Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. március 05. hétfő, 22:44


Coyote írta:
lalada írta: ez a Sportliche Fahrwerksabstimmung.
15 mm az eltérés az alap gyári kasztnihoz nézve, erősített stabilizátorok E-H, stb.. innen

Coyote írta: Valaki meg tudja mondani, hogy miben különbözik az SA226 felfüggesztés csomag az alap csomagtól, illetve az M csomagtól?
Gondolom valahol a kettő között van, tény, hogy az enyém alacsonyabb az alap verziónál. De mit jelent ez számomra? Hány mm az eltérés?



Köszi!
A linkről az nem derül még ki, hogy pontosan milyen alkatrészek térnek el az alapcsomagtól. Stabilizátorok, gondolom rövidebb rugók... De maga a lengéscsillapító is más? Mivel nekem nemrég cserélték, és alap gyárit kapott előre... Remélem ez nem baj.
Jó lenne megérteni, hogy miből áll a sportos csomag, ETK alapján sem egyértelmű nekem.


Erre valaki valamit?
Rackot felhívtam, de ők csak akkor segítenek ha beviszem az autót - persze jó pénzért ellenőrzik
Most baj lehet hogy alap lengéscsillapíto került az SA226-hoz vagy sem? Van különbség?


szeda
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz szeda

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2012. március 05. hétfő, 17:31


K_Gergo írta: sziasztok!

szombaton felkerültek a nyári kerekek, sajnos az első kerekek belső oldala erősen kopik, a télinél szembetűnő, de a most felkerült nyárin is látni. a nyári gumikat tavaly tavasszal vettem, nyáron volt lengőkar és szilentcsere is, elvileg futóműállítás is, de erre nem vennék mérget. első körben vigyem el futómű beállításra, vagy előtte nézessem meg szerelővel a futóművet? normális futóműves meg tudja állapítani, hogy lóg-e valami?


Hát persze! Senki más! Egy rendes helyen úgy kezdik hogy átnézik és ha valami nem jó akkor szólnak.Hiszen akkor nincs mit mihez állítani!



K_Gergo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2000

státusz K_Gergo

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 476

Elküldve: 2012. március 05. hétfő, 17:01


sziasztok!

szombaton felkerültek a nyári kerekek, sajnos az első kerekek belső oldala erősen kopik, a télinél szembetűnő, de a most felkerült nyárin is látni. a nyári gumikat tavaly tavasszal vettem, nyáron volt lengőkar és szilentcsere is, elvileg futóműállítás is, de erre nem vennék mérget. első körben vigyem el futómű beállításra, vagy előtte nézessem meg szerelővel a futóművet? normális futóműves meg tudja állapítani, hogy lóg-e valami?

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. március 04. vasárnap, 22:46


lalada írta: ez a Sportliche Fahrwerksabstimmung.
15 mm az eltérés az alap gyári kasztnihoz nézve, erősített stabilizátorok E-H, stb.. innen

Coyote írta: Valaki meg tudja mondani, hogy miben különbözik az SA226 felfüggesztés csomag az alap csomagtól, illetve az M csomagtól?
Gondolom valahol a kettő között van, tény, hogy az enyém alacsonyabb az alap verziónál. De mit jelent ez számomra? Hány mm az eltérés?



Köszi!
A linkről az nem derül még ki, hogy pontosan milyen alkatrészek térnek el az alapcsomagtól. Stabilizátorok, gondolom rövidebb rugók... De maga a lengéscsillapító is más? Mivel nekem nemrég cserélték, és alap gyárit kapott előre... Remélem ez nem baj.
Jó lenne megérteni, hogy miből áll a sportos csomag, ETK alapján sem egyértelmű nekem.

lalada
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2009

státusz lalada

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 13% (54 pont) | Hozzászólások: 387

Elküldve: 2012. március 04. vasárnap, 21:59


ez a Sportliche Fahrwerksabstimmung.
15 mm az eltérés az alap gyári kasztnihoz nézve, erősített stabilizátorok E-H, stb.. innen

Coyote írta: Valaki meg tudja mondani, hogy miben különbözik az SA226 felfüggesztés csomag az alap csomagtól, illetve az M csomagtól?
Gondolom valahol a kettő között van, tény, hogy az enyém alacsonyabb az alap verziónál. De mit jelent ez számomra? Hány mm az eltérés?







Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2012. március 04. vasárnap, 22:04

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. március 04. vasárnap, 20:53


Valaki meg tudja mondani, hogy miben különbözik az SA226 felfüggesztés csomag az alap csomagtól, illetve az M csomagtól?
Gondolom valahol a kettő között van, tény, hogy az enyém alacsonyabb az alap verziónál. De mit jelent ez számomra? Hány mm az eltérés?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17556

Elküldve: 2011. november 21. hétfő, 17:11


BarG írta:
YELLOW írta:
Robinson írta:

Itt vannak olyan értékek, amik kényszerből születtek. Az első kerekeknél érdekes volt, hogy míg a jobb oldalit be tudta húzni 43 percre, a bal oldali 1°18' nél elakadt, és ezért lett visszaállítva a jobb oldali is. A többi az meg..

szerk.: amúgy a specifikációk oszlop szerint nem tűnik szarnak.


ha egyáltalán E46-hoz való specifikációs értékekről van szó....

