m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2011. május 20. péntek, 21:49


Szia

én küldök Neked Ate betétet, ha nem lesz jó....ajándék


anubisz írta: Amikor az olcsóbb ismét drágább lett.Történet,mikor megyek a kocsival és rá hajtok kb 1 centis út hibára (csatorna fedél stb )bal első keréktől erős fémes csattanás, rendszeresen,mintha valami törve lenne a futóműben.Hiba nem látszik,lengőkar,leng csill,szilentek,stb minden új ) 1 hét után meg unva BMW szerviz,meg emel,ráz nyom tol,pörget,semmi hiba,rá a leng.csill mérő gépre,meg rázza az első kereket,csill,jó mikor a végén úgy nagyon el kezd pattogni a kerék a gépen,éktelen csattogó hang.Ó mi a picsa,néz megint, beül megint ráz a géppel,közbe nyom a fékpedál,semmi csattogás.
Végeredmény. A fékpofa amit az UNIXBA vettem eredeti JURID gyári nem méret pontos,mikor meg pattan a kerék az úthibán,az mozdul el és csattan egyet a féknyeregben ( nyereg is le lett szedve,semmi nem látszott rajta. )
Ki derült hogy hiába JURID és igaz kb 10 rongyal olcsóbb mint amit a szervizbe veszek meg,ezen nincs felül egy kis lemez amit rá hajtanak vagy mit csinálnak hogy pont ez a mozgás ne történjen meg. Az UNIXOS Juridon nincs ilyen. Hiába a gyári beszállító. Ezt nem értem most szedhetem ki az uj fékpofákat,és vehetek egy még egy garnitúrát a szervizbe,mert az biztos jó,és legalább ha ilyen hiba van ki cserélik ingyen.Unixba most mehetek panaszra mikor már mentem vele vagy 3 ezret. Megint meg szívtam.
Röhej. Lehet hogy csak 100,vagy 1000 -ből nem stimmel de én ki fogtam azt.
Soha többet RFT gumit,mert tuti az rázta,csapta annyira a futóművemet hogy még a fékpofákat is szét rázta. Csak azért írtam le,ha valaki azonosítatlan hangot hall elölről,érdemes a fékpofára is gyanakodni. Nem általános de elő fordulhat.

Most át mentem vagy 8 csatorna fedélen,mindegyiknél olyat csattant mintha a futómű akarni ki szakadni,utána újra végig mentem,kicsit nyomtam csak a féket,hangtalanul huppant át rajtuk. Röhej,ki hitte volna, 2 hónapig meg se mukkant,vagy akkor nem figyeltem anyura,és idővel szarabb lett.




woodstock
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1996

státusz woodstock

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 53

Elküldve: 2011. május 20. péntek, 21:17


anubisz írta: Amikor az olcsóbb ismét drágább lett.Történet,mikor megyek a kocsival és rá hajtok kb 1 centis út hibára (csatorna fedél stb )bal első keréktől erős fémes csattanás, rendszeresen,mintha valami törve lenne a futóműben.Hiba nem látszik,lengőkar,leng csill,szilentek,stb minden új ) 1 hét után meg unva BMW szerviz,meg emel,ráz nyom tol,pörget,semmi hiba,rá a leng.csill mérő gépre,meg rázza az első kereket,csill,jó mikor a végén úgy nagyon el kezd pattogni a kerék a gépen,éktelen csattogó hang.Ó mi a picsa,néz megint, beül megint ráz a géppel,közbe nyom a fékpedál,semmi csattogás.
Végeredmény. A fékpofa amit az UNIXBA vettem eredeti JURID gyári nem méret pontos,mikor meg pattan a kerék az úthibán,az mozdul el és csattan egyet a féknyeregben ( nyereg is le lett szedve,semmi nem látszott rajta. )
Ki derült hogy hiába JURID és igaz kb 10 rongyal olcsóbb mint amit a szervizbe veszek meg,ezen nincs felül egy kis lemez amit rá hajtanak vagy mit csinálnak hogy pont ez a mozgás ne történjen meg. Az UNIXOS Juridon nincs ilyen. Hiába a gyári beszállító. Ezt nem értem most szedhetem ki az uj fékpofákat,és vehetek egy még egy garnitúrát a szervizbe,mert az biztos jó,és legalább ha ilyen hiba van ki cserélik ingyen.Unixba most mehetek panaszra mikor már mentem vele vagy 3 ezret. Megint meg szívtam.
Röhej. Lehet hogy csak 100,vagy 1000 -ből nem stimmel de én ki fogtam azt.
Soha többet RFT gumit,mert tuti az rázta,csapta annyira a futóművemet hogy még a fékpofákat is szét rázta. Csak azért írtam le,ha valaki azonosítatlan hangot hall elölről,érdemes a fékpofára is gyanakodni. Nem általános de elő fordulhat.

