Neo954 fórum hozzászólásai

Neo954 Elküldve: 2013-12-16 17:55 nyomatékváltó

Ha valakinek szüksége lenne rá megtaláltam a ZF 5HP18 váltó REPAIR-MANUAL-ját.

Itt tölthető le pdf-ben: ZF 5HP18

Neo954 Elküldve: 2013-12-16 17:44 nyomatékváltó

viktor írta:
SP_323i írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta: Neo954

Na ide gondoltam a váltó témát

Előzmény:
egy hónapja kétszer bepakolta magát vészüzemmódba a váltó. Jellemzően meló után mélygarázsból kihajtást nem szerette. Gondoltam örökéletű olaj ide, necseréld mer csak kimos vmi koszt oda én cserélek. Akkor még úgy gondoltam, hogy az elöregedett olaj még hidegen nem olyan fatya és emiatt csúszik meg a váltó vmelyik fokozatban.

Előző csüt mentem el Papp Tamáshoz és cseréltük az olajat, szűrőt. Ami fogadott:

http://www.bmwfanatics.hu/gale...249999.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...279607.jpg

Egyrészt a komoly mennyiségű ferodol (szürke) és a rézlerakódás

A csúszás miatt egyből kérdezték, hogy reggel hidegen elindulva nem nyúlós e a váltó. Ez annyit tesz, hogy az ember forgatja a mocit de nehezen jön lendületbe a vas. Na olyan. Mondták, hogy ez nem az olajtól van, hanem egy szép nagy karmantyútól, ami el van kopva így hidegen nem tartja meg a nyomást, ami csúszáshoz vezet (lerakódás). Ahogy bemelexik már jobban zár, de már nem az igazi. Ezt érzem is néha.
A lock up jól műxik. Szépen össze zár.
Most olajcsere után mentünk a vassal és Papp Tamás szerint szépen vált. Minden okés, de mondta, hogy lelkileg készüljek, mert ez egy folyamat, ami csak rosszabbodhat. Aztán váltófelújítás.


Hát nem piskóta!
Milyen váltód van ZF vagy GM ?
Mennyi kilométernél jelentkezett ez a tünet?
Nálam hidegen melegen 1200-1700 között kapcsol, nem vettem észre számottevő különbséget.
Köszönöm az infókat!

Szerk.: Nekem VIN alapján ZF 5hp18-as váltót ír.


Hát nem az sajnos.
De logikusan belegondolva itt is kopó alkatrészek vannak és így van anyagmaradvány. Nem kis törpék viszik át a nyomatékot szeneslapáton
Olyasmi lamellákat képzelj el, mint a mociban a kuplung lamellák. Na ott is kopik rendesen, hiába az olajfürdő

Ez alatt GM váltó van.
A tünet eddig egyszer jelentkezett, olyan 220-230 km körül. Szintén mélygarázsból kiállva bepakolta magát tiltásba. Akkor ki lett ütve a memóriája és azóta semmi különleges nem történt most novemberig. Az a hidegben reggeli csúszás meg nem is tudom. Én eleve a mocira gyanakodtam, nem a váltóra
Viszont lehet, hogy a magas városi fogyasztás a váltó miatt van. Ha már nagy a kopás, akkor már nem zárhat úgy és csúszhatnak a fokozatok. Sok itt a panasz az automata váltós városi fogyasztásra és a kéziváltósok csak néznek értetlenül, hogy lehet 10+ os a városi fogyi. Na majd meglátjuk, ha meg lesz a felújítás, addig meg óvatosan adom neki a nyomatékot

Igazából csak tudatlanul vádolom a váltót a fogyasztás miatt, mert még mindig nem vagyok a doktora ennek a cumónak, csak egy kis bepillantást kaptam a lelki világába


Szia!
Most, hogy olajat cseréltél benne, ki megy a világból. Az csak egy kis morzsa ami a teknőben volt.
Az automata váltóra is ráírják,hogy nem kell benne olajat cserélni, pedig dehogynem. Lehet a tiedben még soha sem volt és most mondta fel a szolgálatot. Szerencséd, hogy csak így. Inkább az a kérdés, milyen olaj került bele, mert a ezekbe zf váltókba speckó kell. Ha nem azt kapja megdöglik, nincs alternatíva.





