Medvedisznoman fórum hozzászólásai

Medvedisznoman Elküldve: 2014-11-30 07:39 help dsc & kézifék visszajelzõ magátol elkezdett világít

Jó reggelt!
Ismét a segítségetekre lenne szükségem.
Tegnap kigyulladtak topik címében szereplő lámpák sárgán, megfejelve egy váltóhibával (fogaskerékben felkiáltójel a fokozatjelző ablakban, automatáról beszélünk). Be is rakta magát vészüzembe, azaz 5-be és kézzel sem engedett kapcsolni. Leállítás és újraindítás után a jelenség megszűnt és nem is tért vissza egészen ma hajnalig.
Munkába jövet ismét az előző napi jelenség, majd leállít-újraindít, hiba eltűnik.
Egy perc múlva újra, de ekkor már a kézifék lámpája pirosan, a CD lejátszó elkezdett torzítani, majd az autó elvette a gázt. A motor nem állt le, viszont egyenetlen lett az alapjárat és ugye nem reagált gázra sem,ráadásul a műszerek is megfagytak (75km/h; 2000rpm; 10L/100km álló helyzetben) így leállítottam. Újraindítás sikertelen, a fényszórók villogtak, ez gondolom valamire utalhat. Az autót kénytelen voltam az út mellett hagyni és még most is ott van, ha a svédek el nem hordták azóta.
Bocs a kisregényért, de nem akartam kihagyni semmit.
Jól jönne egy kis segítség, hogy legalább a szerelőig el tudjak gurulni vele. Előre is köszönöm a véleményeket, hozzászólásokat.


Medvedisznoman Elküldve: 2014-10-15 01:27 Motor-váltó

Sziasztok!
Találtam egy jó kis cikket, ami talán érdekes lehet, különösen az autóvásárlás előtt állóknak.
20 kerülendő motor

Medvedisznoman Elküldve: 2014-10-14 23:21 Hangszóró infó

Sziasztok! Megpróbálom újra, hátha nem ért el a megfelelő személyekhez.
Budapesten, vagy környékén tud valaki korrekt, precíz, hozzáértő autóhifist? Tulajdonképpen csak az első szettet cseréltetném ki kábelestől, plusz ajtószigetelés lenne Dynamattal, vagy valami hasonló bitumenes cuccal.
Köszi a segítséget előre is!

Medvedisznoman Elküldve: 2014-10-09 15:42 Hifi beszerelése e46-ba

Sziasztok!
Budapesten, vagy környékén tud valaki korrekt, precíz, hozzáértő autóhifist? Tulajdonképpen csak az első szettet cseréltetném ki kábelestől, plusz ajtószigetelés lenne Dynamattal, vagy valami hasonló bitumenes cuccal.
Köszi a segítséget előre is!

Medvedisznoman Elküldve: 2014-10-02 11:30 Ülésfűtés - hibák - beszerelés - javítás

papaiatis írta:
Medvedisznoman írta:
Tano írta:
papaiatis írta: Két hibát találtam az ülésfűtéssel kapcsolatban.

Error memory:
Seat heating left short circuit or open circuit (error freq: 15, static error)

Shadow error memory:
Seat heting Lower voltage recognised (error freq: 1, sporadic)


Ebben az esetben mindenképp ki kell méregetni a csatlakozási pontoknál a rendszert, valahol vagy kontakthiba vagy szakadás lehet szerintem.


Sziasztok! Ez inkább zárlat lesz szerintem, feszültség letörés ugyanis zárlatkor áll fenn. Ez magyarázná azt is, hogy miért kapcsol ki. Nálam megtört a vezeték a az ülő- és hátlap között, a sok hajtogatástól (kupé) és az okozott hasonló tüneteket. Érdemes lenne a működő és a nem működő rész között szemrevételezni a vezetéket (már ha hozzáférsz)


Köszönöm a válaszokat! A hétvégén megpróbálok alánézni az üléseknek és kimérni műszerrel amit csak lehet. Jelentkezem az eredménnyel
Még annyi, hogy kb 3 hete még működött valamennyire. Ez azt jelenti, hogy nem kapcsolt ki egyből, hanem csak pár perc után. Most viszont 1-2 másodperccel később ki is kapcsol. Esetleg ezzel lehet szűkíteni a problémakört?



