ignasow fórum hozzászólásai

ignasow Elküldve: 2014-12-23 12:38 Mi lehet a baj?

raul227 írta:
Robin68 írta:
raul227 írta: sziasztok az mitől lehet,és mennyire veszélyes pl h ott maradok valahol,nem indul el stb,szóval mikor indítanék,teker a fordulatot jelzi 300ig de semmi röffenés,van olyan amikor röffen de max fél másodpercig,aztán a kulcsot 0 állásba fordítom,és kb 3napja már 2szer is ezt eljátsza,egymás után,aztán viszont indul szépen.van amikor másodjára,van amikor nem csinálja 5x egymás után.amikor nem indul hallok egy kis kattanást,a végén mikor ugye a kocsi teljesen leáll,üt egyet(de gondolom ez természetes,akkor engedhet vissza a szivattyú)nem nagyot,csak hallani hogy kattan mélyen.ayt mondják önindító,bendix valami.valószínű?azért ide írok és nem megyek el szerelőhöz,mert idén senki nem vállalt semmit,és én meg nem akarok sehol ottmaradni Köszöntem!

Ezt okozhatja az AC pumpa is. A jelek szerint minden indítás már ajándék. Én ezzel kezdenék.




Csak azt nem értem miért nem jelzi ezt valami visszajelző a műszerfalon? Egyedül az olaj lámpa ég néha sárgán pár másodpercig


Mert ez nem űrhajó

ignasow Elküldve: 2014-12-23 12:24 320d Motor

spencer írta: Sziasztok!
Nekem pedig hidegen ha beindítom 1 tekerésre indul csak utánna elkezd rángatni 2-3 sec-ig míg elkezd normálisan járni. 3.0 204 lovas motorral van szó. Szerintem valelyik csúcs vagy csúcsok. Diaggal ezt sem lehet kiszűrni ki kel venni és padon megnézetni az értékeit? Vettem STP injektor tisztító adalékot az segíthet ilyenkor még?
Üdv


Üdv. Egyéni tapasztalataim is megerősítik a jó öreg szabályt,' hogy mindig diaggal kell kezdeni', aztán bontunk ott ahol a hiba van. Ez a legköltséghatékonyabb és a leggyorsabb. Előfordulhat, hogy már nem porlaszt a csúcs, csak belocsolja a gázolajat. Sajnos én is végigjártam már a porlasztócsúcsos utat és hát, kopott csúcson nem segít semmilyen adalék, csak a csere. Kiszerelés után lehet ultrahangos fürdővel tisztíttatni, de szerintem ha már kint van legyen új(Bosch). Új csúcs be, próbanyomást végeznek, ernyőképet néznek stb. Persze ha ezzel van a baj. Kedvezményes alkatrésszel nekem 60ból megvolt.

ignasow Elküldve: 2014-12-22 16:17 Mi lehet a baj?

raul227 írta: sziasztok az mitől lehet,és mennyire veszélyes pl h ott maradok valahol,nem indul el stb,szóval mikor indítanék,teker a fordulatot jelzi 300ig de semmi röffenés,van olyan amikor röffen de max fél másodpercig,aztán a kulcsot 0 állásba fordítom,és kb 3napja már 2szer is ezt eljátsza,egymás után,aztán viszont indul szépen.van amikor másodjára,van amikor nem csinálja 5x egymás után.amikor nem indul hallok egy kis kattanást,a végén mikor ugye a kocsi teljesen leáll,üt egyet(de gondolom ez természetes,akkor engedhet vissza a szivattyú)nem nagyot,csak hallani hogy kattan mélyen.ayt mondják önindító,bendix valami.valószínű?azért ide írok és nem megyek el szerelőhöz,mert idén senki nem vállalt semmit,és én meg nem akarok sehol ottmaradni Köszöntem!


Yellownak igaza van. Olvasd el a fórum 320dmotor topicjában nem régen leirtakat, ott elindult egy oknyomozás hasonló problémával, ott is a diag volt az első aztán a motorbontás, résolaj, porlasztók stb. de lehet üzemanyag szivattyú vagy adagoló, igy látatlanban nehéz.....

ignasow Elküldve: 2014-12-22 09:10 320d Motor

erber írta:
ignasow írta:
erber írta: Kedves Fórumozók!