Most át mentem vagy 8 csatorna fedélen,mindegyiknél olyat csattant mintha a futómű akarni ki szakadni,utána újra végig mentem,kicsit nyomtam csak a féket,hangtalanul huppant át rajtuk. Röhej,ki hitte volna, 2 hónapig meg se mukkant,vagy akkor nem figyeltem anyura,és idővel szarabb lett.


Ugyanez a szindróma van nálam is csak hátul...a különbség h ezt még régi tulaj vette bele tavaly nyáron de nekem is irdatlanul csattog és addig nem jöttem rá miez amíg nem néztem az autó alá valami teljesen más dolog miatt és nem tapicskoltam meg a belső fékbetétet...szóval vennem kell 1 garnitúrát hátra pedig ezek is nagyon újak alig kopottak!

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. május 19. csütörtök, 20:59


Amikor az olcsóbb ismét drágább lett.Történet,mikor megyek a kocsival és rá hajtok kb 1 centis út hibára (csatorna fedél stb )bal első keréktől erős fémes csattanás, rendszeresen,mintha valami törve lenne a futóműben.Hiba nem látszik,lengőkar,leng csill,szilentek,stb minden új ) 1 hét után meg unva BMW szerviz,meg emel,ráz nyom tol,pörget,semmi hiba,rá a leng.csill mérő gépre,meg rázza az első kereket,csill,jó mikor a végén úgy nagyon el kezd pattogni a kerék a gépen,éktelen csattogó hang.Ó mi a picsa,néz megint, beül megint ráz a géppel,közbe nyom a fékpedál,semmi csattogás.
Végeredmény. A fékpofa amit az UNIXBA vettem eredeti JURID gyári nem méret pontos,mikor meg pattan a kerék az úthibán,az mozdul el és csattan egyet a féknyeregben ( nyereg is le lett szedve,semmi nem látszott rajta. )
Ki derült hogy hiába JURID és igaz kb 10 rongyal olcsóbb mint amit a szervizbe veszek meg,ezen nincs felül egy kis lemez amit rá hajtanak vagy mit csinálnak hogy pont ez a mozgás ne történjen meg. Az UNIXOS Juridon nincs ilyen. Hiába a gyári beszállító. Ezt nem értem most szedhetem ki az uj fékpofákat,és vehetek egy még egy garnitúrát a szervizbe,mert az biztos jó,és legalább ha ilyen hiba van ki cserélik ingyen.Unixba most mehetek panaszra mikor már mentem vele vagy 3 ezret. Megint meg szívtam.
Röhej. Lehet hogy csak 100,vagy 1000 -ből nem stimmel de én ki fogtam azt.
Soha többet RFT gumit,mert tuti az rázta,csapta annyira a futóművemet hogy még a fékpofákat is szét rázta. Csak azért írtam le,ha valaki azonosítatlan hangot hall elölről,érdemes a fékpofára is gyanakodni. Nem általános de elő fordulhat.

Most át mentem vagy 8 csatorna fedélen,mindegyiknél olyat csattant mintha a futómű akarni ki szakadni,utána újra végig mentem,kicsit nyomtam csak a féket,hangtalanul huppant át rajtuk. Röhej,ki hitte volna, 2 hónapig meg se mukkant,vagy akkor nem figyeltem anyura,és idővel szarabb lett.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. május 19. csütörtök, 21:54

woodstock
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1996

státusz woodstock

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 53

Elküldve: 2011. május 17. kedd, 13:18


hil írta:
woodstock írta: Sziasztok!

