autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2014. december 03. szerda, 11:45


Az imént hívott szerelőm, elő műszaki megvolt, a hibalista, 1 db jobb első lengőkar szilent csere lesz Meyle HD típusban.
Nem is rossz teljesítmény egy '99-es bimmertől, igaz nem lakjuk le, mert nem vagyunk "orkok".

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz laci320d

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 332

Elküldve: 2014. december 03. szerda, 09:50


gfeco írta:
Pocses írta:
srac25 írta: Sziasztok!

Olayn problémám van hogy jobb hátul valami rettenetesen kopog, olyan mintha ki lenne szakadva a gátló felső szillent de most lett cserélve az összes szillent a hátsó futóműnél plusz a hátsó gátlók is. Koppan ha kátyúba megyek bele de akkor is ha csak egy kicsit meg van repedve a burkolat és azon megyek keresztül.

Szerintetek mi okozhat még kopogást?

A segitséget előre is köszönöm!!!


Szia!

Én is nemrég cseréltem hátsó telókat, a torony szilentek milyen állapotban vannak? Ellenőrizted őket? Mert az enyémek szinte újak voltak, gondolom az előző tulaj cserélhette őket így azokat nem kellett.

Üdv.: Pocses


Szia
A toronyszilentek is lettek cserélve?
Az tud kopogni rendesen.


Rugód nincs eltörve?

gfeco
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gfeco

Törzsvendég

Elismertség: 15% (27 pont) | Hozzászólások: 170

Elküldve: 2014. december 02. kedd, 21:05


Pocses írta:
srac25 írta: Sziasztok!

Olayn problémám van hogy jobb hátul valami rettenetesen kopog, olyan mintha ki lenne szakadva a gátló felső szillent de most lett cserélve az összes szillent a hátsó futóműnél plusz a hátsó gátlók is. Koppan ha kátyúba megyek bele de akkor is ha csak egy kicsit meg van repedve a burkolat és azon megyek keresztül.

Szerintetek mi okozhat még kopogást?

A segitséget előre is köszönöm!!!


Szia!

Én is nemrég cseréltem hátsó telókat, a torony szilentek milyen állapotban vannak? Ellenőrizted őket? Mert az enyémek szinte újak voltak, gondolom az előző tulaj cserélhette őket így azokat nem kellett.

Üdv.: Pocses


Szia
A toronyszilentek is lettek cserélve?
Az tud kopogni rendesen.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2014. december 02. kedd, 20:25


srac25 írta: Sziasztok!

Olayn problémám van hogy jobb hátul valami rettenetesen kopog, olyan mintha ki lenne szakadva a gátló felső szillent de most lett cserélve az összes szillent a hátsó futóműnél plusz a hátsó gátlók is. Koppan ha kátyúba megyek bele de akkor is ha csak egy kicsit meg van repedve a burkolat és azon megyek keresztül.

Szerintetek mi okozhat még kopogást?

A segitséget előre is köszönöm!!!


Szia!

Én is nemrég cseréltem hátsó telókat, a torony szilentek milyen állapotban vannak? Ellenőrizted őket? Mert az enyémek szinte újak voltak, gondolom az előző tulaj cserélhette őket így azokat nem kellett.

Üdv.: Pocses

srac25
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1995

státusz srac25

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2014. december 02. kedd, 20:07


Sziasztok!

Olayn problémám van hogy jobb hátul valami rettenetesen kopog, olyan mintha ki lenne szakadva a gátló felső szillent de most lett cserélve az összes szillent a hátsó futóműnél plusz a hátsó gátlók is. Koppan ha kátyúba megyek bele de akkor is ha csak egy kicsit meg van repedve a burkolat és azon megyek keresztül.

Szerintetek mi okozhat még kopogást?

A segitséget előre is köszönöm!!!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2014. december 01. hétfő, 11:45


Puli írta: Ha szeretném egy kicsit rendbe tenni a futóművet, akkor mik azok az alkatrészek,amiket mindenképpen érdemes lenne cserélni?
Gondolok itt szilentekre, lengőkarra, stabilizátorra, lengéscsillapítókra?
csak mivel szilentekből is van bőven, nem tudom,hogy melyikkel kezdjem!
Vagy ezt így nem lehet megmondani!? Szét kell szedni és cseréljem azt,ami felett eljárt az idő?
:


Szia!

