státusz Adiii

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 109

Elküldve: 2010. december 11. szombat, 19:24


Az alábbit találtam ezzel kapcsolatban a powerfanatics fórumon:
"geep írta:
Hmmm izé...
Szeretnék eloszlatni egy félreértést...
91 után MINDEN bmw MANUÁLIS váltóba dexron2-es minőségű automata transmission fluid kell, a hideg kapcsolási nehézségek kiküszöbölése érdekében.
Aztán 97 után már dexron 3-mas minőséget irnak elő, az mtf-lt1 a gyári olaj neve, amit ha kattog a váltó üresben, akkor mtf-lt2 vel kell helyettesiteni (a bmw TIS cd-je irja) ,ez megfelel, a dexron 3mas minőségnek.
Tehát igenis automata olaj kell a kéziváltósba, a hagyományos olajjal (ep 85-90) hidegen kapcsolhatatlan a váltó és két kézzel kell 1. be rakni Sad
Ilyet csak a hipoid fogazású diferenciálműbe lehet rakni, ami a nem sperrel szerelt bmw-k sajátja.
A sperbe pedig 75-140-es olaj kell ,kimondottan speres difihez.
Sajnálom, nem akartam senkit kiokitani, de igy van...
A váltón egyébként matrica van, asszem a zöld ami 91 előtti és 80-90-es olaj kell bele, de a bmw-nél ajánlják ezt is lecserélni ATF olajra!
A narancs és citromsárga matricás váltóba pedig szigoruan ATF olaj való... "

A kézikönyv viszont az alábbit írja: "Olajspecifikáció: csak SAE 80 mechanikus sebességváltó olajat töltsünk be a MIL-L-2105 vagy API GL-4 specifikáció szerint.
Figyelem: ha az olajbetöltő csavar közelében egy sárga vagy zöld cédula van felragasztva akkor a speciális BMW olajat kell betölteni. Ha narancssárga cédula van, akkor a BMW által előírt ATF Dexron olajat kell betölteni."

Nem sper-es (önzáró) difibe milyen olajat ajánlotok? 75W-90et vagy 75W-140et érdemesebb rakni bele?






Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. december 11. szombat, 19:58

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17561

Elküldve: 2010. december 11. szombat, 19:20


hil írta:
YELLOW írta:

tehát magyarán azt mondod, hogy lehet benne valami, hogy manuális váltóba automata váltóolajat tenni? mert ez jön le abból amit írsz...
MTF-LT2 mennyibe került az 1,2 lityi? esetleg ha úgy lenne postán tudnál küldeni?
picit engem is zavar, hogy hidegen nehézkes...



7235Ft volt az Autó NT-nél 2010.09.07-én. Szerintem azért ettől nem kell csodát várni. Én azért cseréltem, mert a szimmeringeknél elfolyt, aztán Opel váltó olajjal lett pótolva (kb a fele), ami Opel szerint szintén élettartamra van betöltve, mert az volt akkor kéznél de semmi különbséget nem láttam a működésében utána. Sokáig utáltam alámászni, pedig megvolt már a Castrol, aztán vettem gyárit és cseréltem. Nem lett semmivel sem jobb a váltó, addig is hibátlanul működött. Én ezért nem hiszek a váltó javulásában az olajcserét követően. Ha valami baj van vele, azon az olajcsere már nem segít szerintem.


nah jó de én ahogy az új olajat betöltöttem azóta lett rossz (nehezebb), ezért akarnék gyárit bele rakni... pedig amikor láttam, hogy amit leengedtünk miylen tiszta volt, már megbántam. csak hát itt olvastam, hogy érdemes cserélni a gyárit is...



hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. december 11. szombat, 19:13


YELLOW írta:

tehát magyarán azt mondod, hogy lehet benne valami, hogy manuális váltóba automata váltóolajat tenni? mert ez jön le abból amit írsz...
MTF-LT2 mennyibe került az 1,2 lityi? esetleg ha úgy lenne postán tudnál küldeni?
picit engem is zavar, hogy hidegen nehézkes...



