YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. december 12. szerda, 16:55


Sky írta: Sziasztok! 320d 2002 150LE autóról van szó. A hűtő légtelenítésével kapcsolatos a kérdésem, kérem a segítségeteket. Az elektromos kiegészítő fűtést hozta ki hibának a diag, kicserélték. Most gyorsabban is melegszik be, remélem így jobb neki. A csere úgy történt, hogy a cucc előtt és után a gumicsövet elszorította a szerelő egy „fogóval”, így csak kevés – kb. 2-3 dl – hűtővíz folyt ki. A csere után, feltöltötte szintre a kiegyenlítő tartályt, nem volt légtelenítés. Kis járatás után újra feltöltés szintig.

A hozzáértő dizeles szakiktól kérdezem:
1. nem kellett volna légteleníteni?
2. ha jól tudom, két db légtelenítő hely van: egy a kiegyenlítő tartály csonk mellett, egy az EGR termosztát mellett. Nincs harmadik? Ha van az hol van?
3. Szemben állva a kocsival a motortól jobbra hátul, fennt a víz(gumi)csőben van egy „kivezető”, az mi?
4. Ha kell légteleníteni, valaki le tudná írni, hogy kell azt végrehajtani?
5. Meg tudom csinálni otthon, vagy szerviz kell hozzá? Hallottam valami „hűtőpumpáról” szükséges az az én esetemben?
Végezetűl:
6. Van-e módszer(mit kell megnézni) arra (miből lehet tudni) hogy a hűtőrendszer levegős, ezért légtelenítés szükséges.

Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdv: Sky


szerintem a legegyszerűbb, ha azt a két csavart tekered, de ha üzem meleg motornál ÓVATOSAN kinyitod a kiegyenlítő tartály kupakját, ott is el tud menni a levegő, picit kell megemelni járó motornál (alapjérat), de kesztyűbe, nehogy nagy gőz jöjjön.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Sky

Újonc

Elismertség: 6% (4 pont) | Hozzászólások: 62

Elküldve: 2012. december 12. szerda, 16:50


Sziasztok! 320d 2002 150LE autóról van szó. A hűtő légtelenítésével kapcsolatos a kérdésem, kérem a segítségeteket. Az elektromos kiegészítő fűtést hozta ki hibának a diag, kicserélték. Most gyorsabban is melegszik be, remélem így jobb neki. A csere úgy történt, hogy a cucc előtt és után a gumicsövet elszorította a szerelő egy „fogóval”, így csak kevés – kb. 2-3 dl – hűtővíz folyt ki. A csere után, feltöltötte szintre a kiegyenlítő tartályt, nem volt légtelenítés. Kis járatás után újra feltöltés szintig.

A hozzáértő dizeles szakiktól kérdezem:
1. nem kellett volna légteleníteni?
2. ha jól tudom, két db légtelenítő hely van: egy a kiegyenlítő tartály csonk mellett, egy az EGR termosztát mellett. Nincs harmadik? Ha van az hol van?
3. Szemben állva a kocsival a motortól jobbra hátul, fennt a víz(gumi)csőben van egy „kivezető”, az mi?
4. Ha kell légteleníteni, valaki le tudná írni, hogy kell azt végrehajtani?
5. Meg tudom csinálni otthon, vagy szerviz kell hozzá? Hallottam valami „hűtőpumpáról” szükséges az az én esetemben?
Végezetűl:
6. Van-e módszer(mit kell megnézni) arra (miből lehet tudni) hogy a hűtőrendszer levegős, ezért légtelenítés szükséges.

Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdv: Sky


ignasow
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz ignasow

Törzsvendég

Elismertség: 6% (9 pont) | Hozzászólások: 143

Elküldve: 2012. október 10. szerda, 17:31


Sziasztok. Tudja valaki hogyan lehet leszedni a hűtőventilátor motorjáról a venti lapátot tartó 3 ágú öntvényt? Menetes vagy le kell melegíteni? Csapágy tönkrement és cserélnénk de itt megakadtam......Üdv.

Sikerült csapágyat cserélnem a ventilátor motorjában, zsír lett nem zúg többé!


