Medvedisznoman fórum hozzászólásai

Medvedisznoman Elküldve: 2014-08-12 20:15 alapjárat leesik, ingadozik

baki113 írta:
Medvedisznoman írta:
baki113 írta: Üdv mindenkinek,
nálam is tapasztalható már egy ideje a probléma, a kocsim e46 318i M43b19 motorral.
Szóval a tünetek: az autó hidegen, melegen indul probléma nélkül, hidegen szépen beáll a fordulatszám alapjáratra és szép jár a motor. Viszont az első gázfröccs után már leesik az alapjárat kb 500-ra majd onnan párszor visszaugrik és beáll megint. Ezután ezt hidegen, melegen végig produkálja menet közben(pl lámpánál). Na és akkor itt hozzátennék egy kis érdekességet amit eddig nem olvastam a témában, hogy ha minél több fogyasztó van felkapcsolva(lámpa, fütés, klíma) akkor annál erőteljesebben csinálja, volt hogy klíma+lámpa kombóval le is állt, ha nincs felkapcsolva semmi akkor pedig alig észrevehető. Hétvégén pedig még egy érdekességet tapasztaltam, általában a Shellnél tankolok 95-öst, de máshol is szoktam néha, viszont a hétvégén csak úgy a 100-ast tankoltam bele és azóta az alapjárat nem ingadozik, még akkor is ha minden be van kapcsolva. Erre tud valaki valami okosat?


Heló!
Ha a sok fogyasztótól leáll az könnyen lehet attól, hogy nem jó a töltésed. Ha van egy multiméter a közelben, ezt könnyen kiderítheted úgy, hogy járó motornál méred a feszültséget (pl. az akkumulátor sarukon) és miközben kapcsolgatod be a fogyasztókat figyeled, hogy esik-e a fesz, illetve, hogy rövid időn belül helyreáll-e. Ha nem akkor lehet hogy fesszabályzó, vagy egyszerűen csak kopottak a szénkefék, vagy a csúszógyűrűk. Diag is megmondja, ha alacsony volt a fesz. Ettől pl leállhat. Hogy az oktánszámhoz mi köze van azt sajnos nem tudom, de biztos lesz itt valaki, akinek van ötlete.
Az alapjárat ingadozást is okozhatja több dolog, ha jól emlékszem kartergázmembrán témában is volt erről szó.


Hát a leállás vagy 2x fordult eddig elő, a töltésre még nem gondoltam, de lehet akkor megnézem majd. Igen én is olvastam már sok mindent az alapjárattal kapcsolatban és hogy nincs rá egyértelmű megoldás, csak pont az a furcsa, hogy mintha ezek a tünetek mind összefüggenének.


Lehetséges, hogy összefüggenek én nem mondom, hogy nem. Csak lesz egy hozzáértő aki megmondja a tutit...

Medvedisznoman Elküldve: 2014-08-12 15:46 Felni csere

YELLOW írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok!
E46 coupe alatt elfér a 8x17 ET34 felni? Nem ér bele sehol?


elfér


Köszi

Medvedisznoman Elküldve: 2014-08-12 15:37 Felni csere

Sziasztok!
E46 coupe alatt elfér a 8x17 ET34 felni? Nem ér bele sehol?

Medvedisznoman Elküldve: 2014-08-11 23:12 alapjárat leesik, ingadozik

baki113 írta: Üdv mindenkinek,
nálam is tapasztalható már egy ideje a probléma, a kocsim e46 318i M43b19 motorral.
Szóval a tünetek: az autó hidegen, melegen indul probléma nélkül, hidegen szépen beáll a fordulatszám alapjáratra és szép jár a motor. Viszont az első gázfröccs után már leesik az alapjárat kb 500-ra majd onnan párszor visszaugrik és beáll megint. Ezután ezt hidegen, melegen végig produkálja menet közben(pl lámpánál). Na és akkor itt hozzátennék egy kis érdekességet amit eddig nem olvastam a témában, hogy ha minél több fogyasztó van felkapcsolva(lámpa, fütés, klíma) akkor annál erőteljesebben csinálja, volt hogy klíma+lámpa kombóval le is állt, ha nincs felkapcsolva semmi akkor pedig alig észrevehető. Hétvégén pedig még egy érdekességet tapasztaltam, általában a Shellnél tankolok 95-öst, de máshol is szoktam néha, viszont a hétvégén csak úgy a 100-ast tankoltam bele és azóta az alapjárat nem ingadozik, még akkor is ha minden be van kapcsolva. Erre tud valaki valami okosat?


