negativ0001 fórum hozzászólásai

negativ0001 Elküldve: 2014-09-28 21:36 Sportlégszûrõ

YELLOW írta:





5-7ezer alatt be kell járatni? vagy mi? nem hiszem, hogy márkás drága szűrőbe gondolkozna valaki. mellesleg lehet az K&N azért a 40ezer km erős túlzás. (még papír szűrőnél is) én akiket ismerek és dircsiszürcsijük van/volt, mindenki 5-7ezrenként mosta. nekem is ez rémlik régről, mikor olvasgattam a témában.
mondjuk a téma címe a sportlégszűrő, de itt sokan fogalomzavarban vannak, és sokan a dircsiszürcsire gondolnak. a sportlégszűrő az más. de a 40ezer km ott is sok.
a versenytechnikában alkalmazzák, lehet vele érvelni, de ott a motoroknak nem hosszútávot kell kibírni. nekem 8, aki beleteszi, hát tegye.[/quote]


[/quote]

))) ez jo, bejaratos legszuro. MOst hirtelen nem talaltam meg azt ahol errol olvastam, de itt van az, hogy nem 40ezer km-ent kell tisztitani, hanem 50ezer merfoldenkent.
http://www.knfilters.com/cleaning.htm

negativ0001 Elküldve: 2014-09-26 18:54 Sportlégszûrõ

Rulez78 írta:
YELLOW írta:
Rulez78 írta:
YELLOW írta:
Rulez78 írta: Sziasztok!
E36 316i-vel van valakinek tapasztalata e témában?
Előre is köszönöm a válaszokat!


nem lesz tőle versenygép... felesleges

Nem is az hogy versenygép legyen abból már kinőttem. Csak,hogy valami javul e tőle vagy csak rontanék rajta.



inkább több hátránya van mint előnye. ha kevés olajjal fújod be, akkor nem szűr, ha sokat, akkor a légtömegmérő sínyli meg, ráadásul 3-5ezrenként mosni kell. nem ér annyit az egész, hogy elgyen egy kicsit morgósabb szívóhang.

Èrtem.Köszi szèpen!


3-5ezrenkent mosni ??????? Honnan veszed ezt? A K&N honlapjan eppen azt irja, hogy 5-7ezer (vagy attol fugg hol jarsz vele) km utan szur jol es tisztitani csak 30-40000km utan kell, persze attol fugg hol jarsz vele, de gondolom nem sivatagban es ha ott akkor arra van legszuro zsak. Amugy latod, hogy mikor kell tisztitani. Akkor amikor a piros szine eltunik a szuron, de meg ekkor is ok. A masik lehetoseg az, hogy nagyobb szurot veszel, mint ami kellene es igy meg kesobb kell tisztitani.

negativ0001 Elküldve: 2014-09-26 18:50 Adalék dízelbe

Prof írta:
Methos írta:
jlaci74 írta:
Methos írta: Sziasztok,

Eddig mindig Shell Premiumot tankoltam adalék nélkül. Füstcsíkot bizony tudok húzni vele, ha nagyon kell.

- Átlag fogyasztás város és pálya vegyesen, de többnyire város 6.1 l/100km.

Most próba kedvéért OMW Maxxmotion került bele tele tank, és Spuri Kék.

Kíváncsi vagyok mi lesz az változás. Valakinek van ilyen tapasztalata?


Jó a spuri de elég a piros és az alap üzemanyagokhoz van értelme használni.
Anyagilag is és vegyileg is...
( Van tapasztalat, több kamion és sok ezer km... )


Köszönöm
(Ilyen például egy építő jellegű válasz)


MAXX MOTION dízelt használok elég régóta, szerintem megéri a pénzt. Nem kell még még adalékokkal is megbolondítani.

Sokkal egyenletesebben jár a motor tőle.


A Spuri az jo, foleg telen. A valtozas semmi, de az is lehet, hogy eppen megeloztel egy porlasztodugulast, pompa romlast stb.... En csak keket hasznaltam/hasznalom es talan a 2-3ik tank utan erezni valtozast.

negativ0001 Elküldve: 2014-09-25 15:08 Kipufogó

Sziasztok! Cegled/Kecskemet kornyeken tudtok egy jo kifuffogo szervizt? A hatso dobomat kellene cserelnem.
Koszi.

negativ0001 Elküldve: 2014-09-21 22:57 Mi lehet a baj?

