negativ0001 fórum hozzászólásai

negativ0001 Elküldve: 2013-05-06 13:27 Motorolaj

xmanez88 írta:
YELLOW írta:
zoliika írta:
Ez egyébként viccesés nem kötöszködni akarok.Anno,mikor 2010 környékén ide regeltem leírtam a Prolong-os tapasztalataimat.Leugattak egy páran kiröhögtek bla-bla.Gondolom azért ,mert rajtam kívül valószínű senki nem próbálta itt a fórumon.A hozzászólásokban javarészt kiemelve kifejtette mindenki ,hogy semmilyen féle-fajta adalékot nem szabad tenni a motorolajba,nemhogy olajcsere előtt "blokkmosást" végzünk Xadóval!Most ahogy olvasgatom ezeket a Xado-s ódákat csak annyi az észrevételem,hogy 3 év alatt gyorsan megváltozott 1-2 ember véleménye.Most ez melyik szindróma?-az egy bolond százat csinál?
-valakinek sok van raktáron és marketing stratégiája bejött,hogy mindenki ráharapott?
-vagy 3 év alatt úgy alakultak a dolgok-események,hogy nyitotabbak lettek a fórumtársak?
Nem filozofálni akarok csak érdekes!


jogos. az adalékkal én sem értek egyet, se olaj, sem üzemanyag. viszont a mosót lehet én is kipróbálom, így 100ezerhez közelítvén, illetve a következőnél is, aztán szerintem egy köv 100ezerig semmi megint.
elvileg minden olaj, üzemanyag tartalmazza azokat az adalékokat, amiket kell.
az olajakban benne vannak azok a detergensek is, amik pont a motorblokk tisztulásáért felelősek. akiknél lerakódik valami, az azért lehet, mert korábban valamikor egyszer vagy többször szar olaj lett beletéve, esetleg többet mentek az olajjal, mint kellett volna, stb.


igazad van, ha sokan csak fele annyira "izgulnának" az olaj minősége miatt, és a csereperiódus betartása miatt, mint mi itt a fórumon lévő BMW-sek, akkor de szép is lenne a világ és ha vennénk egy használt autót, nyugodt szívvel tudhatnánk, hogy megadták neki, ami jár.. de sajnos ez csak álom. hiába teszünk meg mindent, ha előttünk úgymond, magasról tett rá az előző tulaj. és sokszor az ember ennek issza a levét. jó, aki újan vesz autót, az más tészta



xmanez88: egyik szindroma sem, egyszeruen sokkal jobb es mas a XAdo, mint a Metabond, vagy Prolong, amik csak sima olajadalekok. A xado, nem olajadalek.

yellow: minel hamarabb csinalod meg a mosast annal jobb, de utana tegyel ugyan ilyen olajat, csak hogy lassuk mi a velmenyed, na aztan ne adj Isten meg a 1Stage-t is kiprobalnad.

zoliika: hat jo lenne, ha mindneki ennyire izgulna, de mivel nem igy van en eppen ezert adok meg minden jot a gepnek , minel hamarabb.

negativ0001 Elküldve: 2013-05-05 21:36 Motorolaj

szotakdavid írta:
negativ0001 írta:
jons írta:
xmanez88 írta:
Tano írta:
xmanez88 írta: mi az a Xado?

Akkor rövidre fogjuk
Motorolaj

köszönöm, nem ismertem, de jókat írnak róla, ezek szerint működhet? érdemes volna kipróbálnom? vajon milyen mértékű olajfogyást "javít" meg?


Az eddigi tapasztalatom szerint 1l/10k km olajfogyasztást érzékelhetően visszább vesz. De még az elején járok a periódusnak, bőven benne van az adalék, szóval nem akarok indokolatlanul hanyatt esni. Majd ha 8000km múlva is ennyi lesz benne akkor ajánlom, addig nem. Írtam róla nem régen, keresd vissza.


Na es meg ha bele tenned a One Stage-t akkor esne le az allad....



A váltóba meg a váltó adalékot..


Nekem az van...a difiben is, de abbol is a 1 Stage Maximum 30ml-es , hamarosan a feltengelycsukloknal is zsircsere lesz, abbol meg a zold kerul bele.

negativ0001 Elküldve: 2013-05-05 21:01 Motorolaj

jons írta:
xmanez88 írta:
Tano írta:
xmanez88 írta: mi az a Xado?

