YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. november 14. szerda, 07:58


BarG írta:

Egyszer már leírtam, de megteszem még egyszer. Én nem tennék automataváltó olajat a manuál sebváltóba. Igen, egyszer én is hallgattam valamelyik Castrol ajánlóra és belerakattam a váltóba az automata olaját. Aztán vettem Militec-1 csodaadalékot és gondoltam, hogy kieresztetek vagy 1 decit és tetetek bele az adalékból. Kb eltelt vagy 2-3 hónap a csere óta, ami nálam 4-6e km-t jelent. Szerelő kieresztette azt a kb decit és egy tejeskávé színű, állagú valami jött ki a váltóból. Akkor villámsebesen kerítettem MTF LT2 vagy 3 olajat és megcsináltattam a cserét. És megfogadtam, hogy sose teszek automataváltó olajat a manuális helyébe.
Tény, hogy a váltó működésében semmi negatívat nem vettem észre. Az is tény, hogy ahány motor, majdnem annyiféle váltóról is beszélhetünk, eltérő módokon is reagálhatnak.



emlékszek rá, de lehet azért lett olyan színe, mert keveredett az előző olajjal, amiből maradt bent a váltóban.
kipróbálni mindenképp kifogom, mert nincs más lehetőségem (akartam, de...) veszek 2 litert. a mostani fosból leeresztek egy kicsit, megy hozzá petróleum. megjáratom, leengedeem. az egyikből öntök bele olyan 7 decit, megjáratom leengedem, majd megy bele az 1,1 liter.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. november 13. kedd, 21:53


YELLOW írta:
BarG írta:
zoliika írta:
kempelen írta:
YELLOW írta: , hogy az 1-est szándékosan nem engedi venni nagy tempónál


Nem kötözködöm Yellow: de nem szándékosan, hanem mert a szerencsétlen képtelen szinkronizálni....

Meg kellene tanulni végre sokaknak (köztük az én ismerőseimnek is, bár ezt most rossz helyre mondom) hogy az 1. fokozatot csak az autó állóhelyzetéből történő megmozdítására használjuk és onnantól kezdve csak minimum a másodikat.

Elnézést mindenkitől aki úgy gondolja, hogy itt most önhatalmúlag oktatást tartok.



Egyébként ez tényleg így van,álló helyzetből lévő elindulásnál lehet használni csak az 1-es fokozatot.Ezt 1997-ben még,mikor leraktam a autós jogsimat akkor egy életre megtanultam(majdnem meghúztak ezért vizsgán).


Élethelyzet: céges kapuhoz gurulok, lassulok, mert le kell húzni a kártyákat. 40!-nél berakom egyesbe, nem azért, hogy motorfékezzek, a kuplungot majd csak akkor engedem fel, ha indulok. A váltó simán veszi az egyest, mert így kell neki. Ha nem, akkor az hibás!
Csóközön


én örülök a válaszodnak Gabi, csak most egyenlőre az a mérleg egyensúlya, hogy több embernek nem veszi be tempónál. megnézhetnéd, hogy pl 80-nál is be tudod tenni 1-be?
egy biztos én lecserélem ATF-re az olajat benne.


Egyszer már leírtam, de megteszem még egyszer. Én nem tennék automataváltó olajat a manuál sebváltóba. Igen, egyszer én is hallgattam valamelyik Castrol ajánlóra és belerakattam a váltóba az automata olaját. Aztán vettem Militec-1 csodaadalékot és gondoltam, hogy kieresztetek vagy 1 decit és tetetek bele az adalékból. Kb eltelt vagy 2-3 hónap a csere óta, ami nálam 4-6e km-t jelent. Szerelő kieresztette azt a kb decit és egy tejeskávé színű, állagú valami jött ki a váltóból. Akkor villámsebesen kerítettem MTF LT2 vagy 3 olajat és megcsináltattam a cserét. És megfogadtam, hogy sose teszek automataváltó olajat a manuális helyébe.
Tény, hogy a váltó működésében semmi negatívat nem vettem észre. Az is tény, hogy ahány motor, majdnem annyiféle váltóról is beszélhetünk, eltérő módokon is reagálhatnak.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. november 13. kedd, 05:26


BarG írta:
zoliika írta:
kempelen írta:
YELLOW írta: , hogy az 1-est szándékosan nem engedi venni nagy tempónál


Nem kötözködöm Yellow: de nem szándékosan, hanem mert a szerencsétlen képtelen szinkronizálni....

