Medvedisznoman fórum hozzászólásai

Medvedisznoman Elküldve: 2014-07-07 11:19 kormánymû

Sziasztok!
Meg tudná mondani valaki, hogy milyen olajat kér a szervó?
Átfogalmazom: Nyakamon maradt 6 liter Castrol Transmax Dex III váltóolaj. Beleönthetem ezt?
Nem mindet persze...

Medvedisznoman Elküldve: 2014-07-03 09:33 BMW kulcsok

Levi46 írta: Hallo! E46 távirányítós kulcson a BMW-ragasztott logót lehet valahol szerezni?


Én egy mezei autósboltban vettem ilyen matricát. Szerintem bárhol lehet ilyet kapni.

Medvedisznoman Elküldve: 2014-07-01 20:19 Fékolaj

YELLOW írta:
Medvedisznoman írta:
MattM325 írta:
Medvedisznoman írta:
YELLOW írta:
MattM325 írta:
Medvedisznoman írta:
MattM325 írta:
YELLOW írta:
Tom_Sawyer írta: Sziasztok!

Mennyi a fékfolyadék feltöltési mennyisége E46-nál?


pontos adat? pff... 1/2-3/4 liter elég, de egyet szoktam, aztán átjáratni jól. kicsit hagyok a dobozban, bár annyit sosem megyek, hogy a betét elkopjon, és kelljen utána tölteni.


A teljes rendszerre 1L-t ír.


Nekem összesen kb 6 dl ment bele.


Kuplung is benne volt?



Ha automatád van nyilván ott nincs olyan.
igen úgy kell az 1 liter, kuplunggal. de nagyon sokan nem csinálják. őszinte elszek én sem mertem, mivel nagyon sokan írták kinti fórumon is, hogy nagyon kevesen tudják onnan leengedni normálisan, és hogy utána ne legyen levegős. legközelebb pedig mindenképp leakarom én is, de ahhoz normális szerelő kellene, valahol a közelben


Milyen kuplung?




Ja bocs, nem olvastam vissza elég figyelmesen. Szóval AZ a kuplung
Nekem olyan nincsen, szóval anélkül 6 deci



de most mit számít hány deci? 0,5L, 1L kiszereésben szoktak lenni, egyik sem 6 deci
vagyél 1 litert, oszt legyen jól átnyomva. vagy arra vagy kíváncsi mennyit számol majd fel a szervíz? úgyis 1 litert fog.


Ez így nem teljesen igaz, mert az EBC-nél például 0,25 literes kiszerelésben vannak és nekem is dilemmát okozott, hogy akkor most mennyit vegyek. Vettem négyet, amiből egy bontatlanul megmaradt.

Medvedisznoman Elküldve: 2014-07-01 17:06 316 i Kartelgázmembrán

kalmaristi írta:
immumeo írta:
ferivagyok írta:
Kristen76 írta:
immumeo írta:
Kristen76 írta:
immumeo írta:
immumeo írta:
immumeo írta: Sziasztok!

Van egy kis gondom ezzel a fajta benzines kartergázszűrővel.

Nekem ha nagyon bemelegszik a motor visít.
Üzem melegen 30-50 km elmegy és utána kezdi.

Ami alatta van konzol az hűtené?

Gondolom vízcső a két alatta lévő.
A műanyagot leszedtem, de csak egy zsák furatot láttam alatta. Mi ez?





VALAKI????




na nekem a régiből kitört középről az a kis fehér bigyó.vettem egy másikat Febit és ha belerakom szétesik a kocsi. nincs alapjáratom vele, erőtlen, fullad,gyenge, nem pörög.

Akkor a régit használod?


igen a régi van benne.igaz 3500 fordulatnál lehörög meg nem szabad csak óvatosan nyomni a gázpedált, mert ha teljesen benyomod vagy esetleg egy kicsit jobban rátaposol már 1200-1400 fordulatnál is megadja magát. Meg azon is agyalok, hogy az a kis fehár mütyűr ami kitört belőle az hoválett?? Egy kis darabja meglett és a többi??