Így még inkább zárlatnak tűnik. Fokozatosan romlott a szigetelés az erek között és időnként összeértek, most pedig folyamatosan összeérnek. Én legalábbis erre gondolok.

Medvedisznoman Elküldve: 2014-09-30 18:35 Ülésfűtés - hibák - beszerelés - javítás

Tano írta:
papaiatis írta: Két hibát találtam az ülésfűtéssel kapcsolatban.

Error memory:
Seat heating left short circuit or open circuit (error freq: 15, static error)

Shadow error memory:
Seat heting Lower voltage recognised (error freq: 1, sporadic)


Ebben az esetben mindenképp ki kell méregetni a csatlakozási pontoknál a rendszert, valahol vagy kontakthiba vagy szakadás lehet szerintem.


Sziasztok! Ez inkább zárlat lesz szerintem, feszültség letörés ugyanis zárlatkor áll fenn. Ez magyarázná azt is, hogy miért kapcsol ki. Nálam megtört a vezeték a az ülő- és hátlap között, a sok hajtogatástól (kupé) és az okozott hasonló tüneteket. Érdemes lenne a működő és a nem működő rész között szemrevételezni a vezetéket (már ha hozzáférsz)

Medvedisznoman Elküldve: 2014-09-20 22:35 Motorolaj

wori22 írta: Üdv. nem tudom jó helyre írok e? de olyan gondom lenne hogy a legutóbbi olajszint ellenőrzésnél észre vettem hogy le van törve a nivópálca vége! nos valoszinü benne tört el. mit csináljak? tudd nekem az ott kárt csinálni ????
köszönöm a válaszokat...


Szia!
Nem vagyok benne biztos, de kis szerencsével megtalálod az olajdekni alján. Valaki majd kijavít, ha tévedek.

Medvedisznoman Elküldve: 2014-09-01 21:29 330ci ajtókéder

krissz írta:
Medvedisznoman írta:
tomy1228 írta:
Medvedisznoman írta:
krissz írta:
pneurob írta:
krissz írta:
tomy1228 írta:
BarG írta:
tomy1228 írta: Szevasztok!
Végigolvastam a topicot de látom senkinek nem sikerült tartósan megragasztani ezt a plüss csíkot az ajtókéderen.Elég rég volt már erről szó úgyh gondoltam megkérdezem hátha van vmi új infó erről hogy mivel is lehetne megragasztani?
Egy ötlet gondoltam benézek egy gumishoz és megkérdezem hogy ők ezeket a gombákat mivel javítják/ragasztják,ha azt megfogja talán ezt is megfogná!!?

üdv:Tomy


Csak annyi új info van, hogy már 7. éve tart a cserélt, új cikkszámos kéder.
Nincs más út, csak a csere.


Azért még probálkozok egy két ragasztással hátha sikerül vmi jót találni!




Nekem is lejött a plüss cucc a napokban, sikerült azóta valami tartós megoldást találni?


Lehet próbálkozni taknyolgatni, de sosem lesz jó, ki kell cserélni. Tudom, hogy 70e Ft körül van egy ilyen, de nincs más megoldás. Nem azért kell cserélni, mert megsérült, hanem mert el van öregedve.




Értem persze, csak egy éve lett cserélve, ennyi idő alatt nem öregedhet el.. Direkt kihangsúlyozta az eladó srác mikor megvettem a kocsit, hogy nem kis pénz volt. Számlám, blokkom semmim nincs és azért ez így elég idegesítő.


