andree fórum hozzászólásai

andree Elküldve: 2016-04-05 18:12 Porlasztó

szotakdavid írta:
andree írta:
Esteban46 írta: Üdv mindenkinek!
Jeladós porlasztót keresek M47es motorhoz! Valaki tudja esetleg felújított Bosch-t honnan tudok rendelni vagy esetleg valakinek elfekvőben??


Szia, én vettem gyári újat. Nekem van egy amit kivettem, a hiba "05"Needle motion sensor volt. Ha gondolod oda adom azt amit kivettem egy próbára. Nekem a csere után semmit sem változott, és mint mondtam bmw dobozos gyári új került bele.


Te csak azt hiszed h nem változott semmi!!


De!!!! Meggyőződésem hogy jobb lett, mert a VP44 lelke a jeladós porlasztó!!! Na jó, ha jobban belegondolok talán kicsit csökkent a fogyasztás és alacsonyabb fordulaton nyomatékosabb lett. Tehát javítom magam. Az biztos hogy fontos de ne számíts plusz 40 lóerőre.

andree Elküldve: 2016-04-05 17:30 Porlasztó

Esteban46 írta: Üdv mindenkinek!
Jeladós porlasztót keresek M47es motorhoz! Valaki tudja esetleg felújított Bosch-t honnan tudok rendelni vagy esetleg valakinek elfekvőben??


Szia, én vettem gyári újat. Nekem van egy amit kivettem, a hiba "05"Needle motion sensor volt. Ha gondolod oda adom azt amit kivettem egy próbára. Nekem a csere után semmit sem változott, és mint mondtam bmw dobozos gyári új került bele.

andree Elküldve: 2016-03-23 08:39 Futómû és hibái

Mikolics írta:
asbi írta:
Mikolics írta: Sziasztok ! Lengőkar javítás érdekelne mert kottyan a gömbfej. Szerintetek csak komplett csere a megoldás? Azt az infot kaptam mivel alumínium a lengőkar nem lehet kipréselni a gömbfejeket. Javított már valaki így közületek? Én Győrben vagyok


Ismerek olyat, aki foglalkozik ilyennel, de házilag nem fogod tudni megoldani. Ha gondolod PÜ-ben adok nevet, elküldöd a régit, kapsz egy felújítottat.


Köszönöm ha nem gond küldd át a címet beszélek vele


Szia, én javítattam. Nekem Érden csinálták, több mint 2 éve hibátlan. Itt a fórumon jlaci74 fórumtársadat keresd.

andree Elküldve: 2016-01-25 21:13 E46 Kormánymű

Sanyi991 írta:
Tano írta:
Sanyi991 írta: Üdv.

Véleményekre lennék kíváncsi. Rossz úton kopogást hallok a bal első kerék felől. Elvittem szerelőhöz, aki szerint ez a kormánymű hibája, állítani nem lehet már. Na most az autó egyenesen megy, egyáltalán nem ráz akármennyivel megyek, nem akad meg, nincs csúnya hangja kormányzáskor, és a holtjáték is normál. Előfordulhat, hogy "csak" kopogás lenne a rossz kormánymű jele? A bal első kereket szemből nézve bal oldalon (lökhárító felől) középen erősen meglökve hallatszik halk koppanás. A válaszokat köszi előre is.


A kereket hátrafelé mozdítva hallatszik? Ez inkább lengőkar szilentnek tűnik.


Lengőkarok, stab pàlcàk újak. Hátrafelé mozdítva nincs hang. Ha a kormànyt a motor járása nélkül egyenesben jobbra-balra mozgatom, akkor nem kopog. Koppra kitekerve, viszont picit kopog, de mintha nem ez lenne az a hang.


