Medvedisznoman fórum hozzászólásai

Medvedisznoman Elküldve: 2016-01-31 16:02 Akkumulátor

Sziasztok!
E46 coupéból szeretném kivenni az akksit egy 24 órás töltögetésre. A coupénál azonban van az az érdekesség, hogy ajtó nyitáskor lejjebb húzza az ablakot, enélkül az ajtó nem nyitható. Szóval, ha nincs akksi, nem jön lejjebb az ablak, nincs beszállás, nem lehet kinyitni a motorteret és visszatenni az áramforrást. Én legalábbis erre jutottam kis eszemmel, de ha tévednék, akkor javítsatok ki. Létezik valami trükk, vagy okosság erre, a nyitva hagyott motorháztetőn és a lehúzva hagyott ablakon kívül? (Lakótelepen lakom és az eső is esik )
Köszönöm!

Medvedisznoman Elküldve: 2015-06-16 14:57 Hifi beszerelése e46-ba

Sziasztok!
Használ valaki Gladen Audio ONE 165-öt?
Nem tudom, hogy érdemes-e lecserélni a jelenlegi (már nem gyári) első szettet erre.
Szegénykém csak cimmog kb 200Hz-ig képes csak lemenni, nyilván az apró légtér miatt.
Ha valakinek van tapasztalata a szettel, akkor kérném, hogy ossza meg velem. Köszi!

Medvedisznoman Elküldve: 2015-02-18 15:17 Az ilyenek se tesznek jót a BMW-sek megítélésének

Medvedisznoman Elküldve: 2015-02-14 17:35 BMW318i E46

Bero írta: Sziasztok! Ha már 318I-nél járunk. Mi a véleményetek a 143 lóerős N42-es motorról? Tényleg,olyan rossz mint amiket hallani/olvasni róla? Minden tapasztalat érdekel! Köszönöm!


Szia!
A műszaki tartalomhoz nem szólnék hozzá, azt meghagyom a hozzáértőknek. Én összességében elégedett vagyok vele, megfejthetetlen gondjaim nem voltak vele, sőt, eddig csak a szelepszárszimmeringjeim döglöttek meg, meg légtömegmérő és a fesszabályzó. Ezek viszont mindegyik motorban vannak. Jól autózható, bár nagy csodákat nem kell várni tőle, nem kell vele gumit füstölni meg hasonlók, de azért nem gyenge. Mihez képest persze. Az egyetlen dolog ami nem annyira tetszik, az az hogy az alapjárat nem olyan szép egyenletes, sima, mint egy sorhatosé.

Medvedisznoman Elküldve: 2015-02-05 20:39 Hifi beszerelése e46-ba

Baci írta:
Medvedisznoman írta:
Baci írta:
Medvedisznoman írta:
csbalu írta:
Medvedisznoman írta:
csbalu írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok!
A hét elején betelepült a hangrendszer az autóba. Gyári Business CD, Audio system mx 165 plus szett elöl (faragás nélkül befér), Gladen RS100C4 erősítő és egy mélyláda (hommade, tervezett).
Szakműhelybe vittem, mert ez mégiscsak egy önálló szakma a maga kis fortélyaival. Úgy gondoltam, hogy bármiféle ötlet, vagy tanács a beépítéssel kapcsolatban - például, hogy a jelkábeleket középen vezesse hátra, messze a táptól - sértő lenne a mesterre nézve, meg hát ez a szakmája így alap, hogy ezeket tudja. Utólag persze kiderült, hogy nem lett volna akkora baj "sértegetni" a szenszejt, ugyanis indításkor egyből megébredt a tücsökraj (nem a Maszkura féle) a csipogókban. Amikor szóvá tettem csak annyit mondott, hogy kell egy RCA zajszűrő. Szerinte tök mindegy hogy melyik kábel hol van elvezetve, mert ez a fejegység hibája. Innentől kezdtem megkérdőjelezni a szakértelmét. Az hogy számomra hülyeségnek tűnő dolgokat beszél, az egy dolog, de hogy munkája végeztével nem ellenőrzi le járó motornál a rendszert és úgy hív hogy kész az autó az már gáz. Ráadásul nem is egy városban vagyunk, így némi logisztikai gondot is okoz a dolog. Kétszer. Merthogy jövő héten vihetem vissza megint, hogy kijavítsa, az RCA zajszűrő ugyanis nem segített.
Ejj de hosszú lett. Bocsánat.
Szóval egy kérdést szerettem volna kikanyarintani a monológból, mégpedig, hogy a földhurok egyik okozója ugye az, hogy az RCA kábel árnyékolása mindkét oldalon le van földelve. Gyakorlatban ezt hogyan tudom kiküszöbölni? Meg kell vágni a kábel árnyékolását?


