YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2020-04-30 21:59 Futómû és hibái

TomyMU írta:
hil írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy az melyik alkatrész hibája lehet, ha olyan 80-90-es sebbességnél elkezd rázni, remegni a kormány. Szerelőm még nem tudott ránézni, telefonon keresztül azt mondta, lehet hogy lengőkar csere lesz. Stabilizátor, lengőkar szilent (első-hátsó) szűk 2 éve volt cserélve.


Volt ilyen jelenség nálam: az egyik fék munkahenger kissé meg volt szorulva, az okozta nálam a bajt. (nagyon remegett a kormányom)
Bye: hil



Köszönöm a segítséget! Azt viszont elfelejtettem hozzátenni, hogy februárba volt műszakin, és épphogy átment, mert valamelyik oldalon 30-40%-al jobban fogott a fék, vagy valami ilyesmi, sajnos nem én vittem az autót, nem tudom pontosan, de a lényege ez volt.


nálam most ugyanez van. feltettem a nyárit és 100 környékén elkezd rázni. úgy emlékszem, hogy a téli váltás előtt kezdte el, állt vagy 2 hetet az autó. azt hittem biztos a friss új gumi meglapult.
leszedtem újra, mintha egy 5g-os súly hiányozna, de azt szerintem ott vették mikor centrírozták. mert a ragasztó nyom sem úgy látszik. a lényeg felcsiszoltam az agyrésznél a felninek is. mivel homokszórva volt a felni, majd szinterezve, de szintert nem kapott a középrésznél (viszont a felfekvő felületre jutott, de korábban nem tartott ki? csak 2500km kezdte el rázni?), azt hittem esetleg a tehermentesítőre nem jól fekszik fel. mivel a BMW kupak is lötyögött, pedig ott szintert is kapott. de tökéletesen fekszik a tehermentesítőn. mindegy így visszarakva, nem remeg, olyan 60-70 környékén érzek valami kis lópikulát, de 160-ig néztem nincs semmi. sőt a télivel előtte nem sokkal 190-nél sem. azt észrevettem, hogy a bal első pörgetve, eléggé üt a felület egy deszka éléhez nézve. gumi nem szálszakadt, sőt kb 3ezret futott, kátyút sem látott. átrángattam mindent, megemelve, leeresztve, de feszes minden, még ha nem is úgy tűnik pár szilentet nézve, főleg hátul. mondjuk onnan pont nincs semmi koppanás, pedig balos rugóm végéből lepattant, még is egyformán áll az autó fara. nálam a fék sem fog be, meg akkor télivel is csinálta volna.
én egyébként tervezem, hogy elszedem az egész futóművet és kap egy full felújítást. nem kis pénz. de szívesen váltanék új típusra, ezért dilemmázok. sajnos nekem az idő eszi meg a dolgokat, nem a km. viszont ha belefeccölök, akkor tutti nem adom még 10 évig. de az a baj vágyom újabb autóra, hiába szeretem ezt.

YELLOW Elküldve: 2020-04-30 21:46 Fékjavítás

hil írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
Hamarosan vinnem kell a drágámat műszakira és ehhez kérnék kis segitséget!Biztos van itt olyan szaki aki inkább maga orvosolja a problémát.Problémám igazából nincs inkább pontos eligazitás kellene.A kézifék profi beállitásáról lenne szó hogy az nekem úgy működjön ahogy kell.Nem driftre használom a gépet én ebből már kinőttem de szeretem ha valami jól működik.
Tehát minden új alkatrész meg van a kézifék beállitásához de mivel ez nem automata szeretnék egy pontos leirást hogy mivel kezdjek mivel folytassam és mi legyen az utolsó lépés hogy a kézifék ténylegesen megtartsa az autót.
Ha valakinek van türelme és meg tudja velem osztani aprólékosan az ne rejtse véka alá!
Előre is köszönöm azoknak akik szánnak rá időt!
Üdv.