Bero írta:
Matt3er írta:
Bero írta: Lehet,hogy a 6-os alkatrész volna az a cső? http://de.bmwfans.info/parts-c...separator/


Az nem az a cső. Amit keresel az az üzemanyag nyomásszabályzóból jön, ami a szűrőn van.
http://de.bmwfans.info/parts-c...regulator/


Szia! Köszönöm a segítséget! Ez az üzemanyag nyomászabályzó merre található? Ezen a képen nem túl kivehető,de ez a benzinszűrő? Onnan minek menne a szívócsőbe? Köszi!



Furcsa en meg nem lattam szurobe epitett nyomasszabalyozot, de annak is ugyan a lenyege. A szabalyozorol jovo cso a szivotorokba meg, ahonnan eros vakumot kap igy az uzemi benzin-nyomas 2.5Bar, ha pedig beletaposol, akkor a vakum leesik 0 korulire, igy a szabalyozo nem kap vakumot es a rugo jobban ellentart a benzinfolyasnak s igy a nyomas megno 3 bar-ra, tehat tobb benzint adagolnak az injektorok.

negativ0001 Elküldve: 2014-09-20 12:57 316 i Kartelgázmembrán

Sziasztok! Nem igazan ertem ennek a membrannak a szerepet... Mi lenne ha kivagnam a pi***ba es beiktatnek csak egy olajlevalaszto egyseget semmileyn membrannal ?

negativ0001 Elküldve: 2014-09-04 07:29 Trükkök és okosságok

Jocc írta:
BarG írta:
Jocc írta:
BarG írta:
Jocc írta:
BarG írta:
kecsurobi írta: üdv halotatok már a duranogázos cucról
egy befötes üvegbe van víz van benne és átalakitja a vizet durranó gázzá.
rá kell kötni a gyujtás kapcsolóra a pozitivat a negativat meg testre a csövet amin kijön a gáz azt meg a szívó oldalra kel kötni hogy a levegövel bemenyen a gáz
30% üzemanyag csökenéss lessz.


Ne hagyd magad átverni!!!
- a totalcar-on volt róla cikksorozat, hogy lófüttyöt ér a dolog
- van valami hülyeség, amit úgy hívnak, hogy TERMODINAMIKA, annak az egyik fő tétele pont erről a körfolyamatokról szól, hogy nem lehet perpeetuum mobile-t gyártani
- simán lerobban a szívócsöved, ha valami elbaszódik
- ha meg másképp baszódik el, akkor folyadékot szívhat a motorod és így megy tönkre


Nincs szó örökmozgóról, vagy a fizika meghazudtolásáról, HHO cella amely Brown gázt állít elő vízből és benne feloldott kálium hidroxidból elektrolízis útján.
Valóban a modern motoroknál(hatékonyabb) nem szabad tőle csodát várni, azonban régi dízeleknél, illetve kamionoknál egy jól működő cellával lehet eredményeket elérni, de ehhez bonyolultabb elektronika(pl. PWM) és megfelelő biztonsági berendezések szükségesek, mint az említett robbanó szívócsonk ellen védő ún. buborékoztató tartály, illetve visszaégésgátló.
Én elkezdtem építeni egy ilyen berendezést még a Fordomba, de az már nem aktuális.


Hát, aki kicsit mélyebben foglalkozik műszaki dolgokkal, az pontosan tudja, hogy ez az örökmozgó egyik megvalósítási formája. Mert miről is van szó?
- veszed a vizet
- ezt energia befektetéssel felbontod hidrogénre és oxigénre
- ezt a hidrogént és oxigént elégeted a hengerben, ezzel energiát nyersz
- tehát egyszer befektettél egy energia mennyiséget, majd visszakaptad azt
- miből gondolod, hogy több energiát kapsz vissza az égetésnél, mint amit befektettél a vízbontáshoz??? Ha így lenne, megvalósulna az örökmozgó. Tehát pont erről beszélek.

