Bitu79 fórum hozzászólásai

Bitu79 Elküldve: 2024-01-13 16:27 N46 és N42 motorok

Ptamas789 írta: Sziasztok,

Eddig indítás után (akár hideg akár meleg) kb 1-2 mp után elaludt az olajnyomás lámpa. Az elmúlt héten az egyik napról a másikra elkezdte, hogy ha áll az autó kb 1 órát, tehát még félig meddig meleg, indítás után kb 4 mp mire elalszik az olajnyomás lámpa. Közben semmilyen rendellenes zajt nem tapasztalok. Mi lehet a gond? Vagy ez normális?


Lehet rosszalkodik a szenzorja,nem drága tétel.

Bitu79 Elküldve: 2024-01-05 07:51 N46 és N42 motorok

Szirk87 írta: Sziasztok!A helye meg van csak arra megy a kartelgáz szűrőtől egy cső. Olajat olcsóbb Drivemax 5w40 et(C3 és tudja az LL04-et) használok , mivel a Mobilt is megeszi legalább gazdaságos legyen. A tömítéseket igyekeztem kicserélni legalább ne folyon el, de sajnos engedgetnek az új elring tömítések. Sokan ezzel nyugtatnak , hogy ennél a motornál a 3 liter nem is sok, de azért csak zavar.
Kezd először egy alapos alsó-felső motormosással,és az elektromos részek kitakarásával,mint pl a generátor.Ezután látni fogod,honnan dől az olaj.Az a 3 liter rengeteg. Amíg nem csinálsz egy rendes motormosást,csak találgatni tudsz.Muszály megejtened,hogy be lehessen határolni,honnan folyik az olaj,mert ennyi olajat nem eszik meg az biztos.Motormosás után észre fogod venni konkrétan a szivárgás helyét pár nap múlva.Az a 3 liter rengeteg,kb. a háromnegyed olajmennyiség... Szerintem szelepszár szimeringes lehet. Próbáld ki,hogy pár nap állás után beindítod,vársz 10-15 percet és utána nyomj egy kövér gázt.Ha égett olajszagot érzel és kékes füstöt látsz,akkor ez is lesz a baja javarészt...
Ne hidd el,hogy ez normális.A szivárgás helyét meg csak motormosás után tudod pontosan behatárolni,másképpen nem lehet.

Bitu79 Elküldve: 2024-01-05 07:46 Benzintank és tartalék

viragh_zoltan írta: Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni. Az autó BMW E46 316i A problémám egyik napról a másikra jelentkezett. A benzin mutató meg se mozdul, pedig félig van a tank. Titkos menüben is mind két oldalra 0-át ír. Beindítva az autó olajnyomás és akkumlátor lámpája is világít. Van ezeknek közük egymáshoz? Esetleg biztosíték vagy relé? A titkos menüben a műszerfal tesztet elvégeztem, nem azzal van a hiba. Köszönöm előre is a segítséget.
Az E46 üzemanyagtartálya két üzemanyagszint-érzékelővel rendelkezik. Hajlamosak a korrózióra,ezáltal a rossz elektromos érintkezésre, ami megzavarja az üzemanyagszint jelzést,és az OBC-t megzavarja.Javasolt megtisztítani őket,esetleg kicserélni.

Bitu79 Elküldve: 2024-01-05 07:01 Akkumulátor

Lefter írta: Sziasztok!
Lentebb akkumulátor lemerüléssel kapcsolatban írtam.
Elvittem villamosságihoz az autót, az elektromos fűtés rásegítőm a ludas, ezt lekötve levitte az értéket 100 mAh még úgymond ez is több valamivel a megengedetnél, de más egyszerűen nem talál ami még fogyasztana..
Kérdésem az lenne hogy a fűtés rásegítőm nélkül gondtalanul használhatom
az autót, csak nehezebben fog bemelegedni a vizem?!
Nézegettem bontottba találtam leginkább, gyárinak pedig jó borsos ára van ahogy néztem.
Esetleg tudtok valami jó helyet, ahol működőre bukkanhatok?
Utólagos angel eye teljesen kiszerelve, ez sem fogyaszthat már plusszban..
Válaszokat Köszönöm!
Én vennék egy új modult,ha lehúzod a csatiját az csak ideiglenes megoldás.Ez olyan,mint az egr ledugózás(fillérb...ás). Nem bántás akar lenni,de ha ilyen vagy nem való neked sem BMW. Télen jó pedig ez a cucc,nem véletlenül találták ki a mérnökök.Remélem nem sértésnek veszed.Én tuti megjavíttatnám.

