andree fórum hozzászólásai

andree Elküldve: 2014-08-31 17:09 Féktárcsa és fékbetét

bmw320d4 írta:
andree írta:
szicsu írta:
andree írta: Üdv,

Köszönöm mindenkinek a tanácsokat!

Miki

Én Textart raktam bele,és meg vagyok vele elégedve!


Köszi, én is azt vettem. Az biztos hogy gyári volt eddig. A tárcsáim is gyáriak, de hiába a 19mm-es gyári vastagság mert elég sokat áll és a peremeken nem kopott le a rozsda. Most felszabályoztattam, és kapott egy garnitúra új betétet. Érezhetően jobb lett és esztétikusabb is. Hogy mennyire lesz tartós azt nem tudom, a kopáshatár 17,4 és a rozsda miatt 18-ig lett szabályozva. Egy ideig még jó lesz.


A 17,4 azt jelenti, hogy arra még fel lehet szerelni egy új betétet. Szabályozni viszont nem nagyon szabad.


Ez természetes, azért mertem még szabályozni mert most lett 18. Valószínű már többször nem tudom de még egy darabig jó lesz.

andree Elküldve: 2014-08-30 10:48 Féktárcsa és fékbetét

szicsu írta:
andree írta: Üdv,

Köszönöm mindenkinek a tanácsokat!

Miki

Én Textart raktam bele,és meg vagyok vele elégedve!


Köszi, én is azt vettem. Az biztos hogy gyári volt eddig. A tárcsáim is gyáriak, de hiába a 19mm-es gyári vastagság mert elég sokat áll és a peremeken nem kopott le a rozsda. Most felszabályoztattam, és kapott egy garnitúra új betétet. Érezhetően jobb lett és esztétikusabb is. Hogy mennyire lesz tartós azt nem tudom, a kopáshatár 17,4 és a rozsda miatt 18-ig lett szabályozva. Egy ideig még jó lesz.

andree Elküldve: 2014-08-30 10:42 angel eye

YELLOW írta:
andree írta:
Rulez78 írta:
solyom76 írta:
Rulez78 írta: Sziasztok!
Nemrég vásároltam egy garnitúra angel eye-t(CCFL).Úgy látom a lámpa kiszerelésével boldogulni fogok amit viszont nem tudok,hogy a kábel kötegből melyik drótokra kéne majd rákötnöm a karikákat.Kimérni nem tudom nincs hozzá műszerem.Úgy tudom a helyzetjelzőre kéne rákötni de fogalmam sincs melyik drótok mennek oda.
Nincs esetleg valami színkód útmutatásnak?Esetleg valaki nem fényképezte,videózta le a folyamatot?
A youtyubon találtam útmutatót de ott csak a beszerelést mutatták.
https://www.youtube.com/watch?v=heppcGJf3h8
És ha jól értettem gyér angol tudásommal a végén azt mondja a pali,hogy egyszerű mert feketét a feketéhez piros kábelt a piroshoz.
Mondjuk ha ezek jól látom led karikák mert nincs inverter hozzá.
Egyébként ezt az angel eyet vásároltam meg.Remélem nem nyúltam mellé...
http://www.ebay.com/itm/141345...EBIDX%3AIT
A válaszokat és a segítséget előre is köszönöm!

Dehogy nem tudod hiszen leírtad.. adott hozzá minden..a karikákon lévő csatikat az inverter csatikba dugod.. az inverteren lévő piros és fekete kábelt meg össze kötöd a helyzetjelző kábelével....ennyi..



Király!Akkor elméletben tudok Angel Eyye-t szerelni!
Biztos én vagyok a hülye de azt honnan tudom hogy melyik a helyzetjelző kábelkötege?
Bocs,hogy ilyen sík vagyok de nem szoktam nagyon bütykölni...


Szerintem jobban járnál ha egy alap villamossági ismeretekkel rendelkező ismerős, barát besegítene. A helyzetjelző kábelei a helyzetjelző izzó csatlakozójára mennek, tehát ha csatit leveszed a helyzetjelzőről biztosan fogod tudni. A segítség igénybe vételét jó indulatból írtam, mert elég sok autó égett már ki elektromos zárlat miatt. A kötéseknél én is a forrasztást javaslom, mert a gyanta miatt sokkal tartósabb a kötés, a gyors csatlakozók pedig hamar oxidálódnak. továbbá a zsugorcsövet se felejtsd el.
Csak óvatosan.
Sok sikert.


forrasztásnál inkább jófajta ólmos forrasztó anyagot kell használni. az ólommentes elég tré, pedig nagyon sok helyen azt használják az elektronikában.


