Neo954 fórum hozzászólásai

Neo954 Elküldve: 2013-11-09 17:30 Motorolaj

sanko írta:
Neo954 írta:
anubisz írta:
Neo954 írta:
anubisz írta:
Neo954 írta:
anubisz írta: Most akkor tehetek 0-30 as olajat a kocsiba? Alkalmazhatnátok már egy házi olajszakértőt.
Természetesen azért, hogy hidegindításkor is egyből legyen kenésem.


Az 5w30 bőven elegendő nem Szibériában indítasz gondolom -50 fokban.


Hát ezek az olaj cikkek azt írják a 0 ás se optimális csak annál kisebbet nem tudnak csinálni, természetesen a hidegindításkor.


Nem kell ám mindent elhinni..
Nem megy tönkre az autó attól, hogy 5 vagy 10 w-s olajat raknak bele télre.
Ami fontosabb az az indítás utáni fél perc addig ne legyen terhelve semmikép mert nem alakul még ki a kenőfilm réteg és fém a fémen forog.


a fűtést se kapcsolom be amíg nem 90 fokos a víz. ( mivel olaj hőfokot nem tudok nézni)
inkább megfagyok a kocsiba, de minél előbb üzemi hőfokon legyen. Ha elkezdek fűteni sose melegszik fel -10 fokba. meg minek,mikor meleget is alig nyom addig, a víz meg nem melegszik miatta.Max ha az ablakon nem lehet kilátni.


Látszik vigyázol az autódra, ha minőségi motorolajat teszel bele jó hosszú élete lesz!

Nekem relatív hamar bemelegszik, viszont ha 80-90-es tempóval megyek mondjuk két falu közt akkor olyan 1700-at forog a motor és majdnem visszahűl a kék jelzésig, már elgondolkoztam rajta, hogy így a téli időszakban leragasztok egy részt a hűtőn, mint annak idején a cbr-en hogy meglegyen az üzemi hőfokom.

Szia! Nem kell leragasztani semmit,hanem termosztatot kell cserélni. Nekem minusz 15fokban is üzemi höfokon van a viz ami az én esetemben 88fok,bármilyen sebességgel és fordulaton megyek! És a fütéssel kapcsolatban- dizeleseknek érdemes bekapcsolt fütéssel startolni hidegben mivel az elektromos kiegészitö fütés csak akkor aktiv ha bekapcsolod a fütést,ami hozzásegit a hütöviz bemelegedéséhez ezáltal a motor és az utastér bemelegedéséhez is.



Látod ez eszembe sem jutott!
Nekem mindig be van kapcsolva a fűzét télen, mert digitklimás, és gyújtásra kapcsol a rendszer, kivéve ha kikapcsolom, de azt meg mindig elfelejtem.

Neo954 Elküldve: 2013-11-09 16:50 Motorolaj

anubisz írta:
Neo954 írta:
anubisz írta:
Neo954 írta:
anubisz írta: Most akkor tehetek 0-30 as olajat a kocsiba? Alkalmazhatnátok már egy házi olajszakértőt.
Természetesen azért, hogy hidegindításkor is egyből legyen kenésem.


Az 5w30 bőven elegendő nem Szibériában indítasz gondolom -50 fokban.


Hát ezek az olaj cikkek azt írják a 0 ás se optimális csak annál kisebbet nem tudnak csinálni, természetesen a hidegindításkor.


Nem kell ám mindent elhinni..
Nem megy tönkre az autó attól, hogy 5 vagy 10 w-s olajat raknak bele télre.
Ami fontosabb az az indítás utáni fél perc addig ne legyen terhelve semmikép mert nem alakul még ki a kenőfilm réteg és fém a fémen forog.


a fűtést se kapcsolom be amíg nem 90 fokos a víz. ( mivel olaj hőfokot nem tudok nézni)
inkább megfagyok a kocsiba, de minél előbb üzemi hőfokon legyen. Ha elkezdek fűteni sose melegszik fel -10 fokba. meg minek,mikor meleget is alig nyom addig, a víz meg nem melegszik miatta.Max ha az ablakon nem lehet kilátni.


Látszik vigyázol az autódra, ha minőségi motorolajat teszel bele jó hosszú élete lesz!

Nekem relatív hamar bemelegszik, viszont ha 80-90-es tempóval megyek mondjuk két falu közt akkor olyan 1700-at forog a motor és majdnem visszahűl a kék jelzésig, már elgondolkoztam rajta, hogy így a téli időszakban leragasztok egy részt a hűtőn, mint annak idején a cbr-en hogy meglegyen az üzemi hőfokom.

