elgeri fórum hozzászólásai

elgeri Elküldve: 2014-12-17 10:13 Akkumulátor

csbalu írta:
elgeri írta: Gondolkodom egy csepptöltő beszerzésén, mert már lassan 7 éves az aksi, jön a hideg, és hetente 1-2x használom 2-10 km-re a kocsit. Szóval félek, hogy elfogy télen alólam az aksi.

A kérdésem az lenne, hogy ha ezt simán rákötöm az aksira, úgy hogy közbe az aksit nem veszem ki, nem kötöm le a kocsiról, akkor ugye nem csinál kárt a kocsi elektronikájában ez a töltő?!

Előre is köszi a tanácsokat!


Nagy kárt nem teszel vele, ha megfelelő töltőt teszel rá. De egy megfelelő töltő többe kerül mint az új akku, úgyhogy javaslom egy új akku vásárlását inkább! 7 év már így is nagyon jó teljesítmény egy akkutól!


Akkor a Lidl-is 7 000 Ft-os csepptöltőt nem javaslod?!

elgeri Elküldve: 2014-12-17 09:59 Kavics felverõdés

Sziasztok

Eddig is volt pár kicsi, de ma láttam két új, még mindig kicsi, de tovább mállásra hajlamos felverődésnyomot a motorháztetőn.

Az egy, hogy látszik (fekete festék alatt fehér pötty), de a továbbrepedezéstől félek.

Tudtok konkrétan valami gyors / pötty javítót ajánlani, amivel ha esztétikailag nem is hibátlanra, de további korrózió elleni megóvásra egyszerű és jó megoldás?

Köszi a tippeket!

elgeri Elküldve: 2014-12-17 09:53 Akkumulátor

Gondolkodom egy csepptöltő beszerzésén, mert már lassan 7 éves az aksi, jön a hideg, és hetente 1-2x használom 2-10 km-re a kocsit. Szóval félek, hogy elfogy télen alólam az aksi.

A kérdésem az lenne, hogy ha ezt simán rákötöm az aksira, úgy hogy közbe az aksit nem veszem ki, nem kötöm le a kocsiról, akkor ugye nem csinál kárt a kocsi elektronikájában ez a töltő?!

Előre is köszi a tanácsokat!

elgeri Elküldve: 2014-12-16 11:09 Vezérműlánc

YELLOW írta:
elgeri írta: Most olvastam egy teljesen általános és nem szaklapbeli cikket (főleg szíjasokról beszél):
http://www.origo.hu/auto/20141...csere.html

Itt azt írják, hogy kb. 60 havonta, illetve 120e km-te kell vezérműláncot cserélni. Vagy hogy ez az intervallum egyértelműen le van írva a kocsi kézikönyvében.

Hehhh, ezt így, ilyen karakteresen kimondva még sosem hallottam!
Én a 7 éves, 90e km-es kocsimmal úgy vagyok, hogy még beláthatatlan idő miatt kell ezzel foglalkoznom. Vagy ez felelőtlen gondolat?


ez az idő a szíjjasokra vonatkozik. de valóban ott le van írva, és 6-10 év, illetve 90-120ezerkm szokott általában márkától típustól függően lenni megadva. láncos motornál nincs iylen megadva, mivel ott jóval többet elmennek.


Azért ez szívás nekik, mert ez azért nem extrém használat, kor.

Ilyenkor eszembe jut szegény előző / megörökölt autóm egy 1,3as benzines Opel Kadett, injektor, szervók, légzsákok, meg minden nélkül:
Kb. 250e km, 25 év (végig a család kezei között) és még gyári a kuplung, váltó olaj, vezérlés...). Persze van baja rendesen, de azért még megy

elgeri Elküldve: 2014-12-16 10:34 Vezérműlánc

Most olvastam egy teljesen általános és nem szaklapbeli cikket (főleg szíjasokról beszél):
http://www.origo.hu/auto/20141...csere.html

Itt azt írják, hogy kb. 60 havonta, illetve 120e km-te kell vezérműláncot cserélni. Vagy hogy ez az intervallum egyértelműen le van írva a kocsi kézikönyvében.