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. október 13. szombat, 06:59

gyurci0422
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2004

státusz gyurci0422

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2012. március 01. csütörtök, 20:16


hil írta:
gyurci0422 írta: Sziasztok.
Olyan kérdésem lenne hogy E60-as bmw hez hűtőzsalut hol tudnák beszerezni?Segitségeteket előre is köszönöm.


Szia! Már megbocsáss, de felesleges két helyre is beírnod a kérdésedet, meg Attilát közvetlenül is el tudod érni, az sokkal hatásosabb.
szerintem



Bocsánat!

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. március 01. csütörtök, 20:03


gyurci0422 írta: Sziasztok.
Olyan kérdésem lenne hogy E60-as bmw hez hűtőzsalut hol tudnák beszerezni?Segitségeteket előre is köszönöm.


Szia! Már megbocsáss, de felesleges két helyre is beírnod a kérdésedet, meg Attilát közvetlenül is el tudod érni, az sokkal hatásosabb.
szerintem



gyurci0422
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2004

státusz gyurci0422

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2012. március 01. csütörtök, 19:09


Sziasztok.
Olyan kérdésem lenne hogy E60-as bmw hez hűtőzsalut hol tudnák beszerezni?Segitségeteket előre is köszönöm.

Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2011. október 07. péntek, 17:53


InsectKiller írta:
Bero írta:
anubisz írta:
hil írta:
Bero írta: Hali! Mivel a hűtőm oldalán a műanyag repedt így kezdeni kéne valamit vele. Tudom venni kéne újat,és rááldoznám a pénzt,de az lenne a kérdésem,hogy a műanyagot nem lehetne összehegeszteni? Most ezért vegyek egy full újat mert a műanyag megrepedt? Ez nagyon rossz ötlet? Ha nincs más választás akkor veszem az újat,csak gondoltam megkérdem előtte


Felesleges ragasztóval próbálkozni, amennyiben mégis megpróbálod, mindenképpen belülről kend a ragacsot. Biztosan más a hőtágulása, előbb utóbb le fog válni. Viszont műanyag hegesztés eredményes lehet.





Ez viszont igaz,hiába bírja a ragasztó,az eltérő hőtágulás bizony úgy is megeszi.


Akkor vegyek újat? Hajszálrepedés van csak a műanyagon,de ha ezek szerint nem fog beválni akkor jön a B terv


Én is jártam így. Okos karosszériás ahogy a tartályt vette le, befeszített valószínű 1 csavarhúzóval a hűtőnél és elrepesztette. Senki nem vette észre, kivéve engem, ahogy elhoztam felnyitottam a mocitetőt és ssssssszzzzzzzz. Na mondom mi a f*szom most jött...
Nézegetem tapogatom és megláttam 1 icuri-picuri repedést a hűtő sarkánál. Vagy 6féle ragasztó, 3x műanyagozás de semmi javulás. Megoldás: Új hűtő...Tapasztalat!


Akkor így teszek én is! Köszönöm!


InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2011. október 07. péntek, 17:38


Bero írta:
anubisz írta:
hil írta:
Bero írta: Hali! Mivel a hűtőm oldalán a műanyag repedt így kezdeni kéne valamit vele. Tudom venni kéne újat,és rááldoznám a pénzt,de az lenne a kérdésem,hogy a műanyagot nem lehetne összehegeszteni? Most ezért vegyek egy full újat mert a műanyag megrepedt? Ez nagyon rossz ötlet? Ha nincs más választás akkor veszem az újat,csak gondoltam megkérdem előtte


Felesleges ragasztóval próbálkozni, amennyiben mégis megpróbálod, mindenképpen belülről kend a ragacsot. Biztosan más a hőtágulása, előbb utóbb le fog válni. Viszont műanyag hegesztés eredményes lehet.





Ez viszont igaz,hiába bírja a ragasztó,az eltérő hőtágulás bizony úgy is megeszi.