Bitu79 Elküldve: 2024-01-02 16:25 fényezés

John írta:
John írta: Sziasztok. Megáll a víz a lakkozásom alatt, olyan mint ha képlékeny lenne a lakk. Hogy tudnám csak a hibás részt orvosolni?


https://youtu.be/ef9NzXhKheE?si=TubO3e9CTMTXgnpQ

Újra kell fényeztetni az egész elemet.Ez lakkhiba,meg van repedve.Csak az újrafényezés oldja meg.

Bitu79 Elküldve: 2024-01-02 14:46 Mi lehet a baj?_

MattX írta: BMW 530D E60 LCI 2008 mi lehet a hiba?

Sziasztok!

2 hónapja küzdők azzal a jelenséggel, hogy a napi első indításnál az autó jobbik esetben rángat egy rövid ideig vagy teljesen leáll és a következő hibák jelennek meg a board-on.

Increased emissions
DBC failure! Drive moderately
Drive Control system! Drive moderately
Start assintance inactive

Ilyenkor az autó teljesen megáll. Dobálja fel a hibákat lefullad. Kb. az 5-ik 6-ik indítás után pedig mintha mi sem történt volna megy az autó hiba nélkül. Borzasztó idegesîtő. Gyári diagra rakva hibák tömkelege jelenik meg kb. 30-40 hiba.
Cseréltünk generátort, akkumulátort, klónoztuk a motor vezérlőt, de eddig semmi nem segítet. A hiba fent maradt. Hol enyhébben jelentkezik, hol durvábban.

Van itt valaki aki találkozott már ilyen jelenséggel??
Vagy valaki aki tudna Diagban segíteni?


https://www.youtube.com/watch?v=AfG_wwyYhSo

Szerintem a folytószelep környékén keresd a hibát.Először csinálj egy ilyen resetelést,mint a videóban.
Esetleg valamelyik lambda szondára tippelnék még a tünetek alapján.
Kerékfordulatszám érzékelőre is ránéznék,és a kormány szögre is a hibakódok alapján.
Vidd el hibakód kiolvasásra mindenképpen hivatalos helyre.Valószínű itt több hiba van egyszerre.

Bitu79 Elküldve: 2022-10-10 06:43 Karosszéria (javítás?)

b_imi írta:
Bitu79 írta:
b_imi írta:
Bitu79 írta:
b_imi írta:
Bitu79 írta:
b_imi írta:
Bitu79 írta: Igazából ez nem életszerű,amit te tettél.Átnézés nélkül vettél egy használt autót.Alap hiba autóvásárlásnál.Nem rosszból írom ezt.De ennyi eszed lehetett volna azért.
Csak egy kérdés ami életszerű is, mert árulod az autódat. Ha elmegy hozzád egy vevő és le akarja venni a két küszöbről a műanyag borítást megengeded, vagy leveszed?
Elviheti állapotfelmérésre.Ott van emelő,és szépen látni mindent.Ne add te is a hülyét...
Műanyag levétel nélkül is látni,ha rohad az autó az emelési pontoknál.Ami nagyon ültetve van,annál nehezebb a dolog.Ott kényelmesebb megemelni a kocsit.
Sajnos nem látni! Íme egy küszöb ami kívülről makulátlannak tűnt. Szóval ezt levétel nélkül nem lehet meglátni


Itt van John videója:A link neve
Ezt simán látni küszöblevétel nélkül is emelőn...Aki nagyon vaksi,rásegíthet egy elemlámpával is...Amit te linkeltél be képet,az ugyanez.Ami ennyire ki van rohadva,annál az emelési pontok is eltűntek szinte...Ezt elemlámpával simán meg lehet látni,ha nincs 1 kiló sár a kocsi alján...De az ilyen mértékű rozsdát szerintem még akkor is észrevenném emelőn.Te is kezdesz butaságokkal jönni.
Ennek az autónak mindig tiszta volt az alja és a kasztni is. Az emelési pontok hibátlanok. Ez úgy derült ki, hogy le kellett venni a műanyag borítást.
Mint írtam a küszöb belülről kifelé rohad! Tele van nedves porral. Ezt nem lehet kimosni.
Ha mindig tiszta volt az alja és a karosszéria is,akkor biztosan nem lenne benn annyi kosz,hogy így elrohadjon.Vagy törve volt a kocsi...Ez egy baromság.Érdekes,akkor az enyém miért nem rohad ott?
Rohad az csak még nem látod.
Régi téma,de az update miatt válaszolok rá ismét.Tavasszal full leszedtem a műanyagokat és megnéztem úgy is.Nálam semmi rozsda nincs a küszöbön sem.A doblemezek mögött is tisztán tartom.Úgy tettem fel mindent aztán a helyére,hogy letakarítottam a picike port a küszöbökről is,és úgy mentek vissza a műanyagok a helyükre. Ma is vagy 3-an dícsérték meg a kocsim az utcán random.
Csőkamerával belestem a furatokba is.Ott sincs semmi rozsda!
Igaz én nem használom esőben és télen sem a kocsit.10 év alatt 1-szer vittem ki télen driftelni,illetve kb. 5-ször ázott meg a kocsi max.Ha víz éri,akkor csak a mosóban.Az alvázat évente 4-5-6 alkalommal mosom le portalanítás végett...