Szia, én a komplett elejét kicseréltem mire elhittem hogy a lengéscsillapító is tud kopogni. Hozzá kell tennem hogy, az első az volt hogy bemérettem és persze jónak tűnt. Amiket cseréltem: stabpálcák, kormányösszekötők, axiálok, lengőkar nagy szilent, 1 lengőkar felújítás, kormánymű felújítás. Hozzá teszem hogy mindegyik művelet a hasznára vált de, nem lett volna muszáj. Tehát próbál szerezni egy komplett gólyalábat, akár bontottat is próbára. A csere kb fél óra. A kormányművet a legegyszerűbben úgy tudod megnézni ha álló helyzetben vertikálisan fel-le mozgatod. Ha így kopog akkor a fogasléc kuka. Ezt viszont észre kell venned, mert autópályán megy össze vissza.
Remélem tudtam segíteni.

andree Elküldve: 2016-01-22 17:51 Autóvásárlás

Whole01 írta:
lalada írta:
Whole01 írta: Sziasztok!

BMW E90 320inél tényleg megbízhatóbb,strapabíróbb a 325i vagy 330i?
Csak kiforottabb a 6hengeres?


Ha E90 (és BMW , akkor csak a sorhat.


Egy kiforrott indoklás ha belefér.....



Szia, sajnos tapasztalatom nincs de, ha jól tudom az si jelölésű (majd a jártasabbak írnak motorkódot) motorok híresen rosszak. Van is egy cikk a totalcaron a 20 legjerülendőbb motorról. A hiba állítólag a hengerfal átszakadása. Szerintem ha a pénztárcád engedi inkább 25i, 30i.

andree Elküldve: 2015-11-09 08:34 Kardántengely és társai

davech írta: Üdv! Megosztom veletek a tapasztalatomat.
Eljött az én autómnál is a kardántengely kukásodás. 253.000 km
Tünet: menet közben nagy beltér zaj, mély búgó hang, 70km/h-nél viszont nagyon, illetve csak hátramenetben hangos nyiszogás, pont olyan hangja volt mint egy szekérnek. Sikerült is beszereznem a legkukásabb bontott kardánt ami létezik. Persze bíztam abban hogy bontott kardánnal a téma le is lesz zárva, berakom 'oszt jó lesz, ahha hát nem. felújítás sos. El is vittem hidropress kft-hez (lejjebb olvastam hogy valaki ajánlotta őket), ott megállapították hogy a hátsó kereszt és a csapágy kuka, a középső kereszt meg közepesen hulladék. Nagyon profin megcsinálták, a kereszteket kicserélték + csapágy + centír és mint a gyári, tökéletes lett! 1év garanciát is vállaltak rá.
Ha valaki felújításban gondolkodik, akkor csak ajánlani tudom őket!


Köszi az információt. Egy árat még írj légy szíves.

andree Elküldve: 2015-11-04 06:09 Kippuffógó rezgéscsillapító?

Csabika136 írta:
andree írta:
Csabika136 írta: Sziasztok fanok!

Nyáron vettem a kocsim (2001 320D E46 Touring 136Le), amin gyakorlatilag kezdettől fogva el volt picit törve a kipufogó. A katalizátortól jön le ferdén a cső és kanyarodik hátra vízszintes irányba. Oda nekem egy érdekes Gégecső féle volt beépítve, amit a két csőre húzva úgy toldottak fel, hogy mint a fecske a fészkét felgányoltak és valahogy ott maradt a gégecső. Idővel, mere hozzámkerült a vas, a felső végén a gégecsőnek egy karika körbetört és a többi része a kipufogónak csak úgy fenn maradt és nem esett le. Kicsivel hátrébb van a csövön egy tartóbak elhelyezve, amit szerintem az olasz csak úgy a biztonság kedvéért tett fel, nehogy egyszer leessen a kipufogó. Ennyit az unalmas meséről.
A problémám hirtelen a következő lett. Frankón rákészültünk a javításra. Unokaöcsém aki karosszériás és sokat csinált már ilyet, ráadásul kiválóan tud heggeszteni is hozott az Unixtól harisnya csövet 3 méretben. Alámentünk a kocsinak, megnézegettük, kitaláltuk, hogy egy kis ferdén levágott cső Bosal cső darab, meg még kettő, nagyszerűen össze fogja hozni a szinteket és a távolságot az általunk kiválasztott kb.20cm-hosszú harisnya közbeiktatásához. Meg is csináltuk egy gyenge óra alatt, örültem is neki, végre patent a kipufogóm. Egyel kevesebb leküzdendő probléma, léphetünk tovább.
De nem frankó! Szarabb lett mint volt. Eddig csak úgy gondoltam, kicsit rezeg a kipufogóm, most szét rázza a kocsit. A rendszer a kocsi hátuljánál 3-4 cm-t rezeg alapjáraton. A kocsival elindulás után az 1000-res fordulaton átbillenve a motor úgy rezeg, hogy a kormány a kezemben beremeg.
Miért? Van valakinek ötlete?
Légyszi segítsetek, mert a Rába Steiger ehhez képest limuzinnak számít. A kipufogó sehova nem ér bele a kaszniba. Tényleg gondosan csináltuk meg a pufogót. Én autószerelő vagyok, az unokaöcsém meg karosszériás. Valami olyan hibát kéne kitalálnunk, ami megsz...vat. De mi?


