elgeri fórum hozzászólásai

elgeri Elküldve: 2016-06-29 11:19 Vezérműlánc

szotakdavid írta:
Mike83 írta:
Impala70 írta: Szia! Nekünk is 316os van ,117000 km rel. 2 hete csörögni kezdett ,ezért elvittük szerelőhöz, olajteknőt levették és tele volt a műanyag láncvezető darabjaival. Úgyhogy sos csere! Ja, N43 as motor.Ne húzd az időt!


Szia, ha megkérdezhetem nektek kb. mennyibe fájt a vezérműcsere? A láncon kívül mit kellett még cserélni ami hozzá tartozik?


Vezetők,feszítő,lánc,tömítések


Jáájjj, nekem is N43-as a motor (96e km-el).

Épp hétfőn beszélgettem a privát szerelőmmel (az éves szervizelés közben).
Kb. azt mondta, hogy 2004-től kezdve egyszerűen nem tud magának se ajánlani egy márkát, típust sem nyugodt szívvel. Horror (és előre megjósolhatatlan) sztorikat mesélt, mindenféle típusokkal, akár még garancia időn belül is.

elgeri Elküldve: 2016-06-22 14:04 Gumiabroncs

YELLOW írta:
elgeri írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: a Legjobb nyáru gumi topic-ba szerettem volna ezt, de sajnos az sem elérhető...

ez biztos nagyon jó gumi lehet, ha még mindig nem cserélték le.
ezt a képet ma lőttem, szinte nem hittem a szememnek
mind a 4 gumi ilyen volt. felelőtlen? nem kicsit!!!
ráadásul biztos nem fiatal gumi, tehát még szárazon sem sokat érhet, esőben ez nem fogja meg az autót, hanem az autót egy fa.
minden autóst óvjon meg a szerencse, hogy ne találkozzon össze ilyennel.
ebben a méretben egy kínai gumi szinte ingyen van, ami azért ettől többet ér.



meglepődve látom, hogy másnál nem verte ki a biztit ez a kép...
vagy más is ilyen gumikon jár? én anno az 5,5mm-es gumikat lecseréltem, pedig az ehhez képest új volt
valóban igaz az, amit korábban írtam BMW-hez kapcsolódóan, hogy nézegettem hazsnált gumikat, és a 2mm-es futóval rendelkező gumikat is el tudják adni X5-X6-ra, mert az új gumi marha drága volna, de baxus, egy akkora autót ilyen gumikon...
és inkább megveszik 40-ért a 2mm-es gumigarnit a 15 millás autóra, mint hogy 200ezret fizessen érte. komolyan 160ezret ér akár több ember élete ha gond van? egy új kínai garnitúrával is többet érne.


De kiakadtam!

Viszont érdemi hozzáfűznivaló nincs hozzá: felelőtlen, buta dolog az utcán így használni.

Kíváncsi lennék, hogy csak nagyon nem hozzáértésről van szó (uram bocsáss, pl. elvált asszony, aki baromira nem foglalkozik a kocsival és fel se merül benne, hogy nem véletlenül csúszkál esőben), vagy tudatos spurság, és szarrágás?!

Én is csak remélni tudom, hogy nem velem szembe jön az úton. Plusz remélem tényleg nem engedik majd át forgalmi vizsgán, és akkor tesz rá valami jobbat.


láttam mikor mentek el vele, 4-en ültek benne, már nem tudom ki vezetett, de tini gyerekek is voltak benne.
azon agyaltam, hogy vajon ha gumishoz viszik cseréltetni a kereket, az, hogy teheti fel? nem volna az a pénz, amiért elvállalnám a felrakást. oké, megoldja otthon. nem tűnik fel? eleve amikor eléri a kopásjelzőt, az szándékosan keményebb anyagból van úgy tudom, hogy zavarja a vezetőt, figyelmeztesse. hát itt már a kopásjelző is kopva van.
de azt is el tudom képzelni, hogy télen is ez volt rajta.
nem néztem meg , de mintából, ami még látszik, talán Turanza gumi, és lehet vagy 10 éves legalább.
na meg ezzel a defektet is könnyebb összeszedni, legalább lassú tempónál vágná ki valami. de még le merem fogadni 1500-ér megjavíttatná.
erősen gondolkoztam hagyok egy cetlit, hogy érdemes lenne gumit venni, de így is izélt párom, hogy ne fotózzam már, aztán csak visszamentem és lefotóztam mondta is, hogy nem bírok magammal. mondom legalább akkor jött volna a tulaj, mondtam volna rendszám, gumi fotó meg van, majd kapja az idézést az NKH-tól


Nem hiszem, hogy ezen a guminak lenne másik évszakos párja a garázsban
Ha lenne egy nem kopott, de másik évszakos gumija, még azzal is jobban járna, ha fent hagyná.

