Szemy fórum hozzászólásai

Szemy Elküldve: 2009-01-26 19:26 Turbo

Fekete320d írta: Hello Mindenki!

Megjöttem a szervizbõl. Azt mondják az okosok, hogy turbócsere. Minden féle anyagával (csavarok, tömitések, stb...) 1450€ És ebben nincsen benne még az olajcsere, az inspekcionnal együtt, ami még esedékes. Az még + olyan 300€.

Valaki tudna reagálni az árakra? Magyarországon valaki tudna egy olyan szervízt ahol jól, és netalán olcsobban szerelnek.

Ja! És ami a pláne! Nem rakják bele ám az új turbót. Hanem felujítottat! Gyárit. És a régit meg vissza kell adni. (Ennyit a hivatalos márkaszervizekrõl.)

Még valami volna. Valaki tudja hogy mennyi garit szoktak adni a turbóra gyárilag. Mert most valami fél évet mondott az infós


Hello!

Az Inspektion 1-be a következöek tartoznak bele nagy vonalakban: motorolaj + olajszüröcsere, pollenszüröcsere, kezifekbeallitas, es az egesz auto komplett allapotfelmerese (hibakodkiolvasas, kopoalkatreszek ellenörzese, tömitettsegek ellenörzese, folyadekszintek ellenörzese...). Levegöszüröt es üzemanyagszüröt (benzinesnel gyertyat) csak az Inseption 2-nel cserel a markaszerviz. Egyszoval 300 eurorol indul a moka es amit ugy itel meg a szerviz, hogy mar cserelni kell az auton az pluszba jön erre a 300 eurora. Es persze szivesen talalnak mindig valami cserelnivalot...

Egyebkent a BMW átalányárakkal dolgozik, ami a következöket jelenti:

- Ölservice kb. 200 euro
- Inspektion 1 kb. 300 euro + jarulekos költsegek
- Inspektion 2 kb. 500 euro + jarulekos költsegek

Drukkolok, hogy ne sok hibat talaljanak, mert akkor a gatyeszod otthagyod!

Szemy

Szemy Elküldve: 2009-01-23 16:54 ABS-rõl általában

[quote="lacaca"]Tisztelt Szemy Úgy döntöttem nem gyõzködlek tovább és elismerem egyes esetekben valóban rövidebb is lehet a fékút ABS nélkül csak sajnos ezek végén fa ,oszlop ,egy másik autó hátulja vagy egyéb akadály van !!!
De szövegelés helyett inkább mutatok neked és mindenkinek akit érdekel a téma egy filmet. Ez alapján mindenki döntse el maga,hogy mi az igazság!

YouTube videó

Kedves lacaca!

Tamogatom a javaslatod, nekem is tul sok idömet veszi el ez a tema. Tiszteletben tartom a velemenyedet eppenugy, mint mindenki maset. Kivanom Neked, hogy egyszer eljuthass egy IGAZI tesztelesre/meresre, ahol sajat szemeddel gyözödhetsz meg a valosagrol hitelesitett meresi eredmenyekkel (es nem egy Bosch "reklamfilmmel") alatamasztva. Ajanlom figyelmedbe Köfalusi Pal Urat, aki Nyugat-Europaban is elismert szakertö a temaban, tovabba Magyarorszagon az elsöszamü ABS/ESP szakertö es emellett egy nagyon segitökesz ember.

Paci kollega nagyon jol latja a helyzetet. Az ABS-nek csak az auto hossziranyaban van korrekcios lehetösege, ezt az ESP böviti ki keresztiranyra is. Ezen tulmenöen az elektronikus fekerü felosztas (EBV) a hatso tengelyen eredmenyez fekerönövekedest es a veszfekaszisztens (különösen a pedalgyorsulas erzekelös kivitel) kepes a fekeröfelfutast igen jelentös mertekben gyorsitani. Ami az en okfejtesemet illeti, csakis a tiszta ABS-röl beszeltem, mindenfele jarulekos kiegeszitö rendszer (ESP, EBV...) nelkül.

