Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2015. április 05. vasárnap, 18:43


MattM325 írta:
p1tyeszka írta:
Kimoto írta: Sziasztok!

Autó: E46 100kw Touring 2001.06.

Problémám: 1,2 valamint rükverc kapcsolása, majd kuplung felengedése közben koppanó hang a hátsó futóműből (magasabb fokozatban nem érezhető).

Difi szilentet cseréltem, hátsó futóművet rázópadon megnézték szilentek jók, kardánt több szerelő megnézte, nem kotyog, féltengelyek nem kotyognak. (ha nem szaknyelven fogalmaztam, kérlek nézzétek el). Az autó működését nem zavarja, engem nagyon

Előre is köszönök minden segítséget!


ne zavarjon, gyógymód nincs. kompletten cseréltem a hátsó futóművet...


Ha mégis zavar, akkor diffit nézzétek meg, 99%, hogy mindegyiknek az a baja.


Nekem is ilyen pedig már mindent cseréltem!
Most az jön majd, hogy sűrűbb olajat teszek bele próbából és ha halkabb lesz vagy megszűnik akkor tuti difi hiba lesz....
De ha valaki hamarabb megcsinálja szóljon már, hogy mi a végeredmény!

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2015. április 05. vasárnap, 18:41


YELLOW írta: E46 sedan tulajok, akiknek fix hátsó ülés támlájuk van, azaz csomagtér felől ott a lemez.
mivel nem nagyon ülök hátul, és sokan mások sem, így eddig párszor mondták, hogy rossz úton eléggé dübögteti az utas hátát. simma hullámos úton semmi, csak akkor, amikor kiálló kátyúzás van, és ugye felfelé mozdul a kerék. érezni, hogy dobol, elől is.
másnak is ennyire közvetíti a támlának az ütéseket?
35mm-es ültetés van, keményített rugóval, 245/40 R17-es gumik, de nem defekttűrő. mióta megvan ilyen szerintem, sőt lehet írtam már erről, csak nem emlékszem. műszakin és egyéb helyen nézve nincs gond a futóművel.



Ilyen zörgés nekem is van rossz úton és már lassan mindent cseréltem hátul de csak hallani...
Ha az a lemez az oka mit kell vele csinálni?!
Vágjam ki?!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. április 05. vasárnap, 17:45


E46 sedan tulajok, akiknek fix hátsó ülés támlájuk van, azaz csomagtér felől ott a lemez.
mivel nem nagyon ülök hátul, és sokan mások sem, így eddig párszor mondták, hogy rossz úton eléggé dübögteti az utas hátát. simma hullámos úton semmi, csak akkor, amikor kiálló kátyúzás van, és ugye felfelé mozdul a kerék. érezni, hogy dobol, elől is.
másnak is ennyire közvetíti a támlának az ütéseket?
35mm-es ültetés van, keményített rugóval, 245/40 R17-es gumik, de nem defekttűrő. mióta megvan ilyen szerintem, sőt lehet írtam már erről, csak nem emlékszem. műszakin és egyéb helyen nézve nincs gond a futóművel.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. április 05. vasárnap, 17:46

raul227
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz raul227

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 119

Elküldve: 2015. március 17. kedd, 16:59


SP_323i írta:
raul227 írta:
SP_323i írta:
raul227 írta: Sziasztok,aki cserelt mar e46 sedanba,(mint az enyém)spirálrugót,meg tudnà mondani,hogy egyenlö átmérőjű,vagy változo atmérőjű (szt hiszem igy mondták)kell nekem bele?a jobb hatso tórt el.valamint mi a fenéért lehet ilyet is,olyat is venni...mert a unix katalógus mind a 2fajtát hozza a kocsihoz.és mi a különbség?


