Medvedisznoman
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz Medvedisznoman

Fórumlakó

Elismertség: 4% (11 pont) | Hozzászólások: 270

Elküldve: 2014. augusztus 05. kedd, 20:03


[quote="YELLOW"]
Coyote írta: Mióta visszacseréltem a nyári gumikra, fordulatszám szerint változó, búgó, surrogó hangot hallok az első futómű irányából. Gáztól/féktől független, kanyarodásnál talán kicsit változik, én ez alapján a gumira tippelek. Szemmel látható szálszakadást nem találtam (ez nem jelenti azt, hogy nem az). Téli gumikkal nem volt ilyen gondom, és mivel egyértelműen a nyáriaknál jött elő, a gumi lehet a ludas.

Hónapról hónapra romlik a helyzet, kb. 30 km/h-60 km/h között hallható, felette semmi, és a kormányt sem rázza.

Szerintetek mi lehet, tényleg csak a gumi? Szilentcsere volt nyár elején, kerékcsapágy-csere soha, nem is tudom milyen hangja lenne, ha azzal lenne a baj. A búgás által keltett rezgést a kormányon is érzem már.


Apámnál volt ugyanez a jelenség, tehát a tavaszi csere után egyből jött a búgás 40-60 között. A gumik öregedtek el. Hiába volt több, mint 6mm futófelület, kuka. 7 éves Continental.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. augusztus 05. kedd, 14:45


Coyote írta: Mióta visszacseréltem a nyári gumikra, fordulatszám szerint változó, búgó, surrogó hangot hallok az első futómű irányából. Gáztól/féktől független, kanyarodásnál talán kicsit változik, én ez alapján a gumira tippelek. Szemmel látható szálszakadást nem találtam (ez nem jelenti azt, hogy nem az). Téli gumikkal nem volt ilyen gondom, és mivel egyértelműen a nyáriaknál jött elő, a gumi lehet a ludas.

Hónapról hónapra romlik a helyzet, kb. 30 km/h-60 km/h között hallható, felette semmi, és a kormányt sem rázza.

Szerintetek mi lehet, tényleg csak a gumi? Szilentcsere volt nyár elején, kerékcsapágy-csere soha, nem is tudom milyen hangja lenne, ha azzal lenne a baj. A búgás által keltett rezgést a kormányon is érzem már.


ha rosszul volt tárolva a nyári, lehet probléma, de nekem nem szokott. pedig a saját súlyukon állnak. vagy öreg a gumi és kikeményedett a gumi.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2014. augusztus 05. kedd, 13:37


Coyote írta: Mióta visszacseréltem a nyári gumikra, fordulatszám szerint változó, búgó, surrogó hangot hallok az első futómű irányából. Gáztól/féktől független, kanyarodásnál talán kicsit változik, én ez alapján a gumira tippelek. Szemmel látható szálszakadást nem találtam (ez nem jelenti azt, hogy nem az). Téli gumikkal nem volt ilyen gondom, és mivel egyértelműen a nyáriaknál jött elő, a gumi lehet a ludas.

Hónapról hónapra romlik a helyzet, kb. 30 km/h-60 km/h között hallható, felette semmi, és a kormányt sem rázza.

Szerintetek mi lehet, tényleg csak a gumi? Szilentcsere volt nyár elején, kerékcsapágy-csere soha, nem is tudom milyen hangja lenne, ha azzal lenne a baj. A búgás által keltett rezgést a kormányon is érzem már.


Szia!

Próbáltad, hogy megcseréled az elsőket hátra, a hátsókat előre? Ha így sem változik, akkor dobd fel most nyáron újra a télieket próbaképp, így tuti kitudod zárni, hogy a nyári gumik okozzák a problémát, avagy sem. Ha most sem lesz gond téli garn.al, akkor vidd el gumishoz a nyári szettet pörgettesd meg centírozó gépen.

Üdv.: Pocses

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2014. augusztus 05. kedd, 13:30


Mióta visszacseréltem a nyári gumikra, fordulatszám szerint változó, búgó, surrogó hangot hallok az első futómű irányából. Gáztól/féktől független, kanyarodásnál talán kicsit változik, én ez alapján a gumira tippelek. Szemmel látható szálszakadást nem találtam (ez nem jelenti azt, hogy nem az). Téli gumikkal nem volt ilyen gondom, és mivel egyértelműen a nyáriaknál jött elő, a gumi lehet a ludas.

