negativ0001 fórum hozzászólásai

negativ0001 Elküldve: 2014-02-21 11:15 Motorolaj

[quote="hil"]
YELLOW írta: nos lehet ott a súly, de a bemaródás málysége, mérete, felületi elváltozása is árulkodó lehet. mondjuk nem vagyok anyagmérnök, de pl az Aral-os bemaródás szebb mint a többi. vagy ez nem az olajtól függ, hanem a teszt elvégzése volt kicsit más? kérdezem csak.

Igen, az Aral olaje szebb, de az is lehet, hogy ha a Xadot megneztem volna 7 kilonal, akkor sokkal kisebb lenne a bemarodas.
Amugy az is lehet, hogy a 7kilos beragadas (ami az osszes tobbi olajat jellemzi) pont eleg egy motor vedelmehez....., habar majd teszek fel kepet a VAT olajrol ami 11-12 kilonal ragad be es az Aral bemarodas fele.


Sziasztok!
Szerintem nem korrekt ez az eljárás (így első látásra), igazából ebből nem lehet következtetést levonni az olajról. Abszolút nem tükrözi az üzemi körülményeket, a hengerbe bemaródásból pedig (hmmm) fals értékek jönnek ki, mivel rágódás kezdetén x a felület, a végén pedig x1, azaz sokkal nagyobb, tehát nagyobb a súrlódó és a fékező erő is, ami eléggé elviszi a mérést. Lapos próbatesttel jobban el tudnám képzelni dolgot. Persze a különféle kenőanyagok hideg összehasonlításához jó is lehet...
Lehet, hülyeséget írtam, de első látásra ez jött le nekem. Az az olaj forralás sem utal semmire szerintem.
hil



Lehet, hogy lapos probatest jobb lenne, de ha abba is kezd belemarni akkor no a surlodasi felulet.
Amugy nagyon sokmindentol fugg az eredmeny, de igyekeztem egyforman csinalni, mert szamit a ranyomas sebessege, a surlodo korong lecsiszolasi minosege minden proba utan stb stb....
Meg azt is eltudtam erni, hogy az Aral csak 9-10 kilonal ragadt be, mert 7kilo korul amikor akart beragadni, akkor visszaengedtem a nyomast es hagytam, hogy fenyesedjen, polirozodjon a felulet s majd akkor nyomtam ra, na igy max 10kilot lehetett kihozni, de 3x nagyobb bemarodas jott letre....

negativ0001 Elküldve: 2014-02-19 23:15 Motorolaj

hil írta:
Sziasztok!
Most kicsit olyan vagyok, mint a hülyegyerek: ma vettem Xado olajat és most még belső mosót és 1 Staget is. Az előzőnél ez nem volt. Kicsit borzasztóan nagyon tartok a motor mosótól! Nemsokára (1000Km múlva) esedékes az olajcserém, igaz megvettem már pár hete a nagyon bevált Mobil Supert is. Majd aztat jól kidobom, mert így mulat egy magyar.....
De legfeljebb majd kidobom a motort is.
Mellesleg a Zsu-tól olcsóbban meg lett volna, mint a Forex-tól. (a múltkor a Zsu Kft-től vettem, lehet, hogy az volt a baj) Még annyit, hogy a Xado bádog doboza iszonyatosan szar, nem lehet teljesen kiönteni belőle a lötyit, nyitáskor a müanyag kitöltő cső a kezemben maradt (Zsu-tól vásárolt, a Forexosat még nem bontottam fel)és most más színű a doboz festése: sokkal sötétebb kék. Akkor ezt is hamisíjják????

hil



Szerintem a moso a legfontosabb a csomagban. A nelkul ne is csinald. Max 300 km alatt keszen is van, de 30 perc alatt is sokat kiszed. A lenyeg, hogy melegen ontsd bele es ne hagyd kihulni leengedes elott.
A dobozok miatt ne aggodj, mert ket fajta kek szint hasznaltak. Low Saps meg SM/CF, vagy SL/CF, de aztan valtottak es csak egy szinuvel maradtak, mintha. Don`t panic!
En is vasroltam a Forextol, de korrektek voltak, adtak 15% kedvezmenyt, de csak azert mert a tapasztalatokat megosztottam veluk, ja es bementem a szekhelyre.

