lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2016. április 03. vasárnap, 21:28


YELLOW írta:
ArkyCsaba írta:
Trym84 írta: Sziasztok

Most regisztráltam az oldalra, ugyanis tanácsot szeretnék kérni egy fontos dologgal kapcsolatban: Kinéztem a hasznaltauto.hu-n egy pofás kis 320-as BMW-t. Bevallom, gyerekkori álmomat szeretném valóra váltani ezzel a BMW-vel!

Szóval őt szemeltem ki. Mi a véleményetek róla? Megéri az árát?
http://www.hasznaltauto.hu/aut...0i-9930492

Igazából csak átlagos használatra venném, semmi rally, semmi tuning, csak ide-oda kocsikázni.

Ja és lenne még pár kérdésem:

1. Ha megéri az árát, akkor mit érdemes megvizsgálni rajta a vásárláskor?
2. Ennek a típusnak vannak szériahibái? Ha igen, mik ezek?
3. Az a 225.000 km nem sok egy kicsit?
4. Ha ne adj Isten megveszem, és meghibésodik valami rajta, sokkal drágább hozzá az alkatrész, mint egy átlagos kocsinál? pl: Egy 206-os Peugeothoz képest...
5. Mennyit kell egy évben költeni egy BMW-re sacc/kb? Úgy körülbelül...


Lehet hülye kérdések, de hiába van 12 éve jogsim, nem igazán vezettem még BMW-t, így annyira nem is értek annyira még hozzá. Még...

Remélem kapok választ mindegyik feltett kérdésemre!

Köszi előre is!



Szia.
Teljesen normális kérdéseid vannak,természetes,hogy tartasz az ilyenektől mégiscsak prémium márka.
Szerintem:

1. hogy az árát megéri-e az a kocsi állapotától függ,
2. ebben nem tudok segíteni, nekem 318-asom van, bár a légtömegmérőt elég sok mindenkitől hallottam már,csipegetik az olajat(ez több minden lehet, tömítések, apróbb dolgok),
vízelvezetése itt-ott nem az igazi.
3. ez relatív: hogy volt használva, más a sok pályázás illetve a sok város,az jobban eszi a dolgokat,na meg kérdés hogy mennyire jártak vele "sportosan". Alapvetően egy 17 éves kocsihoz mérten nem sok, ha az évi 30.000 körüli átlagot nézed
4.azt mondanám,hogy az átlagos alkatrészek nem drágábbak, de van amit horror áron adnak, igaz sok mindent már meg tudsz venni bontóban is
5. Ez megint relatív,tőled függ,ha nincs vele gubanc mondjuk 10.000-ként olajcsere,mondjuk 20.000-ként fékbetétek ez nem egy nagy költség

A tanácsom,ne zúgj bele rögtön az elsőbe, inkább nézz meg többet is,az a biztos.Ha mellé nyúlsz csak nyűglődni fogsz vele és ráfogod majd a márkára.Szerintem ennyi pénzért különbet is kapsz itthon (gyanús a fekete tükörburkolat, a hiányzó lenyíló ajtó a világításkapcsoló alatt,itt-ott látszódik a kor a kéderen ehhez képest a kormány szinte új ).De ez az én véleményem

Remélem tudtam segíteni és nemsokára BMW tulajként üdvözölhetünk!

A legjobbakat: Csaba


ez nem az M54-es blokk, ez annyira nem eszi az olajat, viszont üzemanyagot annyit, mint egy 25i
egy 100ezerrel simán több benne a km. miért fadelift-es lámpa van hátul? magyarázni biztos megfogja még ha törve volt akkor is, hogy csak újítani akart....
20ezer km-ként fékbetét csere??? ha folyamatosan befog, akkor lehet nekem kb 40ezerrel ezelőtt volt cserélve, alig hiányzik belőle... pedig városozok inkább, bár szeretem a motorféket használni.
ennyi pénzért meg csodát nem kell várni, és biztos pár 100ezret még költeni kell rá.
az árak nem vészesek alkatrész ügyileg, csak pl futóműben jóval több minden kell, mint más egyszerűbb autókba.
apropó futómű, hátul hajlamos kiszakadni.