Egy leválasztóval meg tudod oldani a problémát. de az 20Hz és 20kHz között vág... tehát az igazán mélyektől búcsúzz el.. Gondolom nem azt a High-Low adaptert használta amit én mondtam, mivel az galvanikusan leválaszt. Sok sikert, jó keresgélés lesz


Bizony, nem azt. SAL-t használt. Mondtam neki, hogy tegyen be valami faszát, de azt válaszolta hogy ez csak az erősítőt fogja kapcsolni szóval felesleges. Fogalmam sincs hogy mire gondolt, de mint mondtam, nem értek ehhez a szakmához.
RCA szűrőből egy tök közönségeset használtam egy próba erejéig ILYET NI, de semmi sem változott. Érdekesség képpen megemlítem, hogy a zaj 80%-a (ha lehet ilyet mondani) jobb oldalról jön, amelyik oldalon a tápot és az RCA-kat is elvezette.


Árnyékolás stb.. problémákra is gondolhatok. Vedd meg azt a Mosconi adaptert amit mondtam. Próbálkozott 1ik barátom magas jelszintű erősítővel is de az sem volt olyan mint a mosconi! 16e Ft-t de galvanikusan leválaszt és tökéletes hangja van. Sajnálom, hogy így végződött a kalandod

Az "ilyet-ni" cucc az 20hz-20khz között enged át. Földhurkot leválaszt, de zajt nem szűr, persze ideális esetben zaj nem is kéne hogy keletkezzen. Ellenőrizném azokat a csatlakozásokat is amiket a jóember ejtett a fejegységből kijövő vezetékeken.




Köszönöm, ez fog történni. Összeollóztam neki néhány szösszenetet autóhifis oldalakról, hogy hol szokták elrontani az amatőrök, és hogyan lehet orvosolni a hasonló jelenségeket. Ha sértő, ha nem, ezt át fogom nyújtani neki sok szeretettel.


Szia,
látod,ha magadnak csináltad volna,pénzt is spóroltál volna,és garantálom,hogy zajmentes volna a rendszered ahogy az enyém is.
Nem kell semmilyen zavarszűrő,csak jól kell megcsinálni,ahogy már privátban leleveleztük.
Egyébként a fejegység hibájának kiszűrésére van egy biztos módszer.Bár nem tudom a gyári fejről hogy van megoldva az rca...
Szóval minden gyárilag rca-s fejegységben van belül vagy egy biztosíték,vagy egy úgynevezett földfólia,amely ha kimegy,vagy megszakad,jön a fejről a Detroiti-techno effekt.
Ez úgy tudod leellenőrizni,hogy kiveszed a fejet,multimétert ellenállásra kapcsolod,az egyik tűt az rca-ra,a másikat a házhoz érinted,és a műszer 0-át kell mérjen.
Ha nem,akkor a fejegységről jön a zaj.
Egyébként ez a rca-nál nem kötöm be az árnyékolást az egyik oldalon,lehet hogy jó megoldás,de ha normális rca kábelt használsz,és távol viszed a táptól,és az erősitő kapcsolószálától,nem szabad hogy zaj legyen.
Én Cordial rca-t használtam,és megnéztem,mindkét felén be van gyárilag kötve az árnyékolás,és nekem nem szedi a zajt.
Tehát:jobb oldali küszöbben a kapcsoló szál,és az erősitő pozitiv tápkábele,középkonzolban a hangszóró kábelek,és az rca kábelek.A negativ kábel gyári test pontról a csomagtartóban.
Mondjuk én feláldoztam a jobb hangzásért a gyári design-t,és nem gyári fejegységet használok,és már a másodikat,(vásároltam egy komolyabbat)de nincs zaj.
És minden zajszűrő a zene minőségéből vesz el...És a használata csak a probléma takargatása.Meg kell csinálni jól,jó anyagokból.
A kapcsolószálból jó a Sal is,vagy bármilyen kábel.
Csak a fejegység bekapcsolásával bekapcsolja az erősitőt is.
Szabi





Köszönöm! Igen, tudom, hogy a jó helyen elvezetett kábelek lennének a jó módszer, az már csak az én egyéni gyengeségem, hogy meg akarom kímélni a fickót (de főleg az autómat) attól hogy újra szétbombázza az egészet és helyre tegye a dolgokat. A leírtak fényében viszont úgy fest hogy ezt nem ússza meg. Amikor telefonon mondtam neki, hogy a szűrő (amiről most már tudom, hogy nem szűr) hatástalan, akkor nagyon le akarta terelni a dolgot. Rá akarja fogni a gyári fejre, mondván: "ez ilyen". Csakhogy én ebbe nem fogok belenyugodni, ugyanis számtalan ember csinált jó(!) zenét a kocsijába a gyári fejjel is zajmentesen. Ez NEM ilyen. Csak érteni kell hozzá. Bízom benne, hogy ezt ő is tudja...