Mindenkinek nagyon kellemes hetveget kivanok!

Szemy

Szemy Elküldve: 2009-01-22 19:15 ABS-rõl általában

lacaca írta: Tisztelt Szemy Ismét részben meg kell cáfolnom amit írtál ! Bár közel jársz a valósághoz azért az általad leírtak kissé hiányosak és az ABS funkciójával kapcsolatban rosszul értelmezel! Kezdem az elején.
1. Az tény,hogy az ABS-et 1936 szabadalmaztatták de 1929-ben már alkalmazták a repülõgépgyártásban!
2.Õsatyja Gabriel Voisin Francia feltaláló az elsõ repülõ szerkezet megalkotója
3.Az elsõ autóban mûködõ modelt a Bosch készítette 1964-ben de nem volt tökéletes ezért visszavonták
4. A 70-es években a Chrysler és a Ford mûködõ ABS-mel készül
5.Elsõként Európában a Mercedes S W116 és a BMW 7 -es sorozat készül mûködõ szériaérett ABS-mel 1978-ban
Az ABS legfontosabb feladata a kerekek blokkolás nélküli fékezése és ezzel a gépjármû stabilitásának és fékezés közbeni kormányozhatóságának biztosítása.A régebbi ABS rendszer( select-low )valóban egyes esetekben eredményezett hosszabb fékutat, (ezért fejlesztették tovább!)de a modern egyedi szabályozós rendszerek+vészfékasszisztens segít a mindenkori legjobb fékhatás elérésében,amely az esetek döntõ többségében jobb mint a hagyományos fékrendszereké!



Tisztelt lacaca!

Kezded latni az ABS lenyeget, de meg tovabb kell pontositani a dolgot.

Sajnos amit 1929-töl alkalmaztak a repülögyartasban, azt nem lehet ABS szabalyozasnak tekinteni, mivel nem volt visszacsatolasa, igy csak vezerles volt. Emiatt nem tekinthetö az ABS szabalyozasnak. Az elsö autoban müködö verziot az emlitett Ostwald ur 1942-ben elkeszitette (mint irtam volt a fekpedal nem pulzalt müködes közben), ha jol tudom a Müncheni Egyetemen mai napig meg tudod tekinteni a szerkezetet. Sajnos a haboru miatt az 1942-es vilagszabadalmat annyira jol sikerült titkositani, hogy a 60-as evekig senki sem tudott hozzaferni es ezert van ez a majdnem 20 eves semmitteves a temaban. A többi teljesen stimmel, amit irtal.

Az alapgondolat jo, miszerint a tisztan gördülö kerek gördülesi ellenallasa nagyobb, mint a csuszo kerek surlodasi tenyezöje. Na de mennyivel is? Szaraz jo minösegü aszfalt utfelületen atlagosan 0,82 a gördülesi ellenallas maximuma, a csuszasi sorlodasi együtthatonak pedig 0,80. Mint hogy gyakorlati oldalrol szerted megfogni a dolgot, a ket ertek között szinte nincs különbseg (2,5%). De elmeletileg egy piciket kedvezöbb a gördülö kerekre az ertek. (Csak gyorsan jegyeznem meg, hogy a valosagban a gepjarmü kereken mindig van kis csuszas, csak igy tud adhezios erot atadni az utfelületnek...de ettöl most tekintsünk el, mert akkor a 2,5% meg kevesebb lenne)

Nagyon helyesen irtad az is, hogy az ABS feladata a kerekek blokkolasanak megakadajozasa, a jarmü iranyithatosaganak megörzese. Ez egy eszköz, amit a jarmü stabilitasanak megörzesere hasznalnak. De mikor stabil egy jarmü? Ez szinten megtalalhato az ENSZ EGB elöirasokban: az auto barmilyen körülmeny között iranyithato es eközben nem lep fel külsö idegen nyomatek. Es itt van a macska elasva.