Elég gyenge már a kézifékem konkrétan nyakig felhúzom a kart mire rögzít és akkor sem tökéletes.
Az lenne a kérdésem h elég ilyenkor a bowdeneket cserélni vagy mást is kell?
És ez házilag mennyire szopós meló mert emiatt nem szívesen vinném szerelőhöz de nem tudom hogy kezdjek neki pontosan!
Az alany '96 e36 320i
Összefoglalva:Mit kell cserélni kéziféknél és hogyan kell,házilag mennyire nehéz?

Előre is köszi a válaszokat!


Szia! Először is leszedném a fékdobot: kerék le lehetőleg egyszerre mindkettő, erre később lesz szükséged, a fékerő beállításánál. A dob nem biztos, hogy le fog jönni, a belülről ráfeszülő fékpofák miatt. Valószínűleg vissza kell állítani a pofákat: kerékcsavar lyuksijánál kb 7 óra állásnál be tudsz nyúlni csavarhúzóval és az állító ricnit kell tekergetni. A jobb és bal oldalt ellentétes irányban ahhoz, hogy eltávolodjanak a pofák. Ekkor le lehet húzni a dobokat. Sok jóra ott nem kell számítani sajnos. De ha szerencséd van és nincs semmi szétesve, eltörve, elkopva, akkor féktisztítóval kimosni a szerkezetet, pofákat, dobot belül. Ezután durva csiszoló vászonnal érdesítsd fel a pofák felületét és a dob belsejét, ez utóbbi biztosan nagyon mocskos és rozsdás lesz. Ha mindent rendben találsz, akkor rakhatod össze. Dob fel, a korábban említett lyuksin át a ricnit tekerve annyira közelítsd a pofákat a dob belsejéhez, hogy az még éppen ne érjen hozzá. Ekkor kerekek fel. Utána a kézifék kar bowdenjével a finom hangolás következik. Én ehhez két irányba működő, nyomatékmérős (mérőórás) nyomaték kulcsot használtam. Kézifék kingedve: szabadon forgatható mindkét kerék. 2. kattanásra a pofák hozzáérnek a dob belselyéhez (mindkét oldalon). 3. kattanásnál nyomaték kulccsal forgatva mindkét kereket azonosra állítottam a bowden csavarjait. 4. kattanásnál ugyenez, csak nagyobb erő kell a tekeréshez. A jobb és a bal oldali kereket természetesen egy irányba forgatva (pl előre menetnek megfelelően). Én így csináltam és a műszaki vizsgán a kézifék mérése jó volt.
Remélem segítettem ezzel a leírással. A beállítás menetét tartalmazza a BMW hogyan csináljam szervíkönyv, amit le tudsz tölteni.
Meg tudod csinálni házilag, nem nagy ügy, hiszen nekem is sikerült. Mailban elküldtem a könyv ide vonatkozó kivonatát is.





Köszi a leírást és a mailt is!

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. május 16. hétfő, 19:59


woodstock írta: Sziasztok!

Elég gyenge már a kézifékem konkrétan nyakig felhúzom a kart mire rögzít és akkor sem tökéletes.
Az lenne a kérdésem h elég ilyenkor a bowdeneket cserélni vagy mást is kell?
És ez házilag mennyire szopós meló mert emiatt nem szívesen vinném szerelőhöz de nem tudom hogy kezdjek neki pontosan!
Az alany '96 e36 320i
Összefoglalva:Mit kell cserélni kéziféknél és hogyan kell,házilag mennyire nehéz?

Előre is köszi a válaszokat!