elgeri Elküldve: 2016-06-22 12:46 Gumiabroncs

YELLOW írta:
YELLOW írta: a Legjobb nyáru gumi topic-ba szerettem volna ezt, de sajnos az sem elérhető...

ez biztos nagyon jó gumi lehet, ha még mindig nem cserélték le.
ezt a képet ma lőttem, szinte nem hittem a szememnek
mind a 4 gumi ilyen volt. felelőtlen? nem kicsit!!!
ráadásul biztos nem fiatal gumi, tehát még szárazon sem sokat érhet, esőben ez nem fogja meg az autót, hanem az autót egy fa.
minden autóst óvjon meg a szerencse, hogy ne találkozzon össze ilyennel.
ebben a méretben egy kínai gumi szinte ingyen van, ami azért ettől többet ér.



meglepődve látom, hogy másnál nem verte ki a biztit ez a kép...
vagy más is ilyen gumikon jár? én anno az 5,5mm-es gumikat lecseréltem, pedig az ehhez képest új volt
valóban igaz az, amit korábban írtam BMW-hez kapcsolódóan, hogy nézegettem hazsnált gumikat, és a 2mm-es futóval rendelkező gumikat is el tudják adni X5-X6-ra, mert az új gumi marha drága volna, de baxus, egy akkora autót ilyen gumikon...
és inkább megveszik 40-ért a 2mm-es gumigarnit a 15 millás autóra, mint hogy 200ezret fizessen érte. komolyan 160ezret ér akár több ember élete ha gond van? egy új kínai garnitúrával is többet érne.


De kiakadtam!

Viszont érdemi hozzáfűznivaló nincs hozzá: felelőtlen, buta dolog az utcán így használni.

Kíváncsi lennék, hogy csak nagyon nem hozzáértésről van szó (uram bocsáss, pl. elvált asszony, aki baromira nem foglalkozik a kocsival és fel se merül benne, hogy nem véletlenül csúszkál esőben), vagy tudatos spurság, és szarrágás?!

Én is csak remélni tudom, hogy nem velem szembe jön az úton. Plusz remélem tényleg nem engedik majd át forgalmi vizsgán, és akkor tesz rá valami jobbat.

elgeri Elküldve: 2016-06-18 23:56 Vezérműlánc

Mike83 írta: Sziasztok!
Most vettem egy BMW 116i - N45 ös motorral. 164000 km van a motorban. Szerintetek mikor kellene vezérműláncot cserélni. Van valami km korlát vagy meg kell várni amíg zörög? Menyi km-t mehet el kb. a vezérműlánc?
Köszi: Miki


Szia

Én úgy tudom, hogy az N45ösök láncszakadosak. Lehet nem kellene vele várni, hanem amint van rá kereted, akkor cseréltetni.

De biztos, hogy N45? 2007 második felétől volt már N43-mas is!?

elgeri Elküldve: 2016-06-09 11:45 Motorolaj

YELLOW írta:
elgeri írta: Sziasztok!

Egy éve sötétben, nem fűtött, de teljesen zárt garázsban tartott, egyszer kinyitott (felét kiöntve), majd visszazárt motor olajat felhasználhatok most? Ugyanolyat vennék idén is, de akkor egy dobozzal kevesebb is elég lenne.

Nem feltétlen azon a 3 000 Ft-on akarok spórolni, csak ha tényleg semmi baja se lett ettől, akkor minek dobjam ki.


szerintem semmi baja nincs.


Köszönöm a megnyugtató választ

elgeri Elküldve: 2016-06-09 11:08 Hűtővíz..:S


Sziasztok!

Ugye ez jó lehet a kocsimba (profilomban látszik)?
http://castrolmintabolt.hu/web...s/315/7933

Illetve vajon mennyi kell (talán mintha 7 litert találtam volna).
Ez koncentrátum, mennyit vegyek belőle, és mennyi desztillált vizet?

Köszönöm a segítségeteket!

elgeri Elküldve: 2016-06-09 11:06 Fékolaj

Sziasztok!

Ugye ez jó lehet a kocsimba (profilomban látszik)?
http://castrolmintabolt.hu/web...s/321/7933

elgeri Elküldve: 2016-06-09 11:03 Motorolaj

Sziasztok!

Egy éve sötétben, nem fűtött, de teljesen zárt garázsban tartott, egyszer kinyitott (felét kiöntve), majd visszazárt motor olajat felhasználhatok most? Ugyanolyat vennék idén is, de akkor egy dobozzal kevesebb is elég lenne.