Lehet, hogy megvan a megfejtés! Ma megragasztottam ezzel és úgy fest, hogy jó lesz. Nem szeretném elkiabálni, ezért adok még neki egy hetet, addig ne rohanjatok az Obiba. Hamarosan beszámolok az eredményről.


Nekem is sikerült visszaragasztani tavaly nyaron,szoval ugy tünik hogy tartos mert eddig birta a hideget meleget meg mindent,egy a baj hogy nem emlékszem a pontos tipusra az biztos hogy Downcorning és szilikon alapu volt.


Na sajnos nem jó ez sem. A lazább részeken még működhet, de ahol a B oszlopon van egy "s" kanyar a kéderen, ott eléggé feszül és a ragacs nem bírja. Legközelebb a ragasztópisztollyal fogok próbálkozni. Ha valaki megtalálja a gyógymódot, az szóljon. Köszi!


Én már végső elkeseredésemben úgy döntöttem két ragasztóval fogom megragasztani..
Lecsiszoltam mindkét felületet, majd a kéder közepére PVC ragasztót toltam, és a két szélére csíkban cipőragasztót ha jól emlékszem. Az egyik gyorsan köt, másik lassan, szépen kitámasztottam meg oda duct tapeltem, bezártam a kocsit és egy napig hagytam. Azóta teljesen jó, még az "S" kanyarnál is gyönyörűen fog


A ragasztó pontos tipusa megvan esetleg?

Medvedisznoman Elküldve: 2014-09-01 20:55 330ci ajtókéder

tomy1228 írta:
Medvedisznoman írta:
krissz írta:
pneurob írta:
krissz írta:
tomy1228 írta:
BarG írta:
tomy1228 írta: Szevasztok!
Végigolvastam a topicot de látom senkinek nem sikerült tartósan megragasztani ezt a plüss csíkot az ajtókéderen.Elég rég volt már erről szó úgyh gondoltam megkérdezem hátha van vmi új infó erről hogy mivel is lehetne megragasztani?
Egy ötlet gondoltam benézek egy gumishoz és megkérdezem hogy ők ezeket a gombákat mivel javítják/ragasztják,ha azt megfogja talán ezt is megfogná!!?

üdv:Tomy


Csak annyi új info van, hogy már 7. éve tart a cserélt, új cikkszámos kéder.
Nincs más út, csak a csere.


Azért még probálkozok egy két ragasztással hátha sikerül vmi jót találni!




Nekem is lejött a plüss cucc a napokban, sikerült azóta valami tartós megoldást találni?


Lehet próbálkozni taknyolgatni, de sosem lesz jó, ki kell cserélni. Tudom, hogy 70e Ft körül van egy ilyen, de nincs más megoldás. Nem azért kell cserélni, mert megsérült, hanem mert el van öregedve.




Értem persze, csak egy éve lett cserélve, ennyi idő alatt nem öregedhet el.. Direkt kihangsúlyozta az eladó srác mikor megvettem a kocsit, hogy nem kis pénz volt. Számlám, blokkom semmim nincs és azért ez így elég idegesítő.


Lehet, hogy megvan a megfejtés! Ma megragasztottam ezzel és úgy fest, hogy jó lesz. Nem szeretném elkiabálni, ezért adok még neki egy hetet, addig ne rohanjatok az Obiba. Hamarosan beszámolok az eredményről.


Nekem is sikerült visszaragasztani tavaly nyaron,szoval ugy tünik hogy tartos mert eddig birta a hideget meleget meg mindent,egy a baj hogy nem emlékszem a pontos tipusra az biztos hogy Downcorning és szilikon alapu volt.


Na sajnos nem jó ez sem. A lazább részeken még működhet, de ahol a B oszlopon van egy "s" kanyar a kéderen, ott eléggé feszül és a ragacs nem bírja. Legközelebb a ragasztópisztollyal fogok próbálkozni. Ha valaki megtalálja a gyógymódot, az szóljon. Köszi!