Igen,csinálja meg normálisan,ha már fizettél érte.
Esetleg próbáld ki egy nem gyári fejjel is,ha tudsz kölcsön egy próba erejéig,ha azzal is jön a zaj,mutasd be neki,hogy a munkája ennyit ér.
Üdv:Szabi



Ja igen, most hogy mondod, az sem lesz egyszerű. Úgy hagytam ott az autót, hogy legyen előkészítve másik fejegység fogadására, hogy akár otthon is ki tudjam cserélni. Persze ez sem sikerült, úgyhogy azért is vissza kell majd vinnem ugyanide, ha egyszer úgy döntenék.

Medvedisznoman Elküldve: 2015-02-05 17:27 Hifi beszerelése e46-ba

Baci írta:
Medvedisznoman írta:
csbalu írta:
Medvedisznoman írta:
csbalu írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok!
A hét elején betelepült a hangrendszer az autóba. Gyári Business CD, Audio system mx 165 plus szett elöl (faragás nélkül befér), Gladen RS100C4 erősítő és egy mélyláda (hommade, tervezett).
Szakműhelybe vittem, mert ez mégiscsak egy önálló szakma a maga kis fortélyaival. Úgy gondoltam, hogy bármiféle ötlet, vagy tanács a beépítéssel kapcsolatban - például, hogy a jelkábeleket középen vezesse hátra, messze a táptól - sértő lenne a mesterre nézve, meg hát ez a szakmája így alap, hogy ezeket tudja. Utólag persze kiderült, hogy nem lett volna akkora baj "sértegetni" a szenszejt, ugyanis indításkor egyből megébredt a tücsökraj (nem a Maszkura féle) a csipogókban. Amikor szóvá tettem csak annyit mondott, hogy kell egy RCA zajszűrő. Szerinte tök mindegy hogy melyik kábel hol van elvezetve, mert ez a fejegység hibája. Innentől kezdtem megkérdőjelezni a szakértelmét. Az hogy számomra hülyeségnek tűnő dolgokat beszél, az egy dolog, de hogy munkája végeztével nem ellenőrzi le járó motornál a rendszert és úgy hív hogy kész az autó az már gáz. Ráadásul nem is egy városban vagyunk, így némi logisztikai gondot is okoz a dolog. Kétszer. Merthogy jövő héten vihetem vissza megint, hogy kijavítsa, az RCA zajszűrő ugyanis nem segített.
Ejj de hosszú lett. Bocsánat.
Szóval egy kérdést szerettem volna kikanyarintani a monológból, mégpedig, hogy a földhurok egyik okozója ugye az, hogy az RCA kábel árnyékolása mindkét oldalon le van földelve. Gyakorlatban ezt hogyan tudom kiküszöbölni? Meg kell vágni a kábel árnyékolását?


Egy leválasztóval meg tudod oldani a problémát. de az 20Hz és 20kHz között vág... tehát az igazán mélyektől búcsúzz el.. Gondolom nem azt a High-Low adaptert használta amit én mondtam, mivel az galvanikusan leválaszt. Sok sikert, jó keresgélés lesz


Bizony, nem azt. SAL-t használt. Mondtam neki, hogy tegyen be valami faszát, de azt válaszolta hogy ez csak az erősítőt fogja kapcsolni szóval felesleges. Fogalmam sincs hogy mire gondolt, de mint mondtam, nem értek ehhez a szakmához.
RCA szűrőből egy tök közönségeset használtam egy próba erejéig ILYET NI, de semmi sem változott. Érdekesség képpen megemlítem, hogy a zaj 80%-a (ha lehet ilyet mondani) jobb oldalról jön, amelyik oldalon a tápot és az RCA-kat is elvezette.


Árnyékolás stb.. problémákra is gondolhatok. Vedd meg azt a Mosconi adaptert amit mondtam. Próbálkozott 1ik barátom magas jelszintű erősítővel is de az sem volt olyan mint a mosconi! 16e Ft-t de galvanikusan leválaszt és tökéletes hangja van. Sajnálom, hogy így végződött a kalandod

Az "ilyet-ni" cucc az 20hz-20khz között enged át. Földhurkot leválaszt, de zajt nem szűr, persze ideális esetben zaj nem is kéne hogy keletkezzen. Ellenőrizném azokat a csatlakozásokat is amiket a jóember ejtett a fejegységből kijövő vezetékeken.




