Neo954 fórum hozzászólásai

Neo954 Elküldve: 2014-01-26 19:41 Heeelp...!

Lajko írta:
Neo954 írta:
Lajko írta: üdv. Azt szeretném kérdeni,hogy e36 318tds 97 évjáratú autóm tud olyat,hogy kiírja a km/h óra alatti kijelzőn a fogyasztást és egyéb adatokat? vagy csak a nagy bc tudná ha lenne benne?


Szerintem nem. Ha benyomod a kilométer nullázót, és ráteszed 1-es helyzetbe a gyújtást akkor előjön a menü, tudsz benne olajcsere óta eltelt kilométert, illetve motorüzemórát nézni, feltéve ha ki lett ütve olajcserekor.
Ha hagyod e LESE 01-es helyzetben a végén megcsinálja az óracsoport tesztet.

De miért akarod kiíratni vele, mikor ottvan mellette a mutató az mutatja a pillanatnyi fogyasztást.

Üdv.:Neo

Ui.: Bajuszlécet cseréltetek, vagy tetszik a "kisvese" mert a képeden a 96 előtt használt bajuszléc van.


köszönöm a választ. csak kiváncsi lettem volna,hogy kb mennyire egyezik a két műszer kimutatása,de akkor marad az analog így került hozzám most az autó, nem tudom ,hogy lett e cserélve


Szerintem csak egy helyen méri, a motorvezérlő adatok meg a kilométeróra, úgyhogy ha lenne is ilyen funkció az tuti egyezne.


VIN decoder

Ha ide beírod a VIN kódját az autódnak, akkor kiadja az extralistát ahogy a gyárból kijött.

A VIN kód az alváz szám utolsó 7 számjegye 2betű 5 szám.

Üdv.:Neo

Neo954 Elküldve: 2014-01-26 19:19 Heeelp...!

Lajko írta: üdv. Azt szeretném kérdeni,hogy e36 318tds 97 évjáratú autóm tud olyat,hogy kiírja a km/h óra alatti kijelzőn a fogyasztást és egyéb adatokat? vagy csak a nagy bc tudná ha lenne benne?


Szerintem nem. Ha benyomod a kilométer nullázót, és ráteszed 1-es helyzetbe a gyújtást akkor előjön a menü, tudsz benne olajcsere óta eltelt kilométert, illetve motorüzemórát nézni, feltéve ha ki lett ütve olajcserekor.
Ha hagyod e LESE 01-es helyzetben a végén megcsinálja az óracsoport tesztet.

De miért akarod kiíratni vele, mikor ottvan mellette a mutató az mutatja a pillanatnyi fogyasztást.

Üdv.:Neo

Ui.: Bajuszlécet cseréltetek, vagy tetszik a "kisvese" mert a képeden a 96 előtt használt bajuszléc van.

Neo954 Elküldve: 2014-01-26 19:14 Társalgó

hancurozo írta:
Tano írta: Beszarás! Akinek van némi ingere hozzá, megjelent az autószerelő szimulátor.


Nagyon jó. Nincs berohadt, rozsdás, esetleg lesarkalt csavar. Nincs "nem lehetne új alkatrész nélkül megoldani?"
De meló után megint szerelni?


Egy kattintással kiveheted a generátorcsavart kész Kánaán!

Neo954 Elküldve: 2014-01-26 18:24 Akkumulátor

dbtibi írta:
hancurozo írta:
rece65 írta:
Pocses írta:
rece65 írta: Az akkumulátort tölthetem úgy hogy a saruk rajta maradnak közben vagy szedjem le legalább a negatív pólust?12-14 óra elég neki igaz?
Télire csak felakarom tölteni a biztonság kedvéért!


Nyugodtan töltheted a saruk levétele nélkül.

Akkor úgy lesz!
Most raktam fel a legkisebb erősséggel töltöm,ha reggelig így megy az elegendő neki,igaz?
A saru levétel nélkül elég nehéz hozzáférni de azért ráraktam a csavar fejekre.
Nekem a csomagtartóban van az akksi.



Miért nem előre a "bikázó" (külső indító) pontjaira rakod a töltőt? (lehet ahhoz nem kell bontani és logikus?)