Lehet persze egy másik érvrendszert is előszedni, azok számára, akik hallottak már a termodinamikai fő tételekről. Lehet azt is mondani, hogy az üzemanyagot HATÉKONYABBAN lehet elégetni a durranógáz jelenlétében. Erre már nehezebb cáfoló érveket előszedni, mert ezt csak próba-mérés alapon lehet megerősíteni vagy megcáfolni. Erre mondtam a totalcar-os cikket, akik megvették, beszereltették és semmi eredményét nem tapasztalták.

Egyébként tényleg vannak anyagok, amik égéskatalizátorként működnek, vagyis a hengerben az égéslefutás menetét befolyásolják ezzel az energia leadást növelik. De a durranógáz nem ilyen.


A víz bontásához villamos energiát használunk, melyet a generátor állít elő, a lényeg -véleményem szerint- pont ebben a pontban van, megtalálni az optimális villamos energia felhasználást, a "kapott" teljesítmény függvényében, ez nem egyszerű feladat...minden motor/autó egyedi beállítást igényelne. Arról nem is beszélve, hogy -tudtommal- nincs olyan egyezményes számítás mód, hogy egy adott HHO cella milyen frekvencián, áramerősségen, milyen koncentrációjú elektrolittal , stb.. működne a legoptimálisabban.
Nagyra becsülöm a totalcar-t én is olvastam az említett cikket, de szerintem nem járták körül a témát teljes körűen( nem is szakterületük ez inkább már fizika), pont annyira amennyire az átlag ember tudná.
Sok a kókler ebben a szakmában (is), miattuk jutnak az újítások erre a sorsra.
Egyébként én sem tervezem a cellám beépítését az autómba a fent említett indokok miatt...meg mert én is csak kókler vagyok


A generátor pedig a motorból kapja az energiát, amit a hengerben lezajló égésből nyerünk. És mindenütt ott van a veszteség, legfőképpen surlódás formájában, meg a hengerfalon átmenő hő formájában, ami elvész. A generátoron optimális villany felhasználást találni meg blődség, áltudományos ködösítés. 3 egység égéshőből lesz kb 1 egység mozgási energia, 1 egység mozgási energiából jó esetben 0,9 egység vilany fog keletkezni, tehát megint előjött ez a fránya veszteség, ami az egész HHO elméletet a szemétdombra teszi.

A totalcar-osok pedig mindent a legjobban csináltak - beszereltették, majd használták a kütyüt és összehasonlították az eredményeket a kütyü nélkül mért fogyasztásokkal. És SEMMI fogyasztás csökkenést nem tapasztaltak. Átlagautósnak pont ez számít. Ha meg belekalkuláljuk a beépített kisipari szerkezet által megnövekedett kockázatokat, akkor az eredmény kifejezetten negatív. Ha jól emlékszem, a totalcar-osok az első negatív eredmények birtokában mentek reklamálni és akkor a beszerelő elvégezte azokat a bizonyos finomhangolásokat, amiket első körben alibiként fel szoktak hozni, ha valami nem működik. Csakhogy a finomhangolások után sem működött a dolog. Szépen el is halt ez a HHO dolog, ma már szinte sehol nem jön elő, pedig volt egy idő, amikor az összes google hirdetés ezzel volt tele. Szóval kipukkadt ez a lufi.


Továbbgondolva amit írtál:
4 egység üzemanyagból "3 egység égéshőből lesz kb 1 egység mozgási energia, 1 egység mozgási energiából jó esetben 0,9 egység villany fog keletkezni"
Csak elméletben (10% hatékonyság növekedéssel számolva):
4 egység üzemanyagból + (HHO) 3,3 egység égéshőből lesz kb 1,1 egység mozgási energia, 1,1 egység mozgási energiából jó esetben 0,99 egység villany fog keletkezni.

Van 0,09 egységed a cella meghajtására, a cél az hogy ez az egység villamos energia elegendő legyen a 10% hatékonyságot növelő gázmennyiség előállítására, itt jön amit mondtam, a cella és meghajtó elektronika,elektrolit(nem csak víz!) összeállítás, itt bukik meg a legtöbb esetben a gyakorlat...egyenlőre.

Rosszul számolok? Megittam néhány sört már.

szerk: Persze ezt így számolni nem lehet, csak próbáltam a példádon keresztül levezetni, hiszen itt nem feltétlen arról van szó, hogy nőjön a mozgási energia és ezáltal a villany, elvileg a cél az üzemanyag csökkentése a hatásfok növelésével.

