hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. december 26. vasárnap, 13:57


lacaca írta:



akkor a start-stop rendszerek a Te logikád szerint még több károsanyagot bocsátanak ki, holott azért is találták ki, h a károsanyag emissziót és a fogyasztást csökkentsék (nem kötözködés)[/quote]

A start-stop rendszert a sok megvett szürkeállomány hiányos félelmebeteg "környezetvédő" miatt alkalmazzák és szerintem többet árt mint használ.Ugyanis, a hosszú állásidejű közlekedésnél lehet hogy ér valamit (PL vasúti átjáró előtti vagy hosszú idejű piros jelzés bárhol de itt néhány perc után úgy is leállítjuk a motort) de mivel ezt a rendszert üa.megtakarítás céljából?vagy káros anyag kib.csökkentése céljából? alkalmazzák ezért csak elméletileg jó megoldás.Gondolj csak bele pl. Bp. Lágymányosi híd -Kálvin tér kb.4 km. menetidő 50 perc "araszolás" hány indítás ?biztos kisebb lesz a fogyasztás? -a motor leáll de egyes elektronikai berendezéseknek működniük kell tehát plusz akkumulátorok kellenek !!+ a rendszer!mennyivel is több az autó előállítási költsége és mennyi környezetszennyezést von maga után ? - és mindezt 5% megtakarításért ? -többe kerül a leves mint a hús !! Biztos jó ötlet??
[/quote]

Már rájöttek, hogy a hybrid autók közel sem annyira környezetbarátok, mint azt eddig gondolták és mindez pont a motor újraindítása miatt.
A zöldek pedig: otthon hidegben élnek télen, nem világítanak, nem főznek, stb. "Egyáltalán mi a fa...nak kell erőműveket építeni, hiszen a konnektorban ott az áram."(vsop14)



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. december 26. vasárnap, 19:17

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. december 26. vasárnap, 13:35


lacaca írta:


A start-stop rendszert a sok megvett szürkeállomány hiányos félelmebeteg "környezetvédő" miatt alkalmazzák és szerintem többet árt mint használ.Ugyanis, a hosszú állásidejű közlekedésnél lehet hogy ér valamit (PL vasúti átjáró előtti vagy hosszú idejű piros jelzés bárhol de itt néhány perc után úgy is leállítjuk a motort) de mivel ezt a rendszert üa.megtakarítás céljából?vagy káros anyag kib.csökkentése céljából? alkalmazzák ezért csak elméletileg jó megoldás.Gondolj csak bele pl. Bp. Lágymányosi híd -Kálvin tér kb.4 km. menetidő 50 perc "araszolás" hány indítás ?biztos kisebb lesz a fogyasztás? -a motor leáll de egyes elektronikai berendezéseknek működniük kell tehát plusz akkumulátorok kellenek !!+ a rendszer!mennyivel is több az autó előállítási költsége és mennyi környezetszennyezést von maga után ? - és mindezt 5% megtakarításért ? -többe kerül a leves mint a hús !! Biztos jó ötlet??



ja, de erre is vannak alternatív megoldások. pl a lengéscsillapítóból és a fékezésből származó energiák visszanyerése. egyébként is van egy csomó energia amit nem hasznosítottak (mármint az autókban) ezek jók lehetnek arra, hogy az ilyen veszteségeket pótolják.







Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2010. december 26. vasárnap, 13:39

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2010. december 26. vasárnap, 12:57




[/quote]

akkor a start-stop rendszerek a Te logikád szerint még több károsanyagot bocsátanak ki, holott azért is találták ki, h a károsanyag emissziót és a fogyasztást csökkentsék (nem kötözködés)[/quote]