Bitu79 Elküldve: 2022-10-06 20:18 Társalgó

Ma kapott egy komplett fék takarítást,és kézifék beállítást a kocsi.Hátul a fékbetéteket is kicseréltettem,mert porladtak széjjel...De 50 000 km alatt alig voltak kopottak.Az elsők is 10 évesek,de azoknak érdekes módon semmi bajuk,azok maradtak.Bosch márka volt,és ilyet is kapott megint hátra.Elöl is Bosch van.A mostani szervíz összesen 70 000 ft volt.Utóbbi fél évben a kocsira locsoltam majdnem fél misit .Ugye volt előtte a klíma felújítás is,plusz a difi szivárgás megszűntetése,illetve olajcsere is,plusz gumi vásárlás,és a fék folyadék cseréje.De most van egy tökéletes műszaki állapotú kocsim ismét. A hátsó rendszámtábla világítás is ki lett cserélve gyári újra,mert el volt repedve a burkolata...

Bitu79 Elküldve: 2022-09-03 11:17 Centrálzár vezérlő, grundmodul

Bokdav írta: Sziasztok!
BMW 320i, E91-ben egyik pillanatról a másikra nem nyitja/zárja az ajtót a kulcs. A két kulcs jelet ad, akksik bennük jók.
Tudnátok segíteni merre induljak? Nagyon köszönöm!
Dávid
Próbáld meg újratanítani a kulcsokat.

1. Munkavégzés a jármű belsejéből és zárt ajtók mellett

2. Állítsa a gyújtást 1. pozícióba, majd 5 másodpercen belül vissza ki.

3. Vegye ki a kulcsot a gyújtásból, és nyomja meg és tartsa lenyomva a kioldó gombot 15 másodpercig ezalatt nyomja meg a kulcszár gombot 3-szor 5 másodpercen belül.

4. Engedje el mindkét gombot.

5. Az ajtók bezáródnak és kinyílnak, jelezve, hogy a megfelelő programozás történt.

Esetleg még nézd meg a biztit...

https://www.youtube.com/watch?v=GUrrfwMm5xI

Bitu79 Elküldve: 2022-09-02 07:28 Klíma gondok

Bitu79 írta:
Bitu79 írta:
mozgoncz írta: Sziasztok, BMW E46 320d 150LE. Touring. Ma délelőtt hosszabb úton 3órát ment a klíma tökéletesen, megállás után újra elindulva már csak meleg levegő.. mi történhetett vele? Pesten hozzáértő szakember esetleg??
Szia.Nálam ugyanez a jelenség jött elő... Vihetem szakihoz.
Állítólag a kompresszorban lévő tekercs krepált be,kimérték.Csere után kell egy gáztöltés majd újra,és a tömítéseket is kicserélik a kompresszoron.A végén kap egy ózonos fertőtlenítést is.Igy majd 75 000 pénzem bánja 2 hét múlva.Gáz nem hiányzott a rendszerből.Még a gyári töltet van benne.
Kész a klíma.Extra meló volt még a tengelynél lévő tömítés cseréje is újra,mert azt mondták kicsit ott is eresztett már...A végén 95 000-et kellett fizetnem.A tekercs sem volt nekik raktáron,azt is úgy kellett megrendelniük,az is dobott az áron.

Bitu79 Elküldve: 2022-08-17 14:17 Klíma gondok

Bitu79 írta:
mozgoncz írta: Sziasztok, BMW E46 320d 150LE. Touring. Ma délelőtt hosszabb úton 3órát ment a klíma tökéletesen, megállás után újra elindulva már csak meleg levegő.. mi történhetett vele? Pesten hozzáértő szakember esetleg??
Szia.Nálam ugyanez a jelenség jött elő... Vihetem szakihoz.
Állítólag a kompresszorban lévő tekercs krepált be,kimérték.Csere után kell egy gáztöltés majd újra,és a tömítéseket is kicserélik a kompresszoron.A végén kap egy ózonos fertőtlenítést is.Igy majd 75 000 pénzem bánja 2 hét múlva.Gáz nem hiányzott a rendszerből.Még a gyári töltet van benne.

