Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2016-11-16 21:13 Mi ez?

katonaza írta: Az alábbi linken elérhető ábra jobb oldalán mi az a halványan ábrázolt alkatrész, amibe belefut a vákumcső?
Vacuum pump with tubes


A fékrásegítőbe csatlakozik ott bele.

Tano Elküldve: 2016-11-14 14:55 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Livaj írta: Pont mostanában kezdtem el késztetést érezni, hogy elmélyedjek a diagolás (szerencsére semmi gondom az autóval, de ha kellene, akkor tudjak mihez nyúlni), illetve coding (ha már vannak fícsörök, akkor testreszabni azokat) rejtelmeiben. Korábban olvastam itt is és más fórumokon is, hogy bonyolult (persze ez relatív, kinek mi a bonyolult) a telepítése ezen programoknak.
Nézegetem a bloutooth-os OBD interfészeket, de azokban nem biztos, hogy bíznék.

Szóval mennyire macerás egy "nem informatikus" számára a 0-ról elkezdeni összerakni egy működő interfészt?

Az első lépés persze a fórum ezen topikjának olvasgatásával kezdődik, ez stimm.

L.


Szerintem ha valaki képben van a Windows programok használatával, és egy kicsit átlátja hogy hogyan áll össze a diagolási/kódolási folyamat, akkor nem nehéz. Az újabb ISTA-hoz pl. van olyan csomag (Rheringold) amit gyakorlatilag csak ki kell csomagolni és futtatni, nem kell annyit mókolni vele mint egy INPA/DIS rendszerrel. De ezekhez is vannak készre telepített virtuális gép képfájlok, amikkel nem kell nulláról kezdeni a telepítést. De a használathoz mindenképp át kell látni a rendszert, mi miért van és hogy működik, nem elég csak elindítani azt hajrá.
Nyilván sok utánaolvasást/kutatást igényel míg eljut odáig az ember, de van rengeteg leírás/videó a neten ezzel kapcsolatban.

Tano Elküldve: 2016-11-14 14:46 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Firebird írta: Van Inpám is csak az angol (és német nyelven fut csak)Inpa ezt üzeni:"control solenoid valve tank ventillation Kód:113" hogy lehet ezt a hibát elhárítani? (e miatt torpanhat a kocsi ha hírtelen adok gázt?)


Akkor használd azt!
Tessék, ebben egyértelműen a tankszellőztető szelepet írja, ahogy tippeltem.
Mivel szakadás vagy zárlatot említettél, így nincs más mint ki kell méregetni a csatlakozókat meg a szelepet.
Szerintem emiatt nem torpanna. Nem hinném, hogy akkora vákum keletkezne a tankban, ami akadályozná a szivattyút.

Tano Elküldve: 2016-11-13 19:54 Ülésfűtés - hibák - beszerelés - javítás

Gerigreg írta: Sziasztok
Vettünk egy E46 touringot 2003-asat, szép minden ok. viszont ma elkezdett az anyós ülésfűtés szarakodni, 3-4 másodperc után kikapcsol.
https://www.youtube.com/watch?v=ajKJp6rO4V8
Vajon mi lehet a hiba? Biztosítékok rendben, csatlakozók, rendben, csak az anyós oldali csinálja. köszi a válaszokat.
Gergő


Rá kell duagni diagra, és ki kell olvasni az SZM-t, abban eltárolja mi a gondja.

Tano Elküldve: 2016-11-13 19:29 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Firebird írta: Sziasztok ez mit jelent? (ha törlöm azonnal visszadobja,tippem van de az sose jó) "párolgásiemisszió szabályzó rendszer szellőztetésvezérlő áramkörzárlat"



Komolyan nem értem mit szenvedtek ezekkel a szar magyarításos programokkal. Kb. 5k-ért lehet venni INPA interfészt, amivel működik a gyári program.
De hogy legyen egy tippem eme gyöngyszemhez, szerintem a tankszellőztető szelepre akart gondolni a becses fordító.

