Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2017-02-26 08:15 kiegészítő fűtő modul

Jani69 írta: Sziasztok!
Most jelentkezett a probléma,hogy a motortérben bal oldalon levő elektromos vízmelegítők,vagy tudom is én micsodák (két hengeres valami elektromos csatlakozóval és vízcsövekkel) nem működnek,ebből kifolyólag soká kezd fűteni a kocsi és a belőle kijövő vízcsövek langyosak üzemmeleg motornál is,a kiegyenlítő tartályból kijövő cső pedig forró. Fűtés alig van mindegy hány fokra van állítva. Hol keressem a hibát,van ennek biztosítéka stb...?


Ezt fűtéscsapnak hívják, és el szokott romlani idővel. A csatlakozót levéve ki tudod mérni, hogy kap-e áramot a csatlakozóból, ha igen, akkor a biztosíték rendben van. Ami a FL előttinél a 62-es, a papírján meg tudod nézni nálad is az-e.
Illetve a szelepre is rá tudsz mérni ellenállásmérővel ha levetted a csatlakozót. Ebben egy elektromágneses szelep nyitja a fűtéskört, illetve a másik hengerben egy kis vízpumpa van ami segít keringetni a vizet. Jellemzően megszakad a tekercs vagy zárlatos lesz, tehát az ellenállása elárulja.
Bontóból lehet beszerezni ilyet.

Tano Elküldve: 2017-02-23 21:55 Elektromos ablak hátul is

Peppe írta: Sziasztok
egy kis segitsegre lenne szuksegem
beszereztem minden szukseges alkatreszt a hatul tekeros ablakbol eletromoshoz alakitashoz,mar csak azt nemtom h mi hol van a kocsibahol vannak elvezetve a kabelektudnatok ebbe segiteni?kapcsolasi rajz es vagy esetleg kepek az atalakitasrol?v egy leiras?
koszi Peti


Itt megtalálod.

Tano Elküldve: 2017-02-19 13:30 Motor-váltó

leo írta: T márkatársak! szeretnék leírni egy automata váltós történetet tanulság képen, hogy mások ne járjanak így! Nem rég vettem egy x3 as e 83. BMV-t.A vétel egy kereskedőtől történt ami hiba volt részemről, hogy csak egy rövid próba kört tettem az autóval Ami már tudom kevés egy állapot felméréséhez.A hibával csak vásárlás után kb 2 héttel szembesültem, hogy a gm automata váltó meleg olajnál 2ből 3 ba váltásnál egy picit rángatva vált. Mivel az autó 156 000 km futott gondoltam ezt a hibát bevállalom és meg csináltatom .Neten tájékozódva illetve egy 17 ik kerületi bmv szervizben személyesen ahol kaptam egy akkor húzósnak tűnő ajánlatot 600 ezer ft melyet követően ,eljutottam Perkátára Papp Attila műhelyébe aki 450 ezer ft ért elvállata a váltó javitását illetve szerinte az osztóműben láncot kell cserélni történetet.2 hét után elkészült az autó 6 havi garanciával. Kb 5 ezer km 6 hónap és ismét ugyan az a hibajelenség.Visszamentem hogy egy váltó adalék betöltése után szerinte is jó lesz.Nem lett jó de bizalmam is elment tőle.Ajánlások illetve az oldalakon irt vélemények alapján választottam Papp Tamás professzort.Aki elmondta hogy a váltó csak megfelelő olajnyomással fog jól működni tehát nagy javítással tudja elvállalni . Nem örültem a megállapításnak, de már kénytelen voltam egy újabb javítást bevállalni.Az első benyomás a műhelyéről már bizakodásra adott okot mint egy patika.Kb 2 hét múlva elkészült az autó ami bitang jó és nagyon élvezetes használni,de ezt beárnyékolta az általa megállapított tény hogy a váltó ki sem volt szedve nem hogy javítva. Ugyan a másik szerelő javításért /OLAJCSERE VOLT CSAK/ elkérte a rengeteg pénzt de átvert nagyon csúnyán ezt már én állítom és ez legyen tanulság,automata váltóval rendelkező márkatársaimnak.Nem tartom a GM váltó működését rossznak sőt de csak ha hibátlan.


Az ilyen esetek mindig eltántorítanak attól, hogy a jövőben bármilyen automata váltós autóm legyen. Sajnos az újabbakban egyre ritkább a manuális, de remélem még egy darabig lesz lehetőség választani.

Tano Elküldve: 2017-02-19 13:27 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

ember84 írta: Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék tudna valaki nekem abban segíteni,hogy windows 10 el rendelkező gépre fel lehet tenni az INPA-t?Ha igen,hogyan?Meg tudnám valakivel csináltatni zalában?Köszi:Üdv


Egyszerűbb egy virtuális géppel megoldani olyan oprendszerre amivel működik, és akkor nincs probléma abból, hogy később milyen az oprendszer, illetve újratelepítgetni sem kell állandóan.

Tano Elküldve: 2017-02-19 13:25 Klímavezérlõ hiba

mbalazs82 írta: Köszönöm! Az itt a 7-es számű?