Szia, ezek a pontok hol találhatóak ?


A hátsó akksis BMW-kben van a motortérben egy fekete doboz rajta piros kereszt, ha kinyitod ott van alatta a pozitív saru.

Neo954 Elküldve: 2014-01-26 18:22 Társalgó

nickname írta:
YELLOW írta: egy kis tegnapi, munka után, a másfél órából egy kis válogatás, semmi extra


YouTube videó






Mozdulni nem mertem annyira izgalmas volt




A görcs álljon a lábadba Yellow!

Neo954 Elküldve: 2014-01-26 13:51 320d Motor

Tom22 írta:
Neo954 írta:
hancurozo írta:
ZoleeSRB írta:
Neo954 írta:
Tom22 írta: Sziasztok! Nem rég átléptem a 300ezekm-t(320d 150Le), azt tanácsolták hogy érdemes feszítenem a vezérműláncon, máshonnan pedig azt mondták hogy míg nincs hangja ne foglalkozzak vele.Nem tudom mit tegyek.
Nektek mik a tapasztalataitok és véleményetek? (lehet már írtatok róla de nem találtam)

::


Szia!

Ha nem "surrog" a lánc, akkor ne bántsd!
De érdekelne, hogy tervezted megfeszíteni a láncot?

Üdv.:Neo


Mondjuk az engem is érdekelne,mert lassan én is 300-hoz érek,de ilyenről még nem hallottam,persze az nem azt jelenti,hogy kivitelezhetetlen!


Úgy tudod, hogy elindítod a motort.
És magától megfeszíti.: http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=25
http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=25


Épp akartam írni, hogy várjunk meg téged a megoldással!


Én sem látom át hogy miért mondta hogy megrögzitit a fotengelyt+ vezérműkerekeket és akkor tudd feszíteni rajta...???,nem látom át ezért kérdeztelek Titeket.

Köszönöm a válaszotokat!!!


Szívesen!
Ezek automata feszítők olajnyomásra lépnek működésbe. Amit leírtál, úgy szét lehet szedni, de max kicserélni tudod a feszítőket, illetve a feszítő-vezető síneket.
Üdv.:Neo

Neo954 Elküldve: 2014-01-26 13:23 Levegő hőmérséklet érzékelő

rece65 írta:
Pocses írta:
rece65 írta: Ma vettem észre hogy a külső hőmérsékletet nem jól mérte a gépem! (mentem vele kb 10 km-t)
-5-6 fokot írt amikor csöpög az eresz itt nálunk és érzetre sincs 0+1 foknál hidegebb..
Eddig sztem jól mért,mi lehet vele a gond?
Garázsban álltam,éjszaka tuti lehetett ennyi még több,esetleg "beragadt"az érzékelő?
Mit tegyek?

Üdv!


Szerintem a külső hőmérséklet érzékelő a rossz. Nekem is volt 1x igaz még az opelnél, hogy kapartam este 10-kor a szélvédőt az meg +17.5 fokot mutatott.
Érzékelő csere azt jó lett.


Mennyibe fájhat újonnan?



25 max 30 euro, de először nézd meg, lehet csak csatlakozó kontakt hiba. Valahol az első lökösnél van, M-eseknél lehet a fékhűtőcsatornában.

Üdv.:Neo

Neo954 Elküldve: 2014-01-26 12:58 320d Motor

hancurozo írta:
ZoleeSRB írta:
Neo954 írta:
Tom22 írta: Sziasztok! Nem rég átléptem a 300ezekm-t(320d 150Le), azt tanácsolták hogy érdemes feszítenem a vezérműláncon, máshonnan pedig azt mondták hogy míg nincs hangja ne foglalkozzak vele.Nem tudom mit tegyek.
Nektek mik a tapasztalataitok és véleményetek? (lehet már írtatok róla de nem találtam)

::


Szia!

Ha nem "surrog" a lánc, akkor ne bántsd!
De érdekelne, hogy tervezted megfeszíteni a láncot?

Üdv.:Neo


Mondjuk az engem is érdekelne,mert lassan én is 300-hoz érek,de ilyenről még nem hallottam,persze az nem azt jelenti,hogy kivitelezhetetlen!