Tano Elküldve: 2016-11-13 16:18 Mi lehet a baj?

lantaibenko írta: üdv!
1999-es bmw 320d-m van (136 LE) Az autó szerintem nem úgy húz mint régebben (1 évvel ezelőtt) Rá lett dugva diagnosztikára és egy hibakódot talált, az pedig a következő volt: töltő levegőnyomás probléma. Mivel én laikus vagyok az autókhoz ezért írtam ebbe a fórumba a ti segítségeteket kérve, hogy ez a hibakód konkrétan mit jelent, milyen alkatrésszel van kapcsolatba, és a javíttatása mennyire lenne zsebbenyúlós.

Segítségeteket előre is köszönöm.


Ahogy Yellow is írta, ez több dologtól lehet. Végig kell nézni mind a vákumos rendszert, a geometria állítást, és a nyomás alatt lévő részeket is. Nekem pl. most kellett cserélnem a turbótól az intercoolerhez menő csövet (bontottan 4k volt szerencsére), mert az IC csatlakozás előtt ki volt repedve. A hibakód nekem is ezt dobta, de ugye attól még ki kell szűrni, hogy mi a pontos oka.

Tano Elküldve: 2016-11-12 19:53 Műszerfal kijelzés

Vagany1986 írta: Üdvözlet mindenkinek
olyan problémám van hogy a müszerfalam inditáskor nem reagál semmire...
minden lámpa müködik de visszajelzés nincs, kilométer óra, fordulatszám mérö...stb meg se mozdul. BMW e46 32Od autóról van szó 2OO3 as kiadás. az autot nemrég vettem még most ismerkedem vele. minden segitséget köszönök


Elsőnek csinálj egy műszerfaltesztet a zervízmenüben, ezzel kiderül, hogy maga a műszerfal rendesen működik-e. Ha igen, akkor érdemes tovább vizsgálódni.

Tano Elküldve: 2016-11-12 18:14 Termosztát

Kabi írta: sziasztok,
úgy tűnik engem is elért a termosztát probléma...gyanús volt, hogy nincs normális fűtésem. Így mivel ma voltam hosszabb autópályás úton, live adatokat nézve kiderült, hogy max 69 fokig megy fel a hőfok. Már utána olvastam, a fő és EGR termosztát cseréjével valószínű megoldódik a probléma. A kérdésem annyi lenne, hogy hogyan tudnám a legkevesebb hűtővízveszteség nélkül kicserélni őket? 1 éve sincs hogy cserélve lett a folyadék. Valahogy le lehet szívni a rendszerből mindenféle speciális eszköz nélkül? az autó alá nem tudok rakni semmi nagy edényt amibe felfogjam a vizet, ha a normál módon akarnám leengedni.


Pedig úgy a legegyszerűbb, ha felfogod a leengedett vizet. A hűtő alján van a leeresztőcsavar. Az autót elég a kézi emelővel megemelni, és alá tudsz rakni kb. 5 literes műanyag balont, olyat amibe desztvizet meg ilyesmiket is árulnak. Abba fel tudod fogni, és akkor nem sok megy veszendőbe a cserénél.

Tano Elküldve: 2016-11-11 21:00 Fûtés - Klíma

szicsu írta: Jól gondolom,hogy alap esetben nyitva van,és ha feszültséget adok neki,akkor kell zárnia?


Igen, jól sejted. Ez csak egy elektromágneses szelep, ami rugó ellenében zárja a kört ha tápot kap. Lényegében egy tekercs van benne, ha rámérsz az ellenállásra, akkor látszik ha rossz. A diag ki szokta hozni hibának ha rossz.

Tano Elküldve: 2016-11-11 17:35 Termosztát

tusi_ írta: Köszi. Kiegeszitö futes nekem is van, de ez mar elektronyos es csak az utasteret futi. Az E46 nal gazolajos volt es ott asszem a vizet is melegitette.
4km utan egy benzines lehet, hogy "uzemmeleg" egy dizel biztos nem. Vagy nagy gondok lehetnek ott. Ertem ezt 0 fok koruli kinti viszonyoknal.