Akkor vegyek újat? Hajszálrepedés van csak a műanyagon,de ha ezek szerint nem fog beválni akkor jön a B terv


Én is jártam így. Okos karosszériás ahogy a tartályt vette le, befeszített valószínű 1 csavarhúzóval a hűtőnél és elrepesztette. Senki nem vette észre, kivéve engem, ahogy elhoztam felnyitottam a mocitetőt és ssssssszzzzzzzz. Na mondom mi a f*szom most jött...
Nézegetem tapogatom és megláttam 1 icuri-picuri repedést a hűtő sarkánál. Vagy 6féle ragasztó, 3x műanyagozás de semmi javulás. Megoldás: Új hűtő...Tapasztalat!

Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2011. október 07. péntek, 16:40


anubisz írta:
hil írta:
Bero írta: Hali! Mivel a hűtőm oldalán a műanyag repedt így kezdeni kéne valamit vele. Tudom venni kéne újat,és rááldoznám a pénzt,de az lenne a kérdésem,hogy a műanyagot nem lehetne összehegeszteni? Most ezért vegyek egy full újat mert a műanyag megrepedt? Ez nagyon rossz ötlet? Ha nincs más választás akkor veszem az újat,csak gondoltam megkérdem előtte


Felesleges ragasztóval próbálkozni, amennyiben mégis megpróbálod, mindenképpen belülről kend a ragacsot. Biztosan más a hőtágulása, előbb utóbb le fog válni. Viszont műanyag hegesztés eredményes lehet.





Ez viszont igaz,hiába bírja a ragasztó,az eltérő hőtágulás bizony úgy is megeszi.


Akkor vegyek újat? Hajszálrepedés van csak a műanyagon,de ha ezek szerint nem fog beválni akkor jön a B terv

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. október 07. péntek, 12:59


hil írta:
Bero írta: Hali! Mivel a hűtőm oldalán a műanyag repedt így kezdeni kéne valamit vele. Tudom venni kéne újat,és rááldoznám a pénzt,de az lenne a kérdésem,hogy a műanyagot nem lehetne összehegeszteni? Most ezért vegyek egy full újat mert a műanyag megrepedt? Ez nagyon rossz ötlet? Ha nincs más választás akkor veszem az újat,csak gondoltam megkérdem előtte


Felesleges ragasztóval próbálkozni, amennyiben mégis megpróbálod, mindenképpen belülről kend a ragacsot. Biztosan más a hőtágulása, előbb utóbb le fog válni. Viszont műanyag hegesztés eredményes lehet.





Ez viszont igaz,hiába bírja a ragasztó,az eltérő hőtágulás bizony úgy is megeszi.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. október 07. péntek, 12:57


jons írta:
Bero írta:
Köszöntem!


Nem lesz jó. Tapasztalatból mondom.
Az e34-esem letört a hűtőről a csonk. Kinyomott vagy 6 liter vizet. Esztergáltattam egy közdarabot a letört csonk és a cső közé, tizedre illesztve. Műgyantával precizen, pontosan beragasztottam, képeztem tapadási felületet a csonk és a közdarab külsejénél is. 2 hónap alatt vált semmivé a ragasztás.
Kétkomponensű, direkt elasztikus, direkt nagy hőnek kitett helyre való ragasztóval lett megragasztva másodjára. Az is megadta magát. A hő, a rázkódás, a nyomás és a fagyálló megeszi ezeket a ragasztókat.



Azért nem mindegy hol van ragasztva,mert egy sima kis felületen biztos jobban tart. Felső csonknál mikor enyém repedt,kíváncsiságból én is ragasztottam,amíg megjött az új hűtőm, bizony enyém se bírta, pedig méretpontos alubetétet is toltam bele,belülről.
Az tény,hogy csak sima epoxi ragasztó volt,vannak itt amik 180 fokot,és vegyszereket is bírnak. Mondjuk utánajárni,megrendelni,és tuti ezek több ezerbe kerülnek, úgy 2-3 ezertől felfelé. egy,két centis ragasztásért. Előbb,utóbb úgy is cserélni kel.
Csak az nem tisztázott sima felületen mitől reped meg a műanyag,már ha ott van a repedés.

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2011. október 07. péntek, 06:59


Bero írta:
Köszöntem!