A jarmüvünknek 4 kereke van, nem is akarhol: 2 jobb oldalt es 2 bal oldat. Az elsö kerekeknek ma mar egyedi szabalyzokörük van, de a hatsokon mind a mai napig közös szabalyozas van. Amikor az ABS müködesbe lep, nem csak annyi a feladata, hogy megakadalyozza az egyes kerekek blokkolasat, hanem az is, hogy a fekezesböl külsö nyomatek ne ebredjen az auton (magyarul a jobb es bal oldali fekeröknek közel azonosoknak kell lenniük). Mivel az ABS fekeröt nem tud növelni, csak csökkenteni, igy minden esetben azt a kompromisszumot kell meghoznia elterö fekerök esten, hogy a nagyobb fekeröt lecsökkenti kb. a kisebbik szintjere, ezaltal megszünik a külsö nyomatek az auton, cserebe picit hosszabb lesz a fekutunk.

Emiatt viheti nyugodtan a 80 eves nagymama az unokajat minden idöjarasi körülmeny között autoval az oviba, mert barmi is törtenik, ö tövignyomja a fekpedalt es szinte biztos, hogy az auto nem fog se jobbra, se balra huzni, nem fog keresztbeallni, nem fog lesodrodni az utrol, hanem szepen folytatva eredeti ivet megall. Kicsit hosszabb fekuttal ugyan, de megall. Es jelentleg az EU-ban ez a cel (mint ahogy az ENSZ EGB szabvanyok elö is irjak).

Vegül az utolso nyitott kerdes: milyen gyakran fordul elö, hogy elterö fekerök alakulhatnak ki az egyes oldalakon? Sajnos nagyon gyakran. Egyszer adodik magabol az autobol: az aprosagokat most ne vegyük figyelembe, minthogy a sulypont nincs pont közepen keresztiranyban, vagy valamelyik oldalon elkoszolodott a fekszerkezet...millio ilyen kis aprosag lehet es adott esetben komoly hatasuk is van. Viszont ami fontos: hanyan es hol ülnek az autoban. Ez önmagaban eredmenyez minimum 5-6% elterest (elmeletileg a tiszta gördülö kerekkel csak 2,5%-ot nyertünk, tehat mar minuszban vagyunk). Aztan ott van az utfelület, ami sohasem idealis: szelen poros, közepen katyus, egyik oldalt felszedtek es ujraaszfaltoztak masik oldalt maradt a regi, idöjarastol függöen vagy itt-ott megall rajta a viz, vagy itt-ott lefagy, a horol, sarrol mar ne is beszeljünk, mert ott egyenesen katasztrofalisak lehetnek az elteresek. Tovabba az atterhelödesek, terhelesvaltasok igen szamottevöek: kanyarodunk, ivmenetben megyünk...es tegyük hozza, hogy aki BMW-t vezet, annal az atterhelödesek nem eppen elhanyagolhatoak.

Mint lathato millio apro kis szösszenet hatarozza meg, hogy mekkora elteres jelentkezik a jobb es baloldali fekerö között (a valosagban mindig van), emiatt csak laboratoriumi körülmenyek között illetve a szamitogepes szimulacion tudja elerni az idealis rövidebb fekutat az ABS, a valosagban soha.

Vegezetül egy apro info: 2006-ban a stuttgarti Mercedes tesztpalyan mondta a tesztmester, hogy eddig meg csak megközeliteni tudtak ABS-szel azokat a fekutakat, amiket ABS nelkül elertek. Viszont az uj elektronikus kormannyal szinte csodakat tudtak müvelni.

Remelem tudtam valamelyest segiteni!

Legnagyobb tiszteletem mellett,
Szemy

Szemy Elküldve: 2009-01-21 22:14 ABS-rõl általában

lacaca írta: Kedves Szemy Sajnos? ismét nem értek egyet veled ugyanis az ABS elsõdleges funkciója benne van a nevében :ANTILOCK BRAKE SYSTEM - a kerekek állórafékezésének megakadályozása - és eredetileg repülõgépekre fejlesztették ki!! Tehát a kormányozhatóság a gördülõ kerekek velejárója nem pedig a rendszer fõ fejlesztési irányvonala volt!