Yellow elöl meg oldalt is feher az index,gondolom ez volt a cel ezert van benne mäs hätso lämpa.
Csaba ott nem az ajto hiänyzik,hanem az egesz kicsi kesztyütarto.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. április 03. vasárnap, 21:06


ArkyCsaba írta:
Trym84 írta: Sziasztok

Most regisztráltam az oldalra, ugyanis tanácsot szeretnék kérni egy fontos dologgal kapcsolatban: Kinéztem a hasznaltauto.hu-n egy pofás kis 320-as BMW-t. Bevallom, gyerekkori álmomat szeretném valóra váltani ezzel a BMW-vel!

Szóval őt szemeltem ki. Mi a véleményetek róla? Megéri az árát?
http://www.hasznaltauto.hu/aut...0i-9930492

Igazából csak átlagos használatra venném, semmi rally, semmi tuning, csak ide-oda kocsikázni.

Ja és lenne még pár kérdésem:

1. Ha megéri az árát, akkor mit érdemes megvizsgálni rajta a vásárláskor?
2. Ennek a típusnak vannak szériahibái? Ha igen, mik ezek?
3. Az a 225.000 km nem sok egy kicsit?
4. Ha ne adj Isten megveszem, és meghibésodik valami rajta, sokkal drágább hozzá az alkatrész, mint egy átlagos kocsinál? pl: Egy 206-os Peugeothoz képest...
5. Mennyit kell egy évben költeni egy BMW-re sacc/kb? Úgy körülbelül...


Lehet hülye kérdések, de hiába van 12 éve jogsim, nem igazán vezettem még BMW-t, így annyira nem is értek annyira még hozzá. Még...

Remélem kapok választ mindegyik feltett kérdésemre!

Köszi előre is!



Szia.
Teljesen normális kérdéseid vannak,természetes,hogy tartasz az ilyenektől mégiscsak prémium márka.
Szerintem:

1. hogy az árát megéri-e az a kocsi állapotától függ,
2. ebben nem tudok segíteni, nekem 318-asom van, bár a légtömegmérőt elég sok mindenkitől hallottam már,csipegetik az olajat(ez több minden lehet, tömítések, apróbb dolgok),
vízelvezetése itt-ott nem az igazi.
3. ez relatív: hogy volt használva, más a sok pályázás illetve a sok város,az jobban eszi a dolgokat,na meg kérdés hogy mennyire jártak vele "sportosan". Alapvetően egy 17 éves kocsihoz mérten nem sok, ha az évi 30.000 körüli átlagot nézed
4.azt mondanám,hogy az átlagos alkatrészek nem drágábbak, de van amit horror áron adnak, igaz sok mindent már meg tudsz venni bontóban is
5. Ez megint relatív,tőled függ,ha nincs vele gubanc mondjuk 10.000-ként olajcsere,mondjuk 20.000-ként fékbetétek ez nem egy nagy költség

A tanácsom,ne zúgj bele rögtön az elsőbe, inkább nézz meg többet is,az a biztos.Ha mellé nyúlsz csak nyűglődni fogsz vele és ráfogod majd a márkára.Szerintem ennyi pénzért különbet is kapsz itthon (gyanús a fekete tükörburkolat, a hiányzó lenyíló ajtó a világításkapcsoló alatt,itt-ott látszódik a kor a kéderen ehhez képest a kormány szinte új ).De ez az én véleményem

Remélem tudtam segíteni és nemsokára BMW tulajként üdvözölhetünk!

A legjobbakat: Csaba


ez nem az M54-es blokk, ez annyira nem eszi az olajat, viszont üzemanyagot annyit, mint egy 25i
egy 100ezerrel simán több benne a km. miért fadelift-es lámpa van hátul? magyarázni biztos megfogja még ha törve volt akkor is, hogy csak újítani akart....
20ezer km-ként fékbetét csere??? ha folyamatosan befog, akkor lehet nekem kb 40ezerrel ezelőtt volt cserélve, alig hiányzik belőle... pedig városozok inkább, bár szeretem a motorféket használni.
ennyi pénzért meg csodát nem kell várni, és biztos pár 100ezret még költeni kell rá.
az árak nem vészesek alkatrész ügyileg, csak pl futóműben jóval több minden kell, mint más egyszerűbb autókba.
apropó futómű, hátul hajlamos kiszakadni.

ArkyCsaba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz ArkyCsaba

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2016. április 03. vasárnap, 20:23


Trym84 írta: Sziasztok

Most regisztráltam az oldalra, ugyanis tanácsot szeretnék kérni egy fontos dologgal kapcsolatban: Kinéztem a hasznaltauto.hu-n egy pofás kis 320-as BMW-t. Bevallom, gyerekkori álmomat szeretném valóra váltani ezzel a BMW-vel!