Nekem ez a aluminium csonk tűzforró szokott lenni. Lehet hogy elvolna tömödve valahol viz járat benne?? Ez normális hogy nemtudom megfogni mert olyan forró??


Szerintem igen, hiszen a kartergáz áramlik keresztül rajta.

Sziasztok!
Én valamikor tanultam régi gépeken is volt már néha hasonló a hűtőviz melegíti a szívó torkot főleg télen van jelentősége


Ha jól tudom 60 fok körüli az a hőmérséklet amit még meg tudunk fogni. Egy 80 fokost pl. már nem, így nem biztos, hogy annyira forró az, csak annak tűnik.

Medvedisznoman Elküldve: 2014-07-01 17:03 Fékolaj

MattM325 írta:
Medvedisznoman írta:
YELLOW írta:
MattM325 írta:
Medvedisznoman írta:
MattM325 írta:
YELLOW írta:
Tom_Sawyer írta: Sziasztok!

Mennyi a fékfolyadék feltöltési mennyisége E46-nál?


pontos adat? pff... 1/2-3/4 liter elég, de egyet szoktam, aztán átjáratni jól. kicsit hagyok a dobozban, bár annyit sosem megyek, hogy a betét elkopjon, és kelljen utána tölteni.


A teljes rendszerre 1L-t ír.


Nekem összesen kb 6 dl ment bele.


Kuplung is benne volt?



Ha automatád van nyilván ott nincs olyan.
igen úgy kell az 1 liter, kuplunggal. de nagyon sokan nem csinálják. őszinte elszek én sem mertem, mivel nagyon sokan írták kinti fórumon is, hogy nagyon kevesen tudják onnan leengedni normálisan, és hogy utána ne legyen levegős. legközelebb pedig mindenképp leakarom én is, de ahhoz normális szerelő kellene, valahol a közelben


Milyen kuplung?




Ja bocs, nem olvastam vissza elég figyelmesen. Szóval AZ a kuplung
Nekem olyan nincsen, szóval anélkül 6 deci

Medvedisznoman Elküldve: 2014-07-01 15:13 Fékolaj

YELLOW írta:
MattM325 írta:
Medvedisznoman írta:
MattM325 írta:
YELLOW írta:
Tom_Sawyer írta: Sziasztok!

Mennyi a fékfolyadék feltöltési mennyisége E46-nál?


pontos adat? pff... 1/2-3/4 liter elég, de egyet szoktam, aztán átjáratni jól. kicsit hagyok a dobozban, bár annyit sosem megyek, hogy a betét elkopjon, és kelljen utána tölteni.


A teljes rendszerre 1L-t ír.


Nekem összesen kb 6 dl ment bele.


Kuplung is benne volt?



igen úgy kell az 1 liter, kuplunggal. de nagyon sokan nem csinálják. őszinte elszek én sem mertem, mivel nagyon sokan írták kinti fórumon is, hogy nagyon kevesen tudják onnan leengedni normálisan, és hogy utána ne legyen levegős. legközelebb pedig mindenképp leakarom én is, de ahhoz normális szerelő kellene, valahol a közelben


Milyen kuplung?

Medvedisznoman Elküldve: 2014-07-01 11:27 Fékolaj

MattM325 írta:
YELLOW írta:
Tom_Sawyer írta: Sziasztok!

Mennyi a fékfolyadék feltöltési mennyisége E46-nál?


pontos adat? pff... 1/2-3/4 liter elég, de egyet szoktam, aztán átjáratni jól. kicsit hagyok a dobozban, bár annyit sosem megyek, hogy a betét elkopjon, és kelljen utána tölteni.


A teljes rendszerre 1L-t ír.


Nekem összesen kb 6 dl ment bele.