Nem lesz jó. Tapasztalatból mondom.
Az e34-esem letört a hűtőről a csonk. Kinyomott vagy 6 liter vizet. Esztergáltattam egy közdarabot a letört csonk és a cső közé, tizedre illesztve. Műgyantával precizen, pontosan beragasztottam, képeztem tapadási felületet a csonk és a közdarab külsejénél is. 2 hónap alatt vált semmivé a ragasztás.
Kétkomponensű, direkt elasztikus, direkt nagy hőnek kitett helyre való ragasztóval lett megragasztva másodjára. Az is megadta magát. A hő, a rázkódás, a nyomás és a fagyálló megeszi ezeket a ragasztókat.



hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. október 07. péntek, 06:37


Bero írta: Hali! Mivel a hűtőm oldalán a műanyag repedt így kezdeni kéne valamit vele. Tudom venni kéne újat,és rááldoznám a pénzt,de az lenne a kérdésem,hogy a műanyagot nem lehetne összehegeszteni? Most ezért vegyek egy full újat mert a műanyag megrepedt? Ez nagyon rossz ötlet? Ha nincs más választás akkor veszem az újat,csak gondoltam megkérdem előtte


Felesleges ragasztóval próbálkozni, amennyiben mégis megpróbálod, mindenképpen belülről kend a ragacsot. Biztosan más a hőtágulása, előbb utóbb le fog válni. Viszont műanyag hegesztés eredményes lehet.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. október 07. péntek, 06:40

Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2011. október 07. péntek, 00:11


anubisz írta:
Bero írta:
Nehogy csak beragasztózd aztán kész szart se ér, leválik 2 nap után a forró nyomástól.
Fel kel csiszolni,érdes itteni,aztán zsírtalanítani, ( nem szappannal ) és nézni kell valami hőálló olyan színű műagyagot ami bőven takarja. Bőven ! Nézni 2 komp,epoxit, és úgy ráragasztani,és a száradási időt betartani,sokszor 12,24 óra. Az úgy bírni fogja.
A ragasztót kel kiválasztani faszán,vannak már olyanok 300,500 kg bírnak cm² ként.


Na ez jó ötlet,köszi! Gondolom zsírtalanítani valami alkohollal kell vagy hígítóval. Ilyen epoxit hol keressek? Autósboltban ? Esetleg nevet tudsz mondani mit is keressek ?


PL
http://www.hazakaruhaza.hu/barkacs/ragaszto/epoxi
S220 ast nézd meg,annak 120 C ig bírja a hőt.
Barkácsboltba kapni ilyen tisztítót ragasztás előttit,de jó a tiszta benzin,amit a festők használnak festés előtt.

Itt is nézhetsz, mindnek ott a hő,és szakító jellemzői. Mindenképpen ismert ragasztót vegyél,ami azért márka.
http://www.360bonding.com/?FOL...oduct17242
9497 A&B 180 C fokig bírja, azt nézd meg.


[/quote]

Köszöntem!


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. október 06. csütörtök, 23:39


Bero írta:
Nehogy csak beragasztózd aztán kész szart se ér, leválik 2 nap után a forró nyomástól.
Fel kel csiszolni,érdes itteni,aztán zsírtalanítani, ( nem szappannal ) és nézni kell valami hőálló olyan színű műagyagot ami bőven takarja. Bőven ! Nézni 2 komp,epoxit, és úgy ráragasztani,és a száradási időt betartani,sokszor 12,24 óra. Az úgy bírni fogja.
A ragasztót kel kiválasztani faszán,vannak már olyanok 300,500 kg bírnak cm² ként.


Na ez jó ötlet,köszi! Gondolom zsírtalanítani valami alkohollal kell vagy hígítóval. Ilyen epoxit hol keressek? Autósboltban ? Esetleg nevet tudsz mondani mit is keressek ? [/quote]

PL
http://www.hazakaruhaza.hu/barkacs/ragaszto/epoxi
S220 ast nézd meg,annak 120 C ig bírja a hőt.
Barkácsboltba kapni ilyen tisztítót ragasztás előttit,de jó a tiszta benzin,amit a festők használnak festés előtt.

Itt is nézhetsz, mindnek ott a hő,és szakító jellemzői. Mindenképpen ismert ragasztót vegyél,ami azért márka.
http://www.360bonding.com/?FOL...oduct17242
9497 A&B 180 C fokig bírja, azt nézd meg.




Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2011. október 06. csütörtök, 23:52