negativ0001 fórum hozzászólásai

negativ0001 Elküldve: 2012-12-10 09:33 Fûtés - Klíma

Nalam tortent egy olyan dolog (benzines), hogy beallitottam a klimat 23.5 fokra es a futes nem indult be, pedig a motor mar reg fel volt melegedve uzemhomersekletre. Ekkor volt ez a -21 fok. Aztan lehoztam a homersekletet 20 fokra es ekkor beindult.
Most azt nem tudom, hogy ez valami szenzor hiba, vagy esetleg gyenge a fagyallo es el volt fagyva es veletlen egybeeseskent pont akkor olvadt ki mikor lehoztam 20 fokra....???

negativ0001 Elküldve: 2012-12-07 21:21 Akkumulátor


[/quote]

Hát üzemelhet, de ha alul tölt mondjuk északon, ahol mindig fagy van, és minden elektronika zabálja az áramot, akkor hamar befosnak az aksik, ugye akkor ott csak kevés a 13,6 ha az aksi meg zabálja az áramot. Mint amikor csak városba használod rövid utakon, még normál töltéssel is lefossák magukat az aksik. Én ilyenkor tél előtt teljesen feltöltöm, töltővel, pedig 1 éves az aksim.
[/quote]

Igen, en is toltom, de hat azt ugy is kell, mert a rovid utak leszivjak az aksit nincs ideje feltelni....
Egy E21es forumon is rajta vagyok es az egyik kollega aki Sydneyben lakik annak egy olyan 318i-je van, amit Kanadanak gyartottak es azon az utaster futocsove a leomlo mellett szorosan halad el, hogy jobban melegedjen es az gyari...csak azert irom, hogy vannk kulonbsegek, hogy hova vannak gyartva......de tenyleg meg kell keressem, hogy hol olvastam a toltesi szinteket.

negativ0001 Elküldve: 2012-12-07 16:33 Akkumulátor

anubisz írta:
negativ0001 írta:
adee9 írta: Sziasztok.

Na ma reggel ki cseréltem az aksit Banner Starting Bull 95ah-ra. Remélem, sokat ki fog bírni .

Viszont meglepődtem, mert a gyári minden bizonnyal 10 évet bírt ki. Volt alatta egy kis cetli, amin 2001. 11. volt. Az én autóm meg 2002. 7. havi, de az aksit attól még gyárthatták 2001 végén. Gondolom én. Most az én autóm Olaszországból lett behozva, úgyhogy akkor valószínűleg a kedvezőbb éghajlati viszonyoknak köszönhetően bírt ki ennyit.

Jól gondolom?


Igy van! Amugy az enyhe eghajlatra gyartott BMWk 13.6 korul toltenek, mig a hideg eszaki reszekre gyartottak min 14.2 volton.
Amugy az aksit amit helyrehoztam,pl ma a reggeli -21 fokban nagyon jol inditott. 3-4 masodpercet hajtatta magat a motor mig beindult.
Ugy hogy en meg nem veszek aksit, viszont lehet, hogy veszek egy deszulfatort.



Nem akarok vitát gerjeszteni, de szerintem ilyen nincs, akkor 2 fajta generátort dobna a kocsikhoz , szerintem ez egységes, mivel az akuk is egységesek, csak a teljesítményük más. Enyém is 14-14,1 el tölt, mert látom a kijelzőn menet közben. Legyen ez is egy újabb legenda, vagy megmondja itt valami aksi guru. Szerintem a generátoroknál egységes töltési referencia értéktartomány van. Honnan tudják, hogy egy Európába vásárolt kocsi nem Alaszkába fog üzemelni? Vagy fordítva. Vagy egy Magyar, nem Északon. Pl kartergáz szellőztető szelepbe van hideg, és meleg éghajlatra ajánlott, gyártott típus.


Na banom, hogy nem jegyeztem meg, hogy hol olvastam, de nem volt forum.
Amugy az alvazszambol lehet tudni, hogy kinek (melyik orszagnak) volt gyartva, na attol meg uzemelhet mas felteken

negativ0001 Elküldve: 2012-12-07 14:02 Akkumulátor

adee9 írta: Sziasztok.

Na ma reggel ki cseréltem az aksit Banner Starting Bull 95ah-ra. Remélem, sokat ki fog bírni .

Viszont meglepődtem, mert a gyári minden bizonnyal 10 évet bírt ki. Volt alatta egy kis cetli, amin 2001. 11. volt. Az én autóm meg 2002. 7. havi, de az aksit attól még gyárthatták 2001 végén. Gondolom én. Most az én autóm Olaszországból lett behozva, úgyhogy akkor valószínűleg a kedvezőbb éghajlati viszonyoknak köszönhetően bírt ki ennyit.

