Medvedisznoman fórum hozzászólásai

Medvedisznoman Elküldve: 2015-01-16 00:07 Hifi beszerelése e46-ba

Sziasztok!
Most elsősorban azokat kérdezném, akik a gyári fejegység megtartása mellett fejlesztették a hangrendszert, de persze a többiektől is szívesen veszem a hozzászólásokat, tapasztalatokat.
A hetekben fog történni nálam a hifi installáció a következőképpen:
-Business CD marad
-Első hangszórók és csipogók cserélve, a hátsókat majd meglátjuk...
-4 csatornás erősítő (2 csatorna az első szettre, másik 2 hídban a mélyládára)
-RCA kimenet hiányában az erősítő számára a hangszórók jeléből jelátalakítóval csinálunk vonalszintű jelet (vagyis majd a szakember)
Ez utóbbi pontról nyilván megoszlanak a vélemények. Mivel nem kevés a gyakorlati tapasztalatom a tudomány ezen ágával, így ebben a kérdésben a beépítő szakember véleményére hallgatok, ettől persze még meg tudtok győzni, hogy jobb, ha csinálunk a fejre RCA-t.
Na de a lényeg most jön. A gyári fejen mindössze mély és magas hangszín állítási lehetőség van és arról sincs információ, hogy milyen frekvenciáknál avatkozik be. Hallani azért lehet, de nem megyek vele semmire ha a mélyet mondjuk 80-100 Hz körül piszkálja, ha én meg más frekvenciatartományban szeretnék emelni/vágni.
Ezért megfordult a fejemben egy erre a célra való equalizer beépítése a rendszerbe.
Ehhez az ügyhöz várnám tapasztalt kollégák hozzászólásait, tapasztalatokat, de örülnék konkrét javaslatoknak a márkát és típust illetően.
Köszönöm!

Medvedisznoman Elküldve: 2015-01-07 00:06 Ékszíj tárcsa

Sziasztok!
Nemrég arra lettem figyelmes, hogy az autó alapjáraton jobban remeg, mint kéne.
Hamar meglett a baj, ugyanis már elsőre is látszott, hogy üt a főtengely szíjtárcsa. Na persze nem annyira, hogy pánikolni kelljen, de azért látszik, érződik. A napokban megjön a cseredarab, a kérdésem pedig az lenne, hogy nekiállhatok-e kicserélni, vagy inkább bízzam szakira. A szíjat leszedni ugyebár nem ügy és a tárcsán is csak az a 3 darab csavar látszik. Van itt valami trükk, vagy minden az, aminek látszik?
A másik amit kérdezni szeretnék, hogy a videón hallható hang összefüggésben lehet-e a szíjtárcsa hibájával? EZT a hangot adja hidegen. Aggaszt na...
Köszi előre is a hozzászólásokat!

Medvedisznoman Elküldve: 2014-12-30 17:07 Autóvásárlás

YELLOW írta:
Mate78 írta: Sziasztok!

BMW E 38-ast szeretnék vásárolni Németországban.200-250 ezer kilométer környéki futásteljesítménnyel 96-99 évjáratban.Főként benzinest és a legkisebb 6 hengeres motorral.Elsősorban kézi váltóval,de ha nem találok,jobb híján automatával fogom megvenni.
Sajnos teljesen"vakon"vagyok,szeretném ha valaki segítene abban,hogy különös képen mire figyeljek oda a vásárláskor.
Minden "jó tanács"érdekel,ami a típussal kapcsolatos,illetve ami által esetleg megspórolok egy későbbi komolyabb szervíz számlát.

Köszönet előre is!


hát itt tapasztalat kevés van E38-ból. nem sok aktív tulaj van, akinek az lenne. választás szempontjából jó a motor. a 6 hengeresekkel nem szokott különösebb gond lenni. viszont E38 elektronikára úgy zusammen sokat panaszkodnak. igazából ennyi. minél nagyobb a felszereltség (leketromos extrák), annál nagyobb rizikó. de hát mivel nincs rizikó?


