hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2014-11-03 13:32 Fûtés - Klíma

leroyclub írta:
Tano írta:
leroyclub írta: Milyen csapágy? Hogy keressek rá? Én otthon kitudom cserélni? Gondolom valahol belül kell bontani. Nagyon zavaro néha és ha könnyen orvosolhato a hiba akkor nem halogatnám


A szellőztető venti csapágya. A motortér felöl tudod kivenni. Némi tisztítás és zsírzás segít neki, nem feltétlenül kell cserélni. A neten találni videót/leírást a kiszereléséről.


Ez lenne az?
https://www.youtube.com/watch?v=XrD9nLrjl30


Szia!
Nekem úgy két éve nagyon szólt az a csapágy, kiszedtem az egész motort, de tovább nem jutottam, mert a venti lapátjait nem tudtam leszedni a tengelyről, hogy a csapágyakhoz eljussak. Állítólag törés nélkül nem is lehet, de akkorra meg már minek a csapágy, ha nem lesz mit feltenni a tengelyre. Én kitakarítottam a csapágyat nagyon, aztán olyan sprayal megfújtam ami a kifújáskor folyik, majd utána zsírszerűvé válik. Ha jól emlékszem, akkor ez Castrol lánckenő spray volt. Azóta nincs hangja a ventinek. (2 éve!!!)
hil

hil Elküldve: 2014-11-01 17:11 Autóvásárlás

Sziasztok!
Szerintetek mennyire reális az, hogy van egy 2005-ben átadott (németországi pecséttel igazolva) e46 316i (N46b1Német országban használt autó és a következő bejegyzés 2009-ben (Budapest Motors pecséttel) 42000Km, ezalatt a 4 évben szerviz nem látta, most pedig 110 000Km-t mutat a számláló?
Vagy csak én lennék túl bizalmatlan???
hil

hil Elküldve: 2014-10-31 16:54 Légtömegmérõ




Gondolom csak Halloween miatt ijesztgetsz..
[/quote]

Szia!
Bocsáss meg, hogy zavartalak.....
hil



hil Elküldve: 2014-10-30 19:45 Légtömegmérõ

Szasza91 írta:
hil írta:
Szasza91 írta:

Bocsi, hogy ennyit írok, de idegesít, hogy próbálok a kocsira vigyázni amennyire lehet, meg helyrepofozni, és mindig azt hiszem, hogy végre jó lesz, aztán jön a pofon, mert nem. Mindig van valami kis gebasz.
Az előző kommentemhez hozzászólva, ma munka után gondoltam kipróbálom a kocsit, hogy mit csinál. Mentem vele pár kört és nagyon semmi nem történt, ment mint ahogy kell. A végén viszont mikor megálltam a következő volt a helyzet:
üresben jár a motor, minden rendben, de amikor egy kicsit elmozdítom a kormányt bármelyik irányban, rögtön leseik egy picit a fordulat.
Lehet, hogy a kormányszögjeladó lenne a hibás és azért ingadozik az alapjárat üresben?

Szia!
Lehet,hogy FL előttiben még nincs kormányszög jeladó! Ha DSC van benne, mert akkor van.
hil


Szerintem nincsen benne DSC?


Szia!
Pontosítok: csak a DSC-hez tartozik kormányszög jeladó, az ASC-nél nincs. Úgy tudom FL előtti autóban csak ASC van
hil



hil Elküldve: 2014-10-30 18:31 Légtömegmérõ

Szasza91 írta:

Bocsi, hogy ennyit írok, de idegesít, hogy próbálok a kocsira vigyázni amennyire lehet, meg helyrepofozni, és mindig azt hiszem, hogy végre jó lesz, aztán jön a pofon, mert nem. Mindig van valami kis gebasz.
Az előző kommentemhez hozzászólva, ma munka után gondoltam kipróbálom a kocsit, hogy mit csinál. Mentem vele pár kört és nagyon semmi nem történt, ment mint ahogy kell. A végén viszont mikor megálltam a következő volt a helyzet:
üresben jár a motor, minden rendben, de amikor egy kicsit elmozdítom a kormányt bármelyik irányban, rögtön leseik egy picit a fordulat.
Lehet, hogy a kormányszögjeladó lenne a hibás és azért ingadozik az alapjárat üresben?