Medvedisznoman Elküldve: 2014-08-22 15:46 330ci ajtókéder

krissz írta:
pneurob írta:
krissz írta:
tomy1228 írta:
BarG írta:
tomy1228 írta: Szevasztok!
Végigolvastam a topicot de látom senkinek nem sikerült tartósan megragasztani ezt a plüss csíkot az ajtókéderen.Elég rég volt már erről szó úgyh gondoltam megkérdezem hátha van vmi új infó erről hogy mivel is lehetne megragasztani?
Egy ötlet gondoltam benézek egy gumishoz és megkérdezem hogy ők ezeket a gombákat mivel javítják/ragasztják,ha azt megfogja talán ezt is megfogná!!?

üdv:Tomy


Csak annyi új info van, hogy már 7. éve tart a cserélt, új cikkszámos kéder.
Nincs más út, csak a csere.


Azért még probálkozok egy két ragasztással hátha sikerül vmi jót találni!



Nekem is lejött a plüss cucc a napokban, sikerült azóta valami tartós megoldást találni?


Lehet próbálkozni taknyolgatni, de sosem lesz jó, ki kell cserélni. Tudom, hogy 70e Ft körül van egy ilyen, de nincs más megoldás. Nem azért kell cserélni, mert megsérült, hanem mert el van öregedve.




Értem persze, csak egy éve lett cserélve, ennyi idő alatt nem öregedhet el.. Direkt kihangsúlyozta az eladó srác mikor megvettem a kocsit, hogy nem kis pénz volt. Számlám, blokkom semmim nincs és azért ez így elég idegesítő.


Lehet, hogy megvan a megfejtés! Ma megragasztottam ezzel és úgy fest, hogy jó lesz. Nem szeretném elkiabálni, ezért adok még neki egy hetet, addig ne rohanjatok az Obiba. Hamarosan beszámolok az eredményről.

Medvedisznoman Elküldve: 2014-08-19 14:30 Autóvásárlás

bmwe46white írta: Egy új autó vásárlásán töröm a fejem, kupéban gondolkozom mégpedig egy e92-esben dízel fajta.. nagyon sok 2 ezres dízelt látok de szeretnék valami nagyobb motorral felszereltebbet állítólag a 2.5-es is csak nagyon kevesebbet fogyaszt többet de azért alap esetben is 197 ló vélemények erről a típusról illetve motorról ?


A 25d is 2993ccm, úgyhogy ha ez a limit, akkor nem kell kizárnod a 30d-t sem

Medvedisznoman Elküldve: 2014-08-19 13:19 Akkumulátor

kgy írta: Sziasztok!

Van egy 524TD-m még 89-ből. Valami leszívja az akkumulátort.
Egy 95aH-s gigawatt akku van benne, 4 napig nem használtam és lemerült.
Rámértem a generátorra, az tölt nincs vele baj.
Szereztem egy akkut, igaz ez csak 75aH-s.
A kezdő feszültség 12,85V.
Naponta rámértem és ezeket az értékeket kaptam.
12,85 12,59 12,47 12,37 12,29 Az autót nem használtam, 12,29-nél még beindult.
Normális az ilyen szintű merülés? A régi akku feszültsége nem változott 12,17v-nál cseréltem ki és a 4 nap alatt nem változott.
Télen megérteném ha lemerülne, de most 1 hetet szerintem simán ki kellene, hogy bírjon.



Szia!
Érdemes lenne áramfelvételt is mérni leállított motornál (lakatfogóval pl). Ha valami szívja akkor az így egyből kiderül. Ha nem, akkor lehet hogy öregszik az akkud. Ezek általában 5-6 évet bírnak normál használat mellett (ha van erősítő és mélyláda akkor kevesebbet).

Medvedisznoman Elküldve: 2014-08-18 15:12 Felni javítás, hol érdemes, mik a tapasztalatok?

solyom76 írta:
Prof írta:
solyom76 írta: Sziasztok , felniket szeretnék felujitatni,mert már a peremeken meg van pattanva a lakkozás... tudnátok valakit ajánlani?


csak hogy ilyen legyen..