negativ0001 Elküldve: 2014-02-19 22:55 Motorolaj

Na igen, sok jo hozzaszolas..... s igy van ez a masina, csak egy valamit mutat be, sok egyebet nem. Eddig en csak konduktivitast mertem, az pedig a szennyezodest mutatta es az alapjan, hogy mikor kell cserelni.
Ma volt szerencsem kb 10 fele olajat tesztelni. Majd lefotozom a bemarodasokat, de roviden annyit elarulok, hogy nagyon meglepodtem a draga Castrol 0w-30 Egde olajon, mert ugyan azt produkalta, mint a a tobbi nagy markak vagy nem es 5 vagy 10w-40es olajak .... tehat leszerepeltek. A Xado jobb volt, mint a tobbi, de nem annyival jobb, mint amennyivel dragabb, viszont volt egy VAT nevu olaj, amirol meg nem hallottam, na az meg olcso is es nem 7-8 korul ragadt be a masina, hanem 12-13nal es joval (de joval ) kisebb bemarodas nyomot hagyott.
Holnap csinalok fotokat.....
ilyesmi a gep

YouTube videó

negativ0001 Elküldve: 2014-02-19 13:43 Motorolaj

YELLOW írta:

szivesen küldtem volna mintát a leengedett olajamból,kiváncsi lettem volna. amúgy egy kicsit arra utalt az írásom, hogy én azért azt nem hiszem, hogy egy 22ezret futott akármilyen olaj jobb, mint egy új, ami azért nem a full gagyi márka. mint hil is írta korábban, neki nagy csalódás volt a Xado, azt hiszem vagyunk olyan viszonyban, hogy nem áll szándékunkban félre vezetni vele egymást. ez nem a Xado ellen szól, de nem hiszem, hogy annyival jobb lenne. lehet jobb, de nem ennyivel. persze ez az én véleményem én nem mértem.


A szerviz jegyzeteimet visszaolvasva latom, hogy a 22ezres Xadoba volt toltve adalek, mar az elso 2000km-nel. Az adalek egy nagyon olcso, de ugyan azt az eredmenyt produkalta a teszteren, mint a Metabond, aztan, hogy mennyit tart a hatasa........
http://www.xado.ie/product_det...duct_id=41
Igen, szerintem is vagyunk olyan viszonyban, hogy nem vezetlek felre es csak mondom, hogy mit tapasztaltam. Hil-nek megosztotta a csalodasat?
Most teszteltem a Ravenol 10w-40et es az 5w-40et. Az eredmeny kurva szar. Mindketto 6-7 kilonal beragad es csak a bemarodas kulonbozik, de alig.
Lefotoztam a bemarodas nyomokat, csak nem tudom, hogyan lehet ide fotokat rakni.

negativ0001 Elküldve: 2014-02-19 10:00 Motorolaj

YELLOW írta:
negativ0001 írta:
jons írta:
negativ0001 írta:
Ma fogok kapni egy olajtesztelo gepet es letesztelem a mar 20.000 km-t futott Xado olajat, na meg a frisset is, majd megirom, ha erdekel.


Ez igencsak érdekel!! Kiváncsi vagyok mi a tapasztalat... mondjuk jó lenne egy kontroll olaj, bmw vagy castrol, mobil1 ilyesmi... de kiindulásnak jó lesz így simán is.



Megvolt a teszt. Holnap mas markakat is osszehasonlitok, de eddig volt egy CAstrol, egy Aral es Xado 5w-40. A motorban XAdo 5w-40 van es nincs benne adalek.

(Szerelo haverom ugy fogalmazott, hogy BP, Aral, Castrol-t... mind egy furdokadban toltik.)

A Castrol es az Aral igen csak egyforman viselkedett. A teszteren a 7 Kg-os beosztasnal (20ig van a skala) a surlodo femek osszeragadtak.
A Xadonal 16 Kg-nal ragadt meg, igaz a surlodott kopas nagyobb volt, mint az elozoke, (gondolom, mert hosszabb ideig ment), de a kopas nyoma nem matt volt, mint a masik ket olaje, hanem fenyesre polirozodott.
A 22.000km-t futott Xado olaj 7Kg-nal ragadt meg es egy kicsivel volt nagyobb a kopasnyom, mint az uj CAstrol/Aral olaje.

Roviden ennyi, holnap lesz letesztelve valami Vat nevu holland olaj es a VeryLube-tol ket fajta adalek.



BP, Aral, Castrol. mind BP csoport tag, de kijelenteni azt, hogy egy kádban/ból töltik azért erős. főleg, hogy 5w-40-ből is van több típus márkákon belül, tehát azon belül sem ugyanaz.
mondjuk egy ilyen tesztet én is elvégeznék, hogy magam is lássam amit mutat, értékel a gép.
mellesleg egy BMW dobozos olajra lennék kíváncsi az mit tud. meg egy Eneos-ra is.