7235Ft volt az Autó NT-nél 2010.09.07-én. Szerintem azért ettől nem kell csodát várni. Én azért cseréltem, mert a szimmeringeknél elfolyt, aztán Opel váltó olajjal lett pótolva (kb a fele), ami Opel szerint szintén élettartamra van betöltve, mert az volt akkor kéznél de semmi különbséget nem láttam a működésében utána. Sokáig utáltam alámászni, pedig megvolt már a Castrol, aztán vettem gyárit és cseréltem. Nem lett semmivel sem jobb a váltó, addig is hibátlanul működött. Én ezért nem hiszek a váltó javulásában az olajcserét követően. Ha valami baj van vele, azon az olajcsere már nem segít szerintem.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17561

Elküldve: 2010. december 11. szombat, 18:54


hil írta:
YELLOW írta: most hallottam egy érdekes dolgot. érdekelne ezzel kapcsolatban, egy-két NORMÁLIS vélemény is.
egy ismerős olajat cserélt a váltójában. és ugyanazt tapasztalta Ő is, mint én, hogy hidegben, amíg a váltó be nem melegszik, a fokozatokat nehezebben veszi, mint a csere előtt.
pedig elvileg az ajánlott castrol SMX-S ment bele. tudom MTF-LT kellene bele hivatalosan.
szóval ennek a srácnak azt tanácsolták, hogy a manuális váltóba is automataváltó olajat tegyen, és meg fog szűnni.
ti mit gondoltok erről? lehet benne valami?
engem annyiból érdekelne, hogy azért ezeket az olajakat lehet venni literesben, míg MTF-LT-t nem csak nagyobb kiszerelésben.


Írtam korábban, MTF-LT2 vettem az NT-nél, pontosan 1,2 litert. A váltóba 1,1 l kell, a + 0,1 l azért, hátha szétöntöm. Nem öntöttem szét, megvan. Ezt az olajat nézve, inkább automata váltó olajnak mondanám, mint sima váltó olajnak. Egyébként megvettem a Castrolt is az MFT előtt, az most a szekrényben figyeli, hogy mikor hajintom ki. Nem fogom beletenni soha.



tehát magyarán azt mondod, hogy lehet benne valami, hogy manuális váltóba automata váltóolajat tenni? mert ez jön le abból amit írsz...
MTF-LT2 mennyibe került az 1,2 lityi? esetleg ha úgy lenne postán tudnál küldeni?
picit engem is zavar, hogy hidegen nehézkes...



hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. december 11. szombat, 18:43


YELLOW írta: most hallottam egy érdekes dolgot. érdekelne ezzel kapcsolatban, egy-két NORMÁLIS vélemény is.
egy ismerős olajat cserélt a váltójában. és ugyanazt tapasztalta Ő is, mint én, hogy hidegben, amíg a váltó be nem melegszik, a fokozatokat nehezebben veszi, mint a csere előtt.
pedig elvileg az ajánlott castrol SMX-S ment bele. tudom MTF-LT kellene bele hivatalosan.
szóval ennek a srácnak azt tanácsolták, hogy a manuális váltóba is automataváltó olajat tegyen, és meg fog szűnni.
ti mit gondoltok erről? lehet benne valami?
engem annyiból érdekelne, hogy azért ezeket az olajakat lehet venni literesben, míg MTF-LT-t nem csak nagyobb kiszerelésben.


Írtam korábban, MTF-LT2 vettem az NT-nél, pontosan 1,2 litert. A váltóba 1,1 l kell, a + 0,1 l azért, hátha szétöntöm. Nem öntöttem szét, megvan. Ezt az olajat nézve, inkább automata váltó olajnak mondanám, mint sima váltó olajnak. Egyébként megvettem a Castrolt is az MFT előtt, az most a szekrényben figyeli, hogy mikor hajintom ki. Nem fogom beletenni soha.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17561

