kecsurobi fórum hozzászólásai

kecsurobi Elküldve: 2012-12-05 17:05 320d Motor

Üdv nekem is van olyan hogy meg meg torpan és 5 ösbe hiába nyomomm 8ig megy ki a mutató de valamikor meg megyen jól azt mondják a turbo ragad vagy ki kell takaritani vagy kikormolni

Nem tudom lehet valami más lene a baj?

kecsurobi Elküldve: 2012-12-05 16:22 Termosztát

kecsurobi írta:
vivaladiesel írta:
kecsurobi írta:
Termosztát AGR szelep hűtéséhez


Termosztát AGR szelep hűtéséhez
Cikkszám: 11712247723

Ez az EGR termosztát, vagyis a "kis" termosztát.
Azt, hogy a "nagy" termosztát vagy ez hibásodott meg nem lehet megállapítani. (a hibajelenség ugyanaz mindkettőnél...)

A tapasztalatok szerint viszont többnyire az EGR termosztát szokott tönkremenni, nem pedig a "nagy" termosztát. (én is anno kicseréltem a nagy termosztátot és még mindig nem javult a helyzet. Kicseréltem az EGR term-t és egyből beállt a vízhőfok középre)


köszi a választ



visza mondtam a nagyot és megrendelem a kis termosztátot remélem eltaláltam hogy meik a rossz

kecsurobi Elküldve: 2012-12-05 16:13 Termosztát

vivaladiesel írta:
kecsurobi írta:
Termosztát AGR szelep hűtéséhez


Termosztát AGR szelep hűtéséhez
Cikkszám: 11712247723

Ez az EGR termosztát, vagyis a "kis" termosztát.
Azt, hogy a "nagy" termosztát vagy ez hibásodott meg nem lehet megállapítani. (a hibajelenség ugyanaz mindkettőnél...)

A tapasztalatok szerint viszont többnyire az EGR termosztát szokott tönkremenni, nem pedig a "nagy" termosztát. (én is anno kicseréltem a nagy termosztátot és még mindig nem javult a helyzet. Kicseréltem az EGR term-t és egyből beállt a vízhőfok középre)


köszi a választ

kecsurobi Elküldve: 2012-12-05 15:46 Termosztát

kecsurobi írta:
kecsurobi írta:
kecsurobi írta:
Tano írta:
kecsurobi írta: agr szelepet minek cseréljem ki az hütéshez van nem?


Nem az AGR szelepet, hanem a kis termosztátot, ami az EGR hűtő tetején van. Az a kis fekete hengeres. Jellemzően ez szokott előbb meghalni, mint a nagy vízkörös termo.
Abból veszed észre, hogy nem jó(k) a termosztát(ok), hogy hideg időben nehezen vagy nem is teljesen melegszik be a motor, esetenként menet közben kis terhelésnél (pl motorfék vagy lejtő) visszahül az üzemi tartomány alá.


akkor lehet nem is a nagy a rossz hanem a kicsi


akkor most honann lehet tudni hogy meik a rossz




ahol néztem igy írja ez lene az http://www.schmiedmann.hu/term...spx#paging


Termosztát AGR szelep hűtéséhez

kecsurobi Elküldve: 2012-12-05 15:45 Termosztát

kecsurobi írta:
kecsurobi írta:
Tano írta:
kecsurobi írta: agr szelepet minek cseréljem ki az hütéshez van nem?


Nem az AGR szelepet, hanem a kis termosztátot, ami az EGR hűtő tetején van. Az a kis fekete hengeres. Jellemzően ez szokott előbb meghalni, mint a nagy vízkörös termo.
Abból veszed észre, hogy nem jó(k) a termosztát(ok), hogy hideg időben nehezen vagy nem is teljesen melegszik be a motor, esetenként menet közben kis terhelésnél (pl motorfék vagy lejtő) visszahül az üzemi tartomány alá.


akkor lehet nem is a nagy a rossz hanem a kicsi


akkor most honann lehet tudni hogy meik a rossz




ahol néztem igy írja ez lene az http://www.schmiedmann.hu/term...spx#paging

kecsurobi Elküldve: 2012-12-05 15:43 Termosztát

kecsurobi írta:
Tano írta:
kecsurobi írta: agr szelepet minek cseréljem ki az hütéshez van nem?