Sajnos azért mert ha jól tudom ez egy eu szabályozás és csak ez kapható a legtöbb helyen. Én sem tudom hogy hol fogok tudni beszerezni ha kifogyok a készletből.

andree Elküldve: 2014-08-30 07:42 angel eye

Rulez78 írta:
solyom76 írta:
Rulez78 írta: Sziasztok!
Nemrég vásároltam egy garnitúra angel eye-t(CCFL).Úgy látom a lámpa kiszerelésével boldogulni fogok amit viszont nem tudok,hogy a kábel kötegből melyik drótokra kéne majd rákötnöm a karikákat.Kimérni nem tudom nincs hozzá műszerem.Úgy tudom a helyzetjelzőre kéne rákötni de fogalmam sincs melyik drótok mennek oda.
Nincs esetleg valami színkód útmutatásnak?Esetleg valaki nem fényképezte,videózta le a folyamatot?
A youtyubon találtam útmutatót de ott csak a beszerelést mutatták.
https://www.youtube.com/watch?v=heppcGJf3h8
És ha jól értettem gyér angol tudásommal a végén azt mondja a pali,hogy egyszerű mert feketét a feketéhez piros kábelt a piroshoz.
Mondjuk ha ezek jól látom led karikák mert nincs inverter hozzá.
Egyébként ezt az angel eyet vásároltam meg.Remélem nem nyúltam mellé...
http://www.ebay.com/itm/141345...EBIDX%3AIT
A válaszokat és a segítséget előre is köszönöm!

Dehogy nem tudod hiszen leírtad.. adott hozzá minden..a karikákon lévő csatikat az inverter csatikba dugod.. az inverteren lévő piros és fekete kábelt meg össze kötöd a helyzetjelző kábelével....ennyi..



Király!Akkor elméletben tudok Angel Eyye-t szerelni!
Biztos én vagyok a hülye de azt honnan tudom hogy melyik a helyzetjelző kábelkötege?
Bocs,hogy ilyen sík vagyok de nem szoktam nagyon bütykölni...


Szerintem jobban járnál ha egy alap villamossági ismeretekkel rendelkező ismerős, barát besegítene. A helyzetjelző kábelei a helyzetjelző izzó csatlakozójára mennek, tehát ha csatit leveszed a helyzetjelzőről biztosan fogod tudni. A segítség igénybe vételét jó indulatból írtam, mert elég sok autó égett már ki elektromos zárlat miatt. A kötéseknél én is a forrasztást javaslom, mert a gyanta miatt sokkal tartósabb a kötés, a gyors csatlakozók pedig hamar oxidálódnak. továbbá a zsugorcsövet se felejtsd el.
Csak óvatosan.
Sok sikert.

andree Elküldve: 2014-08-29 07:44 Féktárcsa és fékbetét

Üdv,

Köszönöm mindenkinek a tanácsokat!

Miki

andree Elküldve: 2014-08-28 20:11 Féktárcsa és fékbetét

Sziasztok,
Hátsó fékbetétet kell cserélnem és nem tudok most más márkát gyorsan kedvezménnyel, tehát az alábbi két márkából kellene választani:
1:textar
2:brembo

Szerintetek?

Köszi

Üdv

andree Elküldve: 2014-08-25 18:50 Motorolaj

YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
leroyclub írta:
YELLOW írta:
leroyclub írta: Lassan esedékes lesz az olajcserém és arra gondoltam hogy Castrol Edge 0w-40 et töltenék bele. Sok leírást találtam amiben ajánlják 320D-be. Szerintetek?


csak nem a gyanusan olcsót kell megvenni. és felesleges a 40-es meleg oldali viszkozitás. dízelbe a 30-as kell.


Árban ugyanannyi a 30 és a 40 is. Jobb a 30?


jaja jobb. bár ha őszinte akarok leni, én nem tennék már castrol-t. talán az új FST titanium, amin elgondolkoznék.