Asszem kezd túllépni ez a vita -habár élveztem és köszönöm- a határaimon, de lehet elő kell vennem a házi HHO projektet újra.





Sziasztok! Bele olvastam az irasaitokba s gondoltam, hogy hozza szolok, mert nekem volt 2 evig HHO generatorom a most 33 eves BMW-n. A cucc az ok, szep, latvanyos, de ha nem csinalod jol meg a cellat, akkor nincs semmi hatasa. A lenyeg az, hogy minimalis aramfogyasztassal csinaljon sok gazt, de az mar Stanley Meyer lenne s ot mar kinyirtak.
Kamionon lattam akkora cellat, mint egy bazi nagy akvarium, de ott az aramot a kipuffogo csore szerelt villany generator szolgaltatja. Ez egy mas technologia s ezt a BMW is fogja hasznalni 2015tol.
Azoknal az autoknal, ahol lambdaszonda van ott semmilyen sporlo kutyuvel nem lehet fogyasztas csokkentest elerni, mert kell egy kutyu, amit be tudsz allitan pl, hogy a lambda volt erteke 0.17-0.22 voltal legyen nagyobb igy az ECU visszavesz a befecskendezett uzemanyag mennyisegbol, na de ez mas mese.
A gorogok csinalnak egy kurva jo HHO generatort es az tenyleg jo. Azt mondjak, ha 30.000km-en nem hozza vissza az arat a sporlasbol, akkor vissza adhatod es a penzed is megkapod.
En igazabol a vizbefecskendezes mellett vettem a ciganykereket, az nagyon tetszett.

negativ0001 Elküldve: 2014-09-01 10:07 Gyújtógyertya.

YELLOW írta:
negativ0001 írta: Sziasztok! Nem nyitottam kulon erre uj topikot, mert csak tapasztalat megosztast szeretnek.
Vettem 4 Pulstar gyertyat, amit beraktam a motorba es szerintem kuurva jo. A gyenge 105lovas autom vegre ugy kezd viselkedni, mint a regi jo kis 33 eves capam.
Olyan erzes, mintha 2-3 ember kiszallt volna az autobol....


hát erre tényleg felesleges lett volna nyitni...
igen sokat jelent az új gyertya, én is ezt tapasztaltam, mikor a gyári 85ezret futott ki lett cserélve NGK-ra. sokkal jobban pörgött a motor. igaz utána elszállt az egyik trafóm


Na ja, csak mostanaig NGK Iridium volt benne es max 15-20ezret mentem vele. Ezek a plazma gyertyak kurva jok. Igaz 100 euro volt a 4 db.
http://www.pulstar.com/

negativ0001 Elküldve: 2014-09-01 09:49 Gyújtógyertya.

Sziasztok! Nem nyitottam kulon erre uj topikot, mert csak tapasztalat megosztast szeretnek.
Vettem 4 Pulstar gyertyat, amit beraktam a motorba es szerintem kuurva jo. A gyenge 105lovas autom vegre ugy kezd viselkedni, mint a regi jo kis 33 eves capam.
Olyan erzes, mintha 2-3 ember kiszallt volna az autobol....

negativ0001 Elküldve: 2014-07-16 08:56 Kipufogo füst!

YELLOW írta:
valahol volt ez téma, állítólag hosszú távon nem olyan jó ez a vízes téma... a dugókra, szelepekre nézve. nem emlékszem a részletekre sajnos


Koszi.....azt hiszem a rozsda miatt volt a problema, keramia szelepek kellenek, meg inox kipufogo......

negativ0001 Elküldve: 2014-07-14 23:47 Lambdaszonda - benzinben

Kristen76 írta: Sziasztok. 316i E46 1999.évj. Úgy tudom, hogy 2 lambdaszonda van benne.Az egyik az anyósülés vonalában lent a kipufogó csőben.És a másik???


Egyik a katalizator elott, masik utana.

negativ0001 Elküldve: 2014-07-13 22:29 Kipufogo füst!

szotakdavid írta:
Totyasrac írta:
negativ0001 írta:
10% tobblet ero es 10-30% kevesebb kakao.