Heló!
Ha a sok fogyasztótól leáll az könnyen lehet attól, hogy nem jó a töltésed. Ha van egy multiméter a közelben, ezt könnyen kiderítheted úgy, hogy járó motornál méred a feszültséget (pl. az akkumulátor sarukon) és miközben kapcsolgatod be a fogyasztókat figyeled, hogy esik-e a fesz, illetve, hogy rövid időn belül helyreáll-e. Ha nem akkor lehet hogy fesszabályzó, vagy egyszerűen csak kopottak a szénkefék, vagy a csúszógyűrűk. Diag is megmondja, ha alacsony volt a fesz. Ettől pl leállhat. Hogy az oktánszámhoz mi köze van azt sajnos nem tudom, de biztos lesz itt valaki, akinek van ötlete.
Az alapjárat ingadozást is okozhatja több dolog, ha jól emlékszem kartergázmembrán témában is volt erről szó.

Medvedisznoman Elküldve: 2014-08-10 17:15 Felni csere

Sziasztok!
Style 68 felnikhez 68mm-es kupak való?

Medvedisznoman Elküldve: 2014-08-05 20:03 Futómû és hibái

[quote="YELLOW"]
Coyote írta: Mióta visszacseréltem a nyári gumikra, fordulatszám szerint változó, búgó, surrogó hangot hallok az első futómű irányából. Gáztól/féktől független, kanyarodásnál talán kicsit változik, én ez alapján a gumira tippelek. Szemmel látható szálszakadást nem találtam (ez nem jelenti azt, hogy nem az). Téli gumikkal nem volt ilyen gondom, és mivel egyértelműen a nyáriaknál jött elő, a gumi lehet a ludas.

Hónapról hónapra romlik a helyzet, kb. 30 km/h-60 km/h között hallható, felette semmi, és a kormányt sem rázza.

Szerintetek mi lehet, tényleg csak a gumi? Szilentcsere volt nyár elején, kerékcsapágy-csere soha, nem is tudom milyen hangja lenne, ha azzal lenne a baj. A búgás által keltett rezgést a kormányon is érzem már.


Apámnál volt ugyanez a jelenség, tehát a tavaszi csere után egyből jött a búgás 40-60 között. A gumik öregedtek el. Hiába volt több, mint 6mm futófelület, kuka. 7 éves Continental.

Medvedisznoman Elküldve: 2014-08-05 19:52 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW írta:
Medvedisznoman írta:
YELLOW írta:
Medvedisznoman írta:
YELLOW írta:
sve21 írta: Hello Mindenki!Ki milyen tárcsát és betétet ajánl(első-hátsó) esetleg vélemények róla sima hétköznapi felhasználáshoz 136le E46 ba köszi Fanok!


Jurid és kész


Én EBC-t vettem és nagyon elégedett vagyok vele.


jó de a kérdés az volt, hogy átlagos felhasználásra... arra meg a Jurid bőven jó. és talán árban is igen jó. és iylen kategóriában szonte más márkát el lehet felejteni. mert pl a brembo ebben a szegmensben elég kaka, de lehetne még mondani. vágott, meg mart tárcsa felesleges normál hazsnálathoz, nekem is csak azért van mart, mert az tetszett


Az EBC-nek nem csak sport tárcsái és betétei vannak. A Premium Disc és a Blackstuff betét normál felhasználásra van.


na de árban azért az is több... erre fel írtam, hogy Jurid kategóriában a többi, ami hasonló árban lenne, azok meg mind szarok. így ár/értékben szerintem a Jurid a legjobb választás.