Jobb a 40. (elég lenne a 30 is) A 40-es jobban bírja a turbónál lévő magasabb hőmérsékletet. Ha árban nincs különbség, én a 40-est választanám. (olajat csak megbízható forrásból szabad vásárolni)


pedig pont a dízelbe ajánlják lépten nyomon a 30-ast, mivel alacsonyabb hőfokon dolgozik. a turbo-s dolgot értem, logikus. de ugye a fogyasztásnak is kedvez a véknyabb olaj. nem véletlen a nagy eco, meg blue autókba 20-as olajat tesznek a kis turbósokba is.
bár megmondom őszintén én annyira sosem értettem hogy egy 40-es mivel fogja jobban vissza a motort, mint egy 30-as. mármint hogy valóban mérhető-e egyáltalán.


Nem véletlenül alkalmaznak a turbós, (a turbó meg is égeti a nem megfelelő olajat, még ha diesel nem is termel annyi hőt) és a nagy fordulatú benzines motoroknál külön olajhűtőt. Semmivel sem fogja vissza a motort. Ha utána nézel, akkor világos lesz, hogy azonos teljesítmény szintnél, üzemi hőfokon nincs különbség a ("meleg" oldali 30, 40, 50) olaj viszkozitása között. 20-as "meleg" oldali olajról az elmúlt 10 évben nem igazán hallottam.


én vágom.
pedig van a 20-as, mármint lupo, meg meg fosvágen blue motion kis motorokba biztos, hogy 20-as a gyári előírás. sok eco biszbaszos motorba teszik. anno olvastam a mazdás fórumon, ahol nagyon jól leírják az olaj témát, hogy ferrari-ba is tesztelték és bírta a 20-ast. ezzel bizonyították azt, hogy üzemi hőfokon nem igazán van különbség.


Sajnos nem záródott le a vita, tehát milyen hátránya is van a 40-es olajnak a 30-assal szemben? És ilyen jelentős előnye a 30-asnak a negyvenessel szemben?
Nagyon kíváncsi vagyok mert én is olajcsere előtt állok és az előző csere után amikor gyári 5w30 ment bele (természetesen megfelelő forrásból) egyértelműen hangosabb motort kaptam. Na most sajnos azt nem tudom hogy mi volt benne előtte, sem márka sem pedig viszkozitás szempontjából.

andree Elküldve: 2014-08-24 13:36 Motorolaj

leroyclub írta: Lassan esedékes lesz az olajcserém és arra gondoltam hogy Castrol Edge 0w-40 et töltenék bele. Sok leírást találtam amiben ajánlják 320D-be. Szerintetek?


A Castrol edge jó választás, de 5w30 való bele, esetleg 0w30.

andree Elküldve: 2014-08-17 13:49 320d vásárlás

Szemy írta:
lalada írta: ...az 5-ös váltó városban nem jó, nekem volt pont ez az évjáratos E46 3 évig, echte ugyanez a motor 5-ös kézivel, de a városi szabályos tempóhoz a 4-es sok, a 3-as meg zúgatja, ámde nyomatékból lehet menni minden körülmény közt -cserében.


Szisztok!

Igazan nem kötözködes keppen, csak es kizarolag a szakmai kivancsisag miatt kerdeznem, hogy a fent emlitett 5 fokozatu manualis valto 4. fokozataban milyen fordulatszamon van a 2 literes dizelmotor kb. 55-60 km/h között?

Szemy


Szia Szemy, megnézhetem pontosan, de tényleg gáz a városi közlekedés. Olyan 1200-1400 között van.

andree Elküldve: 2014-08-16 08:48 kettõstömegü lendkerék

YELLOW írta:
rece65 írta:
YELLOW írta:
rece65 írta: HI!

A mikor az autót leállítom eléggé "beremeg" a motor.(nem csörög)
A szerelő haver azt mondja hogy kuplung-lenkerék probléma de még sokat elmehetek vele.Másnak is így kezdődött az ilyen probléma?
Lehet esetleg más baja is?(motortartóbak nem lehet szakadt ilyenkor?)
Nem vészes csak engem zavar kissé...

Nem vagyok szaki ezért kérdezek számotokra esetleg "feleslegesnek" tűnő kérdést..

Mennyit kellene ráköltenem minimum ha rászánom maga?(miket és milyen minőséget kellene belevennem?)


szerintem csak motortartó bak


Azt csak aknáról lehet megállapítani vagy elég a motorháztetőt kinyitni és megnézni?Eléggé be van építve a motor,nehéz mellette szétnézni.



ha indításnál leállításnál nagyot bólint oldalra a motor, akkor nyitott tetőnél láthatod. vagy alulról, ha leszeded a borítást, lehet látni a bakokat, sőt nem is feltétlen muszáj lebontani semmit. szóval meg kell nézni nincs-e szétfolyva valami a környékén, mert el is durranhat, lengőkarra folyik, stb.