Szerinted ha ez ennyire egyszerű lenne (kevesebb üzemanyagból több teljesítmény) akkor ez nem jutott volna eszébe a gyártóknak?
A közúton kat nélkül használt autókat bezúzatnám... Én legalábbis


Mindig érdekel az ilyen projekt..h csinál valaki "erőgépet" a 16i-ból M-es matrica hátulra=+20Le,nagy kipufogó és társai.Sose fogom megérteni,ha valakinek nyomatékra és erőre van szüksége miért nem keresi meg a motort hozzá miért kell katalizátort vágni hebrákolni chiptuningolni ebben a kibaszott országban lassan mindenki chippeket ír.A bmw nem egy kibaszott tdi golf amit az égbe lehet húzni és ez igaz benzinre dieselre.Persze vannak akik soha nem fogják bevallani h szar a chip a kocsijukon vagy h ártalmas az a motorjára.136 lovas 20d 180 lovas lett és társai hmmm és azt hogy???4henger = 136 6henger=184 lovas na ezt h a faszba fogja bírni a motor adagoló turbó?!


Ja, nekem nem kell a tobb lo, hanem inkabb a kevesebb fogyasztas.
1/3-a a befecskendezett benzinnek huteskent szolgal, ez adja meg az 1es Lambda erteket, ez a biztonsagos keverek, de ha ezt az egyharmadot elveszem, ugy, hogy a lambda erteket novelem +0.17-0.22 voltal, igy az injektorok visszaszabalyoznak, na , de azt az 1/3-ot potolom meleg benzingozzel es hideg vizzel (vizbefecskendezes) igy nem megy szet a motor a szegeny keverek miatt......
Elmelet!

negativ0001 Elküldve: 2014-07-13 19:27 Kipufogo füst!

Prof írta:
negativ0001 írta: Sziasztok! Az autom 316i 1.9L 1999 E46. Ki szeretnem vagni a p****a a katalizatort. Mi lesz ennek kovetkezmenye? Mennyivel novekedik meg a fust? Euro3-asbol hanyas lesz?? Ja es jobban fog menni az auto?


Amennyiben nincs baja a katalizátornak, nem kellene piszkálni. Az erő többlet szinte elhanyagolható.



A helyzet az, hogy most akarom atalakitani az uzemanyag adagolast oly annyira, hogy katalizator nelkul is at kellene menjen a vizsgan, de meg nem vagyok benne biztos. 10% tobblet ero es 10-30% kevesebb kakao.

negativ0001 Elküldve: 2014-07-13 13:47 Kipufogo füst!

Sziasztok! Az autom 316i 1.9L 1999 E46. Ki szeretnem vagni a p****a a katalizatort. Mi lesz ennek kovetkezmenye? Mennyivel novekedik meg a fust? Euro3-asbol hanyas lesz?? Ja es jobban fog menni az auto?

negativ0001 Elküldve: 2014-04-13 17:23 Üzemanyag minõsítés és átverések!

compact írta:
rece65 írta: Egyik ismerősöm keveri a gázolajat a sima napraforgó olajjal(tisztával!) és azt állítja hogy semmivel nem rosszabb így mint amikor a tiszta gázolajat tankolta.
Sztem csak szarabb lehet a keverés de kíváncsi vagyok a véleményetekre!
E46 320D-je van 150 lovas és 2003-as..



Akinek nincs pénze gázolajra az miért nem jár bringával vagy gyalog?
Ráadásul a sima napraforgóolaj ára is 350-400ft körül van ha jól tudom.
Gratulálok neki kiváncsi leszek rá, hogy pár hónap használat után hogy áll majd a szája.
Mennyit is spóról vele 1 tanknál?...


Ebbe semmi kulonos sincs, en annak idejen amikor meg olcsobb volt az olaj, akkor csak azzal jartam (Peugeot Partner 1.9 D ) ugyan ugy megy, csak fank szagu a kipufogo fustje es csak nyaron lehet menni vele, mert telen nem inditod be.
A biodiesel is ilyen, csak abban van methanol es meg valami parafingatlo cucc....
.... amugy sokkal tisztabb es tisztito hatasu, mint a sima gazolaj.... ket tank olaj utan szurocsere, mert osszeszedi a mocskot a tankbol.
ui ismerosom hasznalt motorolajjal jar VW 2es Golf.... na az aztan fustol.....szerintem az szet is fogja cseszti a pompajat