Neo954 Elküldve: 2013-11-09 16:41 Motorolaj

hancurozo írta:
anubisz írta:
Neo954 írta:
anubisz írta: Most akkor tehetek 0-30 as olajat a kocsiba? Alkalmazhatnátok már egy házi olajszakértőt.
Természetesen azért, hogy hidegindításkor is egyből legyen kenésem.


Az 5w30 bőven elegendő nem Szibériában indítasz gondolom -50 fokban.


Hát ezek az olaj cikkek azt írják a 0 ás se optimális csak annál kisebbet nem tudnak csinálni, természetesen a hidegindításkor.


Az lenne az ideális, ha lenne egy elektromos olajszivattyú, ami olajnyomást hoz létre indítás előtt. (mint a harckocsiknál)


Hogyne még egy kütyü ami 50ezrenként megmurdelne mi...

Ez kb olyan mint mikor ismerősöm megvette az új traktorját és a motor oldaláre beszerelt egy vízmelegítőt ami 220v-al megy így indítás előtt fér órával bedugja és felmelegíti a hűtővizet.

Neo954 Elküldve: 2013-11-09 16:35 Motorolaj

anubisz írta:
Neo954 írta:
anubisz írta: Most akkor tehetek 0-30 as olajat a kocsiba? Alkalmazhatnátok már egy házi olajszakértőt.
Természetesen azért, hogy hidegindításkor is egyből legyen kenésem.


Az 5w30 bőven elegendő nem Szibériában indítasz gondolom -50 fokban.


Hát ezek az olaj cikkek azt írják a 0 ás se optimális csak annál kisebbet nem tudnak csinálni, természetesen a hidegindításkor.


Nem kell ám mindent elhinni..
Nem megy tönkre az autó attól, hogy 5 vagy 10 w-s olajat raknak bele télre.
Ami fontosabb az az indítás utáni fél perc addig ne legyen terhelve semmikép mert nem alakul még ki a kenőfilm réteg és fém a fémen forog.

Neo954 Elküldve: 2013-11-09 16:19 Motorolaj

anubisz írta: Most akkor tehetek 0-30 as olajat a kocsiba? Alkalmazhatnátok már egy házi olajszakértőt.
Természetesen azért, hogy hidegindításkor is egyből legyen kenésem.


Az 5w30 bőven elegendő nem Szibériában indítasz gondolom -50 fokban.

Neo954 Elküldve: 2013-11-08 20:34 Gumi

feco7939 írta:
Neo954 írta:
jons írta:
feco7939 írta:
Nos, akkor kinek mi a véleménye egy ilyen téli gumiról?
Good Year Ultra Grip 7, 11 éves, 7 mm profilmélység, semmi repedés és egyéb sérülés nem látható rajta, gyári BMW lemezfelnin van.


A márka és a profilmélység az rendben van, de ez a gumi öreg szerintem.


Nekem ugyan ilyen téligumim van kb 5-6mm a profilmélysége, de nem tudom mennyi idős, azt hol lehet megnézni rajta?


A gumi oldalán van egy 4 jegyű szám, az első két szám a hetet, a második kettő az év utolsó két számjegye amikor gyártották.



Köszönöm!
3107 más 4jegyű számot nem találtam rajta.

Neo954 Elküldve: 2013-11-08 20:23 Gumi

jons írta:
feco7939 írta:
Nos, akkor kinek mi a véleménye egy ilyen téli gumiról?
Good Year Ultra Grip 7, 11 éves, 7 mm profilmélység, semmi repedés és egyéb sérülés nem látható rajta, gyári BMW lemezfelnin van.


A márka és a profilmélység az rendben van, de ez a gumi öreg szerintem.


Nekem ugyan ilyen téligumim van kb 5-6mm a profilmélysége, de nem tudom mennyi idős, azt hol lehet megnézni rajta?

Neo954 Elküldve: 2013-11-08 17:00 Gumi

jons írta:
Neo954 írta:
Leírtam a választ. Erre telet akkor.


Ez is egy megközelítés...
De egy sokszor bizonyított márkás használt 5-6-7mm profilos gumival még ma is járnál és nem a 2. garnitúrát vennéd. Erre próbáltam célozni.