"Hidegen egyből, melegen már nagyon nehezen indul." E46 320D 150LE
Találtam ilyen topicot, de nem lettem okosabb (ez lehet önhiba)

Tünet: hidegindításnál reggel rögtön indul, egy rövid leállás után, 10-30 perc után már nagyon nehezen, csak pörgeti-pörgeti és van, hogy 2-3szorra indul. Utána tökéletes az autó, húz, fogyasztás rendben stb. Üzemanyagszűrőre gyanakodtunk, hogy valahol betankolhattam valami kellemetlent. Azt cseréltem is gyorsan. OMW premium diesel és Spuri adalékkal jobb lett (egy tank), a tünetek alább hagytak. Legutóbb nem használtam adalékot és normál dieselt tankoltam, a tünet visszatért.

Olvastam mindenfélét, de ha újabb, vagy tapasztalati története van valakinek és megosztaná útmutatását, irányát, azt megköszönöm nagyon!
Üdv


Üdv. Célratörő megoldás, ha elviszed diagnosztikára(2-10e Ft átlagosan), a hiba forrása csak így derülhet ki leggyorsabban. Kísérletezgetés és random alkatrész cserélgetés a legidőigényesebb és felesleges pénzkidobások sorozata, például ha a diag nagynyomású szivattyú hibát mutat, akkor kicserélteted és gond nélkül autózol tovább.


Köszönöm Ingasow! Ha a diagnosztika alatt hibakód-kiolvasását értjük, akkor azon túl vagyok, pontosabban azzal kezdtünk. A rendszer nem jelez hibát. Mondanám, hogy sajnos. Üdv.



Értem, akkor innentől kezd érdekessé válni a dolog, még megpróbálnám az élő adatokat olvasni, hátha egy rossz értékből megállapítható a hiba. A hibalistában nem jelenik meg mert, az alkatrész teszi a dolgát csak már nem úgy, ahogy kéne, legalábbis velem egyszer eljátszotta ezt a map szenzor.

ignasow Elküldve: 2014-12-22 08:27 320d Motor

erber írta: Kedves Fórumozók!

"Hidegen egyből, melegen már nagyon nehezen indul." E46 320D 150LE
Találtam ilyen topicot, de nem lettem okosabb (ez lehet önhiba)

Tünet: hidegindításnál reggel rögtön indul, egy rövid leállás után, 10-30 perc után már nagyon nehezen, csak pörgeti-pörgeti és van, hogy 2-3szorra indul. Utána tökéletes az autó, húz, fogyasztás rendben stb. Üzemanyagszűrőre gyanakodtunk, hogy valahol betankolhattam valami kellemetlent. Azt cseréltem is gyorsan. OMW premium diesel és Spuri adalékkal jobb lett (egy tank), a tünetek alább hagytak. Legutóbb nem használtam adalékot és normál dieselt tankoltam, a tünet visszatért.

Olvastam mindenfélét, de ha újabb, vagy tapasztalati története van valakinek és megosztaná útmutatását, irányát, azt megköszönöm nagyon!
Üdv


Üdv. Célratörő megoldás, ha elviszed diagnosztikára(2-10e Ft átlagosan), a hiba forrása csak így derülhet ki leggyorsabban. Kísérletezgetés és random alkatrész cserélgetés a legidőigényesebb és felesleges pénzkidobások sorozata, például ha a diag nagynyomású szivattyú hibát mutat, akkor kicserélteted és gond nélkül autózol tovább.