Meg kellene tanulni végre sokaknak (köztük az én ismerőseimnek is, bár ezt most rossz helyre mondom) hogy az 1. fokozatot csak az autó állóhelyzetéből történő megmozdítására használjuk és onnantól kezdve csak minimum a másodikat.

Elnézést mindenkitől aki úgy gondolja, hogy itt most önhatalmúlag oktatást tartok.



Egyébként ez tényleg így van,álló helyzetből lévő elindulásnál lehet használni csak az 1-es fokozatot.Ezt 1997-ben még,mikor leraktam a autós jogsimat akkor egy életre megtanultam(majdnem meghúztak ezért vizsgán).


Élethelyzet: céges kapuhoz gurulok, lassulok, mert le kell húzni a kártyákat. 40!-nél berakom egyesbe, nem azért, hogy motorfékezzek, a kuplungot majd csak akkor engedem fel, ha indulok. A váltó simán veszi az egyest, mert így kell neki. Ha nem, akkor az hibás!
Csóközön


én örülök a válaszodnak Gabi, csak most egyenlőre az a mérleg egyensúlya, hogy több embernek nem veszi be tempónál. megnézhetnéd, hogy pl 80-nál is be tudod tenni 1-be?
egy biztos én lecserélem ATF-re az olajat benne.

zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2012. november 12. hétfő, 22:27


BarG írta:
zoliika írta:
kempelen írta:
YELLOW írta: , hogy az 1-est szándékosan nem engedi venni nagy tempónál


Nem kötözködöm Yellow: de nem szándékosan, hanem mert a szerencsétlen képtelen szinkronizálni....

Meg kellene tanulni végre sokaknak (köztük az én ismerőseimnek is, bár ezt most rossz helyre mondom) hogy az 1. fokozatot csak az autó állóhelyzetéből történő megmozdítására használjuk és onnantól kezdve csak minimum a másodikat.

Elnézést mindenkitől aki úgy gondolja, hogy itt most önhatalmúlag oktatást tartok.



Egyébként ez tényleg így van,álló helyzetből lévő elindulásnál lehet használni csak az 1-es fokozatot.Ezt 1997-ben még,mikor leraktam a autós jogsimat akkor egy életre megtanultam(majdnem meghúztak ezért vizsgán).


Élethelyzet: céges kapuhoz gurulok, lassulok, mert le kell húzni a kártyákat. 40!-nél berakom egyesbe, nem azért, hogy motorfékezzek, a kuplungot majd csak akkor engedem fel, ha indulok. A váltó simán veszi az egyest, mert így kell neki. Ha nem, akkor az hibás!
Csóközön


Egyébként Én sem értem ezt a váltóakadásos problémát.........Igen,hidegindításkor mikor berakom 1.be akkor kicsit nehezen veszi,de aztán semmi gond vele

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. november 12. hétfő, 21:58


zoliika írta:
kempelen írta:
YELLOW írta: , hogy az 1-est szándékosan nem engedi venni nagy tempónál


Nem kötözködöm Yellow: de nem szándékosan, hanem mert a szerencsétlen képtelen szinkronizálni....

Meg kellene tanulni végre sokaknak (köztük az én ismerőseimnek is, bár ezt most rossz helyre mondom) hogy az 1. fokozatot csak az autó állóhelyzetéből történő megmozdítására használjuk és onnantól kezdve csak minimum a másodikat.

Elnézést mindenkitől aki úgy gondolja, hogy itt most önhatalmúlag oktatást tartok.



Egyébként ez tényleg így van,álló helyzetből lévő elindulásnál lehet használni csak az 1-es fokozatot.Ezt 1997-ben még,mikor leraktam a autós jogsimat akkor egy életre megtanultam(majdnem meghúztak ezért vizsgán).