BMW-nél ezekben a korokban nem kell csodát várni a kéziféktől. Ezt műszakin is tudják.
nekem megfogja az autót, de elég sokat kell kattintani. Menet közben semmit nem ér, de olyan, mintha ez valami védelem is volna, vagy nem tudom.
Maga a beállítás úgy van, hogy le kell venni a kereket hátul vagyis nem muszáj, csak az egyik csavart kell kivenni. Úgy kell forgatni az agyat, hogy a csavarfuraton keresztül tudd állítani a féket, ez egy ricnis, fogas kerék. A kéziféket be kell húzni 1 kattanásra. Majd a ricnis kereket addig kell tekerni, míg az a betéteket a dobhoz nem nyomja. csak érintőre kell venni, nem kell szorítania. ezután ha kiengeded a féket, akkor simán forognia kell a keréknek. Ez előtt olyan, olyan 5-6 kattanásnál meg kell nézni mindkét bowden egyforma, fezes-e. Ezt a kézifékkar bőrszoknyát kivéve tudod állítani, azt hiszem 10-es vagy 8-as csőkulccsal. Amúgy ha itt befog a kézi, akkor nagyon nem kell állítani. de holnap megnézem konkrétan.
itt egy link ez F30, de hasonló a dolog. KLIKK

Köszönöm köszönöm!
Már igy is segítettél mert én pont fordítva kezdtem volna el.
Először állítottam volna a csillagot utána a bowden.
Azért megvárom hátha találsz még vmit róla!
Csak azt nem tudom majd eldönteni hogy mikor fog a fék és mikor nem,mert ugye a difinek meg a váltónak is van valamennyi ellenállása hiába teszem üres e.
Amúgy a kocsi bakon lesz hátul igy talán jobb a rálátás mivel leveszem a kereket.
Azért köszönöm és várok úgy is csak holnap állok neki!

Szia,
én úgy csináltam, csinálnám, hogy a kézifékkarnál a bowdent lazára engedném, majd a fékkulccsal érintőt vennék a pofákkal a dobon ezután nyomatékmérős kulccsal forgatva a kereket addig állítani a fékkarnál a bowdent, amíg 2 ill. 3 kattanásnál is egyforma nyomatékkal tudom forgatni a kerekeket.
Lehet, hogy nem ez a jó módszer, én így szoktam csinálni és a vizsgán is egyformán fékeznek a kerekek.
Bye: hil


csináld, ahogy hil mondja. sajnos elfelejtettem megnézni, más dolgom volt, totál ki is ment a fejemből. és most megint nem otthoni gépnél vagyok.
de személy szerint azt mondom az érintő 1 kattanásnál legyen, mert ha laza bowdennél veszed az érintőt, akkor sosem fog kiengedni, csak majd mikor elkopik a betétből, mivel érintőre vetted.

YELLOW Elküldve: 2020-04-30 21:42 Mi lehet a baj?

katyus írta:
YELLOW írta:
katyus írta: Sziasztok van egy e90LCI-m ( N43B20 motorkód).
Amióta megvettem, minden hónapban vendég vagyok a márkaszervizben. Sajnos alapjáraton eléggé rángat, néha megtorpan majd elindul. Elméletileg a katalizátor elöregedését hozta hibának. A következőket cserélték: gyertyák, lamda szonda (2db), NOX szenzor, katalizátor, abs jeladó.. Egy kisebb vagyon ráköltöttünk. Gondolhatjátok, hogy mennyire boldog voltam mikor ma reggel ismét kigyulladt a motor hiba lámpa, és elkezdte a fent említett betegségeket újra produkálni..

Van valakinek valami tipp? járt már valaki így, hogy a lényegesebb dolgok ki lettek cserélve és a hiba mégsem szűnt meg?


lehet trafó probléma. ismerősnek volt ilyen motoros, neki injektort is cserélni kellett. viszont ez tud koxolódni is a szelepeknél, ami miatt nem zár jól, szűkül a keresztmetszet a direkt befecskendezés miatt.