Szia, a rezgést több hiba is kiválthatja. Első körben meg kellene nézetni a porlasztókat, a lendkereket, bakokat és a főtengely szíjtárcsát. Nem feltétlenül a kipufogód a hibás.


Hát ez elég rosszul hangzik. A motortartó bakra én is gondoltam, de nem tudom a cserén kívül hogy lehetne megállapítani hogy rossz? Porlasztóra nem mondhatnám hogy gyanakszom, mert gyönyörűen indul a motor és nem mondhatnám hogy füstöl. Fogyaszásom szerintem kiváló. Alapjáraton azért pöfögne nem? Attól félek, a lendkerék lesz, de azt hogy tudnám letesztelni jól. Megbontás nélkül? A kocsival egyébként nagyon kultúráltan lehet elindulni, vagy egyebek.


Szia, ne kísérletezz mert az nagyon sokba fog kerülni. Vidd el egy bmw szakihoz, mindenképpen így jársz a legjobban.

andree Elküldve: 2015-11-02 10:33 Kippuffógó rezgéscsillapító?

Csabika136 írta: Sziasztok fanok!

Nyáron vettem a kocsim (2001 320D E46 Touring 136Le), amin gyakorlatilag kezdettől fogva el volt picit törve a kipufogó. A katalizátortól jön le ferdén a cső és kanyarodik hátra vízszintes irányba. Oda nekem egy érdekes Gégecső féle volt beépítve, amit a két csőre húzva úgy toldottak fel, hogy mint a fecske a fészkét felgányoltak és valahogy ott maradt a gégecső. Idővel, mere hozzámkerült a vas, a felső végén a gégecsőnek egy karika körbetört és a többi része a kipufogónak csak úgy fenn maradt és nem esett le. Kicsivel hátrébb van a csövön egy tartóbak elhelyezve, amit szerintem az olasz csak úgy a biztonság kedvéért tett fel, nehogy egyszer leessen a kipufogó. Ennyit az unalmas meséről.
A problémám hirtelen a következő lett. Frankón rákészültünk a javításra. Unokaöcsém aki karosszériás és sokat csinált már ilyet, ráadásul kiválóan tud heggeszteni is hozott az Unixtól harisnya csövet 3 méretben. Alámentünk a kocsinak, megnézegettük, kitaláltuk, hogy egy kis ferdén levágott cső Bosal cső darab, meg még kettő, nagyszerűen össze fogja hozni a szinteket és a távolságot az általunk kiválasztott kb.20cm-hosszú harisnya közbeiktatásához. Meg is csináltuk egy gyenge óra alatt, örültem is neki, végre patent a kipufogóm. Egyel kevesebb leküzdendő probléma, léphetünk tovább.
De nem frankó! Szarabb lett mint volt. Eddig csak úgy gondoltam, kicsit rezeg a kipufogóm, most szét rázza a kocsit. A rendszer a kocsi hátuljánál 3-4 cm-t rezeg alapjáraton. A kocsival elindulás után az 1000-res fordulaton átbillenve a motor úgy rezeg, hogy a kormány a kezemben beremeg.
Miért? Van valakinek ötlete?
Légyszi segítsetek, mert a Rába Steiger ehhez képest limuzinnak számít. A kipufogó sehova nem ér bele a kaszniba. Tényleg gondosan csináltuk meg a pufogót. Én autószerelő vagyok, az unokaöcsém meg karosszériás. Valami olyan hibát kéne kitalálnunk, ami megsz...vat. De mi?