Hónapról hónapra romlik a helyzet, kb. 30 km/h-60 km/h között hallható, felette semmi, és a kormányt sem rázza.

Szerintetek mi lehet, tényleg csak a gumi? Szilentcsere volt nyár elején, kerékcsapágy-csere soha, nem is tudom milyen hangja lenne, ha azzal lenne a baj. A búgás által keltett rezgést a kormányon is érzem már.

Puli
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Puli

Fórumlakó

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 205

Elküldve: 2014. július 23. szerda, 06:58


Fort írta:
Puli írta: Első lengőkar szilent
6. tétel széthullott, cserélnem kell!
Mit érdemes belerakni a Lemförderen kívül? Vagy csak az a tuti?
Az unixnál van:
A.Z. Meister, Coreteco, Hans-Preis, Impergom, Lemförder, Meyle, Moog, Ocap, Optimal, Redalli, Ruville, Sidem, Swag/febi, TRW


Nekem a futóműves a Lemförder mellett még a Moog-ot ajánlotta.Hasonló árban is vannak...A Unix árait elnézve (ha nincs jó kedvezményed) más webshopban majdnem 2 db-ot is kaphatsz azon az áron.


Hát ebben van valami, a Schmiedmannál a Meyle erősített kivitel kerül 25e/pár!
De az UNIX-nál 40% kedvezményem van,szóval úgy már nem olyan rossz.

Fort
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Fort

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 79

Elküldve: 2014. július 22. kedd, 22:20


Puli írta: Első lengőkar szilent
6. tétel széthullott, cserélnem kell!
Mit érdemes belerakni a Lemförderen kívül? Vagy csak az a tuti?
Az unixnál van:
A.Z. Meister, Coreteco, Hans-Preis, Impergom, Lemförder, Meyle, Moog, Ocap, Optimal, Redalli, Ruville, Sidem, Swag/febi, TRW


Nekem a futóműves a Lemförder mellett még a Moog-ot ajánlotta.Hasonló árban is vannak...A Unix árait elnézve (ha nincs jó kedvezményed) más webshopban majdnem 2 db-ot is kaphatsz azon az áron.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. július 22. kedd, 18:35


YELLOW írta:
Puli írta: Első lengőkar szilent
6. tétel széthullott, cserélnem kell!
Mit érdemes belerakni a Lemförderen kívül? Vagy csak az a tuti?
Az unixnál van:
A.Z. Meister, Coreteco, Hans-Preis, Impergom, Lemförder, Meyle, Moog, Ocap, Optimal, Redalli, Ruville, Sidem, Swag/febi, TRW


szinte majdnem mindegy sokáig úgysem bírja itthon.


Esetleg kiöntheti ólommal Vagy Powerflex


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. július 22. kedd, 18:31


Puli írta: Első lengőkar szilent
6. tétel széthullott, cserélnem kell!
Mit érdemes belerakni a Lemförderen kívül? Vagy csak az a tuti?
Az unixnál van:
A.Z. Meister, Coreteco, Hans-Preis, Impergom, Lemförder, Meyle, Moog, Ocap, Optimal, Redalli, Ruville, Sidem, Swag/febi, TRW


szinte majdnem mindegy sokáig úgysem bírja itthon.

Puli
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Puli

Fórumlakó

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 205

Elküldve: 2014. július 22. kedd, 17:38


Első lengőkar szilent
6. tétel széthullott, cserélnem kell!
Mit érdemes belerakni a Lemförderen kívül? Vagy csak az a tuti?
Az unixnál van:
A.Z. Meister, Coreteco, Hans-Preis, Impergom, Lemförder, Meyle, Moog, Ocap, Optimal, Redalli, Ruville, Sidem, Swag/febi, TRW

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2014. július 21. hétfő, 23:48


YELLOW írta:

most gondold el, én amikor a téli 195/65 R15-ről visszaállok 225/45 R17-re, egy hétig be van durranva szinte a karom. ennyit jelent az a 2 centi szélesség, nagyobb felület jobban tapad, a döntött út is viszi.