Nem az AGR szelepet, hanem a kis termosztátot, ami az EGR hűtő tetején van. Az a kis fekete hengeres. Jellemzően ez szokott előbb meghalni, mint a nagy vízkörös termo.
Abból veszed észre, hogy nem jó(k) a termosztát(ok), hogy hideg időben nehezen vagy nem is teljesen melegszik be a motor, esetenként menet közben kis terhelésnél (pl motorfék vagy lejtő) visszahül az üzemi tartomány alá.


akkor lehet nem is a nagy a rossz hanem a kicsi


akkor most honann lehet tudni hogy meik a rossz


kecsurobi Elküldve: 2012-12-05 15:43 Termosztát

Tano írta:
kecsurobi írta: agr szelepet minek cseréljem ki az hütéshez van nem?


Nem az AGR szelepet, hanem a kis termosztátot, ami az EGR hűtő tetején van. Az a kis fekete hengeres. Jellemzően ez szokott előbb meghalni, mint a nagy vízkörös termo.
Abból veszed észre, hogy nem jó(k) a termosztát(ok), hogy hideg időben nehezen vagy nem is teljesen melegszik be a motor, esetenként menet közben kis terhelésnél (pl motorfék vagy lejtő) visszahül az üzemi tartomány alá.


akkor lehet nem is a nagy a rossz hanem a kicsi

kecsurobi Elküldve: 2012-12-05 15:15 Termosztát

kecsurobi írta:
vivaladiesel írta:
kecsurobi írta:

üdv Én ara lenék kiváncsi hogy egybe lehet csak kapni házal a termosztátot vagy külön is




Egyben lehet kapni. Viszont ne csak a nagy termosztátot cseréld ki hanem az EGR termosztátot is.

Nagy termosztát:



EGR termosztát:



agr szelepet minek cseréljem ki az hütéshez van nem?



azt miböl tudom meg hogy nem jó

kecsurobi Elküldve: 2012-12-05 15:11 Termosztát

vivaladiesel írta:
kecsurobi írta:

üdv Én ara lenék kiváncsi hogy egybe lehet csak kapni házal a termosztátot vagy külön is




Egyben lehet kapni. Viszont ne csak a nagy termosztátot cseréld ki hanem az EGR termosztátot is.

Nagy termosztát:



EGR termosztát:



agr szelepet minek cseréljem ki az hütéshez van nem?

kecsurobi Elküldve: 2012-12-04 21:06 Termosztát

anubisz írta:
calibra írta:
anubisz írta:
calibra írta: Sziasztok.


Nekem is van egy kis problémám a "bemelegedéssel".
Ma reggel indultam Gyöngyösre, csak az volt fura, hogy 20km-t megtéve sem áll be középre a hőmérő mutatója.(A lámpánál érte el a közepét) Úgy, hogy garázsban áll az autó(15Cfok).
Már vagy 3 éve van meg az autó, de télen rövidtávon használtam(max 10km), nem tünt fel a probléma, vagy még nem romlott el benne semmi.

Termosztát probléma lehet, vagy még víz pumpa is?
És a benzinesekbe is kettő termosztát van?


Szerk.

Persze reggel 7-8 óra körül 1-3C fok volt kint, de szerintem ez nem kellene, hogy nagyon számítson.




Termosztát csere, amúgy meg mi köze van a vízpumpának ahhoz, hogy nem melegszik a víz? olyan gyorsan forog, hogy jégkristály válik ki a blokkon? max elkopik a csapágy és elkezdi fosni a vizet. Nyitva van a termosztátod, már induláskor. Így többet eszik a kocsi, és nem egészséges a motornak. Benzineseknél az automata váltósba van 2 termosztát, a simába 1 . Ha botváltós a kocsid, akkor csak a nagy lehet a hibás.




A vízpumpát csak azért hoztam fel, hogy érdemes-e vele együtt cserélni.
Mennyire nehéz kicserélni a termosztátot?
Hűtőt meg kiegyenlítő tartályt már cseréltem, lehet menne ez is ha olyan pattintós a csatlakozása mint az előbbieknek.Csak nem tudom, hol helyezkedik el a motortéren belül.