Talán ez esetben is megállja helyét az az általános jótanács, hogy vidd el egy BMW szervízbe és kérj egy teljes átvizsgálást. Úgy tudom, hogy 20ezef forint körüli összeg, de ezért kapsz egy szinte mindenre kiterjedő vizsgálatot több oldalon dokumentálva. Én ezt nem tettem meg vásárláskor, mert nem volt a közelben szervíz. Szerencsére nem lett bajom belőle, de legközelebb biztosan meglépem.

Medvedisznoman Elküldve: 2014-12-27 23:47 Mi lehet a baj?

jgbobo írta: Hy Mindenki!
Most én is kérnék egy kis segítséget!
Van egy csörgőkígyóm a motortérbe ami kezd igazán bosszantó lenni kb ilyen:
YouTube videó
Ha minden emlékezetem stimmel akkor azthiszem olajcserétől kezdve tapasztalom. Cseréltem vezérműlánc feszítőt is. Most 0W-30 Castrol Titanium FST van benne. Ha jól láttam más is írt már ilyet, de fizikai hibát okozhat-e ez vagy normális-e, hogy ezt csinálja? 0W-30-as viszkozitással ekkora gond lenne?

Bármilyen javaslatot meghallgatok.
Egy úgyszint E46-ban eléggé jártas barátommal gondoltunk arra amiben lehet igazság, hogy látszik a szíjtárcsában egy kicsi vagy nem kicsinek mondható holtjáték ami tárcsacserére okot adhat, de már kezd a t... kilenni a hanggal.
Szerdán vettem vezérműlánc feszítőt, csere pipa 23:10 kor. Feszítő csere és szolenoid tisztítás után mentem egy kört. Fasza is lett, az előző tényleg szar is volt, de a hang nem szűnt meg.

Ötlet esetleg valakinek, vagy vissza az 5W-30-at?


Jó kis videó, de biztos, hogy ezt akartad beszúrni?

Medvedisznoman Elküldve: 2014-12-27 14:10 Mi lehet a baj?

solyom76 írta:
Atilla írta:
Medvedisznoman írta:
solyom76 írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Újabban alapjáraton viszonylag erősen rezonál az autó. Ehhez társul valami zörgés is a műszerfal alól (gondolom a motortérből), de ez nem is annyira lényeges, mert nyilván csak a rezonancia következménye. Ha minimálisan emelem a fordulatot akkor a rezgés kisimul, zörgés megszűnik. Eddig ez egyáltalán nem volt jellemző, szép sima alapjárata volt. Ha van ötletetek, kérlek osszátok meg velem.
Köszönöm előre is.
Kellemes ünnepeket mindenkinek!

Szia,nekem is volt ilyen gondom, cserélve lettek a motortartók,és a kipufogót tartó gumik és megszűnt a zörgés. Ja nekem csak akkor csinálta ha már meleg volt..



Köszönöm!
Nekem is melegen inkább. Amikor az alapjárat már leesett 700-ra (vagy 650, nemtom pontosan, hogy mennyi)



Kettős tömegű lendkerék meghibásodása is okozhatja.

Persze,de szerintem az rázná hidegen is.. meg persze leállításkor csattanó hangja lenne a motornak akkor lenne inkább lendkerék..
Ez az én véleményem .. nem a lendkerék cserével kezdeném..



Automata váltós, nem hiszem, hogy kettőstömegű lenne. Viszont elég tájékozatlan vagyok a témában, hogy automatánál egytömegű attól még van-e, vagy mi?

Medvedisznoman Elküldve: 2014-12-26 11:43 Mi lehet a baj?

solyom76 írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Újabban alapjáraton viszonylag erősen rezonál az autó. Ehhez társul valami zörgés is a műszerfal alól (gondolom a motortérből), de ez nem is annyira lényeges, mert nyilván csak a rezonancia következménye. Ha minimálisan emelem a fordulatot akkor a rezgés kisimul, zörgés megszűnik. Eddig ez egyáltalán nem volt jellemző, szép sima alapjárata volt. Ha van ötletetek, kérlek osszátok meg velem.
Köszönöm előre is.
Kellemes ünnepeket mindenkinek!