ignasow Elküldve: 2014-12-21 10:52 hûtõ

nyau01 írta: szia ezzel kapcsolatban egy érdekes dolgot vettem észre miért világit a hűtöfolyadék jelzöje alap állapotban azt jelzi van benne de ha 3-4x odalépek neki 4000 res fordulatig a kiegyenlitő tartályból eltünik az összes viz ha várok kicsit visszajön és a jelző ismét azt mutatja hogy normál szinten van

mormota26 írta: Na mostmár tényleg unom,!! Ide leírtam eddig mik voltak a problémák. Kezdődött egy hűtő cserével, mert tünt el szép óvatosan a víz. azután nem volt probléma kb 2 hétig, utána folyamatosan ki ki villant a "sárga hűtő " lámpa. Jó, ki lett cseréve a vízpumpa és a termosztát, ment kb 1 hónapig és most megint ott járok h iszonyatos nyomás van a rendszerbe, tegnap előtt este 10 órakkor álltam be a garázsba, és ma 14:00 kor álltam ki, mielőtt meglestem a sapka alatt mi is zajlik, felnyitom, és látom h totálisan tele van hűtőfolyadékkal , egészen felér a sapkáig, mikor kb 1 hete még a normál szinten állt benne a víz. Valakinek további ötlet ? ( a légtelenítést teljesn kizárom h légteleníteni kell, nem hiszem el h kb lassan 1 éve lesz meg h 30 szor kell ennyi idő alatt légteleníteni, 8 éve van egy fiat puntónk egyszer nem kelett, előtte volt 2 autóm azzal se volt ilyen probléma. ) a Hengerfejen kívül maradt még vmi olcsóbb probléma , h csak a legvégsőbb esetben kelljen megontani a motort? Csak ugyebár fehér füstöt nem látok mögötte ( pontosabban h most hideg van így van egy kevés, de az szerintem nem az), nem olajos a víz és az olajnál sem látok semmiféle habot elszíneződést , és a hűtősapkánál sincs semmi .




Üdv. Esetedben mi okozhat ekkora nyomást?! Ha kizárod, hogy a hengerfej gátas és a kompressziós nyomás nem dolgozik bele a folyadék oldalba akkor: 1. Hűtőfolyadék útja elzáródik, dugulás stb. csökken a keresztmetszet nő a nyomás. Ezt ha kizárjuk, mert új a hűtő, termosztát stb. akkor marad a vízpumpa, ez biztosítja a hűtőfolyadék áramlását (keringetést). Ez is új, kilőve. Ha a csövek is egészségesek és a hengerfej is hibátlan,akkor marad a légbuborék.A gőz hőmérséklete atmoszferikus nyomáson 100 °C és mintegy 1600-szor nagyobb térfogatot igényel, mint a víz. Ez már okozhat ekkora nyomást. Tescos ötliteres fagyállót felejtsd el,(nekem 2db termosztátot evett meg) inkább g12 rózsaszin cucc. Elcsépelt tudom, de marad megint a légtelenítés. Elég nehéz légteleníteni rendesen. Találtam neked egy leírást, még annyi, hogy az autó orra magasabban álljon egy kicsit mikor csinálod mert a hengerfejben megtud szorulni légbuborék. Itt leírta valaki átfogóan: Létezik egy fogalom, amit úgy hívnak: hőtágulás. A folyadékok (de a gázok és a szilárd anyagok is) a hőmérséklet növekedésének hatására megnövelik a térfogatukat. A zárt folyadékhűtésnél ezen jelenség káros hatásának kiküszöbölésére építik be a kiegyenlítőtartályt vagy tágulási tartályt (ki hogy hívja). A tartály a hűtőrendszer legmagasabb pontján van és a hűtősapka szabályozza benne a folyadékáramlást. A hűtősapkában van egy szelep, ami bizonyos nyomás fölött kinyit, engedi a hűtőből kiegyenlítőtartályba áramolni a folyadékot, a nyomáscsökkenés hatására lezár, majd további nyomáscsökkenésre újra nyit, ekkor pedig a kiegyenlítőtartályból áramlik a hűtőfolyadék a hűtő irányába. Így a hűtő (és vele együtt az egész hűtőrendszer) hidegen és melegen is teljesen tele van folyadékkal, nincs benne légbuborék. Hidegen kisebb térfogatú a hűtőfolyadék, a kiegyenlítőtartályban alacsonyabb a szint. Ahogy melegszik és tágul a folyadék, a kiegyenlítőtartályba megy a felesleg, hogy lehűléskor újra onnan pótlódjon.
Na de mi van, ha túl alacsony a szint? Felmelegedéskor a nyomás a szelepen át kiküldi a folyadékot a kiegyenlítőbe, ott megemelkedik a folyadékszint, lehűléskor pedig lefolyik a felesleg. De van, hogy a szelep még nyitva van, mert alacsony a nyomás, a kiegyenlítőből viszont már elfogyott a folyadék. Ilyenkor mi megy be?
Úgy bizony: levegő. Fellevegősödik a hűtőrendszer, nem lesz meg benne a szükséges túlnyomás (üzemi körülmények között a nyomás magasabb benne a légkörinél, ezért 100 fokon még nem forr fel a hűtőfolyadék), felforr a víz, a légbuborék pedig biztos, hogy rossz helyen lesz: vagy a hengerfejben, ahol a legintenzívebb a hőtermelés, vagy a fűtőradiátorban, ami meg így nem fog meleget fújni.
Éppen ezért a kiegyenlítőtartályban olyan szinten kell állnia a hűtőfolyadéknak, hogy teljesen hideg motor mellett is legyen benne némi tartalék, biztosan ne szívjon levegőt a hűtőrendszer. Egy idő után úgyis csökkenni fog a szint a párolgás és a tömítéseknél fellépő veszteségek miatt. De csak halkan jegyzem meg: jó állapotú motornál ezek nagyon kicsi szintcsökkenést jelentenek és a hűtőfolyadékot egyébként is cserélni kell bizonyos időközönként, újra beállítva a szintet.
A kiegyenlítőtartályon szokott lenni szintjelzés, ez azt a szintet jelöli, amin hidegen állnia kell a hűtőfolyadéknak. Melegen ennél magasabb a szint, de amíg nem nyomja ki a sapka alatt, nincs gond. Erre a szintre kell feltölteni a kiegyenlítőt, majd be kell indítani a motort és légteleníteni kell a hűtőrendszert. Ez újabban a motor járatásával, esetleg a gumicsövek nyomkodásával történik. Én mondjuk más trükköt szoktam alkalmazni: leveszem a hűtősapkát, ott töltöm szintre a hűtőt (hamarabb megvan, mint várni, hogy a sapka szelepén át töltődjön), levett sapkával légtelenítek, újra szintre töltöm és utána töltögetem a kiegyenlítőtartályt.