Hehhh, ezt így, ilyen karakteresen kimondva még sosem hallottam!
Én a 7 éves, 90e km-es kocsimmal úgy vagyok, hogy még beláthatatlan idő miatt kell ezzel foglalkoznom. Vagy ez felelőtlen gondolat?

elgeri Elküldve: 2014-12-15 11:55 Üzemanyag fogyasztás

SP_323i írta: No tankoltam OMV maxxi D-t.
Fogyasztásban nem hiszem, hogy fogok látni különbséget, mert felkerült a téli guma is a kocsira, de érezhetően jobb ez a gázolaj. Teljesen más a moci hangja és 1000 alól is határozottan emelkedik a fordulat gyorsításkor.
A sima gázolajjal ilyenkor be szokott csörögni a motor, mint amikor a benyás kevés üzemanyagot kap. Mondjuk ez érdekes jelenség dízelnél. Esetleg vki tapasztalt már hasonlót. 900-tól lassan gyorsítva olyan 1400-ig?


Nekem benzines van, és most hogy olcsóbb a benzin én is Max-ot veszek.
A fogyasztás nem lett kevesebb. De simával nálam is jól hallható volt ez az alacsony fordulaton való motorcsörömpölés (ami új tulajdonosként ijesztő volt, de szerelő elmagyarázta, hogy normális), ami igencsak csökkent tőle.

elgeri Elküldve: 2014-12-09 17:48 manuális váltó

Sziasztok

Már többször volt róla szó, de valahogy nyugtalan vagyok.

Mikor teszek jobbat a váltónak (manuál 6 fokozatú, 88e km)?
Ha cseréltetek olajat benne, vagy ha nem nyúlok hozzá addig, amíg nincs valami baja?

Sok helyen hallom, hogy erősen ajánlott 60-80 ezrenként cseréltetni. De van egy-két hozzászólás aki (főleg automatában) azt mondja, hozzá ne nyúlj, ha nem érzed semmi hibáját.

A következő kérdés pedig, hogy ez mennyire macera az olaj csere? Megbízhatok egy magán, de BMWkel foglalkozó szerelőben, vagy elég nyűgös feladat, és bízzam profikra (márkaszerviz)?

Köszi a véleményeket!

elgeri Elküldve: 2014-12-08 17:30 Olajcsere

mbwrestling írta: Sziasztok. Egy 2010es E90 320d-vel rendelkeem, amibe 135ezer km van jelenleg. A gépet külföldről hoztam be, és a külföldi szervizelesek alapján 118ezer-nél volt olajcsere és szűrő csere benn. De a fedélzeti computer-em azt mutatja, hogy csak 12ezer km múlva vigyem szervizelni. Kérdésem, az lenne hogy a gépem által mutatott infókat mennyire vegyem figyelembe? Vagy ne törődjek vele és vigyem olaj cserére? Mertha a gép jól érzékeli és még jó úgy az olaj ahogy van akkor addig nem csereltetem...Egyébként a fedélzeti szerint még semmi nem szorul cserére, de azér mégis belement 20ezer már. Ti mit javasoltok? Mit tegyek? Előre is köszi a válaszokat!



Hello, grat a géphez!

Nem én vagyok a legrelevánsabb szaki, de általánosságban azt szoktam hallani, hogy 15-20e km / 1 egy év lejárta után (bármelyiket eléred, akkor már) aktuális az olajcsere, ha vigyázni akarsz a gépre.

Azt hiszem a fedélzeti kb. 30e-ről számol vissza, bár nem lineárisan, hanem függ attól is, hogy miként használod. De a lényeg, hogy sokkal tágabb intervallumot ad meg, mint amit egy jóérzésű tulaj hagyna.

A másik arany igazság, hogy használtató vásárlás után minél hamarabb szerintem érdemes egy olaj / szűrű / miegymás cserét megejteni. Nem szabad megbízni az előző tulajban.

elgeri Elküldve: 2014-12-08 10:07 Első ablaktörlő

kzste írta:
andree írta:
YELLOW írta:
atus083 írta: Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy gyári ablaktörlő lapátot hol lehet jó áron vásárolni?
Illetve ha nem gyárit veszek akkor ti mit ajánlanátok helyette? 2005-ös E46 Coupera kellene

Válaszotokat előre is köszönöm!