Szóval őt szemeltem ki. Mi a véleményetek róla? Megéri az árát?
http://www.hasznaltauto.hu/aut...0i-9930492

Igazából csak átlagos használatra venném, semmi rally, semmi tuning, csak ide-oda kocsikázni.

Ja és lenne még pár kérdésem:

1. Ha megéri az árát, akkor mit érdemes megvizsgálni rajta a vásárláskor?
2. Ennek a típusnak vannak szériahibái? Ha igen, mik ezek?
3. Az a 225.000 km nem sok egy kicsit?
4. Ha ne adj Isten megveszem, és meghibésodik valami rajta, sokkal drágább hozzá az alkatrész, mint egy átlagos kocsinál? pl: Egy 206-os Peugeothoz képest...
5. Mennyit kell egy évben költeni egy BMW-re sacc/kb? Úgy körülbelül...


Lehet hülye kérdések, de hiába van 12 éve jogsim, nem igazán vezettem még BMW-t, így annyira nem is értek annyira még hozzá. Még...

Remélem kapok választ mindegyik feltett kérdésemre!

Köszi előre is!



Szia.
Teljesen normális kérdéseid vannak,természetes,hogy tartasz az ilyenektől mégiscsak prémium márka.
Szerintem:

1. hogy az árát megéri-e az a kocsi állapotától függ,
2. ebben nem tudok segíteni, nekem 318-asom van, bár a légtömegmérőt elég sok mindenkitől hallottam már,csipegetik az olajat(ez több minden lehet, tömítések, apróbb dolgok),
vízelvezetése itt-ott nem az igazi.
3. ez relatív: hogy volt használva, más a sok pályázás illetve a sok város,az jobban eszi a dolgokat,na meg kérdés hogy mennyire jártak vele "sportosan". Alapvetően egy 17 éves kocsihoz mérten nem sok, ha az évi 30.000 körüli átlagot nézed
4.azt mondanám,hogy az átlagos alkatrészek nem drágábbak, de van amit horror áron adnak, igaz sok mindent már meg tudsz venni bontóban is
5. Ez megint relatív,tőled függ,ha nincs vele gubanc mondjuk 10.000-ként olajcsere,mondjuk 20.000-ként fékbetétek ez nem egy nagy költség

A tanácsom,ne zúgj bele rögtön az elsőbe, inkább nézz meg többet is,az a biztos.Ha mellé nyúlsz csak nyűglődni fogsz vele és ráfogod majd a márkára.Szerintem ennyi pénzért különbet is kapsz itthon (gyanús a fekete tükörburkolat, a hiányzó lenyíló ajtó a világításkapcsoló alatt,itt-ott látszódik a kor a kéderen ehhez képest a kormány szinte új ).De ez az én véleményem

Remélem tudtam segíteni és nemsokára BMW tulajként üdvözölhetünk!

A legjobbakat: Csaba

státusz Trym84

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2016. április 03. vasárnap, 17:09


Sziasztok

Most regisztráltam az oldalra, ugyanis tanácsot szeretnék kérni egy fontos dologgal kapcsolatban: Kinéztem a hasznaltauto.hu-n egy pofás kis 320-as BMW-t. Bevallom, gyerekkori álmomat szeretném valóra váltani ezzel a BMW-vel!

Szóval őt szemeltem ki. Mi a véleményetek róla? Megéri az árát?
http://www.hasznaltauto.hu/aut...0i-9930492

Igazából csak átlagos használatra venném, semmi rally, semmi tuning, csak ide-oda kocsikázni.

Ja és lenne még pár kérdésem:

1. Ha megéri az árát, akkor mit érdemes megvizsgálni rajta a vásárláskor?
2. Ennek a típusnak vannak szériahibái? Ha igen, mik ezek?
3. Az a 225.000 km nem sok egy kicsit?
4. Ha ne adj Isten megveszem, és meghibésodik valami rajta, sokkal drágább hozzá az alkatrész, mint egy átlagos kocsinál? pl: Egy 206-os Peugeothoz képest...
5. Mennyit kell egy évben költeni egy BMW-re sacc/kb? Úgy körülbelül...


Lehet hülye kérdések, de hiába van 12 éve jogsim, nem igazán vezettem még BMW-t, így annyira nem is értek annyira még hozzá. Még...

Remélem kapok választ mindegyik feltett kérdésemre!

