autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2007

státusz 318de90

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2012. szeptember 06. csütörtök, 12:29


Sziasztok, mint láthatjátok egy 2007-es 318d-m van 122 lóerővel. Nem egy nagy erőgép, és főleg alacsony fordulaton gyenge, nagyon hamar lefullad alapjárat közelében. Mivel ebbe is 2 literes motor van, gondolom van benne még lehetőség. Létezik ehhez olyan chiptuning amelytől nem fog füstölni, és a DPF sem bánja, és egy kicsit fickósabb lesz az autó tőle?
Lehet hogy tévedek de ezt az évjáratot láttam máshol 136le-vel is (Belga piac).





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2012. szeptember 06. csütörtök, 12:31

Takiii
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Takiii

Újonc

Elismertség: 9% (3 pont) | Hozzászólások: 31

Elküldve: 2012. július 31. kedd, 16:57


Le szeretném szegezni, hogy az előttem szólókkal egyetemben a P-box-ot SOSEM tenném az autómba!( aki ért hozzá annak nem kell magyarázni)
Ezt folytatva a Chip tuningot sem preferálom igazán, mivel az M47-57-es motorok tudomásom szerint 4 ciklusban porlasztanak be( elő- elő2 -fő és utó) és a chip tuning ezeket összehúzza (eldurvítva a járásukat) majd ezt spékeli egy 5% körüli rail nyomással és turbónyomással stb.
Szerintem pl. az én 20d autóm 2003-ban 2 literből 150Le-t teljesített, ami a szívó teljesítményének kb. 50-55% lehet valahol.... éppen elég magas a fajlagos teljesítménye gyárilag. Viszont az is igaz, hogy a BMW motorok elég jól viselik a konstrukciójuk, túlméretezésük, alacsony sürítésük miatt a chip-tuningot.
Példám is van rá hiszen barátom 525d-je (Bosch 1) zsenge 250K Km-t kapott keményen chipelve, a már megtett kitudja(legalább 200K Km után), mondjuk az első gen. 25d talán az egyik legjobban sikerült diesel motorja a BMW-nek, főleg a korában.
Mindenki döntsön, ahogy jónak látja, de egy biztos...Amekkora teljesítményt veszel ki az autódból(chip nélkül is), annyival jobban kopik,... rövidül az élettartama, és ha ezt összevetjük a magyarországi(már levetett német autók km futásával), nem nehéz a képlet!
Sok sikert!

csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2012. július 12. csütörtök, 16:16


vivaladiesel írta:
patrick88 írta: Nem a chippelés mellett akarok állást foglalni, csak annyit hozzátenni, hogy a barátok régi autószerelők és bmw tulajok,nem hallottam rosszat, negatívot a chip után, valamint a családba egy e46 320d (120e chippel futott km) és egy citroen c5 (2005 200e chippelt km) remekül teljesít, motorhoz eddig hozzá nem nyúlva.
Ezért vagyok kicsit chip párti, de minden konstrukció más és más.
Köszönöm az észrevételeket!!



"chip" és "chip" tuning között is van különbség. Ha valaki bedob az autóba egy tuning-boxot (ami az érzékelők átverésén kívül semmit nem csinál) vagy valami hülye-gyerek ír a laptopjával egy új programot az autóra 9500ft-ért az biztos, hogy hosszútávon káros az autóra nézve.

Ha egy hozzáértő ír autóra egy korrekt programot az már más tészta... (pl Kollár Szabi, Pusztaszabolcs). Természetesen ha a tulajdonos az átírást követően állandóan padlógázon jár az autóval akkor ugyanúgy le fog térdelni a vas mint egy "gagyi" tuning esetében.

Összegezve hozzáértő segítségével, épeszű használattal jó döntés lehet egy kis tuning. Az autó rugalmasabb, nyomatékosabb, kedvezőbb fogyasztású lesz miatta!


Nem szándékom cáfolni a chipekkel kapcsolatos hozzászólásokat, de én azok véleményével értek egyet, akik szerint ha nagyobb teljesítményt akarsz, vegyél nagyobb motoros kocsit. Ha ez se elég, akkor fejeld meg egy kompresszorral vagy egy turbóval.
Persze én is szeretnék egy rakétát, de a 18d-t erősen financiális okok miatt választottam (vételár és fenntartás). Azt a kis pluszt, amit egy chip jelentene, nem kockáztatnám meg, csak azért sem, mert pont az a kis plusz, amit gyorsan meg lehet szokni és utána úgyis több kell!

vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. július 12. csütörtök, 13:31


patrick88 írta: Nem a chippelés mellett akarok állást foglalni, csak annyit hozzátenni, hogy a barátok régi autószerelők és bmw tulajok,nem hallottam rosszat, negatívot a chip után, valamint a családba egy e46 320d (120e chippel futott km) és egy citroen c5 (2005 200e chippelt km) remekül teljesít, motorhoz eddig hozzá nem nyúlva.
Ezért vagyok kicsit chip párti, de minden konstrukció más és más.
Köszönöm az észrevételeket!!