Köszönöm, ez fog történni. Összeollóztam neki néhány szösszenetet autóhifis oldalakról, hogy hol szokták elrontani az amatőrök, és hogyan lehet orvosolni a hasonló jelenségeket. Ha sértő, ha nem, ezt át fogom nyújtani neki sok szeretettel.


Szia,
látod,ha magadnak csináltad volna,pénzt is spóroltál volna,és garantálom,hogy zajmentes volna a rendszered ahogy az enyém is.
Nem kell semmilyen zavarszűrő,csak jól kell megcsinálni,ahogy már privátban leleveleztük.
Egyébként a fejegység hibájának kiszűrésére van egy biztos módszer.Bár nem tudom a gyári fejről hogy van megoldva az rca...
Szóval minden gyárilag rca-s fejegységben van belül vagy egy biztosíték,vagy egy úgynevezett földfólia,amely ha kimegy,vagy megszakad,jön a fejről a Detroiti-techno effekt.
Ez úgy tudod leellenőrizni,hogy kiveszed a fejet,multimétert ellenállásra kapcsolod,az egyik tűt az rca-ra,a másikat a házhoz érinted,és a műszer 0-át kell mérjen.
Ha nem,akkor a fejegységről jön a zaj.
Egyébként ez a rca-nál nem kötöm be az árnyékolást az egyik oldalon,lehet hogy jó megoldás,de ha normális rca kábelt használsz,és távol viszed a táptól,és az erősitő kapcsolószálától,nem szabad hogy zaj legyen.
Én Cordial rca-t használtam,és megnéztem,mindkét felén be van gyárilag kötve az árnyékolás,és nekem nem szedi a zajt.
Tehát:jobb oldali küszöbben a kapcsoló szál,és az erősitő pozitiv tápkábele,középkonzolban a hangszóró kábelek,és az rca kábelek.A negativ kábel gyári test pontról a csomagtartóban.
Mondjuk én feláldoztam a jobb hangzásért a gyári design-t,és nem gyári fejegységet használok,és már a másodikat,(vásároltam egy komolyabbat)de nincs zaj.
És minden zajszűrő a zene minőségéből vesz el...És a használata csak a probléma takargatása.Meg kell csinálni jól,jó anyagokból.
A kapcsolószálból jó a Sal is,vagy bármilyen kábel.
Csak a fejegység bekapcsolásával bekapcsolja az erősitőt is.
Szabi





Köszönöm! Igen, tudom, hogy a jó helyen elvezetett kábelek lennének a jó módszer, az már csak az én egyéni gyengeségem, hogy meg akarom kímélni a fickót (de főleg az autómat) attól hogy újra szétbombázza az egészet és helyre tegye a dolgokat. A leírtak fényében viszont úgy fest hogy ezt nem ússza meg. Amikor telefonon mondtam neki, hogy a szűrő (amiről most már tudom, hogy nem szűr) hatástalan, akkor nagyon le akarta terelni a dolgot. Rá akarja fogni a gyári fejre, mondván: "ez ilyen". Csakhogy én ebbe nem fogok belenyugodni, ugyanis számtalan ember csinált jó(!) zenét a kocsijába a gyári fejjel is zajmentesen. Ez NEM ilyen. Csak érteni kell hozzá. Bízom benne, hogy ezt ő is tudja...

Medvedisznoman Elküldve: 2015-02-05 16:16 Hifi beszerelése e46-ba

csbalu írta:
Medvedisznoman írta:
csbalu írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok!
A hét elején betelepült a hangrendszer az autóba. Gyári Business CD, Audio system mx 165 plus szett elöl (faragás nélkül befér), Gladen RS100C4 erősítő és egy mélyláda (hommade, tervezett).
Szakműhelybe vittem, mert ez mégiscsak egy önálló szakma a maga kis fortélyaival. Úgy gondoltam, hogy bármiféle ötlet, vagy tanács a beépítéssel kapcsolatban - például, hogy a jelkábeleket középen vezesse hátra, messze a táptól - sértő lenne a mesterre nézve, meg hát ez a szakmája így alap, hogy ezeket tudja. Utólag persze kiderült, hogy nem lett volna akkora baj "sértegetni" a szenszejt, ugyanis indításkor egyből megébredt a tücsökraj (nem a Maszkura féle) a csipogókban. Amikor szóvá tettem csak annyit mondott, hogy kell egy RCA zajszűrő. Szerinte tök mindegy hogy melyik kábel hol van elvezetve, mert ez a fejegység hibája. Innentől kezdtem megkérdőjelezni a szakértelmét. Az hogy számomra hülyeségnek tűnő dolgokat beszél, az egy dolog, de hogy munkája végeztével nem ellenőrzi le járó motornál a rendszert és úgy hív hogy kész az autó az már gáz. Ráadásul nem is egy városban vagyunk, így némi logisztikai gondot is okoz a dolog. Kétszer. Merthogy jövő héten vihetem vissza megint, hogy kijavítsa, az RCA zajszűrő ugyanis nem segített.
Ejj de hosszú lett. Bocsánat.
Szóval egy kérdést szerettem volna kikanyarintani a monológból, mégpedig, hogy a földhurok egyik okozója ugye az, hogy az RCA kábel árnyékolása mindkét oldalon le van földelve. Gyakorlatban ezt hogyan tudom kiküszöbölni? Meg kell vágni a kábel árnyékolását?


