autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Ferko

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 97

Elküldve: 2007. november 13. kedd, 18:46


alfatone írta: Érdekes tapasztalat, hogy a fék pont ugyanott fog. Ez az elsõ autó amin ezt tapaszatlom, pedig minden dugattyút legalább 2cm-rel kellett visszább nyomni. Az E36 is fentebb fogott, de úgylátszik itt a szervó teljesen kiküszöböli ezt a jelenséget.


Ez érdekes amit írsz, mert gyakorlatilag a fékpedál útja attól függ, hogy
a fõfékhenger dugattyújának mekora útra van szüksége ahhoz hogy a munkahengerek dugattyúi nekifeszítsék a fékbetéteket a féktárcsáknak.
( természetesen ha nincs levegõ a rendszerben )
És ez pedig attól függ hogy mekkorák a hézagok a tárcsák és a betétek között.
A hézag pedig attól lesz ahogy a féktárcsa visszapofozza egy kicsit a betéteket ezenfelül még a tömítõ munkahenger karmantyúnak rugalmassága is szorgalmazza ezt.
Bizony ha pedig kezdenek a munkahengerek szorulni, a hézag nem tud kialakulni ezért van az ,hogy amikor elindulsz még hallod a surlódó hangot egy darabig amig a hézag kialakul.
Úgyhogy igazán nem értem mitõl lenne más a nyomáspont a fékpedálon.

státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2007. november 12. hétfő, 17:07


Érdekes tapasztalat, hogy a fék pont ugyanott fog. Ez az elsõ autó amin ezt tapaszatlom, pedig minden dugattyút legalább 2cm-rel kellett visszább nyomni. Az E36 is fentebb fogott, de úgylátszik itt a szervó teljesen kiküszöböli ezt a jelenséget.

Zotyi35d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 535d
Évjárat: 2006

státusz Zotyi35d

BMWfanatic

Elismertség: 0% (8 pont) | Hozzászólások: 913

Elküldve: 2007. november 12. hétfő, 16:48


alfatone írta: Gyári BMW gyári BMW-vel.

Ennél jobb nem is lehet

státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2007. november 12. hétfő, 08:17


Gyári BMW gyári BMW-vel.

Tiba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Tiba

BMWfanatic

Elismertség: 2% (52 pont) | Hozzászólások: 1890

Elküldve: 2007. november 11. vasárnap, 21:36


Milyen párosítást raktál fel?

státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2007. november 11. vasárnap, 20:38


Ma lecseréltem tárcsákat, betéteket. Kicsit vacak volt hóesésben bekoptatni, de mostanra sikerült összehozni. Eleinte nem nagyon fogott, aztán 80-ról 40-re fékezésekkel javítottam a helyzeten, elvileg 200 km a bekoptatás.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Ferko

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 97

Elküldve: 2007. november 11. vasárnap, 16:50


Tényleg jó a téma.
Nekem most van 40000 a kocsiban.
Érdekes, hogy a tárcsa már kezd vállasodni és a betét pedig még alig félig elkopva és még minden gyári.
Ez tényleg úgy van ahogy valaki korábban írta vezetési stílustol is függ mennyi km-t mennek el a betétek.
Nálam szerintem a betétekkel együtt majd tárcsa cserere is lesz.


státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2007. november 07. szerda, 15:55


Nézzétek meg az árakat, mert én gyári eredetit az alábbi árakon vettem:
elsõ betét 4db 15.000
hátsó betét 4db 16.800
hátsó tárcsa 2db 30.000

Az általam nézett utángyártottak ennél nem voltak olcsóbbak.
És ez 28-asra megy, ami tárcsaméretben a 30d-vel azonos, nagy méretû.

Zotyi35d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 535d
Évjárat: 2006

státusz Zotyi35d

BMWfanatic

Elismertség: 0% (8 pont) | Hozzászólások: 913

Elküldve: 2007. november 07. szerda, 15:29


Tiba írta: Most vannak ezek a mart meg lyukas tárcsák. Remélem ezek nem annyira rosszak már. Vagy mit ajánlotok? Elvileg az ate a gyári beszállító?

Szerintem Ate-t vegyél.Igen gyári beszállító.

Tiba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Tiba

BMWfanatic

Elismertség: 2% (52 pont) | Hozzászólások: 1890

Elküldve: 2007. november 07. szerda, 15:27


Most vannak ezek a mart meg lyukas tárcsák. Remélem ezek nem annyira rosszak már. Vagy mit ajánlotok? Elvileg az ate a gyári beszállító?

Zotyi35d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 535d
Évjárat: 2006

státusz Zotyi35d

BMWfanatic

Elismertség: 0% (8 pont) | Hozzászólások: 913

Elküldve: 2007. november 07. szerda, 15:20


Tiba írta: Nekem is kell lassan cserélni az elsõket. Azt hiszem brembót veszek.

Sajnos nekem a bremborol sincs jó tapasztalatom.Annak idején E36 328i-re vettem brembo tárcsákat Ate betéttel(gyári minõségû) elõre és ahogy lekopott a betét a tárcsát is dobni kellett.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2007. november 06. kedd, 22:15


Mathias írta: Az sem mind1, hogy milyen keménységû a féketét!
Ha kemény hamarabb megeszi a tárcsát...
Általában az olcsóbb betétek zabálják a tárcsát mert szar a minõségük.


Nekem eddig sose kopás miatt kellett cserélnem, hanem a felhullámosodás miatt. A zimmerman-ból csak egy fél mili hiányzott és kuka lett.....

Tiba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Tiba

BMWfanatic

Elismertség: 2% (52 pont) | Hozzászólások: 1890

Elküldve: 2007. november 06. kedd, 21:38


Nekem is kell lassan cserélni az elsõket. Azt hiszem brembót veszek.

Mathias
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2001

státusz Mathias

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 128

Elküldve: 2007. november 06. kedd, 20:53


Az sem mind1, hogy milyen keménységû a féketét!
Ha kemény hamarabb megeszi a tárcsát...
Általában az olcsóbb betétek zabálják a tárcsát mert szar a minõségük.

Zotyi35d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 535d
Évjárat: 2006

státusz Zotyi35d

BMWfanatic

Elismertség: 0% (8 pont) | Hozzászólások: 913

Elküldve: 2007. november 06. kedd, 17:05


180ekm-nél cseréltem féktárcsát és még a gyári volt fent.Én Ate tárcsát és bendix betétet raktam fel és hibátlan'