Vízpumpát akkor szoktak cserélni ha beszarik, már ha nem vagy úgy tele, hogy minden alkatrészt kicserélsz, akkor amikor egy másikat szerelsz a közelébe, hátha az is tönkremegy. Egy termosztátnak szokása 2 év alatt beszarni, nem ritkán, egy vízpumpa nagyságrendekkel tovább bírja. De ki cserélheted azt is, 12, 15 ezerért. Ha rég volt bontva a hűtőrendszer óvatosan a csatlakozásokkal, mert nagyon rá tud rágódni, és a felelőtlen feszegetésnek törés lesz a vége. Csak óvatosan mozgatni. Ha a ventit könnyen le tudod szedni, utána már egyszerű a csere.
http://tis.spaghetticoder.org/...1/04/35/69

de letöltheted ezt is, a teljes szerviz leírás.
https://dl.dropbox.com/u/68321...Manual.pdf

ami téged érdekel az a 170-3 tol kezdődik. fordításnál google crome fordítója a barátod lesz. Ahogy Sshmitt Palibácsi csinálta a doktorijával, tudod


üdv Én ara lenék kiváncsi hogy egybe lehet csak kapni házal a termosztátot vagy külön is

kecsurobi Elküldve: 2012-12-04 20:45 Turbo

xlzx írta:
szotakdavid írta:
Tano írta:
kecsurobi írta: Az mit jelent hogy kormolás?


Pontosabban mondva kikormolás. Kicsit meghajtani az autót, magasabb fordulaton járatni egy ideig hogy felhevüljön, kicsit kiégeti a kormot az alkatrészekből.


Ha már nagyon ragad geoja,nem szokott segteni a kormolás elvileg 300 fokon ég a korom 4.-be 3000-es fordulaton menj vele egy 10 percet.


miről beszélsz??? 5ben menjen 4ezernél, ott pont 200at megy


halotatok már eröl a botyoról FFi EUROPE LTD üzemanyagba kel önteni és kikormolja a kocsit kitisztitja a szelepeket meg halkabb lesz a kocsi egy kapszula 50 literhez elég meg a kompresziót is növeli

kecsurobi Elküldve: 2012-12-04 16:25 Turbo

szotakdavid írta:
kecsurobi írta: Sziasztok!!

Nekem az lenne a problémám hogy van olyan hogy víszatílt a kocsi hiába nyomom a gázt, ezt legtöbbször akkor csinálja ha már a víz hőfok eléri a 90 fokot nem értem mért van ez de majd megpróbálom hogy ha evó dizelt rakok bele akkor is csinálja e. Szerintetek mi lehet a baj vagy ragadna a turbo?


Ragad a Geoja a turbodnak.Lehet segítene egy kormolás a turbon,de lehet már nem,ha nem akkor turbo tísztítást 20000ft körül csínálnak.

Üdv Dávid


Az mit jelent hogy kormolás?

kecsurobi Elküldve: 2012-12-04 06:48 Turbo

Sziasztok!!

Nekem az lenne a problémám hogy van olyan hogy víszatílt a kocsi hiába nyomom a gázt, ezt legtöbbször akkor csinálja ha már a víz hőfok eléri a 90 fokot nem értem mért van ez de majd megpróbálom hogy ha evó dizelt rakok bele akkor is csinálja e. Szerintetek mi lehet a baj vagy ragadna a turbo?

kecsurobi Elküldve: 2012-11-18 19:58 Mi lehet a baj?

Sziasztok!!

Nekem az lenne a problémám hogy van olyan hogy víszatílt a kocsi hiába nyomom a gázt, ezt legtöbbször akkor csinálja ha már a víz hőfok eléri a 90 fokot nem értem mért van ez de majd megpróbálom hogy ha evó dizelt rakok bele akkor is csinálja e. Szerintetek mi lehet a baj

kecsurobi Elküldve: 2012-11-11 21:24 Fûtõventillátor

Real írta: Köszönöm a hasznos tippeket, vettem is Kasza mesternél bontottat. Csak azt nem tudom, hol találom a kocsiban. Segítene valaki?



YouTube videó

hali itt a videó enek a segicségével te is kitudodd cserélni én is kitudtam szervizbe lett volna egy pár tizezer forint biztos és azóta nagyon frankon müködik sose szivja le az aksit