SP_323i!
Nagyjából tudom hogy néznek ki az automata váltók,mi a mezőgazdaságban is ilyen rendszerűeket használunk, csak ott nagyobb nyomatékot kell átvinniük.
Kicsit korán jelentkezett a váltóbibi szerintem, én találtam egy osztrák BMW-s matricát az autóban, az alapján 260ezernél volt váltóolajcsere. Most 340ezer van benne, szerintem lassan megérik a cserére, véleményem szerint 100ezer kilométer az egy reális csereperiódus lehet. Nálunk a full-automata traktoroknál 5000 üzemóránként kell cserélni 70litert váltóolajat.

Viktor!
Mindenképp minőségi legalább az TIS/ETK alapján előírt olaj kerül a váltóba, és a difibe is.


Neo954 Elküldve: 2013-12-16 14:08 nyomatékváltó

SP_323i írta: Neo954

Na ide gondoltam a váltó témát

Előzmény:
egy hónapja kétszer bepakolta magát vészüzemmódba a váltó. Jellemzően meló után mélygarázsból kihajtást nem szerette. Gondoltam örökéletű olaj ide, necseréld mer csak kimos vmi koszt oda én cserélek. Akkor még úgy gondoltam, hogy az elöregedett olaj még hidegen nem olyan fatya és emiatt csúszik meg a váltó vmelyik fokozatban.

Előző csüt mentem el Papp Tamáshoz és cseréltük az olajat, szűrőt. Ami fogadott:

http://www.bmwfanatics.hu/gale...249999.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...279607.jpg

Egyrészt a komoly mennyiségű ferodol (szürke) és a rézlerakódás

A csúszás miatt egyből kérdezték, hogy reggel hidegen elindulva nem nyúlós e a váltó. Ez annyit tesz, hogy az ember forgatja a mocit de nehezen jön lendületbe a vas. Na olyan. Mondták, hogy ez nem az olajtól van, hanem egy szép nagy karmantyútól, ami el van kopva így hidegen nem tartja meg a nyomást, ami csúszáshoz vezet (lerakódás). Ahogy bemelexik már jobban zár, de már nem az igazi. Ezt érzem is néha.
A lock up jól műxik. Szépen össze zár.
Most olajcsere után mentünk a vassal és Papp Tamás szerint szépen vált. Minden okés, de mondta, hogy lelkileg készüljek, mert ez egy folyamat, ami csak rosszabbodhat. Aztán váltófelújítás.


Hát nem piskóta!
Milyen váltód van ZF vagy GM ?
Mennyi kilométernél jelentkezett ez a tünet?
Nálam hidegen melegen 1200-1700 között kapcsol, nem vettem észre számottevő különbséget.
Köszönöm az infókat!

Szerk.: Nekem VIN alapján ZF 5hp18-as váltót ír.

Neo954 Elküldve: 2013-12-16 13:11 Fék nyereg csere nagyobbra, kérnék infót

SP_323i írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta:
Pocses írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta: Még így is idegbajt kapok, hogyha a kedvenc kanyarjaimban nem tudok saját tempóban áthaladni vmi mazsola miatt az egyenesben parketán menni meg nem művészet. Az maradjon a kicsi huszároknak


Szívemből beszélsz!
Én Ausztriába jártam gyakorolni pályanapok előtt, Rohonc és Léka közé a szerpentinre sokat, elenyésző autóforgalom, az aszfalt meg mint a csiszolóvászon.
Tavasszal kirándulunk egyet oda autóval, ha van kedved csatlakozni, szívesen várunk!


Igen már privibe beszéltük, visszatérünk majd rá.


Köszi az invitálást, de szerintem nem valószínű h tudok menni :
Jelenleg permanens lakásfelújításban vagyunk, ami csak nyeli a zsét, ráadásul úgy néz ki, hogy tavasszal (vagy amint megvan a zsé rá) fel kell újítani az automata váltót a vas alatt, ami szintén nem 2 fillér lesz szóval spórolás van ezerrel
bár lehet, hogy ebből 6gangos kézi váltó lesz a végén, csak még nem igazán tudtam elmélkedni rajta


Váltóolajcserém nekem is lesz valamikor, de én nem adnám semmiért sem az automata váltóm.
A kirándulásra majd tavasszal visszatérünk addig még sok víz lefolyik a Dunán.