Egy leválasztóval meg tudod oldani a problémát. de az 20Hz és 20kHz között vág... tehát az igazán mélyektől búcsúzz el.. Gondolom nem azt a High-Low adaptert használta amit én mondtam, mivel az galvanikusan leválaszt. Sok sikert, jó keresgélés lesz


Bizony, nem azt. SAL-t használt. Mondtam neki, hogy tegyen be valami faszát, de azt válaszolta hogy ez csak az erősítőt fogja kapcsolni szóval felesleges. Fogalmam sincs hogy mire gondolt, de mint mondtam, nem értek ehhez a szakmához.
RCA szűrőből egy tök közönségeset használtam egy próba erejéig ILYET NI, de semmi sem változott. Érdekesség képpen megemlítem, hogy a zaj 80%-a (ha lehet ilyet mondani) jobb oldalról jön, amelyik oldalon a tápot és az RCA-kat is elvezette.


Árnyékolás stb.. problémákra is gondolhatok. Vedd meg azt a Mosconi adaptert amit mondtam. Próbálkozott 1ik barátom magas jelszintű erősítővel is de az sem volt olyan mint a mosconi! 16e Ft-t de galvanikusan leválaszt és tökéletes hangja van. Sajnálom, hogy így végződött a kalandod

Az "ilyet-ni" cucc az 20hz-20khz között enged át. Földhurkot leválaszt, de zajt nem szűr, persze ideális esetben zaj nem is kéne hogy keletkezzen. Ellenőrizném azokat a csatlakozásokat is amiket a jóember ejtett a fejegységből kijövő vezetékeken.




Köszönöm, ez fog történni. Összeollóztam neki néhány szösszenetet autóhifis oldalakról, hogy hol szokták elrontani az amatőrök, és hogyan lehet orvosolni a hasonló jelenségeket. Ha sértő, ha nem, ezt át fogom nyújtani neki sok szeretettel.

Medvedisznoman Elküldve: 2015-02-05 14:24 Hifi beszerelése e46-ba

csbalu írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok!
A hét elején betelepült a hangrendszer az autóba. Gyári Business CD, Audio system mx 165 plus szett elöl (faragás nélkül befér), Gladen RS100C4 erősítő és egy mélyláda (hommade, tervezett).
Szakműhelybe vittem, mert ez mégiscsak egy önálló szakma a maga kis fortélyaival. Úgy gondoltam, hogy bármiféle ötlet, vagy tanács a beépítéssel kapcsolatban - például, hogy a jelkábeleket középen vezesse hátra, messze a táptól - sértő lenne a mesterre nézve, meg hát ez a szakmája így alap, hogy ezeket tudja. Utólag persze kiderült, hogy nem lett volna akkora baj "sértegetni" a szenszejt, ugyanis indításkor egyből megébredt a tücsökraj (nem a Maszkura féle) a csipogókban. Amikor szóvá tettem csak annyit mondott, hogy kell egy RCA zajszűrő. Szerinte tök mindegy hogy melyik kábel hol van elvezetve, mert ez a fejegység hibája. Innentől kezdtem megkérdőjelezni a szakértelmét. Az hogy számomra hülyeségnek tűnő dolgokat beszél, az egy dolog, de hogy munkája végeztével nem ellenőrzi le járó motornál a rendszert és úgy hív hogy kész az autó az már gáz. Ráadásul nem is egy városban vagyunk, így némi logisztikai gondot is okoz a dolog. Kétszer. Merthogy jövő héten vihetem vissza megint, hogy kijavítsa, az RCA zajszűrő ugyanis nem segített.
Ejj de hosszú lett. Bocsánat.
Szóval egy kérdést szerettem volna kikanyarintani a monológból, mégpedig, hogy a földhurok egyik okozója ugye az, hogy az RCA kábel árnyékolása mindkét oldalon le van földelve. Gyakorlatban ezt hogyan tudom kiküszöbölni? Meg kell vágni a kábel árnyékolását?


