Tiba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Tiba

BMWfanatic

Elismertség: 2% (52 pont) | Hozzászólások: 1890

Elküldve: 2008. január 31. csütörtök, 16:09


Meg lehet spórolni simán.

státusz peetie

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 520

Elküldve: 2008. január 31. csütörtök, 15:39


Meg lehet spórolni a kopásjelzõt ha még azelõtt kicserélem a betéteket, hogy az bejelezne, vagy mindenképpen cserélni kell betét cserekor azt is?
Mert ahogy láttam 3500ft darabja, nemkevés. És ha már szemre látom hogy igencsak vékonyka a betét, talán érdemesebb kicserélni, mint megvárni hogy bejelezzen.

Tiba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Tiba

BMWfanatic

Elismertség: 2% (52 pont) | Hozzászólások: 1890

Elküldve: 2007. november 23. péntek, 18:54




státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2007. november 23. péntek, 17:37


Tiba írta: Nem lehet, hogy nagyobb volt a cipõd talpa?

"Egy régi vulkáni közmondás szerint, ha kizárjuk a lehetetlent, ami marad, még ha hihetetlen is, az az igazság."
Ezek szerint valóban a cipõtalpam volt, de mindazoknak is, akik azzal kezdték, "jó sportos a féked, mert fent fog. "

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2007. november 21. szerda, 20:44


alfatone írta: A kopásjelzõ mûanyag felülete ledörzsölõdik, ezért jelez be. Azt nem lehet javítani, ki kell cserélni a betéttel együtt.



Kösz Alfatone! Rájöttem... és már meg is oldódik hamar!!!

Tiba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Tiba

BMWfanatic

Elismertség: 2% (52 pont) | Hozzászólások: 1890

Elküldve: 2007. november 21. szerda, 20:39


Nem lehet, hogy nagyobb volt a cipõd talpa?

státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2007. november 21. szerda, 20:15


Az teljesen logikus, hogy a tartály dolga. Ezért nem értem, az e36-ban ami szintén csúszónyerges, miért fogott fentebb a fék betétcsere után. És ugyanez volt egy toyotámban is.


státusz Eapa

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 320

Elküldve: 2007. november 21. szerda, 18:49


alfatone írta: Érdekes tapasztalat, hogy a fék pont ugyanott fog. Ez az elsõ autó amin ezt tapaszatlom, pedig minden dugattyút legalább 2cm-rel kellett visszább nyomni. Az E36 is fentebb fogott, de úgylátszik itt a szervó teljesen kiküszöböli ezt a jelenséget.



Szerintetek a fékolajtartály minek van? Az, hogy hol fog egy fék az tényleg a pofa és a tárcsa között lévõ hézagtól függ. A hátsó dobfékes kocsiknál lehet azt érezni, hogy hamarabb fog a fék, betétcsere után, de azt is csak azoknál a kocsiknál, ahol a kézifék nem utánállitós volt.Ilyen volt pl. a dobfékes e30-as is. (316i-318i)

státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2007. november 21. szerda, 17:44


A kopásjelzõ mûanyag felülete ledörzsölõdik, ezért jelez be. Azt nem lehet javítani, ki kell cserélni a betéttel együtt.

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2007. november 21. szerda, 15:16


Azt tudom, h.csak 1 van, csak azt hittem megúszom csak fékbetét cserével. Köszi....


státusz Theo

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 294

Elküldve: 2007. november 21. szerda, 15:13


kérdésedben benne volt a válasz de csak 1-et vegyél mert csak egy oldalon van. (nálam legalábbis 2004-es)

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2007. november 21. szerda, 15:04


Segítségeteket kérném!

Felvillant a fékkopás jelzõm. Mentem vele kb500km-t, majd kicseréltem az elsõ garnitúrát, mivel csak azok voltak kopottak, igaz azok nagyon.
Miután beszereltük a sárga hibajelzõ ugyanúgy világít, és engem ez nagyon igegesít. Már mentem vele megint kb.500 km-t.
A kopássensort kellene cserélnem? :
Valahol hallottam már a Fórumban errõl de nem találtam meg!

Elõre is köszi a segítséget. : :

státusz Diabolica

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 296

Elküldve: 2007. november 13. kedd, 20:14


alfatone írta:
Ferko írta:
alfatone írta: Érdekes tapasztalat, hogy a fék pont ugyanott fog. Ez az elsõ autó amin ezt tapaszatlom, pedig minden dugattyút legalább 2cm-rel kellett visszább nyomni. Az E36 is fentebb fogott, de úgylátszik itt a szervó teljesen kiküszöböli ezt a jelenséget.


Ez érdekes amit írsz, mert gyakorlatilag a fékpedál útja attól függ, hogy
a fõfékhenger dugattyújának mekora útra van szüksége ahhoz hogy a munkahengerek dugattyúi nekifeszítsék a fékbetéteket a féktárcsáknak.
( természetesen ha nincs levegõ a rendszerben )
És ez pedig attól függ hogy mekkorák a hézagok a tárcsák és a betétek között.
A hézag pedig attól lesz ahogy a féktárcsa visszapofozza egy kicsit a betéteket ezenfelül még a tömítõ munkahenger karmantyúnak rugalmassága is szorgalmazza ezt.
Bizony ha pedig kezdenek a munkahengerek szorulni, a hézag nem tud kialakulni ezért van az ,hogy amikor elindulsz még hallod a surlódó hangot egy darabig amig a hézag kialakul.
Úgyhogy igazán nem értem mitõl lenne más a nyomáspont a fékpedálon.

Hát eddig két régebbi autómon feljebb került a nyomáspont betétcsere után, de ezen most nem. Csak határozottabban fog.


Ez utóbbit én is meg tudom erõsíteni!

státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2007. november 13. kedd, 19:47


Ferko írta:
alfatone írta: Érdekes tapasztalat, hogy a fék pont ugyanott fog. Ez az elsõ autó amin ezt tapaszatlom, pedig minden dugattyút legalább 2cm-rel kellett visszább nyomni. Az E36 is fentebb fogott, de úgylátszik itt a szervó teljesen kiküszöböli ezt a jelenséget.


Ez érdekes amit írsz, mert gyakorlatilag a fékpedál útja attól függ, hogy
a fõfékhenger dugattyújának mekora útra van szüksége ahhoz hogy a munkahengerek dugattyúi nekifeszítsék a fékbetéteket a féktárcsáknak.
( természetesen ha nincs levegõ a rendszerben )
És ez pedig attól függ hogy mekkorák a hézagok a tárcsák és a betétek között.
A hézag pedig attól lesz ahogy a féktárcsa visszapofozza egy kicsit a betéteket ezenfelül még a tömítõ munkahenger karmantyúnak rugalmassága is szorgalmazza ezt.
Bizony ha pedig kezdenek a munkahengerek szorulni, a hézag nem tud kialakulni ezért van az ,hogy amikor elindulsz még hallod a surlódó hangot egy darabig amig a hézag kialakul.
Úgyhogy igazán nem értem mitõl lenne más a nyomáspont a fékpedálon.

Hát eddig két régebbi autómon feljebb került a nyomáspont betétcsere után, de ezen most nem. Csak határozottabban fog.

Tiba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Tiba

BMWfanatic

Elismertség: 2% (52 pont) | Hozzászólások: 1890

Elküldve: 2007. november 13. kedd, 19:02


Én sem tapasztaltam még ez, csak annyit, hogy jobban fogott a fék, felújítás után