Az még nem nagy összeg
Viszont az a lerakódás ami a régiben volt ...
Én se szívesen válnék meg tőle, de komoly végösszeg lehet a ragaszkodás vége

Ha érdekel, akkor keresek az automata váltós topkit itt és tolok fel képet oda. Csak hogy ne érjen váratlanul az olajcsere



Okés!
Én mióta megvettem tervezem a cserét, csak nem tudom pontosan milyen váltó van benne, mert az olajjal együtt a szűrő is cserélve lenne.
Múltkor linkelt a Yellow egy jó kis cikket, leteszteltem a váltót, 2200-2400 fordulatnál már elengedte a fék pedig tövig nyomtam neki.
Minden funkcionál rajta rendesen,csak a magam nyugtatása miatt tervezem az olajcserét (a sperrdifiben is), mert nem tudom, hogy előtte mikor volt cserélve, és az intervallumot sem tudom.

Neo954 Elküldve: 2013-12-16 12:08 Fék nyereg csere nagyobbra, kérnék infót

SP_323i írta:
Pocses írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta: Még így is idegbajt kapok, hogyha a kedvenc kanyarjaimban nem tudok saját tempóban áthaladni vmi mazsola miatt az egyenesben parketán menni meg nem művészet. Az maradjon a kicsi huszároknak


Szívemből beszélsz!
Én Ausztriába jártam gyakorolni pályanapok előtt, Rohonc és Léka közé a szerpentinre sokat, elenyésző autóforgalom, az aszfalt meg mint a csiszolóvászon.
Tavasszal kirándulunk egyet oda autóval, ha van kedved csatlakozni, szívesen várunk!


Igen már privibe beszéltük, visszatérünk majd rá.


Köszi az invitálást, de szerintem nem valószínű h tudok menni :
Jelenleg permanens lakásfelújításban vagyunk, ami csak nyeli a zsét, ráadásul úgy néz ki, hogy tavasszal (vagy amint megvan a zsé rá) fel kell újítani az automata váltót a vas alatt, ami szintén nem 2 fillér lesz szóval spórolás van ezerrel
bár lehet, hogy ebből 6gangos kézi váltó lesz a végén, csak még nem igazán tudtam elmélkedni rajta


Váltóolajcserém nekem is lesz valamikor, de én nem adnám semmiért sem az automata váltóm.
A kirándulásra majd tavasszal visszatérünk addig még sok víz lefolyik a Dunán.

Neo954 Elküldve: 2013-12-16 11:50 Ékszíj tárcsa

Pocses írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta: Hy!

Pár napja cserélte szerelőm az olajszűrőház tömítésem, ezzel nincs is gond nem ereszt már, de megkért mossam le a blokk elejét és az alját, addig nem pakol vissza semmi burkolatot.
Homlokegyenest ellent mond a nézetemmel, miszerint magasnyomásúval nem mosunk semmilyen főleg nem idősebb technikát, mert kimoshatjuk vele a kenőanyagot a forgó alkatrészekből!
Természetesen másnapra szép halkan "lendkerekes autó" hangja lett.
Felhívom mondja fújjam le WD-40 el a szíjat, ha nem múlik el a hang akkor valamelyik görgő... Nem Qúr szét az ideg!!!
Brigó + slagból éppen csak víz kombóval takarítottam már a nyáron, nem is lett gondom belőle.
Most akkor vegyek szíjat komplett szettel mert ugye nem szarral gurítunk, itt a kérdésem: valahogy tudok esetleg a görgőknek kenést adni, vagy jól kib@sztam magammal...


próbálj meg motorlánc olajzót. kifújod ugye folyik, aztán zsír lesz belőle. befolyik ahova kell, aztán kenőanyaggá válik. szerintem ez a legjobb megoldás.


Van is mivel motorozok ill. most nem mert eladtam, egy kis szünet.
Elértem telón Attilát szerdán rakja vissza a valag műanyagot alul és felül is, akkor ránéz remélem megkeni. Ez volt az első és az utolsó motormosásom gőzborotvával.


nem is szabad, a brigéc, vízes bázisú megold minden mocskot, aztán folyóvízzel simán leöblíteni. a kőzborotva mindenhiva benyomja a vizet, én rosszul vagyok, amikor kozmetikában is ilyet látok. aztán csodálkoznak ez a szenzor, az a szenzor zárlatos lett.


