ignasow fórum hozzászólásai

ignasow Elküldve: 2014-05-15 16:54 Futómû és hibái

YELLOW írta:
ignasow írta: Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni: - tegnap az M0-n haladva elkezdett erős, mély vibráló hang jönni a hátsó futómű felől, mintha tompán ütné valami az alvázat. (igy tudom csak leírni) Ha lassítok az ütések száma is csökken.. Mi lehet a baj szerintetek? A fékek újak. Szilent? Difi vagy féltengely? Üdv!


vagy gumi szálszakadás, leesett egy súly, meg lehetne még sorolni.


Szia. Hasonló de inkább a difi felöl érzem vagy mint amikor a kardán megadja megát csak ez hátulról jön. Mély dübögés. Azért kössz.

ignasow Elküldve: 2014-05-15 15:12 Futómû és hibái

Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni: - tegnap az M0-n haladva elkezdett erős, mély vibráló hang jönni a hátsó futómű felől, mintha tompán ütné valami az alvázat. (igy tudom csak leírni) Ha lassítok az ütések száma is csökken.. Mi lehet a baj szerintetek? A fékek újak. Szilent? Difi vagy féltengely? Üdv!

ignasow Elküldve: 2013-10-31 23:38 Féktárcsa és fékbetét

Pocses írta:
ignasow írta: Sziasztok!

Ma este, ahogy megálltam a ház előtt látom, hogy pirosan izzik a bal hátsó féktárcsa. Hozzáteszem nincs fél éves a 4db tárcsa plusz betétek. Hirtelen a munkahengerre gondolok de majd holnap kiderül A kérdésem az lenne, hogy kiolvadhatott ott valami a nagy hőtől? gumi karmantyú stb. esetleg fékfolyadék elfolyhat reggelig? már rémeket látok..... Üdv.


Nekem is mikor megszorult a bal hátsó munkahenger, füstölt, a felnihez hozzá sem lehetett érni olyan meleg volt, de nem volt semmi más gondom nem folyt el az olaj és nem olvadt el semmi.


Köszi az infót! Hát megpróbálok alkotni vele valamit az ünnepek miatt ugye mindenki zárva, ha meg nem sikerül akkor világít majd mint a töklápmás hétfőig

ignasow Elküldve: 2013-10-31 18:14 Féktárcsa és fékbetét

Sziasztok!

Ma este, ahogy megálltam a ház előtt látom, hogy pirosan izzik a bal hátsó féktárcsa. Hozzáteszem nincs fél éves a 4db tárcsa plusz betétek. Hirtelen a munkahengerre gondolok de majd holnap kiderül A kérdésem az lenne, hogy kiolvadhatott ott valami a nagy hőtől? gumi karmantyú stb. esetleg fékfolyadék elfolyhat reggelig? már rémeket látok..... Üdv.

ignasow Elküldve: 2013-09-16 19:21 Futómû és hibái

Üdv! A lengőkarban szeretnék cseréltetni gömbcsuklókat. Tudja valaki hol kaphatok E46 320D-hez? Kipréselhető az egyáltalán?

ignasow Elküldve: 2013-09-14 19:52 Hűtővíz..:S

Tano írta:
norbeee írta: Tudna valaki segíteni mennyi az e46 320D 150le normál üzemi vízhőfoka? Illetve mennyi aminél már kritikus?

Nálam 90-105 fok között változó... a BC-t nézegetem, a mutató pedig középre van "szögezve"
- Város döcögősen 98-103 között, ha tapasom ha nem
- Városon kívül nyugdíjasban 90-95
- Városon kívül taposva 98-102

Szerintetek ez mennyire normális ilyen 15-20 fokban? A szerelőm szerint kicsit lentebb kellene lennie, véleménye szerint ki kellene dzsuvázni a hűtő lamelláit. Amire sort is kerítünk valamikor.

Köszi


Egy kicsit magassabbak az értékeid ilyen meleghez (15-20 fok) viszonyítva. Nekem a 30+ fokban mentek fel ennyire a hőfokok. A termosztátod 84-85 fokon nyit teljesen, 85-90 körül kellene lennie inkább ha nem taposva mész vele. Egy hűtőmosás biztos segítene.


