám is rám férne a tudás

Chip: nekem kevesebb fogyasztás, kevesebb füst, komoly lépési különbség a tapasztalatom. Határozottan. Viszont ATC előtt chipelte más is, akkor szar lett. Nem ment jobban, viszont komolyabban füstölt és csúszott a kuplung, ATC-vel nem.

A váltót én nem tudom, az enyémben valszeg majd olajcsere esedékes, van, hogy kicsit akadgat, de nem bosszantóan
Most, hogy kérdezed ezt a váltó dolgot, 320d-nél még gyakori a diffiszilent szakadása, ilyenkor puffog hátul váltáskor. Ennek az orvoslása is megvan egy 20e-ből.