Hali!
A változó ültető lehet. Szokták mondani progresszívnek, mert a terhelés hatására egyre vastagabb lesz az a rúgórész, ami ellenáll így egyre nagyobb erőt fog kifejteni a terheléssel szemben. Magyarul nem lineáris az ellenállása.
Ilyen tip rúgót pl E21-ben láttam, ahol a rúgó helyét ki kellett tölteni a telóban, de amikor a kasznit rá engedted akkor a lágyabb rúgórész teljesen összeült. Ezért is kezdtem azzal hogy szerintem ültető rúgó lehet.
Csak egy tipp. az egyik normál a másik M-es futóműhöz lehet. Szerintem alvázszám szerint nézzétek meg melyik kell neked!


Alváz szám szerint is hozza mind a 2 fajtát.azert kerdezem mert a valtozo atmeroju 28ezer kb a masik 10.es ugye parba csereljuk az mar nem mindegy.

En nem tudom szétszedni ugy.azert jo lett volna ha valaki tudja,mert addig nem vinném a szerelohoz mig nincs meg hozza a rugo tipusa,es persze mar nalam legyen.nincs erre tuti valasz?

Hát akkor nézd meg milyen tört ki a vas alól. Változó vagy sima és vegyél olyat helyette.
Ha meg a zsé számít, akkor az olcsóbbat




Azert kerdem valaki tudja e ,mert mig nincs meg a rugo,addig nem viszem szerelohoz,alkatresz nelkul.en meg nem tudom szetszedni...

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. március 17. kedd, 17:07

MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2015. március 17. kedd, 14:08


p1tyeszka írta:
Kimoto írta: Sziasztok!

Autó: E46 100kw Touring 2001.06.

Problémám: 1,2 valamint rükverc kapcsolása, majd kuplung felengedése közben koppanó hang a hátsó futóműből (magasabb fokozatban nem érezhető).

Difi szilentet cseréltem, hátsó futóművet rázópadon megnézték szilentek jók, kardánt több szerelő megnézte, nem kotyog, féltengelyek nem kotyognak. (ha nem szaknyelven fogalmaztam, kérlek nézzétek el). Az autó működését nem zavarja, engem nagyon

Előre is köszönök minden segítséget!


ne zavarjon, gyógymód nincs. kompletten cseréltem a hátsó futóművet...


Ha mégis zavar, akkor diffit nézzétek meg, 99%, hogy mindegyiknek az a baja.


SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2015. március 17. kedd, 12:02


raul227 írta:
SP_323i írta:
raul227 írta: Sziasztok,aki cserelt mar e46 sedanba,(mint az enyém)spirálrugót,meg tudnà mondani,hogy egyenlö átmérőjű,vagy változo atmérőjű (szt hiszem igy mondták)kell nekem bele?a jobb hatso tórt el.valamint mi a fenéért lehet ilyet is,olyat is venni...mert a unix katalógus mind a 2fajtát hozza a kocsihoz.és mi a különbség?


Hali!
A változó ültető lehet. Szokták mondani progresszívnek, mert a terhelés hatására egyre vastagabb lesz az a rúgórész, ami ellenáll így egyre nagyobb erőt fog kifejteni a terheléssel szemben. Magyarul nem lineáris az ellenállása.
Ilyen tip rúgót pl E21-ben láttam, ahol a rúgó helyét ki kellett tölteni a telóban, de amikor a kasznit rá engedted akkor a lágyabb rúgórész teljesen összeült. Ezért is kezdtem azzal hogy szerintem ültető rúgó lehet.
Csak egy tipp. az egyik normál a másik M-es futóműhöz lehet. Szerintem alvázszám szerint nézzétek meg melyik kell neked!


Alváz szám szerint is hozza mind a 2 fajtát.azert kerdezem mert a valtozo atmeroju 28ezer kb a masik 10.es ugye parba csereljuk az mar nem mindegy.