Leírtam, hogy a vredestein milyen gyorsan kopott el, pedig az márkás nem?
A Wanli nem kopott el , idén tettem bele kb 6000 kilométert, hamarosan felrakatom a télit, és tavasszal folytatom vele az utat.
Számomra irracionális dolog, hogy 30-40 ezret elkérjenek 1 db gumiért. Ha csak fele annyit mondjuk 20ezret bír ki a wanli akkor sem járnék jobban a márkással.

Neo954 Elküldve: 2013-11-08 11:05 Bemutatkozás, elsõ lépések, üdv a klubban sziasztok :)

LegoHead írta:
YELLOW írta:
LegoHead írta:
Tettem fel pár képet


egy picit sokkolt

Sajnos ez itt általános, a másik autóm is ilyen volt


Szia!
Gratula az autóhoz!
Majdnem megkérdeztem, hogy a garázsban átmászol-e az anyósülésre kiszálláskor...
Jó minőségű kárpittisztítóval kijönnek a foltok, nekem is ilyen volt az ülésem elől, igaz az antracit szín miatt a foltok nem látszottak ilyen erősen.
Yellow leírta a jó márkákat.
Üdv.:Neo

Neo954 Elküldve: 2013-11-08 07:27 Gumi

jons írta: Miért is merül fel egyáltalán, hogy ilyen és ehhez hasonló gumikat vegyen valaki?


Leírtam a választ. Erre telet akkor.

MattM325! Igazad van! A nyúzópróba után nekem is hangosabbak lettek a gumik, de rázást nem tapasztaltam, igaz ügyelek is erősen az úthibák elkerülésére.

Üdv.:Neo

Neo954 Elküldve: 2013-11-07 21:50 Bmw e46 316i olajteknő tömöntés csere

Pintyi86 írta:
Neo954 írta:
Pintyi86 írta: Sziasztok !
Ma voltam a szerelőmnél azt mondta olajteknő tömítés cserére szorul az autóm, mivel már régóta olajos az alja , de lehet nem is onnan folyik szerintem hanem a motorolaj érzékelőből szerintem arra kellene o-gyűrű ! meg olyant csinál amikor be indirtóm , hogy olyan 1p-ig kigyullad a sárga kanna jel.

legközelebb ha megyek olajcserére viszek egy olajnyomás érzékelőhöz egy o gyűrűt meg látom ha azt ki cserélem mi lesz.

Amúgy azt szeretném meg tudni , hogy muszáj ki venni a motort ha mégis olajteknő tömítésre szorulna ? vagy kicsit meg kell emelni a motort ? a szerelőm az mondta vagy ki kell emelni vagy meg emelni mert nem fér hozzá.

nem szívesen szedetném annyira szét, és még annyi érnek valamit ezek a olaj tömítők ez a STP olajtömítő vagy mi ?


Szia!
Hűtőtömítőről halottam már, de olajtömítőről még nem.
Nem tudom milyen motorod van N40 vagy N42 de a nívópálca bevezetésénél is van O-gyűrű ami szivároghat. A helyedben letakarítanám a motor alját, aztán kicsi menetel után megkeresném a folyást.
Illetve még annyi, hogy próbáld meg utána húzni az olajteknőcsavarokon hátha.
Sajna nemtudom a lehúzási nyomatékot azt még ki kell derítened.

Üdv.:Neo


Szia !

M43 motor van benne , itt egy link az olaj tömítőről http://autoolajshop.hu/index.p...0ml-detail

Amúgy a nívópálcán nincs szivárgás talán a szelepfedél tömöntésnél, de nem vészes itt sem és a teknőnél sem kb olyan 3 havonta töltök utána olajat 2-3 decit.

a szerelő szerint az orrán száján jön az olaj mert jön a difiből is és a váltóból is ezen a héten jött meg a 2db váltó szimering egy kicsi meg egy nagy azt cseréli ki jövőhetén.


Szia!

Hát én tuti nem öntenék semmi ilyesmit a motorolajhoz. Aztán majd kifordul belőle a motor....

A nívópálca szivárgást alul gondoltam ahol a kartelbe csatlakozik kép

Hát ahogy elmondtad én is egy véleményen vagyok a szerelőddel.

Ha a váltót úgyis leveszitek akkor már hátrafelé szerintem ki lehet varázsolni a kartelt és akkor megoldható a tömítés csere.

Érdekes, hogy a 4 hengeres motornál nehezebb leszedni a kartelt mint pl nálam a 6 hengeres hosszabb blokknál.