Szia,nekem is volt ilyen gondom, cserélve lettek a motortartók,és a kipufogót tartó gumik és megszűnt a zörgés. Ja nekem csak akkor csinálta ha már meleg volt..



Köszönöm!
Nekem is melegen inkább. Amikor az alapjárat már leesett 700-ra (vagy 650, nemtom pontosan, hogy mennyi)

Medvedisznoman Elküldve: 2014-12-26 10:41 Mi lehet a baj?

Sziasztok!
Újabban alapjáraton viszonylag erősen rezonál az autó. Ehhez társul valami zörgés is a műszerfal alól (gondolom a motortérből), de ez nem is annyira lényeges, mert nyilván csak a rezonancia következménye. Ha minimálisan emelem a fordulatot akkor a rezgés kisimul, zörgés megszűnik. Eddig ez egyáltalán nem volt jellemző, szép sima alapjárata volt. Ha van ötletetek, kérlek osszátok meg velem.
Köszönöm előre is.
Kellemes ünnepeket mindenkinek!

Medvedisznoman Elküldve: 2014-12-26 10:33 Mi lehet a baj?

zuziq írta:

Üdv! Ez csak hengerfej lehet ugye?




Szia! Nem csak az lehet. Hideg időben gyakori jelenség, hogy pára keveredik az olajgőzzel és ez ilyen világos hab formájában lecsapódik a szelepfedélen, de nyilván csak az olajbetöltőn látod. Ha nem fogy a vized, illetve más rendellenességet nem tapasztalsz, akkor nyugi, nincs semmi baja, az enyém is ilyen.

Medvedisznoman Elküldve: 2014-12-20 14:51 CD fejegység, Navi....

Heló!
Business CD stekkerénél meg lehet fordítani a hangszórók polaritását? Úgy értem, hogy ki lehet-e húzni az egyes ereket a stekkerből?
Köszi a segítséget!

Medvedisznoman Elküldve: 2014-12-15 20:14 Fékjavítás

m4c184 írta: Sziasztok! Hétvégén ért az a probléma 50-60km/h-ról satuféket kellett használni.
első fékek beragadtak fékpedállal együtt. Félre álltam fogó fékkel kénytelen voltam.
Egy idő után kiengedtek a fékek, de a pedál bent maradt féklámpa világit és fog a fék egy kicsit. Valaki meg tudná mondani mivel állok szembe? Mi a javítási lehetőség? Segítséget előre is köszönöm. (530D touring automata)


Szia!
Valószínűsítem, hogy valamelyik fékmunkahenger szorult meg. Ha nem értesz hozzá (de ha igen akkor is), mindenképpen vidd szerelőhöz, ezt nem hiszem, hogy bármilyen trükkel orvosolni tudod. Ha tévednék, akkor a biztos lesz aki kijavít, de annyi biztos, hogy biztonsági berendezéssel nem érdemes játszani!


Medvedisznoman Elküldve: 2014-12-15 17:24 ABS-rõl általában

raul227 írta:
Pocses írta:
raul227 írta:

Basszus ez nem gyengén "vakotás". Szerintem érdemes volna mindkettő oldalon küszöböt cserélni, addig meg emeld futóműnél az autót.
Ehhez képest az enyém, csak elöl szoktam annyira felemelni, hogy a hátsókerék is egyből a levegőben van.



a másik oldalt tegnapelőtt emeltem,hallottam egy reccsenést.de aztán már nem is mertem emelni.tényleg nem értek hozzá,de a régi küszöböt egyszerű levenni,és visszatenni az újat?drága mulatság?