Szia! Nekem hasonló gondom volt az autóval nem olyan régen, a tágulás tartály el is durrant a végén, ha külső mosást csinálsz nagynyomásúval csak óvatosan mert elhajtja a lamellákat. Benzinkutaké elég okés. Ha úgyse jó akkor keringési problémák vannak, eldugulnak a hűtőben a kapilláris csövek stb. Termosztátod és a vízpumpád biztzosan jó. Nekem hűtő csere lett a vége olyan dugó volt. Érdemes utána járni. Üdv.

ignasow Elküldve: 2013-09-13 20:58 Motorolaj

YELLOW írta:
ignasow írta:
Neo954 írta:
YELLOW írta:
ignasow írta:
YELLOW írta:
ignasow írta: Sziasztok! Lerágott csont tudom de a véleményetek érdekelne, szerintetek
TITAN CFE MC 5W-40 vagy ENEOS Premium Hyper 5w-30 ? 2000 évj. 136Le E46 320D
Most Mobil 1 van benne 5W40, de kicsit hangos hidegen a motor és indítás után késik az olajnyomás is (kb. 1 mp) pedig a szint jó nem nagyon eszi az olajat. Olajcsere elött minden okés volt és nem volt ilyen hangos sem, előző gazdája Castrol 10W40 re emlékszik de remélem nem az volt benne. Üdv.


hidegen hangosság, lehet a túl híg, de a túl sűrű, hideg viszkozitási oldal miatt is. ha ugyanúgy 5w-set raksz bele, ott vagy ahol a part szakad...


Értem, te milyet ajánlanál? Üdv.


én az FL előttibe 5w-30-at tennék. a márkát kellene jól megválasztani. de ha valóban kakszi a hidrotőke, akkor már nem számít mit raksz bele nem segít semmit rajta. én kipróbálnám az Eneos-t. miért? mert nem drága olaj, de jó. valószínű legközelebb nekem is ez fog menni, úgyis 10ezrenként cserélem. előtte viszont a helyaedben lehet csinálnék egy belső mosóadalékos tisztítást. bár ha nagyon dzsuvás, akkor egy tisztítás sokat nem ér. ha nem jut el a megfelelő nyomás időben, akkor csörömpöl a tőke. ha rosszabb állapotú az olajszivattyű, akkor szoktak sűrűbb olajjal kísérletezni, de ugy hidegen az sem ér semmit, az első pár másodpárcben.


Sziasztok!

Az 1mp-es olajnyomáslámpa elalvás az semmi, nekem olajcsere előtt volt 3-4mp-is, olajcsere után ismét fél-1mp.

Üdv.:Neo


Sziasztok! Megejtettük az olajcserét, Eneos Premium Hyper 5W30 ment bele (5liter 11pénz volt és ingyen házhozszállítás, minden rajta volt a dobozon API Bmwll01/04 stb.) a lényeg, hogy szuper ez az olaj, sokkal csendesebb az autó, olajlámpa fél mp-nél kevesebb idő alatt elalszik indításkor, persze az összes szűrő is kicserélődött. Kiváncsi vagyok mínuszokban mit csinál majd, de eddig nagyon bevált, csak ajánlani tudom mindenkinek.Üdv.


abba a 11ezerbe benne volt a posta is hidd el asszem legolcsóbban ezt az olajat 7400Ft/4l áron lehet venni. persze nem volt rossz vétel, de semmi sincs ingyen manapság ezt tudni kell, csak marketing duma. szerintem nem fogsz csalódni benne, aki csalódott annál nem ok valami a motortérben. használd egészséggel!


ignasow Elküldve: 2013-09-13 20:24 Remeg az autó

HCsabi írta: Sziasztok!
Pár napja észrevettem mikor bemelegszik a motor,berezonáló búgó hang van az utastérbe alapjáraton.Motortartó bakok tavaly cserélve
Mi lehet az oka??? :



Vibrációt egyenetlenül forgó alkatrészek is kelthetnek, például kettőstömegű lendkerék, főtengely ékszíjtárcsa. Utóbbit egyszerű megvizsgáltatni mert motoron kívül van és nagy galibát tud okozni ha lerepül. De azért egy diagot csináltatnék, hátha légtömegmérő vagy porlasztó csúcs....Üdv.

ignasow Elküldve: 2013-09-13 20:19 Motorolaj

Neo954 írta:
YELLOW írta:
ignasow írta:
YELLOW írta:
ignasow írta: Sziasztok! Lerágott csont tudom de a véleményetek érdekelne, szerintetek
TITAN CFE MC 5W-40 vagy ENEOS Premium Hyper 5w-30 ? 2000 évj. 136Le E46 320D
Most Mobil 1 van benne 5W40, de kicsit hangos hidegen a motor és indítás után késik az olajnyomás is (kb. 1 mp) pedig a szint jó nem nagyon eszi az olajat. Olajcsere elött minden okés volt és nem volt ilyen hangos sem, előző gazdája Castrol 10W40 re emlékszik de remélem nem az volt benne. Üdv.


hidegen hangosság, lehet a túl híg, de a túl sűrű, hideg viszkozitási oldal miatt is. ha ugyanúgy 5w-set raksz bele, ott vagy ahol a part szakad...


