elgeri fórum hozzászólásai

elgeri Elküldve: 2015-08-11 10:55 Nem tudom mi a baja az autómnak

Sziasztok

Az előző bejegyzésről jutott eszembe, hogy nekem füllel halhatóan is túl sokszor kopog be a motor (amikor kicsit alacsonyabb fordulatról elkezdek gyorsítani - de nem versenyezni, csak normálisan használni).

Engem zavar, de a privát / kis műhellyel rendelkező, de BMWket csináló szerelőm azt mondta, hogy ez normális, hogy magától bekopog, az alapján állít ő is utána.

Otthon a család hülyének néz, hogy mit vacakolok már vele, de engem nem nyugtatott meg. Tipp, hogy mit csinálhatok? Tudtok Bp-n ajánlani olyan szerelőt, aki ebben kompetens, hogy legalább "ránézzen"?

Illetve tudom, hogy szerviz nélkül csak találgatás, de szívesen olvasnék itt másokat, akiknek volt ilyen problémájuk / jelenségük.

elgeri Elküldve: 2015-07-18 16:23 Váltószoknya csere (e36)

Sziasztok

Lenne egy bugyuta kérdésem:
Kezd elszakadni egy helyen a váltószoknyám és (iszonyat) pici lyukon, de már be is látni alá (egyébként teljesen hibátlan mindenhol, csak egy helyen mindig megtörik a sok váltózár miatti rükvercbe tételtől). Gondoltam árok még egy kis időt, amit nagyobb lesz, és csak akkor cserélem.

A kérdésem az lenne, hogy abból pl. lehet baj, hogy így be jut alá a por, szösz, elromolhat ott valami? És inkább ne várjak vele, hanem cseréljem azonnal?

Köszi a véleményeket!

elgeri Elküldve: 2015-07-04 14:26 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

lela írta:
p1tyeszka írta:
Bitu79 írta:
elgeri írta: Tegnap sajnos nem a legjobb helyre írtam, így megismétlem itt is, hisz ez a helye:

Sziasztok

Manuális (6fokozatú) váltó és hátsó differenciálmű olajcsere előtt állok.
Ezt a két olajat gondolnám megfelelőnek:
http://www.realoem.com/bmw/enU...3222339221
http://www.realoem.com/bmw/enU...3117695240

Azt viszont sehol sem találom, hogy milyen mennyiségekre lenne szükségem.
A váltóról valahol talán olvastam (csak nem épp erről), hogy 1-2 liter között kell (tehát, ha veszek 2 litert, az okés). De a diffiről gőzöm sincs.

Ebben tud valaki segíteni? Köszönöm!

Ja és még annyi, hogy ezen a két olajon kívül vajon kell bármi más kellékanyag hozzá?
A váltban olajszűrő nincs, azt már leinformáltam, de pl. csavarok, azok tömítéseit ilyenkor kell cserélni, vagy semmi ilyen plusz dolog nincs?



Bocs,nem csesztetésből írom.Minek kicserélni a diffi és váltóolajat? Sztem felesleges teljesen :/

Ez csak az olajgyártóknak jó.Váltóba és difibe nem kap olyan "terhelést" az olaj,ami indokolná acseréjét.Maximum nagyon magas km futásnál cserélném le ezekben az olajat.(250 000 km felett)




Szerintem nem felesleges. Tőlem most ezeket kapta az autó (139e km) Sokkal finomabb, puhább lett a váltás pl...


Hol vetted az MTF-LT 4 váltóolajat, a syntrax a difibe kell? És a transmax az mibe való?