Úgy tudod, hogy elindítod a motort.
És magától megfeszíti.: http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=25
http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=25


Épp akartam írni, hogy várjunk meg téged a megoldással!

Neo954 Elküldve: 2014-01-26 12:38 320d Motor

Tom22 írta: Sziasztok! Nem rég átléptem a 300ezekm-t(320d 150Le), azt tanácsolták hogy érdemes feszítenem a vezérműláncon, máshonnan pedig azt mondták hogy míg nincs hangja ne foglalkozzak vele.Nem tudom mit tegyek.
Nektek mik a tapasztalataitok és véleményetek? (lehet már írtatok róla de nem találtam)

::


Szia!

Ha nem "surrog" a lánc, akkor ne bántsd!
De érdekelne, hogy tervezted megfeszíteni a láncot?

Üdv.:Neo

Neo954 Elküldve: 2014-01-26 11:41 Termosztát

dikeman írta: sziasztok,
ugy nez ki megadta magat a termosztat egy 320d-ben. Meg van elottem du-n vagy 200km, a vizhomerseklet az also harmadbol mar nem lep ki. Tegyek vmi fojtast a vesek moge, hogy ne huljon annyira, vagy csak megfozom a motort? Vagy tehetek, max kiszedem, ha a felso harmad fele megy a mutato?
A csereje mennyire bonyolult, nekilathat egy ketbalkezes is? Hutovizet le kell cserelni ilyenkor?
koszi a valaszt


Lapold le a hűtőd egy részét egy kartonlappal, aztán ha így sem melegszik fel, akkor egyel alacsonyabb fokozatban menj vele. Nekem elég volt 500-600 plusz fordulat a megfelelő víz hőfokhoz.
Hidegen ne pörgesd nagyon a motort, amúgy ki kell bírnia simán.
Nemhiszem, hogy megfőzöd, elég hideg van most kint. Ha esetleg felszökik a víz akkor vegyél vissza a fordulatból, de semmiképp se állítsd meg az autót amíg középre nem ér a mutató.
Nem muszáj hűtővizet cserélni, de célszerű, vagy legalább friss fagyállóval tölts utána amit leengedsz.

Üdv.:Neo

Neo954 Elküldve: 2014-01-25 21:06 váltó

szalex83 írta: Sziasztok.
KÉRDÉS!
E36 automatám van (ami már magában is szörnyű) és az automata váltóból csöpög az olaj (nem vészesen, tehát nincs alatta reggelente olajfolt), valamint mostanában olyan hibajelenségeket produkál, hogy ha megállok vele, akkor 2-3 mp-es kihagyással rakja vissza 1-be. A többi fokozattal nincs baj, talán még annyi, hogy egy fokkal keményebben vált 3-ig. MI LEHET A BAJ, ÉRDEMES E FOGLALKOZNI VELE? ESETLEG AZÉRT CSINÁLJA MERT KEVÉS LEHET BENNE AZ OLAJ? ...HA IGEN? HOGYAN TUDOM AZT FELTÖLTENI, ILL. HOL? ...1-2 hónapon belül manuális váltót akarok rakatni a helyére (erre nem kell komment mert tisztában vagyok a menetével), tehát nagyon szervizeltetni nem akarom, csak addig valamit kezdeni vele hogy szét ne potyogjon nekem mikor épp "edzem".
Értékelhető válaszokat köszi előre is.


Ha elkezd belőle csepegni az olaj, a szerelők szerint akkor kell megbontani olajcserére, illetve szűrőcserére.
Nem tudom mikori évjáratú az autód, így nem tudom milyen típusú automataváltód van. Ha az van írva a váltóhoz, hogy P R N D 3 2 1 akkor GM váltó, ha pedig P R N D 4 3 2 akkor ZF 5hp18.

De mindegyiken van feltöltő nyílás, odáig kell feltölteni, de úgy hogy féltávon be kell indítani a motort, mert a szivattyú visz olyan helyekre is olajat ahonnan nem tud lefolyni.
Ha nincs alatta tócsa, akkor sok nem hiányozhat belőle, inkább már a szűrő van oda, és kevés olajat visz a szivattyúd. Kb 5 ezres tétel egy szűrő, de le kell venni hozzá a váltókartert.