Hát akkor nézd meg milyen tört ki a vas alól. Változó vagy sima és vegyél olyat helyette.
Ha meg a zsé számít, akkor az olcsóbbat

raul227
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz raul227

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 119

Elküldve: 2015. március 17. kedd, 09:45


SP_323i írta:
raul227 írta: Sziasztok,aki cserelt mar e46 sedanba,(mint az enyém)spirálrugót,meg tudnà mondani,hogy egyenlö átmérőjű,vagy változo atmérőjű (szt hiszem igy mondták)kell nekem bele?a jobb hatso tórt el.valamint mi a fenéért lehet ilyet is,olyat is venni...mert a unix katalógus mind a 2fajtát hozza a kocsihoz.és mi a különbség?


Hali!
A változó ültető lehet. Szokták mondani progresszívnek, mert a terhelés hatására egyre vastagabb lesz az a rúgórész, ami ellenáll így egyre nagyobb erőt fog kifejteni a terheléssel szemben. Magyarul nem lineáris az ellenállása.
Ilyen tip rúgót pl E21-ben láttam, ahol a rúgó helyét ki kellett tölteni a telóban, de amikor a kasznit rá engedted akkor a lágyabb rúgórész teljesen összeült. Ezért is kezdtem azzal hogy szerintem ültető rúgó lehet.
Csak egy tipp. az egyik normál a másik M-es futóműhöz lehet. Szerintem alvázszám szerint nézzétek meg melyik kell neked!


Alváz szám szerint is hozza mind a 2 fajtát.azert kerdezem mert a valtozo atmeroju 28ezer kb a masik 10.es ugye parba csereljuk az mar nem mindegy.


SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2015. március 17. kedd, 08:23


raul227 írta: Sziasztok,aki cserelt mar e46 sedanba,(mint az enyém)spirálrugót,meg tudnà mondani,hogy egyenlö átmérőjű,vagy változo atmérőjű (szt hiszem igy mondták)kell nekem bele?a jobb hatso tórt el.valamint mi a fenéért lehet ilyet is,olyat is venni...mert a unix katalógus mind a 2fajtát hozza a kocsihoz.és mi a különbség?


Hali!
A változó ültető lehet. Szokták mondani progresszívnek, mert a terhelés hatására egyre vastagabb lesz az a rúgórész, ami ellenáll így egyre nagyobb erőt fog kifejteni a terheléssel szemben. Magyarul nem lineáris az ellenállása.
Ilyen tip rúgót pl E21-ben láttam, ahol a rúgó helyét ki kellett tölteni a telóban, de amikor a kasznit rá engedted akkor a lágyabb rúgórész teljesen összeült. Ezért is kezdtem azzal hogy szerintem ültető rúgó lehet.
Csak egy tipp. az egyik normál a másik M-es futóműhöz lehet. Szerintem alvázszám szerint nézzétek meg melyik kell neked!

raul227
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz raul227

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 119

Elküldve: 2015. március 16. hétfő, 23:05


Sziasztok,aki cserelt mar e46 sedanba,(mint az enyém)spirálrugót,meg tudnà mondani,hogy egyenlö átmérőjű,vagy változo atmérőjű (szt hiszem igy mondták)kell nekem bele?a jobb hatso tórt el.valamint mi a fenéért lehet ilyet is,olyat is venni...mert a unix katalógus mind a 2fajtát hozza a kocsihoz.és mi a különbség?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Kimoto

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2015. március 09. hétfő, 10:17


p1tyeszka írta:
Kimoto írta: Sziasztok!

Autó: E46 100kw Touring 2001.06.

Problémám: 1,2 valamint rükverc kapcsolása, majd kuplung felengedése közben koppanó hang a hátsó futóműből (magasabb fokozatban nem érezhető).

Difi szilentet cseréltem, hátsó futóművet rázópadon megnézték szilentek jók, kardánt több szerelő megnézte, nem kotyog, féltengelyek nem kotyognak. (ha nem szaknyelven fogalmaztam, kérlek nézzétek el). Az autó működését nem zavarja, engem nagyon

Előre is köszönök minden segítséget!


ne zavarjon, gyógymód nincs. kompletten cseréltem a hátsó futóművet...