Egy leválasztóval meg tudod oldani a problémát. de az 20Hz és 20kHz között vág... tehát az igazán mélyektől búcsúzz el.. Gondolom nem azt a High-Low adaptert használta amit én mondtam, mivel az galvanikusan leválaszt. Sok sikert, jó keresgélés lesz


Bizony, nem azt. SAL-t használt. Mondtam neki, hogy tegyen be valami faszát, de azt válaszolta hogy ez csak az erősítőt fogja kapcsolni szóval felesleges. Fogalmam sincs hogy mire gondolt, de mint mondtam, nem értek ehhez a szakmához.
RCA szűrőből egy tök közönségeset használtam egy próba erejéig ILYET NI, de semmi sem változott. Érdekesség képpen megemlítem, hogy a zaj 80%-a (ha lehet ilyet mondani) jobb oldalról jön, amelyik oldalon a tápot és az RCA-kat is elvezette.

Medvedisznoman Elküldve: 2015-02-05 10:13 Hifi beszerelése e46-ba

Sziasztok!
A hét elején betelepült a hangrendszer az autóba. Gyári Business CD, Audio system mx 165 plus szett elöl (faragás nélkül befér), Gladen RS100C4 erősítő és egy mélyláda (hommade, tervezett).
Szakműhelybe vittem, mert ez mégiscsak egy önálló szakma a maga kis fortélyaival. Úgy gondoltam, hogy bármiféle ötlet, vagy tanács a beépítéssel kapcsolatban - például, hogy a jelkábeleket középen vezesse hátra, messze a táptól - sértő lenne a mesterre nézve, meg hát ez a szakmája így alap, hogy ezeket tudja. Utólag persze kiderült, hogy nem lett volna akkora baj "sértegetni" a szenszejt, ugyanis indításkor egyből megébredt a tücsökraj (nem a Maszkura féle) a csipogókban. Amikor szóvá tettem csak annyit mondott, hogy kell egy RCA zajszűrő. Szerinte tök mindegy hogy melyik kábel hol van elvezetve, mert ez a fejegység hibája. Innentől kezdtem megkérdőjelezni a szakértelmét. Az hogy számomra hülyeségnek tűnő dolgokat beszél, az egy dolog, de hogy munkája végeztével nem ellenőrzi le járó motornál a rendszert és úgy hív hogy kész az autó az már gáz. Ráadásul nem is egy városban vagyunk, így némi logisztikai gondot is okoz a dolog. Kétszer. Merthogy jövő héten vihetem vissza megint, hogy kijavítsa, az RCA zajszűrő ugyanis nem segített.
Ejj de hosszú lett. Bocsánat.
Szóval egy kérdést szerettem volna kikanyarintani a monológból, mégpedig, hogy a földhurok egyik okozója ugye az, hogy az RCA kábel árnyékolása mindkét oldalon le van földelve. Gyakorlatban ezt hogyan tudom kiküszöbölni? Meg kell vágni a kábel árnyékolását?

Medvedisznoman Elküldve: 2015-01-28 22:08 Alufelni méretek

YELLOW írta:
InsaneWombat írta:
YELLOW írta:
InsaneWombat írta:
YELLOW írta:

de előlre nem kell szélesebb felni. a táblázatban meg írja hátra a 9" ET30-at. Ez azt jelenti, hogy hátra pl a 8,5"-ból felmenne az ET25 is így durva számítás alapján.
én azt tudom javasolni, ha 8" széles felnit akarsz, akkor hátra mehet a 245/40-es gumi, de javaslok ilyen Nankang márkát, mert az valójábban nincs olyan széles. így normálisabban fog állni. ha pl dunlop-ot veszel az tutti idétlen elsz rajta, mert szélesebb ugyanazon mérettel. engem sem zavar, hogy nem terepszt a 245 a 8"-on még éppen elviselhető a látvány, egyenes az oldalfal. de ha enniyre dilemmás vagy, inkább maradgy körben a 225/45-nél és a 8"-nál.



Rendben köszönöm a tanácsokat. Akkor valószínűleg marad a 225-ös, 255-ből amúgy is eléggé szép ára van a defekt tűrő abroncsoknak.


szerintem ne vegyél defekt tűrőt. de amúgy a 245-ös is elég. tudom nincs se pótkerék se semmi gondolom. de az defektűrő csak tönkre vágja a futóművet.