3

Fort
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Fort

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 79

Elküldve: 2014. július 21. hétfő, 22:18


[/quote]

most gondold el, én amikor a téli 195/65 R15-ről visszaállok 225/45 R17-re, egy hétig be van durranva szinte a karom. ennyit jelent az a 2 centi szélesség, nagyobb felület jobban tapad, a döntött út is viszi.[/quote]

Ismerős nekem is,mert előző autómnál 14 téli és 16 nyári között váltogattam én is,de ez az úttartás nekem szokatlan.Mint írtam,nem csak nyomvályúban csinálja,hanem rossz minőségű úton is,de mielőtt cseréltetném a szilenteket egyeztetek egy E46 touring tulajjal hogy próbálja ki az autót és mondjon véleményt.A csapágy helyett úgy néz ki a téli gumi búg elől,mert fékezéskor erősödik a hang... Köszi Yellow



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. július 21. hétfő, 14:48


Fort írta:
YELLOW írta:
Fort írta: Egy olyan problémám lenne a futóművel,hogy rossz úton (általában ahol a kamionok kijárták) az autót alig lehet az úton tartani 90-100-nál!Nyúlik az eleje,ha ez a jó kifejezés és össze-vissza jár.Nem rezeg,nem remeg,jó minőségű úton nem billeg nagyobb sebességnél a kanyarokban,csak alig lehet egyenesben tartani ha nyomvályús az út.
Elvittem egy szerelőhöz,aki azt mondta ki kell cserélni a bal első lengőkart,mert rosszak a szilentek benne.Ki lett cserélve,ugyan az a helyzet Ma elvittem egy futómű ellenőrzésre (rázópados vagy mi a neve) és szerintük mind a két oldali lengőkar szilentet kell cserélni.Akkor most van külön lengőkar,benne a szilentekkel és van külön lengőkar szilent is?? Bocsánat,még új vagyok itt és az autó is,ezért vannak ezek az "értelmes" kérdéseim.
Lehet ettől az alkatrésztől hogy ezt produkálja az autó?Feleslegesen nem szeretnék mindent kicseréltetni.Ha lehet ettől,milyen márkájú szilentet ajánlanátok? A szervízben számomra noname alkatrészek voltak 15000/db áron...
Nagyobb sebességnél a hátulja is mászott ide-oda az úton,de az rázott is ,így 2 napja lecseréltettem rajta a gumikat és kicentíroztattam a kerekeket.Az a probléma megoldódott.
Lehet az első gumikat is le kellett volna cseréltetnem?
Hogy itt ne legyen még vége a problémáknak,valami búgást is hallok az első kerekektől.Ez vagy a téli gumi vagy kerékcsapágy lehet?Csapágy hibát lehet ellenőrizni házilag?


előszőr átcsesztek. a lengőkar és a hátsó szilentje külön cserélhető. szerintem egyik sem okozza ezt a jelenséget. a szar a szilentblokk, akkor kopog rossz úton, vagy fékezésnél ráz a kormány.
ha széles a gumi, akkor rosszabb, jobban viszi. ha jó a futóműbeállítás, akkor is viheti a nyomvájú. a BMW-knek pont úgy van a nyomtávja, hogy szívás. nekem egyenletesen kopnak a gumik, jó a futómű, mégis viszi a nyomvájú. ha sima úton menne félre, akkor kormány összekötő, kormánymű lehetne a gond.
a téli gumi simán búghat.


Köszönöm.Igen,ma lementem az aknába és megnézegettem melyik alkatrészek ezek!Nem értem az első ökör miért nem cserélte ki ezt is egyben a lengőkarral,ha itt meg ennyire rossznak mondták.Na mindegy,nem ez volt az első és az utolsó sem hogy átcsesztek,de tudom hogy ide sem kell többet menni.Próbálok majd keresni egy BMW-hez értő szerelőt vagy csak akkor cserélek alkatrészt ha 3 futóműves is ugyan azt mondja! Nem kopog az biztos,de enyhe fékezésnél érzek egy kis rázkódást,erősebbnél semmit.Itt mondjuk a féktárcsára gondoltam,hogy az nem az igazi már.A gumik 205/55R16-os téli gumik alufelnin jelenleg,semmi extra.Mindjárt megyek egy kört és megnézem hogy mennyire sebesség függő a búgás és hogy kanyarban nem e hallgat el.
Értem én ezt a nyomtáv dolgot,de hogy 90-100-nál küzdeni kell az úton maradásért,ezt nem gondoltam volna...



most gondold el, én amikor a téli 195/65 R15-ről visszaállok 225/45 R17-re, egy hétig be van durranva szinte a karom. ennyit jelent az a 2 centi szélesség, nagyobb felület jobban tapad, a döntött út is viszi.