A legegyszerűbb ellenőrzése a szilenteknek, emeld fel a vasat, lógjanak a levegőben a kerekek, megkérsz valakit mozgassa a kereket persze egyesével egymás után függőleges ill. vízszintes irányban, Te meg belülről megfogod kézzel a szilent csatlakozási pontoknál, és már látni érezni is fogod, hogy mit kell cserélned, avagy sem.

Üdv.: Pocses

Puli
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Puli

Fórumlakó

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 205

Elküldve: 2014. december 01. hétfő, 11:03


Ha szeretném egy kicsit rendbe tenni a futóművet, akkor mik azok az alkatrészek,amiket mindenképpen érdemes lenne cserélni?
Gondolok itt szilentekre, lengőkarra, stabilizátorra, lengéscsillapítókra?
csak mivel szilentekből is van bőven, nem tudom,hogy melyikkel kezdjem!
Vagy ezt így nem lehet megmondani!? Szét kell szedni és cseréljem azt,ami felett eljárt az idő?
:


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. november 28. péntek, 19:36


laszlo0918 írta:
YELLOW írta:
laszlo0918 írta: Sziasztok volt már itt valakinek olyan hogy itt a képen http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=30 az 1-es lengőkar elgörbült?


ahhoz már nagyot kell kapnia, baxott erős anyag az...


Tolatás közben kaptam el egy betont gumi szét ment felni picit elhajlott de semmi komoly a felső alumínium lengőkar eltört a kerekem szemmel láthatóan befelé áll elvittem futóműveshez de nem tud rajta már nyitni kifelé szóval ennek fényében lehetséges hogy elgörbült?



Biztos. Vagy valami más ott hátul, de csak ez lehet. Nekem az első keréknél volt ilyen kátyú miatt. nem látszott semmi, csak mikor meg lett emelve lett észrevéve, hogy a felni belső pereme súrolja a lengéscsillapítót. úgy meghajlott befelé. Véletlen lett észrevéve.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz laszlo0918

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 96

Elküldve: 2014. november 28. péntek, 19:22


YELLOW írta:
laszlo0918 írta: Sziasztok volt már itt valakinek olyan hogy itt a képen http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=30 az 1-es lengőkar elgörbült?


ahhoz már nagyot kell kapnia, baxott erős anyag az...


Tolatás közben kaptam el egy betont gumi szét ment felni picit elhajlott de semmi komoly a felső alumínium lengőkar eltört a kerekem szemmel láthatóan befelé áll elvittem futóműveshez de nem tud rajta már nyitni kifelé szóval ennek fényében lehetséges hogy elgörbült?



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. november 28. péntek, 19:10


tegnap voltam felrakatni a télit.
olyat csinált, hogy szépen emelték fel az autót csápossal, ugye a lengőkarral együtt a kerék ment lefelé. mind addig nem tűnt fel semmi, amíg az emelés hirtelenmeg nem állt. akkor hirtelen a jobb hátsó kerék, még szó szerint leesett, mintha megakadt volna valamiben. kint olyan 0 C° körül volt. gátlón és környékén semmi rendellenesség nem látszik, cirka 6000km ezelőtt volt műszaki, semmi extra gond. igaz ebben a tartományban úgysem működik menet közben a gátló, de furcsa volt, a gumissal össze is néztünk.
tavasszal valószínű úgyis lesz gátlócsere. menet közben sem érzek semmi zavarót.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. november 28. péntek, 19:04


laszlo0918 írta: Sziasztok volt már itt valakinek olyan hogy itt a képen http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=30 az 1-es lengőkar elgörbült?


ahhoz már nagyot kell kapnia, baxott erős anyag az...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz laszlo0918

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 96

Elküldve: 2014. november 28. péntek, 18:54


Sziasztok volt már itt valakinek olyan hogy itt a képen http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=30 az 1-es lengőkar elgörbült?