Tisztelt lacaca!

1936-ban a Knorr es a Bosch is bejelentett szabadalmat az ABS-re, de ezek csak elmeleti szabalyozasok voltak, nem lehetett öket megvalositani. Fritz Ostwald volt 1940-ben, aki a Müncheni Föiskola laboratoriumaban diplomamunkajakent letrehozta az elsö müködö ABS-t, ugyanis temaja a gepjarmüvek mindenkori iranyithatosaga, stabilitasa volt. Ez meg egy mechanikus ABS szabalyozas volt lenditötömeggel, 15 Hz-es szabalyozasi frekvenciaval, tovabba erdekessege volt, hogy a fekpedal nem pulzalt müködes közben. Ebböl 1942-ben vilagszabadalom lett es jelenleg is ez az ABS szabalyozas alapja.

Mai napig a legfontosabb cel a jarmü mindenkori iranyithatosaga, stabilitasa, es ehhez hasznalnak fel olyan aktiv rendszereket, mint pl. az ABS, EBV, ESP, es par ev mulva mar az elektronikus kormanyt is.

Nem tartozik szorosan ide, de mindenkeppen erdemes megemliteni, hogy a fent emlitett Fritz Ostwald (aki egyebkent fizikus) volt a negativ kormanylegördülesi sugar feltalaloja 1950-ben, de akkor meg senki nem ertette meg miert is jo ez. Csak az 1960-as evekben figyeltek fel, hogy a negativ kormanylegördülesi sugar mennyire jol stabilizalja a fekezett jarmüvet. Sajnos az elsö auto, ami igy keszült az egy Audi volt es nem BMW.

Azt hiszem at kellene tenni ezeket a bejegyzeseket egy masik topic-ba, mert nem igazan a turboval foglalkoznak.

Mindenkinek nagyon kellemes estet kivanok!

Szemy

Szemy Elküldve: 2009-01-21 20:51 ABS-rõl általában

lacaca írta: Kedves Szemy Az elmélet amire hivatkozol (az esetek nagy többségében )sajnos a gyakorlatban nem vagy csak kevés esetben mûködik! Én gyakorlatias vagyok és amit leírtam azt saját tapasztalataimból merítettem nem pedig könyvbõl olvastam. Én egyébként nem száraz csúszásmentes ideális úton történõ fékezés során fellépõ fékútról beszélek,hanem a síkos jeges útszakaszon történõ fékezést követõ fékútról ,mivel az ABS-et többek között ennek lerövidítésére fejlesztették ki . Az általad tanult elmélet szerint lehet,hogy kritikus a ciklusonkénti (10-25e kilóméterenkénti) 1-1.5 l olajfogyasztás de a gyakorlat itt is más! Én magam tettem meg sok tízezer km-t hasonló olajfogyasztású autókkal minden gond nélkül!! A kritikus olajfogyasztás a gyakorlatban(ez is sok év és km tapasztalata!!) 100-300 km/0.5-1liter!! -de még ezzel az autóval is sok ezer km-t lehet menni ha egyéb baja nincs! A BMW technikusai szerint a 0.7l/1000km olajfogyás még nem kritikus de lehet,hogy csak félrevezetnek vagy egyszerûen csak ilyen viccesek ezek a Bajorok??? Remélem valamelyik talin összefutunk és lesz idõnk kivesézni mind-két témát! Addig is minden jót és visz-lát!


Tisztelt lacaca!

Igazan ne vedd sertesnek, plane ne vedd kötekedesnek, de az ABS-szel kapcsolatban sajnos ellent kell mondjak. Az ABS-t arra fejlesztettek ki, hogy az auto minden fekezesi körülmeny között iranyithato maradjon. Ez mint mar korabban irtam sajnos kompromisszumokkal jar, többek között fekutnövekedessel. Az ENSZ EGB 13-as szamu ajanlasa tartalmazza a fekrendszerek követelmenyeit, barki bele tud olvasni mit kell tudnia ma egy fekrendszernek (milyen feklassulast kell minimum elerni, mekkora lehet a maximalis fekpedalerö, stb).