Jo jo, csak viccelodve mondta, hogy furdokadban......
Sajnos meg csak ma lehet nalam a gep, de lehet, cson csinaltatok magamnak egy ilyen gepet, mert egyszerre nem ferek ennyi fele olajhoz hozza.

negativ0001 Elküldve: 2014-02-18 21:47 Motorolaj

jons írta:
negativ0001 írta:
Ma fogok kapni egy olajtesztelo gepet es letesztelem a mar 20.000 km-t futott Xado olajat, na meg a frisset is, majd megirom, ha erdekel.


Ez igencsak érdekel!! Kiváncsi vagyok mi a tapasztalat... mondjuk jó lenne egy kontroll olaj, bmw vagy castrol, mobil1 ilyesmi... de kiindulásnak jó lesz így simán is.



Megvolt a teszt. Holnap mas markakat is osszehasonlitok, de eddig volt egy CAstrol, egy Aral es Xado 5w-40. A motorban XAdo 5w-40 van es nincs benne adalek.

(Szerelo haverom ugy fogalmazott, hogy BP, Aral, Castrol-t... mind egy furdokadban toltik.)

A Castrol es az Aral igen csak egyforman viselkedett. A teszteren a 7 Kg-os beosztasnal (20ig van a skala) a surlodo femek osszeragadtak.
A Xadonal 16 Kg-nal ragadt meg, igaz a surlodott kopas nagyobb volt, mint az elozoke, (gondolom, mert hosszabb ideig ment), de a kopas nyoma nem matt volt, mint a masik ket olaje, hanem fenyesre polirozodott.
A 22.000km-t futott Xado olaj 7Kg-nal ragadt meg es egy kicsivel volt nagyobb a kopasnyom, mint az uj CAstrol/Aral olaje.

Roviden ennyi, holnap lesz letesztelve valami Vat nevu holland olaj es a VeryLube-tol ket fajta adalek.

negativ0001 Elküldve: 2014-02-18 07:52 Üzemanyag fogyasztás

BarG írta:
negativ0001 írta:
BarG írta:
negativ0001 írta:

Nem kell ahoz japan auto, mert mar az enyemen is erezni, hogy szar benya van benne, vagy jobb, de hat ezt a kopogas-szenzor intezi. 91-98 oktant tud kezelni. Ezert fogom beszerelni a vizbefecskendezest ebbe az automba is.
Viszont megjegyzem, hogy 500ml kek Spurit elhasznaltam es ez a naftalin szagu adalek kurva kurva jo.


Milyen vízbefecskendező rndszered van?


Hat az tulzas, hogy rendszer es hogy befecskendezo. Inkabb beszivo. A regi capara szereltem fel. Megfurtam a fojtoszelep hazat, pontosan a gyujtas-szabalyozo vakumcsonk mellett igy a legkisebb gazadasnal is mar vakum szivta is befele a vizet. A furaot 2.5mm-es furoval csinaltam, amibe benyomtam egy 2.5mm-es csovet aminek a belso keresztmetszete 1mm volt. A csovet nem nyomtam vegig be es igy maradt egy 4mm mely 2.5mm vastag turbulens resz, ami szetporlasztotta a vizet. Volt egy 5L viztartalyom szurovel, egy infuzios csepegteto resz amiben lattam az adagolas mennyiseget, egy visszatarto szelep es egy adagolo csavar, amivel beallitottam a vizmennyiseget.
Az elogyujtast jol eloretoltam, ugy, hogy total detonacios egesem volt, na meg a benzinbol visszavettem (k-jetronic) es addig adtam a vizet neki, mig nem volt detonacios eges. Persze sokaig kellett kiserletezni, amig eltalaltam azt, hogy a langot ne oltsam ki, meg sok viz se menjen be, mert habosodott az olaj stb stb, ehez kellett olajlevalaszto bla bla bla, de a lenyeg, hogy kurvara huzott a masina, foleg ha metanolt is tettem a vizbe...igaz akkor a szivocso lezuzmorasodott...)

Most az "uj" BMWvel addig ertem el, hogy a furat meg van csinalva, s most csak olvasgatok, hogy mi lesz a labdaszenzorral meg a vezerlessel, viszont most nem hideg vizet fogok beszivatni, hanem forro gozt, ami a fojtoszelepnel ugy is visszahul , de legalabb megmarad a szep porlasztott para.