Szia! Kicseréltettem az összes gyertyát és trafót. ( elméletileg az egyik trafó meg volt égve) 1 hétig hiba nélkül ment az autó, majd megint megjelent a kis sárga veszedelem.
Utána volt még egy köröm az egyik márkaszervizben, ott azt mondták, hogy az injektorok jók. Egy programozást csináltak mert elméletileg egyik cserélt alkatrész sem volt az autóra “tanítva” és emiatt össze vissza értékeket mutatott, amivel nem tudott mit kezdeni az “agya”. 1 hétig megint jó volt, majd minden kezdődött elölről. Megfigyeltem, hogy az alapjárat 500 és 700 között ingadozik, ráz/remeg az autó. Alig megy, lényegesebben erőtlen a motor. Esetleg tudnál ajánlani egy bevált szerelőt?

Köszönöm,


nem tudok, mert nem tudom merre laksz. személy szerint úgy nem látom értelmét akárkit is ajánlani. mert nem ajánlok 300km-re lévőt, ha 50km-re is van jó. persze lehet nem tudok senkit a közeledben, de legalább van kiindulópont.

YELLOW Elküldve: 2020-04-29 22:17 Fékjavítás

kisskarex írta: Sziasztok!
Hamarosan vinnem kell a drágámat műszakira és ehhez kérnék kis segitséget!Biztos van itt olyan szaki aki inkább maga orvosolja a problémát.Problémám igazából nincs inkább pontos eligazitás kellene.A kézifék profi beállitásáról lenne szó hogy az nekem úgy működjön ahogy kell.Nem driftre használom a gépet én ebből már kinőttem de szeretem ha valami jól működik.
Tehát minden új alkatrész meg van a kézifék beállitásához de mivel ez nem automata szeretnék egy pontos leirást hogy mivel kezdjek mivel folytassam és mi legyen az utolsó lépés hogy a kézifék ténylegesen megtartsa az autót.
Ha valakinek van türelme és meg tudja velem osztani aprólékosan az ne rejtse véka alá!
Előre is köszönöm azoknak akik szánnak rá időt!
Üdv.


BMW-nél ezekben a korokban nem kell csodát várni a kéziféktől. Ezt műszakin is tudják.
nekem megfogja az autót, de elég sokat kell kattintani. Menet közben semmit nem ér, de olyan, mintha ez valami védelem is volna, vagy nem tudom.
Maga a beállítás úgy van, hogy le kell venni a kereket hátul vagyis nem muszáj, csak az egyik csavart kell kivenni. Úgy kell forgatni az agyat, hogy a csavarfuraton keresztül tudd állítani a féket, ez egy ricnis, fogas kerék. A kéziféket be kell húzni 1 kattanásra. Majd a ricnis kereket addig kell tekerni, míg az a betéteket a dobhoz nem nyomja. csak érintőre kell venni, nem kell szorítania. ezután ha kiengeded a féket, akkor simán forognia kell a keréknek. Ez előtt olyan, olyan 5-6 kattanásnál meg kell nézni mindkét bowden egyforma, fezes-e. Ezt a kézifékkar bőrszoknyát kivéve tudod állítani, azt hiszem 10-es vagy 8-as csőkulccsal. Amúgy ha itt befog a kézi, akkor nagyon nem kell állítani. de holnap megnézem konkrétan.
itt egy link ez F30, de hasonló a dolog. KLIKK

YELLOW Elküldve: 2020-04-29 07:51 Kipufogó

nD0minik írta:
YELLOW írta:
nD0minik írta: Sziasztok,
e46 30i-n a hátsó dob pillangószelepéhez menő vákumcső honnan kapja a vákumot?
A végén le van dugózva, de szerintem valahol kilyukadhatott a cső, szeretném a kiindulásnál lezárni az egész csövet, van valami hátulütője ennek?


ez nem gyári megoldás, honnan tudnánk, honnan vitték oda? le kell követni.


A 30i-n biztos, de még talán a 28i-n is gyárilag van ez a megoldás. A végdob egyik csövében van egy pillangószelep, ami fordulatszám függvényében nyit.


jah, vágom... azt hittem a dob előtt van valami mint egy nyitott rendszer.
itt a rendszer...

YELLOW Elküldve: 2020-04-28 18:58 Akkumulátor

feco7939 írta:
YELLOW írta:
feco7939 írta:
Az meg, hogy ez az autó miért dízel annak is megvan az oka ....de az már egy más téma.


lehet beszéltük már...