én csak gumit cserélek benne. csak nehéz jófajtát találni.


A gyári nagyon jó választás, itt a fórumon is találsz olyat aki tud neked jó árban.


Kiről lenne szó? Engem is érdekelne a gyári megoldás!


Nem épp most, de általánosságban engem is érdekelne ki tud gyári alkatrészt szerezni

elgeri Elküldve: 2014-11-26 19:48 Motorolaj

Fort írta:
elgeri írta:
csbalu írta:
mihalycoko89 írta: Sziasztok!

Én is olajcsere előtt állok. (jelenlegi km állás : 227e)

Lenne egy pár kérdésem, remélem ti tudtok segíteni!
Milyen olajat és szűrőket érdemes vennem, illetve hány litert? Mekkora lehet az olaj tartálya?

Egyébként ezt néztem ki "Castrol 5W-40 Magnatec (4 L)-kb 7-8e ft lenne".

Üdv,
mihalycoko89


gyári BMW-t tegyél bele Nem tudom miért gondolkozik mindig mindenki másban, amikor a gyári ára sem horror! Mi értelme próbálkozni?



Ezt most olajszűrőre íród?

Mert a gyári olaj nem is egyértelműen beazonosítható NEKEM, plusz ha ezen tudás hiányába márkaszervizbe vitetem, akkor pedig igenis horror. Nekem a 4L BMW szervizes olajár kb. 30-40e Ft volt + a szerelés, kiegészítők.
Tapasztalat! Mondjuk legalább nyugodt vagyok, mert a magán szerelők meg ha kérem se akarnak gyárit beleönteni


Gyári olajra,azaz BMW olajra gondolt szerintem.Nem sokkal drágább mint a Castrol.
ITT van például egy 5W-s olaj belőle.



Hm, ha ez eredeti, akkor miért kerül 3-4x ennyibe az ANYAGKÖLTSÉG a márkaszervizben?
Meg az a poén, hogy ott sem BMW olajként adták el, hanem Castrol x-y, még Castrol matricát is nyomtak a motortérbe.

elgeri Elküldve: 2014-11-26 12:11 Motorolaj

csbalu írta:
mihalycoko89 írta: Sziasztok!

Én is olajcsere előtt állok. (jelenlegi km állás : 227e)

Lenne egy pár kérdésem, remélem ti tudtok segíteni!
Milyen olajat és szűrőket érdemes vennem, illetve hány litert? Mekkora lehet az olaj tartálya?

Egyébként ezt néztem ki "Castrol 5W-40 Magnatec (4 L)-kb 7-8e ft lenne".

Üdv,
mihalycoko89


gyári BMW-t tegyél bele Nem tudom miért gondolkozik mindig mindenki másban, amikor a gyári ára sem horror! Mi értelme próbálkozni?



Ezt most olajszűrőre íród?

Mert a gyári olaj nem is egyértelműen beazonosítható NEKEM, plusz ha ezen tudás hiányába márkaszervizbe vitetem, akkor pedig igenis horror. Nekem a 4L BMW szervizes olajár kb. 30-40e Ft volt + a szerelés, kiegészítők.
Tapasztalat! Mondjuk legalább nyugodt vagyok, mert a magán szerelők meg ha kérem se akarnak gyárit beleönteni

elgeri Elküldve: 2014-11-23 00:33 Felni csere

Sziasztok

Mit kell tudni a lemezfelni vs. gyári dísztárcsa párosításáról?
Tavaszal vett használt kocsihoz adott plusz téli szettként meglévő nem gyári acélfelnire nem akar rámenni a szintén kapott gyári dísztárcsa.