Ez új számomra. Tudom, hogy merev a fala meg stb, de tönkretenné a futóművet? :O Gyárilag is azzal szerelik... És igen valóban nincs pótkerék. Én nyugodtabb lennék defekt tűrővel mint egy sima defekt javító szettel...



igen csak nem magyarországra való a defekt tűrő. persze más országban is vannak szar utak, de a járható km-hez képest nálunk elég magas ez az arány. a guminak fontos csillapító szerepe is van. mivel merevebb a fala az RFT, így a gátló, és szilentek jobban kapnak, meg sorolható még. maguknak spórolnak a gyártók, viszont neked többet kell majd egyéb költségekre költeni. én a 7 év alatt nem kaptam defektet, pedig nem egy csavart tekertem ki a gumiból, vagy fémszilánkot vájtam ki belőle. nyílván autópályán azért egy durrdefektnél biztos sokat jelent az RFT.


Tömlő nélküli abroncsoknál nem lesz durrdefekt. Bocs, csak gondoltam ennyivel kiegészítem. Ja meg még annyi, hogy a defekttűrő nem szeret terpeszteni. Előző autómnál nagyon rákeféltem vele, mert pár óra alatt leeresztett (8,5x17 felnin 205/50 gumi). Addigra már úton voltam. Szopó...

Medvedisznoman Elküldve: 2015-01-28 21:50 Mi lehet a baj?_

szegenysanyi írta: Sziasztok!

Próbálltam keresgélni, de túl sok itt az infó, na mind1 reméllem jó helyre írok.

6 hete vettem a kocsit (318i E46 automata), vagy 2hete haver mutatta meg, hogy ilyen easytronic váltós (ha nem mondja magamtól sose tudom meg), és vezette 1 kört a városban de az egyik lámpánál folyton leállt vagy 4szer újra kellett indítani...

Lehet nincs köze hozzá. De ma jöttem haza melóból piros lámpánál látom, hogy ingadozik a fordulat, meg mint ahogy másoknak is leesik 500ra de aztán nem állt le hanem magától helyre jön aztán amikor magának vált lefelé baromi durván baromi nagyot ránt a kocsi, és kígyulladt egy hiba lámpa (gondolom az lehet) ott ahol írja, hoy "N" vagy "D" mellette egy kis fogaskerék ikon benne egy felkiáltó jel.
Megálltam vásárolni, mikor újra indultam már nem volt kis ikon meg semmi baja sem...
Bocsa a sok szövegért, vajon nagy lehet a baj.


Szia!
Mérjetek feszültséget is álló- és járó motornál is. Töltés vagy akkumulátor hiba is tud csinálni hasonlót. Lehet hogy mellényúlok, de egy mérés nem kerül semmibe.

Medvedisznoman Elküldve: 2015-01-20 20:59 Autómata váltó hibakód

mnorbert87 írta:
Medvedisznoman írta:
mnorbert87 írta: Szevasztok. Pár hónapja kijött egy hibaüzenet. Egy sárga fogaskerékben egy felkiáltójel. Most volt időm kiolvastatni. Nem BMW szervizbe, de egy olyan szervizbe aki foglalkozik automata váltó javítással régóta, de nem lettem okosabb. Az 5. sebességet írj és 37-es hibakód. Azt mondták több baj lehet, lehet váltó olajcsere megoldja,mágneses hiba a váltónál, lamellák stb. Utána olvastam mit jelent a 37-es hibakód.

P0037 Lambdaszonda fűtés vezérlő áramkör alacsony jelszint (1.hengersor 2.szonda)

Létezik hogy a váltónak semmi baja csak a lambdaszonda kever be? Ahogy olvastam, mert hülye vagyok hozzá, sok mindent bajt tud okozni. Aki tud valami okosat mondani erre akár tapasztalatból szívesen venném...





Szia!
Igen, létezik hogy a váltónak nincs baja, mégis bejön a hibajel. Bejön pl. akkor is, ha feszültségellátási gondja van, vagy például, ha lehúzod a stekkert a légtömegmérőről. Ezer dolog okozhatja, ezért ha amúgy normálisan működik, akkor én nem itt kezdeném a keresgélést.


Köszönöm a választ. Olvastam olyat hogy ezt a lambdaszondát lehúzhatom egy kis ideig és kiprobálhatom hogy kijon-e e úgy a hiba. Műszerrel meg lehet ennek mérni a feszültséget gondolom, igaz?


Minden bizonnyal meg lehet, de hogy hogyan, azt ne kérdezd.