Igen, a Syntrax a diffibe kell.
MTF-LT -t én csak BMW márkaszervizben találtam (viszel palackot, és pontos mennyiséget lemérnek). Máshol sehol

elgeri Elküldve: 2015-07-01 10:17 Kuplung

tusi_ írta: Megfogadtam bmw320d4 tanacsat es raalitottam a kuplungra. (2-esben felporget, majd hagyni lelassulni)
De most megint elojott a razkodas indulasnal, de csak neha. Most azt olvastam egy forumon, hogy rossz anyagbol csinaltak egy ket szeria kuplungot es konnyen felkemenyedik a betet/csuszofelulet.
Azt ajanlottak, hogy ilyenkor 2-ben induljunk el csusztatva a kuplungot es ledorzsoli azt a reteget rola. En megteszem szivesen, de ettol nem megy szet a kuplungom? 175e van benne es nem szivesen csereltetnek kuplungot.
Az a vicces, hogy neha csinalja, aztan nem. Foleg ha kis gazzal indulok, akkor kezdi el, de aztan ha kovetkezo indulasnal nagyobb gazzal indulok, akkor is, sot tegnap kettesben is csinalta egyszer.


Hasonló jelenség nálam is szokott néha lenni. Ilyenkor nagyon megijedek, de aztán bátrabban használva a gázt nincs gond (talán csak hideg motornál csinálja?!), és megnyugszom (mert nem akarok most elkezdeni emiatt szerelőkhöz járni)

Elsőre én is kuplungra gyanakodtam, de gondolom igazából ezer más dolog is lehet, nem?!
(90e km van "csak" benne.)

Ezt nem értettem, kifejtenéd bővebben?
"Megfogadtam bmw320d4 tanacsat es raalitottam a kuplungra. (2-esben felporget, majd hagyni lelassulni)"

Köszönöm!

elgeri Elküldve: 2015-06-29 16:34 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

YELLOW írta:
elgeri írta:
Bitu79 írta:
elgeri írta: Tegnap sajnos nem a legjobb helyre írtam, így megismétlem itt is, hisz ez a helye:

Sziasztok

Manuális (6fokozatú) váltó és hátsó differenciálmű olajcsere előtt állok.
Ezt a két olajat gondolnám megfelelőnek:
http://www.realoem.com/bmw/enU...3222339221
http://www.realoem.com/bmw/enU...3117695240

Azt viszont sehol sem találom, hogy milyen mennyiségekre lenne szükségem.
A váltóról valahol talán olvastam (csak nem épp erről), hogy 1-2 liter között kell (tehát, ha veszek 2 litert, az okés). De a diffiről gőzöm sincs.

Ebben tud valaki segíteni? Köszönöm!

Ja és még annyi, hogy ezen a két olajon kívül vajon kell bármi más kellékanyag hozzá?
A váltban olajszűrő nincs, azt már leinformáltam, de pl. csavarok, azok tömítéseit ilyenkor kell cserélni, vagy semmi ilyen plusz dolog nincs?



Bocs,nem csesztetésből írom.Minek kicserélni a diffi és váltóolajat? Sztem felesleges teljesen :/

Ez csak az olajgyártóknak jó.Váltóba és difibe nem kap olyan "terhelést" az olaj,ami indokolná acseréjét.Maximum nagyon magas km futásnál cserélném le ezekben az olajat.(250 000 km felett)




A váltóba mindenképp utána kellene önteni, mert hiányzik belőle valamennyi (a hiány oka már megoldódott régebben). És akkor gondoltam már legyen teljes csere itt is, meg a diffiben is.
Bár most egy kicsit bajban vagyok az olajak beszerzésével, mert ahonnan szoktam gyári alkatrész szerezni az olajokkal nem foglalkozik



próbáld meg hivatalos helyen, elvileg mérnek ki olajat. a kérdés valójában tényleg a gyárit adják-e.


Lassan, de biztosan haladok
Több helyen kerestem gyári manuális válóolajat, és mivel egyszerre több helyen kérdeztem meg, így emailben kezdtem a műveletet.

A márkaszervizek nem válaszoltak, a többi hely meg nem tudott szerezni. Így telefonon felhíva az egyik Bp-i márkaszervizt. Azt az infót kaptam, hogy bármikor befáradok, és mérnek ki nekem 5L-es kannából, pont annyit amennyi kell az alvázszámom alapján (nekem kb. 1.5L kell).