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2014. november 27. csütörtök, 13:38


Valaki találkozott már olyan jelenséggel, hogy az első futómű csak balos kanyarban kopog és akkor is csak akkor ha javítva van az útfelület vagy villamossínen megyek át olyan 20 környéki tempóval? Egyenesben semmi zaja nincs.
Gyakorlatilag fél évesek a telók és a lengőkarok (mayle HD). Szerelő most mondta, hogy semmi lógást nem lát. Toronycsapágy is ok és hogy nála nem jelentkezett a kopogás amikor ment a kocsival.
Viszont amikor nálam jelentkezik olyan erős koppanó hangja van, hogy az ember azt hinné mindjárt kiesik a jobb első futómű a vas alól.
Esetleg 5let mit nézzek meg?

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2014. november 18. kedd, 16:08


leroyclub írta:
jena307 írta:

Ja és még valami, nekem barmi nehéznek tűnik a kormányszervóm, legalább is a többi márkához képest, de nemhiszem hogy ez csak a 225ös gumiknak tudható be, szervó olajszent rendben, a kormánymű nem lóg és porszáraz.





A szervó pedig ilyen az E46okba. Elvileg direkt, hogy sportosabbnak tünjön. Az első fékekről én is hallottam hogy csak gyári és lehet benne valami, mert az enyémben hullámos lett a tárcsa. Fékezéskor ráz a kormány. Még nem cseréltettem ki, de valószínű hogy nem gyári volt benne.


Nekem meg túl könnyű a szervóm. A többi e46-hoz képest, nekem jobban bejön a keményebb kormánymozgás...



tomy1228
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Cd
Évjárat: 2004

státusz tomy1228

Törzsvendég

Elismertség: 10% (15 pont) | Hozzászólások: 149

Elküldve: 2014. november 18. kedd, 11:42


leroyclub írta:
jena307 írta: Sziasztok ma felemeltem a kocsit átnéztem a futóművet, nemrég vettem és hiába vittem rossz útra a kocsit csak nem jött ki semmi, viszont pár nap alatt azért éreztem hogy nem kerek.

Sok baj nincs, egy kutyacsont a két lengőkar szilent, ami kiszakadva nem volt de nagyon puhának tűnt, a stab rúd szilentek, meg a hardy a gatya.

Amit kérdeznék tőletek, milyen márkához érdemes ragaszkodni ha van ilyen, tudom hogy ez hasonló mint a vallás, de még is lehet letisztult kép róla.
A prémium szegmens alkatrészekben nem gond, mivel egyébként is autó javítással foglalkozom csak más márkával, így jó áron van minden.
A bárdinál a lamforder képviseli a legdrágább és talán legjobb színvonalat.
Most is lamforder kutyacsont van benne, de a többi része gyári logós.

Hardyból is lamfordert néztem.

Futóműnél a cél nem az hogy tartós legyen, hanem inkább hogy minél gyáriasabban viselkedjen.

Ja és még valami, nekem barmi nehéznek tűnik a kormányszervóm, legalább is a többi márkához képest, de nemhiszem hogy ez csak a 225ös gumiknak tudható be, szervó olajszent rendben, a kormánymű nem lóg és porszáraz.

Az első fékre hallottam mendemondát hogy csak gyárit, ez is igaz lehet e?, én nagyon sokat programozom a kocsiaim, és rendszerint nem bírják a tesztelést a fékek, majd ha oda kerül a sor, minőségben trw-ate-gyári az elképzelésem, csak nemtudom érdemes e spórolnom majd a gyári tárcsán betéten.



Szerintem a lemforder jó választás nekem is azt ajánlották. A szervó pedig ilyen az E46okba. Elvileg direkt, hogy sportosabbnak tünjön. Az első fékekről én is hallottam hogy csak gyári és lehet benne valami, mert az enyémben hullámos lett a tárcsa. Fékezéskor ráz a kormány. Még nem cseréltettem ki, de valószínű hogy nem gyári volt benne.


Nekem kb minden meyle elöl,hátul még a gyári,féktárcsából és betétböl gyárit vettem bele elöre,nincs is vele semmilyen problémám kb 1,5 éve van benne és ment 15e de alig kopott vmit!