Karosszériával kapcsolatban inkább folytasd itt:

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...vitas.html

Hát... elég bátor vagy, hogy megpróbáltad a másik felén is felemelni ezek után. (én nem tettem volna)
Keress egy jó lakatost aki meglesi, vele kell beszélni a javításáról, ajánlatos mindenképp a sárvédődoblemezek alá is benézni, tuti ott sem fog semmi jó fogadni, mert ugye ott meg belel ül a kosz föld egyebek, amihez meg már csak víz kell...





jó,hát nem gondoltam hogy mind a 2oldal törvényszerűen rossz,ha az egyik rossz a másik is.az ott a helyén volt.jaja sajnos.most nem azért de fiat bravon 99es és egy darab rozsda nincs....

[/quote]

Ez azon is múlik, hogy milyen gazdája volt az autónak, meg persze hogy hol-és mennyit használták. Na de visszatérve az eredti kérdésedhez:
A műszerfalon látható piktogrammok utalhatnak feszültségellátási problémára is. Épp egy hete küzdöttem meg ezzel a problémával, ugyanezek a lámpák voltak a légzsákot is beleértve és nekem a feszültségszabályzó volt rossz. Ezt nagyon egyszerűen kiderítheted, mindössze meg kell mérned a feszültséget az akkun járó motornál. ha 12V alatt van akkor itt kell keresgélni. De ha ez a baj, akkor előbb-utóbb lehet, hogy meg is áll, de ezt inább ne várd meg.

Medvedisznoman Elküldve: 2014-12-15 15:09 CD fejegység, Navi....

Sziasztok!
Itt a fórumon olvastam régebben, hogy valaki kicseréltette a Business CD erősítőjét. Az lenne a kérdésem, hogy ki volt, illetve hol/mennyiért végeznek ilyen műtétet?
Köszi

Medvedisznoman Elküldve: 2014-12-14 11:34 Motorgenerál!

andrew írta:
Medvedisznoman írta:
andrew írta:
anubisz írta: Azt nem tudom, nem néztem, de gondolom hozzá kell férni, de hogy ki kell e venni vagy nem? fogalmam sincs. Az azért nem akkora mutatvány, legalább kimosod kívül,belül. Tuti tiszta ramaty


okés hát még nem tudom mi lesz nem kis beruházás ez az egész


Szia!
Nekem ugyanez volt a jelenség és szelepszárszimering volt a bűnös. Szóval, ha lekerül a hengerfej, akkor azokat is mindenképpen cseréltesd, meg minden kis szar tömítést, O-gyűrűt, hogy később ezek már ne okozhassanak gondot. És nem ijesztgetésből, de szólok, hogy nekem ez a műtét 300K+ volt és az csak 4 henger. De utána többé nem lesz gondod ezzel.


okés köszi akkor azé van akinek megoldja a problémát a szimeringcsere, bár neked más típusú motornál volt. remélem nekem is jó lesz.


Látatlanban nyilván nehéz bármit is mondani és szerelő sem vagyok, csak leírtam, hogy nekem mi volt. lehet hogy nálad is ez a baj.

Medvedisznoman Elküldve: 2014-12-11 20:32 Mi lehet a baj?

adamtomi95 írta:
borosadam írta:
Medvedisznoman írta:
Coyote írta: Köszi a korábbi tippeket - bizony a motortartó és váltótartó bakok voltak cserések. Nem is gondoltam, hogy ennyit számít: most induláskor és leállításkor sem érzek rángatást a kasznin, ha szól a zene, induláskor csak a fordulatszámmérőn látom, hogy jár a motor.

Nagyon jó érzés, mintha új autóm lenne. Javaslom másnak is a cserét, ha már rezeg a kaszni - ja és a gumis olcsó bak helyett az olajos Lemförderbe érdemes befektetni.


Szia!
Szerinted ha menet közben vibráció jelentkezik az is ráfogható a bakokra? Nem keréktől jön az biztos, motorféknél pedig erősödik. Autópálya tempónál érezhető igazán. Most épp ezt nyomozom, és megörültem az írásodnak, lehet, hogy nálam is ez lesz. Alapjáraton is remeg amúgy és engem eléggé zavar.


Hardy tárcsa?