Azért megnyugtatlak hogy én túl vagyok a lendkerék-kuplung-bakok cseréjén és még mindig ugyanúgy beránt. Valaki azt írta régebben hogy főtengely ékszíjtárcsa. Ezt már nem cseréltem ki. Amúgy amit próbáltam 20d-t mindegyik rántott leállításnál, ne várd hogy úgy fog leállni mint egy benzines.
Amúgy a lendkerék kuplung kb 120e+munkadíj ami szerintem 30e körül van, a bakok szerintem szereléssel kb 35-40. Nekem corteco van benne de legközelebb lemfördert tennék. Sok sikert

andree Elküldve: 2014-08-10 20:42 Kopog az eleje!!

csaki91 írta:
stunter26 írta:
csaki91 írta:
andree írta:
csaki91 írta: Sziasztok!

Kéne egy kis segítség futómű témában
Az a bajom hogy egy két élesebb bal kanyarnál vagy nagyonn tempójú bal kanyarnál a jobb eleje felől recsegés-ropogás hallatszik kerékcsapágyat akartam cserélni de a szerelő azt mondta hogy nem a jobb hanem a bal csapágy a rossz ki is lett cserélve meg a lengőkarnál valami gömbfej vagy mi...pontosan nem tudom futóműhöz hülye vagyok
Lényeg az hogy még ezek után is recseg-ropog
Ki kellene cserélnem a jobb első kerékcsapágyat is ?
Előre is köszi


Toronycsapágy?


Toronycsapágynál lehet ilyen jelenség?
Nem egyenletes ütemű a ropogás nem sebességfüggő
Inkább a terhelés meg a kormányzás mértékétől függ

Ha állóhelyzetben eltekered a kormányt és recsegés ropogást hallasz akkor tuti toronycsapágy lesz.


Megpróbáltam de bármelyik irányba is tekertem semmi hangja nem volt
Így is lehetséges a toronycsapágy?
Volt már cserélve bal első kerékcsapágy stabilizátorok a lengőkar gömbfej vagy micsoda meg első lengés csillapítók
Ezen kívül még mi lehet?


Igen, lehetséges. De lehet még kormányösszekötő és az axiálok is. Vidd el egy futóműveshez és rángassák át rendesen.
És ne felejtsük el a kormányművet se, ülj be és mozgasd meg függőleges irányba le-fel és ha kottyan akkor megvan a ludas. Sok sikert. Ezt én is végig csináltam.

andree Elküldve: 2014-08-10 18:05 Kopog az eleje!!

csaki91 írta: Sziasztok!

Kéne egy kis segítség futómű témában
Az a bajom hogy egy két élesebb bal kanyarnál vagy nagyonn tempójú bal kanyarnál a jobb eleje felől recsegés-ropogás hallatszik kerékcsapágyat akartam cserélni de a szerelő azt mondta hogy nem a jobb hanem a bal csapágy a rossz ki is lett cserélve meg a lengőkarnál valami gömbfej vagy mi...pontosan nem tudom futóműhöz hülye vagyok
Lényeg az hogy még ezek után is recseg-ropog
Ki kellene cserélnem a jobb első kerékcsapágyat is ?
Előre is köszi


Toronycsapágy?

andree Elküldve: 2014-08-09 21:46 Társalgó

Sziasztok,

Szükségem lenne egy Unixos vevőkódra amivel tudnék kedvezményesen vásárolni. Természetesen csak saját részre. Amennyiben tud valaki segíteni azt nagyon megköszönném, és ráadásként egy Bárdisat is a rendelkezésére bocsátok. Többit pü-ben.

Köszönöm.

andree Elküldve: 2014-08-05 11:57 klíma tisztítás

Sziasztok,

Mi a véleményetek a klíma szárítószűrő cseréről? Érdemes e cserélni így cirka 14 év után?
Ja és ha ige milyen néven hozza a realoem és hol található pontosan?

Köszi

Üdv!

andree Elküldve: 2014-08-01 16:57 Elrepedt leömlő

dpower írta: Helló esetleg lenne valakinek elfekvőben 1 repedt 25-30d csonkja?


powerfanatics.com
itt biztosan kapsz, kb 50-60e

Üdv.