Budapesten
http://felnijavitas.eu/
http://www.felniklinika.hu/

Nem a legolcsóbb, de minőségi a munkájuk.

Köszi, nem mondom ,hogy mind1 az ár,de mindenképpen tuti felniket szeretnék látni..
ez mindenhol így van a minőségnek ára van...


Szia!
Én ITT szoktam políroztatni, makulátlan munkát végzett mindig és árban sem volt vészes. 17-es felni perempolír 15-20ezer/garnitúra. Bátran ajánlom!
Ráadásul van egy gyönyörű BMW "2002"versenyautója amit érdemes megnézni


Medvedisznoman Elküldve: 2014-08-18 15:07 Furcsa hangok a kerekek felõl.

krissz írta:
krissz írta:
Medvedisznoman írta:
anubisz írta:
krissz írta:
Pales320Ci írta:
medveborke írta:
Pales320Ci írta: Sziasztok!

Új vagyok a fórumon és a segitségeteket kérném. E46 320Ci-m van 2.2 125Kw 2001, múlt héten fura ropogásra lettem figyelmes és nem igazán tudom betájolni honnan jön a hang. Mikor tekerem a kormányt főleg parkoláskor és kis tempónál valami enyhén ropog. Egy hónapja tettem fel az új nyári felniket ami 205/50 R17 a gyári téli pedig 205/55 R16. Lehet hogy emiatt történt valami?
Nagyon köszönöm a segitséget előre is mindenkinek!


Nekem ugyan ez van most, szerintem kiszáradt a gömbcsukló! De majd valaki aki jobban ért hozzá, majd segít úgyis. Egyébként, ha kiszáradt érdemes megkenni? Vagy okosabb döntés újat venni bele?


Köszi, megpróbálom.
Furcsálltam is hogy pont a meleg időkkel jött a probléma és egyszerre mind két oldalon. Csukló szakadásra gondoltam de mennyire valószinű hogy pont egyszerre megy el mind a kettő?!



Nekem nemrég pont ilyen problémám akadt.. Lassú tempós kanyarodásnál, parkolásnál ropog valami elölről.. Sikerült erre megoldást találni? Nagyon zavaró!



Először a kanyar stabilizátor összekötő 2 szilentjét nézzétek meg. Éppen csak lépésben haladáskor,kanyarodáskor,dimbes-dombos,huplis füves részen haladva erős roppanások. Nekem olyanokat roppant mintha el lenne törve valami. Kivettük,megkentük zsírral, csap próba képen.Elhalgatott, 50 méter után újra ropogott, tehát kenés nem sígitt !! Próbának, tesztnek jó. Szilentet cseréltem,én powerflexet raktam be, biztonság kedvéért a 2 kutyacsontot is cseréltem, mert filléres tétel.
Megszűnt minden ropogás.Kiszáradt,elöregedett szilent. Persze lehet más is,de ezt ellenőrizni kell.

Végeredményt írjátok meg,hogy más is tanuljon...

Hibát még úgy tudod feltárni, hogy csáposon megemelitek, utána olajos emelővel emelgetve,le,fel a bal,jobb hátsó lengőkar kerékkel együtt, nálam akkor is roppant. Szilent tartókat lecsavarozva megszűnt.
Nagyon csalóka mert minden gumi ágyba van, még is egészen felroppan a difiig, aztán szétvezetődik a hang. 10 percig lett nézegetve,hallgatva,nem volt megoldás, mire le lett oldva a szilent tartó és lám megszűnt a roppanás. Gondolom a kopott száraz szilent megfeszíti a stabrudat, az meg mindent ott hátul, és mikor mozdul akkor szorul. Persze lehet más is,de nálam ez volt. Jellemzően a hátsó hajlamos erre.



Álló helyzetben is ropog, ha tekered a kormányt? Ha igen akkor érdemes a toronycsapágynál is hallgatózni. Bár ha az lenne arra hamar rájöttél volna, mert ez esetben elég jól behetárolható a zaj forrása.