Medvedisznoman Elküldve: 2014-06-30 09:59 alufelni

Zolee írta:
Medvedisznoman írta:
Sziasztok! Pont ilyen felniben gondolkozom, így a kérdésem is ezekre vonatkozna. A 7,5"-osra 205/50-es, a 8,5"-osra pedig 225/45 gumikat gondoltam. Ahogy számolom nagyjából egyformán állnának ezzel a felállással és a terpesztésük sem lenne túl nagy. Mindenképpen próbálnék minél keskenyebb gumikat használni (az ésszerűség határain belül), mivel az autó nem egy erőmű. Szerintetek ez így rendben van, vagy valamit figyelmen kívül hagytam?

Szia, Teljesen jó gondolatmenet, szép is lesz és jó is!


Köszi, így már nyugodtabban vásárolgatok

Medvedisznoman Elküldve: 2014-06-30 09:59 Féktárcsa és fékbetét

ute107 írta:
Medvedisznoman írta:
YELLOW írta:
hil írta:
ute107 írta: Én eddig nem panaszkodtam a Zimmermann tárcsákra.
Na eljött az idő. Nagyobb fékezésnél elmelegedik, belilul. Érdekes, észrevehető kiemelt kopás nincs rajt, nem vállasodott, nem deformálódott, de ennek ellenére egy kalap szar lett.
20.000 km van benne...

Most agyalok, hogy mi legyen helyette...


Szia!
Én a Juridban nem csalódtam.
hil



erre szokták azt írni: "csak az a jó belőle, amit hivatalosan BMW szervízből veszel"


Esetleg nézz körül itt. Én tőlük rendeltem, nagyon rendes, hozzáértő szakemberek, minden kérdésre kimerítő választ kapsz és nem utolsó sorban a fékeik remekül szerepelnek a teszteken is. Angliából jön a cucc, egy héten belül csenget a postás. Nekem még elég friss a dolog, hosszútávú véleménnyel még nem tudok szolgálni, de már az összekopás előtt (új premium tárcsa + blackstuff betét) is jobban fog, mint az előző fék (gyári tárcsa + optimal betét).



Beletrafáltál...
EBC Blackstuff van a Zimmermann tárcsámhoz. A tárcsámmal van a gond.
Betétnél nem is fogok váltani. Tárcsa megoldás kellene. Nem fékezgetek 170-ről folyamatosan, de ha már veszek valamit az olyan legyen amit szeretnék. 2000-5000 Ft különbség nem játszik szerepet, főleg nem féknél.



Szerintem akkor - ha már az EBC blackstuff bejött -, akkor vegyél EBC tárcsát. Szerintem nem lősz mellé vele. Ez persze csak magánvélemény kevés km alapján

Medvedisznoman Elküldve: 2014-06-29 09:38 Rendszámtáblatartó

kzste írta:
Coyote írta: Valaki tud esetleg BMW-s rendszámtábla tartót?

Egy-két éve még tele volt velük a net, most meg nem találok sehol... Semmi nem kell rá, csak egy jel, esetleg lehet ///M Power, vagy valami, de nem kell semmi túlzó...

Ha lehet, az oldalt csúsztatós legyen, hogy tartósabb maradjon, ha néha ki kell vennem a rendszámot (bringatartó miatt). Ha nem az a fajta, az is jó, csak valami legyen


Ha esetleg még nem találtál: http://www.ebay.co.uk/sch/i.ht...p;_sacat=0


Itt is van keret

Medvedisznoman Elküldve: 2014-06-29 09:34 alufelni

[quote="attig"][quote="YELLOW"]
attig írta:
compact írta:
attig írta:
compact írta:
attig írta:
YELLOW írta:
attig írta:
YELLOW írta:
attig írta: Sziasztok!

Na akkor én is feltenném a gumis kérdést

Adott egy Style 68-as (gyárilag két szélességű) alufelni garnitúra:
Első felnik 7,5x17, 215/45 r17-es gumikkal,
Hátsók 8,5x17, 225/45 r17-es gumikkal.