Szerintem nem beszéltük
Végül ez az aksi lett...az idő eldönti, hogy jó választás volt e.




nekem ez a fajta zöld van: (lehet a tiéd már újabb dizájnos)


előtte ez volt a kék:


faternak meg ez volt:

YELLOW Elküldve: 2020-04-26 17:37 Fékjavítás

kisskarex írta:
Sziasztok üdv mindenkinek igy a karantén alatt!
Jelentem féktartó lemez kicserélve
Hát volt egy kis pipa vele de délután hatkoz kezdtük el és tizre lebontottunk mindent.
Másnap raktuk össze kettőkor kezdtük és ötre gurult az autó.
Tényleg esedékes volt a csere mert mint a szita olyan volt ráadásul a két csapágy nem is volt egyforma gondolom egyszer már cserélték.Kicseréltem még a hátsó kopásérzékelőt is de sajna a figyelmeztetés mindig világit és minden cserélve lett.
Adjatok vmi ötletet arra vonatkozólag hogy mi lehet még a baj!
Széles utat vigyázzatok magatokra!


az majd elalszik... ha bejelez a kopásjelző, akkor vagy géppel kell kiütni, vagy magától helyreáll. vagy x indítás, vagy x fékpedál lenyomás után (x= kb 15). de lehet úgy is, hogy fékpedál benyomva és úgy adsz gyújtást. szóval ezek körül valamelyik megoldja.

YELLOW Elküldve: 2020-04-25 08:43 Társalgó

Pocses írta: https://hu.motor1.com/news/381...z-autojat/

Én már kaptam levelet a BM-től, hétfőn de.9-re viszem az A1-be megnézik, ha kell akkor megrendelik a cserealkatrészt és cserélik egy másik időpontban.


ha meg sz*r már ezerszer meghalhattál volna miatta. kicsit soká húzódik. látom csoportokban is többen mutogatják a levelet, pedig már 2 éves sztori. és még valakiknek most küldik ki. még én sem kaptam, de remélem nem is kapok.

YELLOW Elküldve: 2020-04-24 22:10 Chip tuning

katonaza írta:
Senkinek nem vagyok fizetett reklámozója, ezért bocs, de csak privátban fogom tapasztalataim megosztani.


ezt úgy mondod, mintha bárki az lenne...
pont azért kellene leírni, hogy legalább látni lehetne merre ki van még, akit érdemes ajánlani. mert tuti van pl Kecskemét környékén is, de én konkrétan senkit nem tudok. pedig azon a környéken tuti van.

YELLOW Elküldve: 2020-04-24 15:20 Kipufogó

nD0minik írta: Sziasztok,
e46 30i-n a hátsó dob pillangószelepéhez menő vákumcső honnan kapja a vákumot?
A végén le van dugózva, de szerintem valahol kilyukadhatott a cső, szeretném a kiindulásnál lezárni az egész csövet, van valami hátulütője ennek?


ez nem gyári megoldás, honnan tudnánk, honnan vitték oda? le kell követni.

YELLOW Elküldve: 2020-04-23 19:57 Gumiabroncs

hil írta:
katonaza írta:
hil írta: Sziasztok! cserélnem kell a nyári gumikat 205/55R16 Dunlop van most. 6 éves, a felülete jó, de repedések vannak a barázdákban, ezért cserélem. Ugyanebben a méretben mit javasoltok: Semperit vagy Firestone? Nejem autóján (Opel Corsa) 9 éves Firestone van, azon annyira nincsennek repedések, mondjuk Km is sokkal kevesebb van benne (de azt is cserélni kell). Már letettem az aránytalanul drága gumikról, nem versenyzek, normálisan vezetek. Michelin szóba se jöhet, nagyon rossz a tapasztalatom vele. Tehát a kérdés: Semperit, vagy Firestone???
Köszi, hil


A gumiabroncsok minőségi követelményei kapcsán osztom azt a nézetet, hogy mindössze négy, egyenként tenyérnyi felfekvési felület kell biztosítsa az erőátvitelt (pl. gyorsítás, lassítás, kanyarodás) a jármű és az út között, ezért annak a lehető legjobbnak kell lennie.