Ez jó is, csak nekem kell vinni flakont / tartályt / valamit.
Hülye kérdés, de kinek milyen ötlete lenne erre a célra? Én jobb híján azt gondoltam, hogy veszek 1500 Ft-ért egy 5L-es benzin kannát. Nem akarom láthatatlan szennyeződésnek kitenni a friss / ropogós váltóolajat De bármi frappáns megoldás érdekelne.

elgeri Elküldve: 2015-06-16 12:06 Mi lehet a baj?

bata0305 írta:
elgeri írta:
Idézet:
Idézet:
Idézet:
Szia
ha e87 118d akkor tuti difi lesz, mert azok a difik típushibásak, és nehéz is beszerezni belőlük

A miénk 100e-nél már hangja volt



Auh, f@sza!
Ez csak a 118d-t érintette, milyen évjáratokat?
Kérdezi ezt egy E81 116i, 2008-as tulaj


Én úgy tudom hogy N43B16 motorkódú E81 nek ( 90kW) nincs ilyen hibája
Az 118D ( M47 TU2D20 ) ezekbe ment tönkre idő előtt a difi


Köszi!

Szerencsére ezekről az N43-askoról sok rosszat még nem hallottam (ezért is kerestem ilyesmit). Kivéve, hogy méretéhez képest sokat esznek városban. Ezt tapasztalom is.

Bár legutóbb mesélt a szerelőm erről is egy alkatrészt, amit konkrétan fele annyi anyagból csináltak bele, mint ahogy illene (egy teljes kör helyett, csak félkör - nem tudom értelmesen elmesélni), így az gyenge pont




Minden autónak van gyengepontja, ha előjön meg kell javítani, és ennyi

De jó autó az 1-s, nekem tetszenek



Vicces! Mikor kijöttek, akkor még egyáltalán nem érdekelt a BMW (nem gondoltam, hogy egyszer lehet nekem is), és akkor bármiféle utánanézés után, de nagyon leszóltam, hogy "csajos, meg hogy egy kocsinak legyen feneke is".
Erre sok-sok évvel később, mikor elkezdtem komolyan egy jobb kocsit keresni, akkor villámütésszerűen nagyon beleszerettem és egyáltalán nem érzem puhány kis járgánynak (hozzá kell tenni, hogy én csak 1-2 fővel használom, sok-sok gyerekkel már macera lenne).
Na bocs az off-ért

elgeri Elküldve: 2015-06-16 11:43 Mi lehet a baj?

Idézet:
Idézet:
Idézet:
Szia
ha e87 118d akkor tuti difi lesz, mert azok a difik típushibásak, és nehéz is beszerezni belőlük

A miénk 100e-nél már hangja volt



Auh, f@sza!
Ez csak a 118d-t érintette, milyen évjáratokat?
Kérdezi ezt egy E81 116i, 2008-as tulaj


Én úgy tudom hogy N43B16 motorkódú E81 nek ( 90kW) nincs ilyen hibája
Az 118D ( M47 TU2D20 ) ezekbe ment tönkre idő előtt a difi


Köszi!

Szerencsére ezekről az N43-askoról sok rosszat még nem hallottam (ezért is kerestem ilyesmit). Kivéve, hogy méretéhez képest sokat esznek városban. Ezt tapasztalom is.

Bár legutóbb mesélt a szerelőm erről is egy alkatrészt, amit konkrétan fele annyi anyagból csináltak bele, mint ahogy illene (egy teljes kör helyett, csak félkör - nem tudom értelmesen elmesélni), így az gyenge pont



elgeri Elküldve: 2015-06-16 10:44 Mi lehet a baj?

bata0305 írta:
YELLOW írta:
viktor írta:
Rorybreaker írta:
Mattthias86 írta: Sziasztok! Egy egyes bmw vasarlasan hezitalok. Nagyon belezugtam, motorikusan, valto ugyileg esztetikailag nagyon rendben van az auto. Viszont mikor elvittuk egy probakorre, folyamatosan sugo hangot adott ki... klimara gyanakodtunk, de azt kikapcsolva ugyanugy csinalta. Csapagyas lehet?vagy valami komolyabb?


