laleeboy
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1997

státusz laleeboy

Fórumlakó

Elismertség: 14% (39 pont) | Hozzászólások: 269

Elküldve: 2015. július 27. hétfő, 09:18


lela írta: Üdv!

Szeretném én is megcsinálni a hátsó féket, elég rozsdás a nyereg, ha levenném és elvinném homokszórtatni és porfesteni esetleg horganyozni, addig a régi tömítéseket és a dugattyút benne hagyjam vagy hogy érdemes felújítattni? Mikor kell biztosan cserélni a nyerget?
Azért kérdezem mert ha fel lehet újítani akkor inkább nem vennék másikat.




A festést meg lehet csinálni akár házilag is (az én receptem : drótkorong, RO55, horganyspray, és festék ami bármi lehet én sima ezüst keréktárcsafestéket használtam már 3 éve rozsdamentes...)

A felújítás sarkalatos pontja a dugattyú, ha az rozsdás karcos ...stb akkor cserélni kell és akkor már minden tömítést is és ki ne maradjon a légtelenítő csavar sem mert az is csúnyán meg tud szivatni ha beletörik...

Kisebb karcokat lehet polírozni is de ennek általában kétséges a tartóssága.

Ha homokoltatod akkor csak a betéteket vedd ki és a dugattyút védd le valahogy (meg persze a fékcső helyét is) és rágd a szaki szájába hogy VIGYÁZZON A TÖMÍTÉSEKRE tehát azon a részen csak óvatosan és kisebb nyomással fújja.

Utána inkább a horganyoztatást ajánlom mert a porfestés nagy hővel jár így az nem egészséges és bemegy oda is ahova nem kéne...


Szerintem érdemes kicserélni mindent mert nem nagy összeg az egész

lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2015. július 25. szombat, 16:55


Üdv!

Szeretném én is megcsinálni a hátsó féket, elég rozsdás a nyereg, ha levenném és elvinném homokszórtatni és porfesteni esetleg horganyozni, addig a régi tömítéseket és a dugattyút benne hagyjam vagy hogy érdemes felújítattni? Mikor kell biztosan cserélni a nyerget?
Azért kérdezem mert ha fel lehet újítani akkor inkább nem vennék másikat.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. július 25. szombat, 16:57

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2015. július 11. szombat, 16:35


lantika írta:
Pocses írta:
lantika írta: Ugy nez ki a jobb elsö feknyerget ki kell cserelnem,mert amikor a beteteket csereltem alig tudtam visszanyomni a munkahengert,a porvedö gumi is mintha meg lenne tekeredve kicsit. A bal oldali munkahengert tök könnyen vissza tudtam nyomni,ezert gondolom,hogy szorul a jobb oldali munkahenger. Meg azert is gondolom,mert fekezesnel huz balra az auto,nem veszesen,de tartani kell a kormänyt. Szoval a szerviz ajänlata 370€ uj nyereggel,fekolaj cserevel,es munkadijjal együtt. Viszont en annyira nem vagyok hülye,hogy 200€ munkadijat fizessek. Arra gondoltam,hogy a jobb oldali gumi fekcsövet elszoritanäm,lekötnem a regi nyerget,az ujat feltennem teljesen keszre szerelve,majd a legtelenitö csavart meglazitom,a koräbban felrakott elszoritäst a gumicsöröl levennem,es utäna a fek pumpäläsäval feltöltenem (legtelenitenem) a jobb elsö nyerget. Persze a fekolajat öntenem bele fentröl. Szoval ez a kicsit sem szakszerü megoldäs mennyire lenne megvalosithato?


Elsőre vegyél javítókészletet, vedd ki a munkahengert, ha nincs rajta sérülés beverődés egyebek, akkor elég finom csiszolóvászonnal megcsiszolni, majd mehet vissza az új tömítésekkel az meg ugye filléres dolog. A légtelenítés is teljesen jó ahogy leírtad.


Ezt vagy ezt? Gyärilag milyen märkäju van benne?
Itt a 10-es kell nekem,vagy mäs is?



A 10-es kell igen. Az enyémbe ATE javítókészlet került.


lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2015. július 11. szombat, 15:25


Pocses írta:
lantika írta: Ugy nez ki a jobb elsö feknyerget ki kell cserelnem,mert amikor a beteteket csereltem alig tudtam visszanyomni a munkahengert,a porvedö gumi is mintha meg lenne tekeredve kicsit. A bal oldali munkahengert tök könnyen vissza tudtam nyomni,ezert gondolom,hogy szorul a jobb oldali munkahenger. Meg azert is gondolom,mert fekezesnel huz balra az auto,nem veszesen,de tartani kell a kormänyt. Szoval a szerviz ajänlata 370€ uj nyereggel,fekolaj cserevel,es munkadijjal együtt. Viszont en annyira nem vagyok hülye,hogy 200€ munkadijat fizessek. Arra gondoltam,hogy a jobb oldali gumi fekcsövet elszoritanäm,lekötnem a regi nyerget,az ujat feltennem teljesen keszre szerelve,majd a legtelenitö csavart meglazitom,a koräbban felrakott elszoritäst a gumicsöröl levennem,es utäna a fek pumpäläsäval feltöltenem (legtelenitenem) a jobb elsö nyerget. Persze a fekolajat öntenem bele fentröl. Szoval ez a kicsit sem szakszerü megoldäs mennyire lenne megvalosithato?


