Medvedisznoman fórum hozzászólásai

Medvedisznoman Elküldve: 2014-07-28 15:48 Olajzabálás

YELLOW írta:
bigero írta: Sziasztok! a problémám a következő, olajcsere óta zabálja az olajat a gép, egy benzines 320i e90-ről van szó. csere előtt 5w40 volt benne, most 5w30. addig 9ezer km-en evett meg 1 litert most 2ezren már fél liter lement neki, és ráadásul füstölni is elkezdett... addig nem volt füst az biztos. véleményetekre lennék kíváncsi hogy mitől lehet! kartergázszűrő 25ezer km-rel ezelőtt lett cserélve lehet megint az lenne???


sz@r az olaj ami bele lett rakva. ennyi. más márkát kell beletenni.


Nem valószínű, hogy az lenne. Yellownak igaza lehet, de lehet szelepszár szimering is, én pont most járok ebben a cipőben. Ez az olajfogyasztás amúgy nem sok, nekem ezt a mennyiséget 200km-en ette meg. De mivel füstöl is, így már oda kell rá figyelni. Én is az olajváltással próbálkoznék először, mert az a legolcsóbb, ha az nem segít, akkor érdemes tovább vizsgálódni a fent említett szimeringeknél.
Ja, és ha az 5W40-et nem ette, akkor újra olyat tegyél bele. Szerintem...


Medvedisznoman Elküldve: 2014-07-28 14:40 Motor-váltó

m87z írta:
Medvedisznoman írta:
Kuszi írta:
m87z írta:
Medvedisznoman írta:
Kuszi írta:
Medvedisznoman írta:
Kuszi írta: Mivel bmw-m eszegeti az olajat (1L/1000km), lehet szelepszár szimeringet kellene cserélni. Kérdés ki lehet cserélni motorkiszerelés nélkül? Hengerfej kifér a kasznitól?
e46 318i 2003 n42-es motor...


Szia. Füstöl is az autó?


igen


Hidegen is vagy csak melegen? Ugyanez a bajom ugyanezzel a motorral, azért kérdezem. Nekem csak melegen, főleg amikor nincs pörgetve pl városban vagy alapjárat után gázadásra bitang füst, de motorfékes üzem után is ugyanez.

Szóval, ha nálad is ez van akkor várd meg amig az enyém kész lesz és megmondom mi volt a baj. Kedden viszem javíttatni.



Üdv
Nekem az n46os motorral is ugyanez a gond 600km alatt megevett több mint 1 liter olajat de viszont nem füstölt, a szerelő mondta hogy a katalizátor felfogta a füstöt remélhetőleg az nem ment tönkre még emiatt. kb 2 hete szét van szedve az autó elég jól ki lett belezve de a motort nem kell kivenni hozzá. még szerencse az előző gazdáját nagyon érdekelte hogy eszi az olajat inkább csak után töltögette...


Általában akkor füstöl ha alapjáraton jár egy kicsit, és utánna gázt adok, menet közben nem vettem észre, visszapillantóból nem látok magam után füstöt.


Akkor majd figyeld meg egy hosszabb motorfékes lejtő után. Szerintem egy cipőben járunk. Neked szelepszár szimmeringet mondanak?



nekem szelepszár szimering és már ki is vannak cserélve, meg voltak már keménykedve nagyon és áteresztették az olajat, tiszta égett kokszos volt a motor belseje ráadásul a kipufogó torkot is kitakarították azt nem láttam és abban is nagyon sok volt állítólag, remélem most már tényleg jó lesz, 1 hónapja szerelőnél van, előtte is már mindenféle tömítés ki lett cserélve ami szóba jöhetett mert folyt is el olaj a motorból, remélem csak ez volt a baja és nem kell még a dugattyú gyűrűket is kicserélni mert akkor megeszem a kalapom...


Reméljük, hogy ez megoldja a dolgot.
Mennyibe fájt, ha meg szabad kérdezni?

Medvedisznoman Elküldve: 2014-07-28 14:36 Mi lehet a baj?

Pont az általad leírt használat mellett lehet következtetni a szelepszár szimering hibájára. (mivel vákum van a szívócsőben, a hibás szimering mellett átszívja az olajat)
Menet közben, ha gázelvételnél füstöl kéken akkor szelepszár szimering, ha gyorsításnál (padlógázon) akkor a gyűrű(k) hibájából eszi az olajat/füstöl kéken.[/quote]

Nekem gyorsításkor füstöl(t)

Medvedisznoman Elküldve: 2014-07-27 23:48 Mi lehet a baj?