Akkor rövidre fogjuk
Motorolaj

köszönöm, nem ismertem, de jókat írnak róla, ezek szerint működhet? érdemes volna kipróbálnom? vajon milyen mértékű olajfogyást "javít" meg?


Az eddigi tapasztalatom szerint 1l/10k km olajfogyasztást érzékelhetően visszább vesz. De még az elején járok a periódusnak, bőven benne van az adalék, szóval nem akarok indokolatlanul hanyatt esni. Majd ha 8000km múlva is ennyi lesz benne akkor ajánlom, addig nem. Írtam róla nem régen, keresd vissza.


Na es meg ha bele tenned a One Stage-t akkor esne le az allad....


negativ0001 Elküldve: 2013-05-05 21:00 Motorolaj

Szemy írta:
valter320d írta:
Neo954 írta:
jons írta:
jlaci74 írta:
Hogy témánál maradjunk, egy benzines rendellenesen magas olajfogyasztásának feltárását nem úgy kezdik, hogy motor ki és szét...
Létezik kompresszió mérés, nyomásveszteség mérés, szelepszár szimering csere, olajszeparátor csere, stb ... Persze ezt egy laikusnak nem kell tudni, de ne is riasszuk már el őket irreális javítási költségekkel.


Bár nekem már nem fogy az olajam a Xado óta, de:
a TIS szerint a szelepszárszimering csere azzal kezdődik, hogy hengerfej le. Biztosan szükséges ez?


Szia!
Ha nem veszed le a hengerfejet akkor nem tudod visszatenni a szelepet a helyére, mert mikor szétszeded beesik az égéstérbe, feltéve ha nem forgatod a motort minden egyes szelepnél a felső holtpontra, de még akkor sem biztos hogy vissza tudod rakni a szelepet.

Üdv.:Neo

Mondjuk ez autó függő,vannak olyan márkák amiknél nem kell levenni a hengerfejet!


Az altalam emlitett pelda autonal (2004-es 320i) meg tudtak oldani a szelepszarszimeringek cserejet a hengerfej levetele nelkül is. Nem markaszervizben lett cserelve, es ha egy török szerelö meg tudta csinalni, akkor szerintem masnak is sikerülni fog.

Ja ja, siman meg lehet oldani hengerfej levetele nelkul, de a butykost ki kell szedni es ha mar odaig eljutottal, akkor jobb ha a hengerfej is leszedodik, ugy legalabb latni fogod a motor alapotat es a pakolast is kicsereled...

negativ0001 Elküldve: 2013-05-05 07:25 Motorolaj

xmanez88 írta:
negativ0001 írta:
xmanez88 írta: Sziasztok!

Most én is küzdök némi olajfogyasztási/olajfogyási gondokkal.
Szelepfedél tőmítést kellett cserélni, mert az szét volt menve, most még állítólag az olajszűrőház alól folyik valahonnan az olaj, sajnos ehhez kevésbé értek, de még kb 2 hét mire remélhetőleg hozzáértő kezek közé kerül, mert aki ért hozzá ahhoz elég nehéz "időpontot" szerezni. Valakinek van valami korábbi tapasztalata? Előzetes "ötletek" szerint a motor elég sok olajat meg eszik, de ezt egyenlőre kevésbé hiszem el, mivel az aljában folyamatosan gyűlik össze a friss olaj. nem lesz egyszerű ennek a végére járni. 1000 km se mentem vele és fél litert hozzá kellett öntenem




Pont ilyen tunetei voltak az enyemnek is, na de nem ismerem az 530as motrot, de szerintem ugyan onnan folyik neked is, ahonnan az enyemnek. Folyamatosan olajtocsa volt a muanyagvedo aljaban, foleg telen. A hiba, az olajszurohaz es a motorblokk kozotti pakolasok es foleg egy O gyuru. Filleres alkatresz dollaros munkadij.


és neked most már megoldódott? mekkora költség volt egyébként ha nem titok?