Köszi előre is!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. április 03. vasárnap, 17:11

csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2016. április 03. vasárnap, 10:22


viktor írta:
kukoricatolvaj írta: Helo!

A következő kocsit néztem ki:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ek-9933203

A kérdésem az, hogy kell-e félni az automata váltótól.

Köszi.


Harap!

Cseréltess benne szűrőt és olajat, csak a típustáblára írt méretű gumit rakjál rá.


Ne korlátozd mások kreativitását!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2009

státusz viktor

Fórumlakó

Elismertség: 14% (33 pont) | Hozzászólások: 228

Elküldve: 2016. április 02. szombat, 22:35


kukoricatolvaj írta: Helo!

A következő kocsit néztem ki:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ek-9933203

A kérdésem az, hogy kell-e félni az automata váltótól.

Köszi.


Harap!

Cseréltess benne szűrőt és olajat, csak a típustáblára írt méretű gumit rakjál rá.


státusz kukoricatolvaj

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2016. április 02. szombat, 12:54


Helo!

A következő kocsit néztem ki:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ek-9933203

A kérdésem az, hogy kell-e félni az automata váltótól.

Köszi.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz olahjozsef

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2016. március 11. péntek, 13:21


Sziasztok!

A kérdésem az E91 es típushoz (N47 D20) kapcsolódna! Mi a különbség a 136 és a 143 lovas között!? (tudom 7 ló)ezen kívül?

Lenne egy 2007 12 havi amit megvennék 136 lovas(touring), mégis tapasztaltabbak vagytok , mire kellene odafigyelni vásárláskor. Teszem hozzá mindenféleképp elviszem egy márkaszervizbe csak ne nézzek ki annyira hülyének!

Köszi a válaszotokat!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2009

státusz viktor

Fórumlakó

Elismertség: 14% (33 pont) | Hozzászólások: 228

Elküldve: 2016. március 09. szerda, 20:12


kgy írta: Sziasztok!

Egy ilyen autónak mennyire reális az ára?
http://www.hasznaltauto.hu/aut...to-9831253

Nagyon megtetszett, persze nem minden a külső. 300 ezer futott km, és dízel. Nektek mi a véleményetek róla?


Csini.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz kgy

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 26

Elküldve: 2016. március 09. szerda, 19:25


Sziasztok!

Egy ilyen autónak mennyire reális az ára?
http://www.hasznaltauto.hu/aut...to-9831253

Nagyon megtetszett, persze nem minden a külső. 300 ezer futott km, és dízel. Nektek mi a véleményetek róla?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2016. március 08. kedd, 14:54


petkerek írta: Sziasztok!

Leendő BMW tulajként egy kérdéssel fordulnék a hozzáértőkhöz illetve tulajdonosokhoz.
Ismerősi körben eladó lett egy 1999-es évjáratú e46 318i, a 118 lóerős (sedan) változat, 263 ezer igazolt km-rel.
A dilemmám a motorral kapcsolatos, mivel az autót átnéztük, kipróbáltuk, szerkezetileg minden tökéletes, a tulaját gyerekkorom óta ismerem, az autó pedig évek óta a tulajdonában van, mindig mindent megadott neki, talán többet is mint elvárható lenne.
Kérdés, hogy ez a motor mennyire lehet megbízható, esetlegesen mennyire lehet vele mellényúlni? Lépten-nyomon azt olvasni/hallani hogy 6 hengerest kell venni, azonban nem tudom hogy ez "csak" a menetteljesítmény vagy a hang, karakter miatti "elfogultságból" adódik, vagy van valami más oka is. (pl betegágy az egész 1.8i) Önmagában nekem ez a teljesítményszint egyébként megfelel, a normál közlekedéshez szerintem elég, nem akarok sem gyorsulgatni sem autópályán száguldozni, így önmagában emiatt nem lenne szükségem erősebbre.
Ez az autó kereken 1 millió Ft jelenleg. Kérdés, hogy ebben az ársávban kaphatnék-e egyáltalán hasonlóan jó állapotban lévő 6 hengerest, vagy ahhoz egy nagyságrenddel feljebb kell gondolkodnom?

Ha valaki veszi a fáradságot és válaszol azt megköszönöm

Üdv. petkerek


Szia!