Élethelyzet: céges kapuhoz gurulok, lassulok, mert le kell húzni a kártyákat. 40!-nél berakom egyesbe, nem azért, hogy motorfékezzek, a kuplungot majd csak akkor engedem fel, ha indulok. A váltó simán veszi az egyest, mert így kell neki. Ha nem, akkor az hibás!
Csóközön

zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2012. november 12. hétfő, 21:03


kempelen írta:
YELLOW írta: , hogy az 1-est szándékosan nem engedi venni nagy tempónál


Nem kötözködöm Yellow: de nem szándékosan, hanem mert a szerencsétlen képtelen szinkronizálni....

Meg kellene tanulni végre sokaknak (köztük az én ismerőseimnek is, bár ezt most rossz helyre mondom) hogy az 1. fokozatot csak az autó állóhelyzetéből történő megmozdítására használjuk és onnantól kezdve csak minimum a másodikat.

Elnézést mindenkitől aki úgy gondolja, hogy itt most önhatalmúlag oktatást tartok.



Egyébként ez tényleg így van,álló helyzetből lévő elindulásnál lehet használni csak az 1-es fokozatot.Ezt 1997-ben még,mikor leraktam a autós jogsimat akkor egy életre megtanultam(majdnem meghúztak ezért vizsgán).

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. november 12. hétfő, 21:00


kempelen írta:
YELLOW írta: , hogy az 1-est szándékosan nem engedi venni nagy tempónál


Nem kötözködöm Yellow: de nem szándékosan, hanem mert a szerencsétlen képtelen szinkronizálni....

Meg kellene tanulni végre sokaknak (köztük az én ismerőseimnek is, bár ezt most rossz helyre mondom) hogy az 1. fokozatot csak az autó állóhelyzetéből történő megmozdítására használjuk és onnantól kezdve csak minimum a másodikat.

Elnézést mindenkitől aki úgy gondolja, hogy itt most önhatalmúlag oktatást tartok.



ez evidens. én sem szoktam vissza rakni, sőt én 3-asban kanyarodtam korábban sokáig. csak eddig még nem próbáltam, ezért nem gondoltam, hogy nem tudom betenni 1-esbe menet közben, még kuplung nyomás mellett sem. mint írtam valószínű a nehezen kapcsolható kettes miatt akartam betenni, kipróbálni, persze nem abban haladni.


státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2012. november 12. hétfő, 20:56


YELLOW írta: , hogy az 1-est szándékosan nem engedi venni nagy tempónál


Nem kötözködöm Yellow: de nem szándékosan, hanem mert a szerencsétlen képtelen szinkronizálni....

Meg kellene tanulni végre sokaknak (köztük az én ismerőseimnek is, bár ezt most rossz helyre mondom) hogy az 1. fokozatot csak az autó állóhelyzetéből történő megmozdítására használjuk és onnantól kezdve csak minimum a másodikat.

Elnézést mindenkitől aki úgy gondolja, hogy itt most önhatalmúlag oktatást tartok.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. november 12. hétfő, 19:52


ma beszéltem egy BMW-s ismerősömmel, aki eléggé benne van a mechanikai dolgokba, motorépítés, váltók, sperr stb témakörében.
felvetettem neki a tegnapi esetemet. szerencsére Ő is azt mondta, hogy az 1-est szándékosan nem engedi venni nagy tempónál, és olajra gyanakszik (bár ez érdekes mert a reggeli 1,5 fokban nem volt szar, a 11 fokban meg igen...). említette a váltótartó bakot, hogy lehet eldurrant, ez viszont bajos, mert akkor feszül a váltó, ami könnyen szarrá tudja tenni váltóban lévő dolgokat. ezt amint pihenős leszek megnézem.