Tényleg nem szeretnék nagyon belemenni, de nem drágább az EBC.

Medvedisznoman Elküldve: 2014-08-05 19:30 Féktárcsa és fékbetét

hil írta:
Medvedisznoman írta:
YELLOW írta:
Medvedisznoman írta:
YELLOW írta:
sve21 írta: Hello Mindenki!Ki milyen tárcsát és betétet ajánl(első-hátsó) esetleg vélemények róla sima hétköznapi felhasználáshoz 136le E46 ba köszi Fanok!


Jurid és kész


Én EBC-t vettem és nagyon elégedett vagyok vele.


jó de a kérdés az volt, hogy átlagos felhasználásra... arra meg a Jurid bőven jó. és talán árban is igen jó. és iylen kategóriában szonte más márkát el lehet felejteni. mert pl a brembo ebben a szegmensben elég kaka, de lehetne még mondani. vágott, meg mart tárcsa felesleges normál hazsnálathoz, nekem is csak azért van mart, mert az tetszett


Az EBC-nek nem csak sport tárcsái és betétei vannak. A Premium Disc és a Blackstuff betét normál felhasználásra van.

Sziasztok!
Ez megint a amilyen olajat vegyek kérdéshez hasonlatos, tehát csak vita van belőle.
Olyat veszel, amilyet akarsz, mindenkitől mást fogsz olvasni.
hil


Jogos. Én sem szeretném megmondani, hogy milyet vegyél, én csak megosztottam a véleményem az általam használt tárcsákról és betétekről.

Medvedisznoman Elküldve: 2014-08-05 18:45 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW írta:
Medvedisznoman írta:
YELLOW írta:
sve21 írta: Hello Mindenki!Ki milyen tárcsát és betétet ajánl(első-hátsó) esetleg vélemények róla sima hétköznapi felhasználáshoz 136le E46 ba köszi Fanok!


Jurid és kész


Én EBC-t vettem és nagyon elégedett vagyok vele.


jó de a kérdés az volt, hogy átlagos felhasználásra... arra meg a Jurid bőven jó. és talán árban is igen jó. és iylen kategóriában szonte más márkát el lehet felejteni. mert pl a brembo ebben a szegmensben elég kaka, de lehetne még mondani. vágott, meg mart tárcsa felesleges normál hazsnálathoz, nekem is csak azért van mart, mert az tetszett


Az EBC-nek nem csak sport tárcsái és betétei vannak. A Premium Disc és a Blackstuff betét normál felhasználásra van.

Medvedisznoman Elküldve: 2014-08-05 12:38 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW írta:
sve21 írta: Hello Mindenki!Ki milyen tárcsát és betétet ajánl(első-hátsó) esetleg vélemények róla sima hétköznapi felhasználáshoz 136le E46 ba köszi Fanok!


Jurid és kész


Én EBC-t vettem és nagyon elégedett vagyok vele.

Medvedisznoman Elküldve: 2014-08-03 15:54 Motor-váltó

m87z írta:
Medvedisznoman írta:
m87z írta:
Medvedisznoman írta:
Kuszi írta:
m87z írta:
Medvedisznoman írta:
Kuszi írta:
Medvedisznoman írta:
Kuszi írta: Mivel bmw-m eszegeti az olajat (1L/1000km), lehet szelepszár szimeringet kellene cserélni. Kérdés ki lehet cserélni motorkiszerelés nélkül? Hengerfej kifér a kasznitól?
e46 318i 2003 n42-es motor...


Szia. Füstöl is az autó?


igen


Hidegen is vagy csak melegen? Ugyanez a bajom ugyanezzel a motorral, azért kérdezem. Nekem csak melegen, főleg amikor nincs pörgetve pl városban vagy alapjárat után gázadásra bitang füst, de motorfékes üzem után is ugyanez.

Szóval, ha nálad is ez van akkor várd meg amig az enyém kész lesz és megmondom mi volt a baj. Kedden viszem javíttatni.