én pl szivesen elvinném egy beállításra, de pont ettől félek, hogy kitudja mit csesznének el...??? félrekopásokat nem látok, igazából nem tom milyennek kellene lennie gyárilag a futóműnek... felénk is sok futóműves van, de most kiben bízzon az ember....



Yellow,

Ha meg akarod nézetni a futóművedet, tudok adni címet, ahova érdemes elmenni. Csak arra készülj fel, hogy a csávó kb 1 hétre előre be van táblázva, mert eléggé elismert.



végülis priviben elküldheted, úgyis majd tavasszal lesz esedékes ha úgy döntök. ha fasza az út nekem nem támolyog semerre, ha fékezek (nagyon/gyengén) akkor sem húz semerre.
nekem aza lényeg, hogy amit a kerékre szerelnek cuccost a mérésnél, az ne sértse meg a felnit.


BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2011. november 21. hétfő, 16:59


YELLOW írta:
Robinson írta:

Itt vannak olyan értékek, amik kényszerből születtek. Az első kerekeknél érdekes volt, hogy míg a jobb oldalit be tudta húzni 43 percre, a bal oldali 1°18' nél elakadt, és ezért lett visszaállítva a jobb oldali is. A többi az meg..

szerk.: amúgy a specifikációk oszlop szerint nem tűnik szarnak.


ha egyáltalán E46-hoz való specifikációs értékekről van szó....

én pl szivesen elvinném egy beállításra, de pont ettől félek, hogy kitudja mit csesznének el...??? félrekopásokat nem látok, igazából nem tom milyennek kellene lennie gyárilag a futóműnek... felénk is sok futóműves van, de most kiben bízzon az ember....



Yellow,

Ha meg akarod nézetni a futóművedet, tudok adni címet, ahova érdemes elmenni. Csak arra készülj fel, hogy a csávó kb 1 hétre előre be van táblázva, mert eléggé elismert.



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. november 21. hétfő, 00:31


K_Gergo írta:
YELLOW írta: szivesen elvinném egy beállításra, de pont ettől félek, hogy kitudja mit csesznének el...??? félrekopásokat nem látok, igazából nem tom milyennek kellene lennie gyárilag a futóműnek... felénk is sok futóműves van, de most kiben bízzon az ember...

ugyan nem sokat használod, 2 évente szerintem neked is illene vinned, használat során, sőt valamelyest az állásban is elállítódik magától. lehet, hogy nem veszed észre, de a futóműalkatrészeket, kormányszerkezetet jobban igénybe veszi a rosszul beállított futómű, ha meg már a gumikon látszik, az elég durva hibá(k)ra utal. kicsit olyan ez mint a centrírozás, érdemes adni erre, ha nincs is látványos baj.

anubisz írta: Fújatnom kel az első lököst is,igaz 1 éve fújattam,azóta újra szétverték a kavicsok,fél éves új ködlámpámat megint bebaszta egy kő.Úgyhogy kicsit renoválásra szorul.

pacsi! nekem is évente rendbe kell rakatnom, vagy a kavicsok, vagy egy tetem, vagy a saját hülyeségem miatt.


Még régebben nagy arccal nekiálltam lámpát kiszerelni,persze letörtem az indexbúra belső egyik rögzítőjét,visszatéve stabilan fogta a maradék,mentem, fogtam egy kemény kátyút,ki is repült a burám a helyéről. Ház előtt csak a luk,a zsinór lógott,végén az égővel.
Be kellett ragasztó szalagozni a helyét, 2 napra amíg meg nem jött az új búra, 20 ropiért. Természetesen azóta azt is berepesztette egy kavics,még jó,hogy nem lyukadt át,csak pókhálós lett. Soha véget nem érő történet,mint a mesefilm.

K_Gergo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2000

státusz K_Gergo

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 476

Elküldve: 2011. november 20. vasárnap, 19:13


YELLOW írta: szivesen elvinném egy beállításra, de pont ettől félek, hogy kitudja mit csesznének el...??? félrekopásokat nem látok, igazából nem tom milyennek kellene lennie gyárilag a futóműnek... felénk is sok futóműves van, de most kiben bízzon az ember...

ugyan nem sokat használod, 2 évente szerintem neked is illene vinned, használat során, sőt valamelyest az állásban is elállítódik magától. lehet, hogy nem veszed észre, de a futóműalkatrészeket, kormányszerkezetet jobban igénybe veszi a rosszul beállított futómű, ha meg már a gumikon látszik, az elég durva hibá(k)ra utal. kicsit olyan ez mint a centrírozás, érdemes adni erre, ha nincs is látványos baj.