[color=green]
Medvedisznoman írta: Sziasztok! Olyan gondom van, hogy melegen hosszab alpjárati pöfögés vagy városi araszolgatás után/közben kéken füstöl az autó. Olajfogyasztás fél-egy liter/1000km. Hidegindításnál és amikor pörgetve van akkor nem csinálja, így szerintem az olajlehúzó és a szelepszár szimering kilőve. Okozhatja-e a tüneteket a kartelgáz szűrő/szabályzó membrános kutyafüle? Megpróbálok csatolni videót.


Talán érdekel valakit, hogy hogy áll ez sztori, ezért leírom.
Hosszas -sehová sem vezető- tapogatózás és felesleges alkatrészcsere (kartergázmembrán és haverjai) után a szerelőm tanácsára elvittem az autót egy budaörsi -főleg BMW-kkel foglalkozó- szervizbe.
Eddig úgy áll a dolog, hogy egyrészt szelepszárszimmering mégis kuka, de a blokk egészséges, így nem kell gyűrűzni, meg motorfelújítani. Nagy kő le...
Ezenfelül van még más is, bár ez nem hinném hogy a tünetek okozója lehet.
A vezérlés egy műanyag kazettában fut (ezt a részét nem ismerem, csak így magyarázta a szaki) és állítólag típushiba, hogy eltörik a kazi. Nekem ez háromfelé van törve, ami a vezérlés pontatlanságát és alapjárat ingadozást okoz.
Ha már lent van a hengerfej akkor azt is megdögönyözik és hamarosan kész lesz. Majd még megírom, hogy megszűnt-e a baj, de bizakodó vagyok.



Medvedisznoman Elküldve: 2014-07-25 11:23 Felni csere

Rick25 írta:
Medvedisznoman írta: Van egy 4 db 17-es - valószínűleg Alpina - felni a kocsimon, aminek hiányzik a közepe. Tudna valaki segíteni honnan tudnék szerezni 4 db-ot?

Nagyon kellene...


ITT



Ilyet én is találtam 1000-et. De nekem olyan lemez kell, ami a csavarokat is takarja. Nem csak felniközép...[/quote]

Ez nem derült ki az írásodból. Akkor bocs

Medvedisznoman Elküldve: 2014-07-24 12:21 Business rádió kérdés

feco7939 írta:
YELLOW írta: én valahogy sosem éreztem azt, hogy nekem valaha is szükségem lenne magyar, vagy akármilyen nyelvű hazsnálatira egy fejegységnél. egyszerű mint a kő. tipikusan úgy működik, mint a legtöbb fej. egyedül ami érdekes infó volt valamikor a fejjel, bár az úgysincs a hazsnálatiba, hogy a "titkos" menüjébe, hogy lehet belépni. kb olyan ez, mint hazsnálati útmutató egy fitball-hoz, hogyan kell felfújni.
becsülendő, hogy időt szakít erre valaki, hogy lefordítsa, bár nem értem minek, mikor biztos van a neten magyar szkennelt változat is. láttam már, de mint írtam, valahogy sosem éreztem szükségességét, hogy beleolvassak. apám H Astrájában lévőt beleolvastam, de az már nem is a teljesen szokványos változat, az már nem csak rádió fejegység. mert maga az a része ugyanúgy működik.


Kedves YELLOW !

Volt egy olyan megérzésem (bárcsak a nyerő lottó számokat is így megérezném ), hogy ehhez is lesz egy negatív, lenéző hozzászólásod (már megszoktuk Tőled, hogy mindenkinek "beszólsz" ......... sokszor több időt és energiát/billentyű leütést fordítasz arra, hogy valakit kioktass, hogy olvasson visszább, stb., stb., stb. ................ minthogy leírd neki a 3 szavas választ a kérdésére ............. ennek mi értelme?)
A neten nincs magyar változat (és nem mindenki tud angolul/németül, én sem!), így megcsináltam magamnak (mert én ilyen igényes "barom" vagyok ) ........ és ha már megcsináltam felajánlottam olyanoknak akiknek szintén igényük van rá, elég sokan is kérték privátban, (gondolom azért ott, hogy nehogy itt valaki leszólja őket a "tudatlanságukért") volt olyan aki talált is benne olyan beállítást amit eddig nem tudott ............. tudod nem mindenkinek volt BMW a jele az oviban, és senki sem született úgy, hogy mindent tud

Készítettem magamnak (és hangsúlyozom magamnak, nem azért, hogy ha netán egyszer eladásra kerül az autó, akkor ezzel többet érjen ....... ) magyar nyelvű szervizkönyvet is az autónkhoz, ugyanolyan A5-ös kinyomtatható igényes formátumban hogy minden egyes javítás/karbantartás vezetve legyen benne, az adott szerelő vagy szerviz igazolásával. Az eddigi összes autómnál vezettem ilyet (még a tankolásokat is írom, km. óra állással, stb), igaz eddig csak egy füzetben, most ezt is megcsináltam igényesebb változatban (ezek a dolgok is megmutatják ki mennyire gazdája vagy csak tulajdonosa egy autónak)

Úgyhogy akit érdekel ez a szervizkönyv az is nyugodtan írhat és elküldöm akinek igénye van rá!!! (ehhez nem kell negatív hozzászólást írjál YELLOW........ megvagyok nélküle)

További szép napot!