Medvedisznoman Elküldve: 2015-01-20 00:28 Autómata váltó hibakód

mnorbert87 írta: Szevasztok. Pár hónapja kijött egy hibaüzenet. Egy sárga fogaskerékben egy felkiáltójel. Most volt időm kiolvastatni. Nem BMW szervizbe, de egy olyan szervizbe aki foglalkozik automata váltó javítással régóta, de nem lettem okosabb. Az 5. sebességet írj és 37-es hibakód. Azt mondták több baj lehet, lehet váltó olajcsere megoldja,mágneses hiba a váltónál, lamellák stb. Utána olvastam mit jelent a 37-es hibakód.

P0037 Lambdaszonda fűtés vezérlő áramkör alacsony jelszint (1.hengersor 2.szonda)

Létezik hogy a váltónak semmi baja csak a lambdaszonda kever be? Ahogy olvastam, mert hülye vagyok hozzá, sok mindent bajt tud okozni. Aki tud valami okosat mondani erre akár tapasztalatból szívesen venném...





Szia!
Igen, létezik hogy a váltónak nincs baja, mégis bejön a hibajel. Bejön pl. akkor is, ha feszültségellátási gondja van, vagy például, ha lehúzod a stekkert a légtömegmérőről. Ezer dolog okozhatja, ezért ha amúgy normálisan működik, akkor én nem itt kezdeném a keresgélést.

Medvedisznoman Elküldve: 2015-01-16 13:13 Hifi beszerelése e46-ba

csbalu írta:


Kihagyható. Egyébként a gyári HarmanKardon erősítő is magas szintű bemenőjellel dolgozik. Amit talán javasolni tudok, az egy Professional fejegység, lényegesen szebb hangja van, de AUX-ot nem lehet rá kötni csak CD tára emulátort(Dension) vagy CD tár adaptert(ha van CD tárad). Ha most szétborítjátok a kocsit és nincs benne CD tár javaslom hogy húzzatok be egy CD tár kábelköteget (tudok adni Neked)!


Kiváló gondolat! Mennyiért adod? Ezt ugyanúgy kell csatlakoztatni, mint az auxot?

Medvedisznoman Elküldve: 2015-01-16 10:39 Hifi beszerelése e46-ba

csbalu írta:

Szia!

A gyári fejegységekben egy kutya közönséges kiskereskedelmi forgalomban is kapható TDA7385 végerősítő IC és egy szintén kutya közönséges előerősítő/keverő IC található! Az alsó határfrekvenciát ezek, illetve az illesztő/csatoló kondenzátorok határozzák meg. Van lehetőség a rádió átalakítására, BM54-es modulnál már csináltam is ilyet, nem egyet. Gyári Business CD-nél is van erre lehetőség, de itt a jelszinteket illeszteni kell, ezért ez mérést, illetve lehetséges, hogy egy köztes előerősítő fokozat beépítését teszi szükségessé(mely akár kombinálható egy 3-4-5 csatornás EQ-val is. Így akár a végfok előtt kinyerhető a vonali szintű jel, melyet nem torzít el az egyszerű végerősítő. Nagyon szívesen foglalkoznék a témával, azonban időm sajnos nagyon kevés van és most egy másik nagyobb projekten dolgozom.
Javaslom, egyenlőre használjatok egy aktív magas-alacsony jelszint átalakítót, ne azt a fekete passzív szar dobozt!
http://www.autohifi-city.hu/?o...rmek=23091
Kizárólag ilyen adaptert javaslok, a többi 1-2-3000Ft-os szar max arra jó hogy egy puffogó mélyládát "valahogy" meghajtson.
Ezt a jelszint átalakítót gondolom máshol is megkapod olcsóbban, járj utána! Mindenképpen közel helyezzétek el a fejegységhez és utána nagyon jó minőségű RCA kábelen vigyétek a jelet, lehetőleg távol az összes többi vezetéktől, főleg a táptól! Persze ha a mesterember máshogy akarja, nehéz lesz rá hatással lenni, hiszen ő tudja a legjobban, ő a szakember
Jó munkát!
Üdv
Balu

gyártó honlapja:
http://mosconi-system.it/produ...-hla-dual/


Köszönöm, mindenképpen megfontolásra érdemes a fej átalakítása, eddig erről nem tudtam hogy ilyet is lehet. Ha a jelenlegi formájában nem felel meg, akkor megkeresnélek, hátha addigra neked is több időd lesz. Annyi változás állt elő, hogy az erősítő ami majd bekerül (Gladen rs 100c4) rendelkezik nagy jelszintű bemenettel (0,2-8V). Ilyenkor lehet hogy nem is kell az említett átalakító? Jó lenne ha ki lehetne hagyni, így eggyel kevesebb ponton romlana a jel. Mit gondolsz?