Jól gondolom?


Igy van! Amugy az enyhe eghajlatra gyartott BMWk 13.6 korul toltenek, mig a hideg eszaki reszekre gyartottak min 14.2 volton.
Amugy az aksit amit helyrehoztam,pl ma a reggeli -21 fokban nagyon jol inditott. 3-4 masodpercet hajtatta magat a motor mig beindult.
Ugy hogy en meg nem veszek aksit, viszont lehet, hogy veszek egy deszulfatort.

negativ0001 Elküldve: 2012-12-06 07:25 Csodaszerek - Mûködnek?

kecsurobi írta:
joko55 írta: Nem károsítja a motort, akkor ha buborékoztatót is használsz mellé, vaterán tucatjával vannak szettek, itt egy cég ami beszereléssel és forgalmazással foglalkozik, amúgy otthon is tudsz építeni egyet(nekem is van)/youtubon fenn van pl.: ronin vízbontója/ max pár ezerből megvan(ha profi szettet akarsz 20-30ropiból), az újabb motorokhoz kell elektronika mi eltolja a lambdaszonda jelét ezáltal maximalizálja a hatásfokot,ill. előszeretettel használnak egy kis ventilátort a cella fölött ami hűti, az átlag üzemanyagfogy.csökkenés 25%, ami persze változó autónként. 10-50ig, teljesítményben 10-20%, az amperfelvételét meg betudod állítani az elektrolit sűrűségével (is).


Honnan lehet beszerezni ezt az elektronikát ami eltolja a jelet a lamdaszondától?
Nekem is van egy befőttes kütyü csak eddig nem mertem beszerelni mert azt hitem csak régebbi autokhoz jó.


http://topnrg.com/hydrogenmonk...n%20r2.pdf

vagy irjad be a google-be hogy "diy map enhancer"


negativ0001 Elküldve: 2012-12-05 19:11 Csodaszerek - Mûködnek?

kecsurobi írta:
negativ0001 írta: Latom reg irtak ide....
Valaki probalkozott a vizbefecskendezessel? Foleg benzines turbonal, de sima benzinesnel is ok.
Gondolok itt akar hazi barkacsolasra is, amivel te valtoztathatod a lambda es a MAP szenzor ertekeit a beszivot vizmennyiseg szerint, vagy a kar a cuccos kurva draga elkeszitett kitre....
http://www.quantumautosport.co...ucts_id=43
http://www.aquamist.co.uk/cp/H3.html
http://howertonengineering.com...formation/


Üd nekem van ilyen kügyüm ami vizel megy a kocsi vagyis biogázal kicsit rásegit a kocsinak a szivo oldalra rákötöd ez egy befötes üvegbe van 1 liter viz és ha ráadodd a gyujtást akkor termeli a gázt opel astrába bevált 1.7 dizel sima szivó és joban is ment vele nem tudom hogy ebe a bmw be beszereljem e



Az nem biogaz, ha az elektrolizissel ered el a gaztermelest, hanem HHO, vagyis hidrogen oxigen , durranogaz. Nekem volt egy hatcellas (befottesuveges) kutyum, ami fejlesztette a gazt a regi E21en. A csomagtartoban volt, onnan egy slagon jott elo es volt furva egy lyuk a pillangoszelepnel, ugy hogy eros vakumot kapott a ketyere gazadaskor. Igy sokkal jobban ment tole a motor es joval kevesebbet is fogyasztott. Ausztriaba jartam vele es a palyan 130-140-el "sepertem" 4es valtoval 1.8as motorral es az egesz ut atlagfogyasztasa alig 8L volt. Na de nagy fantaziat vizben lattam, azzzal kurvara nyomatekos lett a gep es nagyon lepett tole. 95os benzint hasznaltam es az elogyujtast kb 100-102oktanosra allitottam.
Az az aquamist jo, mert van egy szamitogep rajta, amit az OBDvel kell osszekotni.....



negativ0001 Elküldve: 2012-12-05 09:54 Akkumulátor

NA most neztem es beszeltem is a krapekkel. Ezek mind Kalciumos aksik es az Extreme Ultra jobb 30%al mint a Premium. Ez egy ujabb fajta, mint a Premium es...bla bla bla, de az is lehet, hogy csak marketing..

