- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 316i
- Évjárat: 2003
Elküldve: 2007. november 13. kedd, 18:46
alfatone írta: Érdekes tapasztalat, hogy a fék pont ugyanott fog. Ez az elsõ autó amin ezt tapaszatlom, pedig minden dugattyút legalább 2cm-rel kellett visszább nyomni. Az E36 is fentebb fogott, de úgylátszik itt a szervó teljesen kiküszöböli ezt a jelenséget.
Ez érdekes amit írsz, mert gyakorlatilag a fékpedál útja attól függ, hogy
a fõfékhenger dugattyújának mekora útra van szüksége ahhoz hogy a munkahengerek dugattyúi nekifeszítsék a fékbetéteket a féktárcsáknak.
( természetesen ha nincs levegõ a rendszerben )
És ez pedig attól függ hogy mekkorák a hézagok a tárcsák és a betétek között.
A hézag pedig attól lesz ahogy a féktárcsa visszapofozza egy kicsit a betéteket ezenfelül még a tömítõ munkahenger karmantyúnak rugalmassága is szorgalmazza ezt.
Bizony ha pedig kezdenek a munkahengerek szorulni, a hézag nem tud kialakulni ezért van az ,hogy amikor elindulsz még hallod a surlódó hangot egy darabig amig a hézag kialakul.
Úgyhogy igazán nem értem mitõl lenne más a nyomáspont a fékpedálon.