Az árat illetően pedig azt gondolom, hogy ha egy adott gépjármű teljes üzemeltetési költségét kiszámoljuk a gumi becsült életciklusának megfelelő időtávra, akkor ahhoz viszonyítva egy prémium kategóriás&tesztgyőztes és egy bármilyen egyéb kategóriás gumiszett ára közötti különbözet szinte láthatatlanul alacsony arányú lesz.

Ráadásul mit sem ér, ha valaki teljesen normálisan vezet és nem versenyez közúton, ha körülötte mások meg igen és ezzel belekényszerítik az éles gumitesztbe.

Szia,
osztom véleményedet, de: a Dunlop nekem nem adott annyi pluszt, hogy annyit adjak érte (23-25k/db). Firestone-t vetten (15k/db), a teszteket nézve (bár szerintem azok nem a valóságot tükrözik) a 3.helyen áll, a Dunlop nincs is említve. Mégegyszer: nem igazán hiszek ezekben a tesztekben. Firestone gumim már volt, maximálisan elégedett voltam vele.
Azért köszönöm a válaszokat kérdésemre!!
Bye: hil


pedig a FireHawk nem olyan jó, ráadásul nem jó a mintája, csúnya feltéve, a két oldal eltérése.... szerintem...
a RoadHawk meg új gumiként is sokkal kisebb profilmélységgel van, és ráadásul kopós. pedig nem kellene neki.
egyébként, ahogy ismerlek és ahogy közlekedsz, szerintem tök mindegy lett volna mit veszel. ezt nehogy bántásnak vedd.

YELLOW Elküldve: 2020-04-23 18:25 Fékjavítás

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
Üdv mindenkinek!
Annyit még kérdeznék hogy hány csavar tartja a féktartó
lemezt és hogy ezek anyás csavarok vagy zsákfuratban fogják e azt?


4db csavar fogja


Szia.Köszönöm szépen!
Az enyém sajna nem ilyen mivel compact.Nem hűtött a tárcsa hátul de az nem is lényeges mert ugyaz az imbusz csavar fogja.
Viszont a féktartó lemezem más.Kettő furat van rajta asszem hatos,valamint a fékkötél
belépésénél van még kettő.Küldenék képet de még a kocsirol sem tudtam feltölteni csak egy nagy fekete plecsni van a kép helyén.Tehát a tartó lemez nem ilyen de a csavarok darabszáma stimmel.


Compact-ra kerestem rá, az ne zavarjon milyen féktárcsa van ott, hozza mindkettőt. viszont ha nem hűtött tárcsa van, akkor nem 318ti a tiéd, hanem 316ti. és annak másabb egy picit a hátsó futóműve, nagyobb a nyomtáv. de a többi része megegyezik.

Szia.
Hát 1.8-benzin 85 kw 115le de én annyira nem vágom.
Péntekre van időpontom a szerelőhöz remélem meg lesz a hétvégén a csere!
A kézifékkötél hogy van rögzítve amúgy?
Csak ki kell ütni a foglalatból vagy vmi csavar is tartja?
A kötél két oldalán van két csavar én gondolom az is fogja a lemezt
a csonkhoz.....


az 316ti compact. mint ahogy az enyém is 316i. ezeknek külföldön 1.8 az alapmotor. és hátul sima tárcsa van. a 2.0 143 lovasokban már hűtött tárcsa van hátul is.
a kéziféket nem tudom, sosem szedtem még szét. de gondolom adja majd magát.


Üdv.
Igaz hogy mindenből igyekszem a gyárit vagy gyári minőséget megvennide a féktartó lemezzel úgy voltam hogy jó oda vmi noname is.Szlovák lemez és ismerve a kisipari szemetet,holnap még csere előtt beviszem magammal meszemcsézem és kap egy cinkszórást aztán kap egy szép fekete festést igy biztos nem kell évente cserélni mert elporlad
elvégre nem eladásra csinálom hanem magamnak.Igy jó pár évig nyugtom lesz a lemez miatt
Most már jó lesz vele kicsit járni közel egy százast locsoltam el a fékfelújitásra.


szerintem ne szórd le... hiába cinkezed, ugyanúgy fog korrodálni. haver off autó új dobfékét fújta le, mégis rozsdásodott. igaz lassabban kezdett el... inkább kapjon még egy réteget. nekem gyári van fent, semmi rozsda nincs rajta. szóval én csak plusz réteget adnék neki. vagy ha homokszórod, akkor már szinterezni kellene.