Életem értelme meg őrjöng, b@ssz@m meg mikor mentem a mosóba is végig ezt mondtam nem szabadna lemosnom és lemostam én ökör állat stb stb...


ez most olyan, hogy melóhelyen az egyik scanner nem olvasta a barcode-ot, ilyen festékes volt a plexi előtte. mondom az ablaktisztító nem hozza le. mondják ott, hogy hazsnáljak rá flux remover-t, mondom azt nem lehet mert bemattítja a műanyagot, megmarja. erre én hülye csak lefújtam és letöröltem vele, mondom gyors leszek. hát nem megmarta? nem is értem, pedig én mondtam mit csinál, oszt erre megcsinálom. szerencsére volt tartalék, vagyis egy rossz, aminek a plexijét át lehetett rakni. szóval van ilyen, hogy az ember tudja, és valamiért megcsinálja. mai napig nem értem


WD-40 el szíjat???
akkor már tényleg ne sz@rral gurítsunk! Adj neki szilikonos láncsprével!!! van is otthon egy falakon ha kell.


Ezt ajánlotta ezzel fújtam, de asszem holnap de. megpróbálok befújni a görgőknek. Délután menek melóba most már kenem magam össze.


A szíjat töröld át száraz tiszta ronggyal, a WD nem egy nagy kenőképességű cucc szóval ha nem csorog rajta olyan nagy baj nincs, a görgőnél meg az állórész és a forgorész között résen (elég kicsi) nyomjál be egy kis láncssprayt, ami a külsején marad azt szintén töröld le róla, mert ha megindítod akkor szétszórja a motortérben mindenfelé.

Neo954 Elküldve: 2013-12-16 11:38 Fék nyereg csere nagyobbra, kérnék infót

SP_323i írta: Még így is idegbajt kapok, hogyha a kedvenc kanyarjaimban nem tudok saját tempóban áthaladni vmi mazsola miatt az egyenesben parketán menni meg nem művészet. Az maradjon a kicsi huszároknak


Szívemből beszélsz!
Én Ausztriába jártam gyakorolni pályanapok előtt, Rohonc és Léka közé a szerpentinre sokat, elenyésző autóforgalom, az aszfalt meg mint a csiszolóvászon.
Tavasszal kirándulunk egyet oda autóval, ha van kedved csatlakozni, szívesen várunk!

Neo954 Elküldve: 2013-12-16 11:32 Ékszíj tárcsa

Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta: Hy!

Pár napja cserélte szerelőm az olajszűrőház tömítésem, ezzel nincs is gond nem ereszt már, de megkért mossam le a blokk elejét és az alját, addig nem pakol vissza semmi burkolatot.
Homlokegyenest ellent mond a nézetemmel, miszerint magasnyomásúval nem mosunk semmilyen főleg nem idősebb technikát, mert kimoshatjuk vele a kenőanyagot a forgó alkatrészekből!
Természetesen másnapra szép halkan "lendkerekes autó" hangja lett.
Felhívom mondja fújjam le WD-40 el a szíjat, ha nem múlik el a hang akkor valamelyik görgő... Nem Qúr szét az ideg!!!
Brigó + slagból éppen csak víz kombóval takarítottam már a nyáron, nem is lett gondom belőle.
Most akkor vegyek szíjat komplett szettel mert ugye nem szarral gurítunk, itt a kérdésem: valahogy tudok esetleg a görgőknek kenést adni, vagy jól kib@sztam magammal...


próbálj meg motorlánc olajzót. kifújod ugye folyik, aztán zsír lesz belőle. befolyik ahova kell, aztán kenőanyaggá válik. szerintem ez a legjobb megoldás.


Van is mivel motorozok ill. most nem mert eladtam, egy kis szünet.
Elértem telón Attilát szerdán rakja vissza a valag műanyagot alul és felül is, akkor ránéz remélem megkeni. Ez volt az első és az utolsó motormosásom gőzborotvával.


nem is szabad, a brigéc, vízes bázisú megold minden mocskot, aztán folyóvízzel simán leöblíteni. a kőzborotva mindenhiva benyomja a vizet, én rosszul vagyok, amikor kozmetikában is ilyet látok. aztán csodálkoznak ez a szenzor, az a szenzor zárlatos lett.


Életem értelme meg őrjöng, b@ssz@m meg mikor mentem a mosóba is végig ezt mondtam nem szabadna lemosnom és lemostam én ökör állat stb stb...


Jóvanna! Nem könyökölt ki a motor csak kicsit cicereg, olyan nagy bajt nem csináltál vele. DE!a szíjat le ne fújd semmivel mert megcsúszik és hamar elég, aztán cserélheted.

