Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2017-12-23 22:57 Társalgó

YELLOW írta: létezik olyan oldal, ahol az adott motorok ki vannak listázva és vannak hozzájuk tartozó teljesítmény/nyomaték mérési karakterisztikák? gyári is jó lenne.
kíváncsi lennék gyárilag mondjuk N42-es motornak milyen karakterisztikája van, ahogyan a dupla Vanos és a valvetronic összedolgozik.
már keresgettem, de eddig negatív, inkább nagyobb motorokról találtam, de azok sem gyári jelleggörbék.


ITT vannak teljesítménygörbék is.

Tano Elküldve: 2017-12-21 14:06 Bugok

Powerliqid írta: Hali.
Képfeltöltésnél még mindig szivárvány színekben pompáznak a képek.
Az indexképek meg feketék........
Lessz ez javítva,vagy Jóvanazúgy??....


Már ezerszer le lett írva, külön topikja is van hogy a felbontás maximum 1024x768 legyen.

Tano Elküldve: 2017-12-19 20:37 Mi lehet a baj?

legendz írta: Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy kb. 2-3 fok vagy az alá csökken a hőmérséklet, akkor gyújtásnál nincs az a "búgó" hang, ilyenkor nem is indul az autó, többszöri gyújtás ráadásnál megjelenik a hang, majdhogynem pöccre indul az autó. Üzemanyagszivattyút cseréltettem benne, remélve, hogy az okozza a gondot, de a probléma ugyanúgy fennáll..ma reggel -4 fokban 20 percen keresztül szórakoztam vele mire sikerült beindítani. Mi lehet a baj? Köszi


És melyik szivattyút cseréltetted benne?
Izzítás rendben van egyébként?

Tano Elküldve: 2017-12-19 14:07 Benzintank és tartalék

HJozsef írta: Köszönöm a válaszod! Lenne még egy kérdésem, az ülés alatti szivattyúnak folyamatosan menni-e kell járó motornál is? Mert hol hallom a hangját, hol nem.Illetve az mennyire normális,hogy gyújtás ráadása után fél-egy percig is zúg? Ha 10x adom rá a gyújtást akkor 10x zúg...


Járó motornál az ülés alatti is folyamatosan működik. Ha ez nem megy, akkor a motor is leáll. Idézet a gyári anyagból:
"The DDE 5.0 features two presupply pumps. One pump is located in the fuel tank while the other presupply pump is located on the vehicle floor in the fuel supply system. Both pumps are switched on and off by means of a relay and deliver the fuel via the fuel filter to the high pressure pump.
The engine continues to run in the event of the in-tank pump failing, however, this is not the case if the in-line pump fails."

Ha nagyobb a zaj, vagy változik a fordulat el tudom képzelni hogy nem hallod mert nem olyan hangos. Gyújtás ráadás után ha nem indítod be a motort akkor a DDE leállítja a szivattyúkat, feleslegesen nem járatja.

Tano Elküldve: 2017-12-18 22:54 Benzintank és tartalék

HJozsef írta: Sziasztok! Az mennyire normális jelenség, hogy ha alapjáraton jár az autó akkor a bal oldali tankból szépen lassan eltűnik az üzemanyag? Tehát a bal oldalon 0,5 litert mutat míg a jobb oldalon 30 litert. Esetleg az átemelő szivattyú haldokolhat?


Ez így a normális működésű.

Tano Elküldve: 2017-12-13 21:14 csomagtérvilágítás

Peterlevente86 írta: Sziasztok!

Segítségetek szeretném kérni: ki akartam cserélni a csomagtér világítást ledesre, de véletlen mikor lepattintottam a kis fém fedelet, a csavarhúzó hozzáért az izzót tartó fém részhez, és nem világított tovább, plusz a kesztyűtartó lámpája sem ég. Máshol minden rendben. Belső világításra vonatkozó biztosítékokat cseréltem, mégse jó. Mi lehet a probléma?
Előre is köszi szépen!


A WDS alapján a junction boxban a 61-es biztosítékot nézd meg. Ezen keresztül kap delejt a csomagtér és a kesztyűtartó világítás is.

Tano Elküldve: 2017-11-18 10:05 320d Motor

kgabor írta: Sziasztok!
E 46 320 diesel autómon szeretnék gázolajszűrőt cserélni.
Ilyenkor kell légteleníteni? Mire kell figyelni? Nem csináltam még.
Köszönöm a segítséget.


Gyújtás ráadás után a rendszer légteleníti magát. Annyi hogy ne indíts rá egyből, hanem várj vele egy kicsit míg a szivattyú átnyomja a rendszert.

Tano Elküldve: 2017-11-17 20:31 Mi lehet a baj?

Bakky írta: Szevasz Tano! Hogy rád nem gondoltam, pedig 2 hete találkoztunk is! (Sajnos temetésen
Ez elvileg még viszkó, mert írtam is 2 éve kicserélték, lehet a Te régidben már cserélve volt elektromosraa. A hőfokot megnéztük, 80fok, szóval remélem termosztát csere megoldja! Hogy megy az M2-es? Már majdnem olyan jó kint a 20d?
Délután felhívlak!
Csá! Bakky


Megkövetem magam, ahogy beszéltünk is azt nem néztem, hogy automata nem kézi.
Igen, majdnem olyan jó ha alapjáraton megyek.