Szia!
Lehet,hogy FL előttiben még nincs kormányszög jeladó! Ha DSC van benne, mert akkor van.
hil

hil Elküldve: 2014-10-25 07:47 Futómû és hibái

valdii írta:
hil írta:
valdii írta: Sziasztok!

Most kerültek le a nyàrigumik 225/45 r17.

Mind a 4 ilyen elsö -hàtsó.
Kb. 60 ezret ment, van egy elég nyomvàlyus rész ahol minden nap jàrok. Ez kb. 5-10%/ élettertam.
A gumis azt mondta, hogy futómü àllítàs kell.
De elöl, hàtul ugyanolyan szar ? Nem lehet nyomvàlyu miatt?

A felülete arànylag egyformàn kopott, de a sarka olyan, mintha sinen mentem volna.
Szerintetek?]


Szia!
Hány évesek ezek a gumik? Egyébként nagyon bátor vagy, hogy ezzel közlekedni mertél!
hil



5 évesek.
Szerinted, ha tudom, hogy ilyen, még megyek vele?


Szia!
Valaki írta, hogy Pirelli. Sajna nekem is volt tapasztalatom más autón (Opel Corsa)a Pirellivel, ami 4-5 év után teljesen ki volt repedezve (na ennyire nem), pedig mindig jó nyomás volt benne. Onnantól kezdve a Pirellit kerülöm, de ez csak z én véleményem.
hil

hil Elküldve: 2014-10-24 16:36 Futómû és hibái

valdii írta: Sziasztok!

Most kerültek le a nyàrigumik 225/45 r17.

Mind a 4 ilyen elsö -hàtsó.
Kb. 60 ezret ment, van egy elég nyomvàlyus rész ahol minden nap jàrok. Ez kb. 5-10%/ élettertam.
A gumis azt mondta, hogy futómü àllítàs kell.
De elöl, hàtul ugyanolyan szar ? Nem lehet nyomvàlyu miatt?

A felülete arànylag egyformàn kopott, de a sarka olyan, mintha sinen mentem volna.
Szerintetek?]


Szia!
Hány évesek ezek a gumik? Egyébként nagyon bátor vagy, hogy ezzel közlekedni mertél!
hil

hil Elküldve: 2014-10-18 17:11 Futómû és hibái

Pitykoo írta:
andree írta:
YELLOW írta:
tibee01 írta:
andree írta:
Pitykoo írta: Hali!
Az első lengőkarban mennyire nehéz vagy bonyolult kicserélni a gömbfejeket?!
Valaki csinált már ilyet, hogy hogy kell?!
Elég a régit kiütni az ujjat meg betenni vagy ezt is présgéppel kell csinálni?!
Előre is köszönöm!


Szia,
Hivatalosan csak a MeyleHD lengőkar kialakítása alkalmas a gömbfejek cseréjére. Ebben az esetben van egy speciális szerszám a préseléshez (találsz róla videót). A gyári Lemförder lengőkarban - nekem is így csinálták - először esztergával megmarják a régi gömbfejet, amíg ki nem lehet venni, aztán bepréselik az újat. A tartósságáról és a megbízhatóságáról megoszlanak a vélemények, én kíváncsi voltam és már több mint egy éve rendben van. Szerintem ha gyárid van semmiképpen ne kezdj neki, de a Meyle esetében sem javaslom.
Szerintem keresd JLaci74 fórumtársad, nekem 23.000 volt a felújítás Érden, úgy hogy a kiszerelést is fizettem. Szerintem Lacitól nem sokkal többért profin felújított lengőkarokat kapsz.

Üdv.