Üdv
Nekem az n46os motorral is ugyanez a gond 600km alatt megevett több mint 1 liter olajat de viszont nem füstölt, a szerelő mondta hogy a katalizátor felfogta a füstöt remélhetőleg az nem ment tönkre még emiatt. kb 2 hete szét van szedve az autó elég jól ki lett belezve de a motort nem kell kivenni hozzá. még szerencse az előző gazdáját nagyon érdekelte hogy eszi az olajat inkább csak után töltögette...


Általában akkor füstöl ha alapjáraton jár egy kicsit, és utánna gázt adok, menet közben nem vettem észre, visszapillantóból nem látok magam után füstöt.


Akkor majd figyeld meg egy hosszabb motorfékes lejtő után. Szerintem egy cipőben járunk. Neked szelepszár szimmeringet mondanak?



nekem szelepszár szimering és már ki is vannak cserélve, meg voltak már keménykedve nagyon és áteresztették az olajat, tiszta égett kokszos volt a motor belseje ráadásul a kipufogó torkot is kitakarították azt nem láttam és abban is nagyon sok volt állítólag, remélem most már tényleg jó lesz, 1 hónapja szerelőnél van, előtte is már mindenféle tömítés ki lett cserélve ami szóba jöhetett mert folyt is el olaj a motorból, remélem csak ez volt a baja és nem kell még a dugattyú gyűrűket is kicserélni mert akkor megeszem a kalapom...


Reméljük, hogy ez megoldja a dolgot.
Mennyibe fájt, ha meg szabad kérdezni?


ma hoztam el a kocsit, azt mondta a szerelő hogy hajtsam még hogy biztosra tudjuk hogy ez volt e a hiba, elvileg a gyűrűk még tökéletesek mert nincs megkarcolva a dugattyúnál a fal szóval tuti jónak kell lennie, meg még valami keringető cső ami a kipufogóhoz vezeti a levegőt teljesen ki volt lapulva és nem áramlott benne a levegő normálisan ezáltal olajat nyomott a kipufogó torokba vagy mi /azt mondta emiatt füstöl az autó gázadásnál néha/, már nem tudtam figyelni rá mert örültem hogy kész a kocsi. kipróbáltam és nagyon megy most előtte nem ment ilyen jól, összesen 200ezret füzettem érte abból 90ezer volt a tömítés készlet amibe ugye az összes tömítés benne van meg a szimeringek is, az a kis 10 centis cső pedig 10ezer ft volt, nagyjából olyan 150ezer az egész móka szerelőtől függően kinek mennyi az óradíja


Tegnap végre az enyém is elkészült. Nekem szelepszár szimeringek voltak kikeményedve, plusz a vezérlés vezetőkerete volt eltörve. Ezek, plusz egy valag tömítés, O-gyűrű, hengerfej síkolás, szelep- és szelepfészek köszörülés, önindító felújítás, ilyenek. 300+ pénz volt, de most úgy tűnik, hogy jó. Legalábbis nem füstöl és csendesebb is lett a motor. Remélem, hogy most pár évig olajcserén kívül nem nagyon kell rá költeni.

Medvedisznoman Elküldve: 2014-07-29 14:01 Olajzabálás

YELLOW írta:
szotakdavid írta:
bigero írta:
oké, köszi az ötleteket, akkor liqui-t kap legközelebb


Esetleg Gyári Bmw olaj..


de miért? korábban is így gondoltad, vagy csak forgalmazó lettél?
egyéb fórumokon is szidják, talán hivatalos szervízből vennék, ha nem lenne arany árban ott, talán az biztos forrás és castrol van benne, de ennyi erővel castrol is vehető akkor. viszont túl sokan árulják civilben, meg akárhogy, tele a vatera, meg minden vele. kitudja ezek honnan szerzik? van akinek megnyugvás a gyári jelölésű olaj, olyan ez, mint a haribo gumicukor vs lidl-s Sugarland (http://divany.hu/alapkonyha/20...ukorteszt/). mindkettő első lett, de ha az összetevőket nézzük, a lidl-ösben semmi "E" jelzésű adalék, csupa természetes dolog a színezék és olcsóbb. remélem érthető a hasonlat.