Igen, megoldodott, addig 2-3hetente 1Liter fogyott es most 5000km-kent 2.5deci.
1300 forint volt, de a munkat en csinaltam a haverom szeremuhelyeben, neki nem volt ideje erre, csak elmondta, hogy mit kell csinalnom es en megcsinaltam.
Az en esetemben, le kellett vennem a generatort, szervopompat es ezeknek a felfogato hazat, a szijakat, spanoloval kinlodtam a muanyag motorburkolatot is le kell venni, az olajszurot, hogy az olaj folyon vissza es ekkor az olajszurohazat, s ott van alatta az O gyuru es egy pakolas. Az "O" gyuru total meg van kemenyedve es laposodva, ezert folyik ott az olaj.
Te is meg tudod csinalni a haz elott, ha van szerszamod.Don`t panic!

negativ0001 Elküldve: 2013-05-05 00:44 Motorolaj

xmanez88 írta: Sziasztok!

Most én is küzdök némi olajfogyasztási/olajfogyási gondokkal.
Szelepfedél tőmítést kellett cserélni, mert az szét volt menve, most még állítólag az olajszűrőház alól folyik valahonnan az olaj, sajnos ehhez kevésbé értek, de még kb 2 hét mire remélhetőleg hozzáértő kezek közé kerül, mert aki ért hozzá ahhoz elég nehéz "időpontot" szerezni. Valakinek van valami korábbi tapasztalata? Előzetes "ötletek" szerint a motor elég sok olajat meg eszik, de ezt egyenlőre kevésbé hiszem el, mivel az aljában folyamatosan gyűlik össze a friss olaj. nem lesz egyszerű ennek a végére járni. 1000 km se mentem vele és fél litert hozzá kellett öntenem




Pont ilyen tunetei voltak az enyemnek is, na de nem ismerem az 530as motrot, de szerintem ugyan onnan folyik neked is, ahonnan az enyemnek. Folyamatosan olajtocsa volt a muanyagvedo aljaban, foleg telen. A hiba, az olajszurohaz es a motorblokk kozotti pakolasok es foleg egy O gyuru. Filleres alkatresz dollaros munkadij.

negativ0001 Elküldve: 2013-05-05 00:41 Motorolaj

valter320d írta:
jlaci74 írta:
negativ0001 írta:
YELLOW írta:
negativ0001 írta: Mit tudtok, hogy mi a minimum megengedett olajfogyasztas.
Az enyem 5000km-en talan 0.25L-et fogyasztott el.
Koszi.


a legtöbb gyár olyan értéket ad meg, hogy 1000km/1L lehet max. de ez már régen rossz. 10ezer alatt fél liter annyira nem vészes szerintem, bár az enyém 10ezer alatt kb 1 decit ha megeszik. igaz más motorunk van.


Hat az 1L az tenyleg sok, ott mar a katalizator es a lambda szonda hamar tonkre megy.
Kivancsi vagyok, hogy az enyem hol fogyasztja az olajat, mert hengerenkenti kompresszio 13.5 koruli, az olajszuro alatti tomitest kicsereltem, igaz meg lattam itt ott konnyezo foltokat a blokk oldalan......na , majd utana nezek...kosz az infot.



Ne viccelj, 5000 km alatt 2 deci nem olajfogyasztás.
Egyébként a dugattyúgyűrűk más anyagból készülnek és más mértékben is kopnak, előfordul, hogy míg a felső kompressziógyűrű jól tart addig az alsó olajlehúzó-áteresztő már kopottabb és nem látja el feladatát 100%-osan . Ráadásul az olajos hengerfal jobban is tömít. Ezekkel is magyarázható a jó kompressziós végnyomás és az olajfogyi ...


Így igaz......meg még benne van a pakliban hogy a turbó is kicsit csipeget na meg a főtengely szimeringeknél is könnyezhet pl hátúl ahol nem is látod de ez a 2.5dl ne viccelj új a motorod?
Mindig is lesz olajfogyi mert nullás illesztés nincs!Az alkatrészek pedig mindig kopni fognak!




Na jo azt hittem, hogy sok ez a 2.5deci. Az E21 318i 1981es motor ket olajcsere kozott a evett meg ennyit, de volt, hogy meg ennyit sem.
Nem uj a motorom))) 210.000km.
Igen, lehet, hogy azzal magyarazhato a jo kompresszios vegnyomas, de hidegen is volt merve kompresszio, amikor nincs olajfilm a huvely falan.
Amugy ez a kompresszio gyurus historia meg a jo szereloket is megteveszti, sokan hibasan tudjak a szerepuket.
A felso gyuru az a tuzgyuru,
A kozepso az az olajlehuzo/kompresszio gyuru, ennek trapez alakja van es nem mind1, hogy hogyan teszik be, ha forditva van beteve akkor zabalja mint allat az olajat, mert nem tudja lehuzni az olajat a falrol.
A harmadik (legalso) ez az olajozo gyuru. Szerepe : huvelyfal olajozasa es nem pedig olajlehuzasa.

negativ0001 Elküldve: 2013-05-01 00:12 Mi lehet a baj?