"chip" és "chip" tuning között is van különbség. Ha valaki bedob az autóba egy tuning-boxot (ami az érzékelők átverésén kívül semmit nem csinál) vagy valami hülye-gyerek ír a laptopjával egy új programot az autóra 9500ft-ért az biztos, hogy hosszútávon káros az autóra nézve.

Ha egy hozzáértő ír autóra egy korrekt programot az már más tészta... (pl Kollár Szabi, Pusztaszabolcs). Természetesen ha a tulajdonos az átírást követően állandóan padlógázon jár az autóval akkor ugyanúgy le fog térdelni a vas mint egy "gagyi" tuning esetében.

Összegezve hozzáértő segítségével, épeszű használattal jó döntés lehet egy kis tuning. Az autó rugalmasabb, nyomatékosabb, kedvezőbb fogyasztású lesz miatta!

bmw320
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz bmw320

BMWfanatic

Elismertség: 0% (3 pont) | Hozzászólások: 478

Elküldve: 2012. július 12. csütörtök, 11:31


patrick88 írta: Nem a chippelés mellett akarok állást foglalni, csak annyit hozzátenni, hogy a barátok régi autószerelők és bmw tulajok,nem hallottam rosszat, negatívot a chip után, valamint a családba egy e46 320d (120e chippel futott km) és egy citroen c5 (2005 200e chippelt km) remekül teljesít, motorhoz eddig hozzá nem nyúlva.
Ezért vagyok kicsit chip párti, de minden konstrukció más és más.
Köszönöm az észrevételeket!!



ÜDV!
Én igazat adok bmw320d4-nek is és elismerem hogy gáz agyig hegyezni a motort de nem lehetne egy olyan chipes embert találni akinek azt mondom hogy nem(20-30%) max.LE és NM szeretnék hanem mondjuk max.10% teljesítményt hogy ne essen szét az autó viszont a szériától egy kicsit rugalmasabb legyen mondjuk 150E-ft helyett 50E-ért! Én biztos egy ilyet kipróbálnék!


patrick88
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2005

státusz patrick88

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 29

Elküldve: 2012. június 21. csütörtök, 17:03


Nem a chippelés mellett akarok állást foglalni, csak annyit hozzátenni, hogy a barátok régi autószerelők és bmw tulajok,nem hallottam rosszat, negatívot a chip után, valamint a családba egy e46 320d (120e chippel futott km) és egy citroen c5 (2005 200e chippelt km) remekül teljesít, motorhoz eddig hozzá nem nyúlva.
Ezért vagyok kicsit chip párti, de minden konstrukció más és más.
Köszönöm az észrevételeket!!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. június 21. csütörtök, 17:11

RePTaiL
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz RePTaiL

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 211

Elküldve: 2012. június 21. csütörtök, 16:01


patrick88 írta: Sziasztok!!

Segítségeteket szeretném kérni, illetve véleményt, tapasztalatokat.
Meg szeretném chippeltetni a kocsit e61 525d A. nagyon sok pro- és kontrát hallok, szerelőktől hogy mennyire nem ajánlják, viszont ismerőseimet is látom akiknek hasonló modellük van chippelve es tökéletsen működnek.

Bármi tapasztalatot tippet örömmel fogadok, mert most elbizonytalanítottak h kivitelezzem vagy sem


Olvass vissza ott ki van már vesézve a dolog eléggé!


Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. június 21. csütörtök, 16:00


patrick88 írta: Sziasztok!!

Segítségeteket szeretném kérni, illetve véleményt, tapasztalatokat.
Meg szeretném chippeltetni a kocsit e61 525d A. nagyon sok pro- és kontrát hallok, szerelőktől hogy mennyire nem ajánlják, viszont ismerőseimet is látom akiknek hasonló modellük van chippelve es tökéletsen működnek.