Neo954 Elküldve: 2013-12-16 11:02 Fék nyereg csere nagyobbra, kérnék infót

SP_323i írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta:
Ahogy látom az oltás ment rendesen, de hogyha vki a fejébe vesz egy projektet, akkor nehéz lesz abból kiverni



Nem a projekt-el van a probléma, hanem annak felhasználási módjáról....
Én is gyűjtögetek még egy E36-ra (23i 25i 28i motorral) játszás céljából, de nem közúton szeretném kihasználni a teljesítményét, hanem elmenni pályanapokra, aztán ha benézek valamit akkor ott a soderágy meg a gumifal.

A közúton meg jöhet bárki szembe, nem kellene egyrészt a statisztikákat, másrészt a márka amúgy sem jó megítélését még jobban süllyeszteni.


Ebből kettőnk között nem lesz vita
Viszont ahogy írtam, hogyha vki ilyet a fejébe vesz, akkor abból nehéz kiverni. Szerintem pár hsz nem elég hozzá. Én már túl vagyok egy ilyen korszakon, ráadásul motorral úgyhogy könnyen beszélek, de akinek még benne van a bugi a lábában azt nem könnyű meggyőzni az ellenkezőjéről.
Viszont ha már vki épít egy ilyen vasat, akkor legalább jól csinálja, ne az elcseszésen múljon bárki élete vagy egészsége.

ui
Amúgy pálya párti vagyok én is. Ég és föld ott csapatni mint közúton. Mondhatni verseny tapasztalat


Szintén zenész! Autós pályafutásom előtt kb 150ezer kilométert motoroztam, most is van egy 954 RR-em, sokat pályáztam vele, nagyon jó buli.
A korszakomon én is túl vagyok, igaz néha még azért motoszkál a kisördög.
De olyankor gyorsan lehiggasztom magam mert kell a jogsim, meg nem akarom tönkretenni a verdát sem.
Ezért gondolkodom játszós BMW-n, az asszony sem tud lebeszélni róla.

Neo954 Elküldve: 2013-12-16 09:20 Fék nyereg csere nagyobbra, kérnék infót

SP_323i írta:
Ahogy látom az oltás ment rendesen, de hogyha vki a fejébe vesz egy projektet, akkor nehéz lesz abból kiverni



Nem a projekt-el van a probléma, hanem annak felhasználási módjáról....
Én is gyűjtögetek még egy E36-ra (23i 25i 28i motorral) játszás céljából, de nem közúton szeretném kihasználni a teljesítményét, hanem elmenni pályanapokra, aztán ha benézek valamit akkor ott a soderágy meg a gumifal.

A közúton meg jöhet bárki szembe, nem kellene egyrészt a statisztikákat, másrészt a márka amúgy sem jó megítélését még jobban süllyeszteni.

Neo954 Elküldve: 2013-12-15 11:46 316 1.6 motor

extraisti írta:
Neo954 írta:
extraisti írta: Sziasztok!
Van egy E36 316-osom..
Az a "problémám" vele, hogy ereszti az olajat elvileg két helyen is.
Főleg amikor beindítom egy pár másodperc múlva az olajszűrőház mellett megindul folyni egy darabig majd megáll. Mostanában már mindig olajcseppek vannak alatta, ahol megállok. Úgyhogy szeretném orvosolni a dolgot.
Csináltam róla pár fotót, hogy megtudjam osztani veletek, hátha valakinek van tippje, ötlete, hogy mi lehet a probléma, melyik tömítéseket kellene cserélni?
Egyébként olajfogyasztása nincs az autónak, csak ami elcsepeg. (248,000km van benne)
Köszi előre is.
Az olajszűrőháznál lévő olajfolyás:
http://www.kephost.com/view3.p...i223te.jpg
A motorral szembe állva bal oldalon, ha minden igaz a hengerfejnél is ereszti:
http://www.kephost.com/view3.p...jtucxe.jpg












Szia!

Az olajszűrőház tömítése : 6-os alkatrész

A második képen a vezérműláncház burkolata van, a kettő illesztésénél van egy tömítés, ott szivárog neked az olaj : 17-es alkatrész

Üdv.:Neo


Nagyon köszönöm, sokat segítettél.
Üdv.


Nincs mit, jó szerelgetést!