a váltóolajnál említettem neki az ATF kérdését manuális váltóban, és rögtön bólogatott. Ő E30, E36, E46-ban is azt hazsnál, sőt diffiben is, igaz azt csak E30-ban hazsnálta. ő is ugyanúgy szívott a manuális váltóolajjal, az ATF-ben meg hidegben, melegben egyaránt nagyon szuper a váltás. így valszeg maradok én is ennél (ha már MTF-LT gyárira nem kapok ajánlatot) ajánlotta a petróleumot váltóba tisztítás gyanánt, ő motorban is ahzsnálta már váltóolaj csere előtt. eddig is említettem az ATF-et és ez is plusszban mellette szól.

tegnap Valterral FB-n pont erről beszéltünk, azért írtam csak le.

jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2012. november 11. vasárnap, 18:34


Nekem az 1-est vette nehézkesen , de az olajcsere sokat javított rajta (castrol syntrans ment bele). Olyan mint a vaj. Én általában ha már gurul a kocsi akkor ritkán rakok 1-est, de a 2-est veszi szépen ha visszafele rakom kettőbe.

YELLOW írta:
jrtom írta: Modjuk ha 10-el gurulsz akkor szerintem tök fölösleges 1-est kapcsolni simán elviszi 2-essel is. Ha csak nem nagyon kikell tiporni a lelkét.


én nem állítom, hogy nem én vagyok a hülye... lehet eddig nem figyeltem... nekem most inkább a kettes volt furcsa, aztán csodálkoztam az 1-esen. neked, hogy veszi menet közben nagyobb temponál?




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. november 11. vasárnap, 18:23


jrtom írta: Modjuk ha 10-el gurulsz akkor szerintem tök fölösleges 1-est kapcsolni simán elviszi 2-essel is. Ha csak nem nagyon kikell tiporni a lelkét.


én nem állítom, hogy nem én vagyok a hülye... lehet eddig nem figyeltem... nekem most inkább a kettes volt furcsa, aztán csodálkoztam az 1-esen. neked, hogy veszi menet közben nagyobb temponál?

jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2012. november 11. vasárnap, 18:16


Modjuk ha 10-el gurulsz akkor szerintem tök fölösleges 1-est kapcsolni simán elviszi 2-essel is. Ha csak nem nagyon kikell tiporni a lelkét.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. november 11. vasárnap, 17:57


valter320d írta:
valter320d írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
jrtom írta: Amikor bemelegedett akkor se vette az 1-2-t? ÉS ha beerőlteted akkor van reccs, mert akkor lehet szinkronos tényleg.

YELLOW írta: na nekem sem ok valami.... tegnap nem volt semmi. reggel mentem dolgozni autóval, semmi error. megálltam parkolóba. vége a 8 órás munkának, ülök az autóba, rakom 1-esbe, semmi érdekesség. szépen megyek vele, majd kanyar miatt vissza akartam rakni 2-esbe, és nem tudtam, csak nagyon nehezen. próbáltam egyesben és oda meg végképp nem megy. az autó közben gurult. megálltam itton a kapu előtt nézem, simán veszi a fokozatokat, ahogy kell. gyanús kezdett lenni, mondom nézzük meg gurulás közben és csak nagyon nehezen akarta venni az 1-est, 2-est. minden más fokozat jó menet közben csak ez a kettő error-os.
én kuplungra kezdtem gyanakodni, de nem csúszik. lehet a szinkrongyűrűvel van valami? ha az autó nem gurul, akkor nincs vele gond!
kicsit beszartam most




sajnos ez nem olyan mint szokott, ráadásul kint sem volt hideg. télen alapból nehezebben veszi az 1-est, de azt álló helyben is. most meg úgy tökéletes, ahogy kell, csak ha mozog az autó, akkor van gond. ha be tudom tenni menet közben, akkor nincs reccs, viszont azt vettem még észre, hogy 1-ből 2-be váltásnál mintha dübbenne valami.