ignasow Elküldve: 2014-12-17 21:27 Lökhárító

Tudja valaki, hogy E46 coupe hátsó lökös jó e e46 sedanra?

ignasow Elküldve: 2014-12-15 10:45 Generátor

Sziasztok!

Ma reggel a dugóban állva, észrevettem, hogy az első lámpák fényerőssége ingadozik egy kicsit. Generátor hiba lenne? Esetleg feszültségszabályzó? Valakinek ötlete?

Üdv.

ignasow Elküldve: 2014-10-20 13:10 Levegő hőmérséklet érzékelő

kalmaristi írta:
leroyclub írta:
ignasow írta:
bmw320d4 írta:
ignasow írta: Sziasztok. Minap az autómban kicseréltük a külső hőmérséklet jeladót, a jobb első kerékívben, a bc-vel lépkedve még mindig -40 C felirat villog. Rámértünk a vezetékre de nincs szakadás a műszer szerint. Mi lehet a baj szerintetek?

Üdv.



Az a baj, hogy bal oldalon van amit keresel.


Nekem a jobb elől van, ez fl előtti E46. Bal oldalon nincs semmi, megnéztem többször is.



Újra vagy bontottra cserélted? Ha bontott akkor előfordulhat hogy az is hibás. Ha megtudod oldani akkor az a legegyszerűbb ha egy márkatárséban is kipróbáljátok.

Én újra cseréltem mégis néha hülyeséget mutat Viszont a jobb oldalon találtam a múltkor a doblemezbe 4-5 cm átmérőjű kerek valamit arra is megy két vezeték(hogy mi lehet??)