Az elektromos kieg. is csak a vizet fűti, csak más módszerrel mint a Webasto.

Tano Elküldve: 2016-11-11 17:27 Fûtés - Klíma

szicsu írta: Üdv Urak!
Olyan problémám adódott a héten,hogy az autóm nagyon fűt...
Digit klímás,és eddig még nem csinált ilyet.Be van állítva a hőfok,és ha eléri,a fűtőmotor szépen visszaveszi a sebességét,mint eddig,de a rostélyokon iszonyú forró levegő jön,nem csökken a hőfoka.Így ha felmegyek autópályára,és a menetszél tolja be a levegőt,akkor megsülök az autóban.Ha vissza veszem a hőfokot mondjuk 17C-ra annyi változik,hogy még visszább vesz a fűtőventilátor sebességéből,de a menetszél még mindig iszonyú forró levegőt hoz be.
Minden segítséget szívesen vennék...


A lábra és a szélvédőre is nyomja a meleget? Ha igen, akkor szerintem a fűtéscsapot nézd meg. Ha rossz, akkor állandóan nyitva van a fűtéskör.

Tano Elküldve: 2016-11-10 08:58 Motor-váltó

Jesse írta: https://www.youtube.com/watch?v=P7VFfaXSSso erről a tételről beszélünk?emiatt eheti a vizet? holnap tudom megnézi a hőfokot jelenleg is a szerelőnél áll a verda


Nem erről, ez az EGR termosztát. Az alatta lévő aluminium hengerről van szó, az a hőcsrélő. A benne lévő csövek elrepedhetnek, és így a rajta átfolyó hűtővíz bekerül a visszavezetett kipuffogógázba, ami az égéstéren keresztül távozik. Nem lesz folyásnyom, de fogy a hűtővíz. Nekem is ez volt, meg más is találkozott már vele. Le kell szedni a hőcserélőt és megnézni belül van-e víznyom, esetleg nyomáspróbázni.

Tano Elküldve: 2016-11-09 18:55 Motor-váltó

Jesse írta: Inkább hidegebbet jelez mindig a mutató nem mondanám habosnak de olajosnak sem.
Es jol látom hogy az az alkatrész 140ezer forint?!?!


A szervízmenüben meg tudod nézni konkrétan hogy mennyi a vízhőfok, 7.0 menüben. Ha hengerfejes, akkor jobban melegszik a víz.
Újonnan annyi, de ebből találsz bontottat is jóval olcsóbban.

Tano Elküldve: 2016-11-09 16:37 Motor-váltó

Jesse írta: Es a barnás színű víz mivel magyarázható?
Illetve hogy néz ki ez az egr hőcserélő?


Milyen meleg a hűtővíz menet közben? Habos, vagy olajos a tartályban?
Az EGR hőcserélő az 1-es alaktrész.

Tano Elküldve: 2016-11-09 14:37 Motor-váltó

Jesse írta: Üdv mindenki 320d e46 1999es 136 Lovas kisautóm eszi a vizet de eleg rendesen 2 helyre vittem nem tudtak megmondani sehol mi a probléma kb 200-300km alatt megeszi az egészet ezért aztmondtak valószínűleg nem hengerfejes.A víznek eleg barnás színe van..ami eleg aggasztó illetve az is hogy nem tudják megmondani mi lehet az oka remelem itt tudtok segíteni előre is nagyon köszönöm! (Nem lyukas sehol a tartály tettem alá kartont sehol semmi)


Nézzétek meg az EGR hőcserélőnél. Ha az repedt belül, ami előfordul, akkor a motoron keresztül távozik a víz, nincs egyéb nyoma csak esetleg a kipuffgáz fehéres füstje meg szaga.