Szia! Először is leszedném a fékdobot: kerék le lehetőleg egyszerre mindkettő, erre később lesz szükséged, a fékerő beállításánál. A dob nem biztos, hogy le fog jönni, a belülről ráfeszülő fékpofák miatt. Valószínűleg vissza kell állítani a pofákat: kerékcsavar lyuksijánál kb 7 óra állásnál be tudsz nyúlni csavarhúzóval és az állító ricnit kell tekergetni. A jobb és bal oldalt ellentétes irányban ahhoz, hogy eltávolodjanak a pofák. Ekkor le lehet húzni a dobokat. Sok jóra ott nem kell számítani sajnos. De ha szerencséd van és nincs semmi szétesve, eltörve, elkopva, akkor féktisztítóval kimosni a szerkezetet, pofákat, dobot belül. Ezután durva csiszoló vászonnal érdesítsd fel a pofák felületét és a dob belsejét, ez utóbbi biztosan nagyon mocskos és rozsdás lesz. Ha mindent rendben találsz, akkor rakhatod össze. Dob fel, a korábban említett lyuksin át a ricnit tekerve annyira közelítsd a pofákat a dob belsejéhez, hogy az még éppen ne érjen hozzá. Ekkor kerekek fel. Utána a kézifék kar bowdenjével a finom hangolás következik. Én ehhez két irányba működő, nyomatékmérős (mérőórás) nyomaték kulcsot használtam. Kézifék kingedve: szabadon forgatható mindkét kerék. 2. kattanásra a pofák hozzáérnek a dob belselyéhez (mindkét oldalon). 3. kattanásnál nyomaték kulccsal forgatva mindkét kereket azonosra állítottam a bowden csavarjait. 4. kattanásnál ugyenez, csak nagyobb erő kell a tekeréshez. A jobb és a bal oldali kereket természetesen egy irányba forgatva (pl előre menetnek megfelelően). Én így csináltam és a műszaki vizsgán a kézifék mérése jó volt.
Remélem segítettem ezzel a leírással. A beállítás menetét tartalmazza a BMW hogyan csináljam szervíkönyv, amit le tudsz tölteni.
Meg tudod csinálni házilag, nem nagy ügy, hiszen nekem is sikerült. Mailban elküldtem a könyv ide vonatkozó kivonatát is.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. május 16. hétfő, 22:02

woodstock
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1996

státusz woodstock

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 53

Elküldve: 2011. május 16. hétfő, 11:41


Sziasztok!

Elég gyenge már a kézifékem konkrétan nyakig felhúzom a kart mire rögzít és akkor sem tökéletes.
Az lenne a kérdésem h elég ilyenkor a bowdeneket cserélni vagy mást is kell?
És ez házilag mennyire szopós meló mert emiatt nem szívesen vinném szerelőhöz de nem tudom hogy kezdjek neki pontosan!
Az alany '96 e36 320i
Összefoglalva:Mit kell cserélni kéziféknél és hogyan kell,házilag mennyire nehéz?

Előre is köszi a válaszokat!

Danny999
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Danny999

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 25

Elküldve: 2010. december 01. szerda, 21:04


A szerkezet nem hiszem hogy szet lenne esve, de meg fogom nezni meg1x. Muszaly valamit kezdenem vele mert nem kapot muszakit emiatt, meg hat kompletten uj a hatso fek es kalap xar igy. Nem mintha nagyon hasznalnam a kezifeket de ha meg kell akkor kell.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2010. december 01. szerda, 06:32


Danny999 írta: Sziasztok!!!

Kerdesem lenne kezifek ugyben mert mar tanacstalan vagyok.
Ki lett cserelve hatul a tarcsa(Textar), betet, kezifekpofak, feszitorugok, kezifekbowden.
Akar hogy probalom beallitani a kezifeket egyszeruen nem tudom ugy megcsinalni hogy fogjon.
Es ami gazabb az az hogy hatrafele gurulok egy kicsit behuzom a kezifeket emeli a kocsi hatuljat es megall, elore meg akar hogy tepem semmit nem csinal, gurul ugyan ugy tovabb.

Aki tud segiteni kerem irja meg mi lehetne a megoldas...


ez nálam is ilyen. nem tudom neked korábban hogy működött...
ha álló helyzetben behúzod, utána próbálj meg elindulni, elvileg nem fog, műszakin kibuktam volna... én is csodálkoztam az elején de már megszoktam. elsőkerekes autóknál rögtön berántja... illetve ha belegondolsz ez rögzítőfék, és rögzíteni tud.
nem tudom hivatalosan így kell-e működni, de én hiszek a műszaki mérésének.



vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. november 30. kedd, 22:03


Danny999 írta: Sziasztok!!!