Üdv.:Neo

Neo954 Elküldve: 2013-11-07 20:07 Bmw e46 316i olajteknő tömöntés csere

Pintyi86 írta: Sziasztok !
Ma voltam a szerelőmnél azt mondta olajteknő tömítés cserére szorul az autóm, mivel már régóta olajos az alja , de lehet nem is onnan folyik szerintem hanem a motorolaj érzékelőből szerintem arra kellene o-gyűrű ! meg olyant csinál amikor be indirtóm , hogy olyan 1p-ig kigyullad a sárga kanna jel.

legközelebb ha megyek olajcserére viszek egy olajnyomás érzékelőhöz egy o gyűrűt meg látom ha azt ki cserélem mi lesz.

Amúgy azt szeretném meg tudni , hogy muszáj ki venni a motort ha mégis olajteknő tömítésre szorulna ? vagy kicsit meg kell emelni a motort ? a szerelőm az mondta vagy ki kell emelni vagy meg emelni mert nem fér hozzá.

nem szívesen szedetném annyira szét, és még annyi érnek valamit ezek a olaj tömítők ez a STP olajtömítő vagy mi ?


Szia!
Hűtőtömítőről halottam már, de olajtömítőről még nem.
Nem tudom milyen motorod van N40 vagy N42 de a nívópálca bevezetésénél is van O-gyűrű ami szivároghat. A helyedben letakarítanám a motor alját, aztán kicsi menetel után megkeresném a folyást.
Illetve még annyi, hogy próbáld meg utána húzni az olajteknőcsavarokon hátha.
Sajna nemtudom a lehúzási nyomatékot azt még ki kell derítened.

Üdv.:Neo

Neo954 Elküldve: 2013-11-07 17:12 Gumi

YELLOW írta:
Neo954 írta:
YELLOW írta:
Neo954 írta: Sziasztok!

Gondoltam megosztom veletek a gumik terén szerzett tapasztalatomat.
Nyár közepén dobattam le a közel slic-re kopott vredestein spottrac 3 gumijaimat, elég hirtelen kopott el a jelzőcsík elérésétől majdnem nullára kb 2500 kilóméter.
Mondom kell gumi mert így megbüntetnek, meg nem túl jó ilyen gumival a szakadó esőben nyomvályús úton menni.
Úgyhogy gyorsan megkerestem a neten az épp legolcsóbb gumikat, mert arra telet akkor.
Kettő jöhetett szóba az Infinity és a Wanli. Mondom mindegy 16ezerért elég ha 2 nyarat kibír. A Wanli S-1088 mellett döntöttem, mert láttam élőben Infinity gumit és nem nyerte el a tetszésem, és a Wanli 2ezerrel olcsóbb is volt.
Viszont utána olvastam a gumiknak a neten, teszteket mindent megnéztem, láttam olyan képet ahol egy Wanli guminak levált a futófelülete (impreza stx-el nem lehetett nehéz szétrugatni). Mondanom sem kell mindenhol lefikázták a gumi, nedves úti tapadás mindenhol 0 stb stb.
A gumira kaptam garanciát de most nem emlékszem mennyit, a lényeg, hogy a felrakás után írtózatos nyúzópróba vette kezdetét, mondom ha gyári hibás akkor derüljön ki előbb és még kicseréltetem. Közel 1500 kilométeren át rugdostam a gáz, fékeztem erőseket és semmi nem történt, de még komolyabban sem kopott meg sehol a gumi.
Most 6000 kilométer után a gumik még mindig úgy néznek ki mint az újak, nagyon jól lehet velük menni, kanyarban 140-160-as tempónál megindul az eleje, és gázadásra követi a hátulja is, de ezek izmos kanyarok, nem csak irányváltások mondanom sem kell, hogy a vredestein sem bírta jobban, pedig 3x ára van és nem kínai.
De ami a lényeg pár nappal ez előtt jöttem haza szakadó eső, nyomvályús út 5cm víz benne stb., és nem úszott fel, nem tört ki a segge (mondjuk ebben segít a sperr is) abban a kanyarban ahol szárazon 140-nél indul meg most 10 fokban vízben 110-nél kezdett ficánkolni.
Tehát én pozitívan csalódtam a kínai gumiiparban, ha még kibír 15ezer kilométert akkor már megérte az árát, és valószínűleg kibír ennyit mert most sincs komolyan megkopva sehol sem.

Ennyi lett volna

Üdv.:Neo


a kettő közül én az infinity-t választottam volna, ha már muszáj lett volna választani...