Andras6800 írta: Sziasztok!

Adott egy E46 316i. 2003as végi gyártás, 130000km. Az előző tulaj tulajdonosa volt az autónak, nem gazdája, cserébe a km óra állás tuti (110.000-el lett véve). A hiba meglehetősen kellemetlen, és immár másfél éve nem jövünk rá, hogy mi lehet a baj. A dolog úgy kezdődik, hogy az autó szépen elkezd vaskosabban fogyasztani. Ez odáig megy, hogy finom vezetés mellett is elmegy 12l/100km ig. Amúgy a pillanatnyi fogyasztás kijelző kilengési szokásain remekül lejön már, hogy romlik az állapot. Ahogy nő a fogyasztás az autó alapjáraton elkezd egy trabantra hasonlítani. Néha akkorákat tud rezonálni, hogy még a trabi is elszégyellhetné magát. Majd a végére kialakul az ~1900/min fordulatszám környékén tapasztalható rángatás. Ez azt jelenti, ha 5ös fokozatban olyan 70-80al megyek rángat az autó, mihelyst tartom a sebességet. A gázpedál bármilyen módon történő mozdítása megszakítja a rángatást, amúgy pedig addig csinálja míg a rángatózástól nem mozdul el a lábam a pedálon. Totál tanácstalan vagyok, a hiba teljesen hektikusan jelenik meg. Van, hogy hibatároló törlés után elmegyek 2-3000km-t és akkor jön elő, volt, hogy 1 tank benzin után már elkezdte. A hibatároló az elején légtömegmérő hibát írt, meg néha lambda szonda fűtést. A légtömegmérő le lett cserélve, de a hiba maradt. Majd a lefojtó szelep motorra írt hibát, így az is le lett cserélve. Egy hiba mindig jelen van, az üzemanyag keverék hiba. Gyertyák jók az autóban, már meg lett nézve mind a 4. Le lett cserélve az AC pumpa is. Szerelőnél már többnél is voltam, de nem nagyon tudják, mi lehet a baj. Hibatároló törlés után azonnal megjavul a kocsi, és a fentebb leírt módon alakul az állapota.

Előre is köszi a válaszokat.


Az irasodbol nem latom, hogy a lambda szondaval foglalkoztatok volna. Most volt nekem egy szonda problema, de az "egyenletlen alapjarat"-hoz irtam be.
Nezesd meg meg akkor is ha nincs hibakod!!! Nezzek meg, hogy nincs-e lelustulva, amit ugy latsz meg, hogy nem megy ki a ket vegletig, ami 0.1V es 0.9V, hanme csak 0.3-0.7 vagy rosszabb es az atlag sem mozog nagyon. Szerintem a tied be van allva ugy 0.6 fole, Na meg nezzetek meg a frekijet is. 1sec alatt minimum 10szer kell valtson a ket veglet kozott.
Na, de ez meg mindig nem jelenti azt, hogy szsonda baja van. Alapjaraton amikor teszteled a szondat (oszciloszkop, vagy OBDII tester) huzd le a fekk vakumslagat, hogy kapjon extra levegot es ekkor a volt pillanatok alatt kellene essen 0.1V fele, aztan meg ebbe slagba nyomjal bele egy keves propan gazt es ekkor 0.9 fele kell kibillenjen, ha ez megvan akkor a szonda ok. Mashol kell keresni a hibat: injektorok, vagy nyomasszabalyozo.
Amikor eztra levegot akarsz adni akkor ne a nyomasszabalyozo slagjat huzd le, mert valtozni fog a nyomas es radusit, mintha full padlot nyomnal neki.
Sok sikert!

negativ0001 Elküldve: 2013-04-27 17:13 Üzemanyag fogyasztás

Most a lambdaszonda cserevel vegre beallt a valos es a BC altal mutatott fogyasztott ertek. Mindketto egyforma lett, eddig 0.5-0.8L volt a kulonbseg.