Bármi tapasztalatot tippet örömmel fogadok, mert most elbizonytalanítottak h kivitelezzem vagy sem


1. a chippelés nem azonnal öli meg a motort, hanem az élettartamát rövidíti
2. a chippelős barátaid biztosan nem mesélik el, ha van egy kis pitty-putty, általában azzal szokás csak dicsekedni, hogy hány lovat meg nyútonmétert sikerült belepasszírozni, és hány kávéskanállal fogyaszt kevesebbet a gép.

Én soha nem chippeltetnék, abszolút ellene vagyok, mióta láttam, hogyan leamortizálta 50.000 km alatt egy Volvo S60 amúgy nagyon jó kis dízel mociját. Folyamatos hibák jöttek elő, a nem optimális égés miatt tönkremenő részecskeszűrő, stb tette be a kaput. Hozzáteszem, az első 25000 km-en csak a lovak meg a nyomaték jelentkeztek... aztán jött a füst, megbotlottak a lovak, stb..

patrick88
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2005

státusz patrick88

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 29

Elküldve: 2012. június 21. csütörtök, 14:44


Sziasztok!!

Segítségeteket szeretném kérni, illetve véleményt, tapasztalatokat.
Meg szeretném chippeltetni a kocsit e61 525d A. nagyon sok pro- és kontrát hallok, szerelőktől hogy mennyire nem ajánlják, viszont ismerőseimet is látom akiknek hasonló modellük van chippelve es tökéletsen működnek.

Bármi tapasztalatot tippet örömmel fogadok, mert most elbizonytalanítottak h kivitelezzem vagy sem

vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. június 19. kedd, 08:34


funez írta: Sziasztok

Érdeklődnék hogy tuningbox használatáról mik a tapasztalatok mert most szeretnék venni egy ilyet és hogy érdemes e ennél a cégnél vásárolni ??

http://tuning-box.hu/bmw-tunin...ngbox.html



Felejtsd el, csak a szenzorokat veri át...

Keress olyat aki komolyan ért az elektronika átíráshoz. Pl: Kollár Szabit, Pusztaszabolcson van a ménesgyár.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. június 18. hétfő, 20:30


funez írta: Sziasztok

Érdeklődnék hogy tuningbox használatáról mik a tapasztalatok mert most szeretnék venni egy ilyet és hogy érdemes e ennél a cégnél vásárolni ??

http://tuning-box.hu/bmw-tunin...ngbox.html



Olvass itt vissza 10-20 oldalt. Ez a legjobb tanács, amit itt adni lehet. Nagyjából minden le van írva, amit a témáról írni lehet. A dobozka, amiről kérdezel - tizenkettő-egy tucat módon railnyomást csal. És túl sokat ígér. Itt is csal.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. június 18. hétfő, 19:52


funez írta: Sziasztok

Érdeklődnék hogy tuningbox használatáról mik a tapasztalatok mert most szeretnék venni egy ilyet és hogy érdemes e ennél a cégnél vásárolni ??

http://tuning-box.hu/bmw-tunin...ngbox.html



1. akinek van és elvakult az rábeszél. vagy magának sem meri beismerni.
2. akinek nincs lebeszél.
3. akinek volt és rájött, hogy baromság, az lebeszél.

szerintem 2 az 1 ellen

funez
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz funez

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 36

Elküldve: 2012. június 18. hétfő, 19:44


Sziasztok

Érdeklődnék hogy tuningbox használatáról mik a tapasztalatok mert most szeretnék venni egy ilyet és hogy érdemes e ennél a cégnél vásárolni ??

http://tuning-box.hu/bmw-tunin...ngbox.html



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. június 18. hétfő, 19:47

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 325Ci
Évjárat: 2006

státusz agabor90

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2012. május 31. csütörtök, 13:08


Ahogy nézegettem a használtautópiac sem bővelkedik a jobbnál jobb állapotú nagy motoros bömbikből, ami szép és megkíméltnek néz ki még mindig 2 milla vagy több főleg kupéból.
Visszatérve a teljesítményhez nem rossz az 1.9 motor szerintem se, de most megint verem a fejem a falba a kerekeim sem pont ilyen motorhoz valók visszafogják a verdát egy cseppet

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2012. május 30. szerda, 20:32


YELLOW írta:
jokerface írta: Dehogynem. Különben nem emlegetnéd annyiszor,hogy nem bántam meg,nem bántam meg,nem bántam meg.....


más dolog miatt bántam meg, de annak családi tragédia oka van. csak amiatt bántam meg. na meg, hogy most már E90-et vehettem volna.


..és 5 év múlva már F30-at és stb, stb stb....soha véget nem érő érvelés...