Bitu79 Elküldve: 2022-08-14 11:21 Klíma gondok

mozgoncz írta: Sziasztok, BMW E46 320d 150LE. Touring. Ma délelőtt hosszabb úton 3órát ment a klíma tökéletesen, megállás után újra elindulva már csak meleg levegő.. mi történhetett vele? Pesten hozzáértő szakember esetleg??
Szia.Nálam ugyanez a jelenség jött elő... Vihetem szakihoz.

Bitu79 Elküldve: 2022-08-12 14:58 Társalgó

Pár napos meló eredménye:

Tükörpolír és viasz utáni állapot

Bitu79 Elküldve: 2022-08-03 09:27 E90 vásárlás

YELLOW írta:
mmq írta:
YELLOW írta:
mmq írta: Sziasztok!
Rövid leszek - e90 320D M47 vagy N47? Előny/hátrány? Évi futás körülbelül 25 ezer km.
Köszi!
mindkettőnek meg van a maga előnye és hátránya. a szakik véleménye is megosztó.magam részéről inkább M47, ha már a kettő közül kell választani. de évi 25ezer km még éppen határ, hogy dízel vagy benzin. tény, a dízelek olcsóbbak, így mivel nem új autók, ez a régi érv már nem igazán van érvényben, hogy x km alatt nem érdemes dízelt venni.
Esetleg azt eltudnád mondani hogy mi a háránya az M-es motornak a N-essel szemben? Nyilván öregebb és több bennük a km de ezen kívül van még valami? 1.5 körül nézegetem őket + 500-at szánok a szervízre a vétel után. Ez reális lehet? Egy A4 B5-öt cserélnék le erre és más értelmes német autót nem találtam ilyen árkategóriában csak az e90-et.
hátránya kb ennyi lehet az N47-hez képest, amiket felsoroltál. jobb már csak akkor lehetne, ha nem lenne az M47-en DPF. a szívósor csappantyú leszakadás mindkettőnél van. de az M47-nek legalább elől a vezérlés. nem nagyon lesznek hajtókacsapágyasak, míg az N47-nál garantált. illetve az újabbiknál ugye ott az EGR lyukadásos, kigyulladásos hiba. viszont jobban megy, kevesebbet fogyaszt, jobb a hangja, ha jó minden.
A motor nem lényeg annyira,inkább az állapota legyen rendben a kocsinak,mert az e90-ek is öreg kocsik.Főleg a karosszéria és az alváz a lényeg... Sajnos ezek már régi kocsik,a legtöbb már rozsdaboglya...Erre figyelj inkább vételnél.

Bitu79 Elküldve: 2022-08-03 09:21 Differenciálmû

Difim túl volt töltve kicsit.Pár éve cseréltettem benne a lötyit.Hét elején szivárgott a jobb oldali tömítésnél enyhén,cseréltettem benne hétfőn márkaszervízben az olajat ismét,meg a tömítését is egyik oldalon.Most BMW olaj van abban is újra...Már tudom,hogy hova nem kell vinnem többet a kocsit...Lehet az olaj is gagyi volt ráadásul...Márkaszervízben csináltattam meg a szivárgást,illetve a motorolaj cserét is.Nem volt olcsó,de nem érdekel. Kapott egy új rendszámtábla világítást is a kicsike,meg 2 új oldalindex búrát,illetve volt fékolaj csere is.Pénzben az olajcsere,a difi tömítés,és a felsorolt alkatrészek,ill. az olajcsere voltak olyan 290 000 ft,kicsit belőtték a kézifékemet is.... De nem bánom!Mert imádom a gépet. A pécsi BMW Schneider-be vittem szokásosan.Egyéb olajszivárgás sehol nem volt a kocsin.Meg is dícsérték a gépem megint amúgy.Volt az emelőn meglepetésemre egy másik e46-os is.Azon lett volna egy fékolaj csere.De szita volt az alja neki,ill. be voltak állva a csavarok.El sem vállalták az illetőnek...Egyre jobban szeretem a sajátomat Kicsit megvizslattam,és durva dolgokat láttam.Annak a difije sem látszott az olajsártól például... Gyári alvázvédőt nyomta felfele a rozsda alulról több helyen...A rugó fele hiányzott,meg ilyenek,mert megette a rozsda.A lengőkarok is félig el voltak ro*adva...