Csatlakozom az előttem szólókhoz, nekem is ez a blokk van csak a gyengébb 105 lovas. A szerelőm mondta "kőkori" motor 16 évig gyártották, ebben még minden 2X olyan erős mint ami kellene. A vezérlésre anno 400ezret adtak de ennek akár a dupláját is elmegy különösebb javítások nélkül! A vez.láncház tömítése és az olajszűrőház tömítése szokott még szivárogni, légmennyiségmérő, ezekkel számolj hiába tiszta azt nagy valószínűséggel letakarították. Még most is olyan szépen szól akár tiltásig forgatva mindenféle dadogás torpanás nélkül. Ráadásul nem több az átlagfogyasztása mint egy off 1.4-es "mai modern" benzinesnek. Azért ha gyorsulni akarok inkább a kis szörnyemre bízom eme feladatot.

Üdv.: Pocses



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. március 08. kedd, 14:56

lalada
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2009

státusz lalada

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 13% (54 pont) | Hozzászólások: 387

Elküldve: 2016. március 08. kedd, 09:51



Idézet: Talán a Bimmer legtartósabb motorja....
Mára már nem a tartósság a cél

Így igaz! a Zsiga is tartós volt a maga idejében.. a motorja ma is jó.. csak a kasztnik rohadtak ki mindegyik alól.. sajnos a 15 év feletti kocsiknak ez a sorsa.. hiába.. haladni kell a korral, a rozsdaboglyáktól meg kell szabadulni, nincs mese.



Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2016. március 08. kedd, 09:52

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2016. március 07. hétfő, 19:44


ArkyCsaba írta:
hil írta:
petkerek írta: Sziasztok!

Leendő BMW tulajként egy kérdéssel fordulnék a hozzáértőkhöz illetve tulajdonosokhoz.
Ismerősi körben eladó lett egy 1999-es évjáratú e46 318i, a 118 lóerős (sedan) változat, 263 ezer igazolt km-rel.
A dilemmám a motorral kapcsolatos, mivel az autót átnéztük, kipróbáltuk, szerkezetileg minden tökéletes, a tulaját gyerekkorom óta ismerem, az autó pedig évek óta a tulajdonában van, mindig mindent megadott neki, talán többet is mint elvárható lenne.
Kérdés, hogy ez a motor mennyire lehet megbízható, esetlegesen mennyire lehet vele mellényúlni? Lépten-nyomon azt olvasni/hallani hogy 6 hengerest kell venni, azonban nem tudom hogy ez "csak" a menetteljesítmény vagy a hang, karakter miatti "elfogultságból" adódik, vagy van valami más oka is. (pl betegágy az egész 1.8i) Önmagában nekem ez a teljesítményszint egyébként megfelel, a normál közlekedéshez szerintem elég, nem akarok sem gyorsulgatni sem autópályán száguldozni, így önmagában emiatt nem lenne szükségem erősebbre.
Ez az autó kereken 1 millió Ft jelenleg. Kérdés, hogy ebben az ársávban kaphatnék-e egyáltalán hasonlóan jó állapotban lévő 6 hengerest, vagy ahhoz egy nagyságrenddel feljebb kell gondolkodnom?

Ha valaki veszi a fáradságot és válaszol azt megköszönöm

Üdv. petkerek

Szia!
Nekem ilyen autóm volt, teljesen jó az a motor n(M43TU), megbízható. Vezettem e36 320i-t (150Le), a benyomásom az volt, hogy a 318 jobban gyorsult úgy 80-ig. Amire érdemes odafigyelni a motor terén: hűtő rendszer: hűtő, csövek , vízpumpa, generátor esetleg önindító, hátsó futómű bekötési pontjai.
bye:hil



Szia.Nekem is ilyen van (M43TU) és lekopogom baj nincs vele.Amit eddig cserélnem kellett az a termosztát volt a szíjfeszítő görgő meg a hengerfej tömítésem,ott engedte az olajat,de nem vészesen.Évjárat: 2000, kilóméter: majd 250.000 .Mástól hallottam,állítólag ezek a "kőkori" motorok még elégé túl vannak méretezve (nincsenek kihegyezve a teljesítményre mint a maiak).

Talán a Bimmer legtartósabb motorja....
Mára már nem a tartósság a cél



ArkyCsaba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz ArkyCsaba

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2016. március 07. hétfő, 16:19


hil írta:
petkerek írta: Sziasztok!

