andree
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz andree

Fórumlakó

Elismertség: 8% (24 pont) | Hozzászólások: 284

Elküldve: 2014. október 18. szombat, 09:21


tibee01 írta: Sziasztok!
Sajnos talpas gömbfejeket kell cserélnem. A meyle HD alkatrészeket javasolták nekem, és találtam külön gömbfejet. Ezekszerint minden E46 lengőkarból ki lehet préselni a talpasgömfejet? Nem olyan jó a szilent sem, ahhoz is láttam Meyle Hd csak szilentet, öntvény nélkül, illetve a kis gömbfejet is! Ezeket mind ki lehet préselni?

Előre is köszi!


Tudsz cseréltetni csak gömbfejeket és szilenteket, viszont csak akkor ha jelenleg is MeyleHD van a kocsid alatt.

andree
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz andree

Fórumlakó

Elismertség: 8% (24 pont) | Hozzászólások: 284

Elküldve: 2014. október 18. szombat, 09:19


Pitykoo írta: Hali!
Az első lengőkarban mennyire nehéz vagy bonyolult kicserélni a gömbfejeket?!
Valaki csinált már ilyet, hogy hogy kell?!
Elég a régit kiütni az ujjat meg betenni vagy ezt is présgéppel kell csinálni?!
Előre is köszönöm!


Szia,
Hivatalosan csak a MeyleHD lengőkar kialakítása alkalmas a gömbfejek cseréjére. Ebben az esetben van egy speciális szerszám a préseléshez (találsz róla videót). A gyári Lemförder lengőkarban - nekem is így csinálták - először esztergával megmarják a régi gömbfejet, amíg ki nem lehet venni, aztán bepréselik az újat. A tartósságáról és a megbízhatóságáról megoszlanak a vélemények, én kíváncsi voltam és már több mint egy éve rendben van. Szerintem ha gyárid van semmiképpen ne kezdj neki, de a Meyle esetében sem javaslom.
Szerintem keresd JLaci74 fórumtársad, nekem 23.000 volt a felújítás Érden, úgy hogy a kiszerelést is fizettem. Szerintem Lacitól nem sokkal többért profin felújított lengőkarokat kapsz.

Üdv.

tibee01
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz tibee01

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2014. október 18. szombat, 07:50


Sziasztok!
Sajnos talpas gömbfejeket kell cserélnem. A meyle HD alkatrészeket javasolták nekem, és találtam külön gömbfejet. Ezekszerint minden E46 lengőkarból ki lehet préselni a talpasgömfejet? Nem olyan jó a szilent sem, ahhoz is láttam Meyle Hd csak szilentet, öntvény nélkül, illetve a kis gömbfejet is! Ezeket mind ki lehet préselni?

Előre is köszi!

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2014. október 17. péntek, 20:10


Hali!
Az első lengőkarban mennyire nehéz vagy bonyolult kicserélni a gömbfejeket?!
Valaki csinált már ilyet, hogy hogy kell?!
Elég a régit kiütni az ujjat meg betenni vagy ezt is présgéppel kell csinálni?!
Előre is köszönöm!

Thomasito
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Thomasito

Újonc

Elismertség: 20% (5 pont) | Hozzászólások: 25

Elküldve: 2014. október 15. szerda, 18:50


hil írta:

Szia!
Ez igencsak érdekes, mert mintha azt olvastam volna, hogy 2000 évjárattól fölfelé már kiküszöbölték ezt a futómű kiszakadás problémát. Mi lett volna, ha még chippelve is lett volna az autó???
hil


Ciki. Egy Totalcaros cikk jutott rögtön az eszembe aminek a címe az volt, hogy "A nyomaték öl, nem a fordulat".

http://totalcar.hu/magazin/tec..._fordulat/



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. október 15. szerda, 18:51

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2014. október 13. hétfő, 19:19


Thomasito írta:



Sziasztok! Meglett a hiba, úgyhogy már leírhatom nektek is. Le lett véve az egész hátsó híd (egyúttal a 4db hídszilent is ki lett már akkor cserélve), a felfogatás környékén az alvázon volt egy jókora repedés. Az be lett hegesztve, össze lett rakva a futómű= a hang ugyan úgy megmaradt.
Megint le az egész és tovább kutakodás. Nagyon nehezen csak meglett a másik is: a bal oldalon a kerékjárati ív találkozásánál volt még egy repedés, amit szemre alig lehetett kiszúrni! Azt is behegesztették, így megszűnt a hang.
Az viszont elég aggasztó, hogy a 330Nm+kézi váltó kombó ennyire meg tudja viselni az alvázat 10 év alatt... (Rohadásnak amúgy még csak a jele sem volt felfedezhető alulról sem.)