Ha rossz helyre irtam akkor bocsanat.



Nem akarom hergelni az indulatokat, de felejtsd el az egyes BMW-t. Sőt mindegyiket felejtsd el, hacsak nem újan veszed. Vegyél egy rendes autót


Rorybreaker! Gondolom, kurvára értesz hozzá...


hagyd! szándékosan csinálja. nem kell tudomást venni róla.


Szia
ha e87 118d akkor tuti difi lesz, mert azok a difik típushibásak, és nehéz is beszerezni belőlük

A miénk 100e-nél már hangja volt



Auh, f@sza!
Ez csak a 118d-t érintette, milyen évjáratokat?
Kérdezi ezt egy E81 116i, 2008-as tulaj

elgeri Elküldve: 2015-06-15 15:13 Mi lehet a baj?

Mattthias86 írta: Sziasztok! Egy egyes bmw vasarlasan hezitalok. Nagyon belezugtam, motorikusan, valto ugyileg esztetikailag nagyon rendben van az auto. Viszont mikor elvittuk egy probakorre, folyamatosan sugo hangot adott ki... klimara gyanakodtunk, de azt kikapcsolva ugyanugy csinalta. Csapagyas lehet?vagy valami komolyabb?


Ha rossz helyre irtam akkor bocsanat.


Szia!
Előre is sok sikert, én is 1-es mániás lettem

Viszont ez a hibaleírás nem sokra használható
Merről jön a hang, motor, váltó, első- hátsó kerekek felől...?
Folytonos, azonos hang, vagy kerepelő, hangosodó, halkuló...?
Mikor jelentkezik, mindig, gyorsításnál, lassításnál, kanyarodásnál...?

elgeri Elküldve: 2015-06-12 10:16 Adagoló

kecsurobi írta: Üdv
Erről mi a véleményetek ha sokat úgy használod, hogy kevés az üzemanyag a kocsiban (e46 320d 136 lovas) akkor könnyen melegszik a gázolaj és tőnkrevágja az adagolót?


Szia

Szoktak ilyet mondani a fórumokon, de konkrét szerelővel még nem beszéltem ilyesmiről.
Viszont most találtam egy "cikket", ami nem teljesen erről szól, de az utolsó pontja talán erre is válasz:
http://totalcar.hu/tanacsok/lp...a_tankban/

elgeri Elküldve: 2015-06-11 23:07 Márkakereskedések

BazsaMW írta: Sziasztok! Valami nem teljesen oké a kocsimmal de már a környék összes szerelője megnézte... Mindnek ugyan az a reakciója.. fejvakarás. Így hát elhatároztam, hogy a 99-es évjáratű e46-osomat elvinném, márkaszervizbe, talán ott többet értenek egy BMW-hez és megkapom a kérdéseimre a választ.
Talán egy e46-ost ritkán látni márkaszervizben. Mik a tapasztalataitok? Árak? Esetleg konkrét tipp, hogy melyik szervizbe vigyük a vasat, esetleg valami tuti szaki? /Dunántúl/


Hello

Röviden:
- Nyiregyházi márkaszerviz nekem nem tetszett. Autóátvizsgáláson voltam náluk, kocsi vételnél. Utólag az az érzésem, hogy a nagyobb átvizsgálási csomagot fizettem ki (30e Huf), de csak a kisebbet adták. Összesen egy óra volt, és semmilyen kiolvasott adatot, géppel mért értéket, sőt még, rétegmérési adatokat sem kaptam.

- Wallis Duna már jobban tetszett, legalább ingyen lemosták a kocsit, plusz adtak BMWs (reklám) rendszámtartót. De eléggé rutin dolgokkal voltam egyszer náluk, azokkal nem volt baj, csak baromi drága. Maga a munkadíj még meg is érthető (kb. 11-12e Huf / óra, de nem számolnak horror sok óraszámot, kb. 5 perces időegységekbe vannak megadva a munkafeladatok), de az anyagokat sokkal drágábban adják, mintha pl. webáruházban megvennéd a szintén eredeti alkatrészt. Viszont így vállalnak rá 2 év garit.

elgeri Elküldve: 2015-06-11 11:09 Autóvásárlás

morzseya írta: Sziasztok!