Bontott volt, úgy kaptam. Közben kiderült, hogy hibás a jeladó, úgyhogy inkább veszek egy újat. Viszont ez a jobb-bal dolog most idegesít, mert nem tudom akkor minek kellene lennie a jobb oldalon. A balos keréknél nekem pl. még vezeték sincs meg semmi, és minden gyári.

ignasow Elküldve: 2014-10-20 08:34 Levegő hőmérséklet érzékelő

bmw320d4 írta:
ignasow írta: Sziasztok. Minap az autómban kicseréltük a külső hőmérséklet jeladót, a jobb első kerékívben, a bc-vel lépkedve még mindig -40 C felirat villog. Rámértünk a vezetékre de nincs szakadás a műszer szerint. Mi lehet a baj szerintetek?

Üdv.



Az a baj, hogy bal oldalon van amit keresel.


Nekem a jobb elől van, ez fl előtti E46. Bal oldalon nincs semmi, megnéztem többször is.

ignasow Elküldve: 2014-10-16 10:35 Levegő hőmérséklet érzékelő

Sziasztok. Minap az autómban kicseréltük a külső hőmérséklet jeladót, a jobb első kerékívben, a bc-vel lépkedve még mindig -40 C felirat villog. Rámértünk a vezetékre de nincs szakadás a műszer szerint. Mi lehet a baj szerintetek?

Üdv.

ignasow Elküldve: 2014-08-15 10:27 kettõstömegü lendkerék

lalada írta:
Prof írta:
kisslacc írta:
lalada írta:
ignasow írta: Sziasztok!

Tudnátok ajánlani olyan megbízható állampolgárt, aki újít fel kettős tömegű lendkereket?

Üdv.!


csak ha el akarod adni az autó a közeljövőben, akkor válaszd ezt a megoldást. én nem tenném (saját példa, más alkatrésznél)
felújítattod.. jó 20e km-ig.. aztán veszel egy újat.


Kettős tömegű + kuplung mű + kinyomó csapágy, gyári, mezitlábasan 180 000...

Símán a kettős tömegűt meg felujjítják 80 e-ért.... és se kuplung se kinyomó... pedig együtt illik cserélni a kettőt!

A felújított kibír 50-80 ezer km-t, az új meg 200-at.

Ha E90-91-ről van szó akkor végképp az új gyárit rakd bele!

De E46-nál is inkább egybe az egészet cseréld...





E91 -nél a LUK is teljesen jó, gyári beszállitó



nekem is LuK Repset került bele és eddig nagyon jó lekopogom! Nagy kedvezményt adó, számlás embert tudok ha kell!
Az eredeti 258e km-t bírt.


Köszi mindenkinek az infót! Végül is az új mellett döntöttem, persze kuplungtárcsa és társai szintén csere. Még annyi kérdésem lenne, hogy amikor a boltban kérdeztem a lendkereket, akkor kidobta a gép, hogy a 318D (asszem a 116LE) és a 320D 136Le-ben ugyanolyan a lendkerék csak a 318D-hez fele annyiba kerül.... Ez mennyire lehet igaz?

Üdv.

ignasow Elküldve: 2014-08-11 15:29 kettõstömegü lendkerék

Sziasztok!

Tudnátok ajánlani olyan megbízható állampolgárt, aki újít fel kettős tömegű lendkereket?

Üdv.!

ignasow Elküldve: 2014-07-06 12:45 EWS+Kulcs...

jrtom írta:
Jack írta: Sziasztok!! Nagy bajban vagyok srácok.. Cserélnem kell a DME-t viszont ha kicserélem akkor nem indul be a kocsi, adtak hozzá EWS-t is, de azt sehol sem találom a kocsiban..Elvileg azzal együtt kellene cserélni a vezérlőt, de sehol sem találom.. Nincs a kesztyűtartó mögött, se a kormány alatt se sehol... Valakinek tippje??


Mert talán nem ews-es!


Kormány alatt baloldalt az oldalon?

ignasow Elküldve: 2014-07-04 21:47 bmw diagnosztika

Sziasztok! Gödöllő környékén van valaki hozzáértő, aki tudna csinálni egy diagot az autómon? ÜDv.