negativ0001 Elküldve: 2012-12-05 08:28 Akkumulátor

YELLOW írta:
adee9 írta: Sziasztok. Gyengélkedik az aksim. Ezért ma el is mentem egy boltba, h új után nézzek. Először azt mondták, van gyári 60 0000-ért. Mondtam jó lesz a nem gyári is. Akkor javasolta a Banner starting bull-t 100-asat. Valakinek van erről véleménye? Aztán még kérdezte, h a gyári milyen színű. Fekete vagy fehér.... Ezek között mi a különbség? Az enyémben fehér van, kilencvenes.


gyáriban én még csak fehéret láttam. de szerintem nincs különbség a színtől független az egész. én elgondolkoznék a MonBat Premium akksiban. nekem 3-4 éve van meg, de sosem volt egy tétovázása sem, pedig rövid távokat járok, sok indítással. ár/értékben a legjobb. oké török, de ezt legalább csak ott gyártják. nem úgy mint a nagy márkákat, amit kukutyimban is, gagyi technológiával, csak adják a nevet hozzá. a legtöbb akksi a 2 évet kibírja, amíg gari van rá. a kérdés utána, hogy 2,5 évet vagy 4 évet megy el...


Igy van, a MonBat az olcso, de jo. Ha mar ment 3-4 evet akkor az fasza. Azt mondjak, hogy az aksi masodik ev utan ingyen dolgozik. Amugy nem torok, hanem bulgar, de tok mind1. En ahol melozok (benzinkut) a direktimportortol hozzuk az aksikat es meg egyet sem hoztak vissza, hogy hibas lenne.2 ev garancia. Ha ezt veszed, akkor az Extreme Ultrat vegyed, mert annak 30%al nagyobb inditoarama van, mint a premiumnak.Ja es ha ujat veszel, akkor nem art venni egy aksi deszulfator kutyut sem, ami meghosszabbitja garantaltan az eletet 2-3szorosara. Ez kb nalatok 3.000huf. Aki meg szeret kutyulni az gyartsa le maganak, nem nagy ugy egy csomo kapcsolasi rajzot lehet talalni a netten. Amugy a regi vacakolo aksikat is helyre tudja hozni, amelyek nem zarlatosak, vagy a lemezek nem kopottak es nem dieselt kell beinditsanak.
Az en feher aksim is gyengelkedett, de azt nem ezzel hoztam helyre, hanem lemeritettem csutkara 4-5szor es feltoltottem 1Amperen ugyan csak annyiszor es most ok.

negativ0001 Elküldve: 2012-12-04 12:57 316 i Kartelgázmembrán

YELLOW írta: először is ha már van ilyen topic, akkor kérném az illetékest, hogy javírsa már ki a címet. szerintem felesleges a 316i is oda, legyen inkább: Kartergáz szűrő a címe.

már most lassan én is oylan vagyok, hogy lusta vagyok visszakeresni, meg aztán azt sem tudom hova össze-vissza lett írva...

szóval most próbáltam ki, hogy járó motornál kinyitom az olajbetöltő sapkát. a motor elkezd fulladni, megváltozik a járása. ha jól emlékszem, ez akkor jó, így kell lennie?
az olajat nem veri ki nagyon pár apró csepp (2-3db) jött ki. kicsit ahogy kinyitom elég fura szelephangja lett, ami kb 1-2 sec-en belül elhallgat, de utána kezd is fulladni a motor.


A jo regi E21 meg is all ha kinyitom az olajbeontot, vagy kihuzom az olajszintjelzo palcat es az ugy jo. Ha nem all meg akkor van a baj, mert tul gazdagon jar stb stb....
Az E46nal nem tudom, ma en is kiprobalom.
Ja es amit meg fogok csinalni az egy kartergaz szuro lesz, mert ami ezekben van az egy vicc, az minden csak nem szuro.

negativ0001 Elküldve: 2012-11-29 17:24 Motorgenerál!

Az enyem 5000km utan 1L olajat eszik,de csupa olaj alul a muanyagpajzs. Omlik az olaj az olajszurohazbol. Azt is neztetek, habar az elegge szembetuno.
Kapcsoloszekreny es motor kozott?? Szimering?

negativ0001 Elküldve: 2012-11-28 18:06 Egyenetlen alapjárat

anubisz írta:

Basszus, ott aztán tényleg meg van vadulva minden. Én tuti márkaszervizbe nézetném jól át,ez így nem állapot. Össze,vissza jár ott minden. Kíváncsi lennék mit mond erre egy mezei szerelő, mély sóhaj, és kicseréli a fél motorházat.