Kerdesem lenne kezifek ugyben mert mar tanacstalan vagyok.
Ki lett cserelve hatul a tarcsa(Textar), betet, kezifekpofak, feszitorugok, kezifekbowden.
Akar hogy probalom beallitani a kezifeket egyszeruen nem tudom ugy megcsinalni hogy fogjon.
Es ami gazabb az az hogy hatrafele gurulok egy kicsit behuzom a kezifeket emeli a kocsi hatuljat es megall, elore meg akar hogy tepem semmit nem csinal, gurul ugyan ugy tovabb.

Aki tud segiteni kerem irja meg mi lehetne a megoldas...


lehet, hogy szétesett a szerkezet?

Danny999
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Danny999

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 25

Elküldve: 2010. november 30. kedd, 19:32


Sziasztok!!!

Kerdesem lenne kezifek ugyben mert mar tanacstalan vagyok.
Ki lett cserelve hatul a tarcsa(Textar), betet, kezifekpofak, feszitorugok, kezifekbowden.
Akar hogy probalom beallitani a kezifeket egyszeruen nem tudom ugy megcsinalni hogy fogjon.
Es ami gazabb az az hogy hatrafele gurulok egy kicsit behuzom a kezifeket emeli a kocsi hatuljat es megall, elore meg akar hogy tepem semmit nem csinal, gurul ugyan ugy tovabb.

Aki tud segiteni kerem irja meg mi lehetne a megoldas...

bmw320
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz bmw320

BMWfanatic

Elismertség: 0% (3 pont) | Hozzászólások: 478

Elküldve: 2010. június 10. csütörtök, 09:40


Mit kell venni és mennyibe kerül egy ilyen munkahenger felújítás megjáratás?
Nekem újak a tárcsák betétek ritkán viszont ha mondjuk tolatok kitekert kormánnyal érdekes hangot ad ki mintha nekifeszülne a betét a tárcsának! Lehet nekem is kezd berohadni nem tudom?

JanoE46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1995

státusz JanoE46

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 167

Elküldve: 2010. június 09. szerda, 22:43


A "rejtély" úgy tűnik megoldódott.A nyomás rendbe volt.Amibe nem hittem most,mivel már a hátsó fékek is szétsz.pattak,az volt az elsővel is.Beállt a munkahenger,már a végén meg sem moccant szinte.Már csak a jobb elsőhöz nem lett nyúlva,remélem most nem az jön...

tsabko
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz tsabko

Törzsvendég

Elismertség: 27% (42 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2010. június 07. hétfő, 22:12


JanoE46 írta:
bmw320d4 írta:
JanoE46 írta:
Most lehet hülyeséget kérdezek...és ha csak kikapcsolt DSC-vel megyek,és tegyük fel úgy nem fog be,akkor tuti,hogy a fékolaj a probléma?


Nem hiszem, hogy így ki lehet szűrni a hibát.

Inkább nézd meg a nyomásokat a DSC-ben.



Na megyek vele,aztán hazajövök ha befog,és megnézem.Köszi a segítséget!


Nem biztos hogy ez a hiba, de a munkahenger nincs berohadva mert mikor a porvédő kiszakad onnantól befolyik a víz és szép lassan elkezd rozsdásodni és nehezen működik. nekem ez volt és rohadtul melegedet tojást lehetett volna sütni rajta végül úgy beállt hogy a kereket nem lehetett megforgatni. csak egy tipp!

JanoE46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1995

státusz JanoE46

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 167

Elküldve: 2010. június 07. hétfő, 16:53


bmw320d4 írta:
JanoE46 írta:
Most lehet hülyeséget kérdezek...és ha csak kikapcsolt DSC-vel megyek,és tegyük fel úgy nem fog be,akkor tuti,hogy a fékolaj a probléma?


Nem hiszem, hogy így ki lehet szűrni a hibát.

Inkább nézd meg a nyomásokat a DSC-ben.



Na megyek vele,aztán hazajövök ha befog,és megnézem.Köszi a segítséget!


bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. június 07. hétfő, 16:47


JanoE46 írta:
Most lehet hülyeséget kérdezek...és ha csak kikapcsolt DSC-vel megyek,és tegyük fel úgy nem fog be,akkor tuti,hogy a fékolaj a probléma?


Nem hiszem, hogy így ki lehet szűrni a hibát.

Inkább nézd meg a nyomásokat a DSC-ben.