A start-stop rendszert a sok megvett szürkeállomány hiányos félelmebeteg "környezetvédő" miatt alkalmazzák és szerintem többet árt mint használ.Ugyanis, a hosszú állásidejű közlekedésnél lehet hogy ér valamit (PL vasúti átjáró előtti vagy hosszú idejű piros jelzés bárhol de itt néhány perc után úgy is leállítjuk a motort) de mivel ezt a rendszert üa.megtakarítás céljából?vagy káros anyag kib.csökkentése céljából? alkalmazzák ezért csak elméletileg jó megoldás.Gondolj csak bele pl. Bp. Lágymányosi híd -Kálvin tér kb.4 km. menetidő 50 perc "araszolás" hány indítás ?biztos kisebb lesz a fogyasztás? -a motor leáll de egyes elektronikai berendezéseknek működniük kell tehát plusz akkumulátorok kellenek !!+ a rendszer!mennyivel is több az autó előállítási költsége és mennyi környezetszennyezést von maga után ? - és mindezt 5% megtakarításért ? -többe kerül a leves mint a hús !! Biztos jó ötlet??


SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2010. december 26. vasárnap, 12:53


A 20d-met sose járattam alapjáraton, de az is igaz inkább a környezetvédelem miatt javasolják, hogy indulj el.
Pl vannak olyan országok ahol büntetik az alapjárati "melegítést".


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz kchris

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2010. december 26. vasárnap, 11:18


egy új dolgot szeretnék felvetni. barátommal megnéztük az autókatalógust ami az én facelift előtti 316i-mre vonatkozik elvileg és az előírt üzemanyag 98-as!! Elírás benne vagy tényleg ez az igazság??

mellesleg a start-stop rendszerrel én sem nagyon értek egyet, nemcsak hogy szerintem nem éri meg 1 percre leállítani a motort hanem sok áramot is visz el amit városi üzemben VAGY visszatermel az autó (+fogyasztás árán ugye..) VAGY nem... Bpi lévén a nagy-nagy Alföld közepén ragadtam majdnem, amikor nem indult.. betoltuk, pöccre indult, otthon utána akksi napokig lassú üzemben töltőn, azóta noproblem. Lehet nem kellett volna hidegben másfél órát folyamatos belső világítással mobilozni, ill 3-4* egymás után indít leáll.. ennyit fogyasztanak azok a sofita izzók?? de ez már erősen off....



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. december 26. vasárnap, 11:20

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. december 26. vasárnap, 10:47


YELLOW írta:
vsop14 írta:
YELLOW írta:
Hori írta:
YELLOW írta:
Hori írta:
YELLOW írta:
bomos535 írta: 2004es 320d most a nagy minuszok alatt 8.5l fogyasztasra volt kepes. Elozo gepem 320d 2001es beerte 7.2vel holott az meg adagolos volt meg sok kilometeres. Mindaketto manualis es indulasnal 30C ig helyben jaratom.


pont az a baj, hogy 30 fokig egy helyben járatod... beindítás után szinte rögtön el kell vele indulni, persze nem terhelve, csak minimálisan, azaz 1500 körül elváltogatni. alapjáraton főleg, amíg hideg a motor sokkal többet fogyaszt, mintha mennél vele...




az alapjáraton ketyegő motor 2-3,5l/h-t képes elnyelni a tankból



hát nekem ez fura. nem fogok vitázni, de én keveslem, persze biztos igazad van.





egy terhelés nélkül alapjáraton ketyegő motor mitől kéne hogy többet egyen??



csak furcsa, hogy a "szakemberek" azt mondják, hogy ha 1 percnél tovább egyhelyben jár a motor, akkor érdemes leállítani, pl olyan vasúti átjárónál, ahol nagy lassú tehervonatok mennek.
azt még érteném is, hogy a károsanyag kibocsátás miatt érdemes, de beindításnál sokkal több keletkezik szerintem.



akkor a start-stop rendszerek a Te logikád szerint még több károsanyagot bocsátanak ki, holott azért is találták ki, h a károsanyag emissziót és a fogyasztást csökkentsék (nem kötözködés)


persze, hogy nem kötözködés, de ez nem az én meglátásom, hanem írtam, hogy a szakemberek mondják ezt. az egyik azt mondja azért kell leállítani, mert alapjáraton rosszabb a fogyasztás meg a káros kibocsátás, a másik meg azt, hogy indításnál sokkal több. azaz a kettő ellentmond egyásnak. (mobilos szempntból nem telefonálás közben fogyaszt a legtöbbet a teló, hanem a hívás felépítésekor, mikoris keresi az állomást)