Üdv.:Neo


Neo954 Elküldve: 2014-01-25 20:56 izzók / izzókészlet

bata0305 írta: sziasztok,

valaki meg tudná mondani nekem hogy a ködlámpába milyen foglalatú izzó van?
E46 facelifes

köszönöm


Szia.

H11 55W

ködlámpa

Üdv.:Neo

Neo954 Elküldve: 2014-01-25 19:27 Társalgó

hancurozo írta:
Tano írta: Végre lett egy kis hó! Ez hiányzott már egész télen, jólesett kicsit pörögni-forogni.


Irigyellek. Itt semmi sem esett. Itt napsütés volt és száraz utak. Már azon gondolkoztam, hogy elmegyek motorozni.
Mindenhol van hó, csak ebben a kib..t megyében nincs.


A szomszédos megyében sem esett egy szem se.....

Neo954 Elküldve: 2014-01-25 11:56 Turbo

SP_323i írta:
laszlo0918 írta:
SP_323i írta:
tucsok írta:
nolan74 írta:
csabika0810 írta: sziasztok!
Felújitattam a turbót és vissza lett szerelve, de azóta ha elinditom és hideg állapotba ilyen hangja van a turbónak! kb 1200-1800as fordulatig!
https://www.youtube.com/watch?v=Xej4McUOg4M

ha bemelegszik a motor akkor viszont nincs hangja!
mitől lehet ez?
tömités készlet az nem lett cserélve rajta, mert jó állapotú volt még!


Nekem is ugyan ez a hang van, 1 éve újították fel. Igaz hogy én a katalizátort is kivettem belőle de azóta semmi baja. Szerintem ez természetes hang.


Szia nekem is kb 1 éve volt felrakva uj turbo es ugyanez a hang jon a motortol


Hali!

Ismerős hang
Eleve felújítottal vettem a kocsit. Azóta 130ekm ment bele és semmi baja a turbónak. Igaz vigyázok rá ahogy kell.
Viszont nem tudom, hogy mi köze a kettőnek 1máshoz, de amióta rendbe lettek téve a porlasztó csúcsok, azóta nem fütyül a turbó. Addig az utastérben is lehetett hallani, most meg semmi




Nekem is van ez a hang olyan mint a mentő autó hang bent is hallani hidegen jobban melegen nem annyira.Nekem ezt csak nemrég kezdte csinálni.



Na még annyi, hogy az EGR szelep állapota, légszűrő, csúcsok is hatással vannak erre a hangra. Érdemes átnézni pár dolgot, mert nem biztos, hogy turbo haldoklik, csak szerencsétlen jobban dolgozik, mint szokott. Legalábbis az eddigi tapasztalatom szerint. A fütyülő hangnak köze nincs ahhoz, hogy felújított e vagy sem


Sziasztok!
Szerintem biztos nem tömítés baj, mert nekem a tavasszal ment el az egyik intercooler csövem, kb félcentis repedés volt rajta.
Na annak olyan sípoló hangja volt 2000-es fordulattól hogy hihetetlen.
Nem lehetséges, hogy elállítódott a geometria totórúdja, és a korai nyitás miatt fütyürészik?
Üdv.:Neo

Neo954 Elküldve: 2014-01-25 10:59 Nagyobb sebességnél rezonálás

RONIN76 írta: Sziasztok,nemreg irtam ide mert nem ertem miert remeg be az egesz auto 90-100 kozott inkabb,es vegul leszedve a kereket ma reggel eszrevette a gumis hogy nincs rajta a felnin a kozponti gyuru,vagy tehermentesito gyuru ahogy mondjak,az a muanyag.Ez lehet a remeges oka gondolom,legalabbis szerinte. Ti hogy gondoljatok?:


Szia!
Lehetséges, de én nem hiszem, hogy a tehermentesítő gyűrű műanyag lenne. Ha jól tudom 72mm az e34-es agymérete, és nem árt ha a felni-é is akkora!

Üdv.:Neo