Valószínű, hogy az első kettő cserés lesz, mivel balra húz az autó...

Mekkora gumikat javasolnátok előre, illetve hátra?

Köszi


ez így nem váltóméret, ahogy fent volt...

én ezt tenném fel: 215/45 elől, 245/40 hátul vagy 235/40 hátul


Ahogy olvasgattam, elég sok oldalon láttam, hogy ekkora felnikre így ajánlják: előre minimum 235/45 r17, hátulra pedig 245/45 r17. Erről a méretről vélemény?


Szerintem hülyeség, 245/45-el e46 engem már inkább egy traktorra emlékeztet.
Minden tipusnak és felninek meg van a váltómérete és gumi méret ajánlása, a BMW ezzel kivételesen nem lőtt félre úgyhogy én nem térnék el a gyári méretektől, és ugyan olyan széles felnire nem raknék különböző méretű gumikat csak azért mert az egyik olcsóbb vagy éppen az van otthon.
Szerintem a legbazáribb kinézetű ha pl e46-on 8" széles felnin elől 215 van hátul meg 245 körbe /45-el. Ha szélesiteni akarjuk a hátulját akkor azt felni váltással tegyük ne traktor gumival, mert azzal nem lesz csak rondább.
A méretek csak példák, a hangsúly a különbségen van.





Még csak érdeklődés szintjén írtam ezeket a méreteket, nem vagyok otthon ezekben a méretekben. De hátul szélesebb a felni is, mint elől. Az tény, hogy nem gyári táblázatból néztem az értékeket, egy gumis oldalon találtam ezeket a méreteket. Akkor YELLOW által írt méreteknél nagyobbat nem ajánlasz?


Igen, amiket ő írt sztem az a maximum.
Természetesen te döntöd el, meg azt raksz rá ami neked tetszik, csak segíteni próbáltam, nehogy nagyon túlvariáld és elszállj a méretekkel, mert az is elég rossz és csúnya is tud lenni.



Ezért is írtam ide, mert tényleg nem vagyok otthon ezekben. Csak kb tudom elképzelni is, hogy melyik hogy nézne ki. Természetesen nekem se tetszene a traktor téma... Csak hát minden oldalon azt a táblázatot találom meg, amelyik 7,5esre 235/45öt, 8,5esre 345/45 írja. Bár ott valami széria alapján vannak csoportosítva, amit szintén nem vágok, hogy micsoda


7,5"-ra 225-től nagyobbat nem raknék, mert ballonos kinézete lenne. a 345-öt elírtad gondolom de 8,5-re 255 széles az ajánlott max.
én mikor megvettem, nekem körbe 225 volt a 8"-on. már jó pár éve megfogadtam, ha bármilyen autóm lesz (persze aik akkor tetszettek), akkor 225-től keskenyebb gumi nem kell, nagyobb meg minek. viszont nekem az RWD-s autóknál alap, hogy hátul szélesebb legyen, ezért ment hátra a 245. én direkt így vettem, vadi új gumikat, nem azért mert ez volt itthon. nekem tetszik így. de amúgy 3 literes motor alá sem raknék szélesebbet max hátra a 255, mert a 225-nek az a váltója hivatalosan. a legközelebb áll hozzá.
viszont, mindennapi ahzsnálatos autóra, nem tennék feszített gumit, sokan 9,5"-ra 215-ös gumit tesznek, de számomra az instabil és a gumi nem rendeltetés szerű használata, nem arra tervezték.