Szia!

Az segített rajta? Bontottat vettél vagy... (azt feledtem írni, hogy a kuplung, lendkerék új, LUK) Mikor megvettem - 1 éve - nem volt vele gond, azóta jött elő.



p1tyeszka
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2000

státusz p1tyeszka

Újonc

Elismertség: 6% (5 pont) | Hozzászólások: 81

Elküldve: 2015. március 07. szombat, 10:02


Kimoto írta: Sziasztok!

Autó: E46 100kw Touring 2001.06.

Problémám: 1,2 valamint rükverc kapcsolása, majd kuplung felengedése közben koppanó hang a hátsó futóműből (magasabb fokozatban nem érezhető).

Difi szilentet cseréltem, hátsó futóművet rázópadon megnézték szilentek jók, kardánt több szerelő megnézte, nem kotyog, féltengelyek nem kotyognak. (ha nem szaknyelven fogalmaztam, kérlek nézzétek el). Az autó működését nem zavarja, engem nagyon

Előre is köszönök minden segítséget!


ne zavarjon, gyógymód nincs. kompletten cseréltem a hátsó futóművet...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Kimoto

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2015. március 06. péntek, 15:37


Sziasztok!

Autó: E46 100kw Touring 2001.06.

Problémám: 1,2 valamint rükverc kapcsolása, majd kuplung felengedése közben koppanó hang a hátsó futóműből (magasabb fokozatban nem érezhető).

Difi szilentet cseréltem, hátsó futóművet rázópadon megnézték szilentek jók, kardánt több szerelő megnézte, nem kotyog, féltengelyek nem kotyognak. (ha nem szaknyelven fogalmaztam, kérlek nézzétek el). Az autó működését nem zavarja, engem nagyon

Előre is köszönök minden segítséget!

bozokizs
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2002

státusz bozokizs

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2015. január 21. szerda, 14:58


Sziasztok!! Remélem jó helyen teszem fel a kérdésem. Azt szeretném kérdezni hogy egy 528i hátsó komplett hid(bölcső)difi nélkül, passzol e 530dautomata alá? Köszönöm a választ.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2015. január 21. szerda, 13:17


Sziasztok!
A jelenséget megpróbálom részletesen leírni, hátha ezzel segítségére leszek másnak is, mert olvastam már ezen a fórumon is, hogy volt hasonló(azonos) jelenség, amivel nagyon nem tudtak mit kezdeni (sajna nem lesz rövid):
tehát a jelenség: 70-nél elkezdett rángatni jobbra balra a kormány. 80-nál félelmetes volt a jelenség, hozzá jött még némi kattogás is, mindez 90 után teljesen megszűnt. Ezt tapasztaltam pl az M7 Bp-i kivezetőjén, majd nagyon erősen Várpalota kivezetőn Veszprém felé (viszonylag új építésű út) és ami érdekes volt, hogy nem mindenhol. Először arra gondoltam, hogy valamelyik centrisúly leeset (volt már ilyen), de mind a helyén volt. Ezzel el is vetettem ezt a problémát, bár helyi gumishoz beálltam, megbeszélni azt, hogy az út ilyen rossz, vagy az autóval van valami. Nem centríroztattam semmit mert a nyáron levett 8 éves és 8 éve centrírozott kerék sem produkált ilyet, holott azon már igencsak rossz helyen voltak a súlyok (ezt megnéztük akkor) Hazamentem így, kerülve a kritikus sebesség tartományt, közben végig gondolkoztam, hogy mi lehet az ok. Otthon azt láttam, hogy a bal első felnin kicsit több a fékbetét por mint a másikon, és a tárcsa picit melegebb is. Autót megemelve azt éreztem, hogy a bal első kerék picit nehezebben forog. Szombaton leszedtem a féknyerget kitakarítottam, dugattyút megpucoltam, megjárattam, összeraktam és kétségek között reménykedtem. Hétfőn szinte ugyanazon az úton próbáltam, de teljesen elmúlt a jelenség, semmi rázkódás nem volt.
Tanulság, segítség lehet ez akár Másnak is, mert a problémát nem a centrirozatlanság okozta, hanem a kissé szoruló fék.
hil