Leendő BMW tulajként egy kérdéssel fordulnék a hozzáértőkhöz illetve tulajdonosokhoz.
Ismerősi körben eladó lett egy 1999-es évjáratú e46 318i, a 118 lóerős (sedan) változat, 263 ezer igazolt km-rel.
A dilemmám a motorral kapcsolatos, mivel az autót átnéztük, kipróbáltuk, szerkezetileg minden tökéletes, a tulaját gyerekkorom óta ismerem, az autó pedig évek óta a tulajdonában van, mindig mindent megadott neki, talán többet is mint elvárható lenne.
Kérdés, hogy ez a motor mennyire lehet megbízható, esetlegesen mennyire lehet vele mellényúlni? Lépten-nyomon azt olvasni/hallani hogy 6 hengerest kell venni, azonban nem tudom hogy ez "csak" a menetteljesítmény vagy a hang, karakter miatti "elfogultságból" adódik, vagy van valami más oka is. (pl betegágy az egész 1.8i) Önmagában nekem ez a teljesítményszint egyébként megfelel, a normál közlekedéshez szerintem elég, nem akarok sem gyorsulgatni sem autópályán száguldozni, így önmagában emiatt nem lenne szükségem erősebbre.
Ez az autó kereken 1 millió Ft jelenleg. Kérdés, hogy ebben az ársávban kaphatnék-e egyáltalán hasonlóan jó állapotban lévő 6 hengerest, vagy ahhoz egy nagyságrenddel feljebb kell gondolkodnom?

Ha valaki veszi a fáradságot és válaszol azt megköszönöm

Üdv. petkerek

Szia!
Nekem ilyen autóm volt, teljesen jó az a motor n(M43TU), megbízható. Vezettem e36 320i-t (150Le), a benyomásom az volt, hogy a 318 jobban gyorsult úgy 80-ig. Amire érdemes odafigyelni a motor terén: hűtő rendszer: hűtő, csövek , vízpumpa, generátor esetleg önindító, hátsó futómű bekötési pontjai.
bye:hil



Szia.Nekem is ilyen van (M43TU) és lekopogom baj nincs vele.Amit eddig cserélnem kellett az a termosztát volt a szíjfeszítő görgő meg a hengerfej tömítésem,ott engedte az olajat,de nem vészesen.Évjárat: 2000, kilóméter: majd 250.000 .Mástól hallottam,állítólag ezek a "kőkori" motorok még elégé túl vannak méretezve (nincsenek kihegyezve a teljesítményre mint a maiak).

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2016. március 07. hétfő, 08:39


petkerek írta: Sziasztok!

Leendő BMW tulajként egy kérdéssel fordulnék a hozzáértőkhöz illetve tulajdonosokhoz.
Ismerősi körben eladó lett egy 1999-es évjáratú e46 318i, a 118 lóerős (sedan) változat, 263 ezer igazolt km-rel.
A dilemmám a motorral kapcsolatos, mivel az autót átnéztük, kipróbáltuk, szerkezetileg minden tökéletes, a tulaját gyerekkorom óta ismerem, az autó pedig évek óta a tulajdonában van, mindig mindent megadott neki, talán többet is mint elvárható lenne.
Kérdés, hogy ez a motor mennyire lehet megbízható, esetlegesen mennyire lehet vele mellényúlni? Lépten-nyomon azt olvasni/hallani hogy 6 hengerest kell venni, azonban nem tudom hogy ez "csak" a menetteljesítmény vagy a hang, karakter miatti "elfogultságból" adódik, vagy van valami más oka is. (pl betegágy az egész 1.8i) Önmagában nekem ez a teljesítményszint egyébként megfelel, a normál közlekedéshez szerintem elég, nem akarok sem gyorsulgatni sem autópályán száguldozni, így önmagában emiatt nem lenne szükségem erősebbre.
Ez az autó kereken 1 millió Ft jelenleg. Kérdés, hogy ebben az ársávban kaphatnék-e egyáltalán hasonlóan jó állapotban lévő 6 hengerest, vagy ahhoz egy nagyságrenddel feljebb kell gondolkodnom?

Ha valaki veszi a fáradságot és válaszol azt megköszönöm

Üdv. petkerek

Szia!
Nekem ilyen autóm volt, teljesen jó az a motor n(M43TU), megbízható. Vezettem e36 320i-t (150Le), a benyomásom az volt, hogy a 318 jobban gyorsult úgy 80-ig. Amire érdemes odafigyelni a motor terén: hűtő rendszer: hűtő, csövek , vízpumpa, generátor esetleg önindító, hátsó futómű bekötési pontjai.
bye:hil