Szia!
Ez igencsak érdekes, mert mintha azt olvastam volna, hogy 2000 évjárattól fölfelé már kiküszöbölték ezt a futómű kiszakadás problémát. Mi lett volna, ha még chippelve is lett volna az autó???
hil

Thomasito
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Thomasito

Újonc

Elismertség: 20% (5 pont) | Hozzászólások: 25

Elküldve: 2014. október 13. hétfő, 18:48


YELLOW írta:
Thomasito írta: Sziasztok. Futómű hibával küzdök, de nem akar meglenni a megoldás. Elinduláskor 1-2 és még talán 3 -ban is gázadásra valamint gázelvételre koppanó hang hallatszik bal hátulról. Intenzitástól függően több kattanás-koppanás is jön. Gurulva, üresben vagy kinyomott kuplunggal fekvőrendőrön vagy rossz úton sem jelentkezik a hiba! Csak és kizárólag gázadás-gázelvétel esetén. 4-5-6 -ban megint semmi.
Eddig cserélve lettek a hátsó lengéscsillapítók(+porvédők), bal hátsó támcsapágy, hátsó toronycsapágyak, differenciálmű szilentek. A koppanás-kopogás továbbra is hallható. : /
A szerelőm most azt szeretné, hogy a hátsó híd szilentjeit is cseréljük ki, de már nem nagyon bízok benne, hogy megoldódna a probléma.
Ötlet, tapasztalat, hogy mi lehet a gond?


hát igen kb az marad már csak, amit írtál. amúgy diffi szilentet mondtam volna...




Sziasztok! Meglett a hiba, úgyhogy már leírhatom nektek is. Le lett véve az egész hátsó híd (egyúttal a 4db hídszilent is ki lett már akkor cserélve), a felfogatás környékén az alvázon volt egy jókora repedés. Az be lett hegesztve, össze lett rakva a futómű= a hang ugyan úgy megmaradt.
Megint le az egész és tovább kutakodás. Nagyon nehezen csak meglett a másik is: a bal oldalon a kerékjárati ív találkozásánál volt még egy repedés, amit szemre alig lehetett kiszúrni! Azt is behegesztették, így megszűnt a hang.
Az viszont elég aggasztó, hogy a 330Nm+kézi váltó kombó ennyire meg tudja viselni az alvázat 10 év alatt... (Rohadásnak amúgy még csak a jele sem volt felfedezhető alulról sem.)


Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2014. szeptember 06. szombat, 17:47


YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Mostanában azt vettem észre, hogy a bal első kerék felől kicsi zörgés jön de nem mindig és amikor ilyen huplikon vagy fekvőrendőrön megyek át sziszeg a teló!!
Tönkrement a teló és azért is zörög vagy mi lehet a gond?!
Vagy a sziszegés nem gond, bár ezt kétlem!
Előre is köszönöm a választ!


a sziszegés normális. a zörgést meg nem tudom honnan jön.


De csak a bal első sziszeg,az a fura nekem...
Leszedem a kereket majd és meglesem hátha rájövök....


sok új autó is sziszeg. nekem is sziszeg, bár én főleg hátul hallom, ha le van engedve az ablak és lassan megyek át valami szaron.


Aham.....Köszi!
Akkor telót hátha nem kell cserélnem...


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. szeptember 06. szombat, 17:45


Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Mostanában azt vettem észre, hogy a bal első kerék felől kicsi zörgés jön de nem mindig és amikor ilyen huplikon vagy fekvőrendőrön megyek át sziszeg a teló!!
Tönkrement a teló és azért is zörög vagy mi lehet a gond?!
Vagy a sziszegés nem gond, bár ezt kétlem!
Előre is köszönöm a választ!


a sziszegés normális. a zörgést meg nem tudom honnan jön.