Szép repost

Medvedisznoman Elküldve: 2014-07-23 22:41 Business rádió kérdés

feco7939 írta: Sziasztok!

Elkészítettem a Business CD magyar nyelvű kezelési kézikönyvét (pár mondatnak nem túl nyelvhelyes a fordítása, a fordítónak köszönhetően, de tökéletesen használható).
A5-ös fekvő formátumú, kinyomtatható és tűzőgéppel összetűzve az autóban tartható.

Akinek szüksége van rá, annak emailben el tudom küldeni, vagy itt az oldalon is „közkinccsé” tehető a letöltések rovatban, ha az arra illetékes feltölti.





Nagyon nagy vagy! Nagy respekt és köszönet minden érintett nevében! Engem mindenképpen érdekelne, privátban küldök egy címet aztán leisszuk

Medvedisznoman Elküldve: 2014-07-21 09:45 Elsõ lámpák

kempelen írta:
Pitykoo írta:
Bero írta:
Pitykoo írta: Hali!
Valakinek valami ötlete erre van már vagy még várjak?!


E39.hu oldalon keress rá,én egyszer ott olvastam,hogy kell! Bár szerintem E46-ba nem lehet.


Köszi! Megnézem majd akkor ott!


Szia,

Ha azt akarod, hogy kormányforgatásra felvillanjon az adott oldali ködlámpa, mint például a vw konszern autóiban, akkor egy helyen kérdezheted meg ->

http://www.1st-auto.hu/

Nem azért mert ez itt a reklám helye. Mikinek amúgy sem kell szerintem reklám. Szóval kérdezd meg Mikit és ha ő azt mondja nem megvalósítható, akkor tuti nem lesz az. Azért hiába DSC és kormányszög jel... ha nem kommunikál a világítésmodullal.. szóval ha Miki ezt a programot képes megcsinálni, akkor lesz neked ilyen....kérdezz rá, egy telefon, nem több.





Majd írd meg légyszi, hogy mit mondott az ember, ez engem is érdekelne. Köszi.

Medvedisznoman Elküldve: 2014-07-20 12:49 Motor-váltó

Kuszi írta:
YELLOW írta:
Kuszi írta:
YELLOW írta: mint ahogy korábban is írtam, az N42, N46 motorokból a 2 literesek azok, amikkel több a gond. ez így hirtelen látszik is. nekem az 1.8-as van, de nem eszi az olajat.
kíváncsi lennék nektek óra szerint mennyi benne a km és mennyi valóságban


Hát ha a vezetett szervizkönyvben lehet hinni akkor 130 ezer.


nem nagyon lehet hinni. ha kinti az autó, de akár lehet itthoni is, akkor célszerű egy hivatalos szervízben lekérdezni mikor volt utóljára szervizben. sok ilyen 150ezres futású autóban kideról, hogy 3-4 évvel korábban volt utoljára, és akkor volt mondjuk a 250ezres szervizen


Szervizkönyve szerint 1 évvel ezelőtt volt utoljára, mielőtt megvettem oda vittem átvizsgálásra, ahol adtak is papírt róla, hogy az évek alatt mit javítottak rajta.

Az eredeti kérdés viszont az volt, hogy kifér-e a hengerfej a kasztnitól?
vagy ki kell venni a motort?


Kolléga írta hogy az n46-nál nem kell. N42-nél nem tudom sajnos, de remélem nem. Holnap megmondom.

Medvedisznoman Elküldve: 2014-07-20 05:35 Motor-váltó

250-nél sem illik szétkopniuk ennyire. Nekem 212 van benne óra szerint, bár ez mit sem számít

Medvedisznoman Elküldve: 2014-07-19 20:41 Motor-váltó

YELLOW írta: mint ahogy korábban is írtam, az N42, N46 motorokból a 2 literesek azok, amikkel több a gond. ez így hirtelen látszik is. nekem az 1.8-as van, de nem eszi az olajat.
kíváncsi lennék nektek óra szerint mennyi benne a km és mennyi valóságban


Az enyém egyik napról a másikra lett ilyen, ezért nem hiszem, hogy az extrém kopottság állna a dolog mögött. Bár ki tudja... Jövő héten kiderül.