Értem, te milyet ajánlanál? Üdv.


én az FL előttibe 5w-30-at tennék. a márkát kellene jól megválasztani. de ha valóban kakszi a hidrotőke, akkor már nem számít mit raksz bele nem segít semmit rajta. én kipróbálnám az Eneos-t. miért? mert nem drága olaj, de jó. valószínű legközelebb nekem is ez fog menni, úgyis 10ezrenként cserélem. előtte viszont a helyaedben lehet csinálnék egy belső mosóadalékos tisztítást. bár ha nagyon dzsuvás, akkor egy tisztítás sokat nem ér. ha nem jut el a megfelelő nyomás időben, akkor csörömpöl a tőke. ha rosszabb állapotú az olajszivattyű, akkor szoktak sűrűbb olajjal kísérletezni, de ugy hidegen az sem ér semmit, az első pár másodpárcben.


Sziasztok!

Az 1mp-es olajnyomáslámpa elalvás az semmi, nekem olajcsere előtt volt 3-4mp-is, olajcsere után ismét fél-1mp.

Üdv.:Neo


Sziasztok! Megejtettük az olajcserét, Eneos Premium Hyper 5W30 ment bele (5liter 11pénz volt és ingyen házhozszállítás, minden rajta volt a dobozon API Bmwll01/04 stb.) a lényeg, hogy szuper ez az olaj, sokkal csendesebb az autó, olajlámpa fél mp-nél kevesebb idő alatt elalszik indításkor, persze az összes szűrő is kicserélődött. Kiváncsi vagyok mínuszokban mit csinál majd, de eddig nagyon bevált, csak ajánlani tudom mindenkinek.Üdv.

ignasow Elküldve: 2013-09-03 23:41 Motorolaj

YELLOW írta:
ignasow írta: Sziasztok! Lerágott csont tudom de a véleményetek érdekelne, szerintetek
TITAN CFE MC 5W-40 vagy ENEOS Premium Hyper 5w-30 ? 2000 évj. 136Le E46 320D
Most Mobil 1 van benne 5W40, de kicsit hangos hidegen a motor és indítás után késik az olajnyomás is (kb. 1 mp) pedig a szint jó nem nagyon eszi az olajat. Olajcsere elött minden okés volt és nem volt ilyen hangos sem, előző gazdája Castrol 10W40 re emlékszik de remélem nem az volt benne. Üdv.


hidegen hangosság, lehet a túl híg, de a túl sűrű, hideg viszkozitási oldal miatt is. ha ugyanúgy 5w-set raksz bele, ott vagy ahol a part szakad...


Értem, te milyet ajánlanál? Üdv.

ignasow Elküldve: 2013-09-01 22:24 Motorolaj

Sziasztok! Lerágott csont tudom de a véleményetek érdekelne, szerintetek
TITAN CFE MC 5W-40 vagy ENEOS Premium Hyper 5w-30 ? 2000 évj. 136Le E46 320D
Most Mobil 1 van benne 5W40, de kicsit hangos hidegen a motor és indítás után késik az olajnyomás is (kb. 1 mp) pedig a szint jó nem nagyon eszi az olajat. Olajcsere elött minden okés volt és nem volt ilyen hangos sem, előző gazdája Castrol 10W40 re emlékszik de remélem nem az volt benne. Üdv.

ignasow Elküldve: 2013-06-12 15:56 Mi lehet a baj?

Neo954 írta:
hil írta:
ignasow írta:
Húú akkor nincs nagy gond..... de azért veszek egy új kupakot is mert az új Hella tartályhoz 20 ezerért nem jár a mostani meg csak épp hogy rá van tekerve a szerelő javaslatára de akkor valószinűleg jobbb is...........