Fort
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Fort

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 79

Elküldve: 2014. július 21. hétfő, 14:23


YELLOW írta:
Fort írta: Egy olyan problémám lenne a futóművel,hogy rossz úton (általában ahol a kamionok kijárták) az autót alig lehet az úton tartani 90-100-nál!Nyúlik az eleje,ha ez a jó kifejezés és össze-vissza jár.Nem rezeg,nem remeg,jó minőségű úton nem billeg nagyobb sebességnél a kanyarokban,csak alig lehet egyenesben tartani ha nyomvályús az út.
Elvittem egy szerelőhöz,aki azt mondta ki kell cserélni a bal első lengőkart,mert rosszak a szilentek benne.Ki lett cserélve,ugyan az a helyzet Ma elvittem egy futómű ellenőrzésre (rázópados vagy mi a neve) és szerintük mind a két oldali lengőkar szilentet kell cserélni.Akkor most van külön lengőkar,benne a szilentekkel és van külön lengőkar szilent is?? Bocsánat,még új vagyok itt és az autó is,ezért vannak ezek az "értelmes" kérdéseim.
Lehet ettől az alkatrésztől hogy ezt produkálja az autó?Feleslegesen nem szeretnék mindent kicseréltetni.Ha lehet ettől,milyen márkájú szilentet ajánlanátok? A szervízben számomra noname alkatrészek voltak 15000/db áron...
Nagyobb sebességnél a hátulja is mászott ide-oda az úton,de az rázott is ,így 2 napja lecseréltettem rajta a gumikat és kicentíroztattam a kerekeket.Az a probléma megoldódott.
Lehet az első gumikat is le kellett volna cseréltetnem?
Hogy itt ne legyen még vége a problémáknak,valami búgást is hallok az első kerekektől.Ez vagy a téli gumi vagy kerékcsapágy lehet?Csapágy hibát lehet ellenőrizni házilag?


előszőr átcsesztek. a lengőkar és a hátsó szilentje külön cserélhető. szerintem egyik sem okozza ezt a jelenséget. a szar a szilentblokk, akkor kopog rossz úton, vagy fékezésnél ráz a kormány.
ha széles a gumi, akkor rosszabb, jobban viszi. ha jó a futóműbeállítás, akkor is viheti a nyomvájú. a BMW-knek pont úgy van a nyomtávja, hogy szívás. nekem egyenletesen kopnak a gumik, jó a futómű, mégis viszi a nyomvájú. ha sima úton menne félre, akkor kormány összekötő, kormánymű lehetne a gond.
a téli gumi simán búghat.


Köszönöm.Igen,ma lementem az aknába és megnézegettem melyik alkatrészek ezek!Nem értem az első ökör miért nem cserélte ki ezt is egyben a lengőkarral,ha itt meg ennyire rossznak mondták.Na mindegy,nem ez volt az első és az utolsó sem hogy átcsesztek,de tudom hogy ide sem kell többet menni.Próbálok majd keresni egy BMW-hez értő szerelőt vagy csak akkor cserélek alkatrészt ha 3 futóműves is ugyan azt mondja! Nem kopog az biztos,de enyhe fékezésnél érzek egy kis rázkódást,erősebbnél semmit.Itt mondjuk a féktárcsára gondoltam,hogy az nem az igazi már.A gumik 205/55R16-os téli gumik alufelnin jelenleg,semmi extra.Mindjárt megyek egy kört és megnézem hogy mennyire sebesség függő a búgás és hogy kanyarban nem e hallgat el.
Értem én ezt a nyomtáv dolgot,de hogy 90-100-nál küzdeni kell az úton maradásért,ezt nem gondoltam volna...