nem bírtam magammal ezért elkezdtem menni egy pár kört.
ha alacsonyabb sebességgel megyek és úgy próbálnám betenni 1-esbe, úgy beveszi, de elég nehezen, egyáltalán nem olyan könnyen mint álló helyzetben. viszont nagyobb tempónál nem is merem erőltetni, annyira lehetetlennek tűnik a dolog. ami persze mondhatnám, hogy nem baj, mert nem váltok véletlen 90-nél 1-est. megmondom őszintén nem tudom korábban néztem-e.
ami még feltünt, ha gurulok és betettem 1-esbe, majd onnan kiveszem üresbe, akkor hallani egy kis hangot (kuplan folyamatosan nyomva), olyasmi hangot mint egy kis szivattyúét. kb 1mp-es a hang, ilyen "jzsiu" szerű a hang, eddig nem figyeltem, csak most.
kettesbe visszatenni egyszerűbb volt most, de azért érezni, hogy nem olyan mint álló helyzetben. felfelé váltásnál semmi gond, visszafelé 2-es, 1-es csak a necces.

esetleg valaki kipróbálhatná, hogy 80-nál be tudná-e tenni 1-esbe. persze kuplungot nem köl felereszteni


Persze be lehet tenni lábbal Még csak meg se próbáld. nekem is szokott ilyen lenni hidegen és melegen is az enyémbe 240000 van de nem szentelek neki nagyobb jelentőséget most lehetne filózni rajta hogy micsoda váltó biztos nekem volt olyan huzatás 1ben raktam kettest és kihajitotta sebességböl.... na az milyen



Ha cserlétél már váltóolajat akkor más lesz a gond.....


váltóolaj volt cserélve, bár nem mondom, hogy az nem lehet, mert a régivel jobb volt. épp szeretnák MTF-LT-re váltani, csak nem akar nekem a szerelő mondani egy árat UGYEEEE!!!!

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2012. november 11. vasárnap, 17:49


valter320d írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
jrtom írta: Amikor bemelegedett akkor se vette az 1-2-t? ÉS ha beerőlteted akkor van reccs, mert akkor lehet szinkronos tényleg.

YELLOW írta: na nekem sem ok valami.... tegnap nem volt semmi. reggel mentem dolgozni autóval, semmi error. megálltam parkolóba. vége a 8 órás munkának, ülök az autóba, rakom 1-esbe, semmi érdekesség. szépen megyek vele, majd kanyar miatt vissza akartam rakni 2-esbe, és nem tudtam, csak nagyon nehezen. próbáltam egyesben és oda meg végképp nem megy. az autó közben gurult. megálltam itton a kapu előtt nézem, simán veszi a fokozatokat, ahogy kell. gyanús kezdett lenni, mondom nézzük meg gurulás közben és csak nagyon nehezen akarta venni az 1-est, 2-est. minden más fokozat jó menet közben csak ez a kettő error-os.
én kuplungra kezdtem gyanakodni, de nem csúszik. lehet a szinkrongyűrűvel van valami? ha az autó nem gurul, akkor nincs vele gond!
kicsit beszartam most




sajnos ez nem olyan mint szokott, ráadásul kint sem volt hideg. télen alapból nehezebben veszi az 1-est, de azt álló helyben is. most meg úgy tökéletes, ahogy kell, csak ha mozog az autó, akkor van gond. ha be tudom tenni menet közben, akkor nincs reccs, viszont azt vettem még észre, hogy 1-ből 2-be váltásnál mintha dübbenne valami.


nem bírtam magammal ezért elkezdtem menni egy pár kört.
ha alacsonyabb sebességgel megyek és úgy próbálnám betenni 1-esbe, úgy beveszi, de elég nehezen, egyáltalán nem olyan könnyen mint álló helyzetben. viszont nagyobb tempónál nem is merem erőltetni, annyira lehetetlennek tűnik a dolog. ami persze mondhatnám, hogy nem baj, mert nem váltok véletlen 90-nél 1-est. megmondom őszintén nem tudom korábban néztem-e.
ami még feltünt, ha gurulok és betettem 1-esbe, majd onnan kiveszem üresbe, akkor hallani egy kis hangot (kuplan folyamatosan nyomva), olyasmi hangot mint egy kis szivattyúét. kb 1mp-es a hang, ilyen "jzsiu" szerű a hang, eddig nem figyeltem, csak most.
kettesbe visszatenni egyszerűbb volt most, de azért érezni, hogy nem olyan mint álló helyzetben. felfelé váltásnál semmi gond, visszafelé 2-es, 1-es csak a necces.