én személy szerint a start/stop funkciót baromságnak tartom. gondolom az önindító nem bír többet. városi használatban 20ezer után kuka. szerintem meg kellene állni a fejlesztésben, most kell STOP-ot mondani. én nem akarok autóra nem hasonlító hájtek xarokat.


hát sztem egyik gyártó sem engedheti meg magának, h ilyen szinten ipari hulladékot adjon el. nyilván nagyobb élettartamú önindító van benne...


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17591

Elküldve: 2010. december 26. vasárnap, 06:57


vsop14 írta:
YELLOW írta:
Hori írta:
YELLOW írta:
Hori írta:
YELLOW írta:
bomos535 írta: 2004es 320d most a nagy minuszok alatt 8.5l fogyasztasra volt kepes. Elozo gepem 320d 2001es beerte 7.2vel holott az meg adagolos volt meg sok kilometeres. Mindaketto manualis es indulasnal 30C ig helyben jaratom.


pont az a baj, hogy 30 fokig egy helyben járatod... beindítás után szinte rögtön el kell vele indulni, persze nem terhelve, csak minimálisan, azaz 1500 körül elváltogatni. alapjáraton főleg, amíg hideg a motor sokkal többet fogyaszt, mintha mennél vele...




az alapjáraton ketyegő motor 2-3,5l/h-t képes elnyelni a tankból



hát nekem ez fura. nem fogok vitázni, de én keveslem, persze biztos igazad van.





egy terhelés nélkül alapjáraton ketyegő motor mitől kéne hogy többet egyen??



csak furcsa, hogy a "szakemberek" azt mondják, hogy ha 1 percnél tovább egyhelyben jár a motor, akkor érdemes leállítani, pl olyan vasúti átjárónál, ahol nagy lassú tehervonatok mennek.
azt még érteném is, hogy a károsanyag kibocsátás miatt érdemes, de beindításnál sokkal több keletkezik szerintem.



akkor a start-stop rendszerek a Te logikád szerint még több károsanyagot bocsátanak ki, holott azért is találták ki, h a károsanyag emissziót és a fogyasztást csökkentsék (nem kötözködés)


persze, hogy nem kötözködés, de ez nem az én meglátásom, hanem írtam, hogy a szakemberek mondják ezt. az egyik azt mondja azért kell leállítani, mert alapjáraton rosszabb a fogyasztás meg a káros kibocsátás, a másik meg azt, hogy indításnál sokkal több. azaz a kettő ellentmond egyásnak. (mobilos szempntból nem telefonálás közben fogyaszt a legtöbbet a teló, hanem a hívás felépítésekor, mikoris keresi az állomást)

én személy szerint a start/stop funkciót baromságnak tartom. gondolom az önindító nem bír többet. városi használatban 20ezer után kuka. szerintem meg kellene állni a fejlesztésben, most kell STOP-ot mondani. én nem akarok autóra nem hasonlító hájtek xarokat.




vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. december 26. vasárnap, 01:37


YELLOW írta:
Hori írta:
YELLOW írta:
Hori írta:
YELLOW írta:
bomos535 írta: 2004es 320d most a nagy minuszok alatt 8.5l fogyasztasra volt kepes. Elozo gepem 320d 2001es beerte 7.2vel holott az meg adagolos volt meg sok kilometeres. Mindaketto manualis es indulasnal 30C ig helyben jaratom.


pont az a baj, hogy 30 fokig egy helyben járatod... beindítás után szinte rögtön el kell vele indulni, persze nem terhelve, csak minimálisan, azaz 1500 körül elváltogatni. alapjáraton főleg, amíg hideg a motor sokkal többet fogyaszt, mintha mennél vele...