De csak a bal első sziszeg,az a fura nekem...
Leszedem a kereket majd és meglesem hátha rájövök....


sok új autó is sziszeg. nekem is sziszeg, bár én főleg hátul hallom, ha le van engedve az ablak és lassan megyek át valami szaron.

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2014. szeptember 06. szombat, 17:28


YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Mostanában azt vettem észre, hogy a bal első kerék felől kicsi zörgés jön de nem mindig és amikor ilyen huplikon vagy fekvőrendőrön megyek át sziszeg a teló!!
Tönkrement a teló és azért is zörög vagy mi lehet a gond?!
Vagy a sziszegés nem gond, bár ezt kétlem!
Előre is köszönöm a választ!


a sziszegés normális. a zörgést meg nem tudom honnan jön.


De csak a bal első sziszeg,az a fura nekem...
Leszedem a kereket majd és meglesem hátha rájövök....

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. szeptember 06. szombat, 17:24


Pitykoo írta: Hali!
Mostanában azt vettem észre, hogy a bal első kerék felől kicsi zörgés jön de nem mindig és amikor ilyen huplikon vagy fekvőrendőrön megyek át sziszeg a teló!!
Tönkrement a teló és azért is zörög vagy mi lehet a gond?!
Vagy a sziszegés nem gond, bár ezt kétlem!
Előre is köszönöm a választ!


a sziszegés normális. a zörgést meg nem tudom honnan jön.

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2014. szeptember 06. szombat, 16:59


Hali!
Mostanában azt vettem észre, hogy a bal első kerék felől kicsi zörgés jön de nem mindig és amikor ilyen huplikon vagy fekvőrendőrön megyek át sziszeg a teló!!
Tönkrement a teló és azért is zörög vagy mi lehet a gond?!
Vagy a sziszegés nem gond, bár ezt kétlem!
Előre is köszönöm a választ!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1996

státusz Belze

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2014. szeptember 01. hétfő, 19:33


Üdv!

Sajnos szét ment a jobb első lengőkarom, vagy is a trapézgömbfej, és a szerelőm közölte is velem h kb 30 ezer lenne a dolog, mondtam h kis időt kérnék, nézelődtem neten, és találtam komplett lengőkart 12 ezerért, Starline néven, nos erről kérném a véleményeteket h mennyire bízhatok ebbe a gyártóba minőség terén?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. augusztus 07. csütörtök, 09:31


Coyote írta:
Ezeket a gumikat 2011-ben vettem, azaz két nyarat futottak. Igaz, mindkettőt hátul, ha értitek mire gondolok

Félrekopás lehet (eléggé gyorsan fogynak ezek a Contik) de öregedés kizárva.


nem, nem ércsük mire gondolsz

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2014. augusztus 07. csütörtök, 08:44


[quote="Medvedisznoman"]
YELLOW írta:
Coyote írta: Mióta visszacseréltem a nyári gumikra, fordulatszám szerint változó, búgó, surrogó hangot hallok az első futómű irányából. Gáztól/féktől független, kanyarodásnál talán kicsit változik, én ez alapján a gumira tippelek. Szemmel látható szálszakadást nem találtam (ez nem jelenti azt, hogy nem az). Téli gumikkal nem volt ilyen gondom, és mivel egyértelműen a nyáriaknál jött elő, a gumi lehet a ludas.

Hónapról hónapra romlik a helyzet, kb. 30 km/h-60 km/h között hallható, felette semmi, és a kormányt sem rázza.

Szerintetek mi lehet, tényleg csak a gumi? Szilentcsere volt nyár elején, kerékcsapágy-csere soha, nem is tudom milyen hangja lenne, ha azzal lenne a baj. A búgás által keltett rezgést a kormányon is érzem már.


Apámnál volt ugyanez a jelenség, tehát a tavaszi csere után egyből jött a búgás 40-60 között. A gumik öregedtek el. Hiába volt több, mint 6mm futófelület, kuka. 7 éves Continental.


Ezeket a gumikat 2011-ben vettem, azaz két nyarat futottak. Igaz, mindkettőt hátul, ha értitek mire gondolok

Félrekopás lehet (eléggé gyorsan fogynak ezek a Contik) de öregedés kizárva.