Elsőre vegyél javítókészletet, vedd ki a munkahengert, ha nincs rajta sérülés beverődés egyebek, akkor elég finom csiszolóvászonnal megcsiszolni, majd mehet vissza az új tömítésekkel az meg ugye filléres dolog. A légtelenítés is teljesen jó ahogy leírtad.


Ezt vagy ezt? Gyärilag milyen märkäju van benne?
Itt a 10-es kell nekem,vagy mäs is?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. július 11. szombat, 15:37

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2015. július 11. szombat, 14:44


lantika írta: Ugy nez ki a jobb elsö feknyerget ki kell cserelnem,mert amikor a beteteket csereltem alig tudtam visszanyomni a munkahengert,a porvedö gumi is mintha meg lenne tekeredve kicsit. A bal oldali munkahengert tök könnyen vissza tudtam nyomni,ezert gondolom,hogy szorul a jobb oldali munkahenger. Meg azert is gondolom,mert fekezesnel huz balra az auto,nem veszesen,de tartani kell a kormänyt. Szoval a szerviz ajänlata 370€ uj nyereggel,fekolaj cserevel,es munkadijjal együtt. Viszont en annyira nem vagyok hülye,hogy 200€ munkadijat fizessek. Arra gondoltam,hogy a jobb oldali gumi fekcsövet elszoritanäm,lekötnem a regi nyerget,az ujat feltennem teljesen keszre szerelve,majd a legtelenitö csavart meglazitom,a koräbban felrakott elszoritäst a gumicsöröl levennem,es utäna a fek pumpäläsäval feltöltenem (legtelenitenem) a jobb elsö nyerget. Persze a fekolajat öntenem bele fentröl. Szoval ez a kicsit sem szakszerü megoldäs mennyire lenne megvalosithato?


Elsőre vegyél javítókészletet, vedd ki a munkahengert, ha nincs rajta sérülés beverődés egyebek, akkor elég finom csiszolóvászonnal megcsiszolni, majd mehet vissza az új tömítésekkel az meg ugye filléres dolog. A légtelenítés is teljesen jó ahogy leírtad.


lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2015. július 11. szombat, 14:22


Ugy nez ki a jobb elsö feknyerget ki kell cserelnem,mert amikor a beteteket csereltem alig tudtam visszanyomni a munkahengert,a porvedö gumi is mintha meg lenne tekeredve kicsit. A bal oldali munkahengert tök könnyen vissza tudtam nyomni,ezert gondolom,hogy szorul a jobb oldali munkahenger. Meg azert is gondolom,mert fekezesnel huz balra az auto,nem veszesen,de tartani kell a kormänyt. Szoval a szerviz ajänlata 370€ uj nyereggel,fekolaj cserevel,es munkadijjal együtt. Viszont en annyira nem vagyok hülye,hogy 200€ munkadijat fizessek. Arra gondoltam,hogy a jobb oldali gumi fekcsövet elszoritanäm,lekötnem a regi nyerget,az ujat feltennem teljesen keszre szerelve,majd a legtelenitö csavart meglazitom,a koräbban felrakott elszoritäst a gumicsöröl levennem,es utäna a fek pumpäläsäval feltöltenem (legtelenitenem) a jobb elsö nyerget. Persze a fekolajat öntenem bele fentröl. Szoval ez a kicsit sem szakszerü megoldäs mennyire lenne megvalosithato?

gyorfimiki
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz gyorfimiki

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2015. május 27. szerda, 19:37


Robin68 írta:
gyorfimiki írta:
YELLOW írta:
gyorfimiki írta:
Pocses írta: Pedig nagy a valószínűsége, hogy a munkahenger szorul. Nekem a használtat rakta vissza felcsiszolás után, új tömítőszettel és azóta is klappol minden.


Értelek, remélem, hogy csak ilyen jelentéktelen filléres probléma lesz, bejelentkeztem ma szakszervizbe, aztán majd megírom mi volt a probléma, hátha valakinek segítek vele.


nem lehet, hogy a kerékcsapágy szar és az melegszik, attól melegszik át az egész?