Medvedisznoman Elküldve: 2014-07-19 16:10 Motor-váltó

Kuszi írta:
m87z írta:
Medvedisznoman írta:
Kuszi írta:
Medvedisznoman írta:
Kuszi írta: Mivel bmw-m eszegeti az olajat (1L/1000km), lehet szelepszár szimeringet kellene cserélni. Kérdés ki lehet cserélni motorkiszerelés nélkül? Hengerfej kifér a kasznitól?
e46 318i 2003 n42-es motor...


Szia. Füstöl is az autó?


igen


Hidegen is vagy csak melegen? Ugyanez a bajom ugyanezzel a motorral, azért kérdezem. Nekem csak melegen, főleg amikor nincs pörgetve pl városban vagy alapjárat után gázadásra bitang füst, de motorfékes üzem után is ugyanez.

Szóval, ha nálad is ez van akkor várd meg amig az enyém kész lesz és megmondom mi volt a baj. Kedden viszem javíttatni.



Üdv
Nekem az n46os motorral is ugyanez a gond 600km alatt megevett több mint 1 liter olajat de viszont nem füstölt, a szerelő mondta hogy a katalizátor felfogta a füstöt remélhetőleg az nem ment tönkre még emiatt. kb 2 hete szét van szedve az autó elég jól ki lett belezve de a motort nem kell kivenni hozzá. még szerencse az előző gazdáját nagyon érdekelte hogy eszi az olajat inkább csak után töltögette...


Általában akkor füstöl ha alapjáraton jár egy kicsit, és utánna gázt adok, menet közben nem vettem észre, visszapillantóból nem látok magam után füstöt.


Akkor majd figyeld meg egy hosszabb motorfékes lejtő után. Szerintem egy cipőben járunk. Neked szelepszár szimmeringet mondanak?

Medvedisznoman Elküldve: 2014-07-19 12:11 Motor-váltó

Kuszi írta:
Medvedisznoman írta:
Kuszi írta: Mivel bmw-m eszegeti az olajat (1L/1000km), lehet szelepszár szimeringet kellene cserélni. Kérdés ki lehet cserélni motorkiszerelés nélkül? Hengerfej kifér a kasznitól?
e46 318i 2003 n42-es motor...


Szia. Füstöl is az autó?


igen


Hidegen is vagy csak melegen? Ugyanez a bajom ugyanezzel a motorral, azért kérdezem. Nekem csak melegen, főleg amikor nincs pörgetve pl városban vagy alapjárat után gázadásra bitang füst, de motorfékes üzem után is ugyanez.

Szóval, ha nálad is ez van akkor várd meg amig az enyém kész lesz és megmondom mi volt a baj. Kedden viszem javíttatni.

Medvedisznoman Elküldve: 2014-07-19 08:57 Motor-váltó

Kuszi írta: Mivel bmw-m eszegeti az olajat (1L/1000km), lehet szelepszár szimeringet kellene cserélni. Kérdés ki lehet cserélni motorkiszerelés nélkül? Hengerfej kifér a kasznitól?
e46 318i 2003 n42-es motor...


Szia. Füstöl is az autó?

Medvedisznoman Elküldve: 2014-07-18 15:02 lámpa

krissz írta:
Medvedisznoman írta:
Medvedisznoman írta:
Medvedisznoman írta:
Medvedisznoman írta:
krissz írta:
Medvedisznoman írta:
krissz írta:
Medvedisznoman írta:
krissz írta: Hiba a következő: felkapcsolom a lámpát és ha indexelek, akkor a hátsó helyzetjelző elgyengül mikor felvillan az irányjelző. Gondolom test probléma, megnéztem a csatit, a hármas számú foglalat (amibe a barna kábel megy) be van barnulva. Próbáltam kontaktsprayt, mintha enyhült volna, de nem az igazi. Valakinek van ötlete? Ja! Mindkét oldalt fennáll a probléma. Köszönöm!


Szia!
Ott már nem az igazi az érintkezés, ezért is melegedhetett ki. Szerintem, ha lecseréled a csatlakozót, akkor jó lesz.



Köszi a választ! Ilyen csatlakozót hol tudok szerválni?


Be tudod linkelni, hogy melyik az? Fénykép is jó.


Így néz ki!


Hol van konkrétan ez a csati?
Ez megy a hátsó lámpatestre?


Ha találsz rajta gyári számot, az alapján könnyű lesz keresni.


Ha jól sejtem, akkor a 15-ös alkatrész lesz ITT


Cikkszám: 61138369702


Köszönöm a segítséget!


Szivesen! Ha elakadnál, keresd m_attilát vagy Padre323-mat, de van ilyen topik is. Sok sikert!