Az húzós lesz



Hopp erre elfelejtettem reagálni. Nem olyan drága az, 20körül van a lemförder. Az ilyen kis kiadásoknak már örülök.

Medvedisznoman Elküldve: 2014-12-11 20:21 Mi lehet a baj?

anubisz írta:
Belo írta: Kedves Márkatársak!

SEGÍTÉSÉG! Röviden leírnám az elmúlt 4 hónapban folyamatosan tartó problémámat!
Autó : E46 1.8 benzin compact , 2003 évj.

A probléma elég érdekes. Az autó fullad, néha nem reagál a gázadásra és menet közben is van, hogy folyamatos gázadásnál ránt egyet és utána megy tovább. Amikor az autó "nem jól működik" alapjáraton kicsi gézadásra fullad a fordulat nagyon lassan ereszkedik vissza és ilyenkor menet közben 3500 fordulatig nagyon lomha , 3500 felett rendesen húz. Mielőtt leírnátok, hogy LÉGTÖMEGMÉRŐ a baj jeleznem , hogy a MÁSODIK, GYÁRI légtömegmérő van benne.
Az autó 1 hónapot volt autóvillamossági szerelőnél valamint 3 hetet volt a RACK AUTO (BMW) -ben Budaörsön. Az autóvillamossági szerelő relét cserélt, az akksi alatt lévő "főmodul" cserélte, de semmi... :/
A RACK-nál frissítették a létező összes frissíthető dolgot az autón szelepházat takarítottak és kijelentették, hogy "ne haragudjak de nem tudják mi lehet a baj, szerintük jól működik, hibát nem tárol a computer" :O!!

Ami elég érdekes az az, hogy amikor az autó a fent említett hibákat produkálja, leállítom és az akksi mellett lévő kis fekete dobozba menő vezetéketek megmozgatom majd újra beindítom akkor hibátlanul működik (egy ideig). A dobozba menő vezetéketek megnézettem, nincs szakadás, semmi hiba! :O

Szóval Kedves BMW Guruk nagyon hálás lennék ha valaki tudna nekem ebben segíteni!




Ide vidd el, meg fogják találni a hibát. Nem ajánlanám,ha nem tudnám. Ezzel kellett volna kezdened, és nem költöttél volna vagyonokat masszírozós szervizekbe. Ide már vitettem 320 D mert nem indult, 3 szervizbe bontották darabokra!!! kicseréltek minden faszt, még a váltót is leszedték, mert valami jeladót cseréltek, de az eredeti motor elektronikát is cseréltették, másikra ( használtra ) végül el lett ide vitetve trélerrel,úgy, hogy lecsavarozva a szívósor, stb. 9 kor nekiálltak este 7 kor kész volt, azóta kutya baja.
Elmondanám !! az aksitól vezető egyik vezeték ami ment a motor elektronikához, el volt korrodálva, és nem ment át annyi fesz rajta ami kellett volna a motor vezérlő elektronikának. Mivel nem kapott elég szuflát így nem is igazán akart dolgozni.
Kontakt javítás. Senki nem találta a hibát, ezek kimértek mindent. Előtte máshol darabokra bontottak mindent, kicserélték a fél autót. Ennyi.
Persze nem 20 ezerért dolgoznak, de 3 ember kereste a hibát 9 től estig. 80 ezer volt
előtte másfél hónapig állt a kocsi a szerelőknél, beindítani se tudták,csak bontották az alvázig.
Odamentünk érte másnap,pőccre indult,azóta kutya baja.Lehet osztani,szorozni,kinek mi éri meg !!!
http://www.injektor.hu/
Én ennyit tudtam ezzel kapcsolatban segíteni.


Csatlakoznék! Ugyanezt a túrát végigjártam, 8 darab szerelő húzott le kisebb nagyobb összegekkel azért, hogy közöljék hogy nem tudják mi a baja az autónak (ez még az előző autóm volt). Az érdiek egy délelőtt alatt megoldották hibafeltárással, alkatrész beszerzéssel- és beszereléssel együtt. Zseniálisak!