Ezen tulmenöen az ABS fekutja szaraz es nedves szilard burkolatu utfelületen tudja legjobban megközeliteni az "idealis" fekutat. Laza talajon (homok, murva) illetve hoban sajnos rosszabb, mintha blokkolna a kerek, ugyanis a utfelület alakzaro ekhatasa hatasosabb lassulast eredmenyez, mint a folyamatosan gördülö kerek (meresek es tesztek alapjan). De a fent emlitett ENSZ EGB 13-as elöiras nem teszi lehetöve az ABS kikapcsolasat, emiatt nincs ilyen funkcio mind a mai napig.

Ezek nem szaraz adatok, hanem a gyakorlatbol meresi adatok alapjan vett informaciok. Amennyiben ennyire erdeklödsz a temaban (ami nagyon jo), mindenkeppen erdemes lenne felvenni a kapcsolatot dr. Varga Ferenc tanar urral a BME-n, ugyanis minden öszi felevben több merest is vegeznek az 5. eves automernök hallgatok a kiskunlachazi repteren fek temaban (szemelyautoval es teherautoval is egyarant) es ott lathatnad, hogy mi a különbseg az ABS-es fekut es az ABS nelküli fekut között, konkret ertekeket lehet latni a feklassulas idöbeli lefutasarol meg hasonlok. Pl.: igen figyelemre melto volt szamomra a mü-szplit teszt, ahol az ügyes tesztmernök egy Renault Magnum-mal majdnem fele akkora fekutat produkalt ABS nelkül, mint ABS-szel, csak piciket többet kellett korrigalnia fekezes közben.

Ami az olajat illeti en nem azt irtam, hogy ha 1l/1000 km-t eszik a motor, akkor annak annyi es rögtön motorcsere. Csak azt, hogy ha eleri ezt az olajfogyasztast a motor, akkor mar nem nevezhetö kifogastalan (100%-os) allapotunak a motor. De hasznalhato. Marpedig itt szerintem minden BMW tulajdonos arra törekszik, hogy az autoja makulatlan müszaki es esztetikai allapotban legyen. De ha nem igy lenne, akkor en kerek elöre is elnezest!

Mindenkinek kellemes estet kivanok!

Szemy

Szemy Elküldve: 2009-01-21 18:00 ABS-rõl általában

lacaca írta: Tisztelt Szemy Valóban elhiszik mert így is van mivel a gördülõ kerék elõbb megáll mint a csúszó ha nem hiszed próbáld ki ! De az ABS funkciója elsõsorban a kerekek fékezés közbeni kormányozhatósága! Az olajfogyasztásról annyit ,hogy a BMW gyár mérnökei valószínûleg jobban tudják mint te( miszerint két szint közötti olajfogyasztás intervallumonként elfogadható) mert különben Te lennél ott és nem Õk!! Én velük értek egyet


Kedves lacaca!

Velemenyedet teljesen tiszteletben tartom, de enged meg nehany aprosag eszrevetelet. Szakmambol es munkahelyemböl kifolyolag picivel több laratassal rendelkezem ezekre a dolgokra, mint egy atlagos erdeklödö "felhasznalo".

1. "...miszerint két szint közötti olajfogyasztás intervallumonként elfogadható". En azt irtam, hogy az mar kritikus, tehat nem elfogadhato. Szinte biztos, hogy valami bibi van a motorral.