Elküldve: 2010. december 11. szombat, 18:21


most hallottam egy érdekes dolgot. érdekelne ezzel kapcsolatban, egy-két NORMÁLIS vélemény is.
egy ismerős olajat cserélt a váltójában. és ugyanazt tapasztalta Ő is, mint én, hogy hidegben, amíg a váltó be nem melegszik, a fokozatokat nehezebben veszi, mint a csere előtt.
pedig elvileg az ajánlott castrol SMX-S ment bele. tudom MTF-LT kellene bele hivatalosan.
szóval ennek a srácnak azt tanácsolták, hogy a manuális váltóba is automataváltó olajat tegyen, és meg fog szűnni.
ti mit gondoltok erről? lehet benne valami?
engem annyiból érdekelne, hogy azért ezeket az olajakat lehet venni literesben, míg MTF-LT-t nem csak nagyobb kiszerelésben.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17561

Elküldve: 2010. november 15. hétfő, 20:32


ajánlott olvasmányaim olaj szempontból (sorry, az OFF fórum miatt, de nagyon érdekes írás):

itt az Oktatás címűt érdemes leginkább:
http://www.liqui-moly.hu/letol...dokumentum

1. rész:
http://www.mazda-auto.hu/motor...ruseg.html
2. rész:
http://www.mazda-auto.hu/motor...w-10w.html




Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2010. január 26. kedd, 19:49


Szerintem pedig pont az olajcsere az, ahol szinte csak a hit, a bizalom es a meggyözödes szamit. A gyarto elöir egy csereciklust, amit ö tesztpadon le is tesztelt (tehat müködik), erre jönnek a felhasznalok, akik mindenfele törtenetek, meggyözödesek, gondolatok alapjan ezektöl elternek barmilyen iranyban. Ez persze nem tilos, de szinte egyikünk sem tudja konkretan müszakilag levezetni, hogy miert az a jo, amiben ö hisz, illetve mit nyer es mit veszit ezzel. Arrol nem is beszelve, hogy sokunkat mar a dinamikai es kinematikai viszkozitas is zavarba hoz. Összehasonlitoteszteket aztan meg vegkepp ne is varjunk, mai napig rengeteg doktori disszertacio keszül ebben a temaban es egyik sem tudja a valosagot 100%-osan feltarni. Nem vitanak szanom ezt a par sort, mivel erröl nem is tudnank vitatkozni megfelelö ismeretek es meresi eredmenyek hianyaban. Szerintem inkabb csak osszuk meg egymassal, hogy kinek melyik olajcsereszokasa alakult ki, mert többet sajnos nem tudunk tenni.

Szemy

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. január 26. kedd, 18:20


Off autóról hallottam: sokáig gyártották az autót, a konkurencia már 30 000-es olajperiódust javasolt, erre, mert mivel õk sem akartak lemaradni a versenyben, õk is felemelték a ciklost 30-ra, de lehet, 40-re. Eddig a motorba 3,5l olaj kellet, azt megnövelték 5l-re.
Így is lehet...
Szerintem sem érdemes vitázni ezen, mindenki csinálja saját belátása szerint, csak hozzá nem értését ne kürtölje világgá (nem rosszindulatból, hanem tudatlanság miatt, csak a kezelési könyvet kell elõvenni, az a legjobb ajánlás). Csak az a gáz, ha a költségekre hivatkozva eltekint az olaj cserétõl, aztán mindenféle faszságok, csingi-lingik tekintetében meg nem számít a pénz..
hil

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2010. január 26. kedd, 17:41


lacaca írta:
hancurozo írta: igaz nincs értelme vitázni, de legalább mindenki leírja a véleményét.
a "papír" szerint: bizonyos olaj 2 év vagy 30000 /jó reklám/ váltóban nem kell cserélni /örök olaj/
én nem hiszek az "örök olajban" /+ mivel használtan vettem a vasat az sem biztos hogy az van benne/
ha nem mennék ennyit akkor is max 1 év /most 3 olajcsere évente 15000-nél/
mindenki úgy csinálja ahogy szerinte jó /bizalom, hit, pénz vagy bármi más okból/



Az utolsó bekezdéssel nem értek egyet!

Bizalom?-bízni csak abban az autóban lehet aminek mindent megadtunk!

Hit?- azt máshol kell!

Pénz?- van egy közmondás - a legolcsóbb nem mindig olcsó!