Köszönöm mindenkinek a választ!
Jól értem, hogy préselve van minden lengőkarba a gömbfej? Nem "házilag" csinálnám, esztergáltatok kinyomót meg üléket alá, és rendesen hidraulikus préssel préselném ki illetve be. Esztergával, hogy marják meg a régi gömbfejet? Ez a rész viszont nem világos. Meg van peremezve préselés után a gyári, és a peremezést marják le róla kiférjen lefelé? Ha ki van szedve a gyári gömbfej alkalmas a Meyle HD fogadására, vagy vagy más átmérőt illetve vállat kell rá marni?


meyle HD-nél cserélhető préselésel, illetve az összkerekes típusoonál a gyári is, ahol vasbú van a lengőkar. viszont bármilyen alu lengőkarből tudnak csinálni Meyle HD megoldást, igaz az utólagos. mert ezeknél vulkanizálva van rá a táma ha jól emlékszem. vannak cégek, akik ugyanúgy rávulkanizálnak, vagy akik átalakítják Meyle HD rendszerűre. ezután már préselhető.


Talán a meyle esetében van egy acél persely amibe bepréseled a gömbfejet (nem biztos), de a gyárinál ilyen nincs. Ez talán azért fontos mert ha nem központosan préselik - nem megfelelő a szerszám - akkor könnyen tönkre lehet tenni a lengőkart. A meyléhez van gyári eszköz.
https://www.youtube.com/watch?v=gWJlctbffrw


Köszi!

Szia!
Így néz ki a lengőkar szétfűrészelve:



Nem házi munka a csere, de azért sok sikert! A lengőkar egyébként gyári volt, nem Meyle.

hil









hil Elküldve: 2014-10-15 19:01 Motor-váltó

Levimester írta:

Hello! A te autódat nem érint már a hátsó futómű "kiszakadásos" probléma, olajat csipegetni fogja, M54-es motornál előfordul. Kézi váltó-benzin párosítás jól bírja, futóműre kell néha költeni.


Szia!
Ezt azért nem jelenteném ki tutira, pont a napokban írta Thomasito fórumtárs a futómű és hibái topikban (http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...hibai.html), hogy 2003-as évjáratú, 20d-es motornál bizony repedve volt a bekötési pontnál.

hil









hil Elküldve: 2014-10-13 19:19 Futómû és hibái

Thomasito írta:



Sziasztok! Meglett a hiba, úgyhogy már leírhatom nektek is. Le lett véve az egész hátsó híd (egyúttal a 4db hídszilent is ki lett már akkor cserélve), a felfogatás környékén az alvázon volt egy jókora repedés. Az be lett hegesztve, össze lett rakva a futómű= a hang ugyan úgy megmaradt.
Megint le az egész és tovább kutakodás. Nagyon nehezen csak meglett a másik is: a bal oldalon a kerékjárati ív találkozásánál volt még egy repedés, amit szemre alig lehetett kiszúrni! Azt is behegesztették, így megszűnt a hang.
Az viszont elég aggasztó, hogy a 330Nm+kézi váltó kombó ennyire meg tudja viselni az alvázat 10 év alatt... (Rohadásnak amúgy még csak a jele sem volt felfedezhető alulról sem.)


Szia!
Ez igencsak érdekes, mert mintha azt olvastam volna, hogy 2000 évjárattól fölfelé már kiküszöbölték ezt a futómű kiszakadás problémát. Mi lett volna, ha még chippelve is lett volna az autó???
hil

hil Elküldve: 2014-10-13 18:39 E46 TÍPUSHIBÁK

Pasadena83 írta: sziasztok!
van egy idegesítő problémám a fent említett típusnál.
3asban kb. 2000 res fordulattól kb. 2400 -ig beremeg az autó. ugyanez jelentkezik más sebességi fokozatban is, de más fordulaton (vélhetően a nyomatékkal van összefüggésben). az autóban most van 270ezer km, 190ezernél volt cserélve kuplung+lendkerék. a kuplungom még jól fog. cseréltem már motortartókat is hátha. a szerelő szerint nem a lendkerékkel van a gond (ettől még ugye lehet persze).
nem szeretnék csak úgy 300k-t kiadni egy kuplung+DMF cserére, ha nem szükséges....
tapasztalt már valaki hasonlót 2000 cm3-s benzinesnél ? esetleg tudnátok ajánlani egy jó szerelőt Pesten (XI. és X. kerület preferált), aki látott már ilyet és tudná diagnosztizálni a hibát ?
előre is köszi!
üdv.
sdave