2. Az ABS szabalyozas alapelve az auto mindenkori iranyithatosaga es emiatt egy kis összfekerövesztes lep fel az auto fekezesekor. Sajnos itt nem tudom ezt jol elmagyarazni, de ha meg szeretned tudni miert lesz kicsit hosszabb ABS szabalyozassal a fekutad, akkor keresd fel a Budapesti Müszaki Egyetemen dr. Varga Ferenc vagy a Györi Föiskolan Köfalusi Pal urakat, akik a tapadasi függvenytöl a kettengelyü jarmü adhezios diagrammjan at az ABS szabalyozas celfüggvenyeig el tudjak magyarazni az egesz rendszer müködeset es akkor Te is latni, söt erteni fogod miert lesz hosszabb a fekut.

Sajnos egy-ket mondatban ezt nem lehet elintezi, az egyetemen is 2 feleven keresztül hallgattuk csak az ABS illetve az ESP szabalyozast.

Remelem azert a többieknek tudtam segiteni.

Szemy

Szemy Elküldve: 2009-01-20 22:01 Turbo

vsop14 írta: Az enyém egy deci olajat sem fogyaszt egy olajcsere intervallum alatt... Engem szíven ütne, ha 0,75litert megenne az enyém 10.000-en... Igaz, az enyém nem is dízel. Az igaz, hogy az 1l/1000km a gyári határérték, ezt sosem fogom megérteni. Mert pl ha megeszik 0,5l-t 1000km-en szerintem az se normális, pedig ugye határértéken belül van.

Tudnám díjazni, ha visszavennél az arcodból. Normálisan beszélgetünk, ha nem tetszik, vagy hülyeségnek tartod amit írok, emberi módon is kinyilváníthatod azt. Én nem szóltam be neked, nem madaraztalak le, stb vagy nálad ez a színvonal?


Teljesen igazad van vsop14! Altalaban a szakirodalom is 1000km/l olajfogyasztast emlit, de ez pont olyan butasag, mint ahogy az ABS-röl is azt irjak meg mindig sok helyen, hogy az a fekutat csökkenti. Es meg mindig sokan elhiszik.

A motorolajmennyiseg meghatarozasanal az a meretezesi alapelv, hogy 2 olajcsere között annyi olaj fogyhat, amennyi a nivopalca maximum es minimum jelzese között van. De mar ez az oljafogyasztas is kritikusnak szamit.

Remelem tudtam segiteni!

Szemy

Szemy Elküldve: 2009-01-20 20:51 Vicces :)

vsop14 írta: Ok, az én kocsim meg német rendszámos és itthon van és hálát adnék az égnek, ha itthon fizethetnék rá biztosítást itthoni árakon.
De most nem értem azt, hogy ok, hogy feljelenti, mert erõs a gyanu, de hogyan bizonyították, hogy valóban kint tölti az év nagy részét az autó?


Na, ez az amit en sem tudok. De remelem nem is kerülök soha olyan helyzetbe, hogy ez kiderüljön.

Egyebkent ha többet van Magyarorszagon az autod, mint Nemetorszagban, akkor Neked is van lehetöseged ott fizetni az adot (igazsag szerint nem lehetöseg, hanem kötelesseg). Bar gondolom otthon a hivatalokban erröl meg csak nem is hallottak...

Szemy

Szemy Elküldve: 2009-01-20 20:30 Vicces :)

vsop14 írta: Hat nem tudom, elegge fura ez a sztori... Attol meg, h nemet a jogsija, miert ne mehetett volna ki az anyja magyar rendszamos kocsijaval?? En voltam mar szebb helyzetben, a saját kocsimmal (ami németországi haverom nevén van) állított meg kint Németországban a rendõr és magyar jogsim van. Nem szarozott sokat, elkérte a jogsim meg a forgalmit, megkérdezte, hogy a forgalmiban lévõ XY az én barátom? Mondtam, hogy igen.
Viszlát. Még a kölcsönadási papírt sem kérte el.