anubisz írta: Fújatnom kel az első lököst is,igaz 1 éve fújattam,azóta újra szétverték a kavicsok,fél éves új ködlámpámat megint bebaszta egy kő.Úgyhogy kicsit renoválásra szorul.

pacsi! nekem is évente rendbe kell rakatnom, vagy a kavicsok, vagy egy tetem, vagy a saját hülyeségem miatt.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. november 20. vasárnap, 19:16

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2011. november 20. vasárnap, 17:49


YELLOW írta:
ha egyáltalán E46-hoz való specifikációs értékekről van szó....
én pl szivesen elvinném egy beállításra, de pont ettől félek, hogy kitudja mit csesznének el...??? félrekopásokat nem látok, igazából nem tom milyennek kellene lennie gyárilag a futóműnek... felénk is sok futóműves van, de most kiben bízzon az ember....


Tudom neked nem segít, mert messze vagy, de az biztos, hogy néha a nagy műhelyek helyett esetleg érdemes egy kicsit választani. Sárbogárdon van egy gumis/futóállítós. Elővett egy szakadt rongyos könyvet, kinéztük belőle a kocsimat, aztán szépen beállította a futóművet. Egész más élmény így vezetni. Semmi hájtek cucc, csak egy emelő meg némi optikai irányzék.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. november 20. vasárnap, 16:31


Robinson írta:
anubisz írta:
K_Gergo írta:
Robinson írta: Nem tudom, valaki esetleg megszakérthetné az értékeket.

szakértőnek egyáltalán nem mondanám magam, mert csak modellautó-versenyzésből van tapasztalatom, de a legnagyobb gond a sok aszimmetrikus értékkel van, az kis mértékben is érezhető bizonytalanságot okoz. az első kerékdőlésed meg baromi sok, gondolom az ültetés miatt. nem kopnak féloldalasan a gumik?


az igaz, nálam csak -0,26 0,35 mondjuk enyém nincs ültetve.


Erről a hozzászólásodról jutott eszembe, hogy nincs is kép a kocsidról. Tölts már fel, mostmár nagyon kiváncsi lettem


Majd ha rendbe rakom kicsit,mert a felnik már ramaty állapotba voltak,most van a felnisnél.Fújatnom kel az első lököst is,igaz 1 éve fújattam,azóta újra szétverték a kavicsok,fél éves új ködlámpámat megint bebaszta egy kő.Úgyhogy kicsit renoválásra szorul.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17556

Elküldve: 2011. november 20. vasárnap, 12:49


Robinson írta:

Itt vannak olyan értékek, amik kényszerből születtek. Az első kerekeknél érdekes volt, hogy míg a jobb oldalit be tudta húzni 43 percre, a bal oldali 1°18' nél elakadt, és ezért lett visszaállítva a jobb oldali is. A többi az meg..

szerk.: amúgy a specifikációk oszlop szerint nem tűnik szarnak.


ha egyáltalán E46-hoz való specifikációs értékekről van szó....

én pl szivesen elvinném egy beállításra, de pont ettől félek, hogy kitudja mit csesznének el...??? félrekopásokat nem látok, igazából nem tom milyennek kellene lennie gyárilag a futóműnek... felénk is sok futóműves van, de most kiben bízzon az ember....



Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2011. november 20. vasárnap, 12:36


anubisz írta:
K_Gergo írta:
Robinson írta: Nem tudom, valaki esetleg megszakérthetné az értékeket.

szakértőnek egyáltalán nem mondanám magam, mert csak modellautó-versenyzésből van tapasztalatom, de a legnagyobb gond a sok aszimmetrikus értékkel van, az kis mértékben is érezhető bizonytalanságot okoz. az első kerékdőlésed meg baromi sok, gondolom az ültetés miatt. nem kopnak féloldalasan a gumik?


az igaz, nálam csak -0,26 0,35 mondjuk enyém nincs ültetve.


Erről a hozzászólásodról jutott eszembe, hogy nincs is kép a kocsidról. Tölts már fel, mostmár nagyon kiváncsi lettem

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2011. november 20. vasárnap, 12:35


K_Gergo írta:
Robinson írta: Nem tudom, valaki esetleg megszakérthetné az értékeket.

szakértőnek egyáltalán nem mondanám magam, mert csak modellautó-versenyzésből van tapasztalatom, de a legnagyobb gond a sok aszimmetrikus értékkel van, az kis mértékben is érezhető bizonytalanságot okoz. az első kerékdőlésed meg baromi sok, gondolom az ültetés miatt. nem kopnak féloldalasan a gumik?


Eddig nem kopott féloldalasan, bár úgy tudom legutóbb a szakinak sikerült jól beállítania (tavaly). Akkor stabil is volt az autó. Nekem az volt nagyon fura, hogy egyik oldalon ki tudta húzni elfogadható értékig (0°43'), a másik oldalon meg csak 1°18'-ig (ehhez lett ugye igazítva) Véleményem szerint a másik oldalon is le kellett volna tudnia húzni a kisebb értékig.