az alapjáraton ketyegő motor 2-3,5l/h-t képes elnyelni a tankból



hát nekem ez fura. nem fogok vitázni, de én keveslem, persze biztos igazad van.





egy terhelés nélkül alapjáraton ketyegő motor mitől kéne hogy többet egyen??



csak furcsa, hogy a "szakemberek" azt mondják, hogy ha 1 percnél tovább egyhelyben jár a motor, akkor érdemes leállítani, pl olyan vasúti átjárónál, ahol nagy lassú tehervonatok mennek.
azt még érteném is, hogy a károsanyag kibocsátás miatt érdemes, de beindításnál sokkal több keletkezik szerintem.



akkor a start-stop rendszerek a Te logikád szerint még több károsanyagot bocsátanak ki, holott azért is találták ki, h a károsanyag emissziót és a fogyasztást csökkentsék (nem kötözködés)

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. december 26. vasárnap, 01:31


bmw320d4 írta:
bomos535 írta: Az hogy rogton indulj az csak valami kornyezetvedelmis marketing duma lehet, meg hidegen nagyobb kopas egyenlo tobb alkatresz eladas.Velemeny???


Nem marketinges duma...


fejtsd ki kérlek!
másik fórumon is volt belőle vita, kíváncsi vagyok a véleményedre



bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. december 25. szombat, 20:44


bomos535 írta: Az hogy rogton indulj az csak valami kornyezetvedelmis marketing duma lehet, meg hidegen nagyobb kopas egyenlo tobb alkatresz eladas.Velemeny???


Nem marketinges duma...



bomos535
autója adatai
Széria: 7
Típus: E38
Kivitel: Sedan
Modell: 728i
Évjárat: 2001

státusz bomos535

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 95

Elküldve: 2010. december 25. szombat, 17:44


Az hogy rogton indulj az csak valami kornyezetvedelmis marketing duma lehet, meg hidegen nagyobb kopas egyenlo tobb alkatresz eladas.Velemeny???

Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2010. december 25. szombat, 14:47


lacaca írta:
bomos535 írta:
YELLOW írta:
bomos535 írta: 2004es 320d most a nagy minuszok alatt 8.5l fogyasztasra volt kepes. Elozo gepem 320d 2001es beerte 7.2vel holott az meg adagolos volt meg sok kilometeres. Mindaketto manualis es indulasnal 30C ig helyben jaratom.


pont az a baj, hogy 30 fokig egy helyben járatod... beindítás után szinte rögtön el kell vele indulni, persze nem terhelve, csak minimálisan, azaz 1500 körül elváltogatni. alapjáraton főleg, amíg hideg a motor sokkal többet fogyaszt, mintha mennél vele...



csak hat nem szeretnek hideg motorral belekeveredni a forgalomba



Helyesen teszed! -néhány perc járatás hideg téli reggeleken nem árt a motornak sőt! Azt se hidd el,hogy a motor többet fogyaszt alapjáraton mint menet közben. (Yellow gondolom majd helyesbít ha utána nézett) BMW 525 TDS fogyasztás hideg motornál (indítás után 30-60 mp-el) 1.9-2,2 L/óra üzem meleg motornál 0,8-1,2 L/óra (függ a bekapcsolt segédberendezésektől és az üzemanyag minőségétől!) És hogy az 1500/perc fordulatszámon működő "nyomatékszegény'" hideg motor mennyire számít terheletlennek hááááát? Mindenki döntse el maga!




Itt most egy kicsit mindenkinek igaza van.
De Yellow is jól mondja mert a BMW kézikönyében is úgy írja a gyártó, hogy indítás után egyből induljunk, ne járassuk álló helyzetben. (aki nem hiszi járjon utána itt a vége fuss el véle) Ezt én is olvastam.........
Na meg lehetne itt osztani-szorozni, hogy ha áll az autó mennyit fogyaszt és ha egyből indul vele a tulaj akkor az idő alatt mekkora távolságot tenne meg és amennyivel több a fogyasztás, abból ha levonjuk az álló állapotban elfogyasztott fogyasztásbeli külömbséget akkor mi az eredmény (na ezt bogozzátok ki ).