Eleg kemeny volt a rendör, de jo volt a sejtese. Az EU-s szabaly nem azt nezi, hogy hol lett forgalomba helyezve az auto vagy kinek a neven van, hanem hogy hol mennyit van az auto. Ebben az esetben arrol volt szo, hogy egy magyar rendszamos auto az anyuka neven evi kb. 10 honapot van Nemetorszagban es 2 honapot valahol mashol. Tehat Nemetorszagban kell fizetni ra a biztositast. A magyar jogsival nem lett volna gond, mert akkor a rendör nem gondolja, hogy az auto huzamosabb ideig Nemetorszagban van, hanem csak egy turista es mar mehet is tovabb. De amint meglatta a nemet jogsit, rögtön tudta, hogy nem atutazo, nem turista, mivel a nemet jogositvanyhoz kell bejelentett nemet lakcim, tehat valoszinüleg itt dolgozik a ficko. Es ez a gyanu neki eleg is volt, hogy megtegye a feljelentest adocsalasert. Sajnos igaza volt.

Termeszetesen mindig rendörfüggö, hogy mennyire akar kukacoskodni, de a lehetöseg mar a kezeben van ilyen esetekben is. Szerencsere a magyar rendörök ezt meg nem ismerik, de eljön majd ennek is az ideje...

Szemy

Szemy Elküldve: 2009-01-20 18:18 Vicces :)

BarG írta: Már ne haragudj, de elmagyaráznád azt a gondolatmenetet, ami alapján magyarországon meg lehet adóztatni egy szlovákiában forgalomba helyezett autót?!

Szvsz ha egy autó nem magyar, akkor a kevéssé tisztelt magyar államnak KUSS van!

Ha mégis az irónia beszélt belõled, akkor bocsi


Szia Barg!

Amiota az Europai Uniot Magyarorszaghoz csatoltak, azota következö a szituacio: az EU szabalyzata kimondja, hogy abban a tagallamban kell az adokat fizetni (szemelyi jövedelem ado, gepjarmüado...), amelyik tagallamban többet tartozkodik az illetö vagy adott esetben az auto. Ha pediglen nem igy törtenik, akkor rögtön feljelenthetö az illetö adocsalasert.

Tehat a szlovakiai forgalombahelyezes teljesen mellekes, ha az auto pl. 200 napot magyarorszagon van es a maradek 165 napot van csak szlovakiaban. Hala az egnek a magyar allam ezt a szabalyt meg nem olvasta el, igy nem is ismeri. De ami kesik, az nem mulik.

Azzal most ne foglalkozzunk hogyan lehet bebizonyitani melyik allamban mennyit van az auto, tapasztalatom szerint eleg a rendörnek a gyanu es mar rögtön feljelent. Pl.: egyik ismerösöm magyar rendszamos autoval közlekedett Nemetorszagban (az auto az anyukaja neven volt), megallitotta a rendör, es amint meglatta a nemet jogositvanyt nala (ehhez bejelentett nemet lakcim kell), mar ment is a feljesentes a birosagra adocsalasert. Mondanom sem kell, nem jött ki poennal a helyzetböl...

Remelem tudtam segiteni!

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-12-09 19:24 manuális váltó

TheMan írta: Igen ez jogos ami a huzalt illeti.

Beszerzem ezeket a kis alkatrészeket aztán meglátjuk


Szia!

Ha esetleg majd készen leszel a beszereléssel, írd már meg lécci az eredményt, szerintem sokan kíváncsiak vagyunk rá. Elõre is köszi szépen!

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-12-09 18:48 Ennyit a szervízekrõl!!!

Enkozpont74 írta: Velem aztán ne konzultálj, okostojás...
Inkább fizess kemény eurót a bmw szalonban egy kerékcentírért (fõleg mert rázza a kormányt). Ahelyett, hogy picit gondolkoznál és elvinnéd egy gumishoz.
Aztán meg írj be ide sírva, hogy mennyire lehúzták a szegény kis magyar tulajt a németek...


Kedves Enkozpont74!

Én kérek elnézést, nem akartalak megbántani. Viszont:

1. az autó évjárata és a kerékcentírozás között semmilyen logikai összefüggés nincs. Akkor kell centíroztatni, amikor szükséges/hiba észlelhetõ.