Más márkáknál könnyedén megtalálható a gyártási dátum az autóüvegen.
A BMW-nél valahogy nem tudom megfejteni, illetve nem látom a szokásos pontozást, ami után egy szám, vagy betű jelöli az évet.

Pl:


Íme egy BMW, amit magam fotóztam:


Valaki meg tudná mondani,h ezen hol van a gyártás éve?

Üdv,
~m


Hello

Erre sajnos nem tudom a választ, de ha van alvázszámod, akkor az utolsó 7 karakteréből itt (sok egyéb mellett) a gyártás idejét is le tudod kérdezni:
http://www.bmwarchiv.de/vin/bmw-vin-decoder.html

elgeri Elküldve: 2015-06-09 13:47 Mi lehet a baj?

notoriusbg írta:
blueman írta: Tegnapi tortenet, hogy 180 km autopalyazas utan 15 percet pihent az auto, majd indultam tovabb, de jott az erdekes jelenseg, az akkumlator ikon pirosan villogott, vagy 15 percen at hol surubben, hol ritkasabban, majd megszunt a jelenseg, mentem meg utana 180 km-es szakaszt ott mar nem jelentkezett a hiba.
Mi lehet ez? jelenleg nem tapasztalom a jelenseget, de rendesen megijesztett.



Nekem pont mostanában halt meg a generátorom, hasonló jelenségek előzték meg. Hirtelen történt, Miskolc-Pest úton, először az akksi lámpa kezdett kigyulladgatni, majd folyamatosan égett, utána már karácsonyfa, aztán várás a trélerre. Töltést ellenőrizted a "titkos" menüben?


Sziasztok!

"Töltést ellenőrizted a "titkos" menüben?"
Ezt hogy kell? Akár E81/87-en is van ilyen?

elgeri Elküldve: 2015-06-01 22:25 Motorolaj

YELLOW írta:
medveborke írta: Sziasztok!

E92 325i-be milyen olajat érdemes tölteni? Jól tudom, hogy 6 liter megy bele?

Köszönöm!


elég fiatal az autó, nincs meg hozzá a gépkönyv?


A felvetés jogos. De én pl. semmi ilyesmi konkrétumot nem találtam a kocsi manuáljában. Szoktam is szidni, hogy minden hülyeség benne van, de konkrétumok semmi

elgeri Elküldve: 2015-05-30 08:35 kormány

Coyote írta:
Robin68 írta:
YELLOW írta:
BarG írta: Szerintem nem a varrás típusa a lényeg, hanem a munka minősége és a bőr minősége. Én majdnem beleugrottam még a régi autómnál a kormány bőrözésbe, akkor mutogatott a bőrös többféle minőségű bőrt. Volt olyan bivalybőr, ami igen minőséginek tűnt, én azt választottam volna.


ha minden igaz pesten fogom csináltatni, vagy valahol ott. kollégámét láttam. természetesen jó anyagból lesz. nálam most ez a varrás és a kivitel a kérdéses.


Kérheted rövidebb perforált bőrrel is, ha úgy jobban tetszene. És ha a kocsidban nincs semmilyen más szín akkor mindenképp fekete cérna mert más szín elütne és olyan nem oda valónak tűnne a kormány.
Szerintem.....
Nekem is két oldalt rövidebb perforált bőrrel van, fekete és mégis van benne egy kis díszítés.


Nézd meg a fotóimnál, pont olyan volt az E46-omban, amiről Robin68 beszél. Mocskosul tetszett az elejétől a végéig, a perforált része a várakozásokkal ellentétben nem koszosodott a lyukakban, és a fekete cérna miatt full gyárinak tűnt. A gyárira bőrözték, imádtam hogy vastag, jó fogása volt.


Tetszik ez a kormány