Nagyon köszönöm! Csak és kizárólag szintkülönbséges lassú kanyarodásnál, sem állóhelyben, sem menetközben nincs hangja. Medvedisznoman! Köszi a részletes leírást, elindulunk, végignézzük, de mivel most nem leszek itthon csak később tudok reagálni, de mindenképp megírom mi volt a gond!


Körülnéztem neten, mit kéne keresnem a kocsi alatt.. A képen a kettes alkatrész a stabilizátor szilent ugye? KÉP




Az lesz az

Medvedisznoman Elküldve: 2014-08-18 02:15 Furcsa hangok a kerekek felõl.

anubisz írta:
krissz írta:
Pales320Ci írta:
medveborke írta:
Pales320Ci írta: Sziasztok!

Új vagyok a fórumon és a segitségeteket kérném. E46 320Ci-m van 2.2 125Kw 2001, múlt héten fura ropogásra lettem figyelmes és nem igazán tudom betájolni honnan jön a hang. Mikor tekerem a kormányt főleg parkoláskor és kis tempónál valami enyhén ropog. Egy hónapja tettem fel az új nyári felniket ami 205/50 R17 a gyári téli pedig 205/55 R16. Lehet hogy emiatt történt valami?
Nagyon köszönöm a segitséget előre is mindenkinek!


Nekem ugyan ez van most, szerintem kiszáradt a gömbcsukló! De majd valaki aki jobban ért hozzá, majd segít úgyis. Egyébként, ha kiszáradt érdemes megkenni? Vagy okosabb döntés újat venni bele?


Köszi, megpróbálom.
Furcsálltam is hogy pont a meleg időkkel jött a probléma és egyszerre mind két oldalon. Csukló szakadásra gondoltam de mennyire valószinű hogy pont egyszerre megy el mind a kettő?!



Nekem nemrég pont ilyen problémám akadt.. Lassú tempós kanyarodásnál, parkolásnál ropog valami elölről.. Sikerült erre megoldást találni? Nagyon zavaró!



Először a kanyar stabilizátor összekötő 2 szilentjét nézzétek meg. Éppen csak lépésben haladáskor,kanyarodáskor,dimbes-dombos,huplis füves részen haladva erős roppanások. Nekem olyanokat roppant mintha el lenne törve valami. Kivettük,megkentük zsírral, csap próba képen.Elhalgatott, 50 méter után újra ropogott, tehát kenés nem sígitt !! Próbának, tesztnek jó. Szilentet cseréltem,én powerflexet raktam be, biztonság kedvéért a 2 kutyacsontot is cseréltem, mert filléres tétel.
Megszűnt minden ropogás.Kiszáradt,elöregedett szilent. Persze lehet más is,de ezt ellenőrizni kell.

Végeredményt írjátok meg,hogy más is tanuljon...

Hibát még úgy tudod feltárni, hogy csáposon megemelitek, utána olajos emelővel emelgetve,le,fel a bal,jobb hátsó lengőkar kerékkel együtt, nálam akkor is roppant. Szilent tartókat lecsavarozva megszűnt.
Nagyon csalóka mert minden gumi ágyba van, még is egészen felroppan a difiig, aztán szétvezetődik a hang. 10 percig lett nézegetve,hallgatva,nem volt megoldás, mire le lett oldva a szilent tartó és lám megszűnt a roppanás. Gondolom a kopott száraz szilent megfeszíti a stabrudat, az meg mindent ott hátul, és mikor mozdul akkor szorul. Persze lehet más is,de nálam ez volt. Jellemzően a hátsó hajlamos erre.



Álló helyzetben is ropog, ha tekered a kormányt? Ha igen akkor érdemes a toronycsapágynál is hallgatózni. Bár ha az lenne arra hamar rájöttél volna, mert ez esetben elég jól behetárolható a zaj forrása.