Hangja nincs a csapágynak, szóval nem hiszem, hogy rossz lenne.
De ha mégis az lenne akkor mindig melegedne, de mint említettem időszakos a probléma.
50-100km-t is megteszek vele alkalmanként de semmi, aztán váratlanul egy idő után felmelegszik.


A csúszkákkal is minden rendben? Az miatt is szorulhat időszakosan.


Írtam itt egyik márkatestvérnek, hogy arról annyi infóm van hogy be lett zsírozva, a szerelők nem jelezték hogy baja lenne.
Bogarat ültetett ő is a fülembe úgyhogy a szakszervízbe már úgy megyek hogy viszek újakat hogy tegyék bele....idegörlő hogy minden ki van cserélve és mégsem jó..



Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2015. május 27. szerda, 16:39


gyorfimiki írta:
YELLOW írta:
gyorfimiki írta:
Pocses írta: Pedig nagy a valószínűsége, hogy a munkahenger szorul. Nekem a használtat rakta vissza felcsiszolás után, új tömítőszettel és azóta is klappol minden.


Értelek, remélem, hogy csak ilyen jelentéktelen filléres probléma lesz, bejelentkeztem ma szakszervizbe, aztán majd megírom mi volt a probléma, hátha valakinek segítek vele.


nem lehet, hogy a kerékcsapágy szar és az melegszik, attól melegszik át az egész?


Hangja nincs a csapágynak, szóval nem hiszem, hogy rossz lenne.
De ha mégis az lenne akkor mindig melegedne, de mint említettem időszakos a probléma.
50-100km-t is megteszek vele alkalmanként de semmi, aztán váratlanul egy idő után felmelegszik.


A csúszkákkal is minden rendben? Az miatt is szorulhat időszakosan.

gyorfimiki
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz gyorfimiki

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2015. május 27. szerda, 14:05


YELLOW írta:
gyorfimiki írta:
Pocses írta: Pedig nagy a valószínűsége, hogy a munkahenger szorul. Nekem a használtat rakta vissza felcsiszolás után, új tömítőszettel és azóta is klappol minden.


Értelek, remélem, hogy csak ilyen jelentéktelen filléres probléma lesz, bejelentkeztem ma szakszervizbe, aztán majd megírom mi volt a probléma, hátha valakinek segítek vele.


nem lehet, hogy a kerékcsapágy szar és az melegszik, attól melegszik át az egész?


Hangja nincs a csapágynak, szóval nem hiszem, hogy rossz lenne.
De ha mégis az lenne akkor mindig melegedne, de mint említettem időszakos a probléma.
50-100km-t is megteszek vele alkalmanként de semmi, aztán váratlanul egy idő után felmelegszik.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. május 27. szerda, 13:33


gyorfimiki írta:
Pocses írta: Pedig nagy a valószínűsége, hogy a munkahenger szorul. Nekem a használtat rakta vissza felcsiszolás után, új tömítőszettel és azóta is klappol minden.


Értelek, remélem, hogy csak ilyen jelentéktelen filléres probléma lesz, bejelentkeztem ma szakszervizbe, aztán majd megírom mi volt a probléma, hátha valakinek segítek vele.


nem lehet, hogy a kerékcsapágy szar és az melegszik, attól melegszik át az egész?

gyorfimiki
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz gyorfimiki

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2015. május 27. szerda, 09:38


Pocses írta: Pedig nagy a valószínűsége, hogy a munkahenger szorul. Nekem a használtat rakta vissza felcsiszolás után, új tömítőszettel és azóta is klappol minden.


Értelek, remélem, hogy csak ilyen jelentéktelen filléres probléma lesz, bejelentkeztem ma szakszervizbe, aztán majd megírom mi volt a probléma, hátha valakinek segítek vele.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2015. május 27. szerda, 09:28


Pedig nagy a valószínűsége, hogy a munkahenger szorul. Nekem a használtat rakta vissza felcsiszolás után, új tömítőszettel és azóta is klappol minden.

gyorfimiki
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz gyorfimiki

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2015. május 27. szerda, 09:00


Pocses írta:
gyorfimiki írta:
Pocses írta:
gyorfimiki írta:
szicsu írta:
gyorfimiki írta: Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni tőletek.

Melegedett a jobb hátsó fékem nem is kicsit (időközönként jött elő a probléma), ki lett cserélve a fékcső, fékbetétek, dugattyúk, gumitömítések, tárcsában nincs hajlás.
Két hónapig tökéletes volt, de most megint felforrósodott.

Tudnátok segíteni nekem, hogy mi lehet még esetleg a probléma?
Ha igen, akkor hogyan tudnám orvosolni?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Kéziféket megnéztétek?