Egy laikus ne úgy üzemeltesse az autóját,ahogy szerinte jó! Mindig kérje hozzáértõk segítségét! Ezzel sok bosszúságtól kíméli meg magát és autójának következõ tulajdonosát is!



ezt azoknak írtam akik valami oknál fogva ragaszkodnak a "papírhoz"
"bizalom" bízik az olajban /drága, nagy márka stb/
"hit" elhiszi amit a forgalmazó ír róla /senki nem húzza le a saját termékét, és mindíg többet tud mint a konkurensé/
"pénz" ezt nem tudom jobban leírni mint te
azért írtam hogy mindenki úgy csinálja ahogy akarja, mert nem szeretnék senkivel sem vitázni. /még akkor is ha a bizalma, hite, sporolása esetleg sok pénzébe fog kerülni/
de ez csak az én magánvéleményem. /és lehet, hogy tényleg kibírja az olaj a 30000-et vagy a 2 évet/
én inkább sûrûbben cserélem. /fõ a bizalom /


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2010. január 26. kedd, 17:06


hancurozo írta: igaz nincs értelme vitázni, de legalább mindenki leírja a véleményét.
a "papír" szerint: bizonyos olaj 2 év vagy 30000 /jó reklám/ váltóban nem kell cserélni /örök olaj/
én nem hiszek az "örök olajban" /+ mivel használtan vettem a vasat az sem biztos hogy az van benne/
ha nem mennék ennyit akkor is max 1 év /most 3 olajcsere évente 15000-nél/
mindenki úgy csinálja ahogy szerinte jó /bizalom, hit, pénz vagy bármi más okból/



Az utolsó bekezdéssel nem értek egyet!

Bizalom?-bízni csak abban az autóban lehet aminek mindent megadtunk!

Hit?- azt máshol kell!

Pénz?- van egy közmondás - a legolcsóbb nem mindig olcsó!

Egy laikus ne úgy üzemeltesse az autóját,ahogy szerinte jó! Mindig kérje hozzáértõk segítségét! Ezzel sok bosszúságtól kíméli meg magát és autójának következõ tulajdonosát is!



hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2010. január 26. kedd, 16:39


igaz nincs értelme vitázni, de legalább mindenki leírja a véleményét.
a "papír" szerint: bizonyos olaj 2 év vagy 30000 /jó reklám/ váltóban nem kell cserélni /örök olaj/
én nem hiszek az "örök olajban" /+ mivel használtan vettem a vasat az sem biztos hogy az van benne/
ha nem mennék ennyit akkor is max 1 év /most 3 olajcsere évente 15000-nél/
mindenki úgy csinálja ahogy szerinte jó /bizalom, hit, pénz vagy bármi más okból/

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2010. január 26. kedd, 16:26


Én az Arany középutat tanácsolom annak aki megfogadja 15000 km. de max 1év különösen a dieselnél! Ez azonban minden esetben olajminõség ( ásványi,fél szintetikus, szintetikus) és igénybevétel függõ is !

15w és fölötte max 10000km( dieselnél kevesebb)
10w max 15000 km (dieselnél kevesebb)
0w-5w max 30000km(dieselnél kevesebb)

Az egy év max csereciklus az olaj álló helyzetben történõ elhasználódása miatt is ajánlott!

Természetese nem kötelezõ betartani .vitázni viszont nincs értelme. A kérdés csak az :kinek menyit ér az autója? (és itt nem a pénzbeni értékre gondoltam!)

státusz Oldboy

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2010. január 26. kedd, 15:17


Normális olajból 15.000-ként ill. 2 év.
/ Persze ha valaki a "Szállító-t" alakítja rövidebb is lehet a periódus. /

státusz bmw3

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 61

Elküldve: 2010. január 26. kedd, 13:52


Én 15 ezrenként cserélek olajat, 5w30 gyári. Eddig semmi gondom nem volt ezzel a periódussal, a 10 ezres cserét viszont túlzásnak tartom. Persze ha ingyen kapnék 6 liter olajat akkor jóhogy cserélgetném.
Nos az is más kérdés hogy valakinek a 10 ezer km egy év, valakinek egy hónap, nekem például 3 hónap. 1 évnél tovább nem hagynám az olajat akármilyen keveset futott... Ez az én véleményem.