Nem feltétlen azon a 3 000 Ft-on akarok spórolni, csak ha tényleg semmi baja se lett ettől, akkor minek dobjam ki.

elgeri Elküldve: 2016-06-08 10:26 Autóvásárlás

Whole01 írta: Sziasztok!

E90 benzines mellett a dieselekkel is szemezgetek.
Egyik kiszemeltem a következő:

http://www.hasznaltauto.hu/aut...a-10231428



Kérdésem h az automata váltósnál mire kell odafigyelni,érdemes-e vele foglalkozni,mik a nyűgjei(már ha vannak) stb?
Előre is köszi az értelmes hozzászólásokat!


Tudom nem ez volt a kérdés, de nekem "kicsit" kevésnek tűnik egy 10 éves dízelben ez a kilométerszám. De persze lehetnek kivételek.

elgeri Elküldve: 2016-06-07 13:08 Mi lehet a baj?

Livaj írta:
davech írta:
Livaj írta:
davech írta: Hi Fanok!

A hétvégén szakadó esőben ültem a kocsiban és ment a levegőztetés fújattam a hideg levegőt (nem klíma). Kb 10 percre ahogy eleredt az eső atom párás levegőt kezdett el fújni az összes ablak bepárásodott. Gondolok arra, hogy valahol az esővíz megállhatott, valahol el lehet dugulva a esővízelvezető, és emiatt kezdte fújni a párás levegőt. Hol kezdjem a hibakeresést, és hogyan?



Helló,
Én esőben (is) "klímás" levegőt fújok, párásodás gyorsan megszűnik. Klima nélkül csak fokozódik a pára...

Üdv, L.


Az úgy rendben van hogy klíma és megszűnik a pára.
De az hogy esik az eső és párásodik az ablak az szerintem nem gyári.



Jah, világos...


Egy egyszerű ötlet, csakis optimistán
Esetleg nem esedékes már egy pollen szűrő csere? Ha nagyon el van tömődve, akkor az is lehet baj.

elgeri Elküldve: 2016-06-01 13:24 Tisztelt Szakik! Segítséget szeretnék kérni!

sankrisz írta:
YELLOW írta:
sankrisz írta: Sziasztok! Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy vajon létezik-e az, hogy az 1984-es e30-as 316-os kupém gyárilag 55kw-os(75 le) motorral lett szerelve? Az előéletéről annyit tudok, hogy nem bántak vele kesztyűs kézzel, nem kapta meg a kellő törődést. A kérdés azért vetődik fel, mert az autó restaurálásán gondolkodom, de csak akkor van értelme belekezdeni, ha mindene gyári. Az összes használtautós oldalt amit tudtam átnéztem és összesen 2 darab 316-ost találtam ezzel a motorral, és azok is 4 ajtósak voltak. Az a gyanúm, hogy a drága autóm motortranszplantáción esett át és abban az esetben el sem kezdem a felújítását.
Mellesleg a 316-osokat 1.8-as motorral szerelték, az e21-es széria 315-ösében volt ilyen paraméterű motor. Ja és egy ritka példányról van szó, ami még nem rendelkezik jobb tükörrel.

Mi a véleményetek, van egy nagyon ritka szériás autóm, vagy csak egy másik szépség szive doboghat benne? Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdv!


VIN kód alapján (alvázszám utolsó 7 karaktere) meg lehet nézni, mi volt benne a gyári motor.


És hol kell azt megnézni?


Most nem próbáltam végig őket, de elvileg mindegyiknek működnie kellene:
http://bimmer.work/
http://www.bmwvin.com/
http://www.vindecoderz.com/EN/BMW

elgeri Elküldve: 2016-06-01 12:23 Tisztelt Szakik! Segítséget szeretnék kérni!

YELLOW írta:
sankrisz írta: Sziasztok! Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy vajon létezik-e az, hogy az 1984-es e30-as 316-os kupém gyárilag 55kw-os(75 le) motorral lett szerelve? Az előéletéről annyit tudok, hogy nem bántak vele kesztyűs kézzel, nem kapta meg a kellő törődést. A kérdés azért vetődik fel, mert az autó restaurálásán gondolkodom, de csak akkor van értelme belekezdeni, ha mindene gyári. Az összes használtautós oldalt amit tudtam átnéztem és összesen 2 darab 316-ost találtam ezzel a motorral, és azok is 4 ajtósak voltak. Az a gyanúm, hogy a drága autóm motortranszplantáción esett át és abban az esetben el sem kezdem a felújítását.
Mellesleg a 316-osokat 1.8-as motorral szerelték, az e21-es széria 315-ösében volt ilyen paraméterű motor. Ja és egy ritka példányról van szó, ami még nem rendelkezik jobb tükörrel.

Mi a véleményetek, van egy nagyon ritka szériás autóm, vagy csak egy másik szépség szive doboghat benne? Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdv!