Igen, ki vannak cserélve a betétek és a rugók is, valamint a kézifék be is van állítva, a kerekek nem szorulnak, első körben, úgy állítottuk be hogy szinte ne is legyen kézifékem mert a szerelőm is erre gyanakodott elsőre, de hiába, utána is felmelegedett pár km után, amióta ki lettek cserélve a fék alkatrészei azóta is jelen van a probléma, de csak időszakos, egy hónapig semmi még hosszútávon sem (40km) de aztán csak be üt a baj.
Na de én így nem tudok nyugodtan autózni, erre megoldást kell találni.


Pedig akkor a fékmunkahenger lesz a ludas, fékezés után nem megy vissza rendesen a helyére. Nekem anno a bal hátsónál volt ez, annyira melegedett, hogy csapágyat is kellett cserélni, gondolom a nagy hő adott neki rendesen.


Úgy tudom(lehet rosszul), hogy a fékek keresztbe vannak "kötve" tehát ha a jobb hátsó fékem melegszik akkor a bal elsőnek is kellene amennyiben a munkahenger a ludas.


Közvetlen a féknyeregben levő munkahengerre (dugattyúra) gondolok.


Jaaaah, de írtam, hogy azok most lettek két hónapja kicserélve zsír újra a gumigyűrűkkel együtt...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2015. május 27. szerda, 08:55


gyorfimiki írta:
Pocses írta:
gyorfimiki írta:
szicsu írta:
gyorfimiki írta: Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni tőletek.

Melegedett a jobb hátsó fékem nem is kicsit (időközönként jött elő a probléma), ki lett cserélve a fékcső, fékbetétek, dugattyúk, gumitömítések, tárcsában nincs hajlás.
Két hónapig tökéletes volt, de most megint felforrósodott.

Tudnátok segíteni nekem, hogy mi lehet még esetleg a probléma?
Ha igen, akkor hogyan tudnám orvosolni?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Kéziféket megnéztétek?


Igen, ki vannak cserélve a betétek és a rugók is, valamint a kézifék be is van állítva, a kerekek nem szorulnak, első körben, úgy állítottuk be hogy szinte ne is legyen kézifékem mert a szerelőm is erre gyanakodott elsőre, de hiába, utána is felmelegedett pár km után, amióta ki lettek cserélve a fék alkatrészei azóta is jelen van a probléma, de csak időszakos, egy hónapig semmi még hosszútávon sem (40km) de aztán csak be üt a baj.
Na de én így nem tudok nyugodtan autózni, erre megoldást kell találni.


Pedig akkor a fékmunkahenger lesz a ludas, fékezés után nem megy vissza rendesen a helyére. Nekem anno a bal hátsónál volt ez, annyira melegedett, hogy csapágyat is kellett cserélni, gondolom a nagy hő adott neki rendesen.


Úgy tudom(lehet rosszul), hogy a fékek keresztbe vannak "kötve" tehát ha a jobb hátsó fékem melegszik akkor a bal elsőnek is kellene amennyiben a munkahenger a ludas.


Közvetlen a féknyeregben levő munkahengerre (dugattyúra) gondolok.


gyorfimiki
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz gyorfimiki

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2015. május 27. szerda, 08:52


Pocses írta:
gyorfimiki írta:
szicsu írta:
gyorfimiki írta: Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni tőletek.

Melegedett a jobb hátsó fékem nem is kicsit (időközönként jött elő a probléma), ki lett cserélve a fékcső, fékbetétek, dugattyúk, gumitömítések, tárcsában nincs hajlás.
Két hónapig tökéletes volt, de most megint felforrósodott.

Tudnátok segíteni nekem, hogy mi lehet még esetleg a probléma?
Ha igen, akkor hogyan tudnám orvosolni?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Kéziféket megnéztétek?


Igen, ki vannak cserélve a betétek és a rugók is, valamint a kézifék be is van állítva, a kerekek nem szorulnak, első körben, úgy állítottuk be hogy szinte ne is legyen kézifékem mert a szerelőm is erre gyanakodott elsőre, de hiába, utána is felmelegedett pár km után, amióta ki lettek cserélve a fék alkatrészei azóta is jelen van a probléma, de csak időszakos, egy hónapig semmi még hosszútávon sem (40km) de aztán csak be üt a baj.
Na de én így nem tudok nyugodtan autózni, erre megoldást kell találni.


Pedig akkor a fékmunkahenger lesz a ludas, fékezés után nem megy vissza rendesen a helyére. Nekem anno a bal hátsónál volt ez, annyira melegedett, hogy csapágyat is kellett cserélni, gondolom a nagy hő adott neki rendesen.


Úgy tudom(lehet rosszul), hogy a fékek keresztbe vannak "kötve" tehát ha a jobb hátsó fékem melegszik akkor a bal elsőnek is kellene amennyiben a munkahenger a ludas.