Szerk: Ja és itt a WDS link.
http://www.bmw-planet.net/diag.../index.htm

Tano Elküldve: 2017-11-16 22:16 Mi lehet a baj?

Bakky írta: Köszi az infót! Elindulok ezen a vonalon!
Egyébként mi lenne ez az elektromos cucc amit írtál? A viszkot lehet cserélni elektromosra? Kb. mennyi lenne a csere? Túl sokat nem akarok rá költeni, mert lehet, hogy adom tovább hamarosan!
A rádió problémára van ötleted?


A 20d-ben nem viszkós a venti, hanem elektromos, tehát nem kell cserélned arra. Érdemes lenne diaggal letesztelni, mert ezt a motorvezérlő kapcsolja ki-be.

Tano Elküldve: 2017-10-20 17:02 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

abkapos74 írta: Sziasztok, 2004-es 2.0 dieselhez lenne egy kérdésem. A váltóban kell olajat cserélni?
köszönöm


A gyári előírás szerint nem, de ha nem hiszel az örök életű motorban, akkor szerintünk időnként érdemes.

Tano Elküldve: 2017-10-17 21:41 Motor-váltó

alfred46 írta: Sziasztok!


BMW E46 320d ha az 1.-esben odalépek és váltok 2.-ik ba akkor valami ütésszerü hang hallatszik hátúlról.
Szerintetek mi lehet az oka?


Ha kicsit fémes a hang, akkor érdemes megnézni a diffitartó keret bekötéseit is, nálam az egyik ki volt törve a karosszériából és adott hangot terhelésváltásnál.

Tano Elküldve: 2017-10-02 21:09 Mi lehet a baj?

bricktopm írta:
tucsok írta: Sziasztok E46 2002 320d olyan hiba jelent meg a kocsin hiogy folyamatosan világit a jobb hatso és jobb oldalso irányjelzö. bezárás után sem alszik el ki kellet venni az izzókat. ezek nem is villognak ha be van kapcsolva az irányjelzö akkor is csak világitanak.:


Relé?


Itt nem relével működik a villogtatás. Szerintem inkább valahol testkábel probléma lehet.

Tano Elküldve: 2017-09-22 21:29 Futómû és hibái

YELLOW írta: érdekes jelenséget tapasztaltam ma.
balra kitekert kormánnyal tolattam, és olyan érzést tapasztaltam, mintha pár nagyobbacska kavicson gurult volna át az első kerék. később próbáltam és félig kitekerve is csinálja ugyanúgy. tehát sehova nem ér bele a kerék.
előre egyik irányba sem, illetve hátra a másik irányban sem csinálja.
a dologhoz hozzátartozik, hogy már régebben is éreztem ezt, de akkor olyan volt az útfelület, hogy azt hittem amiatt van. most viszont frissen húzott vizes aszfalton csinálta.
műszakin nem láttak problémát.
tippeim vannak, meg tudom kevesen vagyunk már itt, leginkább Tano véleményére vagyok kíváncsi, de mindenkit meghallgatok.


Ha már így megszólítottál, igaz ilyen téren csak tippelni tudok. Szerintem a szervót hallgasd meg nem-e rángat ilyenkor. Esetleg amiatt lüktethet. Ha nem akkor futóművesnél megnézetni a kormányművet mert kívülről nem hiszem hogy megállapítasz bármit is.

Tano Elküldve: 2017-09-14 23:36 Mi lehet a baj?

Zolika11111 írta: Sós e46 2.2 benzim.
Ojan gondom van hogy az üzemanyag tank két félböl van.
A müszer fal szerint még 117 km met lehet megteni a benzin mennyiségel.
Nem pumpálja át a benzint a másik oldalba.
Levettem a tank fedeleit és ahol a szivatyú van üres a másik felibe még vagy 8 10 liter van.


A szervízmenüben meg tudod nézni hogy mennyi nafta van egy-egy oldalon a tankban. Ha nem folyik át, akkor eldugulhatott a cső ami átvezeti (jet pump).

Tano Elküldve: 2017-09-05 19:26 Nem tudom mi a baja az autómnak

BMW0926 írta: Sziasztok

A héten szabadságomat töltöm, és szerelgettem volna a kocsit, ma pl. az ABS jeladót néztem meg és ez a látvány fogadott a jobb hátsó kerék leszedésekor:
A link neve
Mi a jó büdös franc lehet az a lila szigszalaggal odatákolt kábel? Nem hiszem, hogy annak ott kell lennie! Összefüggésbe lehet az ABS-szel? Mert akkor lehet nem csak a jeladó a hibás, hanem az a kábel is... ?

Vannak itt meglepetések, kérem...


Az a fék kopásjelző és nincs köze az ABS-hez.