Nem gondoltam volna, hogy nem csak az átmérőmérettől függhet az ilyesmi

Közben megnéztem a lemezfelnit és BMW van beleütve, így talán gyári. Akkor lehet hogy az a baj, hogy az egyik faceliftes, a másik meg elötte lévő?

elgeri Elküldve: 2014-11-19 15:34 Társalgó

YELLOW írta: "A nyomkövetőt nem az autókra kellene kötelezővé tenni hanem sok politikusra akik milliárdokat sikkasztottak el"

http://www.netextra.hu/ez-fajh...-rendszer/


Nem úgy volt, hogy csak az újonnan gyártott kocsikban kell, hogy legyen ilyen cucc gyárilag a jövőben? Tehát a régiekbe nem kell utólag beszerelni, nem?!
Plusz én úgy tudtam, hogy ez egy zárt hálózat lesz (pár hónapja lett kész, most megy a tesztüzem), nem előfizetéses rendszerben.

Remélem csak ez a cikk a pontatlan!

elgeri Elküldve: 2014-11-19 11:01 Teligumiszett

Vááá, épp most cseréltettem le a gyári (7 éves) nyári defekttűrő Contimat, téli TS 850-es Continentalra. A méterek ugyanaz maradt (205/55/16), csak alufelniről lemezfelnire váltva.

A defekttűrőt mindenki (márkaszerviz, privát szerviz) mondta, hogy nagyon kemény, és hogy ha annyira nem fosok a pótkerék hiánytól, akkor inkább simát vegyek, mert az nem rázza annyira szét a futóművet. De nekem nagyon tetszett a közvetlensége, az hogy minden kis repedést érzek az aszfalton és hogy nagyon direkt a kormányzás. A gyenge motor ellenére, azért volt így valami sportosabb autó élménye a dolognak.

Erre most lett ez a sima, ami tényleg sokkal lágyabb - ami akár még jó is, de teljesen elveszítette a közvetlen kormányzás érzetét Olyan nyúlós lett kanyarban!

Remélem hozzászokom, de az eddigi nagyon rövid hazaúton baromira utáltam

Nem tudom, esetleg a rossz guminyomás okozhatja ezt?
A szervizes azt mondta 2.3-ra fújták mindet, de utána az ajtókeretbe tett adatokat nézve, ha jól látom 2-ő kellene előre, és valamivel több (2.4-2.6, de már nem emlékszem) hátra.
Jó, a gyári adatokra most hirtelen marhára nem emlékszem, de előre kevesebb, hátra pedig több kellene, az tuti!

elgeri Elküldve: 2014-11-17 16:59 Üzemanyag fogyasztás

Atilla írta:
nickname írta:
elgeri írta:
zoliika írta:
Atilla írta:
elgeri írta: Adott a profilomban látható kis 116i!

Autópályán, és autóúton 7 l a fogyasztása. Vegyesben 8 l körül.
De amikor egész héten csak kb. 3 kilométeres szakaszon ingázok, amely 3 kilométeren nincs 300m egyesen útszakasz, csak kis utcákból kis utcákba való kanyargás, folyamatos váltogatás, megállás, indulás, akkor bizony valamivel 10 l fölött is eszik.

Ezt az óra mutatja, de tankolásoknál egyeztetve is helyesek a számok.

Műszerfal nem jelez vissza semmi rendelleneset.
Aggódjak? Ha igen, akkor motordiagnosztika a probléma feltárásának elsődleges módja?

Előre is köszi a tanácsokat!


Ne aggódj! A kocsi be sem melegszik, el sem éri az üzemi hőmérsékletet, és te már ott is vagy a célodnál. Ebből kifolyólag a fajlagos fogyasztás növekszik.


Még egy negatívum amit 3 km-es "ingázásod" kivált:felhígul az olajad és csökken a kenőképessége.


Sejtem, hogy sok negatívuma van ennek a közlekedésnek

Az olajjal annyit tudok tenni, hogy évente betartom a cserét, ami nálam 15e km alatt lesz, kb. 10e -es periódust jelent.
A 7 éves aksimat is féltem a lassan hideg időben.


Napi 3 kilométerért be se indítanám az autót


Ha mindenáron BMW-vel akarsz a munkahelyedre menni





Én BKVval járok (belvárosban praktikus), az asszony a kényelmes.
De ha már kigurul a kocsi a garázsból, akkor én vezetem, azt a pár kilométert is