2. a magyar értelemben vett gumis itt kint nem igazán létezik. A kerekeket elvittem a REDO Reifen nevezetû közeli mûhelybe, ahol ki is centírozták mind a 4 db-ot 65 euróért, viszont nem lett hibátlan. A mûszerük szerint tökéletes, én is ott voltam, láttam, mégis nagyon apró remegés érezhetõ 100 km/h felett.

3. itt a BMW-nél sokkal profibb cuccal dolgoznak, mint egy általános mûhelyben, mivel nem csak egyszerûen statikusan egyenlítik ki. Ezt én is csak véletlenül tudtam meg ma reggel a csoportvezetõmtõl, aki szintén ide hordja az autóját. Elmondása alapján õ is próbálkozott kisebb mûhelyekkel, de sajnos sosem lett olyan jó, mint a BMW-nél.

4. Nem mondtam, hogy lehúznak, mert mindenkinek ezt az árat kell megfizetnie. Csak leírtam, hogy mennyibe kerül az annyi, hogy legyen egy kézzel fogható adat is ebben a topicban, ne csak annyi, hogy itt jobb meg ott ennyire olcsó...

Még egyszer elnézésedet kérem és mindenkiét, akit esetleg megbántottam.

Végül egy másik kollégára reagálva jelenleg a BMW óradíja 100 euró felett van egy picivel. Ettõl már csak a Merci és a VW drágább. A Ford, Opel... márkaszervízek dolgoznak olyan 80 eurós óradíjjal.

Szemy Elküldve: 2008-12-08 22:31 Ennyit a szervízekrõl!!!

Enkozpont74 írta:

Érdekes...

Kerékcentírt szervízben??? 2002-es autón?


Ne haragudj, nem tudtam hogy a 2002-es évjáratú autóknak nem szabad centíroztatni a kerekét...fõleg ha még picit rázza is a kormányt. Ígérem ezentúl konzultálok majd Veled, hogy elvihetem-e a kerekeket kiegyensúlyozni, ha valamikor a jövõben úgy adódik.

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-12-08 18:14 Ennyit a szervízekrõl!!!

Ja, egy dolgot még kifelejtettem: természetesen a szervízkönyvet nem töltötték ki, tiszta szerencse, hogy elindulás elõtt belekukkantottam. Rögtön persze vissza is mentem és szóltam, hogy kapják elõ a pecsétet meg a gyöngyírásukat, mivel pont csak a pecsét miatt vittem oda az autót. Hiába, ezek a precíz németek BMW márkakereskedések...

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-12-08 18:10 Ennyit a szervízekrõl!!!

Na kérem szépen, most értem haza a Autohaus Wiemer BMW márkaszervízbõl. Kommentár nélkül a parasztos tények: olajszervíz volt esedékes + fékfolyadékcsere + a téli kerekek centírozása.

1. Olajszervíz: 210 euró.
- olajszûrõ + olajcsere
- pollenszûrõcsere
- kézifék beállítás

Motorolajból 0W-40-es kértem és mivel BMW márkaszervízben voltam, fel sem merült bennem, hogy megemlítsem a Castrol olajmárka nevét. Ennek rendje és módja szerint Mobil olajat kapott a motor. Nem mintha az rossz lenne, de ha már a betöltõnyílás zárókupakjára is rá van fröccsöntve, hogy Castrol, akkor...

2. Fékfolyadékcsere: 53 euró.

3. 4 kerék centírozása: és itt dobta le az agyam a szíjat...106 euró. Mikor kezdtem sápadni udvariasan megkérdezte a szervízvezetõ, hogy csak nincs valami probléma? Én pedig erre visszakérdeztem, hogy a súlyok vannak aranyból?

A végösszeget inkább most nem adnám össze, mert nincs kedvem magam felbosszantani. De emiatt a végösszeg miatt van viszonylag kevés szervízkönyves autó Németországban is, és a számuk egyre csak csökken...

Szemy