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. július 21. hétfő, 13:40


Fort írta: Egy olyan problémám lenne a futóművel,hogy rossz úton (általában ahol a kamionok kijárták) az autót alig lehet az úton tartani 90-100-nál!Nyúlik az eleje,ha ez a jó kifejezés és össze-vissza jár.Nem rezeg,nem remeg,jó minőségű úton nem billeg nagyobb sebességnél a kanyarokban,csak alig lehet egyenesben tartani ha nyomvályús az út.
Elvittem egy szerelőhöz,aki azt mondta ki kell cserélni a bal első lengőkart,mert rosszak a szilentek benne.Ki lett cserélve,ugyan az a helyzet Ma elvittem egy futómű ellenőrzésre (rázópados vagy mi a neve) és szerintük mind a két oldali lengőkar szilentet kell cserélni.Akkor most van külön lengőkar,benne a szilentekkel és van külön lengőkar szilent is?? Bocsánat,még új vagyok itt és az autó is,ezért vannak ezek az "értelmes" kérdéseim.
Lehet ettől az alkatrésztől hogy ezt produkálja az autó?Feleslegesen nem szeretnék mindent kicseréltetni.Ha lehet ettől,milyen márkájú szilentet ajánlanátok? A szervízben számomra noname alkatrészek voltak 15000/db áron...
Nagyobb sebességnél a hátulja is mászott ide-oda az úton,de az rázott is ,így 2 napja lecseréltettem rajta a gumikat és kicentíroztattam a kerekeket.Az a probléma megoldódott.
Lehet az első gumikat is le kellett volna cseréltetnem?
Hogy itt ne legyen még vége a problémáknak,valami búgást is hallok az első kerekektől.Ez vagy a téli gumi vagy kerékcsapágy lehet?Csapágy hibát lehet ellenőrizni házilag?


előszőr átcsesztek. a lengőkar és a hátsó szilentje külön cserélhető. szerintem egyik sem okozza ezt a jelenséget. a szar a szilentblokk, akkor kopog rossz úton, vagy fékezésnél ráz a kormány.
ha széles a gumi, akkor rosszabb, jobban viszi. ha jó a futóműbeállítás, akkor is viheti a nyomvájú. a BMW-knek pont úgy van a nyomtávja, hogy szívás. nekem egyenletesen kopnak a gumik, jó a futómű, mégis viszi a nyomvájú. ha sima úton menne félre, akkor kormány összekötő, kormánymű lehetne a gond.
a téli gumi simán búghat.

Fort
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Fort

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 79

Elküldve: 2014. július 21. hétfő, 13:17


Egy olyan problémám lenne a futóművel,hogy rossz úton (általában ahol a kamionok kijárták) az autót alig lehet az úton tartani 90-100-nál!Nyúlik az eleje,ha ez a jó kifejezés és össze-vissza jár.Nem rezeg,nem remeg,jó minőségű úton nem billeg nagyobb sebességnél a kanyarokban,csak alig lehet egyenesben tartani ha nyomvályús az út.
Elvittem egy szerelőhöz,aki azt mondta ki kell cserélni a bal első lengőkart,mert rosszak a szilentek benne.Ki lett cserélve,ugyan az a helyzet Ma elvittem egy futómű ellenőrzésre (rázópados vagy mi a neve) és szerintük mind a két oldali lengőkar szilentet kell cserélni.Akkor most van külön lengőkar,benne a szilentekkel és van külön lengőkar szilent is?? Bocsánat,még új vagyok itt és az autó is,ezért vannak ezek az "értelmes" kérdéseim.
Lehet ettől az alkatrésztől hogy ezt produkálja az autó?Feleslegesen nem szeretnék mindent kicseréltetni.Ha lehet ettől,milyen márkájú szilentet ajánlanátok? A szervízben számomra noname alkatrészek voltak 15000/db áron...
Nagyobb sebességnél a hátulja is mászott ide-oda az úton,de az rázott is ,így 2 napja lecseréltettem rajta a gumikat és kicentíroztattam a kerekeket.Az a probléma megoldódott.
Lehet az első gumikat is le kellett volna cseréltetnem?
Hogy itt ne legyen még vége a problémáknak,valami búgást is hallok az első kerekektől.Ez vagy a téli gumi vagy kerékcsapágy lehet?Csapágy hibát lehet ellenőrizni házilag?