Szia, a rezgést több hiba is kiválthatja. Első körben meg kellene nézetni a porlasztókat, a lendkereket, bakokat és a főtengely szíjtárcsát. Nem feltétlenül a kipufogód a hibás.

andree Elküldve: 2015-08-04 14:36 Hűtővíz..:S

Tano írta:
andree írta: Szia, köszönöm. Tehát ha 74-78 fok között ingadozik átlagos 70-90 tempónál akkor termosztát csere?


Ha már ilyen melegben is alatta van, akkor igen, valamelyik, vagy mindkét termosztát rossz már.


Köszönöm.

andree Elküldve: 2015-08-04 13:26 Hűtővíz..:S

Tano írta:
andree írta: Sziasztok, üzemi hőfokon hány fokos a víz 20d-k esetében? Köszi.


84-85 fokos termo van benne, tehát ez és felette egészen 10x fokos tartományig, külső hhőmérséklet és terhelés függvényében.


Szia, köszönöm. Tehát ha 74-78 fok között ingadozik átlagos 70-90 tempónál akkor termosztát csere?

andree Elküldve: 2015-08-04 11:26 Hűtővíz..:S

Sziasztok, üzemi hőfokon hány fokos a víz 20d-k esetében? Köszi.

andree Elküldve: 2015-08-03 08:45 20d gázadásra megtorpanás

papamaci199 írta:
szotakdavid írta:
papamaci199 írta:
szotakdavid írta:
papamaci199 írta:

A napokban vettem egy diagnosztikai eszközt hogy végre hátha rájövök mi a baja az autónak. Az eredmény az az, hogy hibaüzenetet nem kaptam viszont teszteltem a turbót és az adagoló előtöltést. A turbó egész jól teljesített alapjáraton 950 milibar körül volt a kívánt érték és a mért adat is ennyit mutatott. Padlógáznál felment a kívánt érték 2000 milibarra a mért pedig 1850-1900 ra ami szerintem megfelelő. Ezt álló helyzetben mértem. Az adagolóra is indítottam egy tesztet ahol az előtöltést figyelte a szolanoid szeleppel. A program azt írta -3.5fok-0.5fok között kell lennie viszont -15fokot mért alapjáraton. Ez okozhat nekem torpanást vagy ez az érték lehet rossz? Mi okozhatja ezt, tudok rajta állítani?


Be van ragadva az előtöltés szabályzószelep! Vagy nincs jó helyen az adagoló.


Az előtöltést a szolenoid szelep szabályozza? mert mikor beindítom a diag először -45fokot ír majd mikor elcsendesedik akkor lesz -15 fok ez kb 2-3mp, esetleg egy képet tudnál mutatni a szabályzó szelepről? Az autó egyébként nem füstöl.


-15 fokkal be se indulna,gyári géppel kell nézni. Adagoló oldalában van a szabályzószelep.


sajnos még nem volt időm szétszedni az autót mert mindent meg akarok nézni rajta, viszont most egy kis idő után visszadugtam rá a gépet és ezeket kaptam:
42- Digitális diesel elektronika vezérlő modul (EEPROM és konfiguráció)
65- Levegőnyomás töltés vezérlés

ezek mik lehetnek? A 65-ös lehet légtömeg mérő? vagy a szívósoron lévő érzékelő az? vagy turbó szabályzó?
a 42-esről elképzelésem sincs mi lehet.


Szia, a hibakód kiolvasás sajnos csak nagyon pici része egy diagnosztikának. Támpontnak jó de, meg kell látni az összefüggéseket. Tapasztalatból mondom hogy, nagyon sok pénzt tudsz megspórolni ha elviszed egy olyan szerelőhöz aki érti is a diag lényegét. Nagyon sokan cserélik ki a fél kocsit úgy, hogy a hibát nem találják meg. Ez csak egy tanács, nem muszáj megfogadni. Szotakdavid fórumtársad biztosan tud neked segíteni.

andree Elküldve: 2015-07-12 11:45 manuális váltó

YELLOW írta:
andree írta:
YELLOW írta:
kpeter írta:
YELLOW írta:
kpeter írta: Üdv!