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2010. december 25. szombat, 14:08


bomos535 írta:
YELLOW írta:
bomos535 írta: 2004es 320d most a nagy minuszok alatt 8.5l fogyasztasra volt kepes. Elozo gepem 320d 2001es beerte 7.2vel holott az meg adagolos volt meg sok kilometeres. Mindaketto manualis es indulasnal 30C ig helyben jaratom.


pont az a baj, hogy 30 fokig egy helyben járatod... beindítás után szinte rögtön el kell vele indulni, persze nem terhelve, csak minimálisan, azaz 1500 körül elváltogatni. alapjáraton főleg, amíg hideg a motor sokkal többet fogyaszt, mintha mennél vele...



csak hat nem szeretnek hideg motorral belekeveredni a forgalomba



Helyesen teszed! -néhány perc járatás hideg téli reggeleken nem árt a motornak sőt! Azt se hidd el,hogy a motor többet fogyaszt alapjáraton mint menet közben. (Yellow gondolom majd helyesbít ha utána nézett) BMW 525 TDS fogyasztás hideg motornál (indítás után 30-60 mp-el) 1.9-2,2 L/óra üzem meleg motornál 0,8-1,2 L/óra (függ a bekapcsolt segédberendezésektől és az üzemanyag minőségétől!) És hogy az 1500/perc fordulatszámon működő "nyomatékszegény'" hideg motor mennyire számít terheletlennek hááááát? Mindenki döntse el maga!




bomos535
autója adatai
Széria: 7
Típus: E38
Kivitel: Sedan
Modell: 728i
Évjárat: 2001

státusz bomos535

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 95

Elküldve: 2010. december 25. szombat, 10:31


YELLOW írta:
bomos535 írta: 2004es 320d most a nagy minuszok alatt 8.5l fogyasztasra volt kepes. Elozo gepem 320d 2001es beerte 7.2vel holott az meg adagolos volt meg sok kilometeres. Mindaketto manualis es indulasnal 30C ig helyben jaratom.


pont az a baj, hogy 30 fokig egy helyben járatod... beindítás után szinte rögtön el kell vele indulni, persze nem terhelve, csak minimálisan, azaz 1500 körül elváltogatni. alapjáraton főleg, amíg hideg a motor sokkal többet fogyaszt, mintha mennél vele...



csak hat nem szeretnek hideg motorral belekeveredni a forgalomba

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17591

Elküldve: 2010. december 25. szombat, 10:29


Hori írta:
YELLOW írta:
Hori írta:
YELLOW írta:
bomos535 írta: 2004es 320d most a nagy minuszok alatt 8.5l fogyasztasra volt kepes. Elozo gepem 320d 2001es beerte 7.2vel holott az meg adagolos volt meg sok kilometeres. Mindaketto manualis es indulasnal 30C ig helyben jaratom.


pont az a baj, hogy 30 fokig egy helyben járatod... beindítás után szinte rögtön el kell vele indulni, persze nem terhelve, csak minimálisan, azaz 1500 körül elváltogatni. alapjáraton főleg, amíg hideg a motor sokkal többet fogyaszt, mintha mennél vele...




az alapjáraton ketyegő motor 2-3,5l/h-t képes elnyelni a tankból



hát nekem ez fura. nem fogok vitázni, de én keveslem, persze biztos igazad van.





egy terhelés nélkül alapjáraton ketyegő motor mitől kéne hogy többet egyen??



csak furcsa, hogy a "szakemberek" azt mondják, hogy ha 1 percnél tovább egyhelyben jár a motor, akkor érdemes leállítani, pl olyan vasúti átjárónál, ahol nagy lassú tehervonatok mennek.
azt még érteném is, hogy a károsanyag kibocsátás miatt érdemes, de beindításnál sokkal több keletkezik szerintem.