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. január 21. szerda, 13:18

banditosz001
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz banditosz001

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 76

Elküldve: 2015. január 20. kedd, 16:34


YELLOW írta:
banditosz001 írta: Sziasztok!
Az lenne a kérdésem hogy nemrég vettem egy e46 320i kombit ami elég szokatlan nekem eddig, mármint a futóműve. A futómű tökéletes át lett nézve, minden jó benne tesztpadon is volt és minden ok.(nemrég jött ausztriából)A vezetési élmény fantasztikus autópályán és tökéletes minőségű úton, meg se moccan bármilyen kanyarba be lehet tenni. A kormány nem kotyog feszes az egész autó.Ez így mind tökéletes is lenne...viszont sajna az út egyenetlenségein nem is annyira csak kicsit rosszabb úton hihetetlenül pattog a kocsi, másodpercekre úgy érzem hogy hiába fogom a kormányt úgysincs az úton a kocsi :S Lehet ezt csak meg kell szokni de ez nekem még nagyon rémisztő néha(nem járok valami jó utakon sajna). Normális ez így? jah és téli 205-ös gumik vannak csak rajta..


az elpattogáshoz anniyt, hogy szerintem a gyári guminyomás értékek kicsit túlzóak.
pl ha jól emlékszem, hátra a terhelt érték 2,7-2,9 Bar. na de ezt is akkor kell mérni, amikor az autó már meg van pakolva. ha üresen enniyre fújod fel, akkor pattogni is fog, és ha még belemegy a terhelés, akkor ez az érték nőni fog, ugye nagyobb súly, nagyobb nyomás.
én a 225 és a 245 ös gumiba is 2,25, 2,4-et szoktam tenni. de télen a 195-be is előre 2,2 hátra 2,35-öt kb. és egyik gumi sem kopik rendellenesen. sokan azt is rosszul gondolják, hogy a nagyobb gumiba nagyobb nyomás kell. nem igaz! csak több levegő. mert nagyobb belső térhez, több levegő kell, ugyanakkora nyomás előállításához. országúti kerékpárok, fatland BMX-ek-ben 8-10 Bar nyomás van a gumikba, miközben egy régi ikarus buszban 6,5.
no az egész mesének az a lényege, hogy lehet túl keményre van fújva a kerék. vagy épp még defekttűrő gumi is lehet rajta, emiatt sokkal pattógosabb. vagy a lengéscsillapító mégsem, olyan jól csillapít már. egyébként én is ha rosszabb úton, pl kereszt pici huplik vannak, és gyorsan megyek, nem ütnek, de amikor átmegyek felettük a DSC be-be villan. ergó pillanatra a levegőben van a kerék, mert kipörög. mondjuk ehhez elég nagy tempó kell. ha nem jelez be, akkor hidd el az úton van a kerék.


A gumik nem defekttűrőek és 2,3bar van mindegyikben. Olyan nekem is volt hogy bejelzett a dsc és olyankor is pattogott valóban csak akkor ugye elvette a gázt automatikusan. ez a jelenség már viszont városban is volt amikor 50-el mentem egy kanyarban és gödrök meg huplik voltak és egy pillanatra azt éreztem hogy nem uralom a hátulját és átmegy a másik sávba. Persze nem történt ilyen mert csak 1mp-ig tartott az egész de nekem nagyon rémisztő vagy legalábbis érdekes volt, más kocsinál még nem tapasztaltam ilyet. Most újra megnéztem és az egyik hátsó lengéscsillapító már nem 100as de ezért nem kéne szerintem ilyet csináljon.