Szia!
Én első körben a gyertyákat nézném meg (nekem nagyon hasonló volt és a gyertyák okozták, amire a Xadónak meg a stagenak hála rárakódott valami)
De ezt ne vedd tutinak, a saját esetemet írtam le!
hil

hil Elküldve: 2014-10-09 20:26 Ékszíj tárcsa

lela írta: Üdv!
Másik topikban már jeleztem hogy az autónak az autónak az alábbi kerregő csattogó hangja van
Az ékszíjtárcsa ilyen állapotú:

Gondoltam hogy leveszem az ékszíjat és kipróbálom üresen, de a tárcsára is rá van írva hogy szíj nélkül ne, másrészt a klímakompresszor szíja nem tudom hogy jön le, mert nekem nincs rajta feszítő.
Lehet hogy ez csinálja a zajt?Volt már valakinek ilyen gondja?

Köszönöm a segítséget!

Vízpumpa tengely nem lóg?? A lét nem feltétlen ereszti még......
Bár újra meghallgatva és belegondolva, lehet, hogy valamelyik porlasztó csúcs, mivel melegedve elhalkul



hil Elküldve: 2014-10-09 19:28 E46 karosszéria, lámpák, indexek

anubisz írta: Valaki tudna iránymutatást adni, merre keressem a hibát? Index gyorsan villog, (jók az égők ) felkapcsolom a világítást akkor elkezd normálisan villogni, ha viszont lekapcsolom a világítást, és indexelek újra gyorsan villog. Mind a két oldalra.

amit tettem idáig. Kivettem a kapcsoló panelt, mozgattam a vezetékeket, semmi .
Szét szedtem ,megfújkáltam panel tisztítóval, csatit kontakt spray-vel, összerak, semmi. Ugyan azt csinálja, Megnéztem nagyítóval, nem látok hibát a panelon.

Szia Feri!
A világítás modul elején az előlapot, amin a kapcsolók is vannak levetted??? Azért kérdezem, mert nekem hasonló jelenség volt kezdetben, aztán random felkapcsolt a világítás is magától, amikor nem ültem az autóban, és ott van egy szalagkábel, ami kissé ki volt mozdulva a helyéről.
hil



hil Elküldve: 2014-10-06 17:35 Bentleye E46 szervíz kézikönyv, aki otthon szokott szerelni. Sokaknak nincs még meg.

anubisz írta: Szerelési kézikönyv.


Motorikusan Dizel nincs benne. Mivel ez Amerikai piacra van leginkább készítve, ott meg a Dizel ritka mint a fehér holló, főleg 10 évvel ezelőtt.

http://www.bentleypublishers.com/bmw/

Ha valahol gond van a linkel írjatok, de megy mert 3x is rápróbáltam.


Szia!
Akkor ezt nem küldözgetem amilban, mert ezt is akartam a magyar nyelvű mellé.
Köszi, hil

hil Elküldve: 2014-10-05 18:49 Rendőrség, avagy "szolgálunk és védünk"

BarG írta:

A másik része a kamera léte és a közlekedési események rögzítése.
Ez alapból szerintem nem elítélendő. Ha jóra használnák - az elmebeteg, agresszív, idióta közlekedők igenis kiszűrendők lennének a normálisok közül, csak az a baj szerintem is, ogy aljas módszerekkel fogják felhasználni ezt az eszközt is. A múltkorában is láttam egy 5-10 éves 7-es bmw-t, amit elég barna egyének vezettek és én rpg-vel szedtem volna ki őket a forgalomból legszívesebben, mert csak amíg a látókörömben voltak, 2 vészhelyzetet idéztek elő a bunkó közlekedésükkel és az aggresszivitásukkal. Ha az ilyenek megregulázása lenne a cél, akkor semmi baj se lenne ezzel a módszerrel. Csak nagy valószínűséggel a veszélyhelyzetet elkerülni akaró autósok "tolására" fogják használni, csak azért, hogy meglegyen a napi büntetési kvóta. Szóval nem az eszközben van a hiba, hanem a szándékban, ami működteti azt. És nálunk a rendőr sajnos alig, vagy sok esetben semennyire se különb a bűnözőktől, bárhogy PR-olják is őket.



Szia!
Erre gondoltam én is, csak nem akartam ilyen hosszan leírni!
Közi, hil