Ki vesz vaterán olajat?

Medvedisznoman Elküldve: 2014-07-28 20:28 Olajzabálás

bigero írta:
szotakdavid írta:
YELLOW írta:
Medvedisznoman írta:
YELLOW írta:
bigero írta: Sziasztok! a problémám a következő, olajcsere óta zabálja az olajat a gép, egy benzines 320i e90-ről van szó. csere előtt 5w40 volt benne, most 5w30. addig 9ezer km-en evett meg 1 litert most 2ezren már fél liter lement neki, és ráadásul füstölni is elkezdett... addig nem volt füst az biztos. véleményetekre lennék kíváncsi hogy mitől lehet! kartergázszűrő 25ezer km-rel ezelőtt lett cserélve lehet megint az lenne???


sz@r az olaj ami bele lett rakva. ennyi. más márkát kell beletenni.


Nem valószínű, hogy az lenne. Yellownak igaza lehet, de lehet szelepszár szimering is, én pont most járok ebben a cipőben. Ez az olajfogyasztás amúgy nem sok, nekem ezt a mennyiséget 200km-en ette meg. De mivel füstöl is, így már oda kell rá figyelni. Én is az olajváltással próbálkoznék először, mert az a legolcsóbb, ha az nem segít, akkor érdemes tovább vizsgálódni a fent említett szimeringeknél.
Ja, és ha az 5W40-et nem ette, akkor újra olyat tegyél bele. Szerintem...



a 30-assal sem kéne gondnak lennie. józan ész, avagy jó zenész... volt valami slágerben szóval ha bármi hiba csere, vagy javítás után jön elő, akkor ot kell keresni a bibit.
jó lenne tudni miylen olaj lett belerakva. lehet hogy minőségi olaj, csak épp pont feloldotta a több éves szutykot onnan, ahol el is tud már most szivárogni. vagy maga az olaj nem jó. én inkább ezt mondom, mert ez a legvalószínűbb. persze előfordulhat az is, hogy már mindegy, mert annyira rossz volt az olaj, hogy tulajdonképen kenő tulajdonságát nem látta el, így valami nagyon elkopott. ez egy jó minőségű olajcserével kiszűrhető. ha azt nem fogja enni akkor olaj, ha azt is, akkor a mostani olaj nagyon gallyra vágott odabent dolgokat.


Vagy egyszerűen kezdenek előjönni a problémák ezen a nem éppen hibátlan konstrukción!!


Csak és kizárólag castrol edge volt beletöltve eddig, 15ezrenként mindig cserélve volt, csak a szerelőm 5w30-asat vetetett velem, az unixban vettem... Volt már ilyen hogy ette meg füstölt, akkor a kartergázszűrőcsere segített, plusz a csövek cseréje, de aztán dugóban Bécsben elkezdett füstölni, hazajöttem egyből számítógép, de csak a 4. henger gyújtáskimaradásást mutatta, kapott új gyertyákat és trafót a 4. hengerhez. egy ideig jó volt nem füstölt, csak ette az olajat, aztán most megint kezd füstölni. Hétvégén akkor megpróbálkozunk megint új olajjal.







Nem tudom hogy van-e összefüggés, de nekem is az után kezdte, hogy Edge-et tettünk bele. Szerintem próbálkozz valami mással, nekem Liqui Molly-ból már kevesebbet evett pl.

Medvedisznoman Elküldve: 2014-07-28 18:52 Felni csere

Medvedisznoman írta: Most én vagyok nagyon hülye, vagy ILYEN M3 felni sosem létezett?


Mondjuk attól még pofás.

Medvedisznoman Elküldve: 2014-07-28 18:51 Felni csere

Most én vagyok nagyon hülye, vagy ILYEN M3 felni sosem létezett?