Bizony ám, hogy elírtam
Nekem is a hátul szélesebb téma jön be, persze az igényesség határain belül. Mindenképp megfogadom a tanácsod. Köszi szépen


Sziasztok! Pont ilyen felniben gondolkozom, így a kérdésem is ezekre vonatkozna. A 7,5"-osra 205/50-es, a 8,5"-osra pedig 225/45 gumikat gondoltam. Ahogy számolom nagyjából egyformán állnának ezzel a felállással és a terpesztésük sem lenne túl nagy. Mindenképpen próbálnék minél keskenyebb gumikat használni (az ésszerűség határain belül), mivel az autó nem egy erőmű. Szerintetek ez így rendben van, vagy valamit figyelmen kívül hagytam?

Medvedisznoman Elküldve: 2014-06-28 20:53 316 i Kartelgázmembrán

Medvedisznoman írta:
anubisz írta:
medveborke írta: Hogyan állapítom meg, hogy vákum van-e a motorban?

Egyébként furcsállom, hogy kb mindenkinél fent áll ez a probléma, de tuti megoldás nincs rá, mivel mindenki mást mond.


Van egy pár videó a youtubon, lehet szemezgetni.

YouTube videó

http://www.youtube.com/results...&sm=12

amúgy van erre műszer ami kiméri a vákuumot,de aki ért hozzá,BMW szerelő, csak letekeri az olajsapkát,már megmondja, jó,vagy nem, kezükkel szokták letakarni, stb...


Akkor a vákuum az jó vagy nem? Mármint, ha a membrán jó, akkor van vákuum, vagy nincs? Bocs az értetlenkedésért, csak fáradt vagyok visszaolvasni.




Ja semmi, megértettem a videó leírásából. Nagy vákuum = szar membrán

Medvedisznoman Elküldve: 2014-06-28 20:49 316 i Kartelgázmembrán

anubisz írta:
medveborke írta: Hogyan állapítom meg, hogy vákum van-e a motorban?

Egyébként furcsállom, hogy kb mindenkinél fent áll ez a probléma, de tuti megoldás nincs rá, mivel mindenki mást mond.


Van egy pár videó a youtubon, lehet szemezgetni.

YouTube videó

http://www.youtube.com/results...&sm=12

amúgy van erre műszer ami kiméri a vákuumot,de aki ért hozzá,BMW szerelő, csak letekeri az olajsapkát,már megmondja, jó,vagy nem, kezükkel szokták letakarni, stb...


Akkor a vákuum az jó vagy nem? Mármint, ha a membrán jó, akkor van vákuum, vagy nincs? Bocs az értetlenkedésért, csak fáradt vagyok visszaolvasni.


Medvedisznoman Elküldve: 2014-06-28 15:33 Féktárcsa és fékbetét

Padre323i írta:
Medvedisznoman írta:
+ optimal betét).



Tényleg nem akarlak megsérteni de ennél az is jobban fog ha kiteszed a lábad....



Engem aztán nem sértesz meg, ez a szar volt benne amikor megvettem az autót

Medvedisznoman Elküldve: 2014-06-28 11:17 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW írta:
hil írta:
ute107 írta: Én eddig nem panaszkodtam a Zimmermann tárcsákra.
Na eljött az idő. Nagyobb fékezésnél elmelegedik, belilul. Érdekes, észrevehető kiemelt kopás nincs rajt, nem vállasodott, nem deformálódott, de ennek ellenére egy kalap szar lett.
20.000 km van benne...

Most agyalok, hogy mi legyen helyette...


Szia!
Én a Juridban nem csalódtam.
hil



erre szokták azt írni: "csak az a jó belőle, amit hivatalosan BMW szervízből veszel"


Esetleg nézz körül itt. Én tőlük rendeltem, nagyon rendes, hozzáértő szakemberek, minden kérdésre kimerítő választ kapsz és nem utolsó sorban a fékeik remekül szerepelnek a teszteken is. Angliából jön a cucc, egy héten belül csenget a postás. Nekem még elég friss a dolog, hosszútávú véleménnyel még nem tudok szolgálni, de már az összekopás előtt (új premium tárcsa + blackstuff betét) is jobban fog, mint az előző fék (gyári tárcsa + optimal betét).