A link neve


Igen az.

Tano Elküldve: 2017-02-17 20:52 Termosztát

Padre323i írta: Kíváncsi lennék a diesel tulajos kollégákra,hogy kinek mennyi mostanában a vízhőfok.
Az Én autóm,2003 150LE 20d,manuális,EGR hűtés nélkül,tehát csak nagy termosztát van benne,egész gyorsan felmelegszik,de nem hajlandó 80 fok fölé menni.
Haverom 2003-as,30d automata 204LE,EGR hűtéses,neki 30000km-el ezelőtt tettünk be 2 gyári termosztátot,neki is 80 a max,de inkább 76-78.
A nagy termosztát mindkettőben ugyanaz, 88 fokon kellene nyitnia,de ezt sosem éri el egyik sem,de nem is hűlnek vissza menet közben.


Nekem 84-88 között alakult az elmúlt hidegebb időkben is miután bemelegedett.

Tano Elküldve: 2017-02-13 13:17 BMW E46 gyári küszöbléc fekete 57 cm bal/jobb

lacos76 írta: Sziasztok!
Kérdésem e46 touring küszöb díszlécet le szeretném venni, hogy van felfogatva patentos, csavaros, ragasztott esetleg valami trükk a levételhez? Ki szeretném alatta tisztítani a küszöböt.


Patentos. Érdemes elötte rendelni néhány darabot a patentból, mert hajlamos törni levételkor mert el van öregedve.
Itt a 2-es és 4-esből kell betárazni. A 3-asból is lehet, az alulról fogja, de azt máshol is lehet használni később.

Tano Elküldve: 2017-02-12 08:25 Motor-váltó

John írta: Sziasztok,nyár végén tervezek vezérléscserét.Tud valaki vezérlésbeállítás rajzot leírással mutatni? M43b16 Köszi


A TIS-ben megtalálod a gyári leírást.

Tano Elküldve: 2017-02-08 16:42 Szívócsonk-pillangószelep

gara írta: Sziasztok!Segitsèget szeretnèk kèrni 2000 èvjàrat 3.0 d automatàba van pillangószelep??M57 motorkodú


ETK-ban VIN alapján megtalálod vagy ha vizuális alakt vagy akkor ha a beömlőnél látsz vákumszelepet és mozgató rudazatot, akkor igen.

Tano Elküldve: 2017-02-08 16:40 Futómû és hibái

Csabika136 írta: Köszönöm szépen. Azt hogy 1,120kg a tömege, azt már így tudom. De ebből én a hosszát nem tudom kihámozni.


De az ott lévő cikkszám alapján már a jó verziót tudod beszerezni...

Tano Elküldve: 2017-02-06 23:33 hátsó embléma

Jesse írta: üdv olyan kérdésem lenne hogy a hátsó emblémához tartozó kis gumi tömítést hol tudom beszerezi? már egy ideje nemvolt hátul jel most vettem egyet és az a kis gumi ami benne tartja eltűnt belőle.. nem tudom hol keressek hasonlót


Itt a 14-es elemhez tartozó cikkszámmal keresd bármelyik valamirevaló alkatrész beszerző helyen.

Tano Elküldve: 2017-02-03 13:42 Ki tapasztalt ilyet?

A gyári leírás szerint:
"The alternator voltage is normally controlled to values between 13.5 V and 14.5 V. Large changes in the current load of the alternator (major loads cutting in or out) can cause the voltage to temporary deviate from this range."

Tano Elküldve: 2017-01-21 00:04 képek

Tiba írta: Gondoltam azért ideköszönök


Hi!
Rég jártál erre

Tano Elküldve: 2017-01-14 20:21 BMW kulcsok

multifilter85 írta: ...a kérdésem az lett volna eddig hogy valaki tud e egy kapcsolási rajzot küldeni hogy hogy kell bekötni,nem pedig egy vitat akartam indítani.
Köszönöm!


Kapcsolási rajzokat megtalálod a WDS-ben.

Tano Elküldve: 2017-01-07 09:38 Mi lehet a baj?_

Andante2 írta: Sziasztok ! A segítségeteket szeretnem kérni a lenti hiba jelenségek kapcsán :
- indítás : csak megfelelő izzítás után indul , 3./4 Indításra az utóbbi napokban
- zaj : furcsa , korábbiakban nem jelentkező "sziszegés"
- menet közben : 1500-2000 fordulatig tökéletes intenzitás és menettulajdonságok , viszont minden fokozatban (1-6) 2000 fölött az erő elszáll , és az autó sebességét nem tudom 120 fölé vinni totális padlógáz esetén sem ( tempomattal sem tudja a sebességet tartani emelkedőn 120 km/h környékén ).
- feltűnően magas fogyasztás az korábbiakhoz képest
E60 manual 25D

Előre is köszönöm a segítséget !


Az indítással kapcsolatban nézesd meg az izzítórendszert.
A másik dolog úgy tűnik, mintha nem lenne meg a töltőnyomás. Érdemes gépre dugni és megnézni mennyit tölt, illetve átnézni a csöveket mind a kipuff oldalon mind a turbó utáni szakaszon.