VIN kód alapján (alvázszám utolsó 7 karaktere) meg lehet nézni, mi volt benne a gyári motor.


Ha olyan régi a kocsi, akkor lehet hogy még a VIN kód se segít (nem gondolom, hogy teljesen visszamenőleg meg van benne minden).

elgeri Elküldve: 2016-05-12 10:06 Műszerfal kijelzés

YELLOW írta:
juhaszadika írta:
YELLOW írta:
juhaszadika írta: Sziasztok, 227800km van a kocsimban, az alábbi kijelzés milyen szervízlátogatást takarhat? Köszönöm válaszaitokat!


kezelési könyv?
amúgy én úgy értelmezem, hogy 1800km múlva lejár az olajcsere periódus.
az időszakos karbi, fékolajcsere, stb, pedig 1 év múlva.
mondjuk én 200ezer+-os autóval pláne nem mennék végig egy olajjal, egy teljes olajcsere intervallumot. talán nálad már ez 30ezer km, ami nem kevés.


jaja énse bízok a Longlife km intervallum használatába, ami 40 e km nálam, olajcserére mellesleg 27000km-t ír még. Akkor utánanézek a kezelési könyvbe.



az a baj én nem vágom ezeknek az újaknak a dolgait.
de akkor úgy tudom elképzelni, hogy az időszakos inspekciónak hamarabb lejár az ideje, a futásteljesítmény miatt, mint az idő.
tehát E46-nál pl úgy van, hogy 2év vagy 25ezer km. ami hamarabb bekövetkezik. a kis óra általában a fékfolyadék cserét jelzi.
így azt gondolom, hogy 1 év alatt az autó lemente azt a 25ezer km-t. vagy amennyi neked éppen.



YELLOW utolsó válasza a nyerő:
"...az időszakos inspekciónak hamarabb lejár az ideje, a futásteljesítmény miatt, mint az idő."
Tehát ez nem olaj, fék vagy bármi egyéb konkrétum, hanem az időszakos átnézés / szervizelést jelzi. Ennek lejárata is két dologtól függ: az időtől és a megtett kilométertől. Itt most a megtett kilométer fog előbb lejárni.

elgeri Elküldve: 2016-05-10 11:08 Társalgó

sutius írta: Üdv,
egy rövidke kérdésem lenne:
a hétvégén cseréltem olajat, reseteltem a km számlálot 25000-re. Azóta mentem kb 20-30 km-ert de még mindig 25000 mutat. Ez vajon mitől lehet?
Köszönöm


Nem tudom, csak egy tipp:
Lehet, hogy azért nem szó szerint / kilométerenként számol vissza, csak pl. 100 / 500 / 1000 kilométerenként? Tehát pl. ha már mentél vele 600 km-t és akkor se számol vissza, akkor kezdj el aggódni?!

elgeri Elküldve: 2016-05-04 13:05 E90 vásárlás

Bmw4Lif3 írta:
lalada írta:
Bmw4Lif3 írta: Sziasztok, tervezek venni egy e90-es BMW-t, már lenne is egy kiszemeltem: http://www.gebrauchtwagen.at/d...ug=6326967 Az érdekelne mik a tapasztalatok a FL előtti e90-ekről, ugye ez a 129 lovas változat nem gyenge ez? Mikre kell még esetleg oda figyelni? Ez lenne az első BMW-m és nem vagyok egy rutinos autóvásárló, köszönöm a segítséget!


hát ha belefér egy jó kis 25i-t vegyél (218 LE), nem bánod meg. szívó, sor6.
A járáskultúrája, a rugalmassága, élvezhetősége a 6 hengeres mellett szól. Valamivel drágább a fenntartása az tény. 18i-t lehet megbánnád bár nem ismerlek.


Nekem a 25i szerintem egyenlőre még túl erős lenne szerintem, ezért gondolkodtam kisebben, (19 éves fejjel sok lenne a 200+ ló szerintem ) Esetleg arról amit linkeltem el tudnád mondani a véleményed, nekem a futásteljesítménye tetszik benne és az a 129 ló jó kompromisszum lehetne, bár nem tudom...


A képeken tényleg szép!

Felháborító, de sajnos a beleírt kilométer mennyiségben SOSEM lehet bízni
Sőt, hogy átlagban csak 10e km / év használták az elég meseszerű... bár nem lehetetlen.
(Én vagyok a ritka kivétel, én évi 6e-t megyek vele, mégis évente cserélem az olajat... de ki tudja mit csinált az előző tulaj vele.)

Meg kell nézni személyesen egy olyan segítővel, akinek ez a foglalkozása. Ő az egyértelmű jeleket meglátja, a rejtetteket, alattomosokat ő sem.