Azt gondoltam...
De leírhatod miért.


szimpatikusabb a neve
amúgy melyik két típust nézted?


Elég gyér a választék a felniméretemhez 205/50 17
Az Infinity INF-050-et néztem, meg a Wanli S-1088 mindkettő 93W XL erősített kivitel azthiszem 650kg terhelhetőségűek.
Viszont ami szemetszúrt az a Hangosság és a Fogyasztás diagramjai a gumiknak az Infinity valahol az F és a G osztályban van a Wanli pedig C vagy D.

Amit szétrugattak Imprezával az meg a Wanli S-1099, de olyat nem akartam mert nem tetszik a mintázata.

Neo954 Elküldve: 2013-11-07 16:59 Gumi

YELLOW írta:
Neo954 írta: Sziasztok!

Gondoltam megosztom veletek a gumik terén szerzett tapasztalatomat.
Nyár közepén dobattam le a közel slic-re kopott vredestein spottrac 3 gumijaimat, elég hirtelen kopott el a jelzőcsík elérésétől majdnem nullára kb 2500 kilóméter.
Mondom kell gumi mert így megbüntetnek, meg nem túl jó ilyen gumival a szakadó esőben nyomvályús úton menni.
Úgyhogy gyorsan megkerestem a neten az épp legolcsóbb gumikat, mert arra telet akkor.
Kettő jöhetett szóba az Infinity és a Wanli. Mondom mindegy 16ezerért elég ha 2 nyarat kibír. A Wanli S-1088 mellett döntöttem, mert láttam élőben Infinity gumit és nem nyerte el a tetszésem, és a Wanli 2ezerrel olcsóbb is volt.
Viszont utána olvastam a gumiknak a neten, teszteket mindent megnéztem, láttam olyan képet ahol egy Wanli guminak levált a futófelülete (impreza stx-el nem lehetett nehéz szétrugatni). Mondanom sem kell mindenhol lefikázták a gumi, nedves úti tapadás mindenhol 0 stb stb.
A gumira kaptam garanciát de most nem emlékszem mennyit, a lényeg, hogy a felrakás után írtózatos nyúzópróba vette kezdetét, mondom ha gyári hibás akkor derüljön ki előbb és még kicseréltetem. Közel 1500 kilométeren át rugdostam a gáz, fékeztem erőseket és semmi nem történt, de még komolyabban sem kopott meg sehol a gumi.
Most 6000 kilométer után a gumik még mindig úgy néznek ki mint az újak, nagyon jól lehet velük menni, kanyarban 140-160-as tempónál megindul az eleje, és gázadásra követi a hátulja is, de ezek izmos kanyarok, nem csak irányváltások mondanom sem kell, hogy a vredestein sem bírta jobban, pedig 3x ára van és nem kínai.
De ami a lényeg pár nappal ez előtt jöttem haza szakadó eső, nyomvályús út 5cm víz benne stb., és nem úszott fel, nem tört ki a segge (mondjuk ebben segít a sperr is) abban a kanyarban ahol szárazon 140-nél indul meg most 10 fokban vízben 110-nél kezdett ficánkolni.
Tehát én pozitívan csalódtam a kínai gumiiparban, ha még kibír 15ezer kilométert akkor már megérte az árát, és valószínűleg kibír ennyit mert most sincs komolyan megkopva sehol sem.

Ennyi lett volna

Üdv.:Neo


a kettő közül én az infinity-t választottam volna, ha már muszáj lett volna választani...


Azt gondoltam...
De leírhatod miért.

Neo954 Elküldve: 2013-11-07 16:54 Képfeltöltés

YELLOW írta:
Neo954 írta:
Milan írta: Valaki tudja, hogy miért nem látszik az avatarom ha újonnan feltöltött képet állítok be?
Már a méretekkel is variáltam, kipróbáltam egyre kisebb és kisebb méreteket feltenni, akkor sem engedi illetve nem látni.


Szia
Én látom az avatarod az utolsó képed a galériádban.
Üdv.:Neo


ő azt nem látja, ami jobb fent van. én sme látom, sőt senki, aki egy ideje lecserélte. régen működött, most nem. már jeleztük, de semmi reakció. szerintem ne pánikolj, végülismit számít, Te látod-e magadnak


Én már akkor regisztráltam amikor nem ment ez a funkció, ezért nem is gondoltam rá, hogy ott fent is kellene látszódnia.