Igaz ezt a rossz muveletsort havonta max 2x csinalja.Hat mielott elvinnem szerizbe, elobb en atnezek minden slagot , csatlakozast s varok megint 1 honapot.
Valaki szerelt be kartergaz kondenzalot/lecsapot? Bodonnek hivjak nalatok azt hiszem.

negativ0001 Elküldve: 2012-11-28 12:42 Egyenetlen alapjárat

Sziasztok!
Nalam is ingadozas van....alapjaraton. Eddig csak melegen tapasztaltam, viszont hidegen 850-900 korul van, de amikor nem vacakol akkor 1000 koruli.ha meleg es minden ok akkor 850.
Altalaban ugy kezdodik, hogy kapasbol lemegy 600 korulire, ott ingadozik, majd aztan menet kozben azt veszem eszre, hogy tempomatom van, pl 5osben nem nyomok gazt es 1700-1800fordulaton 60al viszi az autot, aztan ha megallok akkor az alapjarat ugyan csak 1700 korul marad. Ha felporgetem a motort, visszaeseskor 1300-1400 korul nagyon rovidet akad/dadog es visszaall 1700-1800ra. Lehuztam az alapjaratszabalyzot is, de nem valtozott.
Meg mit huzzak le? ))

negativ0001 Elküldve: 2012-11-24 21:13 Motorolaj

BarG írta:
negativ0001 írta:
b_imi írta:
BarG írta:

A -50°C a 0W-40 olaj hivatalosan deklarált szivattyúzhatósági hőmérséklete alatt van. Ez az összehasonlítás így csal. Ha kerozint öntenél ki, akkor az meg úgy folyna, mint a víz. (a repülők -60°C-ban repülnek vele) A 0W-20-at meg a délisarkon nem tudnád kiönteni a flakonból. De ez nem jelenti azt, hogy rossz, csak azt, hogy azokon a klimatikus viszonyokon nem alkalmazható.



Az a helyzet, hogy itt már egyesek részéről "nagyon komoly" elemzések mennek. Aki meg tényleg ért hozzá, az csak mosolyog. De legalább telnek az oldalak...

Igy van, -60ban repulnek vele, de szigetelt tartalyokkal es ha a kerozin lehul -28 fokra, akkor alabb kell sulyedjenek, hogy ne huljon tovabb, mert akkor gond....
na de itt van a jo hideget biro olaj...
http://xado.hu/pdf/0W40SLCFARCTIC54.pdf
elvegre orosz....


Ja, fain 10 évvel ezelőtti teljesítmény mutatókkal - SL - meg mindenféle BMW minősítés hiányával ....

NA ja, de extremitasrol volt szo es a -54 az elegge extrem, na de ha kell BMW minosites es SM, akkor:
http://xado.hu/pdf/5W30SMCF.pdf


negativ0001 Elküldve: 2012-11-23 22:26 Motorolaj

b_imi írta:
BarG írta:

A -50°C a 0W-40 olaj hivatalosan deklarált szivattyúzhatósági hőmérséklete alatt van. Ez az összehasonlítás így csal. Ha kerozint öntenél ki, akkor az meg úgy folyna, mint a víz. (a repülők -60°C-ban repülnek vele) A 0W-20-at meg a délisarkon nem tudnád kiönteni a flakonból. De ez nem jelenti azt, hogy rossz, csak azt, hogy azokon a klimatikus viszonyokon nem alkalmazható.



Az a helyzet, hogy itt már egyesek részéről "nagyon komoly" elemzések mennek. Aki meg tényleg ért hozzá, az csak mosolyog. De legalább telnek az oldalak...

Igy van, -60ban repulnek vele, de szigetelt tartalyokkal es ha a kerozin lehul -28 fokra, akkor alabb kell sulyedjenek, hogy ne huljon tovabb, mert akkor gond....
na de itt van a jo hideget biro olaj...
http://xado.hu/pdf/0W40SLCFARCTIC54.pdf
elvegre orosz....

negativ0001 Elküldve: 2012-11-22 17:56 Motorolaj

YELLOW írta: tudom-tudom, német autóba német olajat. de mint írtam egyik munkatársam csupa jókat mondott róla, és ők drift autóba V10-es moci is hazsnálják.

de a pár nap alatt sokat kutakodtam és elkezdtem szimpatizálni ezzel az olajjal, némely helyen a 4 literes kiszerelést 5w-40-ből megkapni 7600-ért. egy bajom van, hogy 0w-s olajat nem találtam belőlük, igaz a 5w-30, 5w-40 is BMW LL-04 ajánlásos.

http://www.eneos-olaj.hu/


Biztos jo olaj. En most fanatikus Xado olaj hasznalo lettem az utobbi 1-2 evben.Bizonyitottan birja a 30.000 km benzinesben es 50.000 dieselben.5w-40SM/CF 4L 13-14.000Huf. Az E46ban meg nemeteknel lecserelt Castrol van. Majd tavasszal csere.