Azt hittem, valami profibb. Szépek ezek a házi megoldások, de csak autóbolondoknak valók, akik hajlandóak pepecselni velük, és nem biztos, hogy nem baszol el valamit.
Vannak erre szakosodott csapatok is, előre kidolgozott megoldásokkal.
http://www.coolingmist.com/


Igen ismerem ezeket, meg az Aquamist-et is, amelyek ossze vannak kotve az ECUval stb stb, na ezek profi cuccok, de 400-700 euro, en inkabb pepecselek.

negativ0001 Elküldve: 2014-02-17 22:10 Motorolaj

YELLOW írta:
dbtibi írta: Itt nem tudom járt-e már valaki közültek, de nagyon megy a gyári olajak leminősítése :
http://mobilarena.hu/tema/bmw_club/friss.html


gecc, hogy milyen helyeken vannak BMW-s fórumok?! szerintem még receptes oldalon is van...



BMW rules!!

negativ0001 Elküldve: 2014-02-17 22:08 Üzemanyag fogyasztás

BarG írta:
negativ0001 írta:

Nem kell ahoz japan auto, mert mar az enyemen is erezni, hogy szar benya van benne, vagy jobb, de hat ezt a kopogas-szenzor intezi. 91-98 oktant tud kezelni. Ezert fogom beszerelni a vizbefecskendezest ebbe az automba is.
Viszont megjegyzem, hogy 500ml kek Spurit elhasznaltam es ez a naftalin szagu adalek kurva kurva jo.


Milyen vízbefecskendező rndszered van?


Hat az tulzas, hogy rendszer es hogy befecskendezo. Inkabb beszivo. A regi capara szereltem fel. Megfurtam a fojtoszelep hazat, pontosan a gyujtas-szabalyozo vakumcsonk mellett igy a legkisebb gazadasnal is mar vakum szivta is befele a vizet. A furaot 2.5mm-es furoval csinaltam, amibe benyomtam egy 2.5mm-es csovet aminek a belso keresztmetszete 1mm volt. A csovet nem nyomtam vegig be es igy maradt egy 4mm mely 2.5mm vastag turbulens resz, ami szetporlasztotta a vizet. Volt egy 5L viztartalyom szurovel, egy infuzios csepegteto resz amiben lattam az adagolas mennyiseget, egy visszatarto szelep es egy adagolo csavar, amivel beallitottam a vizmennyiseget.
Az elogyujtast jol eloretoltam, ugy, hogy total detonacios egesem volt, na meg a benzinbol visszavettem (k-jetronic) es addig adtam a vizet neki, mig nem volt detonacios eges. Persze sokaig kellett kiserletezni, amig eltalaltam azt, hogy a langot ne oltsam ki, meg sok viz se menjen be, mert habosodott az olaj stb stb, ehez kellett olajlevalaszto bla bla bla, de a lenyeg, hogy kurvara huzott a masina, foleg ha metanolt is tettem a vizbe...igaz akkor a szivocso lezuzmorasodott...)

Most az "uj" BMWvel addig ertem el, hogy a furat meg van csinalva, s most csak olvasgatok, hogy mi lesz a labdaszenzorral meg a vezerlessel, viszont most nem hideg vizet fogok beszivatni, hanem forro gozt, ami a fojtoszelepnel ugy is visszahul , de legalabb megmarad a szep porlasztott para.

negativ0001 Elküldve: 2014-02-17 11:34 Motorolaj

jons írta: Nha. Újabb lépést tettem azért, hogy jól tönkremenjen a kocsim

Xado+adalék a motorba. Xado a váltóba. Dificsere után, oda is az fog menni...

Egyébként a végső olajfogyasztás, ami most 1 év alatt jött össze 3 deci volt 15k km alatt. Ez igen éles ellentétben áll a legelső olajcsere tapasztalatával (3,5 éve) amikor castrol-ból elfogyott 1,5liter 10k km alatt.


Nalam ezek mar mind megvoltak, de valtozast en nem vettem eszre, mert ahogy megvettem az autot bele is tettem, ezert nem volt hasonlitasi alapom.

A valtoba/difibe a Xado 1stage Maximum-ot kellene tenni.
A vitaFlush motormosot en mindig hasznalom.