A közeljövőben szeretnék belépni én is a klubba és lenne néhány kérdésem.

Ha jól tudom a 2003 utáni e46 330i modellek már hat sebességesek. Érdemes mindenképp a hat sebességest venni, vagy elég az öt fokozat is? Fogyasztásba kb. mennyivel lehet kevesebb a hat gangos, az ötösnél? Fogyasztáson kívül milyen egyéb előny vagy hátrány származhat az extra sebességből?


hátrány, hogy több olaj kell a váltóba.
amúgy mindenképp a 6-ost vedd. számít a fogyasztásban. nem rég volt téma, áttételi táblázat is lett berakva.


fogyasztásba kb. mennyit számíthat?


1 litert biztos. de mondom olvasgass vissza, talán pont ebben a topic-ban volt róla szó.


Biztosan nem számít 1 litert. Nem csak a 6 seb számít, az 5 sebességesnek az áttétele nem a legjobb, városban már-már rossz vele közlekedni. A fordulatszám kb 150-nél éri el a 3000-et, így ez sem forog sokat. Ne az 1 liter miatt vegyél 6-os váltóval hanem, mert sokkal jobb az áttétele.


városban mindegy, mert úgysem fog 6.-ban menni. amúhy az 5. fokozat áttétele ugyanaz mind a kettőnél. már nem emlékszem, de a 2-es és 4-es fokozat áttétele más, meg ugye ott a 6. fokozat. a többi fokozat ugyanaz áttétel szempontjából. pályán mindenképp jobb a 6-os fogyasztás tekintetében.


Ez nem is vitás hogy, pályán -és minden paraméterében jobb a 6-os. Az 1 liter különbségre szerintem nincs esély. De ha egyszer veszek egy 6-os faceliftet, akkor majd kiderül.
u.i: de azt se felejtsük el hogy az összehasonlítás csak akkor működik ha, mindkettő hasonló állapottal rendelkezik.

andree Elküldve: 2015-07-12 11:26 manuális váltó

YELLOW írta:
kpeter írta:
YELLOW írta:
kpeter írta: Üdv!

A közeljövőben szeretnék belépni én is a klubba és lenne néhány kérdésem.

Ha jól tudom a 2003 utáni e46 330i modellek már hat sebességesek. Érdemes mindenképp a hat sebességest venni, vagy elég az öt fokozat is? Fogyasztásba kb. mennyivel lehet kevesebb a hat gangos, az ötösnél? Fogyasztáson kívül milyen egyéb előny vagy hátrány származhat az extra sebességből?


hátrány, hogy több olaj kell a váltóba.
amúgy mindenképp a 6-ost vedd. számít a fogyasztásban. nem rég volt téma, áttételi táblázat is lett berakva.


fogyasztásba kb. mennyit számíthat?


1 litert biztos. de mondom olvasgass vissza, talán pont ebben a topic-ban volt róla szó.


Biztosan nem számít 1 litert. Nem csak a 6 seb számít, az 5 sebességesnek az áttétele nem a legjobb, városban már-már rossz vele közlekedni. A fordulatszám kb 150-nél éri el a 3000-et, így ez sem forog sokat. Ne az 1 liter miatt vegyél 6-os váltóval hanem, mert sokkal jobb az áttétele.

andree Elküldve: 2015-07-12 11:13 Kardántengely és társai

bmw320d4 írta:
andree írta:
bmw320d4 írta:
wizzaerr írta: sziasztok!

Ez a kardánkereszt kopott, vagy ennyi holtjáték még elmegy?
(290e km van az autóban...)

https://drive.google.com/file/...sp=sharing

Ha valaki ért hozzá, legyen szíves megválaszolni! Köszi!


Kuka.


Üdv, és mi a legjobb választás? Új? Felújítás? Bontott?


Szerintem a jó állapotú bontott jó választás.


Köszönöm!