YELLOW Elküldve: 2020-04-22 18:59 Fékjavítás

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
Üdv mindenkinek!
Annyit még kérdeznék hogy hány csavar tartja a féktartó
lemezt és hogy ezek anyás csavarok vagy zsákfuratban fogják e azt?


4db csavar fogja


Szia.Köszönöm szépen!
Az enyém sajna nem ilyen mivel compact.Nem hűtött a tárcsa hátul de az nem is lényeges mert ugyaz az imbusz csavar fogja.
Viszont a féktartó lemezem más.Kettő furat van rajta asszem hatos,valamint a fékkötél
belépésénél van még kettő.Küldenék képet de még a kocsirol sem tudtam feltölteni csak egy nagy fekete plecsni van a kép helyén.Tehát a tartó lemez nem ilyen de a csavarok darabszáma stimmel.


Compact-ra kerestem rá, az ne zavarjon milyen féktárcsa van ott, hozza mindkettőt. viszont ha nem hűtött tárcsa van, akkor nem 318ti a tiéd, hanem 316ti. és annak másabb egy picit a hátsó futóműve, nagyobb a nyomtáv. de a többi része megegyezik.

Szia.
Hát 1.8-benzin 85 kw 115le de én annyira nem vágom.
Péntekre van időpontom a szerelőhöz remélem meg lesz a hétvégén a csere!
A kézifékkötél hogy van rögzítve amúgy?
Csak ki kell ütni a foglalatból vagy vmi csavar is tartja?
A kötél két oldalán van két csavar én gondolom az is fogja a lemezt
a csonkhoz.....


az 316ti compact. mint ahogy az enyém is 316i. ezeknek külföldön 1.8 az alapmotor. és hátul sima tárcsa van. a 2.0 143 lovasokban már hűtött tárcsa van hátul is.
a kéziféket nem tudom, sosem szedtem még szét. de gondolom adja majd magát.

YELLOW Elküldve: 2020-04-21 22:20 Képek feltöltése CSAK 1024x768-as méretben, vagy kisebben!

YELLOW írta: Képeket csak 1024x768 méretben lehetséges feltölteni, hogy normálisan jelenjen meg.
Régen az oldal magának alakította át a képeket ilyen méretben, nem számított milyen méretben kerül feltöltésre. "Szerver változás" miatt ez a funkció nem működik. Így az 1024x768 méretnél nagyobb képek rosszul jelennek meg. Hirdetésben és a galériában is.
Mehet a 16:9-es képarány is, csak a kép 1024 képpontól ne legyen szélesebb.
Megértést köszi!

YELLOW Elküldve: 2020-04-21 22:16 Fékjavítás

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
Üdv mindenkinek!
Annyit még kérdeznék hogy hány csavar tartja a féktartó
lemezt és hogy ezek anyás csavarok vagy zsákfuratban fogják e azt?


4db csavar fogja


Szia.Köszönöm szépen!
Az enyém sajna nem ilyen mivel compact.Nem hűtött a tárcsa hátul de az nem is lényeges mert ugyaz az imbusz csavar fogja.
Viszont a féktartó lemezem más.Kettő furat van rajta asszem hatos,valamint a fékkötél
belépésénél van még kettő.Küldenék képet de még a kocsirol sem tudtam feltölteni csak egy nagy fekete plecsni van a kép helyén.Tehát a tartó lemez nem ilyen de a csavarok darabszáma stimmel.


Compact-ra kerestem rá, az ne zavarjon milyen féktárcsa van ott, hozza mindkettőt. viszont ha nem hűtött tárcsa van, akkor nem 318ti a tiéd, hanem 316ti. és annak másabb egy picit a hátsó futóműve, nagyobb a nyomtáv. de a többi része megegyezik.