esetleg valaki kipróbálhatná, hogy 80-nál be tudná-e tenni 1-esbe. persze kuplungot nem köl felereszteni


Persze be lehet tenni lábbal Még csak meg se próbáld. nekem is szokott ilyen lenni hidegen és melegen is az enyémbe 240000 van de nem szentelek neki nagyobb jelentőséget most lehetne filózni rajta hogy micsoda váltó biztos nekem volt olyan huzatás 1ben raktam kettest és kihajitotta sebességböl.... na az milyen



Ha cserlétél már váltóolajat akkor más lesz a gond.....


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. november 11. vasárnap, 17:51

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2012. november 11. vasárnap, 17:48


YELLOW írta:
YELLOW írta:
jrtom írta: Amikor bemelegedett akkor se vette az 1-2-t? ÉS ha beerőlteted akkor van reccs, mert akkor lehet szinkronos tényleg.

YELLOW írta: na nekem sem ok valami.... tegnap nem volt semmi. reggel mentem dolgozni autóval, semmi error. megálltam parkolóba. vége a 8 órás munkának, ülök az autóba, rakom 1-esbe, semmi érdekesség. szépen megyek vele, majd kanyar miatt vissza akartam rakni 2-esbe, és nem tudtam, csak nagyon nehezen. próbáltam egyesben és oda meg végképp nem megy. az autó közben gurult. megálltam itton a kapu előtt nézem, simán veszi a fokozatokat, ahogy kell. gyanús kezdett lenni, mondom nézzük meg gurulás közben és csak nagyon nehezen akarta venni az 1-est, 2-est. minden más fokozat jó menet közben csak ez a kettő error-os.
én kuplungra kezdtem gyanakodni, de nem csúszik. lehet a szinkrongyűrűvel van valami? ha az autó nem gurul, akkor nincs vele gond!
kicsit beszartam most




sajnos ez nem olyan mint szokott, ráadásul kint sem volt hideg. télen alapból nehezebben veszi az 1-est, de azt álló helyben is. most meg úgy tökéletes, ahogy kell, csak ha mozog az autó, akkor van gond. ha be tudom tenni menet közben, akkor nincs reccs, viszont azt vettem még észre, hogy 1-ből 2-be váltásnál mintha dübbenne valami.


nem bírtam magammal ezért elkezdtem menni egy pár kört.
ha alacsonyabb sebességgel megyek és úgy próbálnám betenni 1-esbe, úgy beveszi, de elég nehezen, egyáltalán nem olyan könnyen mint álló helyzetben. viszont nagyobb tempónál nem is merem erőltetni, annyira lehetetlennek tűnik a dolog. ami persze mondhatnám, hogy nem baj, mert nem váltok véletlen 90-nél 1-est. megmondom őszintén nem tudom korábban néztem-e.
ami még feltünt, ha gurulok és betettem 1-esbe, majd onnan kiveszem üresbe, akkor hallani egy kis hangot (kuplan folyamatosan nyomva), olyasmi hangot mint egy kis szivattyúét. kb 1mp-es a hang, ilyen "jzsiu" szerű a hang, eddig nem figyeltem, csak most.
kettesbe visszatenni egyszerűbb volt most, de azért érezni, hogy nem olyan mint álló helyzetben. felfelé váltásnál semmi gond, visszafelé 2-es, 1-es csak a necces.

esetleg valaki kipróbálhatná, hogy 80-nál be tudná-e tenni 1-esbe. persze kuplungot nem köl felereszteni


Persze be lehet tenni lábbal Még csak meg se próbáld. nekem is szokott ilyen lenni hidegen és melegen is az enyémbe 240000 van de nem szentelek neki nagyobb jelentőséget most lehetne filózni rajta hogy micsoda váltó biztos nekem volt olyan huzatás 1ben raktam kettest és kihajitotta sebességböl.... na az milyen