Ma fogok kapni egy olajtesztelo gepet es letesztelem a mar 20.000 km-t futott Xado olajat, na meg a frisset is, majd megirom, ha erdekel.


negativ0001 Elküldve: 2014-02-17 11:27 Üzemanyag fogyasztás

compact írta:
MattM325 írta:
viktor írta:
compact írta:

Nem szeretnék semmilyen vitába szállni, főleg nem olyanba ami a benzinről szól, csak megjegyzem, hogy ismert japán márka bizonyos motorjai ami érzékenyek az üzemanyagminőségre az a lukoilos benzintől és egyéb "olcsó" kút anyagát tankolva betárolja a "szegény üzemanyag keverék" című hibakódot és érezhetően szarabbul megy.
Az egy dolog, hogy seggre ném érzünk minden autónál különbséget, de a technika érzi és nem egy-két itt-ott tankolásnál fog kiderülni, hanem hosszútávon.
Dízelnél pl nem mindegy, hogy 100 vagy 300e km után kell a befecskendezőkhöz nyúlni sztem, amit nagyban befolyásol az üzemanyag minősége és itt nem a fizikai szennyeződésekről van szó amit meg lehet szűrni....



"Ismert japán márka" Mi ez kereskedelmi tv, hogy nem mered ideírni? Egyébként biztos van ilyen.


Nekem van egy tippem Szerintem Honda, ha abból indulok ki, hogy vvt-tekk megoldással eléggé fel van húzva a motor egy turmixgéphez képest.



Toyota yaris és evo9 ami saját tapasztalat alapján észreveszi a trágya minőségű üzemanyagot, de másnál is hallottam már róla, de én már régen csak abban bízok és hiszek amit én is tapasztalok.
Nagy a lépcső a két autó között de a yarisé nem egy agyonhúzott motor gyárilag.
Amúgy a vti-t pedig sztem annyira nem illik szidni, mert 300e km-t is el tud menni megbontás nélkül ha normális olajat kap+ 100Le/L teljesítményt tudtak már 15 évvel ezelőtt...
De nem kell félreevezni a lényeg, hogy elég nagy minőségi különbségek vannak a benzinkutak között az már egy másik kérdés, hogy ki és melyik autó veszi ezt észre.
Ez is egy olyan téma amin nagyon sokáig lehetne itt vitatkozni meg beszélgetni, de én túl sok időt nem szeretnék ilyenekre fordítani, mindenki ott tankol ahol akar sztem ha vki megszállot lukoilos és véletlenül egyszer omv-n tankol akkor sem biztos, hogy bevallja, hogy tényleg sokkal jobb az omv ráadásul nem is biztos, hogy 1 tankolásnál észrevehető a különbség, főleg akik 3.000-ért tankolnak...



Nem kell ahoz japan auto, mert mar az enyemen is erezni, hogy szar benya van benne, vagy jobb, de hat ezt a kopogas-szenzor intezi. 91-98 oktant tud kezelni. Ezert fogom beszerelni a vizbefecskendezest ebbe az automba is.
Viszont megjegyzem, hogy 500ml kek Spurit elhasznaltam es ez a naftalin szagu adalek kurva kurva jo.

negativ0001 Elküldve: 2013-11-27 09:28 Egyenetlen alapjárat

Kell csinalni egy olajlevalszto bodont es sokkal jobban jartok. MAjd ha elkeszul az enyem, akkor teszek fel kepet. A regi BMWn volt es kurva jo dolog. Igy a regi szelepet ki lehet dobni.

negativ0001 Elküldve: 2013-11-13 11:23 Fûtés - Klíma

Sziasztok! Tudna nekem valaki kuldeni egy rajzot a hutes/futeskorrol, hogy hogyan megy, milyen iranyba a viz a rendszerben.
Koszonom.

negativ0001 Elküldve: 2013-11-10 18:32 Egyenetlen alapjárat

sindely írta:

lambda szondak 0.09v es 0.79v kozott valtakoztak igen gyorsan.
grafikonon a masodik szonda kicsit lassabnak tunik mint az elso. mintha fele annyit dolgozna.




Az eleg jo. A masodik az a katalizator utan van es az lassabb mukodesu, mint az elso, az is ok.

negativ0001 Elküldve: 2013-11-09 23:20 Egyenetlen alapjárat

HA van oszciloszkop a tesztereden, akkor le tudod merni a lambdaszondat. Azt hiszem 1 masodperc alatt 10x kell valtozzon a minimum es a maximum volt kozott, de ha nincs, akkor ugy is kellene mutassa a legalacsonyabb feszultseget es a maxiumumot. 0.1 volt es 0.9-1.00 volt. Ha ezek nincsenek akkor lusta a szonda, cserelni kell.