Neo954 Elküldve: 2013-12-15 11:36 Fék nyereg csere nagyobbra, kérnék infót

Rocker0728 írta: nekem nagyobb élvezett másokat meg enni több milliós kocsikat meg "alázni"


Én egy 1,7D Opel Combo-val aláztam ilyeneket, ha egy gyári 30D-vel nem megy, ott nem feltétlen az autó a ludas....

Neo954 Elküldve: 2013-12-15 11:23 316 1.6 motor

extraisti írta: Sziasztok!
Van egy E36 316-osom..
Az a "problémám" vele, hogy ereszti az olajat elvileg két helyen is.
Főleg amikor beindítom egy pár másodperc múlva az olajszűrőház mellett megindul folyni egy darabig majd megáll. Mostanában már mindig olajcseppek vannak alatta, ahol megállok. Úgyhogy szeretném orvosolni a dolgot.
Csináltam róla pár fotót, hogy megtudjam osztani veletek, hátha valakinek van tippje, ötlete, hogy mi lehet a probléma, melyik tömítéseket kellene cserélni?
Egyébként olajfogyasztása nincs az autónak, csak ami elcsepeg. (248,000km van benne)
Köszi előre is.
Az olajszűrőháznál lévő olajfolyás:
http://www.kephost.com/view3.p...i223te.jpg
A motorral szembe állva bal oldalon, ha minden igaz a hengerfejnél is ereszti:
http://www.kephost.com/view3.p...jtucxe.jpg












Szia!

Az olajszűrőház tömítése : 6-os alkatrész

A második képen a vezérműláncház burkolata van, a kettő illesztésénél van egy tömítés, ott szivárog neked az olaj : 17-es alkatrész

Üdv.:Neo

Neo954 Elküldve: 2013-12-15 08:06 Fék nyereg csere nagyobbra, kérnék infót

Rocker0728 írta: Helló Szia mindenkinek

Lenne egy kérdessem hamarosan jön egy 2001-es 330D sedan
nagyobb féket hogy lehet rá pakolni előre hátra, pl nagyobb kategória típus társ stb
azért lenne le cserélve mert a gyári 186 LE kicsit fel lenne húzva olyan 350 LE kb és első a fék még ha nincs is meg a motor teljesítmény verseny fékrendszert nem szeretnék venni 300+ ezer ért :S bárkinek valami hasznos információja van meg köszönném


Szia!

Ne haragudj, de nem értem minek kell 350 lóerő. De ha tényleg ekkora teljesítményre vágysz akkor találj ki valami más megoldást, mert gyári alkatrészekkel büntetlenül max 20-50 lóerőt tudsz kinyerni egy motorból ami még nem megy az élettartam rovására.
Ha csak valami motorelektronikával akarjátok ezt elérni akkor tuti hetek alatt kifingik a motor. Ha komolyan gondoljátok akkor meg a végén a 30D motorban már nem lesz egy gyári alkatrész sem, mert mindenből nagyobb-erősebb kell rá, és nem a 300ezres fékek miatt lesz fejfájásod.

Ami szerintem még normálisan működne, az a 30XD, vagy az X5 30D motorvezérlője lehetne azzal 200valamennyi lóerős lenne, egy 3-as kasztnihoz untig elég.

Üdv.:Neo

Neo954 Elküldve: 2013-12-13 15:38 Társalgó

lalada írta:
Neo954 írta:
lalada írta:
YELLOW írta:
lalada írta:

Idézet: Utána néztem ETK-ban nem találtam konkrétan lábtérvilágítást, de jó sok Diverse leuchten van, amin lehidaltam az a motorraumleuchte..... egyet be kell szereznem.


tudja valaki, hogy ez a motortérvilágítás esetleg E90/91-be is rakható? érdekelne nagyon..




olyan sűrűn kell nyitogatni a motorteret?

ja..esténként szoktam benne motort cserélni



Megtaláltam az enyémen a helyét, nekem a motorháztető belsőburkolatán van egy szaggatott téglalap oda kerül a lámpa, csak ki kell vágnom , illetve tartó is van hozzá.
Nézd meg te is a burkolatodat, ha van rajta ilyen perforáció akkor sanszos hogy az a helye.


köszi az infókat, tuti. este nekiugrok fejlámpával!


Szívesen!

Nekem a menetirány szerinti jobb oldali tartóteleszkóp mellett megy fel a vezetéke, ahol a szélvédőmosócső is megy.
Gondolkodtam is a teleszkópcsere alkalmával, hogy miért megy elektromos vezeték oda.