Szia! Csak úgy megemlítem: kb 3 éve egyszer nem tekertem fel rendesen a kupakot aztán kb 20 Km megtétele után, mikor megálltam, kiment a hűtőből kb 1 liter folyadék....
bye:hil



Így van! Nem volt zárt a rendszer, és tudott "forrni" a víz annyit, hogy gőz formájában távozott, épp úgy mint a nyitott hűtőrendszerű járműveknél.

Üdv.:Neo


Sziasztok! Tanulságként leírnám mi történt:
Kiderült miért durrant szét a tágulási tartály, a hűtő volt részlegesen eldugulva és sajnos ez nagyon megnehezítette a pontos diagnózis felállítását! Végülis, hogy csak 3/4-ig volt rátekerve a kupak így megóvtam a vadi új tágulási tartályt, de hűtőt kellett cserélnem, valószinűleg az előző tulaj hűtőtömítőt öntött bele, mert fehér színű szilikon féleség okozta a dugulást! Üdv.

ignasow Elküldve: 2013-06-05 20:26 Mi lehet a baj?

hil írta:
ignasow írta: Sziasztok! Tegnap az M3-as autópályán szétdurrant a tágulástartály a 320D-ben, szerintetek mi lehet a baj? Üdv.


Szia!
Lehet a kupakban lévő szelep hibája, de szerintem egyszerűen elfáradt a tágulási tartály anyaga az évek alatt. Nekem télen játszotta el ezt.

bye: hil

Húú akkor nincs nagy gond..... de azért veszek egy új kupakot is mert az új Hella tartályhoz 20 ezerért nem jár a mostani meg csak épp hogy rá van tekerve a szerelő javaslatára de akkor valószinűleg jobbb is...........

ignasow Elküldve: 2013-06-05 20:17 Mi lehet a baj?

BarG írta:
ignasow írta:
Padre323i írta:
ignasow írta:
Neo954 írta:
ignasow írta: Sziasztok! Tegnap az M3-as autópályán szétdurrant a tágulástartály a 320D-ben, szerintetek mi lehet a baj? Üdv.


Szia!
A tartály kupakjában is van egy szelep, (vagy fel tudja nyomni a kupakot a nyomás) ami ezt hivatott megakadályozni, és egy csövön keresztűl a szabadba engedi a nagynyomású gőzt. Neked az nem működött, és ezért szétnyomta a tartályt.
Mennyire volt meleg a motor?
Üdv.:Neo


Középen állt a mutató, aztán egyszer csak elkezdett felmenni, gondolom a vízhiány miatt!
Közben szét lett szedve a termosztátház és kivette a szerelő a termosztátot, mert rendeltem egy újat és most jön a lényeg: - a vízhőfok mutató ugyanúgy beáll középre termosztát nélkül mint termosztáttal- ilyet még nem láttam..... szerinted????


75-nél már középen áll,így 20 fok környékén felmegy addig termosztát nélkül is.


Köszi a gyors választ akkor még sincs akkora baj mint gondoltam. Mondjuk a szerelőt meg sem kérdeztem...




És tegyük hozzá, hogy 110°C-nál még ugyanúgy középen áll a mutató, mint 75°C-nál. 110°C-nál viszont már van nyomás, ami rombolhat, ha valami meghibásodik.


Köszi Padre, BarG és Neo!

ignasow Elküldve: 2013-06-05 20:07 Mi lehet a baj?

Padre323i írta:
ignasow írta:
Neo954 írta:
ignasow írta: Sziasztok! Tegnap az M3-as autópályán szétdurrant a tágulástartály a 320D-ben, szerintetek mi lehet a baj? Üdv.


Szia!
A tartály kupakjában is van egy szelep, (vagy fel tudja nyomni a kupakot a nyomás) ami ezt hivatott megakadályozni, és egy csövön keresztűl a szabadba engedi a nagynyomású gőzt. Neked az nem működött, és ezért szétnyomta a tartályt.
Mennyire volt meleg a motor?
Üdv.:Neo


Középen állt a mutató, aztán egyszer csak elkezdett felmenni, gondolom a vízhiány miatt!
Közben szét lett szedve a termosztátház és kivette a szerelő a termosztátot, mert rendeltem egy újat és most jön a lényeg: - a vízhőfok mutató ugyanúgy beáll középre termosztát nélkül mint termosztáttal- ilyet még nem láttam..... szerinted????


75-nél már középen áll,így 20 fok környékén felmegy addig termosztát nélkül is.


Köszi a gyors választ akkor még sincs akkora baj mint gondoltam. Mondjuk a szerelőt meg sem kérdeztem...