negativ0001 Elküldve: 2013-04-23 09:31 Egyenetlen alapjárat

Na sracok sikerult megoldanom a alapjaratot. Altalaban egy heten 1-2szer ingadozott es amikor nagyon lement kb 600 korulire, akkor gyorsan felnyitottam a motorhaztetot es a szezorok csatlakozoit kezdtem lehuzogatni es a levego bypass csatijat is es egyikre sem vol valtozas. Kezdtem gyanakodni a lambdara, de a szerelom azt mondta, hogy azzal nem lehet gond, mert nem jelezett vissza a muszerfal. Na, de bizony azzal volt a gond, mert eroskodtem, hogy tesztelje le a szondat, mert az auto megy megy, jol megy meg minden, de nem ugrik ugy ahogy en elkepzeltem, foleg egy E21 318i utan.
A fogyasztasa ok, de tobb 0.5-0.7L-el mint amit a muszerfal mutat.
Szonda letesztelve 0.40V-0.61V kozott ingadozott csak, na meg az altagja be volt allva majdnem stabil 0.45re.A gyari ertek 0.1-0.9Volt. A frekvenciaja 10valtas/sec helyett 4/sec volt.
Szoval le volt lustulva amit a muszerfal nem jelez vissza. Lattam, hogy megtudjak pucolni is, de en inkabb ujat vettem egy Densot amit megkaptam 10.500 Huf-ert.
Hat azota meg nem volt alapjarat problema, de az autot mintha kicsereltek volna olyan jol reagal a gazpedalra.

negativ0001 Elküldve: 2013-04-23 06:54 Motorolaj

YELLOW írta:
negativ0001 írta: Mit tudtok, hogy mi a minimum megengedett olajfogyasztas.
Az enyem 5000km-en talan 0.25L-et fogyasztott el.
Koszi.


a legtöbb gyár olyan értéket ad meg, hogy 1000km/1L lehet max. de ez már régen rossz. 10ezer alatt fél liter annyira nem vészes szerintem, bár az enyém 10ezer alatt kb 1 decit ha megeszik. igaz más motorunk van.


Hat az 1L az tenyleg sok, ott mar a katalizator es a lambda szonda hamar tonkre megy.
Kivancsi vagyok, hogy az enyem hol fogyasztja az olajat, mert hengerenkenti kompresszio 13.5 koruli, az olajszuro alatti tomitest kicsereltem, igaz meg lattam itt ott konnyezo foltokat a blokk oldalan......na , majd utana nezek...kosz az infot.

negativ0001 Elküldve: 2013-04-21 22:37 Motorolaj

Mit tudtok, hogy mi a minimum megengedett olajfogyasztas.
Az enyem 5000km-en talan 0.25L-et fogyasztott el.
Koszi.

negativ0001 Elküldve: 2013-04-19 10:15 Társalgó

Sziasztok!
Szerintetek melyik lambda szonda jobb az automba, a Bosch vagy a Denso?
Koszi.

negativ0001 Elküldve: 2013-04-11 07:36 Motorolaj

kecsurobi írta:
negativ0001 írta:
kecsurobi írta:

En a mosot minden olajcserenel szoktam hasznalni...igy hidrotoke problemam nem lesz.
ezt szoktam hasznalni 4darabot :
http://xado.hu/webshop/olajok/...oso-detail



ezt hogy szoktad használni?


meleg motorba beletoltom a negy plikk tartalmat, alapjaraton 2-3 perc, majd megyek vele nyugisan 40-50km-t es utana meg melegen leengedem az olajat. Az utasitas ugy szol, hogy 15-20 perc alapjarat es le kell engedni, de erossebb szennyezesnel 300km-t is lehet menni.



akkor ezt motort olaj csere elött kell használni még a régi olajba kell bele önteni?

[/quote]

igen

negativ0001 Elküldve: 2013-04-10 08:44 Üzemanyag fogyasztás

Svero írta:


Hátrafeszített lábfejjel, forgalmas úton Sopron felé 80-120km/h között, néha kamionokat előzgetve. 225-ös nyári gumival.
Jól van, tudom, tudom. De olyan jól mutat.


Nyugi, mert abszolut hiheto. Volt szerencsem kiprobalni ilyent es siman elerheto ez a fogyasztas. Itt azok a dieselesek akik bognek, hogy 7-9 litret fogyaszt az csak azert van, mert az auto nagyon kinalja am magat, viszont a sofor nem tud parancsolni maganak es kihasznalja, na hat akkor fogyaszt, mert en is az elejn tapostam, de 6.7nel tobbet nem tudtam fogyasztani.